Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties
Submitter: Notna

Microsoft heeft een nieuwe Xbox One aangekondigd: een versie met een harde schijf van 1 terabyte. Ook wordt de console gecombineerd met een nieuwe draadloze controller die van een audio-uitgang is voorzien.

De Xbox One met 1TB-schijf en nieuwe controller krijgt in de VS een adviesprijs die 50 dollar hoger ligt dan die van de 500GB-versie: 399 dollar. In Nederland is de adviesprijs van de 500GB-Xbox One al 399 euro; mocht de 1TB-versie 50 euro duurder worden, dan komt de prijs hier dus op 449 euro uit. Naast de nieuwe controller met 3,5mm-jack-uitgang voegt Microsoft in sommige regio's de bundel Halo: The Master Chief Collection toe aan de console.

Op 16 juni start de verkoop in de VS, later deze maand volgen andere regio's. Geruchten over de komst van de nieuwe variant doen al langer de ronde en ook informatie over de nieuwe controller verscheen al eerder. Overigens zijn er ook geruchten dat Sony een PS4 met 1TB-opslaggeheugen gaat uitbrengen, schrijft Playfront.

Xbox One 1TBXbox One 1TBXbox One 1TB

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

Voor de info: ze hebben ook een Xbox Wireless Dongle aangekondigd ($24,99) voor het verbinden van je Xbox One controller met pc (zonder kabel nodig te hebben):
http://thenextweb.com/ins...9-and-launches-1tb-model/

Verder is in de VS de prijs van de 500GB versie al 50 dollar lager (die prijsverlaging hebben we hier nooit gehad), waardoor het kan zijn dat de X1 500gb juist naar §349,- gaat en deze 1TB versie §399,- gaat kosten. Maar het is nog wachten op officiŽle Nederlandse prijzen.

Wat ik verder mis in het bericht is dat ze de triggers nog wat verder verbeterd hebben en dat ze draadloos van nieuwe firmware kunnen worden voorzien (dus ook daar is geen USB-kabel meer voor nodig).

De volumes kun je straks overigens ook in de settings aanpassen, zodat de headset-adapter ook niet meer nodig is.

Al met al geen schokkende wijzigingen en gezien het al deels gelekt was, niet raar dat ze dit uit de E3 presentatie gehaald hebben om plaats te maken voor ander nieuws.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 9 juni 2015 15:55]

Weet niet hoelang geleden jij in de pricewatch heb gekeken, maar ik zie de Xbox one voor 339 euro te koop.

Zelf zie ik het nut niet echt van de 1TB versie. Ik prik liever een externe harddisk van 2TB eraan en kan die als ik wil meenemen naar een maat (om daar verder te gamen). Externe schrijven kosten amper wat en bieden veel meer mobiliteit. Een spel in de winkel kopen doe ik al heel lang niet meer aangezien het in de Store goedkoper is. Tevens biedt online kopen het voordeel dat je hem vanuit de app of browser kan kopen en dat hij geÔnstalleerd is als je thuis komt.

[Reactie gewijzigd door vali op 9 juni 2015 16:16]

