Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties

Nintendo zet zijn plannen voor het uitbrengen van een slaaptracker in de ijskast. Het zogenaamde Quality of Life-platform, waarmee Nintendo zijn eerste stap wilde zetten buiten gaming, is daarmee voor onbepaalde tijd uitgesteld.

De gameconsolemaker kondigde eind 2014 plannen aan voor een apparaat dat slaapritme moest bijhouden door gebruik te maken van radiogolven. Het apparaatje moest op het nachtkastje staan en bijhouden hoe een gebruiker slaapt. De slaper hoefde daarbij zelf niets te dragen.

Het plan was het apparaat vanaf maart 2016 in de verkoop te doen. Nintendo-president Tatsumi Kimishima meldde donderdag tijdens een vraag-en-antwoordsessie met investeerders dat het quality-of-life-product geen doorgang vindt, hoewel geen van de investeerders daarover een vraag stelde. Nintendo denkt dat een apparaat rond het thema slapen en vermoeidheid op dit moment niet 'commercieel haalbaar' is.

Dat betekent niet dat Nintendo helemaal geen plannen op het gebied van gezondheid meer heeft. Het bedrijf blijft onderzoek doen naar gezondheidsapplicaties om te kijken of uitbreiding van zijn activiteiten in die richting mogelijk is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

Dit apparaat stond op je nachtkastje. Ik ken veel betere principes waarbij er daadwerkelijk middels een geleidende band een electrosensor op je voorhoofd zit. Toevallig hadden ze het daar over bij Security Now op Youtube.

Nu heb ik geen slaapproblemen. Maar gezien dit ding niet direct in contact met je lichaam is lijkt het mij een ondermaats systeem wat je uiteindelijk niet veel zou kunnen helpen. De kans is groot dat Nintendo het product heeft geschrapt omdat het niet het beste artikel op de markt is. Overigens is het artikel genoemd bij Security Now ook van een bedrijf wat het financieel gewoon niet geheeld heeft en dat terwijl het een veel beter en betrouwbaardere meetmethode heeft dan de meeste slaaptrackers.

Nintendo heeft al een lange geschiedenis met 'health'-apperatuur. Maar de waarheid is dat de Healthapparatuur van Nintendo vrijwel zelde echt goed is. het is meestal cheap instap apparatuur voor mensen die met de gedachte spelen om 'gezond' te leven. Echte Healthmonitors zijn vaak uitgebreider en kwalitatief beter (en vaak ook duurder als gevolg).

That said; Nintendo is een beetje qua marketing alle kanten op aan het gaan. de Healthtak lijkt nu voorlopig dood. Ik ben sceptisch over hun mobile ideeen voor de smartphones maar zie wel in dat het kans van slagen heet. Consolewise bestaan ze nog redelijk gezien de recente cijfers maar ze zijn echt niet meer de toppers en ik vrees dat ze veel third party game-producenten zijn verloren aan concurerende platforms dus ik snap de sprongen van Nintendo wel.
Weet niet hoever hun plannen gingen. Kon dit ding zien of je in rem-slaap zat of in echt diepe slaap, kon dit ding snurken registreren, en zo meer (apneu zien, zodat je je laat onderzoeken). Dan zie ik wel een markt, moet je kijken hoeveel mensen serieus slaapproblemen hebben.
Verwacht er niet te veel van. Nintendo heeft al eerder dit soort dingen gedaan en allemaal geflopt. Een vinger afdruk scanner op de N64 in japan wat het niet werd, stappenteller op de 3Ds die totaal niet accuraar is, een wii fit board waarvan er oproepen waren van deskundigen om dat ding vooral niet te gebruiken omdat het verkeerde gegevens gaf etc etc. Het idee is heel leuk maar nintendo is zowat de laatste die ik daarmee zou vertrouwen.
Dat van de Wii Balance Board betwijfel ik ten zeerste. Als ik mezelf erop weeg dan krijg ik exact dezelfde getallen als op een echte digitale weegschaal. Het Balance Board bestaat in principe uit twee aan elkaar gekoppelde weegschalen en zou dus zelfs nauwkeuriger dan een normale, "enkele" weegschaal moeten zijn.

