Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties
Submitter: nickurt

Het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo gaat deze week bevestigen dat het inderdaad is gehackt en dat de persoonlijke gegevens van honderden miljoenen gebruikers zijn buitgemaakt. Een hacker claimde dat in augustus en sindsdien onderzoekt Yahoo de zaak.

Hacker 'Peace' claimde in augustus dat het gaat om tweehonderd miljoen accounts en het lijkt erop dat Yahoo heeft ontdekt dat het om minstens zoveel accounts gaat. Een bron van techsite Recode zegt zelfs dat de zaak nog erger is dan de hacker deed voorkomen. Dat Yahoo de hack deze week gaat bevestigen, heeft Recode gehoord van bronnen rondom het bedrijf. Yahoo heeft nog niet gereageerd.

Peace claimde eerder deze zomer dat hij de accounts rond 2012 te pakken heeft gekregen en hij bood die te koop aan voor drie bitcoin, omgerekend ongeveer zestienhonderd euro. De data die aangeboden worden, bestaan uit gebruikersnamen, met md5 gehashte wachtwoorden, geboortedata en in sommige gevallen backup-e-mailadressen.

De hack komt op een precair moment. Provider Verizon kondigde deze zomer aan om de activiteiten van Yahoo over te nemen voor 4,4 miljard euro. Volgens Recode is het mogelijk dat die prijs daalt doordat Verizon Yahoo minder waard vindt door de schade die de hack heeft aangericht.

Yahoo password safe

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

helemaal de schijt van die wachtwoorden, hacks en gejatte data [..] alleen bij mij al 6x dit jaar. En dan moet de winter periode nog beginnen .....
Winter is coming :X

Anyways, voor de zoveelste keer: Check of u bent gehackt: https://haveibeenpwned.com/ :)
Yahoo staat er alleen nog niet tussen, maar je kunt wel andere hacks checken.

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 22 september 2016 11:36]

www.leakedsource.com is even wat completer. Misschien wel even iets minder ethisch want je kan er wachtwoorden opvragen van andere mensen, maar je kan wel je eigen mail adres uit hun database halen mocht je er in staan.
Misschien wat completer, maar misschien kloppen ze ook wat meer geld uit je zak.
Je moet betalen wil je erachter komen wat er precies is gelekt/hacked, echter krijgen mensen na het betalen erachter dat deze informatie helemaal niet beschikbaar is. Daarbij is op diverse websites negatieve beoordelingen te vinden.

Uiteindelijk is dit een bedrijf die geld verdient aan mensen die wachtwoorden willen vinden, in het beste geval zijn dit hun eigen wachtwoorden, maar de kans dat die van andere zijn, is veel groter.
Het is dus niet alleen een onethisch bedrijfje, maar het zijn ook gewoon oplichters.

EDIT: Iets was fout gegaan met mijn copy-paste en de verkeerde link stond in mijn bericht.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 22 september 2016 14:44]

Je moet betalen wil je erachter komen wat er precies is gelekt/hacked
Dat is zeker niet waar. Ze geven bij de standaard vermeldingen al weer wat er zoal bij de hack (vb result: "Linkedin.com has: 1 result(s) found. This data was hacked on approximately 2012-06-05 email, hash, Possible plaintext password, Subscribe today to view the raw data itself!"

Met andere woorden, je ziet vrij goed wat er bekend is. Om de daadwerkelijke data te bekijken moet je inderdaad betalen, voor niets gaat de zon op zullen we maar zeggen.

Wat ik overigens wel erg prettig aan die website vind is dat je ook wildcard searches kan doen. Dat heeft als voordeel dat je ook gewoon op *@tweakers.* kunt zoeken. Voor de luie mens: https://www.leakedsource.com/main/?email=*@tweakers.
Behalve dat die informatie alles behalve betrouwbaar is.

Ik heb een zoekopdracht gedaan op mijn mail adres, en ik kreeg dit:
OnRPG.com has: 1 result(s) found. This data was hacked on approximately 2016-04-05 username, Possible plaintext password, hash, email, register_date, last_login, birthday, ipaddress, salt, Subscribe today to view the raw data itself!
Voor vandaag ben ik nog nooit op die site geweest, laat staan dat ik me zou hebben geregistreerd met dat email adres, want ik gebruik namelijk voor de meeste sites een ander mail adres. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat deze informatie fout is.
Hoe kan het dan toch zijn dat er een hit is?

