Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 233 reacties

Smartphonefabrikant OnePlus stopt met de verkoop van de OnePlus 3. Dinsdag presenteerde het merk een iets snellere en iets duurdere variant, de OnePlus 3T. Aanvankelijk was het onduidelijk of de voorganger in het assortiment zou blijven.

OnePlus 3TOnePlus zegt tegen AndroidAuthority dat de verkoop van de OP3 in Europa en de VS stopt na de release van het nieuwe model. Op dit moment wordt op de OnePlus-website nog aangegeven dat het toestel te koop is, maar als klanten een bestelling proberen te plaatsen krijgen ze te zien dat de smartphone niet op voorraad is.

Na de introductie van de OnePlus 3T was onduidelijk of het oude model in het assortiment zou blijven. Aanvankelijk zei de klantenservice van het merk tegen mensen dat er nieuwe voorraad van de toestellen zou komen.

De OnePlus 3T heeft een iets snellere Snapdragon 821-soc, een 16-megapixelfrontcamera en een iets grotere accucapaciteit. Het toestel is vanaf 28 november te koop voor 439 euro, een meerprijs van 40 euro ten opzichte van de OnePlus 3. Ook komt er een variant met 128GB opslagruimte, die kost 479 euro.

  OnePlus 3T OnePlus 3
Soc Snapdragon 821 @ 2,35GHz Snapdragon 820 @ 2,2GHz
Gpu Adreno 530 Adreno 530
Scherm 5,5"-oled, 1920x1080 pixels 5,5"-oled, 1920x1080 pixels
Ram 6GB lpddr4 6GB lpddr4
Opslag 64GB/128GB ufs 2.0 64GB ufs 2.0
Camera 16MP, IMX 298, f/2.0-lens 16MP, IMX 298, f/2.0-lens 
Frontcamera 16MP, Samsung 3P8SP, f/2.0 8MP, IMX 179
Accu 3400mAh 3000mAh
Afmetingen 152,7x74,7x7,35mm 152,7x74,7x7,35mm
Gewicht 158g 158g
Prijs €439/479 (64/128GB) €399
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (233)

Dit is heel tegenstrijdig met wat OnePlus nog geen 2 dagen geleden heeft gezegd tegen één van de gebruikers.

Hier en hier staat namelijk dat de OnePlus 3 weer op voorraad komt. Dit is gezegd door de support van OnePlus zoals je kunt zien.

Voor het volledige bericht, zie hier: https://gathering.tweaker...message/49147645#49147645
Hij zal "oude voorraad" bedoelen, maar dat zeggen ze natuurlijk nooit hardop.
Ik lees nergens "It will be available".

[Reactie gewijzigd door Gman op 17 november 2016 08:34]

Dan nog. OnePlus zegt eerst dat OnePlus 3 wel weer verkocht wordt (ook al is dat de oude voorraad). Later zeggen ze tegen Android Authority dat ze stoppen met de verkoop. Aangezien er staat dat het lijkt alsof je nog kan bestellen, maar je later een foutmelding krijgt, duidt het op een per directe stop van de verkoop.
Dan nog. OnePlus zegt eerst dat OnePlus 3 wel weer verkocht wordt (ook al is dat de oude voorraad). Later zeggen ze tegen Android Authority dat ze stoppen met de verkoop. Aangezien er staat dat het lijkt alsof je nog kan bestellen, maar je later een foutmelding krijgt, duidt het op een per directe stop van de verkoop.
Je krijgt geen foutmelding, je krijgt de "Out of stock Notify me" melding. Die kreeg je in September ook toen je de oneplus 3 wou bestellen, Maar later, in Oktober, was deze weer leverbaar.
Ik heb het gevoeld dat ze aan batch productie doen en geen voorraad hebben, waardoor de prijs laag is.
Dus het niet op voorraad zijn zegt niets, maar als ze dat medegedeeld hebben wel.
Ze produceren zo ongeveer op order. De manier voor Oneplus om de prijs van de telefoons laag te houden is door directe verkoop (cut out the middle man, waar zomaar 30% marge blijft hangen) en ze minimaliseren de voorraad. Hierin hanteren ze een push model, alles wat geproduceerd wordt, kan direct de markt op geduwd worden. Bonus hierbij is enige vorm van schaarste. En schaarste maakt waarde (ondanks dat er een paar teleurgestelde mensen bij zullen zitten).

Als laatste doen ze bijna niet aan marketing, liever lanceren ze en ugrade zoals deze wat dan weer publiciteit genereert.

Slimme jongens. Ik ben benieuwd o ze dit volhouden. Want de prijs kruipt langzaam richting de high-end markt, ze hebben straks toch meerdere toestellen te onderhouden met hun oxygenOS... Het wordt langzamerhand een 'gewone' telefoonleverancier. Toch knap dat ze een plekje hebben weten te veroveren inde high-end markt. Daar zijn htc en sony inmiddels wel uitgevallen zo ongeveer.
De middlemen verdient lange maar dan ook echt bij lange na niet 30%

Als je de marge van de distributeur en een eventuele winkel bij elkaar zou optellen kom je niet eens bij de 10%

Daarnaast verdient OnePlus niets of nauwelijks iets aan de OnePlus.

Ze proberen met deze manier langzaamaan een succesvol merk te creëren die gewild wordt, nu proberen ze alleen nog een naam op te bouwen.

Het is nog maar de vraag of ze ooit echt een groot merk zullen worden.
OnePlus is best snel bekend geworden. Ik ken mensen die zonder veel verstand van zaken van een iPhone en Samsung zijn overgestapt. De prijzen gaan elke keer iets omhoog dus ze hebben het gewoon slim gedaan.
Dat jij veel mensen kent zegt niets over de rest van de wereld.

Ik ken ook mensen die juist totaal niet tevreden zijn met de OnePlus en overgestapt zijn op een Samsung terwijl een OnePlus toch zo goedkoop is.

En je bevestigt mijn punt, OnePlus is zo bekend geworden door hun strategie om weinig/geen winst te maken.

In deze markt heeft Apple namelijk de hoogste marges, die lopen tot 20-30% en dat komt door de enorme inkoopkracht van Apple.

Als Apple met die inkoophoeveelheden een marge behaalt van 20-30% kan je je voorstellen dat OnePlus nooit deze marges kan halen.

Dat betekent dat OnePlus maar een paar tientjes verdient op elke OnePlus telefoon.

Daar doen ze het niet voor geloof me, ze hebben een lange termijn plan waarbij ze sowieso de prijs zullen moeten verhogen en de verkoopaantallen enorm moeten zien te kunnen verhogen.

We weten allebei wel hoe moeilijk dat is in deze markt, kans is dus groot dat dat niet gaat lukken.
Dat bedoelde ik ook. Maar dat klopt niet wat je zegt. Gisteren stond er de hele tijd dat hij in stock was. Wat ik bedoel met "foutmelding" is dat je op een gegeven moment een melding krijgt dat hij tóch wel out-of-stock is. Dit is pas als je wilt betalen. In het artikel staat dan ook het volgende
Op dit moment wordt op de OnePlus-website nog aangegeven dat het toestel te koop is, maar als klanten een bestelling proberen te plaatsen krijgen ze te zien dat de smartphone niet op voorraad is.
dat heet keuzes maken en knopen doorhakken, welkom in het bedrijfsleven
Ik hoop het. Voor 40 euro minder heb ik liever de 3.
Ik zou voor ¤1,60 per maand extra (bij 2 jaar gebruik) de wel een betere processor, accu en front camera willen. Vooral die 400mAh is welkom.
Grote kans dat die 400mah extra wel ten koste is van de levensduur want ze hebben het bereikt door een voltage verhoging ipv fysiek grotere accu.
Is dat zo? Als het vermogen van de accu hetzelfde is, maar je haalt er 400mah meer uit, dan moet het voltage toch juist lager zijn?
Nee een accu een bepaalde capaciteit aan lading en dat is te verhogen door je maximale cell voltage waar je naartoe laad te verhogen.

