Gerucht: Samsung Galaxy S7 komt 11 maart uit in Nederland - update

Samsung zal de Galaxy S7 vanaf 11 maart uitleveren in Nederland, zo beweert een Nederlandse Android-fansite. Het ligt voor de hand dat het toestel rond dezelfde datum dan ook zou moeten uitkomen in België. Eerder is 11 maart al genoemd als releasedatum voor de VS.

Wie het toestel wil hebben, kan hem vermoedelijk bestellen vanaf de presentatie op 21 februari, meldt AndroidWorld op basis van niet nader genoemde anonieme bronnen. De site meldt dat mensen die hem vroegtijdig bestellen er kosteloos een Gear VR-headset bij krijgen. De winkelwaarde van de huidige Gear VR is 99 euro.

Prijzen voor de S7-serie zijn vooralsnog niet bekend. De Galaxy S6 kostte bij de release 699 euro, terwijl Samsung 849 euro vroeg voor de Edge-versie. Later liet Samsung die prijzen zakken vanwege de release van de grotere S6 Edge+.

Er gaan al maanden geruchten over de Galaxy S7. Samsung houdt aan de vooravond van telecombeurs Mobile World Congress een evenement waar het waarschijnlijk de S7 en S7 Edge presenteert. Een eerder gerucht wees erop dat de telefoons waterdicht zullen zijn, een micro-sd-slot zullen hebben en draaien op een Qualcomm Snapdragon 820 of Exynos 8 Octa-soc.

Samsung Galaxy S7 volgens EVLeaksSamsung Galaxy S7 volgens EVLeaksVermoedelijke Galaxy S7 en S7 Edge

Update, 18.00: Tweakers heeft van een bron aanvullende informatie over de release van de Galaxy S7 ontvangen. Aangezien de betrouwbaarheid van de bron geverifieerd kon worden is de informatie tot een nieuw bericht verwerkt.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

11-02-2016 • 15:27

160

Submitter: CLB

Reacties (160)

160
152
42
0
0
68
Wijzig sortering
Anoniem: 324173 11 februari 2016 15:33
werken die touch randen van het scherm goed? heb er wel wat verhalen over gehoord maar geen ervaringen.
Ik heb de s6 edge en wat mij betreft hebben die randen twee kanten. De eerste is het uiterlijk, ik vind het toestel er door die randen echt mooi en apart uitziet. Als ik naar mijn tweede toestel kijk, een merk zonder die randen, dan vind ik de s6 er veel beter uitzien. De tweede is het gebruik, waarvan ik zeg dat het wel beperkt is. Nu zijn er verhalen dat het gebruik van de randen in android 6.0 uitgebreid gaat worden, maar nu maak ik er weinig gebruik van (gebruik 1, soms 2 van de 6(?) mogelijkheden).

Dus tot nu is het voor mij vooral uiterlijk met wat toegevoegde handigheden.
Precies, hoewel in het klokje snachts wel handig vind. Maar dat is ook het enige wat ik gebruik.

Het ziet er wel cool uit. Het is ook dat het bij het abbo maar een paar euro meer kosten voor de edge, maar 150 euro is echt te veel.
Ik heb de s6 edge en wat mij betreft hebben die randen twee kanten.
Klopt. links een rand, en rechts een rand :+

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 juli 2024 10:10]

