Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 125 reacties
Submitter: whyz

Simyo gaat volgende maand de prijzen van een aantal van zijn bundels aanpassen. Bel- en sms-bundels worden duurder, terwijl internetbundels goedkoper worden. Voor bestaande klanten die hun contract met een jaar verlengen komt Simyo met extra MB's.

Op zijn website heeft Simyo een overzicht geplaatst van de veranderingen in de bundels die er aan zitten te komen. De bundels voor de goedkoopste bundels voor bellen en sms'en, met respectievelijk 100, 200 en 300 belminuten of sms'jes worden 1 euro per maand duurder, met een prijs van 5, 6 en 7 euro. De bundels voor 500 en 1250 belminuten of sms'jes veranderen niet in prijs. De nieuwe prijzen gaan per 2 november in.

Voor mobiel internet worden de bundels juist goedkoper. Het gaat daarbij om de duurdere bundels met respectievelijk 1000, 2000 en 4000MB aan data. Ook hier bedraagt het prijsverschil weer 1 euro per maand, waardoor de prijzen nu op 9, 14 en 24 euro uitkomen. De bundels met 200MB en 500MB worden niet aangepast.

Voor bestaande klanten verandert er niets, tenzij zij hun bundels aanpassen. Klanten zijn er via e-mail op gewezen dat zij extra MB's kunnen krijgen bij verlenging: bij elke internetbundel wordt 50 procent aan extra data per maand gegeven gedurende de contractperiode. Wie overigens voor 2 november verlengt betaalt gedurende het contractjaar nog de oude prijs, al kan het voor sommige klanten lonen om juist na de prijswijzigingen de bundels aan te passen.

bel/sms 100min/sms 200min/sms 300min/sms 500min/sms 1250min/sms
Oude prijs €4 €5 €6 €11 €15
Nieuwe prijs €5 €6 €7 €11 €15
Internet 200MB 500MB 1000MB 2000MB 4000MB
Oude prijs €6 €7 €10 €15 €25
Nieuwe prijs €6 €7 €9 €14 €24
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (125)

Voor trouwe klanten gelden de volgende nieuwe tarieven:

De prijs voor 300 belminuten was (lees: is nu) 6 euro, dit wordt met ingang van volgende maand 5 euro voor degene die hun bundel aanpassen.

500 belminuten gaat van 11 euro naar 9;
1250 belminuten gaat van 15 euro naar 13.

2000MB kost nu 15 euro, dit wordt 14 euro voor 2000 + 1000MB voor trouwe klaten (in totaal dus 3000MB voor 14 euro).

Daarbij moet wel worden opgemerkt dat de optie 4G ongewijzigd blijft, namelijk een extra 5 euro per maand.

Kortom, zowel bellen als internetten wordt voor trouwe klanten bij Simyo goedkoper.

/edit: een link naar de nieuwe prijzen:

https://www.simyo.nl/nieu...rate&utm_campaign=ret_okt

[Reactie gewijzigd door outlandos op 14 oktober 2015 19:06]

Jammer van die 4G kosten. We beginnen nu wel een beetje in een tijd te komen dat dat soort dingen gewoon standaard moet zijn. Net als ongelimiteerd datagebruik trouwens, maar goed.

Ze hebben ruim een jaar de prijzen ook aangepast: nieuws: Simyo verlaagt prijzen veel belbundels

Ik had toen de volgende bundel (voor mij veranderde er niets):
100 min (a 3 e/p/m) (werd dus 4 e/p/m)
500 mb (a 7e/p/m/)
totaal: 10 e/p/m (werd dus 11 e/p/m)

Nu heb ik de optie om 'gratis' MB te krijgen, maar in werkelijkheid ga ik dan 1 euro per maand extra betalen aangezien ik nog dat oude tarief heb.
Nee je kunt gewoon je oude 100 min voor 3 houden door je minuten niet aan te passen alleen je MB's :) Net gedaan.
Ik heb nu vanaf 1 november, 100min/sms & 1000+500MB voor 3 + 9 = 12 ipv 13

PS. dan is het wel weer voor een jaar, maar dat was ik toch al wel van plan.

[Reactie gewijzigd door Whatson op 14 oktober 2015 22:20]

Vreemd bij mij ging de prijs van 3 euro naar 4 euro :(
Toch maar even een emailtje sturen dan.
Ik betaal al jaren 3 euro voor 100min/sms bij Simyo en als je niks wijzigt blijft dat ook zo. Gewoon niks doen dan verandert er niks.
Mobiel internet begin ik niet aan. Dat is mij veel te duur en te onbetrouwbaar.
Ik hoor veel verhalen over "plotseling" extreem onverklaarbaar dataverbruik zodat je opeens honderden euro's mag gaan betalen.