Van XDA:
OnePlus has stated that a slim profile for a slick design was one of their priorities when building the OnePlus 3, and that was one of the reasons why the battery didn’t go past 3,000mAh. However, the OnePlus 3T’s battery is not physically bigger, rather it went through a safe voltage change from 4.35 volts to 4.4 volts (which explains the 13% increase in mAh, clever huh?).

Het is misschien wel safe maar het gaat wel flink ten koste van de levensduur omdat het aantal cycles afneemt ,Battery University zegt:

Most Li-ions charge to 4.20V/cell, and every reduction in peak charge voltage of 0.10V/cell is said to double the cycle life.For example, a lithium-ion cell charged to 4.20V/cell typically delivers 300–500 cycles. If charged to only 4.10V/cell, the life can be prolonged to 600–1,000 cycles; 4.0V/cell should deliver 1,200–2,000 and 3.90V/cell should provide 2,400–4,000 cycles.

On the negative side, a lower peak charge voltage reduces the capacity the battery stores. As a simple guideline, every 70mV reduction in charge voltage lowers the overall capacity by 10 percent. Applying the peak charge voltage on a subsequent charge will restore the full capacity.

In terms of longevity, the optimal charge voltage is 3.92V/cell. Battery experts believe that this threshold eliminates all voltage-related stresses; going lower may not gain further benefits but induce other symptoms.

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

[Reactie gewijzigd door AlphaBlack_NL op 17 november 2016 13:52]

Dat hebben ze dus ook gedaan. De accu is in ieder geval fysiek even groot. Wellicht dat ze, door het voltage te verlagen, ook iets zuiniger bezig zijn. Maar dan nog; ik zou me niet teveel voorstellen van de 'verhoogde' accucapaciteit :P
Zuipt die 'betere' processor niet meer waardoor de grotere accu gewoon nodig is ?

Ik vind het een beetje raar dat mensen altijd kijken naar de capaciteit v/d accu ipv naar hoe lang het toestel mee kan met die accu. 3000mAh vs 3400 mAh betekend niks als je niet weet wat het energieverbruik is.
Hoe lang je met de accu doet hangt toch van je gebruik af. Dat is hetzelfde als een auto met een grotere tank benzine. Daarbij kun je sportief rijden of heel zuinig.
Naja het is toch anders of je een 1.0L motor hebt of een 5.0L motor hebt dat bedoelt Aaargh!
Tuurlijk, en dan zijn er nog veel meer factoren zoals het scherm. Maar als je toch iets wilt voorspellen lijkt het me een redelijk goede graadmeter om de capaciteit te pakken.
Bij hetzelfde gebruik zal het ene toestel meer of minder gebruiken dan het andere toestel.
Tuurlijk, maar je moet toch ergens aan vasthouden of wil je eerst de benchmarks afwachten van een derde partij en maar hopen dat de vergelijking juist is uitgevoerd tov andere telefoons? Het aantal mAh lijkt me toch een aardige indicatie van wat je mag verwachten.
Het aantal mAh lijkt me toch een aardige indicatie van wat je mag verwachten.
Nee, het is totaal betekenisloos zonder dat je het verbruik weet. Het kan best zijn dat de 3T een stuk minder lang meegaat dan de 3, ondanks de grotere accu.
Volgens mij mag je wel verwachten dat de O+3T met een iets betere soc niet meteen de hele telefoon leeg trekt tov de O+3. Nogmaals, wat stel je voor om als doorsnee consument te doen om erachter te komen of de accuduur goed is of niet. En dan gaan we voor het gemak even uit dat er geen benchmarks zijn want het toestel is nog niet uit.
Nogmaals, wat stel je voor om als doorsnee consument te doen om erachter te komen of de accuduur goed is of niet. En dan gaan we voor het gemak even uit dat er geen benchmarks zijn want het toestel is nog niet uit.
Zonder real-life tests kan je er niets over zeggen. M.a.w. als consument kan je er niet achter komen. Wat mij betreft heeft het dan ook geen zin om de accu capaciteit te vermelden want het is nutteloze informatie voor de eindgebruiker.
Lijkt me moeilijk leven als je alles zo feitelijk bekijkt. Immers ben je van mening dat je niks mag verwachten van een bedrijf als OnePlus ondanks de goede reputatie en verdiensten. Het kan natuurlijk maar zo zijn dat het verbruik 800% hoger ligt dan de voorganger waardoor je, in jouw optiek, niks kan zeggen over de accuduur. :/
Lijkt me moeilijk leven als je alles zo feitelijk bekijkt.
Wat is het alternatief ? Jezelf continue voor de gek houden en in een fantasiewereld leven ?
Immers ben je van mening dat je niks mag verwachten van een bedrijf als OnePlus ondanks de goede reputatie en verdiensten.
Huh ? Wat heeft de reputatie van OnePlus er nu weer mee te maken ? Het is niet alsof de fabrikant een ergens een setting heeft om het batterijverbruik in te stellen, dit is afhankelijk van een hele hoop factoren waaronder hoe je het toestel gebruikt. Het kan b.v. best zijn dat de 3 zuiniger is in test A en de 3T zuiniger in test B. Het zou b.v. kunnen dat de floating-point unit in de 821 minder zuinig is dan die in de 820 maar de integer unit juist een stuk zuiniger, om maar iets te noemen.
Het kan natuurlijk maar zo zijn dat het verbruik 800% hoger ligt dan de voorganger waardoor je, in jouw optiek, niks kan zeggen over de accuduur.
De accu in de 3T is 13% groter dan de 3, dus als het verbruik van de 3T meer dan 13% groter is dan ga je er op achteruit. En zoals gezegd ligt het ook nog eens aan je specifieke toepassing. Je kan hooguit vergelijken tussen 2 exact identieke taken en de conclusie trekken dat ie voor die specifieke taak zuiniger is of niet. De accuduur proberen te representeren in een enkele scalar slaat nergens op.
Aannames doen op basis van feiten, ervaringen uit het verleden en verwachtingspatronen vind ik niet bepaald mezelf voor de gek houden.

Ik doelde op de reputatie en verwachtingspatroon van de OnePlus. Mocht het verbruik zo drastisch verschillen dan mag je ervan uitgaan dat ze de telefoon niet op de markt hadden gebracht.

Accu is naar verluidt 13% groter, denk jij dat de nieuwe soc 13% meer verbruikt dan die van de 3? Ik neem aan dat je hier wel een mening over kan vormen...
De accuduur proberen te representeren in een enkele scalar slaat nergens op.
Dit is ook helemaal niet wat men doet. Fabrikanten geven dit gegeven zodat je op basis hiervan met andere gegevens een inschatting kan doen.
Accu is naar verluidt 13% groter, denk jij dat de nieuwe soc 13% meer verbruikt dan die van de 3? Ik neem aan dat je hier wel een mening over kan vormen...
Dit is niet iets waar je een mening over kan hebben, dit zijn gewoon meetbare feiten. Als er 10cm ijs ligt en het 10 graden vriest kan jij wel vinden dat het buiten 30ºC is, maar dat maakt het nog niet waar.