Afgezien van het feit dat veel mensen liever een fysiek schijfje met doosje en boekje hebben, kom ik het maar zelden tegen dat games in de Store goedkoper zijn dan in de winkel. Vaak zijn spellen in de Store nog 60 euro terwijl ze dan voor 20 of 30 euro in de winkel liggen. En als je Budgetgaming.nl in de gaten houdt (of Tweakers Pricewatch) zijn ze vaak nog voordeliger te krijgen.
Alleen af en toe zijn er aanbiedingen in de Store die voordeliger zijn dan in de winkel, zoals met Deals for Gold, maar afgezien daarvan meestal niet.
Daarom bestaat mijn gamescollectie voor 90% uit fysieke exemplaren en koop enkel in de Store bij hele aantrekkelijke aanbiedingen.
Daarnaast kun je een fysiek exemplaar na uitspelen doorverkopen aan een ander (doe ik niet, maar het kan wel).
Afgezien van het feit dat veel mensen liever een fysiek schijfje met doosje en boekje hebben, kom ik het maar zelden tegen dat games in de Store goedkoper zijn dan in de winkel. Vaak zijn spellen in de Store nog 60 euro terwijl ze dan voor 20 of 30 euro in de winkel liggen.
Het ligt er maar net aan welke store je het koopt. Zo heb ik een lange tijd games uit de US store gekocht waar de game 40 euro was en hier meer dan 60 euro. Gelukkig bieden ze inderdaad de mogelijkheid dat je game fysiek kan kopen voor de mensen die dat graag willen, maar met de Xbox Gold korting en de mogelijkheid om in elke regio een game te kopen, denk ik wel dat fysieke games kopen een stervend iets is.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om je in de store gekochte game te koppelen aan een andere xbox. Je hoeft daar alleen in te loggen met je account en die gene heeft de game ook op zijn Xbox staan :)
Voor zover ik weet kan die gene dan vervolgens dat spel alleen maar spelen als jou account ingelogd is. Zo makkelijk gaat dat dus niet. Enige manier van games sharen is om van de console van je maat je home console te maken en vice versa.

Maar wellicht zijn er ondertussen alweer andere ontwikkelingen, dan hoor ik dat graag :)

edit: Tekstuele aanpassing

[Reactie gewijzigd door Chance77 op 9 juni 2015 18:12]

Zover ik gelezen heb koppel je het aan zijn xbox en kan hij met zijn eigen account de spellen gewoon spelen. Weet zelf niet of dit ondertussen is veranderd, aangezien ik nog geen tijd had om het te testen :)

Deze zomervakantie toch maar eens doen, ben er wel benieuwd naar.
Nee, werkt nog steeds. Heb dit al een poos zo ingesteld staan samen met een maat van me. Enige "nadeel" is dat als je je xbox thuis deelt met meerdere mensen zij alleen gebruik kunnen maken van jou spellen op het moment dat jou account ingelogd is
Echt? Dat is best wel nice! Van dat ingelogd zijn wist ik niet, maar als je op dit manier games kan uitwisselen maakt het deels ook weer goed :)
Ja maar let ook op er zijn mensen ( zoals ik :D ) die kopen een game fysiek, spelen het uit en gooien het weer op V&A hier op tweakers. Als ik een game koop die gemaakt is als single player, die verkoop ik zodra ik het uitgespeeld heb. Dat is voor mij een reden om niet in de online store te kopen, eenmaal uitgespeeld kijk ik er niet meer na om.

Hieronder lees ik een reactie van To_Tall met als argument dat het niet echt zinvol is voor die 20-30 euro.. Reken het uit op jaarbasis en het scheeld nogal een hoop.
Echter is het net iets anders, je koopt een game voor 60 euro en je verkoopt hem voor 35-45 euro. De koper die hem voor 35-45 koopt, die kan hem vervolgens ook weer verkopen voor 30-40 euro tegen die tijd.. Dus je hebt dan 5 euro ''verlies'' gemaakt, of anders gezien, 5 euro betaald voor een top game en plezier aan gehad. 5 euro vergeleken de 59 in de store is een groot verschil ;)

Ik ga niet zeggen dat kopen in de online store slecht of goed is, ik vind mijn manier van gamen in ieder geval prettig, vooral kijkend naar het kosten plaatje op jaar basis. Gamen hoeft dus geen dure hobby te zijn, het ligt eraan hoe je het doet/wilt.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 10 juni 2015 06:44]

" Enige manier van games sharen is om van de console van je maat je home console te maken en vice versa."

Inderdaad, maar dat moet je dus 1 keer doen, daarna hoeft de "hoofdaccount" niet meer ingelogd te zijn. Spreek uit eigen ervaring.
Klopt echt handig. Zelfs dlc en live gold kan je op die manier sharen.
Die schijfjes, doosjes en boekjes stelt tegenwoording ook geen kloot meer voor. Nee, liever het gemak en voordelen van digitaal dan met schijfjes te blijven hannessen.
Kan het goedkoper? Volgens mij is er al tijd wel een plek waar het net goedkoper kan dan dat je net hebt betaald. Maar gamen is gewoon een dure hobby. Als je goedkoop wilt, moet je geen current-gen console in huis halen imo.
Zeker we, je moet alleen de deals for Gold goed in de gaten houden.