Nee, ik neem pas mobiel internet als dat (weer) onbeperkt mogelijk is. Het is niet meer van deze tijd die bundels met het eeuwige risico er buiten te vallen.

Op vast internet zit nu ook al jaren geen limiet meer. Het wordt tijd dat dit met mobiel internet ook gebeurt.

Tot dan: enkel mobiel internet via WiFi :)
Ik hoor veel verhalen over "plotseling" extreem onverklaarbaar dataverbruik zodat je opeens honderden euro's mag gaan betalen.
beetje non argument je kan je smartphone een hard limiet aan data geven zodat deze het nooit overschrijd verder hebben veel bundels gewoon een limiet waarbij je op een laag pitje gezet word zodra jeje limiet hebt berijkt
en je betaald er niet extra voor.

dit soort dingen zijn ingebouwd in je telefoon beetje kennis vergaren doet wonderen.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 15 oktober 2015 01:10]

Die limiet instelling op de telefoon is mij bekend, maar het gaat om het principe. Bij Simyo wordt je trouwens niet "op een laag pitje" gezet als je je limiet hebt bereikt. Dan moet je inderdaad die limiet hard op je telefoon instellen. Dat weet jij, dat weet ik maar een heleboel mensen weten dat niet.

Buiten dat vind ik het gewoon nog veel te duur voor gelimiteerd internet.

[Reactie gewijzigd door Interstellar op 15 oktober 2015 01:17]

kreeg gisteren dit bericht van ze (zit nu wel in Duitsland):

U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 0.25 EUR/MB.
Dat is netjes. Ik heb alleen nergens gelezen dat ze dit doen bij hun databundels. Misschien doen ze dit alleen als je in het buitenland verblijft?

Wel raar dat ik op hun forum verhalen lees over onverklaarbaar dataverbruik en bijbehorende buitenbundelkosten. Of het is sinds kort.

@TJRef, ik denk dat de meeste mensen data willen hebben (en ook gebruiken) voor zaken als Whatsapp, mail, het weer checken, e.d. en dat het met het echte verbruik wel zal meevallen. Als ik een onbeperkt data-abbonement zou hebben zou ik echt niet de hele tijd streamen o.i.d. Dat doe ik op mijn vaste verbinding ook niet.
Denk dat de netwerken dan overbelast worden als iedereen opeens ongelimiteerd gaat internetten. Dat was inderdaad zo toen internet nog niet echt veelgebruikt was. Zelfde als met bellen, als het netwerk door iedereen belast blijft gaat de snelheid en verbindingen achteruit. (denk dat dat met draadloos zeg maar moeilijker optimaal te houden is dan bedrade verbindingen) Zoals ieder jaar met oud en nieuw. Denk niet dat ze er in willen investeren om het 100% belastbaar te maken. Vind wel dat de limieten wel wat meer en sneller mogen groeien.

[Reactie gewijzigd door TJRef op 15 oktober 2015 05:23]

Ik hoor veel verhalen over "plotseling" extreem onverklaarbaar dataverbruik zodat je opeens honderden euro's mag gaan betalen.
Hier weer een: mijn partner ging 2 jaar geleden WhatsAppen op haar smartphone zonder internetbundel bij T-mobile. Resultaat: Enkele maanden rekeningen van rond de 100 euro. Nergens in de voorwaarden een prijs te vinden over de internet kosten.

Als je niet voor internet betaalt moet het of afgesloten zijn, of er moet een duidelijke prijs in de voorwaarden staan. Dit was ronduit crimineel. Ben heel blij met Hollands Nieuwe, die hebben een 'beltegoed' concept (kan via een SMS), maar dan weet je tenminste als je over je maandbedrag heengaat.
Zal wel wat gecompliceerder zijn want zoduur is buiten bundel mb's nergens en whatsapp berichten en foto's gebruiken amoer mb's, eerder kb's.

En dan ook nog enkele maanden zulke rekeningen.

Een totale incompetente Internetgebruiker (en financieen beheerder) die eigen onkunde verdoezelt door anderen crimineel te noemen. Daar lijkt je verhaal meer op
"Ik hoor veel verhalen over "plotseling" extreem onverklaarbaar dataverbruik zodat je opeens honderden euro's mag gaan betalen."

