Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 51 reacties
Submitter: JBS1992

ArenaNet heeft aangekondigd dat Guild Wars 2 een uitbreiding krijgt. Het pakket met de naam Heart of Thorns introduceert een nieuw gebied dat spelers kunnen verkennen. Wanneer het pakket uitkomt is niet duidelijk en ook de prijs is nog niet bekend.

Op zijn website maakte ArenaNet het nieuws bekend. Tegelijkertijd is er een trailer verschenen die een impressie geeft van de nieuwigheden in het uitbreidingspakket. Heart of Thorns draait met name om een nieuw gebied met de naam Heart of Maguuma, dat een jungle-achtig uiterlijk heeft. Volgens de makers is het een van de grootste gebieden die ze ooit voor het spel hebben gebouwd.

Verder bevat de uitbreiding het Mastery-systeem, een soort puntensysteem. Mastery-punten kunnen bijvoorbeeld verzameld worden door de spelwereld te verkennen, missies te behalen en andersoortige activiteiten te doen. Ook de bestaande speelbare classes worden uitgebreid met nieuwe skills en wapens. Guilds krijgen een speciale plaats om leden te ontmoeten, in de zogenaamde Guild Halls.

ArenaNet heeft niet bekendgemaakt wanneer het zijn uitbreidingspakket uitbrengt. Ook de prijs van Heart of Thorns is nog niet onthuld. Guild Wars 2 kwam in 2012 uit, maar had nog niet eerder een uitbreiding ontvangen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (51)

Vind het toch vreemd. Ze hebben de 'living world' updates flink gehyped en neergezet als DE nieuwe manier om spelers van content te voorzien, vervolgens worden alle zaken waar spelers echt om gevraagd hebben (guild halls, groot nieuw gebied, nieuwe prof) toch in een (waarschijnlijk betaalde) expansion gegooid. Maargoed, ze moeten ergens hun geld vandaan halen denk ik dan maar!
Uiteraard, die living world bracht amper een cent op, het hield alleen spelers bezig, en ik vond het heel lief van ze. Dat er expansions bij zouden komen leek me al logisch, op die manier kunnen ze meer verdienen.
(overigens zaten ook in GW1 gratis stukken en uitbreidingen etc, alleen voor het grotere spul moest betaald worden... Sorrows Furnace anyone?)
Sorrow's furnace was niet zo'n grote toevoeging als de Silverwastes en Dry Top en het verhaal(v.d. Living Story) waren in GW2.

Daarnaast denk ik dat de Living World ze wel iets opbracht. Er zijn vast genoeg mensen geweest die die onzin-maar-aan-de-living-story-gerelateerde dingen kochten.

Al vraag ik me af of het niet zo gepland was om de uitbreiding zo voor te bereiden in het verhaal. Want het lijkt heel veel op Guild Wars Beyond (de overgangsverhalen van GW1 naar GW2 zoals "The War In Kryta").

Het enige jammere is dat ze geen release datum hebben gegeven :'(

[Reactie gewijzigd door Nicael op 25 januari 2015 13:23]

Ze doen gewoon beide allebij, en aan de grote van de expansion te zien zijn er wel langer dan een jaar aan bezig geweest. Dus duidelijk gewoon gepland twee paarden waarmee ze de kar willen trekken. En een Expansion aankondigen is natuurlijk marketing technisch lekker om oude en nieuwer spelers weer naar je toe te lokkken.

Ik vewarcht dat snel na of met de expansion we een Living World verhaal krijgen die ons door de nieuwe zones zal loodsen. En we weer wat Living World Hype zullen krijgen.
the living story word idd gehyped maar door veel mensen niet goed ontvangen.
volgens mensen in onze guild loopt het spel een beetje leeg, de living story is leuk maar niet als main content. er word vooral geklaagd dat er niet genoeg content is voor guilds. zat events enz maar daarvoor hoef je niet in een party te zitten. ik zou graag areas als the Fow of the underworld terug zien komen in guildwars 2. en graag iets met grotere groepen dan 5 personen.

ikzelf ben al een hele tijd uitgekeken op guildwars 2 terwijl ik deel 1 ruim 7 jaar heb gespeeld.
weet nog niet zeker of ik de expansion ga kopen
jaaa fow ^^ of doa <3
Gezien eerdere aankondigingen van Arenanet zal deze ergens in 2018 uitkomen denk ik. GW2 werd ook 3 jaar voor release aangekondigt met super veel trailers.
Over 6 weken zal hij speelbaar zijn op PAX East, dus dat lijkt me stug. De meeste mensen lijken uit te gaan van Q3 2015.
Aangezien een expansion een voortborduursel is op het origineel lijkt me dat niet.
Tot zover de eenmalige aanschafprijs voor guildwars2 met daarna zo nu en dan nieuwe content :+
GW2 is voor nu voor 10 euro aan te schaffen.
Die originele aanschafprijs van 50 euro heb je er inmiddels toch wel lang en breed uit lijkt me?
Vooral ten opzichte van b.v. WoW.

