Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 102 reacties
Submitter: Devil_Inside

Bang & Olufsen heeft tijdens de CES een nieuw audiosysteem getoond. Het gaat om een speaker met een bijbehorende 'muziektablet' die aan beide zijden te bedienen is. Opvallend aan het afneembare apparaat is dat de achterkant van een houtlaag is voorzien.

Bang & Olufsen heeft gekozen voor eikenhout, zo wordt in de aankondiging duidelijk. Op de rechterhelft van de achterzijde is een cirkel te zien die met diverse sensoren is uitgerust. Het vlak is aanraakgevoelig. Daardoor kan het volume van het apparaat met lichte aanrakingen worden geregeld, maar de gebruiker moet de muziek hiermee ook kunnen pauzeren of juist hervatten.

De voorzijde van de BeoSound Moment heeft een touchscreen van zeven inch, aldus Mashable. Verder is een clickwheel te zien. Op het touchscreen worden albumcovers getoond en de gebruiker kan swipen om muziek te zoeken. Naast eigen muziek zouden meer dan 70.000 internetradiostations te ontvangen zijn. Een muzieksoort moet aan de hand van een bijbehorende kleur kunnen worden opgeroepen. Verder kunnen gebruikers hun smartphone aan de speaker koppelen. Dat kan via een kabel, maar de muziek kan ook worden gestreamd via bluetooth.

De BeoSound Moment is vanaf 30 januari 2015 verkrijgbaar in Bang & Olufsen-winkels; de speaker moet 2195 euro gaan kosten. Onlangs is bekend geworden dat Bang & Olufsen openstaat voor een overnamebod, zo heeft onder meer Reuters naar buiten gebracht.

BeoSound Moment van Bang & Olufsen BeoSound Moment van Bang & Olufsen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (102)

Bang & Olufsen, is zo'n beetje de Ferrari onder de audio fabrikanten, ze maken al jaren kwaliteits- apparatuur. Een merk dat altijd naast mooi audio geluid, onder het motto "het oog wil ook wat", ook scherp let op het design en vormgeving. Dat als klantenkring, een doelgroep heeft, dat bereid is voor kwaliteit, en design flink de portemonnee wil trekken.
Als B&O liefhebber ben ik het graag met je eens wat betreft die kwaliteitsapparatuur, maar het blijft opvallend dat juist op Audio vlak hun speakers maar niet kunnen bekoren tenzij je er echt veel geld tegenaan gaat gooien. E.g., hun prachtige (actieve) BeoLb 18 speakers voor ~5300 per set klinken zeer teleurstellend in het laag gebied. Daar zal iedere verkoper het mee eens zijn, en dan ook b.v. ook de BeoLab 19 subwoofer voor ernaast aanraden; dan zijn we weer ~2700 euro verder. Zelfs mijn oog - wat dol is op pretentie en esthetische schoonheid - gaat in die prijsklasse andere schitterende producten aantreffen.
Een gemiste kans wat mij betreft - want er zijn genoeg mensen die de meerwaarde van goed ontworpen producten zien, maar bij hun Audio tak is de prijs-kwaliteit verhouding te scheef komen liggen.
Beolab 5 klinkt wel aardig in het laag.
Voor 20.000 euro per set mag het laag wel aardig zijn.
Ferrari vind ik niet de beste vergelijking. Een vergelijking met een autofabrikant die design hoog in het vaandel heeft staan is beter. Onder de motorkap gebruikt B&O niet zo heel erg bijzonder spul.

Het is dus eerder die Jaguar die op basis van een Ford Mondeo werd gemaakt.
Niet waar. De gebruikte componenten zijn van de hoogste kwaliteit. Ik ken een aantal leveranciers die een eind controle test doen en dan de hoogst geclasseerde componenten aan B&O leveren.
Voor een aantal producten hebben ze inderdaad veel externe onderdelen gebruikt, maar dat geld voor veel fabrikanten. Samsung maakt bijvoorbeeld voor veel andere fabrikanten de chip en schermen. Foxconn knutselt een groot deel van de electronica van de wereld in mekaar. Zo vreemd is dat niet.

Het product als geheel moet het verschil maken.

En B&O heeft terdege wel eigen technieken die dat verschil zouden moeten maken.
Oa http://en.wikipedia.org/wiki/ICEpower
Je vat het mooi en zonder neerbuigendheid samen.
En nee, je hoeft echt geen miljonair te zijn om B&O te kopen. Ik kende een stel die gewoon in een 2 onder 1 kap woonden en gewoon heel veel spaarde (en beunde) om B&O spulletjes te kunnen kopen. Zij vonden dat mooi en hadden het geld er voor over. Prima toch, zo maakt ieder zijn eigen keuzes.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 7 januari 2015 15:44]