Mijn punt is dat je nooit kan zeggen dat ie x% meer of minder verbruikt, want het verschil is niet in 1 getal uit te drukken. Je kan hooguit zeggen dat ie x% meer of minder verbruikt bij een specifieke toepassing.

Een SoC (en de CPU die er in zit) bestaat uit een hele hoop logische onderdelen. Het kan zomaar zijn dat het energieverbruik van onderdeel A omlaag gegaan is en het verbruik van onderdeel B omhoog. Hoeveel je daadwerkelijke gebruik veranderd ligt aan de software en hoe vaak deze onderdeel A of onderdeel B aanspreken. Omdat alles van elkaar afhankelijk is kan je alleen uitspraken doen over het systeem als geheel (dus inclusief de specifieke software die je gebruikt) en niet over 1 onderdeel.
Man, ik heb nog nooit zo'n moeilijke tukker meegemaakt als jij. En ik snap nu ook waarom jij je het volgende afvraagt:
Ik vind het een beetje raar dat mensen altijd kijken naar de capaciteit v/d accu ipv naar hoe lang het toestel mee kan met die accu.
Als je wereld kent waarin alleen de feiten er toe doen en niet eens een mening/verwachting/uitspraak/aanname durft te doen omdat niet alle variabelen bekend zijn dan houdt het gewoonweg op.
Je mag er welvanuit gaan dat het scherm het meeste aan power verbruikt (zoals met alle telefoons met oled scherm). Dus tenzij er een vreselijke drainbug ergens zit kun je verwachten dat debatterij langer mee gaat.
Het verbruik is gelijk want door de iets dikker acvu en hoger geklokte cpu eigenlijk 820 overclocked zal de accu ongeveer zelfde presteren
Zeker van? Snapdragon 820 verbruikt toch ook minder dan 810, terwijl hij wel een grotere kloksnelheid heeft.
Ik ben het wel mee eens dat je in real-life testen waarschijnlijk niets gaat merken van deze "grotere" accu. 400MAh lijkt mij niet zo'n grote verbetering.
810 was een processor die gewoon niet geschikt was voor smartphone want de 801 was zuinigger dusja
Zo'n bedrag per maand gaan berekenen is altijd makkelijk om het goedkoop te laten lijken en precies de manier hoe mensen in de schulden komen. Blijft een feit dat het 40 euro extra is, iets wat niet iedereen er perse voor wil betalen.
Niet zozeer om het goedkoop te laten lijken maar meer om het in perspectief te zetten. Het is niet veel voor een apparaat wat je gemiddeld 2 jaar lang elke dag gebruikt. Volgens mij is de uitleg van de heren hierboven veel waardevoller, daaruit blijkt dat de 400 mAh extra geen zekere toegevoegde waarde heeft.
Nou alles is relatief.
Het is en blijft 10% duurder. Dat is toch wel wat.

Zelf vind ik dan eerder de bump naar de 128gb variant wel interessant.
Het verschil met andere merken is daar dan wel weer heel groot.

[Reactie gewijzigd door DaemonAngel op 17 november 2016 12:53]

Precies, 1,60 per maand is niet veel, en 0,053 euro is nog minder, want dat kost het dan per dag extra.

En ik doe iets langer met mijn toestel dan 2 jaar, met deze ga ik voor 4 jaar. Nog goedkoper, maar da's ook de reden dat ik al 419 (!) euro heb uitgegeven (wat veel is voor een telefoon voor mijn doen).
Accu is nogal flauw. Het is dezelfde maat accu alleen anders geclockt. Of dat echt effect gaat hebben is nog onduidelijk.
Dit is heel tegenstrijdig met wat OnePlus nog geen 2 dagen geleden heeft gezegd tegen één van de gebruikers.

Hier en hier staat namelijk dat de OnePlus 3 weer op voorraad komt. Dit is gezegd door de support van OnePlus zoals je kunt zien.

Voor het volledige bericht, zie hier: https://gathering.tweaker...message/49147645#49147645
Heel raar, dan is de oneplus 3 maar erg kort leverbaar geweest. Ik vraag me af wat dat voor de support betekend?
Het enige software verschil is de frontcamera (de 821 is een snellere 820), dus de firmware zal ook ongeveer gelijk blijven.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 17 november 2016 09:33]

Wat bedoel je met de support? Dingetjes qua RMA of software? Dat gaat lastig worden inderdaad (hardware support). Als jouw OnePlus 3 kapot gaat, kunnen ze hem misschien maken, is dit niet zo, dan krijg je misschien een deel van je geld terug.
Wat bedoel je met de support? Dingetjes qua RMA of software? Dat gaat lastig worden inderdaad (hardware support). Als jouw OnePlus 3 kapot gaat, kunnen ze hem misschien maken, is dit niet zo, dan krijg je misschien een deel van je geld terug.
Ik doel op Android updates.
Reparatie zie ik niet als vrijwillige support dat is via de wet geregeld, dit staat ook op hun website.
Vermits zo goed als alle onderdelen identiek zijn vermoed ik dat het nog wel meevalt.
En als die niet te herstellen valt is de optie je geld terug te geven ook een legaal alternatief. Gewoon contractontbinding dus eigenlijk.
Ik vermoed dat ze als extra optie dan voor een kleine bijbetaling de nieuwe versie zouden geven of misschien genereus gaan zijn en dit zonder bijbetaling doen (al zijn ze daartoe niet verplicht). Dit is natuurlijk puur speculatie.

Kort gezegd, ik zou je daarover geen zorgen maken.
Ook voor software support gaan ze gewoon alles gelijk pushen waarschijnlijk.
Dat zou inderdaad kunnen, maar niet iedereen wilt extra geld inleggen. Wat betreft software is er niks aan de hand (als we OnePlus mogen geloven), zoals je al zei. Dat heeft Carl Pei inderdaad gezegd, maar we moeten het eerst maar eens zien :).
Ik denk dat oneplus toe gaat naar een model zoals 'Zara' . Ze gebruiken een push model met kleinere charges waarbij je dus snel kunt veranderen. Zeker als de binnenkoant van de telefoon een andere SoC kan handelen, ze de batterij en camera wat tweaken.

Een beetje google ara maar dan in het voordeel van de fabrikant. Ze bouwen gewoon steeds net wat nieuwere hardware in, leveren dat in hetzelfde jasje. Apple doet het al jaren en is er enorm succesvol mee.
Ik snap de prijsverhoging echt niet. Je vervangt een model, met wat sumiere verbeteringen, en verhoogt de prijs !!!10%!!!

Zo zie je maar weer, zelfs oneplus met hun mooie concept bij introductie is veranderd naar een standaard telefoonfabrikant. Stelletje boeven zijn het.
Ik vind ¤40 extra juist meevallen! Voor die 4 tientjes krijg je een betere camera, betere SoC, betere batterij en dat allemaal in dezelfde behuizing. :)

Wat ze nu natuurlijk niet moeten doen is elk model ¤40 duurder maken. ;) Dan raken ze idd snel hun klanten kwijt, maar 4 tientjes voor een meer up to date model? Een nobrainer voor mensen die nog geen OP3 hebben
Het verschil tussen een 820 en een 821 ga je in de praktijk echt niet merken, de accu is minder belangrijk want we hebben Dash Charge, dus zijn binnen een half uur weer klaar voor gebruik en ik weet niet hoeveel selfies jij op een dag maakt, maar ik heb persoonlijk helemaal niks aan de frontcamera.