Ik kijk hier wel naar uit,. ipv een korte story uitbreiding een flinke bak nieuwe content - is goed voor het spel. GW2 is het zeker waard en de features van de uitbreiding voegen een hoop toe aan het spel.

Zie ook de officiŽle info site over deze expansion: https://heartofthorns.guildwars2.com/en

[Reactie gewijzigd door bbr op 25 januari 2015 09:42]

Eh.. op pricewatch kost GW2 gewoon 35 euro hoor :)
het is een tijdelijke actie alleen vandaag nog (zondag) voor 10 euro (standaard) of 15 euro (digital the luxe) en alleen via de Guildwars 2 website zelf zie onderstaande link

http://buy.guildwars2.com...2952.988549835.1382389443

[Reactie gewijzigd door VVV-007 op 25 januari 2015 10:14]

Thanks voor de tip, toch maar even gekocht voor dit leuke bedrag :)
Krijg alleen de serial code niet binnen.... :(

[Reactie gewijzigd door SPOXYWOXY op 25 januari 2015 12:58]

Je bent niet de enige... lijkt er op dat er een probleem is met het ontvangen van de serials. In de mail die je krijgt hoort hij er te staan, maar hij ontbreekt. Ik heb hetzelfde probleem en op de official forums staat er ook al een topic over. Heb support een ticket gestuurd, nu maar hopen dat het snel is opgelost.
Key inmiddels binnen :)
weet er iemand waarom je uw adress enzo moet opgeven als je via die site probeert te kopen?
want er staat 'DIGITAL heroÔc edition', is het dan enkel een digitale versie of krijg je er een DVD/doos opgestuurd?
btw is deze actie morgen ook nog geldig? dan kan ik nog een extra paysafekaart gaan halen

[Reactie gewijzigd door jeroen7s op 25 januari 2015 13:29]

Morgen niet meer geldig. En het is puur digitaal. Die gegevens zijn om legal reasons denk ik.
En tegen de tijd van de expansie kan je een bundel korting verwachten lijkt me zo.
Bedankt! Ik was van plan om Guild Wars 2 een aantal dagen geleden te kopen, maar toen ik zag dat er een grote aankondiging zat aan te komen heb ik maar besloten om daarmee te wachten omdat ik wel een beetje verwacht had dat ze met een aanbieding zouden komen.
Ik ben blij dit te lezen - zonet de Digital Deluxe Edition gekocht (ik had al een standaard account).

Wel spijtig dat ik mijn originele account niet kan upgraden aan deze verminderde prijs, die staat nog steeds aan 2000 gems (§20)
Tot zover de eenmalige aanschafprijs voor guildwars2 met daarna zo nu en dan nieuwe content :+
Als ik het zo hoor is dit niet anders dan wat er met GW1 is gedaan. Het is nog steeds beter om eens in de drie jaar §50 uit te geven dan elke drie jaar §396 aan WoW subscriptions plus §50 expansions elke 1-2 jaar...
Beter voor wie? Ik betaal liever voor kwaliteit waar je plezier aan beleefd. Zo had ik bijvoorbeeld GW2 aangeschaft na zoveel hype en dat spel is na een maand spelen niet meer aangeraakt.

Iets wat goed is mag best wat kosten.
Iets dat goed is mag inderdaad geld kosten... Maar er zijn zat zaken die geld kosten en toch niet 'goed' zijn. Als we het verdien model van MMO's vergelijken met verslavende middelen... ;-)

Ik heb in het begin WoW gekocht en er binnen een maand mee gestopt (ben verder gegaan met EVE Online), heb het nog een keer geprobeerd met de expansion Burning Crusade, maar ook daar heel snel niet mee verder gegaan. Zelfs vorig jaar de eerste 20 levels gratis geprobeerd en dat heb ik zelfs niet vol gehouden. Ik vind WoW dus niet 'goed' net zoals jij GW2 niet 'goed' vind.

