Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties
Submitter: John Stopman

Eztv, een populaire site die tv-programma's via bittorrent distribueerde, heeft zijn activiteiten gestaakt. Volgens een beheerder is dit besloten nadat onbekenden diverse domeinnamen van Eztv in handen hadden gekregen en wellicht ook de torrentsite hadden gekraakt.

TorrentFreak sprak met enkele beheerders van Eztv. Zij vertellen dat onbekenden begin dit jaar aanvankelijk eztv.it in handen kregen nadat de domeinnaam door registrar NIC.it was geschorst en opnieuw op de markt werd aangeboden. De beheerders stapten over naar eztv.ch, terwijl de domeinnaamkaper torrents die op eztv.ch waren gepubliceerd via een reversed proxy van eigen reclameuitingen voorzag. De domeinnaamkaper stelde een overeenkomst voor met de beheerders van Eztv, maar zij weigerden. Ook poogde Eztv tevergeefs om de proxyfunctie van Novakings eztv.it te blokkeren.

De domeinnaamkapers slaagden er later ook in om eztv.se in handen te krijgen. Daarbij ontstond de vrees dat zij wellicht inloggegevens in handen hadden gekregen, waarna de Eztv-beheerders besloten om de site maandenlang te sluiten terwijl er een security-audit werd gehouden. Uiteindelijk kwam ook eztv.ch in handen van de domeinnaamkapers.

Na alle tegenslag hebben de beheerders van Eztv, een van de populairste sites in de torrent scene, besloten om na tien jaar te stoppen. Zij stellen dat het 'plezier' in het verspreiden van torrents van populaire tv-content is bedorven door de activiteiten van de domeinnaamkapers. Ook benadrukken dat zij nooit met een winstoogmerk hun activiteiten bedreven. Diverse andere torrentsites blokkeren inmiddels accounts van gebruikers die zich voordoen als Eztv.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Ehm, wacht ff. Domein kapen? Hoe werkt dat? En zijn mijn domeinen ook kwetsbaar?

[Reactie gewijzigd door Mocro_Pimp® op 19 mei 2015 12:15]

Het belangrijkste wordt niet eens gemeld: Hoe is EZTV.ch gekaapt?
Ze hebben de WHOIS gegevens van EZTV.ch erbij gehaald, en gekeken op welke naam dat domein stond. Daarna hebben ze een bedrijf in de UK geopend met dezelfde naam.
Als je eenmaal die naam hebt, kun je daarna makkelijk een transfer forceren.
Domeintransfers nemen een aantal dagen in beslag, waarbij je nog even tijd hebt om het allemaal te annuleren. De registrar die het domein weggaf, werkte niet mee met de originele/echte EZTV eigenaren en annuleerde niet de transfer. De registrar zei dat ze het maar via de rechtbank/ICANN moesten uitvechten.

Oh een nog eentje: Waarom werd EZTV.it geschorst?
De WHOIS data was onjuist, terwijl daarover niet gelogen mag worden. Een .it domein mag per direct ingetrokken worden als de WHOIS data vals is, en mag daarna ook gewoon weer opnieuw verkocht worden. (Bron: Nic.IT Guidelines pagina 87, sect. 3, F. Waarin staat dat ze je domein kunnen afpakken als je verkeerde gegevens opgeeft in de registration. De gevraagde gegevens zitten in pagina 90.)