Puur uiterlijk. In praktijk vrij irritant zelfs. Ik heb meerdere malen per dag dat ik ongewenst een App open waarvan de icoon bij de rand staat.
Ik vind persoonlijk van niet. Het ziet er heel strak en cool uit, maar de praktische functionaliteit is nihil en kan soms wat irritant zijn.
ok, denk dat ik mijn 'oude' s5 nog even blijf gebruiken. Sinds de komst van quad-core telefoons die het overigens prima doen, snap ik de meerwaarde van een duur nieuwer toestel niet echt meer.
Idd, de S5 draait elk programma in de Play Store nog prima. De enige reden dat ik zie om mogelijk te upgraden is de camera. In de S6 was/is die toch een stuk beter dan de S5 en vermoed dat die van de S7 nog beter zal zijn. De S5 trekt OK fotos maar soms vind ik hem toch wat traag en is de autofocus ook niet altijd even goed. Na die op de S6 gebruikt te hebben merk je daar toch wel een groot verschil.
De S5 trekt OK fotos maar soms vind ik hem toch wat traag en is de autofocus ook niet altijd even goed.
Niet altijd even goed? Ik ben nog ontzettend blij met mijn S5 in het algemeen, maar dat ding lijkt er een sport van te maken om je onderwerp consequent uit focus te halen.
Ikzelf heb de S5 ook nog maar ik stap straks wel over op de S7. Puur vanwege dat ik er nu nog 100 euro voor terug krijg.
Blijf wel gewoon Nederlander, zeg. ;)
Is het dan niet een optie om een goede losse camera te kopen? :)
De beste camera is degene die je bij je hebt, daarom is een goede camera in je telefoon zo fijn.
Klopt,
Ik neem zo nu en dan wel eens mijn camera mee maar echt de mooiste momenten doen zich vaak voor als ik hem net niet voor handen heb.
Zekers. Echter bakken alle phone camera's er niet veel van bij slechte licht omstandigheden. Daarom heb ik naast m'n phone altijd nog een compact bij me.
ik kan de Galaxy K Zoom ongelooflijk hard aanraden. Mijn vrouw heeft de s4 Zoom gezien ze erg graag foto's neemt. Optische zoom en stabilisatie... Prachtige resolutie ook 's avonds. Oké het is een dikker toestel, maar wat maakt dat nu uit.

Iedereen die 'm ziet heeft snel zoiets van 'damn da's eigenlijk wel een geweldig concept.' vandaag kan je die best goedkoop op de kop tikken en je hebt een goeie smartphone en compactcam mét oled :) /einde aanrader :)
Mijn S5 is traag als stront. Blijft vaak hangen. Veel apps crashen zo nu en dan. Voor mij word het wel een nieuwe.
Volledige reset al eens geprobeerd?
ja dat werkt tijdelijk. tot een week ofzo max.
360 security lite
Root met adaway en greenify
Onnodige services/apps disable
En je kan weer een jaar of 2 verder ;)

[Reactie gewijzigd door musback op 26 juli 2024 10:10]

En heb je na de reset gewoon je apps enzo erop gezet? Of heb je ook eens geprobeerd hem schoon te laten na de reset.
Want het kan ook een app zijn die alles verkloot.
Ik heb niet veel apps, maar de apps die ik heb gebruik ik vaak dus die staan er op.
Vreemd, al eens geprobeerd om de Smart Manager (is een standaard app op Samsung smartphones) te gebruiken om cached data te verwijderen? Smart Manager - Storage - click Delete onder Unnecessary Data.

Ram geheugen kan je daar ook eens helemaal leegmaken als je wil.

Kan niet garanderen dat het zal helpen maar lijkt mij het proberen waard.

[Reactie gewijzigd door Chip5y op 26 juli 2024 10:10]

Jup, allemaal al gedaan.
Het enige wat dat ik nog in gedachten heb is een andere launcher gebruiken. Ik gebruik namelijk de Google Now launcher. Als dat ook niet helpt heb ik helaas er geen idee van wat hoe dit op te lossen.
Voor sommigen is een smartphone een fashion icon.

Mijn note4 is niet erg mooi maar hij doet precies wat ie moet.
Daar is Samsung ook koning in iets uitbrengen wat totaal niet functioneel is. Dit doen ze met elke galaxy versie en het werkt in 9 van de 10 keer alleen maar avenrechts. Vingerhoover, eye scan, matige vingerscan in de eerste versies, onsamenhangend touchwiz. Zoveel mogelijk in één telefoon zonder het daadwerkelijk door te ontwikkelen.
In spellen is het erg vaak héél irritant zelfs. Woorden die wegvallen, zelfs in Youtube videos, bij bijvoorbeeld Let's Plays, waar de creator de ondertiteling aan zet. Deze ondertiteling valt in erg veel videos compleet weg bij de Edge.