Ik heb 12 Euro betaald voor Titanfall deluxe
En 20 Euro voor Kinect Sports
Leuk fysiek verkoop.. Je koopt een game voor 59 euro?? en dan voor 20?? 25 weer verkopen??

Wat is nou je winst cq verlies?? Zou je echt zonder die 30 euro kunnen?? Gemak kost bij mij ook wat.. Sterker nog..

Ik koop een game!! 50 euro in de winkel.. Alleen ik kan deze spelen..
Ik koop een game in de de XboX store voor 60 euro.. Nu kan ik en mijn broertje het spel samen tegelijk spelen.. Zeker voor AAA Games is dat interessant gezien die vaak maanden 60 euro blijven ;)

Streker nog, je hebt best kans en je ziet het al steeds vaker in winkels.. Dat je een coupon koopt en daarmee het spel download.. over een paar jaar koopt niemand meer een disk.. Waarom denk je dat diensten als Netflix en Spotify zo gewild zijn?
Je koopt hem in de winkel voor 60, verkoopt het voor 35-45.
2e hands koper koopt hemt voor 35-45 en verkoopt hem voor 30-40 (totaal betaald na de doorverkoop is 5-10 euro voor een top game).
5-10 euro voor een fysiek schijf of 60 voor een digitale versie die je niet kan verkopen mocht je dat willen (reken je winst cq verlies maar uit..). Stel je koopt maar 1 spel per jaar dan ben ik het met je eens en kan je je afvragen of het plaatsen van een advertentie op v&a boven het gemak gaat van de online store.

Ik heb het tevens nog niet meegemaakt dat als ik een game fysiek wil uit de winkel dat ik een coupon krijg :)

Ik ben blij in ieder geval dat geen 1 ''grote'' game ontwikkelaar zoals jou denkt en gewoon schijfjes in de winkel aanbied. Met ''grote'' bedoel ik niet die indie games die je in de store vind voor 5-10 euro, dat is inderdaad zinloos om die op disk uit te brengen aangezien dat denk ik meer verlies dan winst voor ze zal maken.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 10 juni 2015 07:01]

Dan nog, Ik zwem niet in het geld.. Maar om voor 3 a 4 keer per jaar een AAA titel te kopen. Die ik meer dan een jaar wisselend speel.. Ga ik echt niet moeilijk doen voor 60 euro en digitaal aan kopen..

Daarnaast kan je bij amazone http://www.amazon.com/gp/...464522&pf_rd_i=6469269011 gewoon de game ook digitaal aanschaffen. Zo heb ik die kaartjes ook al bij InterToys en BartSmit zien hangen..

Dus ja als je nu al kijkt naar nieuwe laptops en desktops die minder en minder met een optical drive worden uitgebracht. Denk ik persoonlijk dat de volgende generatie console mogelijk ook geen optical drive meer zal hebben.. Gezien we nu ook al langzaam aan games digitaal aanschaffen.
Je kan een pc / laptop niet met een gesloten console vergelijken.

Op de pc concurreren ze elkaar helemaal plat, ontiegelijk veel verschillende platformen om je game aan te schaffen, bij Xbox in principe maar 1 store (buiten codes die je idd online kan vinden Via je pc)
Daarbij hoeveel mensen met een laptop gamen? Wellicht veel mensen hier op tweakers. De rest zijn programma's die je online download. Nog geen cd met Skype of Facebook gezien.
Ik begrijp je punt, maar ik waardeer het huidige systeem en de fabrikanten gelukkig ook. En hopelijk blijft het zo. Tenzij ze met een marktplaats achting idee komen op de Xbox waarbij je je digitale aankoop kan doorverkopen
Ik vergelijk ook geen PC/Laptop met een console.. Ik zie alleen markt verschuiving!!