Je moet voor nauwkeurige metingen alleen wel zorgen dat de ondergrond stabiel is, en dus niet op tapijt, ongelijke plavuizen of houten vloeren staat. Overigens heb ik zelf een parketvloer en daarop doet hij het prima.
Nintendo moet gaan focussen om de tijdperk van snes/nes weer te evenaren. Mijn laatste Nintendo console is de GameCube...dat zegt genoeg.
Niet helemaal mee eens; behalve dat de Wii natuurlijk ook behoorlijk succesvol was, verandert de wereld. Als Nintendo dat in het verleden ook niet gedaan zou hebben, dan maakten ze nu nog speelkaarten. Ik denk wel dat een slaapsensor wat te ver van de huidige activiteiten ligt (entertainment).
Het is maar helemaal hoe je succesvol uitlegt. Vanuit een verkoop-standpunt, ja de Wii heeft zeer goed verkocht met winst per unit. Maar dat succes van toen, heeft hun ondergang op de dag van vandaag gebracht.
De hoeveelheid shovel-ware en andere troep dat voor we Wii is verschenen heeft ervoor gezorgd dat mensen die een Wii kochten de interesse hebben verloren in de games. AAA Publishers liepen weg wat desastreus is gebleken voor de toekomst van Nintendo. Op de lange termijn heeft Wii meer stuk gemaakt, dan goeds gebracht.
De hoeveelheid shovel-ware en andere troep dat voor we Wii is verschenen heeft ervoor gezorgd dat mensen die een Wii kochten de interesse hebben verloren in de games.
Wat een onzin. Dat klopt enkel en alleen als je met "mensen" ontwikkelaars en uitgevers bedoelt.

De Wii verkocht JUIST enorm goed vanwege de laagdrempeligheid van de games die er in eerste instantie op uit kwamen. Echter waren de mensen, zeg maar de casuals, die in zulke grote aantallen een Wii aanschaften, geen echte gamers, waardoor het voor hen bij Wii Sports/Sport Resort of Wii Party bleef en ze verder niets kochten en de Wii zelf, nadat ook de interesse in het wekelijkse potje bowlen of tennissen afnam, in de kast verdween.

Dat heeft niets te maken met de titels die verder nog op de Wii uit kwamen.

Mijn persoonlijke catalogus van Wii games bestaat uit bijna 250 games, en naast de plus minus 50 ŕ 60 party games zijn de overige titels gewoon prima games, waarbij het enkel ontbreekt aan HD graphics, maar verder zijn het gewoon goede titels.

ik ben wel met je eens dat de Wii uiteindelijk de focus van Nintendo naar een verkeerd punt heeft verlegd, waardoor ze met de Wii U tegen een hindernis aan liepen en ze nu in de situatie zitten die daardoor ontstaan is.
Het idee achter de Wii was goed (meer mensen in gamen interesseren en zodoende een grotere markt opbouwen) maar de uitvoering ervan had in de praktijk uiteindelijk niet het gewenste resultaat.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 5 februari 2016 17:34]

Van mij mogen ze innoveren en op andere markten zich begeven. Ik denk alleen dat nu en afgelopen jaren de focus terug naar de roots moeten gaan namelijk games en de gamers teruggrijpen. Nintendo telt amper mee met andere uitgevers. Enige die de console staande houden zover je dat kan noemen is Nintendo zelf. Nintendo moet een partij zijn die meetelt met de rest en dat is t niet meer zo.
Van mij mogen ze innoveren en op andere markten zich begeven.
Wat zijn die "andere markten" dan in jouw ogen?