Het ziet er erg goed uit (mening), maar ik ga het zeker niet nog een keer aanschaffen, als het überhaupt bij de S8 geïntroduceert wordt.
Visueel is het prachtig, iedereen die hem ziet zegt dat. Praktisch houd het in dat je met name een dunnere rand hebt en je hand sneller contact kan maken met het touchgedeelte omdat die meer om het toestel heen valt, dit geeft soms ongewenste interactie met Android.
Ik heb zelf de S6 edge en kan de ronde randen van de Edge niet aanraden.

Reden is dat:
1. ze absoluut geen meerwaarde hebben (er zitten wat randprogramma's op, maar daar heb je in te praktijk niks aan)
2. door de randen ik soms ongewenste touches op het scherm heb
3. in (zon)licht er altijd licht op de randen vallen (logisch want ze zijn rond, dus je hebt altijd reflectie)
4. je er geen goede screenprotector voor kunt kopen. Alleen versie die alleen voor het vlakke deel zorgen. Die heb ik dus niet gekocht, wat geresulteerd heeft in een barst in het scherm
5. Nieuw scherm is erg duur (volgens mijn rond de 200 euro, terwijl die van de S6 30-40% goedkoper is)

Ja, het is wel iets mooier, maar voor mij bij de volgende niet meer.
2. door de randen ik soms ongewenste touches op het scherm heb
Ik vond de s6(+) echt fout in de hand liggen vanwege de vlakke achterkant.
edit: Neem hem maar eens achterstevoren vast en je begrijpt wat ik bedoel...
Ik heb me de note 5 maar geïmporteerd (samsung kl*zakken :( ) en ook omdat ik de s-pen moeilijk nog zou kunnen missen...

tothepoint:
Het design is een omgekeerde edge 6(+). Echter als ik 'm vastheb heb ik net dezelfde irritaties omdat het deel van m'n handpalm dat uitsteekt (onder de duim) als je hem vasthebt net het scherm raakt. Hierdoor krijg ik idd ongewenste touches en tevens ook het feit dat hij soms niet reageert op mijn vingers omdat hij 'denkt' dat ik rechtsonder al aan het duwen ben. zéér vervelend !

[Reactie gewijzigd door skitzor op 26 juli 2024 10:10]

Ook vanuit Samsung vinden we eigenlijk dat design toch inderdaad wel nummer 1 is. Het heeft een paar extra functies die wel goed werken, en het verbeterd de grip wel een beetje, maar dat is het dan ook.
Het gebogen scherm voegt niks tot nauwelijks iets toe. Alhoewel ik zelf altijd erg ben van vergelijkingen en weten wat je koopt, wist ik dit echter al van te voren. De reden waarom ik toch voor de edge heb gekozen is vanuit een puur esthetisch oogpunt, vond de gewone s6 simpel weg niet mooi (en het verschil on prijs is ook een stuk minder geworden, heb het toestel nu een maand ofzo).
Die achterkant is lekker back to basic. :) Doet me erg denken aan de S3.
Jammer dat ie niet full aluminium is.
Voor mij maakt dat niet zoveel uit. Ik doe er meestal toch een (volledig) hoesje omheen. Bij mijn S5 heb ik de Neo Hybrid van Spigen gekocht. Perfect hoesje, heeft mijn telefoon al een aantal keren behoed voor krassen, gebroken scherm, etc. Dus plastic of aluminium, laat maar komen. :)
hoesjes helpen niet echt tegen valschade tenzij je een bumper gebruikt en skins werken ook al tegen krassen :p
https://www.youtube.com/watch?v=Btr8uOU0BkI

Ik heb liever een andere achterkant puur wegens grip, maar als het weer een glaze of gladde is gaat er gewoon een skin op (en screenprotector).
No fugly cases...
Die Spigen cases zijn behoorlijk val-bestendig. Die Armor cases helemaal.
Mijn telefoon op zich ook :p
Oneplus one is al meer dan 50x zwaar tegen de grond gegaan.