[Reactie gewijzigd door Rex op 19 mei 2015 13:59]

Oh een nog eentje: Waarom werd EZTV.it geschorst?
De WHOIS data was onjuist, terwijl daarover niet gelogen mag worden. Een .it domein mag per direct ingetrokken worden als de WHOIS data vals is, en mag daarna ook gewoon weer opnieuw verkocht worden. (Bron: Nic.IT Guidelines pagina 87, sect. 3, F. Waarin staat dat ze je domein kunnen afpakken als je verkeerde gegevens opgeeft in de registration. De gevraagde gegevens zitten in pagina 90.)
Tja, zo gauw je een adres opgeeft wat letterlijk bestaat, kan een hoster niet meer dan concluderen dat het adres klopt. Dus wanneer is het adres dan "vals"?
Het is niet alleen adresgegevens. Bij NIC.IT (en .ES ook trouwens) wordt er gevraagd naar je legitimatienummer en je moet verplicht in de EU wonen. Ik weet niet precies wat ze hadden opgegeven, maar er zijn best veel manieren om erachter te komen dat je adres vals is. Ik geef standaard "Weena 624 in Rotterdam" op bij mijn domeinen. Als iemand er nauwkeurig naar kijkt, dan ziet hij dat het de adres van Holland Casino is. De NIC weet dat meteen dat het vals is. Ook een telefoonnummer die niet bestaat, of een ID die niet matched is genoeg om het domein te annuleren. Als ze éénmaal achter je aan zitten, kunnen ze van alles erbij halen om je domein af te pakken. Enneh, NIC.IT hoeft niks te doen. Als de kapers al het onderzoek doen en daarmee naar NIC.IT in Pisa gaan, en daar iemand overhalen, dan ben je gewoon je domein kwijt.
"Ik geef standaard "Weena 624 in Rotterdam" op bij mijn domeinen."

Als je dat doet heb je sowieso geen poot om op te staan. Je mag niet eens een vals adrres opgeven, alleen daarvoor kan de domeininstantie je domeinnaam al van je af pakken en vrijgeven.

Of ik begreep je verkeerd...
Nee, je hebt helemaal gelijk. Mijn punt was juist dat wat ik deed meteen tot annulering van mijn domein kon zorgen, ook al is het adres een echte bestaande adres.
Hoe dan ook, bij een torrentsite zou ik dat nooit doen. Je bent zo je domein kwijt. Je kunt beter een "whois protection" bedrijf betalen die de naam voor je registreert en hun eigen adres gebruiken.
Helaas zijn de meeste tld's die "whois protection" bieden van Amerikaanse en Britse registeries (inclusief tlds van Amerikaanse territoria over zee en Britse Kroonlanden). Niet echt gunstig voor Bittorrent sites.
Of je moet een domeinboer hebben die als "katvanger" zijn eigen NAW gegevens in gaat vullen ipv de jouwe (AFAIK dat was bij PRQ het geval). Maar ja, stel dat jij een domeinboer bent en iemand vraagt of je jouw gegevens in de plaats van de zijne wil invullen, dan kun je aan je klompen aanvoelen dat je vroeg of laat er problemen mee gaat krijgen.
Je bedoeld dat de meeste whois-protection-diensten worden aangeboden door US/UK bedrijven die vaak dochterbedrijven zijn registrars.
Er zijn honderden, zo niet, duizenden registrars die buiten de VS/UK een bedrijf hebben en ook whois-protection-diensten aanbieden.
Het is wel waar dat de copyright holders als een gek tekeer gaan tegen die registrars of hun dochterbedrijven, maar daar betaalt de Bittorrent site een extra geldbedrag voor. Privacy kost geld.
Nee, ik bedoel een niveau hoger.
De meeste gTLDs die whois-protection bieden zijn eigendom van een Amerikaans of Brits bedrijf of het heeft een aantoonbare relatie met de VS of VK.

Generieke TLDs zoals .com, .net., .info, .biz, etc hebben de schijn dat ze internationaal zijn, maar dat zijn ze niet. Het Amerikaanse Verisign (van .com, .net en .biz) heeft een dikke vinger in de pap. En is het Ierse Afilas (van o.a. .info en .org, maar ook een aantal ccTLDs) wel te vertrouwen omdat het een kantoor heeft in Philadelphia en Londen? Bij die nieuwe tlds is het Amerikaanse Donuts de grootste, maar die heeft voor elke tld weer een aparte firma.