Nu zou ik dus geld kunnen betalen om informatie te vinden, wat gewoon niet zou kloppen en dan is nog maar de vraag of ze complete informatie bieden.

Je zegt voor niets gaat de zon op, maar wat ze hier verkopen is gewoon crimineel. Het is een beetje dat de sleutelmaker sleutels verkoopt, van jouw huis maar ook die van andere (waarbij jij kan kopen wat je wilt), vervolgens kloppen diverse sleutels niet of zijn het helemaal geen sleutels maar enkel een adres met naam, en dan rustig zeggen "ja maar logisch toch dat je er voor moet betalen, voor niets gaat de zon op".
Ik ken jou gegevens niet en kan deze ook niet controleren. Het feit dat ze vermelden dat de informatie bekend is vanuit een bepaalde hack (http://www.onrpg.com/) en jij aangeeft dat je nooit op die specifieke website bent geweest, betekend nog niet dat ze 'crimineel' zijn.

Mogelijk heeft onrpg jouw info ergens opgepikt en opgeslagen, bijvoorbeeld op een aan deze organisatie gerelateerde website.

Zelf gebruik ik ook veel alternatieve e-mailadressen. Voor zover ik weet en op andere websites te weten ben gekomen, zijn daarbij tot nu toe een maal bij een hack gegevens gelekt. En die weet deze site prima weer te geven, zowel via wildcards als het specifieke e-mailadres. Ze crimineel noemen vind ik wat kort door de bocht als je niet kunt verklaren hoe de gehackte organisatie aan jou gegevens kwam.
Ze zijn niet crimineel omdat ze die info hebben, ze zijn crimineel omdat ze die info verkopen.
En hoe ze er aan zijn gekomen is ook niet relevant. Als ik jouw sleutel vind op straat, dan is het oke dat ik die aan een crimineel verkoop?

Ik gebruik dit adres exclusief voor overheidsites, sollicitaties, contracten enz.

[Reactie gewijzigd door Benjamin- op 22 september 2016 15:45]

Ze geven inzage in gegevens. Ik kan niet oordelen of ze dat met slechte bedoelingen doen. Erg handig is het niet als ze ook details geven op wildcard zoekopdrachten.
Voor vandaag nog nooit van hun website gebruik gemaakt en ga er ook niet voor betalen om te kijken of die mogelijkheid er is. Ik gaf alleen aan dat de wildcard optie wel een handige tool is.

De info die ze er achter hebben hangen is overigens gewoon op het internet te vinden. Ik verwacht niet dat de echte crimineel hun website en er voor betaald om stuk voor stuk de informatie op te halen als ze gewoon de hele database ineens kunnen downloaden.
Er zit wel een verschil tussen: Het internet staat vol gelekte databasen, mogelijk is er ergens een wachtwoord van iemand te vinden die je kent. Of: Vul hier het email adres in, wij laten zien of die info er is en voor minder dan een euro kan jij alles inzien.

Ook hier maar weer de inbraak vergelijking, ik kan voor een euro jouw voordeur sleutel verkopen aan een crimineel, of ik kan tegen een crimineel zeggen: "hey, die gozer van nr12 is mogelijk ergens zijn sleutel verloren".

Zij werken gewoon actief mee om je wachtwoord te lekken, en ze verdienen er nog aan ook.
Het zou natuurlijk kunnen dat iemand met je mailadres op OnRPG.com een account aangemaakt heeft en er een willekeurig adres heeft ingetikt.

Ik krijg af en toe nog op mijn 2e mail account ineens een welkomstmelding dat ik een forge of empires account heb aangemaakt, een instagram account, een of andere vage pizza delivery in chicago etc.

Ik kom daar niet eens op.
enige oplossing: password reset op de betreffende site aanvragen, inloggen met dat account en via support laten deleten.
Heb ik gedaan, mail adres niet gevonden. Zou best kunnen dat er een fake account was en dat deze is verwijderd. Maargoed dat staat er allemaal los van.

Het feit is dat deze site het niet zo nauw neemt, ze geven je geen informatie over wat er buit is gemaakt en ze verkopen het zo aan iemand anders voor minder dan een euro. Dat iemand dit dan durft te verdedigen met "voor niets gaat de zon op" is gewoon absurd.
Je link werkt alleen niet, je moet de Wildcard optie hebben, niet * gebruiken.
lol ja, ik zie het.
foutje in hun website, de link die ze genereren heeft geen 'wildcard' optie aangevinkt...prutsers |:(
Ik heb toevallig voor mezelf is gecheckt of ik er in stond, dat was ook zo, had daarna iemand gevonden die een premium account op leakedsource had, hij kon mij zo vertellen wat mijn wachtwoorden waren en ze klopten gewoon.