Qua cases haal ik gewoon aan wat ze daar getest hebben en waar MKBHD naar verwijst.
En vermits mijn phone het zonder ook goed doet denk ik dat dit idd niet veel doet.
Geen van mijn vorige phones had een case, gingen vaak tegen de grond en hadden niets.
Mijn S6 viel op dag 1, scherm gebarsten en niet zo'n beetje ook. Leason learned.
De Neo Hybrid is een bumper en een hoesje in één. :)
Ik zelf heb ook de S3 (gehad). Ik vond het vaak nogal vervelend vasthouden. Alsof hij uit je hand glijdt ofzo.
Wellicht gaat dit mijn eerste samsung smartphone ooit worden. Mijn abbo met nexus 5 verloopt in april, dus wat dat betreft is de timing perfect. Ik verwacht nog veel van de lg G5. maar de geruchten over de grote accu in de samsung maken het wel erg verleidelijk. Een lange accuduur staat toch ver bovenaan voor mij nu.
Een maatje van me was van een nexus 5 naar een S6 overgestapt. Hij heeft nu spijt en wilt zijne verkopen en weer een nexus aanschaffen. Hij zei dat de software touchwiz een doorn in het oog is voor hem. Ik heb zelf een galaxy nexus gehad en ben daarna overgestapt op samsung S5, alleen voor de hardware specs in de hoop dat het softwarematig allemaal wat beter zou worden. Het tegendeel is waar. Ik kan nu niet wachten tot mn abbo afloopt zodat ik mn samsung een rotschop na de prullebak in kan geven.
rooten en CM13 erop flashen?

Ik heb ook een S5 en dat draait als een zonnetje
Denk even aan de Exynos makker ! Daarbij wil ik toevoegen dat de 64 bit en de nieuwe touchwiz nu na bijna een jaar nog altijd fijn en vlot werken. Bij m'n s3 indertijd (sucky touchwiz) heb ik die vervelende touchwiz gewisselt voor de Nova launcher prime en dat loste ook een heel deel van de performance problemen op.
s5 heeft toch geen Exynos?
Mijn reactie was op de Galaxy S5 van StefanSvD.
Was niet helemaal duidelijk omdat zijn 'maatje' diep ongelukkig was met zijn s6.
Is inderdaad een goeie oplossing voor de s5!
Alternatieve launcher installeren en misschien nog een iconpack om het af te maken. Binnen een minuut ben je van je Touchwiz af en zie je het alleen nog maar in je instellingen (waar je 99% van de tijd toch niets doet).

Vergeleken met de S5 is je GNex een traag prul, ik heb hem ook gehad en de S4 die erna uitkwam rende al rondjes om dat ding. Ik weet niet wat je met telefoons doet maar het gaat in ieder geval niet goed.
ken je beter de s6 kopen, scheelt flink in je maandlasten...
De S5 en S5 Neo zijn ook prima toestellen met goede accuduur. Als je voor weinig een toptoestel wilt, overweeg deze dan ook. :)
S6 is best een goed toestel alleen de accuduur is echt waardeloos.
Hier ben ik, als bezitter van een S6 (geen edge), het niet helemaal mee eens. Natuurlijk hangt het af van het gebruik. Ik sync e-mail, sms en bel (zo'n 2 a 3 uur per dag) er enkel mee en dan gaat de accu 48 uur mee. Ga ik veel internetten en series kijken dan is het natuurlijk snel gedaan met je acculading. De laadtijd met de snellader is overigens kort, iets meer dan een uur in mijn geval en het toestel zit weer vol.
Algemeen komt dit toestel eruit als 1 met een slechte accuduur.
Ieder zijn gebruik is anders dus alleen benchmarks zoals tweakers of gelijk gebruik zoals bij MKBHD geven dan een goed idee van accuduur.
Een vb hiervan is dat ik de oneplus one zijn accu ok vind want ik kom er meestal de dag mee door maar mijn maat vind die geweldig want hij kan er 2 dagen mee.
Afhankelijk wie je spreekt krijg je een ander beeld.