Zo speel ik zelf veel Planetside 2 tegenwoordig (EVE was een te grote timesink met te weinig plezeier), ik heb daar tijdens de beta veel mee gespeeld en ook nog steeds na release, en heb daar dan ook een jaartje een abo op genomen (omdat ook Sony er geld aan moet verdienen).
Simpelweg, smaken verschillen. Maar het verschil in content is wel enorm. Dus dat kan geen argument zijn wat betreft de kosten die er aanhangen.
Als ik mijn rekensommetje doe vraag ik me af of WoW momenteel 35x zoveel content heeft als GW2. En als dat wel zo is, vraag ik me af hoe je dat berekent.
Als ik zo lees heb je niks meegekregen van de End-game content. Dan kan je eigenlijk ook niet oordelen.
Natuurlijk heb ik niets meegekregen van de End-game content, simpel omdat na 20+ uur spelen het spel me niet genoeg boeit om er mee verder te gaan. Hoe graag ik WoW ook leuk zou willen vinden.

Als je een spel maakt waarbij de eerste 20+ uur niet leuk is doe je iets verkeerd als game ontwerper. Dat WoW 10 miljoen gebruikers heeft betekent niet dat het een 'goed' product is, omdat cocaine miljoenen gebruikers heeft betekent nog niet dat het een 'goed' product is. Laat ik een minder geladen voorbeeld nemen, is Farmville met 40 miljoen gebruikers een betere game dan WoW?

Natuurlijk is er iets als smaak en WoW is niet mijn smaak. Een Guild Wars spel kan ik een periode intensief spelen, maanden met rust laten en zonder het gevoel te hebben dat ik mijn geld weggooi. Met subscription based MMO's heb ik dat dus wel.
Jij maakt nog steeds de denkfout dat iets wat expliciet jij niet leuk vindt per definitie slecht is. Verder, de argumenten 'cocaine'(serieus?!) en 'Farmville'(totaal andere genre), kloppen niet.
En ja smaken verschillen, betekent ook dat het weinig nut heeft om erover te discussieren.
Waar je wel over kan discussieren is het bedrag wat je voor de betreffende MMO's betaalt en de hoeveelheid content wat je ervoor krijgt.
Ik heb niet de harde cijfers tot mijn beschikking, maar het verschil in de hoeveelheid content is wel enorm. En ja ik heb beiden games gespeeld, en heel wat langer dan die 20uur. ;)
... wat dus betekent dat de investering van 396 euro niet bij voorbaat ongewenst is, maar de normaalste zaak van de wereld is voor (de vele) mensen die wow content kunnen waarderen.
Het is ook de normaalste zaak van de wereld dat relatief veel mensen roken, soms twee pakjes per dag a §6/pakje en dat kunnen waarderen.

Als je WoW al speelt sinds het begin ben je er onderhand §1750+ aan kwijt en dat zijn de barebones kosten, zonder LE's, mounts, etc.
Tja. Ik heb WoW anderhalf jaar gespeeld met halfjaar abo's, dat is zo'n 10 Š 11 euro per maand en wist mijn account voor een euro of 400 te verkopen. Om even een kanttekening te zetten bij deze bizarre rekensommetjes...

Als je content in GW2 en WoW gaat vergelijken, dan zijn we echt heel snel klaar. Ik heb in beide games meer dan een maand /played en kan je vertellen dat WoW inhoudelijk veel meer te bieden heeft. GW2 is een veredelde PvP arena met wat guild, PvE en WvW eromheen waarbij 75% van de content niet meer is dan een grote zerg. Er zijn een handjevol leuke dungeons met daarin een zeer kleine selectie interessante of leuke boss battles. Verder is het filler content, zeer vergelijkbaar met een gemiddelde Ubisoft Achievement Game (een verkapte manier om je elke vierkante cm van de wereld te laten doorwandelen).

WoW daarentegen is en VOELT als een handcrafted meesterwerkje waarin elke encounter zeer zorgvuldig is uitgedacht, en dit gaat dan alleen nog maar over de content t/m TBC (ben bij WotLK afgehaakt), en we weten allemaal dat daar nog slo-ten aan content achterna is gekomen. WoW is qua scope, inhoud, lore, mechanics en balance op alle vlakken veruit superieur.

Dat GW2 minder kost mag dus ook wel, want het is een B-product. Verre van slecht, maar als je toch de meetlat erbij pakt, alsjeblieft. Het vergelijk dat je maakt is daarom compleet zinloos, je insinueert dat GW2 een 'betere koop' zou zijn omdat het minder kost. Ik zou eerder zeggen dat GW2 in zijn prijs laat terugkomen dat het 'zijn plaats kent'.

