Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 101 reacties

Blizzard blijkt aan een nieuwe editie van Diablo te werken. De studio zoekt diverse medewerkers voor een nieuwe Diablo, waaronder een game director die leiding kan geven aan het project. Josh Mosqueira, tot voor kort game director, heeft de studio verlaten.

Dat Blizzard aan een nieuwe game in de Diablo-serie werkt, blijkt uit de Careers-pagina van de studio. Daar zijn zes vacatures te vinden, officieel voor een unannounced project, al blijkt uit de omschrijving van de banen dat het onaangekondigde project een Diablo-game is. Waarschijnlijk moet het werk aan de nieuwe game nog beginnen. De zes vacatures zijn bijna allemaal senior posities. Zo zoekt de studio een Senior Concept Artist, een Senior Character Artist, een Senior VFX Artist en een Senior Animator.

Interessanter is dat Blizzard ook op zoek is naar een game director die het project gaat leiden. Die rol werd tot voor kort vervuld door Josh Mosqueira. Via Twitter maakt Mosqueira echter duidelijk dat hij de studio verlaten heeft. Een reden voor zijn vertrek geeft hij niet. Zijn vertrek is opmerkelijk omdat Mosqueira door fans van de serie juist geprezen werd voor zijn werk aan Diablo III. Mosqueira werd game director nadat Jay Wilson een stap terug had gedaan. Wilson lag onder vuur omdat veel fans niet tevreden waren met Diablo III, toen het halverwege 2012 op de markt kwam. Mosqueira was verantwoordelijk voor de vele veranderingen die er na release van de game zijn doorgevoerd.

Diablo III, PC

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (101)

Blizzard heeft al sinds augustus 2015 job listings staan voor belangrijke posities in een 'unannounced project' voor het Diablo universum. Er is ook al aardig wat discussie over geweest (zie bijvoorbeeld Rhykker's podcast).

Is het nu ineens 'nieuws' omdat Mosquiera van Diablo af is? Door de Wilson - Mosquiera wissel en de reacties van de fans er ook nog bij te betrekken ontstaat er hier ook weer een klassieke discussie over d2/d3 maar eigenlijk heeft dit nieuwsbericht weinig om het lijf.
Ik vond diablo 3 op de pc een ramp. Maar op de playstation 4 was het ontzettend leuk. Ik heb met mijn vriendin (die weinig games leuk vind) vele uren doorgebracht met diablo 3. Dus vandaar al vind ik diablo 3 een van de betere spellen, want mijn vriendin is erg kritisch :+ .

Als ze een nieuwe diablo maken, hoop ik dat ze de console versie weer zo geweldig maken als diablo 3 en dan koop ik het blindelings.
Diablo 3 is helaas niet wat het had moeten zijn. Maar als ARPG an sich is het gewoon een sterke game. Als vervolg op Diablo 2 echter... een enorm zwaktebod van Blizzard. Op de console is het een sterke verschijning omdat het voor een console relatief gezien wl bijzonder diepgaand is en het natuurlijk erg lekker speelt.

Laten we hopen dat de diepgang met deel 4 weer wat terugkomt want dat is hard nodig. Alles on the fly kunnen aanpassen, past niet bij een degelijke ARPG met dit soort progressie.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 juli 2016 10:46]

Diablo 2 is ook maar een mooie herinnering... eentje die in gedachte mooier is dan dat hij was. Botters, dupers, hackers, scams, noem het maar op. Alles draaide uiteindelijk alleen nog maar om elkaar oplichten. Het enige wat van Diablo 2 nog mist zijn runewords, de rest is in Diablo 3 beter.

De eisen die je zelf aan een spel stelt zijn simpelweg veranderd door het aanbod en het niveau van de spellen. De repeat value is ontzettend moeilijk hoog te houden... waar je vroeger gewoon door bleef gaan. En dat terwijl D2 toch echt nog meer grinden is dan D3 nu.
Nee, nee. Ik heb het niet eens over Diablo 2 online. Heel eerlijk gezegd lenen dit soort ARPG's zich niet zo goed voor online - dat bewees D2, maar D3 nog veel meer met de RMAH en de bizarre hoeveelheid hacks en bots die er kort na launch waren. Het is juist het online gedeelte dat D3 tot aan RoS danig heeft verziekt.

Zo speel ik nu bijvoorbeeld al zo'n 300 uur in Grim Dawn (offline, geen DRM, geen always-on, uitgebreide crafting en een flinke SP campaign), en dat is een ARPG die wl begrijpt wat Diablo 2 zo enorm goed en interessant maakte. Diepgang, enorm veel vrijheid in je build (maar wel een lockdown zodra je keuzes maakt, nieuwe build = een nieuw character en dus een nieuwe replay-ervaring), maar ook uitgebreide itemization. Itemization die Diablo 3 nog steeds mist want zeg eerlijk, hoe vaak vind je nu nog een legendary die je inspireert om een hele nieuwe build te maken?

Verder zijn mijn eisen juist 'niet' veranderd, wat ik zie is een versimpeling die bij een groep gamers goed landt en bij een groep wat oudere, meer ervaren gamers niet goed landt. De doelgroep is versplinterd, en dat is overal zo.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 juli 2016 11:22]