Maar ja, Als we nog een niveau hoger gaan komen we uit op het Amerikaanse ICANN.... :)

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 20 mei 2015 22:33]

ik denk dat de mediabedrijven eindelijk een manier gevonden hebben om hun 'illegale shit' op te kuisen .... dat dit gelukt is zullen ze met veel gejuich ontvangen bij brein, sabem en andere organisaties die de kopierechten uitzuigen in naam van *AAAAAAHHHHUUUUUUMMMM* (jaja, een zééér grote en luide) gerechtigheid..
Ja en nee. EZTV bestaat trouwens gewoon nog. Het enige/grote verschil is dat er nu allemaal reclame erop gedumpt is, en dat de nieuwe eigenaren dik geld verdienen. Aan de andere kant, kijken de meeste torrentsite-eigenaren nu wel uit met de whois gegevens...
Lees je mee Dimitri Reijerman ?
Domeinen zijn altijd kwetsbaar ....

Ik kreeg van mijn registrar vorige week 2 mails met auth-info om de boel over te mogen zetten.
Zou de 'aanvaller' ook toegang to mijn mail hebben, ben ik de boel kwijt.
Aangezien mijn passwords allemaal afzonderlijk zijn, zijn mijn mailaccounts daarbij niet toegankelijk ( hoop ik )

uit voorzorg via keepass maar weer wat password-shuffles gedaan ...


achteraf bleek dat een kennis het verzoek had ingediend, en .nl ipv .eu had opgegeven.
De auth-code is een 2e controle dat hij ( of ik ) er werkelijk toegang toe heb, om dat domain te verplaatsen
in feite kan de beheerder van het domein (de DNS provider waar hij geregistreerd staat) omgekocht worden en zo alsnog je domein overgedragen worden aan een goed betalende concurent. Dit zal mischien niet snel in het .nl gebied gebeuren, maar indien je domein bij een wat meer oosters bureau geregistreerd staat zullen ze daar niet moelijk in zijn bij het juiste bedrag denk ik :+
Als je DNS provider omgekocht wordt, kun je makkelijk overstappen op een andere, door de DNS bij de registrar aan te passen en je eigen DNS te gebruiken of die van je registrar.
"Ik kreeg van mijn registrar vorige week 2 mails met auth-info om de boel over te mogen zetten. Zou de 'aanvaller' ook toegang to mijn mail hebben, ben ik de boel kwijt."

Tsja, zo werkt dat nou eenmaal. Als ze mijn portemonnee jatten en ik heb daar mijn passen in EN een briefje met mijn pincode's erop, dan ben ik ook al mijn boel kwijt. ;)
En is de kern van mijn antwoord, dat je ten alle tijden gevaar kan lopen.
Als je dan niet zelf voor 'beveiliging' zorgt ( in dit geval gescheiden wachtwoorden ) dan kan zoiets heel makkelijk gebeuren.
Zoals vaak komen er nieuwe groepen voor terug. Zo bestaan ook veel releasegroups niet meer, maar zijn er weer nieuwe voor terug.

Het blijft opzich een apart wereldje, vol concurrentie en competitie (Beste bronnen, beste cracks, snelste).
Concurrentie? http://scenerules.irc.gs/

Er zijn zeer duidelijke afspraken over elk type release tot op 3 decimalen achter de komma. Er zijn afspraken over revisies, herhalingen, naamgevingen etc. etc.

Sommige groups hebben de afgelopen jaren alleen een nieuwe naam gekregen maar gaan terug tot de tijd van de Commodore 64.
Alleen dat de Nederlandse scene er nog steeds een eigen set ( not) regels op nahoud

QoQ met relatief goede releases plaatsen hun spullen ( ondertiteling) nog steeds niet op de juiste manier.
Hierdoor wordt de NL-scene op usenet nog steeds gezien als spam / garbage.
Site's als nzbs.org kunnen gewoonweg niet juist indexeren, en de NL site's zijn één en al haat en nijd naar elkaar toe, tot passworded en malware posten onder elkaars naam aan toe.

jammer, maar het blijft een kinderachtig zooitje ( wat nu dus nog meer wereldwijd wordt )
Mierenneukmodus:
Die behoren dan ook niet tot de 'scene' maar zijn simpelweg P2P groups.