En als kanttekening, Nintendo heeft vorig jaar een nieuw IP uitgebracht in een genre waar Nintendo tot dan zelf weinig meegedaan heeft. Deze nieuwe IP heeft wereldwijd meer dan 4 miljoen exemplaren weten te verkopen. Valt dit wel of niet onder innoveren en zich op andere markten begeven?
Die andere markt is een nieuwe invalshoek voor het maken en spelen van spellen op je mobiele apparaten. De Iphone is er al vanaf 2007 en bijna 10 jaar later is er nog niet 1 goed spel uitgekomen op dit platform wat bijna iedereen nu dagelijks met zich meedraagt. De reden hiervoor is 2-ledig: ten eerste is de kwaliteit van de spellen vaak zeer slecht en ten tweede, heel belangrijk, ze zijn gewoon niet goed speelbaar op je telefoon of tablet. Dat laatste komt omdat de hardware simpelweg ongeschikt is voor het spelen van spellen, je kan alleen op het scherm een spel bedienen. Hierdoor blokkeer je het zicht met je vingers. De gehele interface is ongeschikt voor het spelen van spellen.
Als Nintendo een weg weet te vinden om de beschikbare hardware bruikbaar te maken met hun eigen software, door middel van een nieuw soort controller, dan zie ik een gigantische markt voor hun open liggen. Want een ding kunnen ze als geen ander: Geniale en uiterst speelbare spellen maken.
Er zijn wel goeie games voor de mobiel en er zijn paar games die echt geld maken ( gek genoeg zijn die games maximaal troep). Maar bijvoorbeeld hearthstone is een goeie game en werkt goed op touch screen.
Hearthstone leent zich goed voor touch. Hearthstone heeft ook amper interactie nodig.
Dat soort games werken inderdaad niet, maar er zijn echt wel bepaalde games die goed werken op je tablet. Zelf speel ik ook veel liever op een console hoor.
Hoezo zegt dat genoeg? Enkel omdat het jouw laatste Nintendo console is?

Ik denk dat Nintendo liever het tijdperk van de Wii en de DS evenaart, want toen behaalden ze recordwinsten. De Wii is ook hun bestverkochte home console. NES / SNES-achtige consoles zouden te dicht liggen bij de doelgroep van de XBox / PS4 en zou het concurreren moeilijker maken. Nintendo wil tegenwoordig liever wat anders doen en daar de beste in zijn, waardoor ze geen last hebben van directe concurrenten, die precies hetzelfde kunnen. Met de Wii U is het ze echter niet gelukt om zich voldoende te onderscheiden of echt een betere ervaring te bieden.

Zelf zou ik liefst ook gewoon een console ala GameCube zien: gewoon de normale Nintendo games, geen poespas. Maar dan wel met een fatsoenlijke online architectuur en account systeem, zonder dat je games zijn gekoppeld aan je fysieke console. Maar dat komt eraan.

[Reactie gewijzigd door UltimusXI op 5 februari 2016 10:13]

Eens. Ik ben opgegroeid met Nintendo en irriteerde me mateloos sinds de Wii aan de onzinnige dingen zoals de Wii mote. Is het grappig? Ja. Kan ik hiermee leuk uurtjes overbruggen? Met gezelschapsspelletjes zoals Mario Party. Zouden die games nog steeds leuker zijn om te spelen met een controller? Ja.

3DS heb ik ook meteen de 3D schakel uitgezet. Waarvan ik gehoord heb van de verkopers dat hun het ook altijd doen en dat veel klanten dat ook doen.. Komt de vraag: kopen mensen de nieuwe dingen voor de poespas, of om bij te blijven? Poespas kan mij gestolen worden.
Als hij goed gebruikt werd (wat toegegeven niet zo vaak was) dan was de Wiimote allesbehalve een onzinnig ding. In de first person shooters die op de Wii uitkwamen was het een absolute toegevoegde waarde die vergelijkbaar is met het verschil tussen een fps spelen op een PC met joypad of met een keyboard en muis.
Medal Of Honor, 1 van de weinige (grote) cross-console games waarbij je op de Wii in ruil voor beroerde graphics heer en meester tegenover PS en Xbox spelers was dankzij de wii mote.
Inderdaad. Maar ook al de Call of Duty games, Red Steel 1 & 2, The Conduit 1 en 2, No More Heroes 1 & 2, Goldeneye 007, Brothers in Arms Double Time en de Metroid Prime serie. En zo zijn er nog wel een paar te noemen.

Overigens vind ik het met die beroerde graphics wel mee vallen: prima te doen, alleen geen HD, dus net iets beter dan de GameCube/PS2 en dat is gewoon meer dan voldoende om er plezier van te kunnen hebben.