Daarna gelijk overgegaan op een passwordmanager omdat ik gewoon niet meer dan 5 wachtwoorden kan onthouden.

Overigens kan je gewoon gratis checken uit welke database jouw gehackte gegevens komen. Deze kan je dan ook gratis verwijderen.
Dat klinkt als chantage. Je moet dus betalen voor een soort premium account waarmee je wachtwoorden van anderen kunt zien en je eigen gegevens uit de database kan laten verwijderen. Fijne moreel heeft die site.

Edit: Je kunt je gegevens blijkbaar gratis laten verwijderen. (removal link)

[Reactie gewijzigd door 3raser op 22 september 2016 12:12]

Nee, je hoeft niet te betalen om jezelf uit hun database te halen, dit is gewoon gratis.

Edit: even voor de duidelijkheid, de premium account optie is ALLEEN om wachtwoorden te bekijken.

[Reactie gewijzigd door jesse111 op 22 september 2016 12:18]

Dank je wel. Zijn er meer van dit soort sites die zelf een database met persoonlijke gegevens aanbieden?

Fijn dat je jezelf kunt verwijderen, maar natuurlijk een kwalijke zaak dat je nu ook nog verschillende sites moet volgen en in allerlei mirror databases een removal request moet doen. Doe je 't niet, dan kan jan en alleman je gegevens inzien (als ze wat betalen).

Bovendien vertrouw ik 't ook voor geen meter dat je vervolgens weer een email adres opgeeft aan zo'n site. Dan vraag ik me weer af wat ze met die informatie doen. Heel betrouwbaar komen ze natuurlijk niet over ;-)
Tsja, de echte "slechte" personen zullen alsnog wel aan jouw gegevens kunnen komen zonder deze sites. Deze site is redelijk "mainstream" en het is kinderlijk eenvoudig om gegevens op te vragen, daarom heb ik mijzelf hier vanaf gehaald zodat anderen mijn gegevens niet kunnen vinden.

Die email van je hebben ze toch al, daar kunnen ze niet zoveel extra mee doen, maar ik ben het met je eens dat ze niet heel betrouwbaar overkomen ;)
Kan je even toelichten waarom deze completer zou zijn?

Ik vind mezelf terug met 1 hack in haveibeenpowned, maar niet op leakedsource?
Je kan op verschillende manieren zoeken, je naam, email & username. Het kan zijn dat haveibeenpwned een database niet in zijn database heeft staan, maar leakedsource wel (dit hoeft niet zo te zijn, maar het kan).

Op haveibeenpwned vond ik mezelf terug in 2 databases, maar op leakedsource vond ik mezelf terug in 5 databases.
De enige echte oplossing om de schade te beperken is een (offline) password manager en random passwords gebruiken voor alle account die je hebt/aanmaakt.
Wat ik ook wel eens hoor is wanneer je een eigen domein hebt je per account een apart mailadres aanmaakt. Zo kom je er vanzelf achter wanneer er iets gehackt is -> zodra je spam krijgt op die mailadressen :)
Wat ik ook wel eens hoor is wanneer je een eigen domein hebt je per account een apart mailadres aanmaakt. Zo kom je er vanzelf achter wanneer er iets gehackt is -> zodra je spam krijgt op die mailadressen :)
Zo doe ik het idd al jaren.
kpn@mijndom.nl, twitter@mijdom.nl, tntpost@mijndom.nl etc etc.
Zo heb ik ruim 300 adressen die allemaal in 1 mailbox terecht komen.
Weghalen/blokkeren van een email adres is dan zo gedaan.
maar dan moet je dus elke keer als je ergens registreert eerst een nieuwe alias aanmaken. Dat is toch ook een gedoe?
Voor mensen die dit willen doen dan nog de kleine tip:
- eerst catch-all adres aanmaken, dit laten doorsturen naar je eigen emailbox
- dan kun je op elke website een variabelmailadres@jouwdomein.nl als email invullen.
- op het moment dat je dan spam binnen krijgt, stel je gespamd@jouwdomein.nl in om de mail door te sturen naar spam@jouwdomein.nl, dit kun je dan van tijd tot tijd (of automatisch) wissen. Met deze laatste stap is het mogelijk om selectief mailadressen te excluderen uit de catch-all. Standaard worden eerst alle regels uitgevoerd (dus ook doorsturen naar spam) en wat er overblijft, wordt volgens de catch-all naar je fysieke mailbox gestuurd.
En dat is dan weer vragen om spam.
Tenzij je alles blacklist en alleen e-mail wil ontvangen van de e-mailaddressen die je zelf whitelist. :)
En wat was dan ook alweer het voordeel van een catch-all ten opzichte van aliassen aanmaken? :z
maar dan moet je dus elke keer als je ergens registreert eerst een nieuwe alias aanmaken. Dat is toch ook een gedoe?
Valt mee, even inloggen en een adres aanmaken.
Okay, het is meer werk dan niets doen, klopt, maar het scheelt een hele hoop ellende.
Het lastige is je bij de meeste hosters maar 99 aliassen/forwarders mag aanmaken (ja daar ben je snel :( ). Als iemand een goede tip heeft, graag meer informatie :).
Ik heb een catch all op een paar van mijn domeinen. Ongelimiteerd aantal aliasen, waardoor je inderdaad voor elke webwinkel of wat dan ook een apart mailadres kunt aanmaken. Nog niet veel hacks meegemaakt, soms wel spam van 'bevriende' bedrijven.
Je moet wel een goede filtering hebben voor lucky guesses, maar dan is deze methode een extra beveiliging tegen hacks.
Onbeperkt aliases zonder eigen domein: een 3GB mailaccount bij DDS biedt die optie ook.