Ontopic:

Het is begrijpelijk dat de beheerders ermee kappen als er zulke kapers financieel gewin uit proberen te slaan. Maar zoals bekend zijn er legio andere manieren om aan die content te komen, het is nu niet zo dat eztv unieke content had.
Ik denk niet, dat QoQ de "hoofdschuldige" is (zelfs voordat QoQ er was, was dat probleem er al), zoals jij het wil laten geloven, sterker nog, ik denk dat er buiten QoQ om meer gepost wordt, die daadwerkelijk die rotzooi veroorzaken.
Dat zijn ze ook zeker niet, maar wel degelijk medeschuldig.
Ze zijn op dit moment toch ook één van de grotere spelers op de markt ( voor NL dan )
En hebben zich nooit iets aangetrokken ( en zelfs vrij bot gereageerd ) op verzoeken om iig de internationale 'afspraken' na te komen in hun posts.

dat ik niet weet wat de huidige 'scene' is, laat ik in het midden, aangezien ik daar zo'n 20 jaar geleden al afscheid van genomen heb.
De populaire "i know an zero day ftp" roepers mogen hun dingetje doen, ik ben ermee gestopt om mijn redenen, en laat het aan de huidige generatie over.

* FreshMaker herinnert zich de goede tijden nog wel, toen het nog iets 'betekende' om als eerste te mogen zeggen dat je X of Y al had ...
Het is duidelijk dat je niet weet wat de scene is.
Dat zeg ik toch.

Toch is er competitie, ik heb zelf nog met FXP boards gewerkt. Dat er een protocol is betekent niet meteen dat ze niet de snelste/beste willen zijn.

en je laatste punt is ook oud nieuws, maar er zijn genoeg groepen echt gekapt
EZTV behoort niet tot de scene en volgt dus ook niet de regels van de scene.
Ja, concurrentie, want releasers hoeven zich helemaal niet aan deze regels te houden.
"Afspraken" bedoel je. Want echt vaststaan doen ze niet, anders was het wel afgetikt als standaard door een officiele instelling. ;)
er zijn er anders wel veel minder als 10 jaar geleden hoor.
persoonlijk vond ik eztv een van de betere sites voor een aflevering af te halen al gebruik ik persoonlijk een privetorrent tracker voor tv series bleef eztv toch wel handig voor tussendoor eens een friends afleveringetje af te halen ipv een heel seizoen op prive tracker
Na alle tegenslag hebben de beheerders van Eztv, een van de populairste releasegroepen in de torrent scene en een druk bezochte website, besloten om na tien jaar te stoppen.
Is dit gewoon copy-paste van Torrentfreak?