De S7 ben ik ook benieuwd naar. De S6 is afgeschreven wegens de slechte accuduur. De Nexus 6P is ook nog wel interessant maar wordt wel heel groot.
Als de accuduur goed zit bij de S7 (maw beter dan de oneplus one) dan upgrade ik waarschijnlijk.
Vooral de upgrade in camera is iets waar ik naar uitkijk want verder is de oneplus one perfect in staat alles vlot te doen.
Algemeen komt dit toestel eruit als 1 met een slechte accuduur.
reviews: Samsung Galaxy S6: de nieuwe koning in Android-land
http://www.gsmarena.com/s..._life_test-blog-13860.php
http://www.gsmarena.com/i...ge_plus-review-1324p4.php

Zijn vast ook negatieve te vinden, maar dat zal dus bij de gebruikers zelf ook zo zijn, zelf doe ik 2 dagen met mn S6, en tegen het einde van de 2de dag moet je dan wel keuzes maken of het slim is om nog een spelletje te spelen :) Meer dan zat dus, want het is een uitzondering als ik mijn telefoon een nacht vergeet op te laden.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 juli 2024 10:10]

https://www.youtube.com/watch?v=Mhvv2-iCKao

Je links zijn over de Edge+ btw, groter toestel met beduidend grotere batterij en minder kritiek hierover dan de S6.
Elk toestel 1 link :)

- gewone
- edge
- edge plus

Je hoeft het tegendeel ook niet te bewijzen met een eeuwenlange youtubevideo (had dan op zn minst een link naar de juiste plek in de video gemaakt), er is geen tegendeel van: er zijn goede en slechte reviews te vinden ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 juli 2024 10:10]

Alleen tweakers is die van de S6 of ben ik scheel?
Nou had ik het over de S6.
De xperia Z3 compact heeft een heel goede batterijduur.

Jouw reviews zijn even lang in tekst vorm hoor en ik vind lezen vermoeiender :p
Op zijn minst een copy paste van de relevante tekst :)

Je hebt gelijk, veel reviews spreken elkaar tegen tegenwoordig.
Laten we het zo stellen, ik vertrouw momenteel het meeste op de batterij ervaring van MKBHD. Ik lees al jaren reviews en de sites die ik normaal lees ben ik onderhand allemaal geen fan meer van. Al moet ik zeggen dat hij meer en meer een verkoper aan het worden is wel. Maar dat is wat er gebeurt als je er van leeft zeker?
Nog steeds beter dan TLD -.- Das gewoon reclame.
Als de accuduur goed zit bij de S7 (maw beter dan de oneplus one) dan upgrade ik waarschijnlijk.
EVleaks, een best wel betrouwbare 'lekker' heeft al laten doorschemeren dat de accucapaciteit op de 'Seven' (snap echt niet dat ze hem niet zo marketen) een stuk omhoog gaat:
De S7-serie krijgt bovendien grotere accu's dan de S6-telefoons. Waar de reguliere S6 een accu heeft van 2550mAh, zou dat bij de S7 naar 3000mAh gaan. De S7 Edge, die iets groter is, krijgt een 3600mAh-accu, meldt EvLeaks. Van alle S6-varianten heeft alleen de S6 Active, die alleen in de Verenigde Staten uitkwam, een accu met ongeveer die capaciteit.
Dat is natuurlijk helemaal waar, alles is afhankelijk van hoe je intensief je het toestel gebruikt. In vergelijking met b.v. mijn vorige toestel de HTC one M8 is de S6 echt een behoorlijke achteruitgang. Verder prima ding, buiten dat hij een enkele keer vastslaat en je met de 3 knoppen moet resetten.

Opladen gaat met de bijgeleverde (snel)lader inderdaad razendsnel.
Anoniem: 324173 @Azziax12 februari 2016 11:26
dat is idd fast!
Ach, na wat tweaken met de app Package Disabler en het niet domweg alles aanzetten wat betreft functies, red ik het wel 2-3 dagen met zo'n 4-5 uur aan schermtijd. Het is maar net hoe je het toestel gebruikt. Vergeleken met mijn oude Nexus 4 is het een gigantische verbetering qua accuduur.
betaal nu 70 euro per maand bij tmobile voor onbeperkt bellen, smsen en 6gb data abonnement en het toestel. telefoon kost me dus meer dan 700 euro per jaar en de rest van je lasten... ik vind het sinds ze limieten op data gegooid hebben het een beetje uit de hand lopen.
Ik betaal 30 Euro per maand voor onbeperkt bellen en smsen en 15GB 4G. Telefoon los gekocht
700 euro / 24 is een stuk minder dan de 40e extra pm die ik betaal. wordt hier gewoon chagrijnig van, kan het makkelijk handelen maar het idee zit me niet lkkr.
Pak dan op zijn minst kpn met 10GB en meteen Spotify. Icm compleet €5 per maand en verdubbeling van de GBs.
Anoniem: 324173 @Bonazzo12 februari 2016 11:23
bijna vernieuwen. ik ga een jaar abo sim only nemen en gebruik de s5 nog een jaartje. daarna zal de s7 een stuk goedkoper zijn :P naar een andere provider ga ik sowiezo als ik mijn facturen zie...