Nee, ik hou mooi mijn OnePlus 3, het is mij die ¤40 niet waard.
Wat ik al zei, als je de OP3 hebt is het idd de upgrade niet waard. Ben je op zoek naar een nieuw toestel, dan zijn deze verbeteringen toch leuk meegenomen.

Ik zeg alleen maar dat ik het voor die ¤40 best goeie upgrades vind, waar je bij andere fabrikanten voor ¤40 nieteens 32gb extra opslag hebt in de telefoon. ;)
In jouw geval is het niet ¤40 euro meer: je hebt al een Op3 zeg je, dus dan heb je het over minimaal ¤ 439,-
Ik heb de OP3 gisteren binnengekregen, dus ik zou hem eventueel kunnen terugsturen voor een upgrade naar de OP3T. Maar om hierboven genoemde redenen ga ik dat niet doen.
Ik heb mijn OP3 vorige week donderdag gehad: en de RMA is nu rond. Hij gaat linea recta terug naar de fabriek voor een 100% refund. Ik ga de 3T kopen in soft gold aangezien ik een wit frontje leuker vindt dan een saaie zwarte.
Het verschil tussen de 820 en 821 is al snel $20 in bulk prijs. Als je de beste chip van QualComm wilt hebben, dan betaal je daarvoor, ookal is de performance niet heel veel beter. Qua marketing doet 821 het beter dan 820, dus stoppen ze er een 821 in.
Niet met je eens, de prijzen rijzen echt de pan uit. Het gaat hier niet om een nieuw product o.i.d., alleen wat kleine vernieuwingen. Als er een nieuwe smaak chips op de markt komt, betaal je toch ook geen 10% dan naturel?

Zo te zien zijn veel mensen het niet met me eens, maar laat ik dan een spiegel voorhouden. Hebben jullie ooit in de comment geklaagd dat de prijzen de pan uit rijzen? Dat zie ik hier namelijk regelmatig terug.
Specialist website Tweakers looked into the study and tracked down the average price of several well-known brands (like Apple, HTC, Samsung and Nokia). On average, the price of a high-end smartphone grew van 508 euro in 2010 to 690 euro in 2015.
kan het helaas niet op tweakers zelf vinden 8)7

Komt er op neer dat de prijzen in 5 jaar met een kleine 36% gestegen zijn. Inflatie over die jaren is 11,76%. In verhouding?

Wat nog wel grappig is om te vermelden (krijg waarschijnlijk een hoop haat reacties), maar Apple is de enige die niet aan dit grapje meedoet. Al sinds de iPhone 3GS (!2009!) is de adviesprijs voor het high-end model iPhone ¤800,-. Ja, ze hebben hoog ingezet, maar ze verhogen ook nooit. Toch komt het elk jaar als een verrassing hier en lopen er heel veel te azijnpissen.
Rustaaahg. Je krijgt daarvoor ook 13,3% meer batterij, 100% meer pixels voor je front-camera, de mogelijkheid tot 100% meer geheugen, en *tromgeroffel* een 10% snellere processor die ook nog is 5% efficiënter met zijn batterij omspringt.

[Reactie gewijzigd door ormagon op 17 november 2016 08:16]

Inderdaad: en de 3T heeft ook EIS 2.0 bij video. En vergeet die saffieren lens voor de camera (om krassen te voorkomen) ook niet ;-)

ik denk dat er zat argumenten zijn om die de ¤40 verklaren.

(source: Snapdragon 821 vs Snapdragon 820 – How different is the new one?)

Main reasons why the Snapdragon 821 is better than Snapdragon 820:
- 10 percent lesser boot times
- App loading time reduced by 10 percent
- Updated performance optimizations for smoother User Interface and enhanced snappiness
- 5 percent improvement in graphics performance
- At least 5 percent more power efficient
- Comes with Snapdragon VR SDK
- Features Dual PDAF (Phase Detection Auto Focus) and extends the range of Laser Auto Focus
- Supports up to 28 MP camera in comparison to 25 MP of the Snapdragon 820

As you can see, the Snapdragon 821 brings in many more improvements rather than sheer overclocking. Yes, it is true that there is no significant performance gain and the other additions do not look catchy. But seemingly minor add-ons can have a major effect on practical usage.
En dn vergeet je valutaverschillen nog. De euro is gedaald tov de dollar, dus dan moet meestal de europrijs iets omhoog om voor Oneplus enigzins dezelfde omzet te geven
Ja... hgoor en Spanky79, jullie hebben wel een stukje gelijk.
Maar er is ook nog zoiets als de vooruitgang: voor dezelfde hoeveelheid geld kan ik meer CPU/RAM/camera/whatever... hebben dan vorig jaar.

Ik vind dat Waktak wat dat betreft echt wel een puntje heeft. 10% is niet dramatisch en OnePlus heeft op zich nog fatsoenlijke prijzen, maar de trend is wel degelijk fout en niet te rechtvaardigen met iets betere specs...
Maar dat is toch vrij normaal?

Huawei deed precies het zelfde. In China waren ze spotgoedkoop, nu zijn ze in EUROPA meteen duurder.

Xiaomi in hun beginjaren waren spotgoedkoop voor wat je kreeg, en nu vragen ze de volle prijs.

ONEPLUS doet precies het zelfde, heeft denk ik ook met de prijs te maken van de hardware. Of niet weet zelf niet maar weet wel dat veel merken zoals ONEPLUS/XIAOMI etc zelffs MEIZU van heel goedkoop voor geld naar duurder zijn overgestapt...
Je kan niet zomaar retail prijzen van China en Nederland vergelijken. Huawei is niet spotgoedkoop in China. Het is nog steeds een middenklasse / high end prijs die ze vragen voor de meeste toestellen.
Direct in euro's omgerekend lijkt het misschien spotgoedkoop maar je moet niet vergeten dat de koopkracht in euro;s ook een stuk lager ligt in China. Dus 1 op 1 prijzen vergelijken gaat gewoon niet.
China heeft ook gewoon een middenklasse die het behoorlijk goed heeft hoor. En ik las onlangs een bericht dat de iPhone het populairste merk smartphone is in China. Echt niet dat Apple derde wereldprijzen hanteert in China.
Apple staat in China niet eens in de top vijf.
Het ging om cummulatieve gebruikers; dat zouden er 131 miljoen zijn:

http://arstechnica.com/bu...mp-imposes-stiff-tariffs/

"There were an estimated 131 million iPhones in use in China at the end of 2015, more than any other manufacturer. Data released by the Chinese government suggests that Apple had 16.8 percent of the market, a point higher than Samsung, and 1.2 percent more than China-based Xiaomi."

(misschien gooien mensen die Xiaomi toestellen wel eerder weg???)
Die middenklasse doet het goed ja. Maar het prijspeil is hier in China ook lager.

Een Nederlander die op vakantie is in China rekent zich rijk en vind alles spotgoedkoop. Een Chinees die op vakantie is in Nederland absoluut niet.