EZTV is geen release-group maar een site om torrents te distribueren; de laatste geposte releases op de site zijn van de groups DIMENSION, KILLERS en LOL.
Penny Dreadful S02E03 1080p HDTV X264-DIMENSION
The Following S03E15 1080p HDTV X264-DIMENSION
TURN S02E07 720p HDTV x264-KILLERS
TURN S02E07 HDTV x264-KILLERS
NCIS Los Angeles S06E24 HDTV x264-LOL
NCIS Los Angeles S06E24 720p HDTV X264-DIMENSION
The Night Shift S02E14 720p HDTV X264-DIMENSION
The Night Shift S02E14 HDTV x264-LOL
Stalker S01E20 720p HDTV X264-DIMENSION
Stalker S01E20 HDTV x264-LOL
EZTV is wel degelijk een release groep. Tot nog niet zo lang geleden kon je op TPB eztv met een roze doodshoofd zien. Oftewel: Bewezen goede content. Dat ze later meer in de distributie zijn gaan zitten dan in de reproductie doet daar niet aan af.
Die zijn al niet meer van de oorspronkelijke EZTV, maar de nieuwe. Waaronder dus extra overbodige files, sample bestanden en idd veel meer verschillende groups. Bij de oude EZTV was dit allemaal veel cleaner en overzichtelijker...
EZTV is zelf geen releasegroup, eerder een distributiegroup. EZTV distribueert bestaande rips van de daadwerkelijke releasegroups (bijv IMMERSE, KILLERS etc).
Popular TV-torrent distribution group EZTV is no more. After losing key domain names and data in a hostile takeover, EZTV founder NovaKing has called it quits. The group's retirement marks the end of an era in which the EZTV brand became synonymous with TV-torrents.

[Reactie gewijzigd door FREAKJAM op 19 mei 2015 12:10]

EZTV had goede torrents, maar deze zijn ook gewoon via andere wegen te krijgen. Ze gaven gewoon hun eigen 'brand' aan de rip en deden een (overzichtelijke) reüpload.

Als je voor de beste kwaliteit wilt gaan is EZTV sowieso niet de beste keuze. Alhoewel ze tegenwoordig wel Game of Thrones in 1080P via BATV distributeerde.
EZTV was in mijn ogen veel beter. Altijd consistent met bestandsbenaming en episode nummering, en nooit die overbodige .nfo en sample bestanden erbij, of in een extra folder geplaatst. Gewoon de videofile en klaar. Ik heb nog geen alternatief gevonden waar het zo makkelijk en netjes is.
Wel jammer dat men (zoals jij Sjekster) de scene release standaarden niet meer op prijs stelt en dat het (vaak opnieuw gelabelde) releases zijn die juist aftrek vinden. Ondanks dat het toch echt de release groups zijn die zorgen dat je kwaliteitsmateriaal überhaupt te pakken kan krijgen.
Wat, wil je dat ik al die nutteloze NFO files ga lezen, alle samples ga kijken? Ik kan ook prima zien wie het gereleased heeft door naar de bestandsnaam te kijken, daar heb ik al die uiterst overbodige extra bestanden niet voor nodig hoor.

Het heeft IMO echt helemaal niks met waardering te maken.

Als ik nu bij bijv 1337x ga kijken, heeft de ene release 624 in de naam, de ander 0624, en weer een ander S06E24 (wat de meest voorkomende standaard is). De ene plaatst het in een map, de ander niet, de een gebruikt puntjes, de ander streepjes, etc etc. Zo wordt het vooral bij series een lekkere rommel in de hoofdmap. XBMC komt er meestal wel uit, zodat je daar niet tegen al te veel problemen aanloopt gelukkig, maar het is gewoon irritant dat je met regelmaat weer die mappen door moet spitten om orde op zaken te stellen.

EZTV was gewoon een genot. Magnet linkje, even verwijzen naar goede map van serie en klaar. ALTIJD consistent qua benaming.

Trouwens, ze hadden ook met regelmaat bestanden van andere releasegroups, gewoon met naamsvermelding in bestandsnaam, maar verder gewoon wel volgens hun normale nette richtlijnen zonder overbodige rommel.

@Van-Z: ik klonk misschien beetje bot, maar zag het niet als aanval hoor, no worries :)

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 20 mei 2015 21:20]

Mja dat bedoel ik dus, je kan vaak niet meer zien (of vertrouwen) wie het released op basis van de bestandsnaam.
Het heeft te maken met integriteit middels de sfv, credit en details in de nfo, en kwaliteit middels de sample om te zien wat je binnenhaalt voordat je het binnenhaalt. Je kan verder in je client ook gewoon zorgen dat die files niet gedownload worden natuurlijk.

