Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 31 reacties

Huawei heeft bevestigd dat het op 6 april een evenement houdt in Londen en hoewel de fabrikant het niet zegt, gaat het vermoedelijk om de aankondiging van de P9. De fabrikant greep vorig jaar een evenement in Londen in april aan om zijn P8-toestellen te presenteren.

De fabrikant stuurde media een uitnodiging met daarbij de tekst '#00 change the way you see the world'. Daarbij hint Huawei mogelijk op de dubbele camera van de P9, een functie die de Chinese smartphonemaker vorig jaar al toepaste op de Honor 6 Plus. Dubbele camera's bestaan al enige jaren in smartphones, maar lijken komende tijd een grotere rol te krijgen. LG zette een dubbele camera op zijn V10, G5 en X Cam, terwijl Apple het mogelijk zou overwegen voor een volgende iPhone.

Het evenement vindt plaats op woensdag 6 april op een niet nader gespecificeerde locatie in Londen. Daarmee lijkt het op de aankondiging van de P8-serie vorig jaar. Daarbij kwam Huawei met de reguliere P8, de grote P8 max en de goedkopere P8 lite. Die laatste boekte het grootste succes in Europa. Huawei leverde van het toestel tien miljoen exemplaren op dit continent.

De P9 heeft volgens een recent gerucht een 5,2"-scherm met full-hd-resolutie, draait op een octacore Kirin 950-soc met vier Cortex A72-kernen en vier A53-kernen met Mali T880-gpu, heeft een dubbele 12-megapixelcamera aan de achterkant en beschikt volgens de software over een 3900mAh-accu. Er zouden bovendien drie andere versies komen. Een Premium-versie met Kirin 955-soc, meer geheugen en meer opslag, een goedkopere Lite-variant en een grote Max-telefoon.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (31)

Change the way you see the world. Zou ook iets met VR kunnen zijn...
Het #00 logo lijkt ook op een bril. Daarnaast lijkt de hele uitnodiging op een soort videorol.
3D beelden met dubbele camera had HTC al lang geleden eens bedacht.
Als ik zo naar die foto kijk met die 2 lensjes gaat dit ook weer zoiets worden.
LG heeft tijden geleden zo'n telefoon gemaakt: :)

pricewatch: LG Optimus 3D P920 Zwart
Ja je hebt gelijk die had een ''3D'' beeldscherm en kon in 3D foto's maken. Het display was gewoon een soort ansichtkaart / nintendo 3ds idee.
Wel leuk want om dat even terug te lezen over de camera heb ik een review van de Optimus 3D snel snel gelezen ( hier zag ik het nergens in terugkomen ) en daarin werd wel even mooi verteld: reageert rete snel, apps starten snel, os loopt zeer soepel.
Moet je nu eens de Optimus 3D naast een high end toestel neerleggen.

Echter was volgens mij de HTC Evo 3D (waar Clubbtraxx het vermoedelijk over heeft) er iets eerder xd. De HTC Evo 3D had volgens de review maker een qHD scherm ( 1 kwart van HD en dat was goed, moest er wel even om lachen, want volgens mij is QHD niet 1 kwart van HD maar juist een stuk meer pixels. ).

Quote uit de review van de HTC Evo 3D:
Het scherm van de HTC Evo 3D is per definitie goed. Het is een qHD scherm, dus een kwart van full HD. Hij heeft een resolutie van 540x960. Dit is een mooie resolutie en is vrij scherp.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 10 maart 2016 05:56]

Nee maat, je haalt QHD en qHD door elkaar.
Omg je hebt helemaal gelijk!! wat een faal van mij zeg 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:( |:( _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het lijkt ook op de 2 camera's van het plaatje.
Huawei kondigt evenement aan voor vermoedelijke aankondiging P9-smartphones
Het is wat, als zelfs de aankondiging van een aankondiging van iets dat je niet weet al nieuwswaardig is. Dit toont aan hoe smartphones nog steeds gezien worden als iets dat sexy is. ;)

Mogelijk ligt het aan mij, maar het begint allemaal op eenheidsworst te lijken. Oh, een hogere resolutie, een vingerafdruklezer op de voor- of achterkant, microSD of niet, waterdicht of niet, een andere USB aansluiting... Nu een tweede camera.

