Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties
Bron: AMD Zone

AMD meldt met grote blijheid dat de nVidia GeForce2 geoptimaliseerd is voor het AMD platform. Basicly wil dat zeggen dat er 3DNow! support door de GeForce drivers is gemixt. Eerdere liet iXBT Labs zien dat Athlon gebruikers met de recente Detonator 5.14 drivers een behoorlijk performance sprongetje kunnen verwachten:

AMD announced today that NVIDIA's groundbreaking GeForce2 GTS, the first shading graphics processor unit (GPU) for the desktop PC market, has been fully optimized for use with AMD processor platforms, including platforms based on the AMD Athlonô processor. Significant gains in performance are being realized through optimizations at both the silicon and software driver level.

The GeForce2 GTS combines blazing fast graphics processing and powerful new features like the NVIDIA Shading Rasterizer (NSR) that delivers a major step towards truly interactive, cinematic-quality real-time graphics. The NVIDIA Shading Rasterizer is a radical new technology that enables sophisticated per-pixel shading capabilities delivering the next-generation of visual realism to the PC platform.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Heel leuk allemaal, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat de GayForce niet is ge-optimaliseerd voor de PIII. Natuurlijk vindt nVidia dat zo vanzelfsprekend dat er helemaal geen aandacht aan besteed wordt.

Waarom is het met het huidige marktaandeel van AMD niet vanzelfsprekend dat ook 3DNow! ondersteund wordt? Ik had niet anders verwacht!

Metalstef
Wacht ff, kan een videokaart dan geoptimaliseerd worden voor 2 verschillende procs? Zo ja, dan zal dat wellicht standaard gebeuren en melden ze dit zeker ipv de melding dat hij voor 1 proc geoptimaliseerd is. Zo nee, dan kiezen ze voor 1 proc. Dus wat is hier gebeurd?

Een tweede: mischien dat 3DNow! nog niet volledig ondersteunt wordt omdat AMD dat marktaandeel pas het laatste half jaar heeft veroverd? Het ontwikkelen van een beetje hardware of software (dat eventueel 3DNow! kan ondersteunen) duurt zeker een halfjaar. Zo vanzelf sprekend is het dus nog niet dat 3DNow! wordt ondersteund. Er kan nog van alles gebeuren op proc gebied, dus laat AMD dat marktaandeel maar eerst eens behouden (waar het wel naar uit ziet, maar toch...voorzichtigheid blijft geboden).

Tip voor de moderator: wees voorzichtig met de score van een reactie als de poster zo weinig toelichting geeft op zijn ideetjes.
</div><div class=b4> Zo vanzelf sprekend is het dus nog niet dat 3DNow! wordt ondersteund </div><div class=b1>
We hebben de K6-2 al vrij lang, en als je dan als fabrikant weet dat in de toekomst AMD en mogelijk Cyrix aan 3DNow! gaan doen en dat zelfs gaan uitbreiden, zou ik daar toch eens goed naar kijken. Ik geef toe dat de K6-2 niet de perfecte chip is om te gamen, maar er zit genoeg toekomst in 3DNow! En dat is al langer bekend dan alleen nu met de Athlon.
DOS,

Ehrmmm.... Ik hoop dat je het sarcastisch bedoelt....

Zo niet,

Geforce 2 heeft een verdubbelde Fill-rate, geoptimaliseerde T&L, hij loopt op 200 Mhz Clock i.p.v 125, en hij kan nu in zijn pipeline iets meer aan, weet niet meer precies wat het was, iets geavanceerder multitexturing ofzo, moet je ff een van de 35 (p)reviews doorlezen.... ;)

Alleen de prijs gaat weer een eng stukkie omhoog, introductie voor de 32 MB DDR variant iets van ongeveer 1000,- .. :(
Er, A-Rock, de drivers worden geoptimaliseerd, niet de kaart. Zo draai ik sinds n half jaar met multithreaded SSE-enabled drivers. (uhm, nee, niet van nvidea)

Verder heb ik geen tip voor de moderati, dacht ik.
De oude detonators waren ooit ook al eens voor 3DNow! geoptimaliseerd? Ik kan me tenminste herinneren dan m'n Q2 toen ineens 40% (!) sneller werd op m'n K6-2...
Maar misschien is het daarna wat verwaarloosd, waardoor ze er nu maar weer eens aandacht aan hebben besteed (en bv ook evt. 3DNow2 en MMX2 instructies hebben toegepast)?

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het hier niet specifiek om 3DNow gaat, maar ook om normale Athlon-instructies, Athlon cache-alignment, etc. etc.

Bovendien wordt er door AMD gesproken over "optimizations at both the silicon and software level". Zou er op hardware-niveau dan ook een specifieke Atlon-optimalisatie hebben plaatsgevonden, of bedoelen ze alleen dat de hardware in het algemeen ook geoptimaliseerd is?
Ok, Athlon ge-optimaliseerd, dat is leuk, maareuh, dat betekent niet dat ze NIET-intel geoptimaliseerd zijn (MMX & SSE en dat soort gein).
De Athlon optimalisatie liet gewoon even op zich wachten, en de standaard drivers van de GeForce2 doen dat dus standaard al! Dit is natuurlijk hartstikke leuk dat erbij staat dat het om de GeForce2 gaat, maar sinds wanneer zijn de nvidia drivers PER videokaart anders, oftewel de GeForce kan de GeForce2 drivers ook wel gebruiken.
Ja ja geoptimaliseerd voor het Athlon platform. De eerste GeForce werd ook een tijdje als het meest geschikte beeldmedium voor Athlon gepropageerd. Todat bleek dat de powerconsumptie van GeForce en Athlon samen zo groot waren, dat de meeste mobo's door de knieen gingen.

Aangezien iedereen nog met een First Generation Athlon zit, moet die GeForce II Giga Texel Shader aardig wat minder electronen zuipen wil het dit keer met Athlon werken.

Zal wel weer niet het geval zijn :( Ik hoor het verweer van NVidia al. "Ja we hebben een dieshrink doorgevoerd en dat heeft de powerconsumptie gehalveerd. Echter hebben we zoveel extra ongebruikte functie's toegevoegd, dat hij gemiddeld toch ietsje meer vreet dan de NV10. We hebben alle stabiliteitstesten met glans op een Intel systeem doorgevoerd. Echter bleek het Athlon platform toch iets kritischer te zijn met de powerconsumptie en hebben we nu dezelfde compatibiliteits problemen tussen NV15 en Athlon als bij de NV10. Maar als troost hebben we de Detonators hevig op Enhanced 3DNow! geoptimaliseerd, zodat het beeld voor enkele seconden in al zijn machtige glorie kan glanzen voordat je een 3- of 2D-lockup krijgt!"

AMD Athlon en NVidia GeForce mixt gewoonlijk net zo goed als Nitreerzuur en Glycerol. (Geeft Nitroglycerine --> Boem!).

Mocht iemand mijn "RANT" hier niet snappen, dan moet hij mijn beeldscherm maar eens bekijken. In 2D heerlijke RODE STREPEN op mijn beeldscherm. GeForce en KX133 werken niet samen.

Misschien toch maar eens 3DFX?
Een AMD met een G-Force 2.

Kan het nog mooier?? :)
AMD kicks ass!! :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True