Hack en bots?
Je moet niet zo in het algemeen over Diablo3 praten want jij hebt het 100% over de PC versie en niet de xbox one / ps4 waar al die problemen NIET aanwezig zijn.
Dat maakt Diablo3 dus een geweldige game, de nadelen die jij opnoemt bestaan bij mij namelijk niet (xbox one).
Zelf echt zoveel uur erin zitten samen met mijn neef en zijn vrouw, gewoon een zeer toffe co-op game. Maar goed ik kan me indenken dat wanneer je al die cheaters en etc ook op de xbox zou hebben dat de lol er snel vanaf is, maar goed dat is met de meeste games op de PC, hou je gewoon niet tegen.. Je kan er uiteraard zelf wel wat aan doen maar goed dat gaat dan weer ten koste van iets anders (graphics..)
Botters worden met enige regelmatig aangepakt door Blizzard. Tijd geleden was er nog een ban wave, waarbij ook een aantal bekende streamers een ban gekregen hebben. Hacks heb je bij mijn weten niet bij de pc variant. Hacks zijn juist op de console games heel erg aanwezig, omdat je daar gemakkelijk de savegames kunt bewerken. Dat is niet mogelijk op de pc. Check het forum hier op Tweakers maar eens. Met enige regelmatig komt daar een verhaal voorbij van iemand die na 5 minuten in een public game met een cheater 1000 paragon levels erbij heeft gekregen. Is meteen je account verpest. Jij ontloopt dat waarschijnlijk, omdat je alleen met bekenden speelt die niet cheaten.
Hmm nja je laatste zin is inderdaad alles zeggend voor mij, ik speel alleen met mijn neef en eventueel zijn vrouw als ik Diablo3 doe (dus met zijn 3e totaal, geen vreemde).
Met zulke games ben ik er sowieso niet van om het met vreemde te doen (geen zin in krijsende kinderen in mijn oren en etc). Aangezien je het echt moet samen spelen en niet ieder maar wat moet lopen klote. Althans, niks moet hoor maar dat vind ik het leukst: samen spelen en elkaar helpen.

Enige wat ik mis is een echte healer? Zoals ik speel Wizard, mijn neef Doctor (ja een dokter die niet kan healen..?) en zijn vrouw een tanker. Niemand kan healen?
Dit is dan ook de eerste game die ik mee maak wat geen healer heeft?.
In veel games ben ik meestal juist de Healer, ik hoef niet perse sterk te zijn, als ik de levens van mijn team maar op 100% kan houden beleef ik veel lol aan.. Maar niet mogelijk in D3 wat ik het enige gemis vind.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 juli 2016 12:11]

Een healer is in Diablo nooit nodig geweest (en er ook nooit geweest)

De Doctor waar je het over hebt is een Witch Doctor, wat je moet vergelijken met een Voodoo priester.

Er zijn overigens wel degelijk classes die andere characters kunnen buffen, die zijn momenteel zelfs zo sterk dat het meer loont om die classes (die zelf dus bijna geen dmg doen) mee te nemen en 1 andere al het vechten te laten doen dan om meerdere damagedealers mee te nemen. (al word dit in de toekomst aangepast)
Hmm maar welke class is dan zo'n echte buffer? Ik heb ook een warrior volgens mij die kan een p atk buff geven, vrouw van me neef kan p deff geven. Witch doctor is van zichzelf niet echt sterk maar die laat zijn summons alles doen.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 juli 2016 12:18]

Hoe meer comments ik hier lees van jou, hoe meer ik het gevoel heb alsof je een ander spel aan het spelen bent... ofwel ben je gewoon nog niet in de "end game"...

- typische buff classes: WD, Crusader, Monk (monk kan ook als healer), echter kunnen ook DH's als zero DPS buffers spelen, en ook Barb zijn nu vooral buff & pull class in groups...

- puur dps is het vooral Wizard, althans in dit seizoen toch...


Je speelt de game, geeft er commentaar op, maar stelt dan de meest banale vragen...


Je quote over hacks klopt ook voor geen meter. Er wordt veel gedaan om botters te bannen in de PC versie, het is net de console versie die dramatisch is in multiplayer. Loop vol met hackers met 1mln paragon etc... join je zo'n game of komt zo iemand in jouw game binnen dan is je char 9 kansen op 10 ook omzeep, tenzij je het leuk vindt om van de ene second op de ander totaal OP te zijn...


D3 is gewoon erg goed, een heel smooth spelende ARPG, de launch was misschien wat minder (vooral door de RMAH) maar sinds dien is het enkel beter geworden.

Wat het grootste probleem is van D3 is de paragon grind. Als je geen belachelijk veel tijd in de game stopt dan loop je achter op paragon levels, vind je geen groep meer en is het solo achtervolgen, ...

2de probleem zijn de builds & group synergies... op dit moment zijn alle groepen 3 support en 1 wizard voor DPS... saai? DH en Crusader worden al standard scheef bekeken... Uiteraard telt dit enkel voor groepen die hoge lvl grifts willen doen, enkel kijkt de hele communitie hier naar en willen ze ook op lagere levels al een ideale set-up runnen...

[Reactie gewijzigd door Inrage op 4 juli 2016 13:33]

Nja ik heb veel Diablo3 gespeeld, dus ik heb het over dat spel?
Welke buffs kan een Barbarian geven dan? Kan zijn dat ik het nog niet getest heb hoor dus ik wil het gerust checken, maar meer dan p atk aan de party geven ben ik niet gekomen met de Barbarian. Toegegeven, de meeste tijd heb ik in de wizard zitten.

Ik weet niet hoe het met hacks zit op de PC hoor, iemand anders begon daarover die kennelijk wel ervaring met de PC versie heeft. Ik niet want ik heb D3 nooit op de PC gedaan, alleen D1 maar dat was voor mij in ieder geval 100% offline dus dat weet ik ook niet.
Het enige wat ik aangaf was dat ik dat soort hacks enz niet tegengekomen ben op de console die schijnbaar wel op de PC zijn (althans bots en etc). Maar again dat komt ook doordat ik D3 alleen gespeeld heb of met familie online (en wij zijn geen van alle ''cheaters'').
Typisch in een barbarian support build:

Buffs:
- Warcry (group buff +HP of +Dodge of...)
- Ignore pain - mob rule

Enemy debuffs:
- Threatening shout (reduce enemy done and increase damage taken)
- Bash (10% meer kans op crit op enemy voor hele party)

Dan heeft de Barb ook nog eens goede skills om mobs te groeperen zodat de DPS beter z'n werk kan doen. Barbarian is op dit moment de eerste keuze om snelle en efficiente grift runs te doen...


Als je niet weet hoe het met hacks zit en het enkel weet van horen zeggen, ... tja...