Het was verder geen aanval overigens, gewoon een constatering en persoonlijke mening dat ik het jammer vind dat het lijkt alsof het 'echte werk' liever niet gezien wordt ookal is de last misschien maar een paar kb.
In dat opzicht dus waardering IMO.

Maar bottomline inderdaad, who cares :)
Maar EZTV was wel bij veruit de meest overzichtelijke site, waar je zonder problemen je dagelijkse shot aan TV series kon vinden.

Er was geen andere site die het zo overzichtelijk deed als EZTV, EZTV ik zal je missen, en zal nu hard moeten gaan zoeken naar een nieuw alternatief. ;)
Dat vond ik ook. De vraag is nu wel: zijn de downloads via EZTV van de laatste tijd wel veilig, of zit er troep in verborgen?
Het is de website waar je bang voor moet zijn, daar de nieuwe eigenaren totaal geen problemen hebben met het stelen van andermans eigendom, is het ook aannemelijk dat zij van iedereen adds zullen draaien, zelf als die van hackers afkomstig zijn.

Het is dus niet de de downloads waar je bang voor hoeft te zijn, het infecteren van een video bestand met een virus is iets wat bij de gangbare video bestanden niet mogelijk is.

Tenzij je zo dom bent om op Video.S02E07.720p.HDTV.x264-KILLERS.EXE te klikken, en daar ik letterlijk alles met Kodi bekijk is dat onmogelijk, want die geeft geen non video bestanden weer in een video folder.

Daarnaast gebruik ik totalCommander als file Explorer, en daar heb ik alle type files een eigen kleur gegeven, exe/bat/com heb ik rood gegeven, reg files paars, documenten en txt files blauw, en ga zo maar door, vergissingen zijn redelijk uitgesloten.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Hier kan ik wat mee.
Total Commander kan differentiëren in kleuren per extensie? Cool, ondanks ik TC al > 10 jaar gebruik, had ik dit nog niet tegengekomen.

Thx voor de tip!
Config > Color > Define color by file type
Dan moet je Broadcasthe.net, zij houden het allemaal overzichtelijk bij en de keuze in kwaliteit is enorm. Zeer goede release van eigen bodem en vanuit de scene. Sinds ik deze site ken ben ik eigenlijk nooit meer bij EZTV geweest.

Begreep ook dat EZTV behoorlijk wat last had van BREIN achtige instanties die IP's achterhaalde en daarna boetes sturen. Het is jammer voor de gebruikers dat ze weg zijn maar er zal binnen no time een vervanger komen.

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 19 mei 2015 13:41]

Broadcasthe.net is invite only, zou niet weten hoe ik aan een invite moet komen...

Maar gelukkig hebben we PirateBay nog... (ahum)
distributie group, vroeger noemde we dat gewoon runners
//edit, runners noemde wij dat ~15jr geleden, couriers kan ook jah

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 19 mei 2015 12:26]

distributie group, vroeger noemde we dat gewoon runners
//edit, runners noemde wij dat ~15jr geleden, couriers kan ook jah
Nee, EZTV is niet te vergelijken met curry's of runners. Het is gewoon een torrent site die scene release verspreidt onder eigen naam.
Ik zie in de filenames toch zeker de releasegroup staan vaak. Ze strippen alleen de extra files etc weg en zorgen voor nette opvolgende bestandsnamen.
Je bedoelt denk ik "couriers".
Een releasegroep werkt vaak samen met een of meerdere topsites, waarop zij als eerste hun bestanden publiceren. Daarna worden de bestanden door couriers van de betere topsites vervoert naar de slechtere. De couriers vormen het transportsysteem in de bovenlaag van het netwerk: zij zijn verantwoordelijk voor het vervoeren van de warez van de gesloten topsites naar de meer toegankelijke dumps.
Couriers != distro.