Verder moet je onderhand toch weten, als je een beetje lang gamed, dat prijs wel het minst relevante criterium is voor een goede game. Je kunt 60 euro uitgeven aan 8 uur lineaire storyline, of 60 euro aan een halfjaar WoW waar je zo een paar honderd uur in kwijt zou kunnen zijn. Wat is 'duur'? Dat ligt aan de kwaliteit van de content en niet de tijd die het kost om erdoorheen te komen. Dat bewijs wordt geleverd door vrijwel elke farm-achtige F2P, je kan daar uren doorbrengen maar de vraag is of je er ook echt lol mee hebt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 26 januari 2015 09:55]

Mooie reactie :). Uiteraard is WoW de beste MMO. Dat mag ook niet anders mogen, simpelweg om de prijs. MMO heeft mij persoonlijk nooit zo veel kunnen vermaken. Het is ongelooflijk tijdvretend en dat is nog op zijn zachtst gezegd. (Volgens mij komt er nooit een eind aan?) Met zoveel games die jaarlijks uitkomen, kon ik nooit mijn tijd vinden er vol in te duiken. Het is al een paar jaar geleden dat ik WoW voor het eerst had aangeraakt, wat ik mij kan herinneren is dat het graphics toch wel zwak was in. Beetje gedateerd. Terwijl GW er zeker goed uit ziet. In vergelijking had ik toen bij GW echt een WoW effect :P. Is dat nog steeds zo of is GW nog steeds de betere op grafisch gebied?
Ik ken WoW niet, en dat is bewust (ik ken mezelf). Juist omdat het waarschijnlijk een goede MMO is en omdat het per maand een bedrag kost, zal ik er veel te veel tijd in stoppen. Ik kies er dus bewust voor om GW2 te spelen, omdat dat casual kan. Af en toe eens een paar uurtjes.

Volgens mij is het weliswaar allebei MMO, maar met een heel verschillende insteek. Ik vermaak me in ieder geval prima met GW2, alleen al gewoon het rondlopen en lekker casual wat achievements halen. Maar ik kan me voorstellen dat als je flink tijd in een MMO wil investeren, GW2 niet spannend genoeg is en dat dan iets als WoW ook zijn geld waard is. Fijn dat we de keuze hebben.
ArenaNet heeft volgens mij nooit belooft dat expansies gratis zouden zijn. Ik vind het wel beter zo, als ze hier mee een goed verdien model hebben.
Arenanet verdient substantiele sommen geld aan in-game purchases.
Ik heb er geen probleem mee dat deze expantion geld kost, maar je reactie zag er een beetje naar uit alsof ze bijna om zouden vallen. :P
hah! Nee, dat bedoelde ik ook weer niet. :D
Nog steeds waar. Je bent namelijk niet verplicht om deze uitbreiding te kopen.
Voor mij is GW2 altijd all about world versus world geweest. Ze hebben een keer de borderlands een kleine update gegeven, maar verder is er sinds de release nooit wat veranderd geweest, en sinds de succesformule van zergs is uitgevonden, is dat gewoon the way to go.... Een nieuwe borderlands pakt niet het systematische probleem van WvW, het puntensysteem, aan. Dus ik ben benieuwd of daar nog wat aan veranderd gaat worden.

(Met het krakkemikkige puntensysteem bedoel ik dat de meerderheid altijd voor Points per Tick gaan, en er relatief weinig waarde gehecht wordt aan verdedigen van T2/T3 towers bijvoorbeeld, afhankelijk van welke tier server je zit)
Er is juist in de presentatie die ze gaven op PAX aan gegeven dat de basis van WvW ook gaat veranderen waarbij er met name het verdedigen van objectives (towers en keeps enz) een veel grotere rol moet gaan spelen/belangrijker moet worden.

Details hierover ontbreken nog, maar het lijkt er dus op dat er wel wat aan gedaan gaat worden
Klopt. We moeten het afwachten wat het nou precies gaat worden, maar er zou dus meer nadruk moeten liggen op het behouden van Stonemist Castle, i.p.v. het veroveren.

Nu is WvWvW idd waar een grote groep spelers achter een 'commander' aanrend en heel offensief het minst verdedigde p.o.i veroverd. Ik heb het een tijd gespeeld.
Als er meer diepgang in WvW komt zal ik er wel weer aan beginnnen.
Bij een MMO wordt (wellicht logisch) vaak de vergelijking met WoW gemaakt. Als een wow veteraan is GW2 de enige MMO die wat mij betreft in de buurt van WoW komt en op vele vlakken Wow overtreft.