Naast de standaard <username>@dds.nl kan je dan ook twitter@<username>.dds.nl enzovoorts gebruiken.
Met de mailfilters van DDS deze gewoon direct laten weggooien of in aparte folders laten zetten.
Het lastige is je bij de meeste hosters maar 99 aliassen/forwarders mag aanmaken (ja daar ben je snel :( ). Als iemand een goede tip heeft, graag meer informatie :).
Antagonist, of een reseller van Antagonist.
Onbeperkt aantal adressen.
Bij Gmail kun je zoiets vrij eenvoudig doen door email+extensie te gebruiken. Ik ben de link even kwijt, maar het komt neer op het volgende:

Voor ikke@gmail.com kun je dan "aliassen" aanmaken als ikke+twitter@gmail.com en ikke+facebook@gmail.com, die gewoon in je inbox verschijnen. Erop filteren is dan een fluitje van een cent natuurlijk.
Klopt, zo heb ik mijn eigen mailserver ook geconfigureerd. Hoef je op de server geen aliasen meer te maken, werkt compleet transparant naar de gebruikers. Uitleg van google: https://support.google.com/mail/answer/12096?hl=nl
Bij Gmail kun je zoiets vrij eenvoudig doen door email+extensie te gebruiken. Ik ben de link even kwijt, maar het komt neer op het volgende:

Voor ikke@gmail.com kun je dan "aliassen" aanmaken als ikke+twitter@gmail.com en ikke+facebook@gmail.com, die gewoon in je inbox verschijnen. Erop filteren is dan een fluitje van een cent natuurlijk.
Daar is heel simpel je echte email adres uit te halen, namelijk het deel voor het + teken.
Ik vind het niet echt een veilige.
Dat is wat ik doe, zelfs voor het ophalev van grofvuil doe ik dan iets als grofvuil[plaatsnaam]@domeinnaam.nl
Dit vind ik al een tijdje interessant en ik zoek eigenlijk nog een e-maildienst waar ik een domeinnaam kan maken die echt is gericht op e-mail en niet op websites. Maar wat doe je tegen zaken als dit? https://emailhunter.co/ Iedereen kan op deze manier zo opvragen waar je allemaal lid/klant bent.
Dit vind ik al een tijdje interessant en ik zoek eigenlijk nog een e-maildienst waar ik een domeinnaam kan maken die echt is gericht op e-mail en niet op websites. Maar wat doe je tegen zaken als dit? https://emailhunter.co/ Iedereen kan op deze manier zo opvragen waar je allemaal lid/klant bent.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Heel handig! Maar daar hoef je geen eigen domein voor te hebben, een 3GB mailaccount bij DDS biedt die optie ook.

Naast de standaard <username>@dds.nl kan je dan ook twitter@<username>.dds.nl, facebook@<username>.dds.nl, albertheyn@<username>.dds.nl enzovoorts gebruiken.