30 jaar geleden werden cassettebandjes gebruikt. paar jaar later 5,25" Floppies.. Halve jaren 80 tot ongeveer 1995 3,5" Floppies.. Zelfs windows 98 kon je installeren met Floppies :+

1996 tot 2002/4 CD-ROM 2002/4 tot 2013 DVD's

Sinds 2014 zie je steeds meer aankopen digitaal worden CD-ROM Zie je al lang niet meer net als DVD's eigenlijk..

BR Disks zie je voornamelijk bij consoles en video.. Maar mensen kopen steeds meer digitaal..

MS Office e.d. worden steeds meer digitaal verkocht dan op DVD.. Console Games worden al met de 360 als steeds meer digitaal gekocht. met de XBO zelfs nog meer.. Dus ja Of het nou om een console of PC/Laptop gaat.. Alles gaat langzaam aan naar Digitaal.. je koopt dadelijk gewoon een tegoed kaart in de winkel waarmee je de game kan downloaden..
Ik heb in het verleden heel erg veel games heel goedkoop kunnen kopen. Geleverd met een account die deze game had. Zo heb ik eigenlijk al mijn games op mijn hardeschijf staan. Ik had bijvoorbeeld Far Cry 3 en CoD AW (draak van een spel overigens) toen zij uit kwamen voor 30 euro waar ze overal voor 60 nog te koop waren.

Ik ben persoonlijk wel enorm gebaat bij deze uitbreiding, want ik zit al op 75% op deze manier.
Games kopen die op een ander account staan is redelijk ligaal.. de uitgever kan en mag je account blokkeren.. Daar gaat dan 30 euro.. Zal niet vaak gebeuren.. Maar handig is een andere zaak ;)
Bron?

Ga nou geen onzin roepen om je punt te maken. Jij vind schijfjes fijn, anderen niet. Jij weet niet hoe die andere accounts zijn verkregen.

Overigens is "redelijk illegaal" natuurlijk ook weer een onzin term. Iets is legaal of illegaal.

[Reactie gewijzigd door DeBers op 9 juni 2015 18:40]

Ligaal? Liga koek?
ligaal of bedoel je legaal of illegaal?
Dat is een aanbieding van Dixons, maar niet de huidige officiŽle adviesprijs. In de Microsoftstore.nl is ie bv nog gewoon §399 & §499.
Dat maakt voor de consument toch niks uit? In de US speelt Microsoft in op andere winkels aangezien ze daar fysieke winkels hebben, hier in Nederland hebben ze nog geen stores. Dat is de reden waarom winkels de prijzen naar beneden kunnen brengen. Een dixons mag echt niet zonder overleg met MS de prijs lager brengen dan de advies prijs. Dit geldt bijvoorbeeld ook met Apple producten (werk zelf in de retail).
Maar punt is dat niet iedereen de Dixons binnenloopt.

En adviesprijzen worden maar sporadisch gehouden. Vooral bij elektronica en witgoed heel weinig bv
500 GB is ook wel een beetje weinig voor de games van tegenwordig.. Dat jij daarom de toegevoegde waarde niet ziet is jammer.

Ik wil liever geen HDD aan mn xbox hangen..

Daarnaast kan je via de Xbox Store idd games kopen. Echter 69 Euro terwijl in de winkel 54 Euro, is nog een drempel alleen bij AAA Titels is de prijs vaak gelijk.. tot een maand of twee dan gaan de prijzen in winkels zakken.
Ik zie de waarde er wel in als de prijs niet zoveel hoger is als 339 euro. 100 euro meer uitgeven voor die 500GB extra is in mijn ogen gewoon teveel geld. Daarvoor kan je veel meer opslag voor kopen. Sterker nog, je kan ook usb cases kopen waarbij je niet alleen meer usb aansluitingen krijgt, maar ook de mogelijkheid hebt om een 2,5 inch harddisk te plaatsen.
339,-- euro is ook niet de advies verkoop prijs. Dat een handelaar korting geeft op een product om daarmee zo veel mogelijk te verdienen dat is aan hem.. Zijn marge wordt kleiner en MS maakt het niet uit die krijgt zijn centjes toch wel.

