Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 154 reacties

Renders van de nieuwe high-end Lumia's van Microsoft zijn online verschenen. Het gaat om renders van de Lumia 950 en 950 XL, toestellen met respectievelijk een 5,2"- en 5,7"-scherm.

De renders tonen zowel de voorkant, achterkant als de zijkant. De beelden zijn online gezet door Evleaks, die vaak juiste informatie over smartphones vroegtijdig heeft gepubliceerd en in het verleden onder meer als eerste beelden toonde van de Nokia Lumia 920 en 820. Evleaks plaatste zijn tweet toen een redacteur van Neowin een foto plaatste van de Lumia 950.

De Lumia 950, voorheen bekend onder de codenaam Talkman, is in een zwarte uitvoering te zien, met een metaling ring om de licht uitstekende camera, die een resolutie van 20 megapixels zou hebben, bijgestaan door drie led-flitsers. De Lumia 950 XL op de afbeelding is blauw en bij dit model is de ledflash wat dichter bij de cameramodule geplaatst. Beide modellen hebben op de renders ook een cameraknop. De naam Microsoft staat op de voorkant, terwijl op de achterkant het Microsoft-logo te vinden is.

De specificaties van beide toestellen verschenen al eerder online. Het gerucht ging eerder dat Microsoft de Lumia's tijdens een eigen evenement in oktober gaat aankondigen, samen met onder meer een nieuwe Surface-tablet. De laatste keer dat er een high-end Lumia werd aangekondigd, was in april 2014 met de Lumia 930.

Microsoft Lumia 950Microsoft Lumia 950 en 950 XLMicrosoft Lumia 950 en 950 XL

Lumia 950 Lumia 950 XL
Wit of zwarte plastic body Wit of zwarte plastic body
5,2"-scherm, 1440x2560 pixels 5,7"-scherm, 1440x2560 pixels
Snapdragon 808-hexacore Snapdragon 810-octacore
Iris scanner (infrarood) voor Windows Hello Iris scanner (infrarood) voor Windows Hello
3GB ram 3GB ram
32GB opslag, microsd-kaartsleuf 32GB opslag, microsd-kaartsleuf
20-megapixelcamera, 5-megapixelfrontcamera 20-megapixelcamera met triple ledflash, 5-megapixelfrontcamera
verwijderbare 3000mAh-accu verwijderbare 3300mAh-accu
usb type-c, draadloos laden via Qi met cover usb type-c, draadloos laden via Qi met cover, aluminium knoppen aan zijkant
 
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (154)

Er klopt iets niet aan deze renders. Ik ben al vanaf het begin een insider en draai de TP's op mijn Lumia 1520. Vanaf de 1e build zijn er dingen wezenlijk anders dan 8.1 die hier niet in verwerkt zijn. Eerste voorbeeld is het icoontje van de People "hub" dat is het 8.1 icoontje en niet die van 10. Dan het mail icoon....dat is in 10 een ander logo omdat ze een andere app (outlook) hebben gemaakt. Het icoon van de kaarten app klopt niet en het icoon van onedrive op deze achtergrond hoort al enige tijd transparant te zijn (zelfs al in 8.1)
Muziek is Groove maar dat is vrij recent dus dat zou nog eventueel kunnen. Maar al met al is dit zover ik kan inschatten geen officiŽle render zoals wordt beweerd door Evan blass (evleaks)
Ook het aantal icoontjes op groot scherm zoals deze klopt niet met de werkelijkheid. Daarnaast lijkt het mij zo dat als Microsoft met trots hun product promoot ze op z'n minst het icoon van edge op het start scherm verwerken.
De renders zijn van het OS die hier gebruikt zijn, zaten in het perspakket dat te downloaden na afloop van de presentatie van de Windows 10 plannen, desktop en mobile aan het begin van het jaar, de zelfde presentatie dat we de hololens voor het eerst kregen te zien. Daniel Rubino heeft gezegd dat cyan ook niet als kleurkeuze op de uiteindelijke versie komt. Het zijn dus al oudere renders die, denk ik persoonlijk, niet echt representatief zullen zijn met de uiteindelijke versie.
Edit: Cyan gedeelte verduidelijkt