Het levellen in GW2 is echt geweldig. Geen quest hubs waar je snel 10 quests pakt om vervolgens saai je lijstje af te gaan. Het verkennen in GW2 staat centraal. Er is overal wat te doen. Je kan de hearts (soort van quests) op verschillende manieren completen. Overal zijn dynamic events. Ook krijgt XP door te verkennen. Zo zijn er points of interest en vista's (uitkijkpunten) waar je xp voor krijgt. Ik heb al vele characters op max level en ik komt nog steeds op plekken die ik niet kende. Het is nog steeds leuk. Max level is niet het einddoel het is de weg ernaar toe die ook tof is.

Het pvp systeem werkt erg ook erg fijn. Nooit meer gezeur dat iemand betere gear heeft dan jou. Iedereen is gelijk. Gear is puur voor de looks. Wil je op level 1 pvpen? Geen probleem je bent gewoon max level.

Zo kan ik nog wel doorgaan over de graphics, de community, de classes etc etc. Wat mij betreft de leukste MMO op dit moment. Daarnaast heeft het geen maandelijks kosten. Ik raad iedereen aan om het eens te proberen.

[Reactie gewijzigd door calivaty op 25 januari 2015 22:46]

Wat ik zo mooi vindt aan Gw2 is Random events, Boss hunts en idd alles wat jij opsomt.

Alleen vindt mijn macbook World vs World niet leuk dus ik speel het niet zo heel veel. Ik ben meer zn verkenner die hele dagen de map afstruint op zoek naar acute items.
Grappig, zijn namelijk wel tientallen zo niet honderden MMO's die WoW overtreffen.

Juist ht probleem dat WoW-ers hebben is dat dat voor hun de enige vergelijking is. Ik heb ze zelf hier ook op me werk zitten en er is geen speld tussen te krijgen.

WoW heeft uit de voorgaande MMO's een kleine les geleerd en is daar op gaan voortboorduren, er zijn heel wat opties bijgekomen die allemaal al in eerdere MMO's zijn uitgedacht, en dat is iets wat bij de huidige WoW spelers aanvoelt alsof WoW met al die mooie stuff op de proppe is gekomen terwijl ze dus jaren lang moeten uitvogelen om de goede opties van andere MMO's te implementeren.

Ik heb zelf ook WoW gespeeld en vind het de meest simpele lompe MMO ever op de markt gebracht. Helaas zijn de meeste WoW spelers ermee opgegroeid en is die game dus HET referentie punt.

Zonde. Er zijn geweldige MMO's in de omloop die allemaal beter zijn dan WoW (maar vooral mooier) maar niet bekend bij de meeste.

Mijn vraag aan de mensheid; Stop WoW op een voetstuk te plaatsen en stop vooral met die game als referentie te gebruiken gezien het 1 grote jat-franchise is.
Ben benieuwd naar de expansion!
Er komt trouwens ook een nieuwe profession: de Revenant. Een heavy armor profession die de krachten van oude legendarische figuren uit GW1 kan oproepen.

Volgens de FAQ is het een betaalde expansion die ook als boxed edition komt.
https://help.guildwars2.c...Heart-of-Thorns-Questions
Ziet er erg mooi uit. Als ik GW2 nog speelde zou ik de uitbreiding waarschijnlijk wel kopen.
net voor een tientje de game binnen gehaald, echter volgende week na de tentamens een checken^^
Vond GW1 altijd een verfrissende mmo, naar mijn mening zat er een leuk verhaal in en speelde het vlot door.
GW2 ziet er nog steeds netjes uit en ik heb er de eerste maanden veel plezier aan beleefd maar voor mij maakten de microtransacties het spel kapot. Uren zwoegen voor grondstoffen en dan zien dat elke noob hetzelfde armor/wapen onmiddellijk ter beschikking heeft door 1 euro te paypallen werkt demotiverend. In gratis games zou je dit verwachten maar niet voor een spel waar je bij release 60 euro voor betaalde. Dit lukte in GW1 wel...
GW2 ziet er nog steeds netjes uit en ik heb er de eerste maanden veel plezier aan beleefd maar voor mij maakten de microtransacties het spel kapot. Uren zwoegen voor grondstoffen en dan zien dat elke noob hetzelfde armor/wapen onmiddellijk ter beschikking heeft door 1 euro te paypallen werkt demotiverend. In gratis games zou je dit verwachten maar niet voor een spel waar je bij release 60 euro voor betaalde. Dit lukte in GW1 wel...
Volgens mij heb je het verkeerde spel gespeeld. Dingen waar je echt uren voor moet ploeteren kun je niet met geld kopen (of je moet Legendary weapons bedoelen, maar voor een beetje legendary betaal je 3000 gold en dat is omgerekend volgens mij zo'n 375 euro.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True