Een courier levert de bestanden aan distro's. Een distro verdeelt alleen. Sommige couriers werken voor een distro, andere voor een releasegroup, andere werken weer onafhankelijk. Zo was dat 15 jaar geleden, toen het altijd een bak herrie maakte als je weer eens ergens software wou vandaan halen (of gewoon even praten met een kennis).
Ik stel/zeg ook nergens dat een courier een distro is. Een distro was vroeger vaak een gehackte ftp site waar de couriers de boel heen fxp'de.
in de goede oude FXP tijd ! :-)
Jep, als iemand die rechtstreeks toegang had tot de FTP van een van de Zero-Day leden, had ik opeens heel veel *vrienden*.
Of beter gezegd, mensen die opeens zeer vriendelijk met mij waren.
toch was die tijd ware/software veel leuker dan nu. complete ruilhandel, lanparties en events voor uitwisseling van kopietjes :+ was er meer eer te behalen dan nu :X
Ik was indertijd student aan de UT. Daar maakte je je ook populair mee, en menig student had een plank met daarop een server onder zijn bed liggen ingeprikt op campusnet...
en geef toe, daar deed je het voor.
Wat gelukkig niet weggelegd was voor iedereen. Zo bleef alles beheersbaar.
Balen dit zeg, Ik keek dagelijks gewoon even op Eztv om te kijken wat weer nieuw was omdat ik zo veel series kijk/keek dat ik het niet meer zelf kon onthouden haha. en als je dan zag: S1E1 xxxx dan checkte ik of het een leuke serie was of niet om te gaan kijken. Gelukkig gebruik ik nu followmy.tv, kan je het makkelijk in de gaten houden :P

Maar dit is echt jammer, gebruikte EZTV echt al Jaren en rade het ook iedereen in me prive kring aan die weinig verstand hebben van torrentz etc.. nu maar iets anders opzoeken dan wat ik hun ook kan uitleggen hoe ze dat moeten doen haha

[Reactie gewijzigd door Ricmaniac op 19 mei 2015 12:32]

Oeh, followmy.tv kende ik nog niet :) Mooie backup.

Gebruik zelf vmuse.com, die was een tijdje geleden offline en alternatieven zijn er eigenlijk niet die zo netjes zowel de amerikaanse, als canadeze en britse tv zenders allemaal mooi bijhoudt.
Ze zijn geen release groep, maar distributie, zoals eerste regel in de bron:
Popular TV-torrent distribution group EZTV

Per saldo zal dit niet bijzonder veel toevoegen, eztv had z'n eigen site en via ettv kwamen ze dan toch wel op de public torrentsites terecht (PB etc). Het is natuurlijk belachelijk dat iets als domeinkapers tot zulke acties kunnen komen.
Het is maar een raar verhaal dat de domeinen met .ch en .se zomaar kunnen worden overgenomen.
Het lijkt er eerder op dat de accounts waarmee die domeinen geregistreerd werden een te zwak wachtwoord hadden, spyware op een v/d computers van EZTV's beheerders staat of dat de domeinregistrars hun beveiliging niet op orde hebben.

Daarnaast vind ik het beleid van registery Nic.it om suspended domeinen meteen weer te koop aanbieden ook erg bedenkelijk.
Ik denk wel dat er een stukje politiek aan de gang is ook. Hoogstwaarschijnlijk waren deze 'dieven' onze overheden.
Jammer! Ik keek een aantal series via eztv. En niet omdat ik er niet voor wilde betalen, maar gewoon omdat ik ze hier in Nederland via een andere manier niet kan kijken :(

Het wordt echt tijd dat content internationaal aan wordt geboden. Zo zijn veel Amerikaanse series niet in Nederland te kijken, of ze komen pas veel later en worden constant herhaald i.p.v. dat ze de nieuwe afleveringen uitzenden.
Het wordt tijd dat bedrijven die content verkopen/verhuren gescheiden worden van bedrijven die transport bieden.