[Reactie gewijzigd door svenvNL op 27 augustus 2015 14:43]

Kijk....dat dacht ik dus ook....wilde het net nog typen nadat ik wat oude berichten terug las op windowscentral. Ik denk idd ook niet dat ze nog representatief zullen zijn.
Het zouden natuurlijk wel echte vroege renders kunnen zijn. Zelf denk ik dat ze al een aantal maand oud zijn.
En ook @svenNL en @Aldin-Powahz: mensen, het zijn renders, geen foto's. Het gaat om de telefoon, niet om een een of andere stock screenshot die gebruikt is om het OS mee weer te geven. De renders kunnen wdb dus gewoon relatief jong zijn.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 27 augustus 2015 14:47]

Dat lijkt me niet, en simpelweg vanwege het feit dat dit toestel is gemaakt voor Windows 10. Waarom zouden ze in een render dan geen Windows 10 Mobile startscherm gebruiken. Daarnaast is het toestel enige tijd terug ook op wpcentral en wmpoweruser gelekt (hands on) en die zien er wat betrouwbaarder uit....daar zie je enkel de voorkant, maar wat me daarbij opvalt is dat de bezels om het scherm smaller zijn. Ik zeg niet dat de telefoon compleet anders zal zijn maar het lijken me nog steeds geen officiŽle renders zoals word beweerd.
Daar is een heel simpel antwoord op. Renders zijn gesimuleerd. Ze maken een mooie foto van de case en zetten dat met photoshop een printscreen erop die hetzelfde is voor alle apparaten.
Misschien gebruiken ze een oude texture voor het representeren van windows 10?
Qi opladen met cover? moet je dan een extra cover hebben?

Trouwens ik vind de specs een beetje tegenvallen ter vergelijking met de 930.
Tegenvallen?
808 hexacore!
Reolutie van 1440x2560!
Irisscanner!
3GB ram!
MicroSD!

Ik vind het best een voorruitgang... Wat wil je nog meer?

Maar de belangrijke vraag, is dit toestel klaar voor Continuum?
80 hexecare is welcome maar de resolutie is misschien een beetje te veel.
De camera is 20mp en dat was hij al.
Opslag intern is nog steeds 32 GB
van 2 naar 3 GB. (had wel 4 gemogen omdat dit toestel met (bijna wel zeker) continuum werkt)
irisscanner (gimmick)
MicroSD. Leuk maar ik heb al 3 TB online storage.

Daarnaast is het gerucht dat dit toestel veel duurder wordt dan de huidige vlaggeschip (930) dus ik had wel wat meer verwacht.

[Reactie gewijzigd door Mezz0 op 27 augustus 2015 11:45]

Grappigerwijze is de configuratie exact hetzelfde als de aankomende Moto X Style qua alles wat dfrenner hierboven noemt (behalve de irisscanner en schermgrootte). Het punt is: dat is ook een flagship phone, daarmee loopt MS dus in de pas met de andere telefoonleveranciers.

[Reactie gewijzigd door oef! op 27 augustus 2015 12:55]

3TB online is leuk, maar je moet er wel goed bij kunnen.

Persoonlijk heb ik graag micro SD, ik gebruik hem ook als MP3 speler, en dan is extra ruimte handig. Hoef ik niet iedere dag te denken wat neem ik mee.

Ander gerucht dat rond gaat is dat de Surface pen met de 950 XL werkt, en dan zou het toestel wel een hele mooie vervanger voor mijn Note 3 zijn. Zeker nu Samsung zijn SD kaart opties uit de toestellen haalt, en niet eens de nieuwe note hier wil uitbrengen.

Oktober word een interessante maand :-)
Het is een bepaald soort irisscanner die ondersteund word voor windows hallo.
Opzich wel logisch in de nieuwe apparaten en vooral als deze continuum ondersteund.
Volgens Brad Sams is het blok dat je op de eerste foto ziet voor Continuum. Dit is best mogelijk omdat er twee kabels vanuit het blok van de foto afgaan, een voor scherm en ander voor audio/keyboard en muis.
Waarschijnlijk wel zie de eerste foto, dat is usb 3 > hub > hdmi + voeding.