Persoonlijk vond ik The Conduit games en Goldeneye 007 er qua graphics wel bovenuit steken, naast Metroid Prime (waarvan de eerste twee remasters waren en het is eigenlijk ook geen fps) maar dat zal ook deels komen omdat het kleinere/kortere games zijn dan bijvoorbeeld Call of Duty, en dus is er waarschijnlijk nčt iets meer ruimte voor aandacht aan de graphics.

Weet overigens niet welke Medal of Honor je bedoelde, maar er zijn er twee, te weten Medal of Honor Heroes 2 en Medal of Honor Vanguard. Hier wat clipjes:
Heroes: https://www.youtube.com/watch?v=XXLxEuDmymU
Vanguard: https://www.youtube.com/watch?v=oqxbiOoHey4
Overigens is de kwaliteit van het tweede filmpje slecht. Dan kan je beter naar de versie die in de Dolphin emu gespeeld wordt kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=TpDScwhEuBQ
Het gaat me er even om welke van de twee je bedoelt, dus de graphics doen er wat dat betreft even niet zoveel toe.

Ik zelf speel op een 42" Full HD plasma scherm (Panasonic Viera) en de Wii is verbonden middels component kabels voor het best mogelijke beeld en ik zit op ongeveer 3m afstand. En zelfs met zo'n lap TV ziet het er naar mijn smaak nog steeds prima uit voor een non-HD console.

[Reactie gewijzigd door TheRealThanos op 5 februari 2016 20:32]

MoH was niet lelijk, dat bedoelde ik niet zo Ik wou de wii niet afkraken op graphics. In vergelijking met de ps3/360 versie zag het er duidelijk minder goed uit. Voor de rest boeien graphics me vrij weinig zolang het maar past :). Volgens mij was het Heroes. Was ergens in het begin van de Wii.
Verder veel plezier met de wii gehad buiten MOH om.

Voor de rest weinig shooters gespeeld, paar geprobeerd maar alleen MoH vond ik zelf leuk. Lekker achter de bank over de leuning hangen doen alsof je er middenin zit... Heerlijk. Die wii mote gaf echt een extra dimensie (of beetje time crisis/house of the dead nostalgie). In het begin dacht ik gewoon goed te zijn met mijn UT GOTY en RTCW:ET skills, maar kwam er vrij vlot achter dat ik de enige was in de wereld die dat spel op de Wii speelde.
Ah, House of the Dead... ;)
Altijd een leuk tussendoortje, dat soort light gun games. Op de Wii heb ik de ge-remasterde bundel The House of the Dead 2 & 3 Return en House of the Dead Overkill en nog een aantal andere arcade klassiekers: Mad Dog McCree Gunslinger Pack, Ghost Squad, TARGET: Terror, en Gunblade NY & LA Machine Guns Arcade Hits Pack.

Vind het alleen jammer dat de echte light guns tegenwoordig niet meer werken omdat platte schermen en HD TV's dit niet meer ondersteunen. Ik heb naast mijn Wii en Xbox 360 ook nog een Dreamcast staan met tal van light gun games, maar die kan ik dus ook allemaal niet meer spelen.

De spellen met de Wiimote komen dan nog het meest in de buurt en je hebt natuurlijk ook houders in de vorm van pistolen, maar voor mij persoonlijk is het toch niet helemaal hetzelfde als čchte light gun games.

Misschien moet ik maar eens op zoek naar een oude monitor, tenminste, als ik die voor een prikkie kan krijgen, want ik ga er geen kapitalen aan uitgeven; uiteindelijk is het maar gewoon een hobby. Zou alleen wel tof zijn om ook die Dreamcast light gun games weer eens te kunnen spelen...
Een beeldbuis moet niet zo moeilijk zijn vrijwel gratis op de kop te tikken. De meeste kringloopwinkels hebben er wel een paar voor een prikkie. Want de NES/playstation light guns waren inderdaad prettiger als zo'n wii mote gunhouder.
ze gaan al gedeeltelijk terug naar dat tijdperk, met de (virtual boy 2.0)
aangezien ze zich op VR willen gaan richten
Waar baseer jij dit op?
Er is door Nintendo nooit iets gezegd over VR.
De nieuwe baas Kimishima heeft gezegd dat ze ernaar kijken, maar dat betekent natuurlijk weinig en al helemaal niet virtual boy 2.0. Zie dit artikel op NintendoEverything.
Misschien gewoon weer de snes gaan verkopen met nieuwe spellen. IIk denk dat er stiekem toch veel mensen nog op zitten te wachten. Je maakt de graphics misschien wel wat mooier (32bit kleuren etc). Misschien dat de oudere generatie toch weer eens aan gamen slaat }:O
Dat is vergelijkbaar met de Gameboy-serie. Ik zag niet veel ouderen daarmee in de weer.
Da's jouw eigen schuld dat je na de Gamecube gestopt bent :-) niet die van Nintendo. Meer dan genoeg écht briljante titels voor de Wii en de WiiU voorhanden. Dus nee, dat zegt écht helemaal niks.

