Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

Activision heeft aangekondigd op 2 februari de eerste van vier verwachte dlc-pakketten uit te brengen voor de PlayStation 4. Ook voor de Xbox One en pc komt de content uit, maar wanneer is nog onbekend.

De eerste dlc komt begin februari uit onder de naam 'Awakening' en bevat vier nieuwe maps voor de multiplayer-modus en het eerste hoofdstuk van een nieuwe verhaallijn in de zombie-modus. Het nieuwe avontuur in de zombie-modus begint met dlc genaamd 'Der Eisendrache' en speelt zich af in een middeleeuws kasteel in Oostenrijk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Bij het kasteel zijn grote hoeveelheden van Element 115 gevonden, het element dat gebruikt wordt bij het maken van zombies.

Awakening voegt ook vier nieuwe multiplayer-maps toe, Gauntlet, Splash, Rise en Skyjacked. Gauntlet speelt zich af op een militaire trainingsfaciliteit, Splash in een verlaten waterpark en Rise in de besneeuwde omgeving van Zürich. Skyjacked is een vernieuwde versie van de Hijacked-map uit Black Ops II en vindt plaats in een vliegtuig boven Zürich.

Activision laat weten de dlc alleen uit te brengen voor platformen van de laatste generatie. Eerder deze maand voegde ontwikkelaar Treyarch al microtransacties toe aan Black Ops III. Daarna werd in Black Ops III ook de matchmaking aangepast. Nieuwe gevechten werden gebalanceerd rond de skills van de spelers, in plaats van dat het willekeurig werd gedaan. Beide toevoegingen zijn bij de spelers niet in goed aarde gevallen, zozeer zelfs dat volgens spelers Treyarch de wijziging bij matchmaking weer heeft teruggedraaid.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

Insert alle haatcomments over DLC Xbox One vs PS4 vs PC comments....
Over tot de orde van de dag:

Speel inmiddels al heel wat jaren CoD (kan me niet meer herinneren sinds wanneer precies maar sinds 2008 in elk geval uitsluitend op consoles). Het grootste nadeel van de huidige generatie games (Advanced Warfare en BLOPS III) zit hem in het feit dat het allemaal nog maar om 1 ding gaat en dat zijn de kleine maps om maar te knallen. De grotere maps zijn er niet meer en de DLC voegt niks meer toe. Snipers en machineguns classes zijn volledig overbodig geworden en worden niet meer gebruikt (een enkeling hooguit die camo's jaagt).

Ik ben blij dat ik inmiddels weer alle mulitplayer trophies in mijn bezit heb want dat is een gedrocht geworden waar je niet goed van wordt. De realistic mode is wel een leuke toevoeging en zou qua moeilijkheidsniveau in meer games voor mogen komen. Dan heb je tenminste een echte challenge. Verder is de hele serie toe aan vernieuwing en mogen ze van mij wel eens afstappen van alle 'kinderachtige' futuristische shit.

Grootste minpunten voor deze game en de 'herhaalbaarheid van het spelen' zijn dan ook simpel:

- Singleplayer story voegt niks toe, is een recycling van wat er altijd gebeurt met ongelofelijk veel goedkope en neppe actie. Replayvalue is nul.
- Wapens worden gerecycled. Alle stats van alle wapens zijn al 3-4 games identiek.
- Multiplayer uitdagingen zijn non existent. Maps zijn enkel geschkt voor het snelle schiet en knalwerk, uitgebalanceerd perks gebruiken of ghillie suit sniper battles is zinloos.
- Futuristische vernieuwingen zijn maar een matige toevoeging op het geheel.

Ik hoop dat het ooit nog gered wordt maar ik heb er een hard hoofd in ;)
Even om het kort te houden en alleen op je minpunten te reageren:
-De singleplayer is voor de meeste Call of Duty's nietszeggend. Persoonlijk vind ik de SP's van Treyarch het beste vanwege de onderliggende betekenissen (Mason zijn hersenspoeling in 1, alle plottwists en flashbacks in 2 en in 3 het feit dat je dood aan het gaan bent en het allemaal een simulatie is). Dit is voor mij het entertainende gedeelte en mag van mijn part best blijven.

-De wapens zijn meestal niet (tenminste niet voor de games waarin de mechanics zwaar veranderd zijn) gerecycled. In dit geval ook niet, geluiden en animaties ok, maar je kunt niet de stats gebruiken van mw3 op een wapen uit black ops 3, het verschil van time to kill is veel te groot en in het geval van black ops 3 heb je ook nog het hele movement systeem.