De iPhone doet het goed ja, maar er zijn dan ook genoeg mensen die 3 of 4 keer hun maandsalaris neer tellen om die iPhone te kopen. Of hun maagdelijkheid / organen verkopen om die iPhone maar te betalen.
Ik vergelijk de prijzen van een paar jaar geleden en van nu gewoon hoor meer niet en dan klopt het gewoon dat de prijzen veel hoger ligger dan normaal ;) of je het nou alleen in China bekijkt of hier. In China worden ze onder andere benamingen ook verkocht en dan zijn ze gewoon goedkoper dan in Europa of USA.

Buiten dat worden de smartphones nu wel officieel verkocht in de EU en zou het een voordeel moeten zijn (verzendkosten, invoerkosten etc.)
Als zo'n ding in China verkocht wordt, is ie niet ineens goedkoper om te maken. Die prijs blijft gelijk. Dus of ze maken buiten China een ridicuul hoge winst, of ze verkopen de telefoon in China met weinig/geen winst.
Xiaomi in hun beginjaren waren spotgoedkoop voor wat je kreeg, en nu vragen ze de volle prijs.
Sorry, maar alle comments hier die schreeuwen dat Chinaphones 'de volle prijs vragen' vind ik absolute, verwaande onzin.

De Redmi 3S, een telefoon met de octocore SD430, een 5" 720P scherm, 3GB ram, 32GB opslag, SD lezer, vingerafdruklezer, enorme batterij, Android 6, en 4G, die kost gewoon 130 euro.

Nee, het is geen galaxy s7 of OnePlus 3 qua specs. Maar het is een erg snelle telefoon met alle nuttige toeters en bellen inclusief, en dat voor !!!130!!! euro, dat is gewoon geen geld. Voor datzelfde bedrag krijg je bij bijvoorbeeld Samsung een galaxy J1: een 800x480 scherm, 8GB opslag, Android 5.1, 1GB RAM, een veel zwakkere CPU, en een accu die minder dan de helft van de capaciteit heeft.

Als je ook de OnePlus 3T vergelijkt met het aanbod van andere fabrikanten, dan zie je dat zij voor 430 euro veel, veel minder bieden: een oude Galaxy S6 of een Experia Z5 compact, beiden met specs die een heel pak slechter zijn.

Chinaphones zijn nog altijd een erg goede deal.
Jij moet dan ook geen budgetsmartphone gaan vergelijken maar de volgende.

MI5
MI NOTE 2
MI MIX

De verhoudingen zitten hem gewoon in de prijzen wat een normaal iemand hier ook ervoor vraagt denk aan een HTC/ SAMSUNG etc...
De Mi5 kost 250¤.

De Mi5s onder de 350¤

De Mi Note 2 kost 500¤

De Mi Mix kost 700¤, maar dat ligt volgens mij aan het feit dat het ding gewoon nog amper te krijgen is. Daarnaast is het ook wel de meest hoogwaardige telefoon die Xiaomi al gemaakt heeft: elk deel van de telefoon is keramisch materiaal, dat een stuk krasvrijer is dan eender welke andere telefoon.

Op de Mi Mix zijn al die telefoons dus echt spotgoedkoop, vergeleken met de Samsung en HTC alternatieven: die kosten in alle gevallen zo'n 200¤ (of meer) extra.
Ik praat over officiele dealers binnen Europa.
En daar wordt de MI5 gewoon met 32GB aangeboden voor ¤405,-

RM3S ¤205 (3GB / 32GB)
RMN3 ¤225,- (2GB / 16GB)

etc., ik hanteer nu geen China prijzen ;) zoals jij nu wel doet, gewoon Europese officiële distributeurs en winkels. Dan kan je inderdaad gewoon China kopen wil je goedkoper zijn zoals ik al in mijn beginpost aangaf.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 17 november 2016 11:12]

Als One+ meteen 600 euro vroeg voor een telefoon liep iedereen er voorbij want niemand kende het merk.

Ze hebben het slim aangepakt door eerst een klantenbestand op te bouwen (en in dit geval waren het veel slimme jongens die in de IT werkten en klaar waren met iPhone/Samsung die een One+ kochten. Toen werd de One+2 verkocht aan mensen met meer verschillende achtergrond want zo'n telefoon wordt niet voor niets verkocht aan het publiek waaraan het verkocht werd).

De One+3 wordt zonder invites verkocht, voor weer wat meer, en de 3T kost weer wat meer. Zo hebben ze bekendheid bij een breed publiek bereikt en kunnen ze winst gaan maken.

[Reactie gewijzigd door Potato42 op 17 november 2016 08:44]

Ze hebben het slim aangepakt door eerst een klantenbestand op te bouwen (en in dit geval waren het veel slimme jongens die in de IT werkten en klaar waren met iPhone/Samsung die een One+ kochten. Toen werd de One+2 verkocht aan mensen met meer verschillende achtergrond want zo'n telefoon wordt niet voor niets verkocht aan het publiek waaraan het verkocht werd).

De One+3 wordt zonder invites verkocht, voor weer wat meer, en de 3T kost weer wat meer. Zo hebben ze bekendheid bij een breed publiek bereikt en kunnen ze winst gaan maken.
Niet helemaal waar. De OnePlus One was gewoon té goedkoop voor wat hij bood. De OnePlus Two was veels te duur voor wat hij bood, en de OnePlus 3 was weer een goede prijs/kwaliteit telefoon. Hoe kom je er dan bij dat "de OnePlus 3 weer voor wat meer werd verkocht"?
Prijs/kwaliteit heb ik het niet over gehad.
Met dat laatste bedoel ik dat de OP2 voor 299 verkocht werd, en de OP3 voor 399, maar dat is niet juist, de introductieprijs is bij beide toestellen 399 geweest.
De OnePlus Two is niet voor 299 verkocht. Die prijs heeft hij nooit gehad. De introductieprijs was 399, en na een half jaar is hij naar 319 euro gebracht.
Dat is dus wat ik zojuist zeg.
Een bericht op tweakers meldt dat op 8 februari dat de prijs daalde naar 345 euro.
Nu snap ik je. Maar waar heb jij gehoord/gelezen dan waar wordt gezegd dat de OnePlus Two 299 euro was/is?
Uhm, dat klopt idd maar kijk eens naar Media markt, die waren vroeger ook een stuk goedkoper in verhouding. Of iBood, dat is allemaal dezelfde strategie: eerst jezelf als goedkope prijsvechter in de markt zetten en dan langzamerhand de prijzen verhogen.
dat zie je overal. Ik kom en koop dus niet meer bij iBood, helaas. ook de Hunts zijn bagger.

Maar vergis je niet: er is in de community veel te doen over het prijs beleid van Oneplus.
veel kritiek over mogelijk hogere prijzen dus... en daar zijn ze wel gevoelig voor. zo snel als ze opkomen kunnen ze ook weer verdwijnen.

belangrijkste is dat ze zich een stuk beter gaan profileren mbt software updates. je wilt als bedrijf niet aangeklaagd worden gelijk Samsung nu wordt omdat je niet voor je klanten zorgt na aanschaf.
Vier tientjes voor 10+% extra accu en meer rekenkracht, ik vind het persoonlijk geen slechte deal
In vergelijking met de concurrentie is de prijs nog steeds redelijk scherp. Hoeveel telefoons zijn er met een snapdragon 821, 6gb ram en een amoled scherm?