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 324173 op 26 juli 2024 10:10]

Dan hoef je eigenlijk niet verder dan de Moto X Play te kijken.
de moto-e is 100 euro maar als je vergelijkt met de meeste toestellen in die prijsklasse dan krijg je er aardig wat telefoon voor. het is uitstekend te gebruiken als zakelijke toestel waar games erop spelen niet zo relevant is. moet je wel de nieuwe versie hebben met meer opslagruimte...
Heuj, da's op mijn verjaardag. Leuk verjaardagscadeautje! Ik ben momenteel in het bezig van een Galaxy S5 die het prima doet. Goede batterijduur, mooie camera, werkt snel. Overweeg om te upgraden naar de Galaxy S7, ik kijk (ondanks alle geruchten en dingen die al bekend zijn) uit naar de presentatie en release. :)

[Reactie gewijzigd door KoploperMau op 26 juli 2024 10:10]

Neem dan de S7 edge ipv de S7, ben bang dat de accuduur je anders erg gaat tegenvallen.
Ik zal er zeker naar kijken, bedankt voor de tip!
Waarom dan specifiek? De accu van de S7 is ook al groter dan die van de S6. Daarnaast is de accu van de S7 edge natuurlijk groter maar het scherm ook.

Zuinigere processor, scherm is natuurlijk ook ontwikkeld. Je kunt nog helemaal niet zeggen/verwachten dat de accuduur van de gewone S7 gaat tegenvallen.
De accu van de S7 is inderdaad iets groter dan de S6. Naar verluid 200mAh, niet veel dus / krappe 10%.
Van de S6 werd ook gezegd dat er een energiezuinige(re) processor in zou zitten dan bij de concurentie. Daar heb ik in ieder geval niets van gemerkt. De S6 scoort bij mijn gebruik matig. Als ik in de avond thuis kom met 100% volle batterij en na het eten lekker ga internetten/appen is hij zeker gezakt naar zo'n <30% rond 22:30.
Mijn ex HTC one M8 ging echt véél langer mee.

De S7 edge heeft daarintegen wel een veel grotere accu als we de rumours mogen geloven. Uiteraard het scherm is wat groter maar zo'n 1000mAh grotere batterij doet wel serieus veel goed.

E.e.a. blijft gissen totdat de toestellen uit zijn. Wil alleen aangeven dat als de S7 Edge inderdaad een veel grotere batterij krijgt dan de S7 je beter voor die kunt gaan.

[Reactie gewijzigd door ErikT5952 op 26 juli 2024 10:10]

Eerste geruchten over de accu van betrouwbare bronnen spreken over het af kunnen spelen van 17 uur video op een helderheid van 100%, dat gaat vast wel goed. De S7 wordt voorzien van een 3000mAh-exemplaar, terwijl de 0,5 inch grotere S7 Edge het moet doen met een 3600mAh-accu, mits de geruchten kloppen ;)
Als de S7 inderdaad met 3Ah batterij komt dan trek ik mijn woorden terug ;)
450 mha volgens geruchten.
als je het rijtje van samsungs volgt, dan zal de batterij van de nieuwe hoogstwaarschijnlijk ook gewoon ruk zijn.
Ik kan 6 maart een nieuwe mobiel uitkiezen dus dit is perfect. :) Ook als de S7 mij toch te duur wordt is dit ideaal, aangezien de S6 dan goedkoper word.
Goed nieuws.