Krijg je op eentje spam? Dan weet je de dader van het lek. En kan je met de mailfilters van DDS deze gewoon direct laten weggooien, zodat je ze nooit te zien krijgt.

[Reactie gewijzigd door Titusvh op 22 september 2016 13:10]

Dankje voor je toevoeging. Ik vind het een beetje een onoverzichtelijke site; Hoeveel kost het nu?.....
Dankje voor je toevoeging. Ik vind het een beetje een onoverzichtelijke site; Hoeveel kost het nu?.....
Je moet hiervoor het basis pakket hebben, prijs afh. van periode waarvoor je betaalt.
Ik gebruik voor de niet weg-werp accountjes mijn gmail. Ik heb korte hash van domain tussen mijn login+ en @gmail .. zoiets als gebruiker+e93d@gmail.com
Daar dient dus een 'mailboxname' voor. Kort: als je email adres bob@home.com is, dan wordt bob+work@home.com, bob+friends@home.com, enz ook normaal afgeleverd. Geen aliased nodig.

Gmail ondersteunt dit bvb:

https://gmail.googleblog....o-get-more-from-your.html

Hmpf, curkey hierboven was me blijkbaar voor.

[Reactie gewijzigd door kikashi op 22 september 2016 14:49]

Dit werkt ook met mijn @msn adres op hotmail.com. das best een goede aanrader, alleen voorkomt het geen spam :)
Zelfs een online password manager (zoals lastpass) om voor elk account andere wachtwoorden te kunnen gebruiken is beter dan overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken.
Maar dan ben je echt de Sjaak als je passwordmanager gehackt wordt... Maar de meeste gebruiken volgens mij wel goede hashing van wachtwoorden enzo, maar je kan het nooit 100% weten..
Nu is dat wel moeilijker. Ten eerste is het niet slim om je eigen gemaakte wachtwoorden in een passwordmanager te zetten. daarintegen moet je die laten genereren door een van de tools die ze geven. de eerder genoemde lastpass heeft een generator die (bijna) onbreeekbare wachtwoorden kan genereren.

Zelfs gehasht is het astronomisch moeilijk om ze te krijgen, bruteforce of dictionary.

En de top passwordmanagers slaan de non-hashed nooit op de server op een zien ze ook nooit. hashing wordt op de client gedaan. (zoals het hoort overigens)
Zelfs al zou de database van lastpass gehackt worden, de data is geencrypt. Dus dan moeten ze nogsteeds het wachtwoord van je lastpass account weten om bij jouw wachtwoorden te kunnen komen. En als het goed is weet alleen jij die.
Ik zit er nu toch aan te denken, hoewel je alles wel gecentraliseerd hebt. Het voordeel is dat je wel nog weet waar je een account hebt. Kom dingen tegen die ik al jaren niet meer heb gebruikt.
en das pas 2012. Misschien leren bedrijven bepaalde 'hints' van mensen die contact opnemen niet te negeren. En leren ze misschien gewoon het te erkennen en niet wachten met naar buiten komen als het te laat is - jaren te laat. Volgend jaar zijn de banken aan de beurt.
Een paswoord alleen is al lang niet meer voldoende om je account veilig te stellen. Hoog tijd dat 2FA wat meer ingeburgerd geraakt...

Ik vind het wel erg straf om te lezen dat de paswoorden als MD5 hash zijn opgeslaan bij Yahoo. Had het me daar toch iets professioneler voorgesteld.

[Reactie gewijzigd door bvanaerde op 22 september 2016 11:39]

Voor wat betreft 2FA vond ik deze overzicht site wel heel handig:

https://twofactorauth.org/

Kan je makkelijk zien welke websites 2FA ondersteunen met rechtstreekse links naar de setup page / instructies van de desbetreffende sites etc. ;)
Evenals het gebruik van fysieke key's ter authenticatie, zoals Yubikey en Nitrokey
2FA gaat een datalek niet verhelpen.
Hoe populair is Yahoo nou eigenlijk onder Nederlanders?

Zijn er echt mensen die Yahoo verkiezen over Google of Bing qua zoekmachine? En qua mail provider?
Yahoo is meer dan zoeken... onder andere:
Flickr
Tumblr
Ik heb een Yahoo account puur omdat Flickr dat destijds verlangde/makkelijk was.