-Is dat niet het hele doel van cod? Snelle actie, snelle kills, snelle matches? Je verwacht te veel van een franchise die ook door de jaren heen veranderd is. Straks met mods zal er wss weer een promod komen, kan men (waaronder ik) zich ook weer mee vermaken :P

-Ze moeten toch iets? Ik vond het wel een verfrissing. Nu nog steeds, iedere developer zijn eigen draai aan de toekomst.
Wapenstats van alle wapens al eens vergeleken? Die zijn min of meer identiek aan elkaar. Ander jasje, ander naampje, zelfde classes uit MW2 + MW 3 + Ghosts + AW + BLOPS 2 + BLOPS 3 zijn geheel identiek. Enige uitzondering is de honey badger uit Ghosts.

COD was vroeger ook snelle actie en snelle kills. Maar ook anders spelen was daar een optie. Ben de naam van het level kwijt (denk modern warfare 2) in de sneeuw waar je heerlijk kon snipen en met battle rifles aan de gang kon. In Ghosts was dat ook fun. Toen kwam el futuristico en moest men Titanfall achterna. Killstreaks die al jaren hetzelfde zijn en van realisme of echte leuke toevoeging niks meer van doen hebben.

Geluiden ben ik het niet geheel mee eens dat die 'ok' zijn. Call of Duty is al sinds jaar en dag het spel waar je met naaimachines schiet en een granaat klinkt als een pot augurken die voor het eerst opengedraaid wordt. Als je Battlesounds aanzet in Battlefield, over een goede Teufel set beschikt met dito Marantz (ik dus) en je vergelijkt daar een willekeurig wapen met dat wat Call of Duty produceert dan moet je huilen. Medal of Honor (die game uit 2010) klonk ook geweldig op de PS3. De best klinkende CoD is alweer bijna 10 jaar oud volgens mij en was Modern Warfare (aka CoD 4). Toen was een .50cal nog een .50cal.

Alle leuke toevoegingen zijn weg en komen vrijwel alleen maar terug in de vorm van hele blije shit die je kunt verdienen maar ook kunt kopen. Cryptokeys, want zonder paars camouflage met aapjes kun je niet goed gamen jwtz ;)
De serie is verpest na MW1

1,2 EN 4 waren games waar je nog skill nodig had, je promod icm dedicated servers kon gebruiken.

Sindsdien is het makkelijk voor iedereen, special abilities die je zonder skill 5-10 kills geven etc etc.

En DLC zat vroeger in het spel
Wat voor mij heel erg geholpen heeft is Cod Black Ops 3 niet meer te zien als een Call of Duty. Maar gewoon als een futuristische shooter. Hierdoor irriteer ik mij niet aan de standaard problemen dat het spel steeds maar hetzelfde blijft.
Maar de zombie mode, heb zelf veel fallout 4 gespeeld en het nog niet echt tijd gehad voor bo3 zombies. Is die weer leuk om te spelen, of zijn ze het kwijt?

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 december 2015 15:09]

Helemaal mee eens. Ik vond (volgens mij als enige) Ghosts de laatste leuke CoD juist omdat deze weer grotere maps kende. Voor de rest sluit ik mij volledig bij jouw comment aan.
betreft PS4. hopelijk fixen ze eerst eens het volgende, spel is nog steeds onder de maat. :X
- map Exodus; hele spel hangt bij mij en vele vrienden sinds de laatste update.
- matchmaking; ik kom vaak ik potjes met pingtijden van 150ms. wat onspeelbaar is, (normaal is het 20~20ms)
- spawnkillen; je schiet iemand dood, en die spawn dan achter je.. of net om de hoek naast je.
COD is gestorven bij MW2.

De problemen die jij schetst spelen al sinds de uitgave van MW2 en zijn nooit verbeterd.

Het zal nooit meer een goede game worden (dedicated servers, community) tenzij er een andere uitgever bij komt kijken die niet geld wil melken maar CoD terug brengt naar wat het was.
Op de PC zijn er toch echt dedicated servers! Dit was/is bij black ops 2 ook al. Werkt perfect op low to high end pc's. Ik speel het vrij regelmatig met vrienden die allemaal verschillende PC's spelen. Sinds bo2 is dit de eerste die weer zo goed draait op de PC.
Het zou verboden moeten worden om geld te vragen voor een paar extra multiplayer maps in online shooter games als CoD.. Net als peer to peer en progression (unlock) systemen..