En in hoeverre dalen dan de prijzen van de s5 en s6? Hoe is dat in het verleden gegaan? Ik heb Samsung op dit vlak niet echt gevolgd.
Best weinig. Deze zijn over de periode al gedaald en dalen niet beduidend veel meer tov de goedkoopste plek dat je ze kan vinden.

S6 --> 459 euro (pricewatch)
S5 --> 418 euro (pricewatch)

Het verschil tussen deze 2 is belachelijk klein.

Ik zou dus niet hopen op een S6 aan 400 euro plots gezien de nog oudere S5 daar nog boven blijft.
Volgens mij is de S5 wel aardig end of life wat de verkopen betreft (en dus zal de prijs eerder stijgen dan dalen). En moet je de S5 Neo hebben van 300 euro, met 90% dezelfde specs ;)

pricewatch: Samsung Galaxy S5 Neo Zwart

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 juli 2024 10:10]

End of life, en dus stijgen de prijzen? Die moet je uitleggen. Ik geloof er niets van dat op het laatst nog even de vraag het aanbod zal overstijgen.
pricewatch: Samsung Galaxy S5 Zwart

Kijk de datum wanneer de prijs van daling naar stijging is gegaan en hou dat naast de eerste datum dat de S5 Neo in de PW is opgenomen:
pricewatch: Samsung Galaxy S5 Neo Zwart

Komt aardig overeen, oftewel Samsung verkoop de S5 niet meer aan zn afnemers, vraag daalt, maar het aanbod daalt harder, relatief gezien gaat de vraag dus omhoog en de prijs gaat mee :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 juli 2024 10:10]

Ik denk eerder dat er wat anders aan de hand is. Kijk eens naar de prijs van de galaxy s4. Die is op dit moment meer dan 500 euro. Hoe komt dat? Meer vraag dan aanbod? Of heeft een of andere suffe webwinkel (viking direct) het actuele aanbod op zijn website niet geactualiseerd?

Ik denk het laatste en dat vertekent de pricewatch nogal, want de webwinkels die de boel wel actueel houden zijn al uit de pricewatch verdwenen en diegene met oude, hoge prijzen staan er nog in.
zowel in prijs als toestel..
Dit had ik ook ergens anders gelezen dat je de Gear VR gratis krijgt bij het pre-orderen, eerlijk gezegd wel gaaf. Ik ben zeer benieuwd naar de telefoon zelf en welke specs en prijs hij zal krijgen. K ga de aankondiging hopelijk volgen. :)
Het is erg leuk dat je bij de S7 (of Seven) bij het pre-orderen een gratis Gear VR krijgt, maar let wel even op wat je doet als je het toestel icm een abonnement wilt aanschaffen. Bij de introductie van de eerdere series wilt bijvoorbeeld een Vodafone nog wel eens leuke stunten uithalen. Zo kreeg je bij een Note3 bijvoorbeeld een Samsung Galaxy Gear cadeau - en dat is qua euro's toch een veel leuker cadeau dan een Gear VR.

Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Samsung actie's zoals gratis extra's of cashback meestal apart af laat handelen via hun eigen pagina. Kortom: als je die Gear VR erbij krijgt is de kans groot dat je dit aldaar moet regelen en de Gear VR per post opgestuurd krijgt. Weet je dit dan te combineren met de aanbieding van een provider dan krijg je twee extra's voor niks... Dus ook al is het natuurlijk koffiedik kijken ga niet zomaar over op pre-orderen maar kijk na de introductie van de 'Seven' eerst op de promotie pagina van Samsung om zeker te weten dat je zoveel mogelijk binnenharkt :)
Dit is echt goed info en goed om te weten, erg bedankt hiervoor!
Als samsung haar software dit keer wel op orde heeft, wordt het een toptelefoon. Heb zelf de s6 gehad, en had echt last van samsungs ram management, de karige accuduur (4 uur screen on time max), en vertragingen die ik af en toe merkte. Ik gebruik het google toetsenbord, en op de nexus 6 met de snapdragon 805 ging dat gewoon vloeiend, zoals het hoorde, maar bij de s6 merkte ik af en toe framedrops, letters die een fractie later verschenen, het typte gewoonweg niet lekker. Dit zou uiteraard niet mogen met een superieure processor.