Waar blijft de echte innovatie?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 maart 2016 18:51]

Zo'n aankondiging toont niet aan dat smartphones sexy zijn maar dat de nieuwsberichtgeving dezer dagen van erbarmelijk niveau is waar de samenleving vrolijk in mee gaat. Schapen die alles slikken en sites die weinig aan kwaliteitsbewaking doen mbt tot nieuwswaarde en inhoudelijkheid. Leve de verpulping van de maatschappij . . . .
Iemand is zijn pilletjes vergeten deze morgen.
Je nietszeggende inhoudsloze reactie verraad wie je bent. Mensen zoals jij zijn de teloorgang van Tweakers, helaas.
Ik stel voor dat je gewoon van deze website wegblijft, het is toch niet goed genoeg voor jou. Met je omhooggevallen pseudointellectueel gebrabbel en bovendien helemaal off-topic heeft niemand wat aan je.
Heel hilarisch dat notobene jij over offtopic begint.lol Kortzichtigheid ten top. Kijk eens terug ik reageer op iemands zienswijze, waar ik een totaal ander inzicht laat zien die meer recht doet aan de werkelijkheid. Jouw posts zijn degene die werkelijk offtopic zijn. Nietszeggend, ongepast en uit op respons en escalatie.

Vind je het nu werkelijk een goede bijdrage om enkel oneliners zoals
"Iemand is zijn pilletjes vergeten deze morgen."als reactie te geven.

Sorry voor jou, ik heb geen zin om meer energie te verspelen met dit onintelligent gekibbel.

[Reactie gewijzigd door GoldenRatio op 11 maart 2016 13:05]

Zal de prijs van de P8 dan omlaag gaan? Is nu al niet een hele dure telefoon, maar misschien nog maar even wachten om deze te kopen.
Heb zelf een honor 6 plus, tweede camera is een leuke gimmick en ook deze telefoon heeft een goede accu, maar toch mis ik iets aan huawei-telefoons. Hiervoor een Nexus 5 en dat was toch een beter toestel als totaalplaatje, gewoon het idee dat het hele toestel klopt, speciaal is en snel, mis ik nu wel.
Ben benieuwd hoe dik/dun de telefoon is als ie echt 3900mah krijgt. Wel lekker hoor, die steeds groter wordende accu's in telefoons.
Vergeet niet dat de telefoons ook meer stroom verbruiken, dus per saldo zal je er niet erg veel op vooruit gaan...
Maar hoe weet jij dat? Tweakers weet nog zo goed als niks over de P9, behalve een aantal geruchten. Nu weet ik niet of de specs die volgens de speculaties erin komen te zitten stroomvreters zijn maar om nu al te zeggen dat deze telefoon veel gaat gebruiken en daardoor per saldo niet beter is, kan je nu nog niet zeggen lijkt mij.
Misschien iets voor de mensen die niet elke dag willen of kunnen opladen.
Ik heb met mijn xtrestolite op S6 nu 1,5 dag gebruik. Met 3900mAh zou ik dan 3 dagen kunnen doen vermoed ik.
Ik heb 3400 mah oid, en als ik een lange treinreis heb en non stop streams kijk, kom ik wel aan de 6 uur screen on time, en dan is het toch echt afgelopen.
Ik ben in bezit van een Nexus 5X, met 2700 Mah en haal er regelmatig 2 dagen mee.
Ik mag tijdens de pauzes op mijn werk graag altijd even op Tweakers.net kijken, en stuur af en toe een Appje of SMS en bel natuurlijk soms.
Verder gebruik ik em als wekker (in vliegtuig modus, scheelt accu. En that's it :Y) )
Oh ja, en soms Shazam :)

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 10 maart 2016 11:11]

Wauw op de man spelen. Zwak man.

Je doet wel iets uitzonderlijks met je telefoontje trouwens.
http://www.phonearena.com...all-hugger-part-3_id65772

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 9 maart 2016 23:16]

Exact, ik hou met mijn anderhalf jaar oude iPhone6 meestal 40-50% batterijcapaciteit over op het einde van een dag van 17-18u, met dan tegen de 4u screen on-time en een goed uur muziek-streaming over 4G. Dat maakt mij dus al enigszins smartphone-verslaafd.
Dat met een 1810mAh batterij.
Mijn conclusie is dus: als je het einde van de dag niet haalt met een moderne smartphone is er iets mis met:
- of je telefoon
- of de software van je telefoon (de facebook app is een notoire misser op dat vlak)
- of met je batterij (aan te hoge temperaturen blootgesteld, teveel volledig leeggelopen, slechte (te snelle) laders
- of met je leven
Maar het is natuurlijk makkelijker de capaciteit van je batterij de schuld te geven :) .