Wel krijg ik nogal regelmatig 'mislukte inlogpogingen' doorgemaild van ze. Da's wel irritant. Blijkbaar was er inderdaad wat aan de hand dan.
Flickr is aardig populair.
Flickr is aardig populair.
Flickr was aardig populair. Tot Yahoo het overnam...

http://gizmodo.com/591022...ckr-and-lost-the-internet
Mijn Yahoo account dateert nog van eind jaren '90 toen er nog geen sprake was van Google en GMail. Yahoo was toen, naast Hotmail, wel populair als mail provider
Ikkuh... meer uit historisch oogpunt, het is het oudste, actieve mailadres dat ik gebruik.
Niet dat ik er heel happy mee ben, want de web interface van Yahoo is aardig brak.
In de jaren 90 gebruikte ik Yahoo Messenger, een chatprogramma. Veel beter dan MSN destijds, YM kwam door vrijwel alle firewalls, MSN nauwelijks. En YM had niet die irritante "buzzer" die MSN had.
Elke site een unieke letters van die site toevoegen in je wachtwoord, zodat de verzamelaar niet automatisch op andere sites kunnen inloggen met je gegevens.

Daarnaast is het slim om elke 4 tot 6 weken je wachtwoord te wijzigen, een beetje kritieke site vergt dat ook van de gebruikers. En uiteraard 2 weg login, dan kunnen ze nog niet veel beginnen met een wachtwoord (mits je die niet gebruikt op een andere site).
Elke site een unieke letters van die site toevoegen in je wachtwoord, zodat de verzamelaar niet
Dat is de methode die ik zelf ook gebruik. Niet vergeten dat het belangrijk is om dan nog steeds een sterk wachtwoord te gebruiken en er niet een standaard woord. Geautomatiseerd worden niet zo snel al je accounts gehackt, maar bij een wachtwoord als "password/1tweakers" is je systeem wel erg duidelijk.

Je kunt dan beter voor een mixed oplossing gaan "ptawsesawkoerrds/1"
Enne...die /1 is even als voorbeeld hé, niet gewoon iedere keer met 1 ophogen omdat je een nieuw password moet instellen. 8)7
ik bedoel juist dat mensen de hele combo lijst van 1 gehackte site proberen op een andere. Dus ook al is 1 letter verschillend dan ben je al "veilig". Met 200 miljoen combos, doet men dit niet handmatig :).

Bovendien zijn deze ww's encrypted opgeslagen, dus John moet ze eerst nog decrypten. Heb je een afwijkend wachtwoord, liefst met mixed characters, is John ook even zoet en de hacker zal de eerste resultaten gebruiken voor zijn massa werk en niet die waar hij 2 dagen over moet doen.
Het zijn niet de gebruikers met al dan niet makkelijke wachtwoorden die fout zitten, maar de bedrijven die hun beveiliging niet op orde hebben.
Mijn yahoo e-mailadressen zijn al tien jaar oud en zeker vijf jaar lang niet meer gebruikt en destijds aangemaakt met bijna geen priveinfo dus de schade valt mee. ( ik weet zelf niet meer de wachtwoorden van die accounts dus mss dat ik nu weer toegang weet te krijgen :+ )

Maar anyhows; het is een passende einde voor een bedrijf wat niet succesvol zich heeft weten te handhaven in deze constant veranderende internet wereld. Hopelijk koopt Verizon het op, integreerd de onderdelen wat nuttig zijn in zichzelf torpodeerd de rest.

Yahoo was mijn eerste plaats waar ik zelf e-mailadressen had en niet moest delen met de familie destijds. Maar de tand des tijds liet wel zien dat het bedrijf het gewoon niet meer goed kon bijhouden.
Vind het wel echt heel belachelijk dat zo'n groot bedrijf eerst tijd moet rekken met een onderzoek voor zij kunnen toegeven dat ze daadwerkelijk gehackt zijn.
Soort van imago schade beperken de verkeerde kant op... laten we eerst even wachten want dan hebben mensen nog even de tijd om hun accounts met hun inmiddels bij hackers bekende wachtwoorden te gebruiken...

Dropbox kan er ook wat van BTW. Volgens die website haveibeenpwnd.com is mijn adres en wachtwoord al sinds 2012 bekend ergens =P ik heb nooit een email gehad over een hack zie ik in mijn mailbox rond die tijd...

[Reactie gewijzigd door bozkuu op 22 september 2016 13:21]

ik wist het: de wereld is 1 groot gekkenhuis, meer gekken buiten dan binnen en ik spoor wel maar het spoor loopt niet met mij samen. ik heb een vraag, is er nog een weg terug uit de power matrix??


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2