Die verhalen hoor ik eigenlijk nooit, en heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Als je data verbruikt, of teveel data, dan is dat doorgaans gewoon je eigen schuld.
Bij mij stond de 100min/sms voor 3 er links 'greyed out' bij, maar hij was volgens het menu rechts al geselecteerd, daarna gewoon op 1000mb+500mb gedrukt voor 9, dus totaal 12 :)

Zie ook: http://i.imgur.com/Vpwog1M.png

[Reactie gewijzigd door Whatson op 14 oktober 2015 22:31]

Dit is dan een glitch, bij mij is het helemaal niet meer beschikbaar als ik op "nog een jaar" druk.

Mogelijk is het al aangepast.
Ik geloof ook dat dat een glitch is. Ik heb nu ook nog een abbo van 3 euro voor 100 min/sms. Wanneer ik nog een jaar wil verlengen staat de optie van 100 min/sms voor 3 euro er niet bij.
ik heb verdorie 3 dagen geleden aangepast (mag maar 1x per maand)

dus ik kan er helemaal niet van genieten! :/ :(
Mailtje sturen, doen ze vaak niet moeilijk over!
Inderdaad, bij mij ook, de prijs gaat dan naar 4 euro. Dan pas ik niet aan, heb voldoende aan de 500 MB. Hoor graag hoe ze bij jou hebben gereageerd.
Hoe dan ?
Huidige situatie:
200 min/sms 5
500 MB 7
----
12 p/m

Nieuwe situatie(s)
Maandelijks opzegbaar:
200 min/sms 5
500 mb 7
-----
12 p/m


Nieuw 1 jaar abbo::
200 min/sms 4,50
500 mb 7
-----
11,50 p/m

Maar als ik jou situatie opgeef:
100 min/sms & 1000mb + 500mb gratis, kom ik uit op 13, ipv 12 zoals jij aangeeft. Hoe dan?
Ik ben al sinds Jan 2013 klant en heb mijn 100mb/sms voor 3 nooit veranderd, alleen mijn internet bundel. Denk dat het daar aan ligt.

Staat ook een grote banner onderin dat ze mijn huidige bundel niet meer aanbieden en dat als je van (bel/sms) bundel veranderd je niet meer terug kunt.

Zie:
http://i.imgur.com/Vpwog1M.png
Die banner heb ik niet. Ze wel klant vanaf eind 2012.
Ik weet niet meer wanneer ik voor het laatst mijn bundel aangepast heb, dit zal denk ik zijn bij de laatste prijs verlaging, die je dan handmatig moet activeren.
Wel handig om te weten, het systeem geeft het niet heel duidelijk aan (er staat dat je gratis MB's krijgt, maar in het overzicht rechts van wat je gaat krijgen/betalen staat er gewoon het normale aantal MB's.
Daarnaast moet je bij dit dan wel het aantal MB's aanpassen, ik kan niet 500 MB houden... Of kun je twee keer achter elkaar aanpassen?
Het bericht klopt wel. Jij kijkt bij de tabel voor 'trouwe' gebruikers en de prijzen die je noemt zijn op die groep van toepassing ('trouwe' gebruiker: nog een jaarcontract erbij nemen). Voor de rest van de klanten worden de goedkopere belbundels duurder en de duurdere internetbundels goedkoper, zoals in het artikel staat. :)
Mijn reactie heb ik daarop aangepast, dank.
Ja echt vet relax. Ik ga er gewoon 4,5 op vooruit op dezelfde hoeveelheid belminuten en internet.
Oud: 300 belminuten + 1500MB = 18,50
Nieuw: 300 belminuten + 1000+500mb gratis = nu 14 euro.

Prima, dank u wel :D
Bedankt voor de tip, ik heb mijn internet bundel zojuist verlegt.
Als je 500 Mb hebt, dan krijg je er 250 MB gratis bij.
Even goed om te weten, de door Tweakers genoemde prijzen gelden bij jaarabonnementen. Voor de abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn gelden de volgende prijzen:

Belbundels
min/sms 100 200 300 500 1250
Oude prijs 5,00 6,00 7,00 12,00 16,00
Nieuwe prijs 6,00 7,00 8,00 12,00 16,00