Een van de bestee plekken voor al je D3 nieuws, inclusief builds, metagame discussie en patch notes --> http://www.diablofans.com/
Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf niet direct weet (ben een tijd geleden al gestopt met spelen van D3)

Maar in dit artikel: http://www.diabloii.net/b...hanges-coming-to-diablo-3 hebben ze het erover dat ze het in de toekomst willen wijzigen.

Mijn eerste ingeving zou zijn dat bv Barbarian de damage dealer is en bv witch doctor/crusader de buffers.
Uiteraard zal dat afhankelijk van de build + gear zijn.
Ja ik vind het idee van de classes dan ook wel het enige wat slecht is aan D3 maar wel ergens heel belangrijk.
Zoals ik hem een wizard nja daarin kan ik ieder moment switchen binnen het wizard genre, waarvan ik standaard maar 2of3 aanvallen van de ik weet niet hoeveel gebruik omdat die het beste zijn (ligt er dan inderdaad aan wat voor gear je hebt, maar mijn combi vind ik het beste). Daarnaast gaat de mana / hp nooit op en doe ik ontiegelijk veel dmg waarmee ik met 1 vinger in mijn neus door de levels heen ga.
Ze moeten meer classes maken die ergens in gespecialiseerd zijn, zoals mijn warrior (zoals ik dat noemde, maar ik bedoelde Barbarian) is leuk maar de mage is gewoon veel sterker bij mij.

Ik weet niet, ik mis het character / type gevoel een beetje bij Diablo waardoor het wel eentonig kan worden. Zoals mijn mage, ik gebruik alleen mijn rechter trigger en ik maai alles plat, HP en MANA komt meer bij dan eraf gaat..

Hoe dan ook, ik vind het een geweldige game, maar ik hoop dat D4 toch wat meer diepgang bied qua characters.. En niet 10 classes in 1 character (vuur/ijs/alles-in-1).. Dan heb ik liever dat ik er naar 50 uur spelen achter kom dat mijn class toch niet leuk is en ik helemaal overnieuw moet beginnen dan dat ik gewoon mijn char blijf behouden en die even totaal omzet naar iets anders wat binnen enkele minuten gedaan is.
Er zijn in Diablo veel ZeroDPS builds zoals ze dat noemen.
Bijna elke class heeft wel zo'n build, maar er is er altijd 1 beter dan de ander.

Een website als http://www.diablofans.com/builds heeft het allemaal.
Ik weet niet precies wat de verschillen tussen pc en console zijn. Maar de builds zouden in het algemeen gewoon moeten werken.

Er zijn ook Monk builds die in principe gewoon healen en daarnaast ook alle mobs op 1 plek verzamelen. Zeer nuttig en nog leuk om te spelen ook (subjectief natuurlijk).
Bij deze:
http://www.diablofans.com/builds/81576-heal-monk-2-4-2-ptr
Diablo 3 is over het algemeen een zeer makkelijk spel tot je heel hoog in de Greater Rifts zit.
En als je die als team samen gaat doen heb je wel degelijk een healer/buffer nodig.

Maar elk spel is natuurlijk zeer goed te doen als je op "makkelijk" speelt. (subjectief per speler wat makkelijk is) Je kunt het Diablo 3 niet kwalijk nemen dat jij er te makkelijk doorheen gaat als je de lastige onderdelen geen bezoekje brengt.(Het is geen verplichting om de moeilijkheid op te zoeken, maar zeg dan ook niet dat het te makkelijk is)
Ja je kan ern hogere t gaan doen. Oftewel het klopt dus wat ik dacht en dat is dat je het leuk moet vinden om alles opnieuw en opnieuw te doen. Dat duizende keren?
Dan is de vraag: Wat wil je van Diablo?

Het doel van Diablo is loot vinden door te grinden.
In principe is alles na act 1 gewoon herhaling. Je hebt monsters vermoord en raad eens wat je nu gaat doen. Monsters vermoorden.

Je hoeft absoluut niet alles duizenden keren te doen. Maar als je daar plezier aan hebt dan is dat zeker een optie. Overigens kun je de moeilijkheid ook opzoeken voordat je iets duizend keer hebt gedaan. Dat ligt volledig bij jezelf.

Maar ja inderdaad Diablo 3 is vooral de laatste tijd een game voor mensen die graag het maximale uit hun character halen door efficint aan het werkt te gaan. Dat geeft veel mensen een goed gevoel.
JA precies ik heb dat ook wel even gedaan met tournaments/rifts door elke keer een hoger niveau te gaan doen en die herhalen en herhalen.. Ik vind herhalen dus ook niet erg, maar wel zodra ik op een punt zit en denk: ej ik ben NON STOP alleen nog maar aan het herhalen voor betere equip, betere equip die ik niet kan toepassen vs andere spelers.

Gisteren na deze ''discussies'' bij dit artikel stond ik op punt om weer Diablo3 te gaan doen, helaas was er iets tussen gekomen. Maar ik ga het vanavond weer doen kijken of ik toch nog bepaalde opties / missies mis want het is natuurlijk een toffe game.. Maar het trektm ij helaas niet om non stop hetzelfde te doen voor betere equip, equip waar ik vervolgens niks mee kan behalve screenshots maken en op het GOT plaatsen..
Dan denk ik inderdaad dat verder gaan niet veel toe gaat voegen.

Je moet het echt voor jezelf leuk vinden om steeds iets hoger te gaan en op steeds slimmere manieren verder te komen.

Als je het type spel wel leuk vind dan kun je altijd nog kijken naar games als Grim Dawn.
Uiteindelijk zal dat hetzelfde eindigen als Diablo. Dat is ook een beetje de aard van deze type games.
Ik zit voorlopig gekoppeld met een xbox one, hoewel bepaalde games me waarschijnlijk wel binnenkort weer een GPU laten kopen.