399,-- euro is gewoon advies verkoop prijs. Daar kan en mag je van afwijken. Dat zelfde zal gebeuren met de 1Tb variant.. Verkopers kunnen gewoon afwijken van de advies verkoop. Maar daarmee zullen ze wel minder marge halen..

Balans van voldoende marge tov verkopen..
In Nederland is de prijsverlaging nog niet doorgevoerd, maar dat zal niet lang meer duren. De 500 GB versie kost daar 349 dollar en de 1TB versie 399 Dollar.
Balans van voldoende marge tov verkopen..
Op een tablet, smartphone en dit geval een xbox zit amper tot geen marge. Zoals ik al eerder zei, mag een Retail winkel pas wat aan de prijs doen bij bepaalde producten als dat in overleg met de fabrikant wordt gedaan. Zomaar afwijken mag namelijk niet bij elk product. .

[Reactie gewijzigd door vali op 9 juni 2015 17:50]

Je mag op elk product dat je in de EU verkoopt zelf bepalen voor hoeveel je een product de deur uit doet.. Stelt een leverancier een prijsvast dan zijn dat prijs afspraken.. Xbox One 500Gb staat nu inc 4 games voor 329 bij InterToys..

De marge's voor tablets e.d. zijn zo klein dat het verlagen van de prijs de winkel alleen maar geld zou kosten. De marge op de Xbox % hoger dan bij tablets.. Dat de prijs wel makkelijker lager geprijsd kan worden...

Maar zoals ik al zei!! Prijsafspraken is bij wet verboden..
De marge's voor tablets e.d. zijn zo klein dat het verlagen van de prijs de winkel alleen maar geld zou kosten. De marge op de Xbox % hoger dan bij tablets.. Dat de prijs wel makkelijker lager geprijsd kan worden...

Maar zoals ik al zei!! Prijsafspraken is bij wet verboden..
Marges op een tablet en consoles zijn beide zeer laag. Sterk nog, zelfs een IMac zit niet gek veel meer marge op. Winkels verdienen ook geld op bijproducten.

Het klopt dat het verboden is, maar dat betekend niet dat het niet wordt gedaan? Bedoel, Apple hanteert nog steeds 1 jaar fabrieks garantie in de officiŽle Apple store, terwijl een product in Nederland moet deugen voor minimaal aantal jaar. Je mag dus flink hoog en laag springen om daar alsnog geholpen te worden.
Kop op man.. Apple en 1 jaar garantie.. pffff.. Wel ff de verkoop voorwaarde lezen.. Mogelijk hebt u consumentenrechten. In de EER en Zwitserland bieden nationale consumentenwetgevingen consumenten het recht om van de verkoper kosteloze herstelling of vervanging te verkrijgen van producten die een gebrek aan overeenstemming vertonen, gedurende minimaal 2 jaar vanaf de levering, en langer onder de lokale wetgeving van bepaalde landen. Bron Apple :+

Dus ja twee jaar garantie!! Daarnaast worden nu lichtnet adapters van apple uit 2010 ingenomen omdat er mogelijk een defect in zit :+ Apple is vrij coulant en dat kan je niet van elk bedrijf zeggen..
Je moet wel de Nederlands afdeling lezen. Daar is het nog steeds 1 jaar, maar houden tegenwoordig rekening met de wetgeving van Nederland en dat is per product verschillend. Twee jaar garantie passen ze tegenwoordig toe in de rest van de Europese landen.

Daarnaast is Apple helemaal niet "vrij coulant". Ze waren gedwongen om hun garantie aan te passen. Al zeggen ze dat ze nu de Nederlandse wet aanhouden, ken ik nog meerdere mensen waarbij ze nog steeds moeilijk moesten doen om in hun recht te staan.