Internetbundels
data 200 MB 500 MB 1000 MB 2000 MB 4000 MB
Oude prijs 6,00 7,00 11,00 16,00 26,00
Nieuwe prijs 6,00 7,00 10,00 15,00 25,00
En daarbij komt er geen "trouwe klanten" extra MB's.
Hier in huis 4 abonnementen, allemaal ongeveer 4-5 jaar lopend, maar om redenen betaal ik liever die extra euro per maand om gewoon over te kunnen stappen wanneer ik daar zin in heb. Dus maandelijks opzegbaar. Ben dus wel "trouwe klant" maar geen extra MB's. :(
Ach maakt me ook niet zoveel uit, heb 200min + 200MB op 3G, per maand 12 euro. En bij beiden kom ik maar net over de helft meestal. Teveel WiFi op de plaatsen waar ik ben.
Leuke actie van simyo, zeker voor de 'trouwe' klanten zoals ze deze klanten zelf noemen. Eerder had ik ook geen voordeel bij verlengen of maandelijks opzegbaar houden.

Zeker als je nu 4G wil heb je 500mb extra voor hetzelfde geld. (Oude 1000mb bundel). Ik heb direct maar verlengd. Prijzen zijn nog steeds erg goed, abonnementsduur is namelijk 1 jaar waar veel concurrenten de prijzen veel hoger uitvallen.
Simyo is alleen goedkoop bij weinig belminuten. Met 1 jaar heb je bij KPN 4G met onbeperkt bellen en 5GB voor 37,50. Als je bij Simyo 1250 minuten afsluit met 4GB en 4G, ben je 45 per maand kwijt. En dan heb je dus 1000MB minder en een beperkt aantal minuten voor 7,50 per maand meer.
Dat kun je wel zeggen op die manier ja. Toch zijn de acties best goed.

200min/sms + 1500MB + 4G = 18,50 = Simyo
150min/sms + 1000Mb + 4G = 25 = KPN

Er van uitgaand dat je voor een 1jarig abonnement kiest. Lijkt er dus een beetje op dat Simyo voor de grootverbruikers duurder is, maar voor de gemiddelde consument een prima keuze blijft!
Ze hebben het een paar maanden geleden ook al verhoogd :/
Ben zelf begin van de maand van Simyo overgestapt naar Ben, is een stuk goedkoper voor dezelfde bundel.
Ik juist precies andersom. Het T-mobile bereik hier in Gelderland is echt vreselijk. Vaak genoeg zat ik gewoon lekker op Edge of G. KPN hier is niet anders dan H of H+.
Voor ik zo ver kan zien (heb Ben nu een paar dagen) is het bereik in Limburg voor mij iets beter; ik heb nu stukje over de grens in Duitsland nog bereik, terwijl dat bij Simyo niet was. Hoe het uiteindelijk uitpakt moet ik nog zien.
Het zal inderdaad maar net afhangen van waar die antenne staat.
Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk terwijl je bij Ben gebruik maakt van het T-Mobile netwerk. Ben is dus wel een stuk goedkoper, maar krijgt daar ook een waardeloos netwerk voor terug.
Definieer waardeloos.

Tele2 maakt ook gebruik van dat netwerk en in Nijmegen en omstreken altijd H+.
Bij Vodafone heb ik 4G+ in het centrum van Roermond. Een speedtest leverde een constante downloadsnelheid van 90Mbit op - ongeveer 3x zo snel als mijn vaste VDSL2 verbinding.

Indien je een fatsoenlijke verbinding wil ben je op KPN of Vodafone aangewezen. De rest is (op zijn best) matig te noemen.
Tja, dat ligt dus geheel aan je definitie van "matig of waardeloos".

H+ is prima, ik ga geen torrents openen op een telefoon, noch Full HD streamen.
Totdat je maar 4G gaat gebruiken en dan maakt het opeens wel uit.
4G heeft geen nut met mijn bundel van 200MB ;)
Daarnaast heb ik alleen onderweg geen wifi. (wel zo veilig in auto en in de intercity gewoon wifi)
Alleen google maps en chome verbruiken een hoop data. Het is maar net hoe je het gebruikt en zo is het dus ook bij 4G.
Dat zou knap zijn op mijn 3G telefoon ;)
4G heeft als heel groot voordeel de lage latency en gebruik van 800Mhz, waardoor je ook in je betonnen doos goede ontvangst hebt. Buiten kun je (in grotere steden is mijn ervaring) ook 1800Mhz eraan koppelen en heb je 4G+, waardoor je ping nog net iets lager is en je snelheid hoger.