Nja ik ga het vanavond toch nogmaals opstarten dit aangezien ik op het GOT waar ik weleens zaken lees die ik nooit gezien heb.
Toch zijn er verscheidene support classes geweest die konden healen. De monk onder andere. Ik weet niet of dat in de huidige patch nog steeds mogelijk is, want ik ben niet zo thuis in de support builds. Je zou eens op diablofans.com kunnen kijken of er in de Builds sectie nog support classes staan die in de huidige patch nog steeds werken en ongeveer doen wat jij wilt. Maar ik zou er niet te veel op rekenen, want Blizzard wil juist het healen weer gaan verminderen. Een healing monk zoals die in het verleden bestaan heeft (of nog steeds bestaat?), gaat lijnrecht tegen dat idee in.
Dat is niet waar in het geval van Diablo 3. Blizzard steekt er veel tijd in om de classes te balanceren, om elke grofweg even goed te laten presteren, maar toch is er bij teamplay altijd een duidelijke samenstelling die het beste werkt en vervolgens ook dat season de leaderboards domineert. En in die meta vind je wel degelijk dps'ers en support characters.

Zie hier voor de meta van dit season.

[Reactie gewijzigd door Deadsmell op 4 juli 2016 14:45]

Tja, er is wel een meta, maar het is nooit de opzet geweest van de ARPG en zoals je zegt verandert de synergie per seizoen. Het lijkt me duidelijk dat Blizzard hier een synergie introduceert OMDAT Diablo 3 een coop aspect heeft gekregen. Vanilla D3 had dat namelijk niet.

Ze moeten wat doen om de Seasons boeiend te houden nietwaar? Dat krijg je namelijk als je een ARPG verbindt aan een tier-based progressie zoals je die in WoW bijvoorbeeld vindt. Blizzard haalt daar de replay-value uit, terwijl het bij andere ARPG's zo is dat je een nieuwe playthrough begint. Maar dat paste niet bij het model van D3.
Het is wel heel duidelijk waar je vandaan komt (nein dat weet je niet, is 1 van je aannames)
Verder is het heel helder dat je casual speelt (wat is casual? Door niet een triljoen x hetzelfde te doen in de hoop iets anders te vinden?).
maar dan heb je ook niet het vermogen om te zien. (niet aan jou om dat te beoordelen, daar waar jij mij niet kent en ik jou niet, wederom een aannamen gebaseerd op een ''korte'' reactie).

Wij hebben deze game inderdaad aangeschaft om samen te spelen, dit zou ook 1 van de leuke punten moeten zijn, daar waar D3 1 van de weinig games is die je lekker met splitscreen kan spelen maar ook via het net met vrienden. Maar sla ik de plank mis of Blizzard? Volgens jou is het een single player game, terwijl het zeer veel online gespeeld wordt en 1 van de weinige games is met splitscreen. Althans ik heb het een enkele keer alleen gedaan, en dat was vooral in het begin / story gedeelte.

En tsja wat is casual in jouw ogen?
Ik heb nu 4 of 5x de storyline gedaan, als het niet vaker is (verschillende chars / hoger niveau ), tournaments/rifts heb ik ook al ''te vaak'' gedaan. Of moet ik ongeveer 20x de storyline opnieuw doen? Het is teveel herhaling in mijn ogen wat leuk is voor de mensen op forums wat willen laten zien wat voor gear ze hebben maar daar blijft het bij (hun zullen dan vermoed ik, ja een aannamen, in jouw ogen geen casual spelers zijn?).
Ik heb het vermogen niet inderdaad om Diablo2 te beoordelen, logisch ook want ik heb D2 nooit gespeeld, het spijt me?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 juli 2016 15:28]

Je vat mijn post verkeerd op. Casual is geen aanklacht, het is een andere manier van spelen die leidt tot een ander beeld van wat Diablo 3 inhoudt. Wat het voor jou inhoudt, verschilt van wat het voor mij is en daarom gaan wij elkaar niet begrijpen :) En ik vind het dus juist jammer dat die versplintering is ontstaan want het maakt dat Diablo 3 niet meer bij 'mijn' doelgroep past.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 juli 2016 15:44]

Haha nou of ik het verkeerd opvat weet ik niet, je spreekt op een redelijk dirigerende manier richting mij en dat vond ik niet netjes maar wel de moeite waard om bepaalde zinnen terug te halen.
Ik voel me niet aangevallen als iemand mij een casual gamer noemt hoor (eerder een compliment haha).

Maar hoe speel jij dan Diablo3 of wat mis ik? Ik vind de game nog altijd geweldig, dus als ik bepaalde punten mis in de game wil ik dat graag alsnog uitvoeren. Maar tig x hetzelfde in de hoop voor een stuk equip begin ik dus niet aan, indien je daarop doelt dan is voor mij de fun er deels vanaf inderdaad.
Jammer dat je dit claimt, je bent zo ontzettend ver verwijderd van hoe deze game in elkaar steekt, hier een blue post van de opzet van D3:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/14821863312#10
Het is dus wel degelijk bedoeld voor multiplayer, en tanks:

http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/32699680
Dit is een tank, bedoeld om de mede spelers (dps) te buffen met max 300%

Over het algemeen is op dit moment (meta) het succesvolst:
1 Wizz, DPS
1 WD Tank en buff
1 Monk, heal en toughness buff
1 Barb toughness buff en collector/gatherer

Dus synergie is super belangrijk voor een hoge Grift score

De uitvoering hiervan verschilt per seizoen/patch en dus is het heel welkom dat je per character je skills onbeperkt kan wijzigen.
Houd het heel afwisselend... :*)
Aaah maar ik bedoelde mijn vraag juist op een leuke manier.
Het is dat ik gister avond D3 wilde opstarten op het zelf te doen maar er kwam helaas (alweer) wat tussen..