Dat de 128gb versie maar een paar tientjes meer is dan de 64gb versie is ook mooi. Wou dat de OP3 een 128gb versie had gehad voor een paar tientjes meer.
Iemand die me kan vertellen of dit invloed gaat hebben op de updates van de OnePlus 3?
Zie dit bericht van mij waar OnePlus bevestigd dat de OnePlus 3T en OnePlus 3 tegelijkertijd updates ontvangen: https://gathering.tweaker...message/49141989#49141989
Ja dat vraag ik mij dus ook af.. Ik denk zelf van niet omdat ze qua hardware ook bijna gelijk zijn.
Het is de andere chip die vaak invloed heeft of zit ik daarmee fout?
En dat is net anders.
Allesinds lijkt het mij sterk. Zelfs de one kreeg nog goede support voor zo een oud toestel en software dat zij niet meer ondersteunden te hebben.
OnePlus heeft, voor wat het waard is, toegezegd de updates van de OP3 en OP3t "synchroon" te laten lopen. Ze blijven het zien als 1 toptoestel, en dat is ze geraden ook!
Toch knap, 400mAh meer, zelfde afmetingen en geen gram zwaarder. :)
Ze gebruiken de zelfde accu alleen het voltage is iets verhoogd waardoor 400mAh meer beschikbaar is.
Kunnen wij OP3 non-T gebruikers onze batterijen niet overclocken als ze het dezelfde zijn? :P
De vraag is of je dat moet willen:
http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Figuur 5

Door het verhogen van de voltage gaat je batterij minder lang mee. Dus als je over 6 maanden weer een nieuwe telefoon neemt is dat nog niet zo'n issue, maar 2 jaar.....
Dus als ik het goed begrijp is dit gewoon een stuk slechter voor je batterij en zal je geen eerder moeten geen vervangen omdat ze de voltage hoger hebben gezet wat eigenlijk nergens voor nodig was?
Kort gezegd, nee.

En dat wil je eigenlijk ook niet, het verkort de levensduur van je accu. Het kan zijn dat de chemische samenstelling iets veranderd is van de OP3T accu om die extra 400mAh te accomoderen.

Hetzelfde had je ook bij de HTC One X en de One X+, waarbij de One X+ een grotere accucapaciteit had. Ik heb toen destijds een accu van de One X+ in mijn One X gezet, maar kan mij nou niet echt een verbetering herinneren. Heb ook altijd mijn twijfels gehad over de legitimiteit van die accu, ook al zag hij er wel origineel uit.
Hm informatief! Dus dit is misschien wel vaker aan de hand bij third party accu's, welke dan evt. goedkoper zijn en meer mAh bieden? heb ik nooit geweten! Dan is het wel een afweging inderdaad of je het er voor over moet hebben, zeker als je het mogelijk niet merkt... hetzij door snellere degradatie.
De vraag is liever, Kunnen OP3T gebruikers terug naar de oude minder risicovolle setting...
Dat lijkt mij niet goed voor de levensduur van de batterij. Kan iemand met veel kennis van accu's mij daar meer inzicht in geven?
Als een batterij die 3.7V tegevonver 5V stuurt, heeft die eerste dan niet een hogere man?

[Reactie gewijzigd door Swindowmasher op 17 november 2016 08:42]

Dat "knap" valt wel een beetje mee, het is simpelweg het effect van een kleine voltage verhoging, de batterij is verder ongewijzigd.
Krijgen ze daar een Nobelprijs voor natuurkunde voor? Nu ben ik ook geen natuurkundige maar een 10% hogere spanning halen uit een identieke accu met exact dezelfde chemie, is volgens mij nog niet eerder vertoond.
Jawel gewoon opladen tot een 10% hogere spanning, zo spannend is het niet, muv de verhoogde risico's en kortere levensduur dan :)

Bij de Note 7 was iemand die dat heel goed had uitgelegd, gezien daar in de kernel dus ook hogere spanning dan gebruikelijk stond aangegeven om mee te laden (daarmee suggereer ik overigens niet dat dat het probleem zou zijn waarom de batterij ontploft!). Kan het alleen niet meer vinden, was een mooie +2/+3 post met heel veel nuttige info over het laden van telefoons, en dit is 1 van de dingen die is blijven hangen ;)
Ah, duidelijk. Ze hebben dus de veiligheidsmarge verkleind. (Als ik "het internet" goed begrijp naar Samsung-waarden.)
Inderdaad,je kunt meer Ah halen uit een accu als je de spanningen iets verhoogt. Hoe beter de kwaliteit van de accu, hoe beter dit gaat. Er zit natuurlijk wel een grens aan.

Als je dichter tegen de grens aan gaat zitten dan wordt het risico ook groter dat er wat mis gaat.

Of dat het geval was bij de Note 7 weet ik niet, het is in ieder geval een algemeen li-ion verhaal.

Zo kun je bij de li-ion 18650 cellen vaak verschillende ratings krijgen. waarbij er ook nog eens een verschil is tussen cellen die veel ampere moeten kunnen leveren en cellen die veel energie moeten kunnen leveren.
Dat het aan de spanning ligt is maar een bewering van een website zonder onderbouwing. Ze hebben denk ik gezien dat op de sticker 50 mV meer staat en dat gewoon als oorzaak genomen.

edit: hier de vreemde quote. Voor mij verklaart die 4.4V helemaal niks. Die mAh worden bepaald door het aantal electronen dat verplaatst kan worden, wat me het aantal bereikbare atomen samenhangt.
However, the OnePlus 3T’s battery is not physically bigger, rather it went through a safe voltage change from 4.35 volts to 4.4 volts (which explains the 13% increase in mAh, clever huh?).
http://www.xda-developers...ra-128gb-storage-for-480/

[Reactie gewijzigd door _Pussycat_ op 17 november 2016 10:12]

Een kleine voltage verlaging toch? (W=V x A)
Spanning wat verhogen.. zelfde accu maar daardoor meer capaciteit ;)

Btw is het scherm nu verbeterd/anders? Dat was toch probleem met het hele niet op voorraad gedoe? Ik zie nu zelfde scherm staan.

[Reactie gewijzigd door ThaDude op 17 november 2016 07:49]

Btw is het scherm nu verbeterd/anders? Dat was toch probleem met het hele niet op voorraad gedoe? Ik zie nu zelfde scherm staan.
Nee, het scherm is hetzelfde gebleven. OnePlus heeft verder weinig gezegd over de redenen voor de snelle introductie van de OP3T en eventuele leveringsproblemen, dus het blijft gissen.
Dit vond ik ook merkwaardig, wellicht zagen ze een ''foutje'' in de OP3 waardoor ze die niet meer willen maken om die ''fout'' te voorkomen.
Ik twijfel om de OP3T te kopen, maar ik wacht liever op de OP4 of misschien haal ik de Xiaomi Mi Mix
als ik thuis de spanning wat verhoog leidt dat meestal tot ruzie, hopelijk niet met deze toestellen....
Daar kan Samsung over meepraten
dat antwoord is wel een +je waard :)
Ik zie alleen nog steeds het nut niet in van 6gb ram op een smartphone.
Er worden op dit moment nog steeds laptops verkocht met 4gb.
Kijk het is natuurlijk een feit dat Android qua geheugen gigantisch veel gebruikt, maar, alle apps die worden daarin gecached zodat wanneer je een app opnieuw start verder kan gaan waar je gebleven was, plus dat het minder energie kost om die berekeningen opnieuw uit te voeren.