Het vervangen van lichtnet adapters hebben ze gedaan omdat ze anders flink wat rechtzaken aan hun broek krijgen. Net als dat ze nu Beats Pill XL-speakers terug roepen. Heeft allemaal met kosten en baten te maken, niet dat ze zo graag de consument willen helpen.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 juni 2015 09:45]

Het leuke is dat je gewoon een USB 3.0 hdd kan sluiten van 1TB die je voor die 50 euro meer koopt. Dan heb je 1500GB voor dezelfde prijs. USB 3.0 hdd'tjes doen het in de benchmarks zelfs iets beter, al is hier in de praktijk weinig tot niets van te merken, maar ze doe niet onder dus!
De XboX Zelf is de vertragende factor..
Die wireless dongle daar wacht ik al een tijdje op. Enig idee wanneer die beschikbaar zal zijn in de Benelux?
Kijk!

Dit is het nieuws waar ik op wacht. Die console kan me gestolen worden, maar de controller lijkt wel fijn voor de wat tragere spellen op de PC.
De xbox is hier ook net uit dus lijkt me logisch dat we nog geen prijsverlaging hebben gehad.
Kijk, ik heb geen xbox one. Maar die controller is zo fijn. Kan niet wachten tot ik hem draadloos kan gaan gebruiken!. Maar goed dat je bovenaan staat anders had ik hier zo overheen gelezen.
En dan nu nog een variant dat de klant gewoon simpelweg zelf mag kiezen welke specifieke HDD diegene er in wil drukken.
Dat kan nu ook gewoon. Je kan iedere externe harddisk via usb aansluiten. Inbouwen is echt iets ouderwets en snap niet dat men dit nog wilt tegenwoordig..
Is de data voorziening net zo snel op een externe HDD als op een ingebouwde HDD? Lijkt me niet?
Kan sneller zijn. Afhankelijke van de externe disk.
Als je snellere laad tijden wil, dan wordt al even een extrerne disk aangeraden.
Oh grappig.. Ik had juist verwacht dat de ingebouwde sneller zou zijn.
ik denk dat een ssd sneller is
Die kast is er anders groot genoeg voor hoor. En intern is in dit geval wel fijn, aangezien je dan geen losse HDD meer onder je TV hebt staan. De PS3 deed dat immers wel, en die had (vooral de eerste versie) ook zo'n lompe behuizing.
inderdaad, zou fijn zijn als de consoles een slot zouden hebben waar je zo een sata schijf/ssd kan inschuiven. Ben zelf een PC gamer, maar ik zie zelf de voordelen van digitale downloads. Nooit meer gedoe met schijfjes als je veel games verzamelt. Zo had ik jaren terug meer dan 1 boekenkast vol met alleen maar CD's en DVD's, en moest je verplicht het schijfje in de DVD lezer stoppen (als je van de officiele weg gebruik maakte) om het spel te kunnen spelen. Nu heb ik meer dan 3tb aan games op mijn harde schijven/ssd's staan en kan ik deze starten met 1 druk op de knop via bijvoorbeeld Steam. En daardoor vond ik van consoles vaak de harde schijf een slecht verkooppunt, aangezien veel games al snel 10 tot 60gb groot kunnen zijn.

Daarnaast vind ik het ook mooier als alles in 1 kast zit, en niet allemaal van die rondslingerende randapparatuur.
Bij playstation kan je standaard, heel makkelijk zonder de garantie te verbreken, de hdd vervangen.
onnodig, gezien je een externe schijf van elk gewenst merk en grootte aan de xbox one kan hangen.
Leuke maar broodnodige en zeker niet overbodige vooruitgang!
500GB is gewoon te weinig voor deze console, zeker wanneer je al je games digitaal wil aanschaffen.
Zelf heb ik een externe SSD schijf aangesloten op m'n one, echt een aanrader! Ik kan nu genieten van snellere laadtijden en heb ook minder last van ontbrekende textures bij games zoals AC.