Maar ik vroeg me af of ik iets miste in D3, dit doordat ik heel vaak de rift opnieuw gedaan heb maar dan op een hoger niveau, dit is ook wat ik uiteindelijk vrijwel alln maar deed (nee ik ga niet de story nogmaals doen).. Maar is er nog meer te doen dan behalve rifte (oftewel betere gem / equip ?)?
Dit is een serieuze vraag want als ik een heel leuk aspect al die tijd niet gezien heb in D3 dan wil ik dat heel graag alsnog spelen.
Mijn berichtje was ook niet aan jou gericht maar aan Vayra die er blijkbaar van overtuigd is dat er wel zoiets bestaat als multiplayer maar dat dit volledig ondergeschikt is aan het solo play :)

Er is op dit moment inderdaad niet veel anders te doen dan Bounties, normal rifts en Greater Rifts. echter de manier waarop je dit doet maakt het super interessant:
Solo, met 6 verschillende characters en diverse builds maakt dat je wel een stief kwartiertje bezig bent...
2 tot 4 mans groep met damage en support builds, mogelijkheden genoeg...
Och de joj sorry ik zie dat nu pas, zag het netjes ''onder'' de mijne staan dus dacht dat het voor mij bedoeld was.

Ja wat jij noemt heb ik wel inderdaad vaker gedaan (is ook het gene wat we uiteindelijk alleen maar deden).

Persoonlijk vind ik het niet prettig om dit soort games waarbij je samen door de rift hoort te gaan met vreemde te doen, ik doe het dus alleen met mijn neef en zijn vrouw. En dat is inderdaad leuk maar werd voor ons een beetje eentonig.

Nu zit ik te twijfelen om het toch met vreemde te gaan doen, maar als je hier reacties leest dat er ''rare'' dingen kunnen ontstaan met cheaters op de xbox one (die er massaal zouden zijn?) vind ik het alweer iets wat me alsnog tegenhoud.

Trouwens een vraagje, iets waar ik zelf of mijn neef niet naar gegoogled heb maar wel een aantal keer meegemaakt..
Je hebt toch van die ''kikkers'' wat leuke drops kunnen hebben?
Wij hebben al een aantal keer met een rift (althans ja volgens mij was het de rift) meegemaakt dat we in een ruimte kwamen waar ontiegelijk veel kikkers waren.. Met dus als resultaat, ziek veel drops.
Is dat een fout van het spel, of is dat een geluk momentje die je zelden tegenkomt? Het is niet dat wij het standaard hebben, de kans is klein maar we hebben het een aantal keer meegemaakt.
Het schijnt op de PS4/Xdoos nogal bizar te zijn als je de verkeerde persoon tegenkomt met gekopieerde spullen waarbij je in een minuut in een keer tig levels erbij krijgt, op de PC hebben we dit probleem gelukkig niet...

Wat die kikkers aangaat, bedoel je:
https://www.youtube.com/watch?v=J5efiB7Fk9Q
of
https://www.youtube.com/watch?v=dBEj9w8QdhA

Kikkers ken ik niet op de PC
Hahaha ja zoals in je eerste youtube filmpje bij circa 4-5 minuten.
Goblin / kikker, hij ziet er idd iets duidelijker uit in het filmpje vergeleken de xbox one haha.

2e filmpje zijn ''standaard'' monsters die bedoelde ik niet, maar precies dat zoals in het eerste filmpje.

Echter zie je in je eerste filmpje die goblin (of zoals ik het noemde: kikker, sorry daarvoor) maar 1tje.. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat een hele room vol zat met die en je dus ziekelijk veel drops had. Als ik zeg dat het er 20-30 in 1 kamertje waren dan lieg ik niet..

https://www.youtube.com/watch?v=OWH70GiioP8
treasure goblin army wordt het daar genoemd -,-

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 6 juli 2016 14:16]

2e filmpje zijn de koeien in de "not the cow level" :) dit was een heel erg beroemd "hidden" level in Diablo 2

Inderdaad kom je in normal rifts sporadisch een veld goblins tegen en als je ze allemaal killed heb je een hoop loot, klopt :o
Is inderdaad ook bij de PC en is grappig maar niet meer dan dat...
Ja nou niet alleen grappig, ik heb een aantal keer een aantal leuke (groene) items gekregen :D

Grr ik ga het toch vanavond weer opstarten hoor, die filmpjes zijn toch weer leuk om te zien. Daar waar mijn ''set'' echt een rommeltje is van vanalles en nog wat (met een reden!, soms krijg ik een set deel erbij wat weer slechter / onhandiger is als wat ik in gebruik heb).

Nja again, vanavond toch maar weer eens opstarten :D:D:D:D
Diablo 3 voor de PS4 heeft juist enorme duping issues...
Hij heeft het ook niet over Diablo 3 in het algemeen. Aangezien hij het over de vergelijking met Diablo 2 heeft kom je vanzelf op de pc/osx versie uit want Diablo 2 is er alleen voor die platformen.
Dat zeg ik ook in de post hiervoor :)
Ja ik las het zojuist inderdaad, en ik had het al gelezen schijnbaar (maandag ochtend issues denk ik).
Maar hoe bedoel je dan dat het op de console wel diepgaand is? Ik heb zelf de PC versie nooit gedaan van Diablo3, alleen Diablo1.
Maar mij lijkt dat het verhaal en etc toch allemaal hetzelfde is?
Relatief gezien is het op de console diepgaand, omdat de console per definitie niet van die complexe ARPG's kent, vanwege de limitaties die een console nu eenmaal heeft en een doelgroep die het niet zo goed pruimt.

Voor een PC gamer die ervaring heeft met ARPG's is Diablo 3 bijzonder simpel.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 juli 2016 12:29]

Aah op die fiets, mja goed wij (neef, zijn vrouw en ik) hebben voor de xbox one veelal dit soort games op de PC gedaan, en inderdaad het is heel simpel op de console, nja simpel is denk ik niet het juiste woord. Het speelt makkelijker met een controller dan met een uitgebreid toetsenbord+muis. Iets waar ik juist een redelijk negatief beeld op had: hoe the hell wil je Diablo op de console spelen. Nja dat hebben ze gewoon uitstekend aangepakt!