Ik heb momenteel zelf 4gb en als ik er 6 van kon maken, graag!
Die onzin geldt al lang niet meer voor android!

Ik heb een Nexus 6P met 3gb ram en hij werkt heerlijk. Nooit problemen mee en werkt ALTIJD.
Die onzin geldt al lang niet meer voor android!
De post van ardvwijngaarden is wat ongelukkig geformuleerd, in plaats van "dat Android qua geheugen gigantisch veel gebruikt" zou ik voorstellen "dat Android qua geheugen van gigantisch veel gebruik kan maken". De verdere toelichting (caching; momenteel-niet-in-gebruik-zijnde data vasthouden in plaats van weggooien) klopt wel.
Ik heb een Nexus 6P met 3gb ram en hij werkt heerlijk. Nooit problemen mee en werkt ALTIJD.
Het punt is niet dat ie meer dan 3 GB nodig heeft, maar dat ie met meer geheugen (nog) beter werkt. Dat is trouwens voornamelijk / alleen het geval als je veel verschillende apps gebruikt. Op het moment dat je een app afsluit (en zolang het geheugen nergens anders voor nodig is) blijft die in het geheugen staan. Dat telt mee voor het geheugengebruik (waardoor dat getal enorm op kan lopen). Maar op het moment dat iets anders ruimte nodig heeft kan het geheugen van die app meteen vrijgegeven en hergebruikt worden. Het is "in gebruik" in de zin dat er gegevens in staan, maar het is niet "in gebruik" in de zin dat er minder geheugencapaciteit beschikbaar is voor andere toepassingen.

Dat OnePlus zijn telefoons ruim voldoende geheugen mee wil geven, zodat zelfs powerusers er genoeg aan hebben (en gewone users maximaal kunnen profiteren van Android's caching) lijkt mij prima verdedigbaar. Andere fabrikanten kunnen echter besluiten dat het niet noodzakelijk is en een paar cent besparen op de productiekosten, zonder dat (de meeste) klanten daar erg veel last van hebben.
Niks geen onzin! Hij schaalt automatisch je cache naar de hoeveelheid beschikbaar ram.
die heb ik ook maar mijn android 7.0 wil wel eens tegenwerken.of dat nou aan de telefoon of android ligt...de camera bijv is redelijk klote
Nu is het dus voorbij voor veel mensen om nog een OnePlus te kopen, aangezien hun volgende telefoons de OnePlus 3T al ¤ 440,- gaat kosten, wat weer een stuk duurder is dan de OnePlus 3, en de volgende OnePlus 4 gaat natuurlijk richting de ¤ 500,- kosten, en dan vind ik het niet meer waard, en zo zullen er meer zijn aangezien zij de OnePlus kochten omdat het goede telefoons zijn met hele snelle hardware voor een stuk minder dan de concurrenten.
probeer te updaten naar 7.1.1. (is wel een beta maar hij draait heerlijk bij mij) en voor de camera was er ook een soort fix/update.

ik heb die wel moeten sideloaden maar werkt wel veel sneller en beter dan de standaard camera app van google. HDR foto's worden zeer snel gemaakt en het verwerken ervan gebeurt achteraf en niet tijdens.

http://chromloop.com/2016...r-nexus-pixel-phones-way/

probeer het maar, als het niet werkt dan verwijder je de app. bij mij staat hij nu standaard ingesteld als ik dubbel druk op de aan/uit knop.
ik kon hem niet installeren op 7.0 idd
denk dat ik wacht op de officiele 7.1 versie .
zo belangrijk is die camera nou ook weer niet :)
alleen irri dat die hdr zo allejezus lang duurt.
maarja we gaan t zien.mooi dat die update er nog komt voor de 6 iig
Vond het ook irritant die HDR maar met deze fix heb je dat probleem niet meer. Je kan foto's in HDR blijven maken.

Maar goed, 7.1 komt begin december uit voor de Nexus telefoons dus i.d.d even geduld hebben.
Je kunt je eerder afvragen waarom een laptop nog met 4GB wordt verkocht.
En dat werkt in de praktijk meestal prima voor de dingen die je ook op je telefoon zou doen zoals browsen e.d.
RAM is goedkoop. Het zal voor OnePlus niet zoveel uitmaken of zij 4 of 6GB erin zullen stoppen denk ik.
Het nut is marketing. Je moet de tech redacties wat opvallende specs voeren, zodat ze iets hebben om over te schrijven, polls te houden extra testjes te doen, noem maar op.

Ik vind dat Oneplus deze actie ook wel slim doet. Om het model actueel te houden al na een half jaar een update, met een iets hogere prijs om de eerdere klanten niet teveel te irriteren. Direct weer een hoop media aandacht, nieuwe reviews, vergelijking van de oude en nieuwe selfservice camera, noem maar op.
Is in ieder geval een beetje futureproof. Liever een gb te veel als een gb te weinig zoals bij de iphone 6.
En het is natuurlijk stoer op de specsheet. Lijkt mij vrij logisch. Over groot bij zetten 6gb ram 64gb. En dan terwijl je voor 300 euro extra bij concurrenten 2gb ram 16gb opslag of 4gb ram 32gb opslag kreeg.
Je kunt die vergelijking niet maken. IOS is anders dan Android en specs zeggen in dit geval helemaal niets. Ook de prijs die je benoemd is niet relevant aangezien een iphone niet snel in waarde zal dalen.
Hardnekkig argument wat iedereen met een iPhone zal zeggen om de eigen uitgave te rechtvaardigen ;)
Nieuwprjis 6s plus 64GB: ¤960,- verkoop nu: ¤500 of minder
Nieuwprijs OP3 64GB: ¤400,- verkoop nu / over een jaar: ¤150 - ¤200 (blijft gissen)
En dan moet je nog eens kijken naar het aantal telefoons dat te koop wordt aangeboden met gebroken schermen.
iOS is qua RAM totaal niet te vergelijken met Android, dus die opmerking gaat niet op.
Oh grappig. Want ik heb een nexus 6 gehad met 3gb ram en die kon significant meer apps in zijn geheugen houden als de iphone 6 plus. Toestellen zijn in dezelfde maand gereleased.
Heb nog een 5s liggen thuis, ook 1gb ram, kan echt maar een paar apps paraat houden voordat er opnieuw geladen moet worden.
Hoezo een gb te weinig zoals bij de iPhone 6? Ik gebruik namelijk (nog) de iPhone 6 (Volg de laatste tijd meer Android toestellen omdat de nieuwe iPhones gewoon te veel kosten en er weinig vernieuwinging in zitten), maar ik heb nou niet het idee dat mijn toestel te traag is. :)
multitasken. je weet wel die hinderlijke laad tijden als je tussen apps switched and je even "snel" iets bekijken wil...
plus dat er een gig aan videoram toegewezen kan worden wat games weer minder doet stotteren.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 17 november 2016 22:24]

Hmmm de prijzen stijgen steeds meer...

One plus one -> ¤269 (voor 16GB versie) ¤299 (voor 64GB versie)
One plus two -> ¤400 (Na prijsverlaging ¤319)
One plus three -> ¤400
One plus three t -> ¤440/¤480
One plus four -> rond de ?¤500?

Ik hoop niet dat ze deze lijn zo door zetten want dan heeft het ook geen nut meer om een telefoon uit china te bestellen of heb ik dat verkeerd?