Is al vaker aangegeven op windows central heet dat aparaat de Muchkinn, terug te lezen op deze pagina


Continuum and 'Munchkin'

Another optional accessory is codenamed Munchkin as we revealed a few weeks ago. It is a docking station with USB and display ports that can connect to these phones via USB Type-C. This accessory will let the phone use the Continuum feature to project onto a computer display with mouse and keyboard support.

[Reactie gewijzigd door downcom op 27 augustus 2015 16:10]

dubbel

[Reactie gewijzigd door Mezz0 op 27 augustus 2015 11:44]

Als dat net zo is als met voorgaande lumias (820 volgens mij) dan zit het Qi gedeelte in de achterkant van de behuizing. Hiervan zijn zowel een versie met als zonder QI te krijgen. De versie met Qi was destijds ietsjes dikker dan zonder.

Gok dat het zo gaat zijn, aangezien de batterij weer te verwijderen is, een van de nadelen van de 930 vind ik zelf (als valt de accuduur me niet tegen!)

[Reactie gewijzigd door Mopperman op 27 augustus 2015 09:27]

Tot hoelaat haalt jou 930 het? In de vakantie haal ik het tot 5/6 uur 's avonds. Op een normale doordeweekse dag weet ik nog niet. Gaan we volgende week achter komen.

OT: mooie telefoons, vind alleen het randje bij de 950 om de camera niet mooi. En waarom zitten er 4 knoppen op de zijkant vn de 950xl?
Mijn Lumia 930 haalt op een volledige lading 2.5 tot 3 dagen. Dit is inclusief push mail.
Zonder WiFi en BT een keer 3,5 gehaald. Maar zat ook in buitenland zonder 3/4G. Maar normaal is het max 2 dagen en bij intensief gebruik ongeveer 38 uur.
WiFi staat altijd aan hier, Bluetooth uit op de lumia. 3/4g heb ik over de hele wereld aangezien t m'n zakelijke toestel is. Sinds 4g actief is merk ik wel een flinke vermindering in batterijduur.
Ik haal het met een doordeweekse dag met gemak twee dagen op mijn lumia 930. Als ik hem heel veel gebruik dan wordt het gemiddeld 24 uur.
Op vakantie haalde mijn 930 de 48 uur.
Doordeweeks op het werk haalt hij van 07:00 tot 23:00 met 40-50% over.
Tenzij ik internet sharing aanzet, dan slurpt hij zich zelf leeg.

Gewoon wat minder naar je telefoon staren en meer in het hier en nu leven? O-)
Normaal doe ik 2 dagen met m'n phone (zonder spelletjes ofzo). Normaal gebruik ik af en toe wat appen, mailen bekijken, nieuws lezen, kijken of er file/flitsers staan.

Op vakantie gaat de 3G en wifi er af. Dan gaat ie enorm lang meer.
Laats op een festival 80 fotos gemaakt. Wifi stond uit. Na een hele dag had hij nog geen 25% gebruikt (battery saver stond niet aan).
aha..ok het zit er dus standaard in maar in de gekleurde cover aan de achterkant.
Nee, dit zit in de cover geÔntegreerd. De cover kun je echter ook zonder problemen vervangen door een (custom made) andere. Zo werkt het met mijn 735 ook.

[Reactie gewijzigd door MrX_Cuci op 27 augustus 2015 09:29]

Ik zou eerder dan de Xiaomi Mi Note Pro halen :) veel betere specificaties en goedkoper ook waarschijnijk...
Krijgt die ook een upgrade naar WP10?
Het is een Android smartphone, maar er gaan al tests door de community die een WP10 op sommige xiaomi toestelen hebben draaien.

Dus misschien in de toekomst. Maar de Mi Note Pro oogt veel exclusiever en heeft betere hardware op sommige punten. Daarnaast denk ik ook een stuk goedkoper.
Als ik de specs vergelijk (De lumia 950 xl en die Mi Note Pro) vind ik het wel meevallen. Beiden hebben een Snapdragon 810, 5.7"scherm met dezelfde resolutie. De Note Pro heeft 1GB meer RAM en meer opslag maar daar staat weer tegenover dat de Lumia een betere camera heeft en een grotere batterij. De Note Pro mist, als ik de review lees op tweakers op 4G de 800MHz en 900MHz, waardoor je beperkt bereik hebt met KPN, Vodafone en Tele2 - en bij T-Mobile is het bereik ook niet volledig. De Note Pro koste volgens diezelfde review 520 euro wat best aan de prijs is. De introductie prijs van de 950XL is nog niet bekend dus dat is koffiedik kijken.