Nu weet ik niet hoe het speelt op de PC maar Diablo1 vond ik ook zeer simpel voor de PC. Maar dat vind ik eigenlijk wel van alle Blizzard games. Het haalt voor mij de lol niet weg maar voor mij staat Blizzard toch wel om het simpele maar toch leuke bekend (wow daargelaten, dat heb ik nooit iets gevonden dus daar durf ik niks over te zeggen, maar volgens mij is dat ook een redelijk simpele game die je zonder al te veel verstand makkelijk kan oppakken en spelen).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 juli 2016 12:43]

Ik lees juist dingen over de console versie dat daar experience en loot jacks aanwezig zijn. Mensen die paragon 100000 zijn etc. Enige wat op de pc mogelijk is zijn bots. Maar deze worden nu ook gebannd als ze op het leaderboard terecht komen.

Blizzard maakt het niet zoveelste dat je bot voor jezelf. Maar je moet er niet de fun voor een ander verzieken door de leaderboards te pushen.
Ow dat weet ik niet, nooit iets van gemerkt maar dat zal wel zijn omdat ik het alleen met bekende / familie doe en niet met onbekende.

Maar hoe zit dat eigenlijk bij de PC? Bij de console zit je met volgens mij max 4-6 spelers in een game, gn pvp en etc.
En dat vind ik dus ook jammer en dat is ook de reden waarom wij de game links hebben laten liggen een paar maanden geleden..
We hebben de story uitgespeeld, dat een paar keer maar op een hoger nivo (oftewel gewoon hetzelfde herhalen) enja toen nog een paar dagen/weken een beetje gear zitten farmen in rift/tournament en toen was de lol er compleet vanaf.
Nu heb ik nog steeds niet het beste gear maar ze geven mij ook geen reden om die te hebben, puur om zaken te herhalen maar dan met een hogere moeilijkheidsgraad. Ik ben dan ook niet iemand die op internet moet showen met de gear, ja leuk om het te zien maar als ik er in het spel niks mee bereik ga ik er geen tijd meer in steken.

Dus hopelijk gaan we dit wel in Diablo4 terug zien (althans op de console): pvp, meer spelers, clans en etc. Vanaf zo'n moment vind ik het dan ook leuker om zaken opnieuw te doen in de hoop betere gear te krijgen, want je wilt van andere spelers winnen door sterker te zijn.
Daarom lopen mensen op de console met wapens rond met 30000 damage.
vooral dat nieuwe build nieuwe ervaring mis ik in Diablo 3, oh je wil ice wizard in plaats van fire? geen probleem even 5 klikjes in je menu en je bent gerespect.
Diablo 2, je wil naar van fire naar ice? nieuw character level 1 go.
dan had ik ook het gevoel dat ik echt gewerkt had voor dat karakter en kon ik langzaam de skills leren en doodgaan als ik de verkeerde keuzes maakte en restarten (Hardcore player only normal is te makkelijk)
Sinds diablo2 patch 1.13 of 1.14 kan je je character stats & skills resetten door tokens te verzamelen.
Daar ben ik eerlijk in 1.12 heb ik nog gedaan maar meestal downgrade ik naar 1.09D, vanaf 1.10 kreeg je op de laatste moeijlijkheidsgraad random vijanden op het level wat voor mij een beetje de sfeer brak.
Diablo 2 was/is stukken gelimiteerder in build opties. Beide met skills en items.
En al helemaal vanilla zonder synergies en runewords.
Veel mensen klagen gelijk als een build grift lvl 90 niet kan halen. Totale onzin natuurlijk

En daarnaast had je dingen als;

overleveled zijn voor de content, baalruns, moeilijke rune(word)s die je nooit vind, baalruns, PK'ers, botters, pick'iters, crappy statsystem, one shots, inventory/charm gedoe en nog wel wat meer.

Alsnog duizenden uren gespeeld maar zo "episch en uitgebreid" is Diablo 2 absoluut niet.

Grim Dawn heeft een leuk sfeertje maar valt op skillgebied ook zwaar tegen, net zo'n slecht systeem met weinig echte opties als Titan Quest.
Veel te veel slechte skills en slechte schalende.
Blijft een prima spel verder.
Als je zegt dat Grim Dawn op skillgebied en qua build opties tegenvalt.... dan moet je het meer spelen. Bijna elke skill kun je goed laten schalen mits je de mechanics kent, en je kunt een hele build ophangen aan n skill die je aanvult met alleen maar itemization en devotions. En zelfs met relatief matige builds kom je prima door de 3 difficulties tot halverwege Ultimate... Wat Grim Dawn niet toelaat, en dat is ws wat jij bedoelt, is het absolute minmaxen. Grim Dawn duwt je altijd naar 2 of zelfs 3 damage types - ik ervaar dat zelf als een leuke twist.

Verder had D2 als enige echte manco de online omgeving die eigenlijk zijn tijd te ver vooruit was terwijl het op technisch gebied nogal wat miste, zoals in-game trading en zo. Als SP game was D2 gewoon compleet en zo goed als probleemloos. Daarom blijf ik ook volhouden dat dit soort games zich slecht leent voor online, online is de hele reden dat Diablo 3 zo'n zoutloze herhalende oefening is tot in het oneindige, het met doorschalen omdat mensen anders hun 'progressie verliezen' en dat past niet in het oude model met de RMAH. Nog steeds is die designkeuze hetgeen dat D3 tot een minder goede game maakt, alle content en uitbreidingen ten spijt. Alles moet netjes schalen en niets is echt opzienbarend meer want dan gaat iedereen hetzelfde doen zoals rond Vanilla bijvoorbeeld met vrijwel elke class maar 1 of 2 viable builds bestonden. Saai.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 4 juli 2016 15:12]

Haha, my thoughts exactly.

Toen het voor console uit kwam was ik in het begin super sceptisch, want ik dacht 'Dat gaat noooooit goed werken, wtf'.
Na een paar uur? dagen? gamen op de Playstation was ik echter om. Wat heerlijk om te spelen op de bank, lekker chill met een controller in de hand.
Ook inderdaad een leuk voordeel, dat ik het samen met mijn vriendin heb kunnen spelen.