Misschien wordt het dan ooit weer eens wat.. Tot dan, veel plezier ermee op de Playstation en Xbox..
Heeft Treyarch ook plannen om de hackers aan te pakken? Multiplayer is er echt geplaagd mee. Dit vind ik zelf veel belangrijker dan DLC, remake van weer een bestaande map of nog meer microtransacties.
Hackers op de pc versie dan?
Ik speel ps4 en ben nog niets verdachts tegen gekomen.
Ik speel op de pc, maar ben eigenlijk nog geen enkele keer een hacker tegengekomen.
Geen idee waar die geluiden vandaan komen.
Kan aan de game modus liggen, bij de ene is het erger dan de andere, maar sinds MW2 zit het spel vol met wallhackers/0 recoil/aim bots, maar vooral de wallhack/0 recoil wordt veelvuldig gebruikt door mensen, is zeer goed te zien aan iemand die al van te voren begint te schieten of iemand die jou constant met de eerste paar kogels neer knalt, er zit een skill based match making in het spel, dus hoe beter jij speelt hoe vaker je de cheaters tegenkomt.

Maar op de PC is het spel voor mij onspeelbaar geworden.
Bizar, in welke modus kom je dit dan tegen?

Zelf zit ik toch vaak in de top 3 en speel eigenlijk alleen team deathmatch hardcore.
Ghosts was bij mij de druppel om geen CoD meer te kopen, heb dan ook geen Black ops III, maar speelde voorheen altijd Capture the flag/Demolition/Domination met een K/D van 3.1 in MW3

Maar als ik het goed heb is er geen Kill cam bij hardcore? hierdoor zal het een stuk minder opvallen als iemand gebruik maakt van een wallhack/0 recoil cheat.
Matches kun je saven voor replay, deze keuze krijg je na de match. Als codcaster kun je dan prima beoordelen of iemand gewoon erg sterk speelt of duidelijk cheat.

Zelf nog geen cheaters gezien, wel skilled spelers
Ik speel zelf ook op de Pc ben van het weekend me eerste Aim bot tegen gekomen , nog nooit gezien , de replay was lachwekkend om te zien helaas was het drama om tegen te spelen 62 -2 was zn score :")

Btw de mode was Tdm en niet op HC
Die wallhack kan je ook als specialist pakken.
Ik heb nog 0 hackers gezien op de PC. Ja soms maakt iemand je voor hacker uit, maar dat blijf je houden..! Erg vermakelijk met 110Fov en dalijk custom maps maken :) en... Splitscreen op de pc! Zelfs multi monitor :)
Ik kom zeer vaak cheaters tegen op de pc versie met bv een uitslag 43-2 wordt er ziek van dit " SOORT" types na 1 x report mogen ze die direct bannen
om het spel nog leuk te houden voor de eerlijke gamers
Zn score is gewoon haalbaar hoor ik hebwel eens scores van 80-5 gehad in COD 4(mw1)
Eerst DLC, daarna Microtransactions, daarna het vervolg op de huidige game, en dan pas kunnen ze kijken naar dat hacker probleem hoor ;)

Maar idd, ik hoor van alle kanten dat het er bomvol mee zit.
Wat Yariva zegt, maar dan alleen als ze tijd hebben, miss zijn ze dan al met de nieuwe CoD bezig wat meer prio heeft.
Wat mij het meeste irriteert zijn de lange wachttijden, als er dezelfde map gespeeld wordt gaat hij doodleuk die map nog eens eindeloos laden, laad die map op de achtergrond als we daar toch aan het wachten zijn?

Leuk spel, maar 1/3de van de tijd zit je te wachten.

Ik speel ps4 btw.
dito.
heb een X1 maar die lange laadtijden post-game zijn hier ook belachelijk lang...

en die winners circle mogen ze wmb ook er uit slopen: duurt allemaal vls te lang en het kiddie gehalte is zo wel erg hoog.

ik weet, het is een spelletje en dus per definitie voor kids maar ik ben een kid van 43 en voor mij hoeft al die "stoerdoenerij" niet meer zo ... ;)
Ik heb hem ook op de XBO en heb hem op een SSD gezet scheelt een hoop frustraties mbt het laden!
Ik vind de laadtijden juist wel acceptabel. Het werkt soepel en ik had maar een keer een error toen ik in een party van 6 man speelde. GTA Online daarintegen is bij mij een drama. Continu vastlopen, hele lange laadtijden, ineens disconnecten. Bijna elke avond dat ik GTA Online speel heb ik problemen eigenlijk.
Mooi die DLC maar ik hoop toch dat ze eindelijk die geheugen problemen gaan aanpakken. Willekeurig crashed de game tijdens het starten met een geheugen is vol melding.....

