Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

TIjdens zijn E3-keynote heeft Microsoft een nieuwe controller aangekondigd voor de Xbox One. De Xbox One Elite Wireless Controller bevat onder andere trigger locks, verwisselbare onderdelen en is ook bruikbaar op het aankomende Windows 10.

De draadloze Xbox One Elite-controller is volgens Microsoft gericht op 'professionele' gamers. Door middel van trigger locks kunnen de triggers op de controller vastgezet worden. Ook is de d-pad aangepast en zijn diverse onderdelen, waaronder de joystick, verwisselbaar. Aan de onderzijde zijn vier 'paddle buttons', eveneens verwisselbaar, geplaatst die de functie van normale knoppen kunnen kopiëren. Dit voorkomt dat de gamer zijn duim van de joysticks af moet halen om een toets in te drukken.

Microsoft stelt dat de gamer met de Xbox One Elite-controller, die zwaarder, slijtvaster en steviger zou zijn dan de reguliere controller, ook de knoppen anders kan indelen en er is een koptelefoon-ingang op de controller geplaatst. Tevens kan de controller niet alleen op de Xbox One gebruikt worden, maar ook met Windows 10. De opvolger van Windows 8.1 moet deze zomer uitkomen.

Wanneer de nieuwe controller verkrijgbaar is en hoeveel deze gaat kosten, is nog niet bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Prijs en releasedatum zijn overigens bekend (voor US):
149,99 USD
Oktober 2015
Ik vind 150 dollar/euro belachelijk voor een controller. Ik had liever gezien dat ze voor voor 150 dollar extra aan snellere hardware in de Xbox One geplaats hadden. Maar ja, dat is nu te laat. Ik heb een tijdje terug een Xbox One controller gekocht voor de PC. En nu komen ze me lekker maken met een high end controller maar dan met een prijs waar je bijna een NVidia Shield TV of een New Nintendo 3DS voor koopt, Ik vind het echt niet kunnen. Wel een heel mooi product. Maar ik ben er een beetje flauw van.
Hoef je ook niet te kopen! Daarnaast zal de prijs nog wel wat zakken na de release! Je hebt in elk geval gewoon de keus, dus ik zie het probleem niet zo!
Mooi ding, maar 149,99 usd uitgeven voor een "competitive" edge terwijl muis + keyboard nog makkelijk overheerst?

Zou de nieuwe Steam controllerr niet een hoger "competitive edge" geven op windows 10?
De heeft high resolution touchpads, Gyroscope en accelerometer voor air mouse functionaliteit (alsof je een enorm grote muistmat gebruikt).
AUW

De prijs is bekend:

http://www.xbox.com/en-US...elite-wireless-controller

$149.99

Ik hoop dat je alle addons erbij krijgt?

Wat maakt de prijs zo hoog. Zal het echt zoveel beter zijn?
Ik hoop dat deze controller ook bij de Rift wordt geleverd (al dan niet tegen een extra bijdrage).
Lol terwijl ik jouw comment lees wordt het aangekondigd dat het inderdaad zo is dat controller meegeleverd wordt :)
Oculus heeft eigen controllers, waarom zouden ze xbox controllers leveren??
Dat was vorige week al bekend. Standaard wordt er bij de Oculus VR een xbox controller geleverd.
Echt waar?! ook vaag, komt nogal over als 'ja eigenlijk is een standaard xbox controller beter dan onze controller', zoiets kan je als zelf respecterend bedrijf (zeker gezien ze toegang hebben tot het budget van Facebook) toch niet maken joh.
Maar waarom zou je het wiel opnieuw willen uitvinden? Volgens mij als je met bijvoorbeeld unity naar een occolus compiled zit voor zover ik weet de Xbox controller erbij.

En laten we eerlijk zijn ps3/4 en xbox one/360 de kastjes verschillen kwa knoppen eigenlijk niet alleen de vorm is anders en het vertalertje dat de input naar de console stuurt is anders gecode.

Het is juist slim van occolus want als je ook een controller er verplicht bij moet gaan leveren wordt het weer duurder nu geef je.mensen de keus. Die een xbox hebben.staan zullen de versie zonder controller liever zien dan met want die hebben ze toch al.
Misschien omdat "klassieke controllers" (lees; met knopjes en pookjes en vanalles) eigenlijk niet thuis horen in VR, het doel van alle VR is natuurlijk dat je op een gegeven moment met je handen (en voeten) kan wapperen en dat je dat dan ook echt ingame doet (en prompt je wapen laat vallen ofzo hehe) anders is het nou niet echt virtual reality te noemen, is het eerder een '360 graden monitor' of hoe zoiets moet heten.

De hele realiteit van zulke systemen komt juist uit de sync met de echte wereld, als je dan om naar links te sturen je vinger naar een pookje moet verplaatsen en dat pookje opzij moet duwen is het heel bizar als je dan ingame 'je handen' iets totaal anders ziet doen (draaien aan het stuur)
Niet te vergelijken met hoe dat nu voelt op een monitor/tv trouwens, en je zal er ook vast wel weer gewend aan kunnen raken, maar feit blijft, het haalt je uit de 'ervaring' en zou vanaf begin af aan tegen gewerkt moeten worden.