Toen ik na een paar maanden op de Playstation Diablo'en weer terug ging naar de PC versie... was ik na 10 minuten he-le-maal klaar met al het klikken. Ik trok het gewoon niet meer op een of andere manier. Nooit gedacht, maar voor mij geen Diablo meer op de PC.
En dat terwijl ik al fervent Diablo fan ben sinds deel 1. Het zal mij echt niet verbazen als ik meer dan 2000 uur Diablo (1/2/3) op de PC heb gespeeld bij elkaar, dus dat kwam als een verrassing!.

Ik hoop op een nieuwe uitbreiding of mogelijk deel 4, want het heeft een speciale plek in mijn hart, deze games-reeks!
Helemaal mee eens, althans ik heb D2 nooit gespeeld wel D1 op de PC.
Ook ik had veel vraagtekens of D3 berhaupt wel lekker zou spelen op de console, maar ik was na 5 minuten al helemaal om en wilde al niet anders meer.

Ze hebben het inderdaad perfect geregeld voor de console spelers (x one in mijn geval).

Persoonlijk ben ik meer van een nieuw deel ipv een uitbreiding.. Ja uitbreidingen zijn leuk maar bieden voor mij niet zoveel plezier als een heel nieuw deel.
Diablo 3 versie 2.4.x is echt gaaf weer om te spelen. Hoe dat speelt op de consoles, geen idee, maar op de PC is het een prima game, ik vermaak me weer kostelijk. Onlangs mijn eerste seasonal character gemaakt en moet zeggen, dat bevalt boven verwachting goed, eigenlijk!

Ik zou zeggen; slinger Diablo III eens opnieuw aan en laat je verrassen. De aanpassingen die Josh gemaakt heeft aan de game zijn door mij althans erg positief ervaren.

Ben zelf erg benieuwd wat hiervan gaat komen, ik vermoed zelf een nieuwe Diablo game. Al zou een nieuwe expansion mooier zijn denk ik, het wordt hoe dan ook een instant-buy voor mij.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 4 juli 2016 11:55]

Wanneer is deze uitgekomen en is dit ook van toepassing op de console? (ik heb D3 alleen op de xbox one).
Ik heb voor het laatst ongeveer 2 maanden geleden gespeeld met de rifts-tournaments en etc.
nvm is meer dan een half jaar geleden uitgekomen, dan heb ik die al gedaan dus haha.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 4 juli 2016 11:53]

In April 2016 is voor alle platformen patch 2.4.1 uitgebracht. :)
Ik heb me toch vermaakt met mijn vriendin die ook toen nog een desktop pc had.. allebei 4 poppekes lvl 70 en paragon lvl 206 :p
Ik heb alle Diablo's met veel plezier gespeeld, deel 3 net zo goed als de eerste twee. Goed om te horen dat er een nieuwe aankomt, al was dat natuurlijk wel te verwachten. Release in 2020?
Dat is dus nog niet duidelijk. Het zou ook nog de tweede expansion kunnen zijn, al is die kans klein, of een compleet ander iets gerelateerd aan de Diablo franchise.

[Reactie gewijzigd door Deadsmell op 4 juli 2016 10:13]

World of DiabloCraft ... :+

Maar ik denk persoonlijk ook dat het om een expansion gaat. Blizzard is bijv bij starcraft nu ook veel meer in expansions/major patches aan het werken dan echt nieuwe spellen uitpompen, dus ik denk dat daar veel meer te halen valt dan nu meteen weer met een nieuw deel te komen.
Ik twijfel daaraan omdat de lead world designer eerder dit jaar opgestapt is. Ik hoop het uiteraard wel. RoS smaakte naar meer. :)
En die 2de exp pack moet er ook komen als je het mij vraagt....Tyreal zegt ook bij de dood van Maltheal dat Diablo's spirit dus weer vrij is.

IMO genoeg verhaal voor een exp pack, maar te mager voor een volledig nieuwe game....daar moeten ze een compleet nieuwe setting voor bedenken.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 4 juli 2016 12:22]

Yup, Diablo's spirit freed is duidelijk het open eind naar een volgend deel. Verder is een tweede expansie gezien de life-cycle onlogisch. Ook de vacatures zijn meer in lijn met een deel 4 dan met een 2e expansie.

Mochten we een deel 4 zien, is het wel de eerste zonder Cain...ben benieuwd hoe die rol opgevuld gaat worden. Wellicht dat Tyrael daar in the picture komt.
daar verwacht ik dan dat eventueel Leah dat gaat doen......er werd ook sterk gehint naar dat zij nog wel te redden zou zijn he?!

ik ben iig heel benieuwd
Dat zou een interessante zijn, eerst achter haar spirit aan, maar waar wordt die dan ingestopt (Kulle 2.0?)...

In ieder geval zijn er genoeg hooks voor een deel 4...hopelijk krijgen we die voor 2020 in handen =)
Denk dat Warcraft IV het eerste grote spel weer zal zijn, eerst nog focus op Legion en Overwatch. Ondertussen goede ondersteuning voor Hearthstone en nog beetje SC2.

En dan nog wat middel projecten (relatief) zoals D3X2
Zolang het maar geen mobile variant is of zoiets. Hopelijk een fatsoenlijke expansion of nieuwe versie.
Heb 60 euro neergelegd voor de game en heb mij de derde keer nog nooit zoveel verveeld. Jammer. Ik vind het een goeie game, maar de sleur zat er al snel in.

Ben benieuwd wat IV brengt en hoelang het duurt voordat we deze game kunnen aanschouwen. Dat is ook niet zo onbelangrijk. :P
Inderdaad, het is alleen maar een 'ladder grind' nu, je zou denken dat ze wel wat verhaal er in kunnen stoppen. Paar stukjes nieuwe zone, cube etc en toch komt het weer neer op 10000 mobs afslachten in een nieuw seizoen... Om weer een plekje te bemachtigen in de ladder (voor wat? geen idee).

Merkte dat ik steeds sneller klaar was met een nieuw seizoen, het laatste seizoen misschien 20 uur gespeeld.
Ik vind het zo geestig dat je 20 uur weinig vind.