Edit: bijkomend nadeel van de Note pro is dat ik hem niet in Nederland kan kopen maar hem zal moeten importeren, met het risico op extra kosten (BTW en invoerrechten). Wat daarnaast extra gedoe kan geven mocht er onverhoopt iets kapot gaan.

[Reactie gewijzigd door hilgo op 27 augustus 2015 10:00]

Meer opslag is ook maar hoe je het bekijkt. De MiNote Pro heeft geen sd-card slot zover ik het kan vinden, deze lumia's daarintegen wel.

Daarnaast, als deze lumia's de 930 gaan opvolgen en de releaseprijs hetzelfde ligt zit je zo op ongeveer een 500-550§ voor de 950.
De 1Gig extra geheugen zal misschien handig zijn voor een android.
Je vergeet dat we hier over windows toestellen hebben en dat windows wat minder zware hardware nodig heeft.
Vind het vergelijk van Droid/Ios/ Wp specs een beetje kansloos verhaal daar iedere andere besturingssysteem anders met de hardware omgaat en andere behoeftes heeft.
Hetzelfde als de accu's, het ene os zuigt meer aan je accu dan de andere, apps hierin niet meegenomen.

Camera specs vind ik wel iets wat je kunt vergelijken.
Maar het resultaat van die camera's wordt weer een ander verhaal daar dit weer een persoonlijke menig is van wat een mooier beeld heeft of juist niet.
Moet wel zeggen dat de Lumia's daarin niet slecht zijn.
Dat "bijkomend nadeel" is onzin. Ik heb hem ook geimporteerd. Geen invoerrechten en/of BTW. Werd gewoon verstuurd vanuit een magazijn in Europa.

Alleen als het kapot gaat, tsjah. Daar heb je wel een punt, maar ja, ik doe dan ook niet langer dan een paar maanden met een telefoon. Al moet ik zeggen dat dit toestel mij zo goed bevalt, dat ik hierop een uitzondering maak.

Tevens heb ik amper last van het gemis met 4G. Overal heb je toch wel wifi access, in ieder geval waar ik ben. Maar ja, ik snap dat dit voor sommige een negatief punt kan zijn.
Geen continuum, geen iris scanner voor hello (unlock) en camera is minder en geen out of the box Windows 10. Ik zou gewoon voor de Lumia gaan. Maar ieder zijn/haar eigen voorkeur.
Joe belfiore had op (ik geloof) de M4 win 10 draaien. Die zou ik eerder nemen dan de mi note pro ivm support.
Android? Dit is een Windows Mobile Phone.
WP10 lijkt mij de standaard OS.
vergeet niet dat je dan wel continuum gaat missen door het ontbreken van de extra graphics die nodig is om het beeldscherm aan te sturen en de extra monitor
Als ik kijk naar de Lumia 950 XL komt die beter uit de verf dan de Xiaomi Mi Note Pro.
  • Zelfde CPU.
  • 1 GB minder ram (Maar Windows Phone 8.1 draait op minder resources dan Android)
  • 32GB geheugen maar heeft een micro sd slot, die xiaomi niet, dus potentieel een stuk meer opslag.
  • Betere Camera (zowel front als back)
  • Betere accu
  • Snellere USB
xiaomi specs: http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_note_pro-6952.php

edit: specs voor de xiaomi toegevoegd

[Reactie gewijzigd door DdeM op 27 augustus 2015 10:04]

ik weet dat dit renders zijn, maar ik vind mijn 930 wel mooier dan deze 950.
en hebben ze nu allebei triple led flash of alleen de XL waarom zou de XL wel aluminium knoppen krijgen en de andere niet?
Ben wel benieuwd naar de de daadwerkelijke versies.
Ik vind mijn 930 ook veel mooier dan dit ontwerp. Doet erg goedkoop aan.
Hier net zo. De XL vind ik nog wel gaan, die heeft wel wat van de 1520 weg maar de zilveren ring vind ik bij de non xl wat goedkoop aandoen en last niet echt bij de rest.
ze hebben beide triple led flash
Mijn eerste gedachte was, wat ziet hij er goedkoop uit. Bij de 930 en de vroegere 920 heb ik het "luxe, onderscheidend" gevoel, bij deze heb ik het "goedkope kloon" gevoel.
En ik vind mijn 920 mooier dan de 930 :/ MS heeft echt moeite met ontwerpen.