Met andere woorden: de kabelboeren, KPN, glasvezelboeren, misschien zelfs Canaal Digitaal (satelliet) moeten verplicht gesplits worden in 2 of meer totaal onafhankelijke bedrijven. Geen zuster-organisaties. Niet alle aandelen van meedere bedrijven in handen van een moeder-bedrijf. Echt onafhankelijk.

Een klasse van bedrijven doet transport.
IPv4 en IPv6. Last mile. En Internet-connectivity. Misschien ook nog DNS. En dat was het. Geen televisie. Geen telefoon. Geen triple-play. Geen niks niets.

Een andere klasse bedrijven doet telefoon.
Onafhankelijk. Gewoon de goedkoopste zoeken. Telefonie is al lang geen "premium service" meer. Het gaat eigenlijk alleen nog maar over wie de address-space (de telefoonnummers) in handen heeft.

Een derde klasse van bedrijven doet televisie.
Technisch werkt het niet veel anders. Het zal iets minder efficient zijn, omdat je meerdere streams parallel zult hebben lopen van verschillende providers (ipv multicast). Maakt niks uit. Aanbieders van Nederlandse kanalen. Maar ook internationaal. HBO, Netflix, etc. Kun je ook selecteren op kwaliteit van je stream (bitrate, compressie, etc).
En als we toch bezig zijn, graag koppel-verkoop verbieden. Dat betekent: geen pakketten met zenders meer. Maar gewoon aanvinken welke zenders je wilt hebben, en alleen voor die zenders betalen. Is technisch al een jaar of 10 mogelijk.

Ik zie een mooie taak weggelegd voor de EU.
Helaas werkt de EU niet voor ons. Die landverraders in Brussel zullen enkel en alleen het belang van multinationals in het oog houden. En die willen echt geen technische vooruitgang, geen vrije keuze, geen vrije markt en zeker geen echte concurrentie.
En op welke manier lost dit het probleem op van het niet beschikbaar zijn van Amerikaanse content in Nederland?
Of moest je gewoon even een ei kwijt waar je zo snel geen andere plek voor kon vinden.
Meer concurrentie en ook specifiekere concurrentie. Het plan is dat er dan geconcurreerd worden op inhoud en prijs, ipv op reclame met bekende nederlander of sponsoring van een voetbalclub.

Maarja, daar zullen de huidige concurrerende partijen het wel niet mee eens zijn, die zijn verwend met klanten die alles afnemen en gaan natuurlijk niet op 1 paard wedden.
En op welke manier lost dit het probleem op van het niet beschikbaar zijn van Amerikaanse content in Nederland?
Hopelijk vermindert het de obstakels die er nu zijn om diensten over iemand anders zijn infrastructuur te verkopen.

Stel je wilt nu een video-service aanbieden, dan ben je afhankelijk van de grillen van de ISP van je klant. Die kan je content blokkeren of afknijpen. De ISP van de klant doet koppelverkoop, bv duur totaal abonnement, maar als je TV weglaat, is het Internet-gedeelte nog steeds duur. Waardoor de klant goedkoper uit is om triple-play te kopen. Je maakt het dan moeilijk voor anderen om in de markt te stappen.
De piraten gekaapt zullen we hier maar zeggen.
Alhoewel EZTV enkel goede sier maakte met andermans uploads en enkel voor een overzichtelijke distributie onder eigen naam zorgde, was het zo langzamerhand wel een soort kwaliteitskeurmerk geworden voor goede torrents. Die site(s) waren zo ook zeer populair en daarmee waardevol geworden enkel en alleen door het serveren van advertenties hierop (het businessmodel) angevuld met donaties. Die domeinkapers willen enkel nog even profiteren met hun eigen ads op een bekende naam. Korte termijn best flinke opbrengst maar gaat snel over.
Maakte Popcorn time niet veel gebruik van EZTV? (En Yifi?)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True