Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Grote verbetering in nVidia 5.14 drivers voor Athlons

Door , 42 reacties, bron: iXBT Labs

iXBT Labs heeft een paar Quake III benchmarks gedraaid op een Athlon systeem met de nVidia 3.77, 5.13 en 5.14 drivers. Uit de resultaten blijkt dat de nieuwe 5.14 drivers een gigantisch snelheidsvoordeel opleveren (thanks Crack voor de tip):

Seems like NVIDIA managed to make a great improvements in 5.14 version of Detonator drivers for Athlon based systems. We've tested them at our Athlon 700MHz system (Asus K7M, Creative Annihilator Pro). So, take a look at Quake3, High Quality 1024x768x32, demo2 results:

Detonator 3.77 - 55 FPS
Detonator 5.13 - 58 FPS
Detonator 5.14 - 73 (!!!!) FPS

Door Femme Taken

Architect

16-04-2000 • 16:13

42 Linkedin Google+

Bron: iXBT Labs

Reacties (42)

Wijzig sortering
Hier staat 'ie dan. Athlon 700 met CL Anihalator PRO. Dus meteen overgestapt van 5.13 naar 5.14.

En wat denk je? Ik ga van 93 naar 94 fps in Q3 Demo 1 in 800x600. En in 1024x786 haal ik met die Demo2 die zij gebruiken slechts 58 fps. Ik vraag me af wat ik fout doe.

Natuurlijk, als ik AGP 2X aanzet crasht m'n systeem, hoewel ik revisie 6 heb (Asus K7M). En super bypass wil ook niet stabiel draaien. Ligt het daaraan? Ik bestel morgen meteen een K7V, dat staat vast.
Het is al langer bekend dat de geforce slecht werkt op een irongate chipset...misschien gewoon een zware bug fix.....
en dat er 'eindelijk athlon geoptimaliseerde drivers zijn', klopt niet helemaal, tenminste als je van 3d-now! ondersteuning uitgaat.
3dfx leverd al een hele tijd 3dnow! ondersteuning in hun drivers....
Met Half-Life zuigen deze drivers ERG, de 508 zijn nog het beste !

met 5.13 en 5.14 flikkerd het beeld en haal je een fps om te HUILEN :'(
en ik heb een Athlon ja...
Mensen met flikkerende beelden in OpenGL based games zouden kunnen overwegen bij de OpenGL properties in de nVidiatab bij 'buffer flipping mode' wat andere waarden te proberne, bv 'Use Block Transfer'. Verder het aanzetten van VSync wil wel helpen.
Mensen Thnx
Go Nvidia Go Athlon

het werkt eindelijk zeker in combo met het nieuwe Bios voor de K7M !!!!

Flex }>
Hoe kan dat?

Werkt dit ook op mijn systeem?
Dual cellie 366@550
64MB RAM
Asus V3800 Pure
Zal wel 3dnow! zijn die eindelijk goed erin is gebakken, anders weet ik het ook niet meer
Amd is going to take over the world hehe.

Nu nog een vergelijking met de coppermines mensen !
Santana: Ik denk niet dat je zoveel verbetering zult zien. Als je goed leest staat er verbetering voor "Athlons". Aangezien Intel < nog ;) > geen Athlons in zijn assortiment heeft, en een celeron ook uit die stal komt...

Zal wel zondag wezen... :)
Ik ben benieuwd of Matrox ook zo'n trucje gaat toepassen. Meer frames wil ik altijd wel hebben. Dit moet toch weer een pluspunt zijn voor de AMD.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*