Zal ook wel weer zonder glance komen natuurlijk want dat is goedkoper.
Ze zouden echt een grote fout maken als ze Glance er niet in zouden zetten, het is een belangrijk verkooppunt aan de Lumia's namelijk en een rede dat ik een 930 nooit zou overwegen als upgrade t.o.v. mijn 920.

Het lijkt me echt raar dat ze bij een flagship model Glance er niet in zouden zetten vanwege de prijs, gezien de budget Lumia 535 ook Glance heeft.
Ik zit ook nog op de 920 voornamelijk vanwege Glance. Dit is een killerfeature wat ik al sinds de dumbphone nokia's al gebruik van maak. En veruit mijn meest gebruikte feature.

Bij de 930 wou Nokia in eerste instantie er Glance bij doen, maar dit is van hoger af (rumored vanuit MS) toen besloten om het niet te doen. Nokia was vrijwel de enige die schermen kocht met hun eigen geheugen en ze waren toen best wat duurder als normale schermen.

Hopelijk doet MS koppig en komen ze gewoon met een vol met features gepropte high end zoals de 920. De 930 was gewoon niet high end genoeg.
Persoonlijk vind ik het uiterlijk een beetje tegenvallen, een beetje de Lumia 640 budget look. Had liever een doorontwikkeling van de Lumia 830 gezien die in mijn ogen wel een "flagship" look and feel heeft.

[Reactie gewijzigd door Chrisitan op 27 augustus 2015 09:22]

het is eerder een Microsoft Lumia look. Ze willen dat aanhouden.
De 830 was een nokia Lumia. Dit is een Microsoft Lumia.

[Reactie gewijzigd door Mezz0 op 27 augustus 2015 09:24]

Aan de andere kant hebben ze ook vaak tijdelijke hardware gebruikt zonder het definitieve design. Om dan de hardware met het OS te testen. Is dus nog niet helemaal dat dit zo gaat blijven ;)
Ja, vind ik ook... Het is zo'n generieke smartphone look nu...
Inderdaad. Of je zet er HP op :D Vooral voor de blauwe.

[Reactie gewijzigd door mdenboer op 27 augustus 2015 09:22]

Dit ontwerp staat me ook enorm tegen. Een dertien in een dozijn-telefoon. Ik hoop dat dit niet het uiteindelijke uiterlijk gaat worden, maar ondertussen ben ik zo'n grote fan van Windows Phone geworden dat ik nog liever met dit ding zou rondlopen dan met een 'mooie' smartphone op een ander platform. Als je er een hoesje omheen doet zie je toch alleen nog het scherm. Eerst even afwachten hoe Windows 10 draait en of die Snapdragons niet te heet worden.
Vraag me af deze renders echt zijn. Kan me niet voorstellen dat MS een iPhone 3GS clone op de markt wil brengen.
Als dit wel echt is sla ik deze over, ik wil een Lumia en geen iPhone.
Nou, iPhone 3GS kloon is wat overdreven :P
Zo rond zijn deze ontwerpen niet: die zijkant eromheen heeft scherpe hoeken. En die bolle achterkant hebben de huidige 830 en 930 ook.

Ik vind die knoppenlayout aan de zijkant van de 950XL juist heel apart. Welke is nu de power-knop?
Ik zag de renders en ik moest inderdaad aan oude generaties iPhone en Samsungs denken. Jammer want het is echt lelijk en niet Lumia waardig :/
De middelste is de powerknop, vol up erboven en vol down eronder. Bron: Windowscentral, tijdje terug. Lijkt me een interessante lay-out, al weet ik niet of het beter is dan wat we hebben.