DLC ziet er verder erg gelikt uit, het zal me benieuwen.
Je video memory niet overbelasten, settings iets lager instellen ;)

De game zelf heeft geen memory probleem
Zal dat het zijn denk je?
Ik heb destijds binnen Windows een deel van mijn SSD ingesteld als Page File waardoor meerdere poblemen zijn opgelost echter sinds kort heb ik de Windows Memory Foutmeldingen weer terug. Ik dacht dat dit kwam doordat mijn Page File te klein was aangezien de SSD vol begint te raken. Ik wist niet dat de Windows Memory is low melding ook gerelateerd kan zijn aan de GPU.
Zal vanavond alles wel van high afhalen en sommige dingen uitzetten. Normaal gesproken reboot ik de computer en dat lost het probleem ook op. Ik kan bijvoorbeeld mijn browser tijdens het spelen van Blops 3 ook niet open hebben staan.
als je bv 4GB gddr op je kaart hebt , maar de settings van cod hoger instelt zodat bv 5gb nodig is, zal dat geheugen ergens vandaan moeten komen. ofwel je krijgt een gddr memory crashmelding, ofwel het systeemgeheugen wordt gebruikt (afhankelijk van je drivers en settings). simpel te testen door alles ff op medium te zetten of de automatische settings te gebruiken binnen cod.
Ok ik wist niet dat Blops3 zoveel VRAM kon benutten. Miscchien ook maar eens op zoek naar een 6 of 8 GB kaart.

Bedankt voor je informatie, hier heb ik nooit over nagedacht en ik kreeg steeds vakers geheugen fouten nadat ik alles nog hoger had ingesteld.
ik heb zo'n hekel aan deze developers ze doen net of hun product het product van het jaar is ze zijn zo trots op wat ze nu weer te laten zien hebben pff activision ben al jaren klaar met jullie koop nooit meer wat van jullie
Dit weekend was het op steam Black ops III free weekend, dus gratis te proberen, heb er van genoten. Heerlijk knallen, en toch level 17 behaald.

Toen ik eventjes naar de pro streamers ging kijken, zag ik bijvoorbeeld dat de tegenstanders rode voetjes naliet ( de loop weg ), en zodus wist ik waarom ik af en toe uit de meest gekke posities werd geknald.


Ben nog aan het twijfelen om deze te kopen, net zoals bij Star wars moet je season pass kopen om aan de nieuwe mappen te komen, zit je direct ook weer aan +80 euro. En Star wars battlefront speel ik ook nog amper, de fun was er al af na 10 dagen :o). Ken jezelf ! :-)

Misschien met de sales die binnenkort her en der gaan plaatsvinden, kan je een koopje doen.

Het jumpen en daarna sliden op de muren was wel echt vet, mijn granaten (stun nades) deded ook niet de damage die ik verwachte maar kan natuurlijk te maken hebben met men laag level, perks & andere "specialists classes " die nog moesten worden unlockt.

Het spel zag er wel vetjes uit, alles op ultra / high buiten motion blur en paar andere zaken, het multiplayer gedeelte ging snel laden, en de opstart tijd viel ook mee.

Eigenlijk zou ik deze game best nog wat kunnen spelen voor uurtje om de zoveel tijd, langer dan 2 uur zie ik me dit spel niet spelen of ik draai zot :-)
Nieuwe gamekey kopen los? Ik heb op release 36 euro betaald :)
Voor Xbox en PC komt het toch 30 dagen later uit. Er wordt geadverteerd bij de PS4 dat je DLC 30 days early hebt. Dat was eerst omgedraaid maar sinds dit jaar (?) heeft Playstation DLC als eerste.
Tja, als ik dit zie dan mis ik toch de goede oude tijd van MOH:AA..! Het zou toch leuk zijn als ze alle knowhow en engine's bij EA / Activision / Ubisoft eens inzetten om weer een ouderwetse shooter te maken?!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True