Bovendien, wat houdt je tegen om een WiiU náást een andere console te zetten? Ik heb al jaren een PS3 naast de Wii gehad, en nu een PS4 naast de WiiU. Het is jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten en dat ik nog een groot deel van de week werk want ik kom nu al niet door m'n backlog aan games heen :-)
De Wii U heeft anders wel een hele waaier aan topgames :)
Mee eens. Met de nes/snes tijdperk bedoel ik meer dat zij het voorbeeld waren. En dat zijn ze nu echt niet meer.
Het is, voor mij dan toch, de enige van de 'big 3', die leuke originele games blijft uitbrengen. Zeker deze generatie. Het is dan wel "de zoveelste" Mario, Pikmin of wat dan ook, maar de reviews spreken boekdelen. Kwalitatief blijven ze hoog. Spijtig dat de Wii U amper 3rd party support heeft meegekregen, maar dat gat heeft Nintendo mooi weten op te vullen. Wie weet nemen ze binnenkort terug de overhand met de NX?
Dat zegt meer over jou dan over Nintendo.
Dan ben je blijkbaar geen liefhebber van Nintendo.
Volgens mij hebben ze bij Nintendo geen idee wat ze aan het doen zijn. Dit wordt uitgesteld en weinig third party support voor hun console, ik vraag me af of ze de volgende generatie gezond gaan halen
Ik snap waarom je dit denkt gezien het kleinere martkaandeel en de teleurstellende WIiU verkopen.
Als je echter kijkt naar inkomsten (bijvoorbeeld het bericht op tweakers laatsts) en financiële gezondheid doet Nintendo het behoorlijk goed. Sterker nog, grote publishers die miljoenen games verkopen in grote series doen het vaak minder goed of schrijven zelfs rode cijfers.
Het is een beetje dubbel, nintendo z'n games en amibbo's verkopen goed, maar hun hoofdproduct minder, het is een beetje hetzelfde als een videotheek die z'n geld verdient met sigarreten verkopen. Ik denk dat de nx hun laatste kans word op de homeconsole markt.
Wat bedoel je met hoofd produkt?
Dat lijken me namelijk nu net de games ;-)
En de DS lijn (met new en 3ds etc) doet het nog steeds prima.

Wat de NX betreft heb je wellicht wel gelijk maar persoonlijk zou ik het niet erg vinden als Nintendo 3rd party gaat en games voor de PS4 en Xbox zou gaan ontwikkelen.
Maar goed laten we eerst eens afwachten wat die NX gaat worden :)
De wii u is het grote produkt van nintendo en die verkoopt slecht, vandaar dat de nx zo snel komt. Gelukkig verkopen games als mario kart en smash bros nog heel goed ondanks de kleine afzet markt.maar als de nx ook slecht verkoopt kunnen ze net zo goed third party games, ook al verliest nintendo een deel van z'n ziel.
Ja, want third party gaan heeft inderdaad fantastisch gewerkt voor Sega, ja.

Merk op dat je er van uit gaat dat het slecht met Nintendo gaat omdat de WiiU niet zo goed verkoopt als de PS4 en de XB1. Da's onzin. Zolang elke WiiU met winst verkocht wordt en er ook nog voldoende games bij aangeschaft worden, zal het Nintendo worst zijn op welke plaats ze staan. Het gaat er juist om of je gewoon een gezonde winst kunt maken, en daar zijn ze bij Nintendo heer en meester in.
Denk niet dat die paar wii u's die ze verkopen veel geld opleverd, het zijn vooral de ammibo's en de 3ds die het geld opleveren. Waarom word anders verwacht dat de nx zo snel komt?