tip (Zet je xbox one in US region, koop USD xbox store credit en koop hiermee je games, veel voordeliger dan bij de mediamarkt of ander gamesboer.)
Die SSD heb je dan aan USB hangen? Kan ie nooit de volle snelheid van die SSD gebruiken toch? Maar blijkbaar is dat nog sneller dan de interne schijf?
XBone heeft een USB 3.0, deze doorvoersnelheid benut niet het maximale van een SSD maar is wel aanzienlijk sneller als een HDD
broodnodig? Totaal niet juist. Door een snelle externe disk aan te sluiten is de xbox sowieso sneller omdat hij dan opname verkeer kan scheiden van het lezen/schrijven van de speldata.
Juist de xbox heeft een zeer makkelijke manier om de diskruimte uit te breiden.
Er was toch al veel langer een 1 TB versie. Toen ik nog bij de dixons werkzaam was een aantal maanden geleden hadden wij deze versie al:

http://www.xbox.com/nl-NL...-of-duty-advanced-warfare

Een 1 TB versie special editie met COD.
Snap dus niet wat er "nieuw" is aan een xbox met 1 TB.
Dat was een limited edition. Dit is een normale versie.
Waarom geen SSHD die dingen zijn ook niet zo duur meer en bieden zeker bij terugkomende handeling een flinke performance boost ten opzichte van een HDD. Een gameconsole is best een goede combinatie met een SSHD lijkt me.
Nee, want de prijs die je betaald voor de schijf is het niet waard voor de paar seconden dat je sneller laad.
Ik ben hier wel redelijk blij mee :-)
Had misschien liever 2 of 3 TB gezien maar dan gaat de prijs ook weer omhoog natuurlijk...
Ik weet ook wel dat je een extra externe schijf kunt aansluiten (of insteken bij PS) maar heb persoonlijk liever een console die out-of-the-box een grotere schijf heeft, want de installaties van de huidige games zijn niet min...!
In Nederland is de adviesprijs van de 500GB-Xbox One al 399 euro
Microsoft heeft het zelf over een prijs "vanaf §349 voor een kale Xbox" en over "vanaf §379 voor een bundle" zoals hier vermeld, hoewel deze prijzen zo te zien vrij recentelijk zijn aangepast. Hier staan ook diverse modified consoles zoals de witte voor de Sunset Overdrive game die erg sexy staat in mijn huiskamer of het model waar de DLC van CoD bij wordt geleverd :).
*De vermelde prijzen zijn geschatte consumentenprijzen; de daadwerkelijke prijs kan per verkoper verschillen
Dat is dus omdat het aanbiedingen zijn. De adviesprijs ligt nog steeds op §399.
Had gehoopt dat ze ook iets aan het design zouden gaan doen of de achterlijk grote power brick, maar helaas :( Wellicht komen ze met een verassing op de E3.

Ook geen Xbox mini, voor alleen de media toepassingen.

/edit:
https://www.youtube.com/watch?v=Q86LNWlQEg0
Voor de liefhebber een filmpje van de aankondiging

[Reactie gewijzigd door gabba25 op 9 juni 2015 16:04]

De 500gb is veels en dan ook veels te weinig. Zelf heb ik er een 2TB USB 3.0 extern aan hangen en die zit al meer dan 70% vol met games. De interne drive gebruik ik niet omdat die langzamer is dan de externe schijf dat merk je heel erg goed met loading screens sommige games scheelt het wel 30 seconde. van start tot je in het menu bent.

Ze hadden het OS beter op een interne kleine ssd flash ofzo kunnen zetten en je dan een slot moeten geven waar je zelf een HDD in had kunnen prikken.
Ik wacht gewoon nog lekker twee jaartjes, in de hoop dat ze hier ook slim varianten van uit brengen! Ook ben ik benieuwd wat Microsoft met Windows 10 gaat doen op de Xbox One!

Deze Xbox One, had gewoon bij de launch al beschikbaar moeten zijn! Voor eventueel de meerprijs van §50,00. Men had kunnen weten dat 500GB gewoon te kort is.