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 10 maart 2016 08:47]

Oh en tjeppo, dit is ook grappig.
Waar android letterlijk de screen on time weergeeft, dus de tijd dat je scherm daadwerkelijk aan heeft gestaan, geeft ios weer wanneer je telefoon niet in stand by was. Als je dus muziek afspeelt met je scherm uit, of iets anders op de achtergrond doet, ziet ios dat als niet standby. Als je 2 apps actief hebt gaat dit natuurlijk helemaal rap.
Je denkt misschien dat je 8 uur sot haalt, alleen is dit niet letterlijk screen on time.

Hier nog een review:
http://www.theguardian.co...nsor-rubbish-battery-life

Maat van me die altijd met me maar naar huis rijdt vanuit de voetbaltraining heeft sporadisch nog een werkende iphone 6 als ie om 23 uur bij me in de auto stapt. Hij is hier ook erg ontevreden mee. Dit soort dingen, en reviews die ik lees, zeggen me dat jij of uit je nek lult, in de ijdele hoop je aller apple in een beter daglicht te stellen, of dus niet weer hoe SoT gecalculeerd wordt. Hierom zie je op android forums mensen zeggen dat ze op 4-6 uur sot komen, en op ios forums op 8 oid, zoals hier wordt gezegd https://m.reddit.com/r/ip...reen_on_time_vs_androids/
Ongeveer 5 uur "in gebruik" volgens iOS, min een uur muziek streamen is ongeveer 4 uur screen-on time in "Andro´d termen", daar verwees ik naar.

In elk geval, als je met een iPhone6 het einde van de dag niet haalt is er iets mis...
Er wordt veel zever verteld over de batterijduur vd iPhone - wat nog komt uit de ervaringen met de iPhone5s. En elke individuele ervaring is natuurlijk subjectief en vooral relatief - ook de mijne. Maar kijk naar de reviews (ook die op Tweakers) waar min of meer genormaliseerde (maar dikwijls te zware tov normaal gebruik) testen worden gedaan en je ziet dat de iPhone wel degelijk erg goede tijden haalt. Dus 3000-4000mAh is helemaal niet nodig in een smartphone: een verspilling van grondstoffen.

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 10 maart 2016 09:48]

reken maar uit de gemiddelde telefoon verbruikt idle (display aan 3g aan gewoon standaard) iets van 500mAs

3900x60x60= 14040000 mAs
14040000/(500mAs-verbruik)=28080/60/60 = 7.8 uur

7.8 uur waneer de telefoon gewoon aanstaat dus niet stand-by
wanneer jij dingen doet zoals downloaden , backlight die heen en weer gaat gamen vooral , spring je naar 1 a 2 A/s als het niet meer is.

dat is dan al 2 a 4 x zo snel leeg.

de draai tijd hangt geheel af van de gebruiker , laat je hem echt stand-by gaat tie dagen mee - verbuik iets van ~100mAs zelf lager.

dit zijn globale schattingen, maar zullen er niet veel van afwijken.
en natuurlijk hoe zuiniger een chip is hoe langer die mee gaat , maar het is echt pienuts je praat dan over een verschil van een uur of 2 en dat is dan in deze vergelijking 25% zuiniger bewijze van. (25% zeg niets meer dan max 2 uur extra terwijl 25% veel lijkt)

[Reactie gewijzigd door Jhinta op 9 maart 2016 22:27]

Mijn Samsung S5 gaat 1x in de 2 dagen aan de lader, mijn iPhone 6 (heb ik niet meer) ging 1x in de 3 dagen aan de lader.
Een hele verademing indien ik naar andere mensen kijk die zelfs tijdens werk hun telefoon opladen omdat ze de dag niet doorkomen.

Zoals nu heb ik nog 40% en heb zo een werkdag van 8,5 uur te gaan, ik weet zeker dat ik in de pauze gewoon kan mailen, bellen, appe en etc en nog voldoende % over heb om op de terugweg de ANWB te bellen indien dat nodig zou zijn. (nu kan ik wel opladen in de auto, maar het is allemaal niet nodig omdat de accu lang meegaat).

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 10 maart 2016 06:07]