Verder vallen de renders mij nogal tegen, dit is de tweede keer dat ik renders zie van die 950XL, en hij ziet er nog steeds hetzelfde uit. Ik hoop gewoon dat ze er in het echt beter uit zien dan op de foto, want dit ziet er niet uit als een flagship-appearance.
Ja de renders zijn echt! alleen zijn ze niet van MS (lees artikel)
Zelf vind ik ze ook niet de mooiste. Wellicht kunnen de covers ze wel mooier maken.
Zitten de 'back, windows en search' buttons op de behuizing zelf zoals bij de 920? Of zitten ze op het scherm zoals bij de 835? De zwarte lijkt wel heel erg op de 835.
Ik vrees ook on screen. :( Is overigens wel een van mijn biggest gripes met nieuwere Microsoft telefoons. Zo vaak gebruik je die buttons niet, maar eerst omhoog moeten swipen voordat ze zichtbaar zijn, of buttons die net verdwijnen als je ze wilt gebruiken vind ik persoonlijk geen vooruitgang t.o.v. een ingebouwd randje waar buttons op zitten die altijd beschikbaar zijn. Het is nou niet zo dat je heel veel screen real-estate inlevert met een miniscuul balkje van een halve centimeter of zo.

Ik snap de gedachtegang erachter wel aangezien nog maar weinig android toestellen voorzien zijn van "fysieke" buttons en het zo gemakkelijker is voor smartphone boeren om hun Android hardware ook beschikbaar te maken voor het Windows OS, maar getuige het aantal smartphone fabrikanten die dat daadwerkelijk gedaan hebben de laatste jaren (euhm.. HTC en allicht Huawei?) zou ik zeggen; MS geef mensen een stukje gebruiksgemak terug met echte knoppies. :)
Je kan bij settings instellen dat de on-screen buttons altijd blijven staan. Maar ja, alsnog, ik vind fysieke knopper ook fijner ja. Jammer.
Daarnaast is die zilveren ring op die zwarte Lumia echt verschrikkelijk lelijk zeg, pff.
Dat klopt. Alleen heb ik het idee dat die dan tzt ingebrand zullen zitten in je scherm. Klinkt misschien vergezocht, aan de andere kant, er zijn legio gebruikers met Windows phones waar schijnbaar links onderin een vlakje in het scherm ingebrand is.. Het ikoontje wat te zien is in de mobiele variant van de internet explorer, links onderin het scherm.

Een beetje jammere compromis om meerdere OEM's gemakkelijk in te laten stappen om hun Android telefoons te voorzien van Windows die ten koste gaat van gebruiksgemak voor de eindgebruikers. Zeker als je bedenkt hoeveel OEMs er uiteindelijk aan meedoen.
Dat inbranden geldt alleen voor amoled schermen, LCD heeft daar (bijna) geen last van. Mijn 820 heeft 't ook.
Mjah, dan nog. Leukste is denk ik nog dat je vooral geen rekening hoeft te houden met het feit of zooi mogelijk inbrandt of niet. Met fysieke knoppen maakt het sowieso niet uit wat voor type scherm je hebt in dit geval. :+
Handig die onscreenbuttons vooral al je een video bekijkt....
Nee ben er niet echt gelukkig mee.

Maar vergeet niet het zijn nog steeds renders.
GecreŽerd uit de geest van een buitenstaander met als bron dorpsroddels en speculaties.
Als je een video kijkt dan kan je de on screen knoppen gewoon wegswipen.
Ze zijn zichtbaar op het scherm (geen fysieke buttons dus)
Lijkt wel alsof de telefoon veel groter is dan het scherm, groter dan nodig zeg maar.
komt door de onscreen buttons
Precies, dat was ook mijn 1e reactie. Erg veel telefoon boven en onder het scherm (en dus ook een relatief grote hoogte). En ook de zij-bezels mogen anno 2015 wel iets smaller. Jammer, want ik ben serieus geÔnteresseerd in deze telefoon :'(
Het ziet er nogal onginspireerd uit. Net 13 in een dozijn budget telefoons. Vorige Lumia's hadden een hele mooie hoogwaardige plastic afwerking.
Dit is natuurlijk maar een render... En al worden die steeds beter, de 'hoogwaardigheid' van de afwerking lijkt me daar toch lastig uit af te leiden.