Da's echt enorm relatief.

Hoe lang duurt zo'n seizoen? 3 maanden? Half jaar?

Voor iemand die fulltime werkt, en ook een gezin heeft, is 20 uur veel vrije tijd. Als je iedere vrijdagavond een uurtje speelt zit je daar al snel aan (bij een seizoen van 3 maanden).

Of vergelijk het met het lezen van een boek. 60 paginas per uur is 1200 paginas per 20 uur.

Bovendien gaat het spel zelf op een gegeven moment vervelen. Dat is met elk spel zo.
Das wel een lullig boekje dan 😂
Ik moet zeggen dat ik het net nieuw ook wel aardig vond, al maakte vooral het auction house alles nogal saai. Maar na tig updates zit het toch zeer goed in elkaar.
auction house is weg, meer manieren om loot runs te maken, meer viable builds. meer uniques en sets, en meer diverse bonussen daarop ipv alleen maar rauwe stats.

Neu van het weekend weer eens opgepakt, en weer helemaal verslaafd ;P
De vraag is, zal het gaan om een compleet nieuwe Diablo, of om een expansion? Ik heb het gevoel dat het het tweede is, want het einde van RoS voelde een beetje als een cliffhanger.
Zit er een verhaal in Diablo? Ik skipte altijd elk dialoog, cutscenes, alleen de CGI stukjes keek ik altijd :P Heb niet echt het gevoel dat D3 gemaakt is voor het verhaal.
Ik heb Diablo3 niet gespeeld maar diablo 2 had een goed verhaal.
Tja er zijn wat andere characters maar wat D3 eigenlijk probeert is het herhalen van het verhaal van D2 maar tegelijkertijd probeert het niet hetzelfde te zijn. Een soort vreemde gedachtenkronkel van 'het moet wel tof zijn voor D2 spelers' of een hommage aan, geen idee, maar ik snapte er niets van. En RoS is gewoon het oeroude principe van de baas boven de eindbaas.
Op de roadmap die Blizzard ooit openbaar maakte stond een tweede Diablo 3 expansion ingepland, maar eerder dit jaar is Leonard Boyarsky, de lead world designer van Diablo 3, opgestapt. Expansion is daarom denk ik niet waarschijnlijk, tenzij ze een goede vervanger hebben gevonden. Ik hoop overigens dat die expansion er wel gaat komen, want ik vermaak me al sinds release erg goed met dit spel.
Einde van Warcraft 3: The Frozen Throne was ook een cliffhanger. ;)
Diablo 3 was een ramp qua drops met nutteloze stats, de auction house was een ramp voor het spel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Feit is wel dat er daarna goed geluisterd is door Blizzard en Diablo 3 nu best een prima game is. Het enige wat zo ongeveer hetzelfde is gebleven is de story line, voor de rest is alles aangepakt, ook het interface. Met de huidige opzet met seasons heb ik me ook vele uurtjes vermaakt, maar voor mij is met het afgelopen seizoen wel het einde van de levensduur bereikt. Er zijn games waar ik me minder lang mee vermaakt heb.
tja voor die paar tientjes die het spel en de xpac hebben gekost heb ik na meer dan *3000(bij wijzen van spreken) uur dat er wel al uit ja :D

[Reactie gewijzigd door equit1986 op 4 juli 2016 11:00]

Nu is de core functionaliteit van de game een mode waarbij monsters in het geheel geen loot droppen (GR's). Het heeft weinig meer met een Diablo game te maken. Er is ook praktisch geen variatie in builds, dus seasons zijn ook maar een botte reset knop. Iedere keer weer opnieuw beginnen om dezelfde chars nog een keer te maken. Om vervolgens weer dezelfde loot-loze modus te grinden.

Ik speels soms nog wel eens wat bounties of normale rifts, maar wat betreft seasons en progressie ben ik wat dat betreft dus al lang afgehaakt helaas.

Hoop dat ze met een nieuwe game wat beters bedenken.
Dit, plus het spel is simpelweg veel te eenvoudig. Ja op de hoogste difficulties maaien de mobs je in een seconde neer in een rift als je niet uitkijkt... maar dat staat nog steeds niet gelijk aan moeilijk, er zit totaal geen uitdaging in als je de juiste build hebt en de juiste kunstjes blijft herhalen en herhalen. Dodelijk saai is het gewoon.

Dat is wat -ik- persoonlijk mis in D3 ten opzichte van D2. Diablo 2 was gewoon pittig, vooral op nightmare en hell en dan de bosses nog eens dubbelop. Je moest van begin tot eind flink werken om in leven te blijven, en dat zorgde ervoor dat de adrenaline bleef gieren en je bij een epische drop letterlijk je ondergoed kon verschonen. Ik mis het echt.

"Evil walks the earth" -> Hartverzwakking.
Diablo III was voor mij een ramp, die bij IV Hopelijk niet meer zal voltrekken. We shall see :)
Diablo 3 was een ramp op de pc, maar naar vele patches is het toch goed gekomen.
vooral Diablo 3 op ps4 en xone is hij echt een pareltje! de controls zijn perfect en moet eerlijk zeggen dat het beter speelt als op pc.
heb het zo niet voor die artificiele 3D, daarom nooit diablo3 veel gespeeld en ook nooit dergelijk games.

diablo 1 en 2 waren top. alleen het dup en einde verhaal en steeds weer opnieuw hetzelfde stuk in game maakten voor mij een einde aan 2.

moo moo cow fun
Voor degenen die klagen dat Diablo III een ramp is/was; Installeer de game nu eens opnieuw en ga hem weer spelen. Dat heb ik ook gedaan en moet zeggen; de game is zoveel beter geworden. De beide auction houses zijn weg (beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen) en de seasons zijn erg goed uitgewerkt. De droprate / stats van legendaries of set items is door het verdwijnen van de auction houses ook veranderd. Er is nu zoveel meer te doen in de game, de content richt zich vooral op endgame, eigenlij en dat is alleen maar goed, want in de endgame begint de game pas echt, naar mijn idee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True