En sega heeft gewoon veel kut games gemaakt en sonic helemaal verpest.
Bij de Wii Fit U leverde ze een stappenteller (Fit Meter) mee, maar daar heb ik ze sindsdien ook nooit meer over gehoord. Als Nintendo mee had willen doen met de 'health-race' (Fitbit, Google, Microsoft, Apple, Garmin, etc) dan hadden ze dat al veel eerder moeten doen denk ik.
Ietwat (behoorlijk) te vrij verwoord, heren van Tweakers.

Kimishima heeft helemaal niet letterlijk gezegd dat de plannen geschrapt zijn.
Hij gaf aan dat het nu niet in een stadium is om in een product verwerkt te worden, en er is gesproken over uitstellen van en mogelijkheden om het QoL plan te laten varen, maar NIET dat het definitief van de baan is. Het zou kunnen dat dit wel zo is, maar het is absoluut niet uitgesproken.

Ook werd er gezegd dat ze nog steeds geloven dat ze iets in het gebied van QOL kunnen betekenen en dat ze zodoende uitbreiding naar dit gebied nog steeds in overweging houden.

Dat is al met al een aanzienlijk stuk genuanceerder dan "Nintendo schrapt plannen voor slaaptracker".
Bovendien was het breder dan dat en ging het over QoL in zijn geheel, wat meerdere producten/diensten zou gaan behelzen dan enkel een slaaptracker.
Maar goed ook. Al die stralingen die je tegenwoordig al binnen krijgt. 8)7

[Reactie gewijzigd door Rob1717 op 5 februari 2016 10:02]

Het begint thuis al met de straling, wifi, 3g 4g, wifi van al je buren, dect telefoons...noem maar op, geen ontkomen aan, en ik weet echt niet of het iets doet met je lijf maar ontkomen kan niet meer
Er is en zal nooit iemand doodgaan van normale, niet-ioniserende straling. Het doet helemaal niks met je lijf. Het enige meetbare effect is dat je onzin uit gaat kramen.
Beetje aanmatigende uitspraak. Dat de wetenschap nu nog niets gevonden heeft, wil nog niet zeggen dat er niets is. Definitieve conclusies kunnen pas over tientallen jaren worden getrokken. Er zijn bv ook medicijnen pas na 40 jaar op de zwarte lijst gekomen ondanks dat men die eerst goed heeft bevonden.

Daarbij kan de een er gevoeliger voor zijn dan de ander.
Joh. Daar is religie in z'n geheel op gebaseerd. Tegen beter weten in aannemen dat er iets móet zijn om bepaalde patronen/gedragingen te verklaren.

Er is inderdaad nog niks gevonden. Behalve dat de afgelopen 50 jaar onze levensverwachting drastisch gestegen is. Zo zou ik kunnen concluderen dat al die extra straling ervoor zorgt dat we juist lánger leven.

Mensen praten zichzelf heel graag vanalles aan, vooral over zaken waar ze geen verstand van hebben. En de een is daar inderdaad gevoeliger voor dan een ander, dat klopt.
Dat is niet wat hij zegt.

Hij zegt dat de wetenschap nu niet zo ver is dat ze met zekerheid iets kunnen stellen.
Niet dat er kwalijke effecten zijn, maar evenmin dat er geen zijn.
De toekomst zal uitwijzen wat het wordt.

Dat betekent niet dat we nu moeten moeten aannemen dat er iets móet zijn, wel dat we nog steeds voorzichtig moeten zijn omdat er iets kán zijn.
Er zijn ook mensen die zwéren ontvoerd te zijn door aliens, die beweren dat ze bespioneerd worden door zwarte helicopters, en die denken dat chemtrails echt bestaan.

Natuurlijk zijn er mensen die denken dat ze iets chronisch oplopen omdat ze in de buurt van digitale apparatuur verblijven.

Het enige dat je zou kunnen oplopen is een ontploffende telefoonaccu in je broekzak. Da's wel vervelend.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 5 februari 2016 10:32]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True