Bij het surfen scheelt dit dusdanig dat je een pagina wilt openen en die er direct staat. Uiteraard is dat geen noodzaak, maar het is wel lekker.
Onzin, ik rij het hele land door en vodafone heeft op 4g/3g gebied echt een waardeloos netwerk! Handovers tussen masten resulteren in wegvallende verbindingen etc etc. Het goede netwerk stamde uit de tijd dat het Libertel was en de concurrentie ze nog niet had ingehaaald :+ Als je onderweg bent kost het moeite een telefoongesprek van 10 minuten open te houden. Nu gelukkig bij T-Mobile en me zakelijke nummer naar KPN en beide zijn stukken stabieler.

Ik denk dat het meer van de plaats afhangt en Voda heeft waarschijnlijk in jou plaats toevallig wel bereik is waar het in de rest van NL en volgens alle klachten op twitter en facebook allemaal maar matig is.
Stuk goedkoper? Als ik nu kijk naar bijv 3gb+4g is bij Simyo 1 euro duurder. Natuurlijk dat zijn 12 per jaar maar om dit nou een stuk te noemen? En dan zit je 24 maanden vast aan je abbo en bij simyo 12 maanden. (ook overstapkosten etc maar dat heb je overal)
Ik heb bij Ben een maand abbo van 100min/sms + 500mb voor 8 euro per maand, dit koste 11 euro bij Simyo (en nu nog duurder). 3 euro op dat bedrag vind ik een stuk goedkoper ja.
Voor mij is Simyo echter een stuk interessanter qua mobiele netwerk, namelijk KPN. Ben zit op het T-Mobile netwerk, wat ik van alle providers het minste vind.
Ik heb bij Ben een maand abbo van 100min/sms + 500mb voor 8 euro per maand, dit koste 11 euro bij Simyo (en nu nog duurder). 3 euro op dat bedrag vind ik een stuk goedkoper ja.
Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk (staat op de site) en mijn ervaring met dat netwerk is bere-slecht.
Ik zit bij Simyo, KPN netwerk, en daar ben ik zeer tevreden over.
Dan maar 3 euro meer betalen.
Inderdaad, het is mierenneukerij om bij elke aparte maandelijkse uitgave op dat paar euro verschil te letten. Nu bespaar je 3 euro op je mobiel abo, later nog eens 3 door minder goed het gas in te trappen, dan weer 6 door een paar biertjes minder te pakken -- allemaal zodat je 144 over hebt aan het eind van 't jaar??? Ik snap echt niet waarom mensen letten op hen centen. Verstandig met geld om gaan is een eenmalige actie, en geen mentaliteit.

/eind sarcasme
Reken het verschil maar eens uit in %

of wanneer je 500 man/vrouw aan het werk hebt die allemaal aan de data bundel moeten
Vergeet de kachel 1 lager niet en alle lampen vervangen door LED.

:D
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
Alleen niet hetzelfde netwerk :+
En een maand of wat geleden ben ik er nog 1,- per maand goedkoper op geworden omdat ik al X aantal jaar klant ben, nu willen ze die ene euro weer terug :')

Maar ach, mij hoor je niet klagen, nog steeds maar 12,50 per maand (100 minuten/sms, 500MB data)

[Reactie gewijzigd door FastFred op 14 oktober 2015 21:14]

Huh??? Met een maandelijks opzegbaar contract betaal je zometeen 13 euro.... dus echt veel ga je er niet op vooruit
Ik betaal nu 11,50

Het wordt 1 euro duurder

Hoe kom jij bij 13 euro?
vermoedelijk jaarcontract vs maandcontract?
Maar ach, mij hoor je niet klagen, nog steeds maar 12,50 per maand (100 minuten/sms, 500MB data)
Heb net gister m'n abo aangepast naar 200 min/sms + 750 MB data (500 + 250 extra) voor in totaal 11.50... ?
Echt? Ook bij Simyo?

Das raar :(
Zit je dan als trouwe klant :+
Tis al voor mekaar. De 500MB bundel is 50 cent goedkoper geworden. Dus 11 euro per maand.

Als je het abbo met een jaar verlengd (tot nu toe had ik maandelijks opzegbaar) krijg je er een jaar lang 250MB gratis bij.

[Reactie gewijzigd door FastFred op 15 oktober 2015 10:17]

Dat is apart, ik ben sinds december 2012 klant en betaalde zelfs maar 10,- per maand. Dit een jaar gehad en daarna gewoon door laten lopen. Nu betaal ik straks 8 per maand meer voor 4G + 1000MB extra. Ik ook blij in ieder geval!
Jammer van Simyo dat 4G nog zo duur is. Eigenlijk zou 4G zowat standaard moeten zijn.
Inderdaad... al moet ik zeggen dat ik niet echt iets mis .. maar goed stream ook niet of wat dan ook
Ja ik ''mis'' het niet echt, maar het is een leuke optie.