Er is een reden dat sony en valve (en oculus) bezig zijn met zulk soort controllers.

[Reactie gewijzigd door olivierh op 15 juni 2015 20:33]

Ik ben dan niet zo thuis in de vr. Maar dan lijken mij die handschoenen van vroeger met de hardware van nu toch een goede uitkomst. Wel heb ik eens een leuke demo gezien van een bedrijf dat met een "stoeltje" en een touchpad voor de voeten icm met een occolus en een controllergeweer een zieke bf4 match deed
VR is voor een hoop mensen een grote onbekende op dit moment.
Kiezen voor een bestaand controller is dan juist een slimme zet, omdat op deze manier mensen eerder wennen aan VR en het dus sneller leuk vinden.
Natuurlijk wel. Oculist kan de PS4 en Xbox One controller niet kopiŽren, dus zullen ze zelf iets moeten verzinnen. En dan duurt het vervolgens verschillende generaties/iteraties (vele jaren) voordat de controller echt lekker in de hand ligt. Dat de knoppen ideaal werken etc. etc. Als groot bedrijf moet je ook weten wanneer iets niet je code business is, en wanneer andere bedrijven er beter in zijn doordat ze er veel meer jaren research in hebben gestopt. ... Het is dat het bedrijf achter de XB1 controller niet overgenomen kan worden.
Zie m'n reactie op die van Splitinfinitive :) het is me ook te doen om 'waarom een klassieke controller'.

Op jouw reactie over het zelf maken duurt een tijd en is moeilijk, als je het niet probeert kom je er nooit toch? zie bijv ook Valve's aankomende controller, een mix tussen klassiek en iets nieuws, wat schijnbaar nog lekker werkt ook, ergens heeft iemand moeten roepen 'ja nou we gaan gewoon toch een eigen controller maken want het kan vast beter', dat is dus een stap die oculus nu niet durft te nemen, jammer.

[Reactie gewijzigd door olivierh op 15 juni 2015 20:28]

IDD, dat wou ik ook zeggen. K hoop ook dat deze nieuwe wireless controller wordt meegeleverd met de Oculus Rift. Maakt niet uit als ze iets meer voor vragen, ik heb wel een tientje extra voor over.
Ik ben benieuwd of je deze controller op dezelfde manier zult moeten verbinden als de huidige 360 controllers.
Je kan kiezen tussen bedraad (met de bijgeleverde USB-kabel), of draadloos (welke i.c.m. een pc een extra adapter vereist).

bron:
PC use requires included USB cable or Wireless Adapter (available Holiday 2015).
http://www.xbox.com/en-US...elite-wireless-controller
Lijkt me wel. Hoe zou je het anders moeten doen?
Is dat niet een soort standaard? Volgens mij weet niemand bij Microsoft wat dat is. Dus bedraad gebruiken, anno 2015 of wireless adapter erbij kopen. lol
Ik vraag me af of het nu niet heel moeilijk word om de controller met voldoende grip te kunnen vasthouden. omdat er nu ook knoppen op de onderkant zitten
Zou dat echt een probleen zijn? Je houdt de controller toch voornamelijk vast met je handpalmen en onderste vingerkootjes, niet met de vingertoppen.
Wauw, ben benieuwd hoe hij in de praktijk werkt.

Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de PS4 en Xbox One, de keuze hangt van een paar dingen af, waaronder hoe fijn de controller is....

Maar ook hoe Windows 10 zich vertaald naar de One, en wat voor exclusives er uit komen de komende jaren!

[Reactie gewijzigd door Dhr.Maassen op 15 juni 2015 19:37]

Hoe Windows zich vertaald op de One zien we blijkbaar later in een Xbox Daily item.
Niet twijfelen, gewoon allemaal kopen :) Ik speel Splatoon, Halo en Killzone. Krijg je ook geen spijt van je keuze want je hebt geen last van dat een game die je spelen wilt niet op de console van jouw keuze komt.
Betaal je ze ook voor hem? Sommigen zijn namelijk niet zo verwend of hebberig dat ze alles willen (lees: nodig hebben). :D Of financieel steekt het tegen. Maar alles hebben, waar heb je de tijd om er op te spelen om het zijn waarde te hebben?
Wauw, klinkt goed! Vooral de shift 'pedals' op de achterkant lijken mij een hele welkome optie voor arcade racers zoals FM en pCars enzo. Ben benieuwd naar de prijs, als deze ~60 euro zal kosten (wat ik betwijfel) is het nog wel interessant, anders is het het niet waard denk ik...
De huidige mod-controllers zitten rond de 80 euro (vanaf), vrees dat het hier ook rond dat bedrag zal zijn. Maar wanneer er ook andere kleuren dan zwart te krijgen zijn komt die controller er.
150 dollar dacht ik gehoord te hebben.
De 360 controller werkt altijd heerlijk op PC, alleen de d-pad ben ik niet tevreden over. Ik was al van plan om te upgraden naar de controller van de One, maar wellicht nu toch even wachten op reviews van deze versie :)
Een mooie controller voor de PC gamer.
Uiteraard, vind ik ook.
Zou gaaf zijn als je Windows 10 ook gewoon met controller kunt besturen.. beetje de Xbox ervaring maar dan op PC.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True