Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties
Bron: Eurogamer

Eurogamer heeft een artikeltje gepost over de workshop die John Carmack tijdens het Razer-GPL Tournament gaf. JC sprak tijdens deze sessie over de toekomst van 3D engines:

Something else John touched on was the way that game design is becoming more and more time consuming and complex as technology advances. To take advantage of faster CPUs and graphics cards, designers must generally add more detail to their levels, models and textures, which usually means spending more time.

One extreme example is the idea of "painting" an entire level with unique textures rather than using a few small repeating textures, which John described as "crappy texture compression". Artists would also be able to go in and edit the lightmaps by hand, as they can on computer animated movies. Again, this takes a lot of time, effort, and storage space, and graphics cards would need to have much better texture management to make it possible, as well as pushing texture compression to its limits.

This isn't a direction id is likely to take in the near future though, as John told us he is "scared to death of having to hire ten more artists" to do it!

John Carmack tijdens Razer-GPL workstop

Thanks DrZeuss voor de tip.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Ziet er gaaf uit. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe generatie games er dan uit zal zien.
Ik ben echt benieuwt hoe die spellen dan eruit zien!!!!! :)

Misschien wel meer spellen met VRML }>
Zijn sportschoenen in?
Maar als het ingewikkelder wordt om levels en games te maken, dan gaat of de prijs omhoog, of eht duurt langer voordat de games uit zijn.
BTW, zou die John representatie geld krijgen???

als hij het krijgt dan doet ie er kennerlijk wat anders mee.
Nee, hij sponsort sportschoenen.
LOL
misschien weet ik het wel beter, of denk ik dat maar hehe
maar uiteindlijk gaat alles naar Real Time Rendering
dus, wat je ziet wordt gerendeerd, eitje toch? ;)
goh ik had me jC toch iets anders voorgesteld..
zoiets als jR ofzow met zn zwarte haar! ;)
maarja Jc is de man dus hij zal t wel weten..
Hmm John Carmack heeft geloof ik een aantal ferrari's... Nix geen sportschoenensponsor..
ehm net of FPS spellen van nu niet Real Time Rendering zijn...

Hij heeft z'n haar trouwens afgeknipt...

Ga ff het hele artikel lezen, is altijd wel interessant wattie allemaal te zeggen heeft.

hij heeft onder andere een TwinTurbo F50 staan bdw.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True