Ik ga deze maand weg bij Simyo, voor de service hoef ik niet weg te gaan maar gewoon voor de 4G optie die voor ongeveer dezelfde prijs (15 euro erin zit).

Dat is echt iets waar Simyo ''op achter loopt'' en helaas naar best vaak suggesties voor te stellen hebben ze nog steeds niet de mogelijkheid om in het buitenland een beetje voordelig te internetten. Ook dat vind ik nog steeds erg jammer.
Ik zou het wel missen. 4g is een stuk zuiniger dan 3g. Zodra mijn telefoon overgaat op 3g of H, dan gaat hij stukken sneller leeg.
Ik heb nog 100 minuten voor 3, bij de vorige prijsverhoging niks aangepast. Ga ik nu dus ook weer niet doen. Alhoewel ik voor 1 extra wel 250mb extra krijg als ik voor een jaar verleng.
Volgens mij staat de aanpassing van internetbundels los van de belbundels. Ik heb ook nog de 100 minuten voor 3. Ik heb de internetbundel aangepast naar nog een jaar 500MB + 250MB gratis, en de belbundel blijft ongewijzigd. Ik krijg dan 100 minuten en 750MB voor 10 per maand.
Hoe heb jij dat gedaan dan? als ik op nog een jaar klik, gaat bij mij de prijd met 1 omhoog voor 100 minuten
Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar bij mij bleef die 3 simpelweg staan. Zo ziet het er voor mij uit.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar bij mij is de prijs wel omhoog gegaan... :|
NIET op nog een jaar klikken, maar gewoon alleen op de nieuwe internet bundel klikken.

http://i.imgur.com/Vpwog1M.png
Helaas hebben ze dat ook al onmogelijk gemaakt. Ik kan in ieder geval dan niet dezelfde internetbundel selecteren, bovendien mis je dan de helft van je bundel er gratis bij.

Edit:
Ik denk dat het komt omdat het tarief voor 500 MB niet is gewijzigd.
Je hebt dus alleen iets aan deze prijsverandering als je een grootverbruiker bent. Met kleine abonnementen voor zowel bellen als internet ben je beter uit door niets te veranderen volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Paulus73 op 15 oktober 2015 11:14]

Het grootste probleem is dat Simyo geen buitenlandbundels kent. Een keertje naar het buitenland en je hebt gelijk een probleem.
In Europa heb je maximum tarieven voor bellen/sms en data. En evt. kun je data ook voor de zekerheid uitzetten op mijn Simyo.
Vooral in het buitenland wil ik overal data. Daarom is Simyo gewoon geen optie. Bij 500 Mb is dat maximum tarief nog steeds 120 euro.
Ik ben net overgestapt van Simyo naar Simpel. Dit bericht zorgt ervoor dat ik geen spijt hoef te hebben. Bij Simpel ga ik 9,5 euro per maand betalen voor 100 minuten bellen, onbeperkt SMS en 1GB data. Toegegeven, het gaat maar om een paar euro per maand, maar bij Simyo betaal ik toch de helft meer voor een dergelijke bundel.
Ja maar dan zit je wel bij T-Mobile ipv. KPN en sponsor je die walgelijke reclames van ze.

[Reactie gewijzigd door Whatson op 14 oktober 2015 22:40]

Van KPN ben ik eerlijk gezegd ook niet zo'n fan.

Ik ben vroeger eenmalig overstag gegaan voor een provider vanwege de leuke commercials: Dutchtone met Leslie Nielsen.
En wat voor mensen die nog het oude maand abbo hebben?
Ik verleng eigenlijk elke maand.
Ik verleng eigenlijk elke maand.
Is dat niet veel gedoe? Ik heb er in 2008 voor gekozen mijn abo niet te verlengen. Dat is ook onzin met een sim-only abo want het loopt toch wel gewoon door.
Gaat vanzelf natuurlijk... ik heb gewoon al 4? jaar een abonnement bij Simyo, maar ik kan hem elke maand opzeggen. Toen ik abbo afsloot was dat bij alle abbo's van Simyo.

[Reactie gewijzigd door DoubleYouPee op 14 oktober 2015 22:21]