Ik verwacht overigens wel dat de s7 echt een hele goede telefoon wordt. Beetje zoals de nexus 6 best goed was, maar duidelijk minpunten had, en het jaar erop heeft de nexus 6p eigenlijk geen enkel minpunt. Zo verwacht ik de s7 ook, de s6 heeft zijn flaws, en die worden allemaal opgelost bij de s7.

De LG g5 ben ik ook zeer benieuwd naar, de nieuwe HTC verwacht ik niets van, aangezien die hun stereospeakers waarschijnlijk schrappen. Als ik een telefoon of tablet zonder front facing speakers gebruik erger ik me altijd aan het geluid.
Ik als trouwe HTC gebruiker zit de laatste tijd de concurrentie wat te bekijken voor een opvolger van mijn huidige one m7. Dit is zeker een kanshebber, Samsungs sterkste punt is precies wat HTC imo mist, een duidelijke lijn high end modellen die altijd meekunnen met de concurrentie.

Echter is voor mij het uiterlijk toch de reden dat ik er niet heel warm van loop. Ja, het lijkt op papier een toptoestel te worden, zeker als de accu beter wordt, maar het design is weer hetzelfde als de vorige 3/4 modellen.. Samsung hoeft van mij echt niet opeens een leren/ metalen/ felgroene telefoon te maken, maar glad plastic met een bijna vierkante camera en samsung op de achterkant is niet echt verrassend.

[Reactie gewijzigd door Mart96 op 26 juli 2024 10:10]

Ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je wensen zijn. Ik vind het niet zo erg als een smartphone niet de aller allernieuwste cpu heeft of zo dun is als een vingernagel of zo licht als één velletje A4...Ik vind dat HTC juist biedt wat anderen niet bieden: boomsound speakers, een erg stevig, goed in de hand liggende behuizing en een nette cleane schil met vloeiende ervaring. Als dat betekent dat de telefoon iets dikker wordt, of iets zwaarder, so what? Toegegeven dat de M7 en M8 dan ook de laatste goeie toestellen waren. Die M9 was toch wel wat minder qua gebruikerservaring...eindelijk van de ultrapixel cam af, om vervolgens een net zo slechte camera in de plaats te doen, alsmede het zeer goeie scherm ditchen voor iets slechters....Wanneer HTC met de M10 niet iets goeds neerzet, zijn ze ook mij als zeer trouwe HTC klant kwijt. Zal ik dan naar de Samsung overstappen? Ik denk het niet. Wat dan wel, weet ik ook niet :P Al dat glas is me echt too much. Ik moet een behuizing hebben die wel tegen een stootje kan. Zoals ik het nu kan inschatten zal deze galaxy S7 "slechts" een voortborduring zijn op de S6...

EDIT: als ik bij de buren kijk zie ik dit plaatje: http://content.hwigroup.n...Y-S7-PISAPAPELES.NET_.png
Aan de achterkant te zien steekt de camera niet meer uit, wat echt een pluspunt is...Als dit geen glas is, is er misschien toch nog hoop ;)

[Reactie gewijzigd door Deathchant op 26 juli 2024 10:10]

Dan moet je eens kijken naar de nexus 6P.
Stock android vind ik ook wel fijn tov HTC Sense want touchwiz is dan echt een beetje, kuch, als je van htc komt. En de hardware zit daar ook goed.

Ik heb sinds de touch diamond elk model gehad van HTC en afgehaakt bij de M7.

Ben het er wel mee eens dat HTC het finaal aan het vernaaien is momenteel.
Proberen wat iPhone knock-offs te maken met slechte hardware en hoge prijzen...

Ze hebbe 1 slechte beslissing gemaakt met hun camera keuze naar de M8 en M7 en hadden dit moeten oplossen en de rest niet zomaar buitengooien, maar de switch van CEO en aanpak heeft echt alleen maar slecht gedaan.
Dat is gaaf! De prijs van de S6 zal na de release vast gaan zakken. Ik vind het dan tijd om mijn iPhone te verruilen voor een Samsung.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.