Overigens vind ik ze er zeker wel mooi uit zien, alleen is mijn 930 voorlopig nog niet aan vervanging toe.
Hoog glans plastic is over het algemeen duurder dan matte. Je moet het heel zorgvuldig lakken en polijsten, omdat alle imperfecties zichtbaar zijn.

Ik vind deze modellen kwa design en afwerking een stap terug ten opzichte van de vorige modellen.
Polijsten is juist goedkoper, doordat de matrijs zo glad mogelijk is komt het product er makkelijker uit en slijt de matrijs zo min mogelijk. Een ruw oppervlak slijt vanzelf steeds gladder tijdens productie.
Je moet ook het product napolijsten en niet alleen het matrijs. Er is een verschil tussen glad plastic en hoogglans plastic zoals op de Lumia's.
Ik vind ze persoonlijk wel leuk maar ik mis een beetje de High end uitelijk zoals veel fabrikanten dat tegenwoordig proberen te doen door het gebruik van luxe materialen.

Ik vraag me trouwens wel af waarom zowel het artikel als de renders een blauwe telefoon laten zien maar dat er in de tabel gewoon weg staat alleen in het wit en in het zwart.
het is dezelfde blauw als de blauw van het logo. ze zijn daar gek mee. Kijk maar naar de 'mooie' oranje versies van de 930 :).. stiekem wel mooi
heb inderdaad ook de groene 930 die is echt naar 2 jaar nog net zo fel als toen.
Makkelijk tussen andere spullen te vinden bijvoorbeeld waardevolle spullen tasje bij de voetbal, echt ideaal ik zie mijn groene telefoon er altijd zo tussen liggen. :P
Reden dat de kleur zo mooi blijft is dat het kunststof waaruit de backplate gemaakt wordt zelf de betreffende kleur heeft. Bij vele wordt er een laklaagje o.i.d. overheen gespoten. Dat is ook nog eens de reden dat eventuele krasjes minder opvallen.

@Mezz0 Heb zelf b.t.w. de fel oranje 930 :)
Is de 930 al 2 jaar...😉
je hebt gelijk maar ik dacht dat ik deze telefoon bij mijn abbonoment had genomen en die loopt over een paar maanden af :P
Dus dan word het waarschijnlijk een 950xl of als ze een ander toestel (surface)
uitbrengen die nog beter is.
toen ik trouwens mij lumia 930 had wilde ik hem na 2 weken al zo snel mogelijk weg doen haha maar na een tijdje was ik er wel aan gewend geraakt maar waar ze nog beter in moeten worden is die verdomde store.
Niet alleen de apps die missen maar ook het updaten whatsapp krijgt altijd als laatste zowat een update op windows phone
Ik irriteer me mateloos aan de loze ruimte onder de back en homeknop!
De knoppenbalk op de persfoto? was beter in het blauw(themakleur) of hidden geweest inderdaad.
Dan is/lijkt de ruimte geen loze ruimte meer, maar juist perfect om vast te pakken.
Op mn ativ S zitten de touch knoppen direct onder de schermrand en daaronder zit direct de chromen telefoonrand. Geen zwart vlak zonder functie. Die dikke bezels zijn ook horrible. Het lijkt wel een telefoon uit 2012
Het zijn on screen toetsen. Die worden hidden. Had je dat niet door?
Met capacitieve toetsen krijgen we 'per ongeluk aanraak' ellende. Dat heb je nu niet. Sinds ik een Lumia 735 heb bijvoorbeeld, heb ik daar nooit meer last van. Super dus.

Wat bezels betreft zijn er echte foto's en dan blijken de bezels niet dik. Vergeet ook niet dat er geen ronde randen zijn. Dat heeft een Ativ/galaxy S bijvoorbeeld weer wel. Bij een 950 is het direct vlak op de rand. Misschien looks vs meer praktisch/degelijkheid? Geef mij de 2de maar ;)

Deze Acer zou dan al meer bij je passen:
http://www.mywindows.nl/2...bile-phone-met-continuum/

[Reactie gewijzigd door Sake op 2 september 2015 23:16]