[Reactie gewijzigd door jochem1998 op 17 november 2016 11:08]

Nee, dat is foute informatie. De OnePlus Two was ook gewoon 400 euro bij release hoor. Echter, na een half jaar hebben ze de prijs verlaagd naar 319 euro. De OnePlus Three is dus gewoon even duur als de OnePlus Two, dus geen verhoging.
De oneplus 3t is dus wel weer duurder dan zijn voorganger, alsnog een stijgende lijn ;)

Thnx voor het verbeteren btw zal het aanpassen
Ja, klopt. Als de OnePlus 4 uit komt, zullen ze de 3T ook gewoon blijven doorverkopen en de prijs verlagen (vermoed ik).
Jup, dikke specs, voor lage prijzen, flagship killer's, een middelvinger naar de gevestigde orde om goedkopere toestellen te maken die toch degelijk in elkaar zitten en gelijk aan of sneller zijn dan de duurdere concurrentie. Ben bang dat dat gaat verdwijnen.
En toch, wat me opvalt in Xiaomi's eigen winkels is dat het één groot festival van goedkoop uitziende prul is. En daarmee bedoel ik niet de telefoons, maar de randzaken. Ik zou zelf nooit een telefoon van een Chinees merk kopen vanwege politieke/economische/militaire redenen en zo zijn er vast meer, maar de grootste groep zullen vast de mensen zijn die Chinese producten associeren met goedkope, maar vooral ook slechte rotzooi. Kunnen ze op deze manier wel concurreren met de gevestigde orde? In Azie kun je wegkomen met felgekleurde plastic gadgets. Maar Samsung, Apple en Microsoft flagship stores in Europa stralen toch heel wat anders uit. Gaan deze Chinese merken zo hun eigen graf niet graven als ze winkels in de EU gaan openen?
Ik denk dat je een aanname maakt die niet per se klopt. De associatie tussen China en rommel wordt steeds minder. Als je deze opmerking maakt krijg je geheid van iemand te horen dat "jouw iPhone komt ook gewoon uit China."

Het sausje van buitenlandse designers dat Huawei en Xiaomi voor hun laatste toestellen gebruiken zal dat nog verder verminderen.

We hebben hetzelfde gezien met Japan en andere Aziatische landen die China voorgingen.
Je hebt uiteraard gelijk dat de prijzen in stijgende lijn gaan en dat is heel jammer.
Echter een 'chinaphone' is de Oneplus nooit echt geweest.
Oneplus is gewoon een telefoonleverancier zoals HTC, Apple, Samsung, LG en al de rest die levert in Europa en garantie geeft in Europa.
Als je een Oneplus bestelt, komt die trouwens geleverd uit Duitsland en niet uit China.

Oneplus was een prijsbreker, dat is het nu niet meer.
Het is voor mij wachten op een nieuwe prijsbreker om mijn OPO te vervangen :-)

[Reactie gewijzigd door Anoshky op 17 november 2016 10:08]

Die is ook 400 euro voor mindere specs dan de 3(T). Dat noem ik geen prijsbreker...
Vorige week gekocht voor 240,- via AliExpress, nu nog hopen dat de douane mij met rust laat anders komen er nog een paar tientjes bij. Snapdragon 821.
De OnePlus One was 299 bij launch en de OnePlus Two 399 euro(al genoemd)... :X

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 17 november 2016 10:50]

In vergelijking met die topmodellen van de concurrentie is de OnePlus One met een adviesprijs van 269 echter spotgoedkoop.
Bron

Of tweakers moet het fout hebben? ;)
Tweakers heeft het goed ;)

Quote uit jouw bron:
De OnePlus One is er in twee varianten: een witte uitvoering met 16GB voor 269 euro en een donkergrijze versie met 64GB voor 299 euro. In vergelijking met andere fabrikanten betaal je dus relatief weinig voor extra opslag.
De prijzen van de alle andere toestellen (Two, 3 en 3T) zijn van de 64GB, en de prijs van de 64GB OnePlus One is echt 299 euro. Daarnaast werd de 16GB nooit verkocht buiten China.

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 17 november 2016 11:04]

Toch wel jammer als je net een OP3 gekocht hebt en alweer moet accepteren dat ie oud is.
De technologie heet u welkom.
Waarom is dat een issue voor mensen. Mijn mate 7 is niet ineens anders geworden na de mate 8 en 9. Wat is het praktisch nut van altijd de huidige high end versie van een lijn te hebben? Het is alleen maar goed voor je epeen..
Ja, zo is er altijd wel wat. Had net 2 weekjes m'n Swift in gebruik toen het nieuws over de Swift 2 kwam.

Als ik dit vantevoren had geweten, had ik ook gewacht. Maar tja ik wist het niet.
Ach zoveel meerwaarde heeft de T nou ook weer niet :+
Als ze nou de toch al goede camera hadden geüpgraded, dan zag ik het nut er nog wel van in maar nu.....
Kennelijk zijn er ook mensen die juist balen dat ze niet meer het goedkopere model kunnen kopen. Dat gras van de buurman...
Gisteren de sim in mijn nieuwe OP3 geduwd. Afgelopen weekend ontvangen. Jammer dan... Over zes maanden loop ik toch al weer hopeloos achter. Al is het bellen in essentie nog niet enorm geïnnoveerd de afgelopen 20 jaar ;-)
Je loopt dus vandaag al weer hopeloos achter. :)

[Reactie gewijzigd door THE_BASE op 17 november 2016 09:00]

Ik wil anders niet zeggen dat ik achterloop met mijn oneplus one icm Android 7.1 ;).
En zo zal dat vast ook zijn met de op3.
Vorige week een Oneplus 3 besteld, niet op voorraad, maar werd wel weer verwacht
Benieuwd of deze deze nog gaan leveren of een paar tientjes kan bijbetalen voor de Oneplus 3T
Support chat is nog gesloten :'(
Als je hem al effectief besteld hebt, neem ik aan dat ze hem ook wel gaan leveren. Anders doen ze hopelijk een mooi gebaar door wat tegemoet te komen in het prijsverschil.
Zojuist contact gehad met een medewerker via de online chat, en het volgende is me geadviseerd. De telefoon was al verstuurd, en was nu onderweg. Als de telefoon binnen komt contact opnemen met de helpdesk en de telefoon kosteloos terug sturen, en krijg het aankoop bedrag 100% terug. Hierna kan ik de Oneplus 3T bestellen. Netjes hoor _/-\o_
Da's inderdaad wel mooi geregeld... kan je alsnog kiezen wat je ermee doet :)
Zelf heb ik mijn OnePlus 3 nu een paar weken, maar ik ben er tevreden van. De hogere batterijspanning (voor het verhogen van de capaciteit) spreekt me niet zo aan ivm slijtage van de batterij en de front cam kan me eigenlijk ook niet bijzonder boeien.
Ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews van de 3T. Iets zegt me dat er ergens een catch is. Ze konden de 3 niet aanslepen en nu hebben ze opeens een 'betere' opvolger die dat probleem helemaal oplost? Met dezelfde of betere componenten? Call me paranoid :)
Het zal eerder te maken hebben met levering van componenten of een reactie op prijsverlaging bij concurrenten.

Wat mij opvalt is dat het gewicht niet veranderd....
Vind het wel grappig. De enige spec waarmee hij *iets* zwakker was dan de google pixel was de snapdragon 820, en die hebben ze geupgradet. Nu koop je met de OP3T letterlijk een betere foon dan de pixel voor de helft van de prijs.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True