Mee eens, al vind ik wel dat elektronica zoals bijvoorbeeld een receiver vroeger nauwelijks verouderde: een goede versterker uit de jaren '70 kon je in de jaren '90 nog prima gebruiken. Tegenwoordig verschijnen er eens in de zoveel tijd nieuwe interfaces (hdmi-versies bijvoorbeeld) of nieuwe audio/video-formaten waardoor dit soort high end spul wat oninteressanter wordt voor het stel zoals jij omschrijft. Als je er zolang voor moet sparen is het extra zuur als je na 5-6 jaar al tegen problemen aanloopt met aansluiten.
Zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken. Maar je maakt zeker een goed punt. Met de huidige ontwikkelingen verouderd apparatuur veel sneller en is veel sneller niet meer optimaal compatibel met elkaar. Als je bijvoorbeeld nu een versterker koopt dan wil je daar ook draadloos naar streamen. Wie had dat 10 jaar geleden verwacht laat staan dat de versterkers er op voorbereid waren.
De ferrari van 10-20 jaar geleden dan...het ziet er leuk uit, maar de kwaliteit is bedroevend....het roest onder je kont vandaan..
Ach, ik heb een paar van die oude Ferrari's staan in de vorm van een setje B&O Penta's. Je kunt er van vinden wast je wilt, maar wegroesten doen ze niet.
De BeoSound Moment is vanaf 30 januari 2015 verkrijgbaar in Bang & Olufsen-winkels; de speaker moet 2195 euro gaan kosten.
Of je koopt een Raspberry Pi met wat kabeltjes en opslag voor een paar tientjes en stuurt hem aan met Yatse via je smartphone/tablet die je toch al hebt, kun je zelf de audioinstallatie uitzoeken en ben je voor minder dan de helft klaar. :)

[Reactie gewijzigd door TimMer op 7 januari 2015 15:02]

De raspberry pi heeft een slechte audio output dacht ik ergens te lezen
Hierom hebben de makers van HiFiBerry een eigen versie gemaakt: https://www.hifiberry.com/

Toch heeft ook deze versie een 192kHz/24bit output

[Reactie gewijzigd door maartenvdezz op 7 januari 2015 16:06]

Klopt, ik kan mij heringeren dat ik zelf problemen ondervond met Xbian. Geluidsuitvoer uit de 3.5 mm jack "popte" tussen het afspelen van nummers en de geluidskwaliteit zelf was niet super te noemen. HDMI output daar in tegen werkt prima.
De raspberry pi heeft een slechte audio output dacht ik ergens te lezen
Digitaal lossless geluid discrimineert niet. Via de HDMI uitgang kan je een stereo PCM stream uitsturen. Deze kan je met een HDMI versterker afvangen of omzetten van een HDMI signaal naar S/PDIF over TOSLINK of cinch (voorbeeld).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 januari 2015 15:28]

Ja is niet echt briljant maar voor 11 euro heb je een USB dac uit china met een echte burr Brown dac van ti (ook te vinden in de betere cd spelers)
De mensen die een B&O kopen lachen je nu vierkant uit.
;)
Andere doelgroep...
Mensen die B&O kopen lach ik ook vierkant uit. ;)

Ik ken zat mensen die zeer goed in de poen zitten, maar die kopen nog steeds geen B&O, die kopen liever echte kwaliteit, geen behoefte aan een showoff kermisattractie in hun huiskamer. :)
Tja, ik ben student maar spaar graag voor 2e hands B&O. En ja, ik ben ook een Tweaker, ik weet dat er veel meer te koop is (qua technische specificaties dan) voor veel minder. Maar design, gebruiksgemak, gebruikte materialen en integratie wegen voor mij zwaarder. Laten we elkaar niet uitlachen, ieder zijn ding ;-)
Dit is inderdaad een stuk beter.
Quad is inderdaad een leuk merk. Heb jaren een voor- en eindversterker van ze gehad. Indertijd gekoppeld met een top Denon CD speler en Elipson 1303 speakers. Helaas was de kwaliteit van de Denon (ondanks de ongelofelijk degelijke bouw) belabberd waardoor ik uiteindelijk in 1 keer de gehele set vervangen heb.
Klopt, maar mensen die normaliter een B&O kopen hebben geen zin en/of tijd om hier hun handen aan vuil te maken.

ON: Vind het een mooi apparaat en de keuze voor eikenhout vind ik wel wat. Tweakers is wel wat karig met de plaatjes, op The Verge zijn er wat meer te vinden.

[Reactie gewijzigd door Jrgn Brgr op 7 januari 2015 15:14]

Nog wel wat minder zelfs :)

En hierboven: USB is niet zo fijn voor een Rpi
Denk i2s DAC of digi van hifiberry. Volumio erop. <60 euro klaar
Bit perfect :*)
Een merk voor miljonairs.

Een TV + audio set kost je al snel 50.000 (!!). De kwaliteit is in orde, maar niet buitengewoon goed. Een OLED tv van 10.000 is vele malen beter dan die overpriced veel duurdere modellen van B&O welke soms niet eens UHD zijn en gewoon LED technologie gebruiken.

De Audio kwaliteit van hun draadloze systeem is ok, maar voor 20.000 kun je veel beter spul krijgen!

Je betaald echt voor het design, het merk en de service van de winkels.

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 7 januari 2015 15:43]

Geen idee naar welke prijslijst jij hebt gekeken, maar 50K is mogelijk maar niet voor een doorsnee TV + audio set.
http://www.bos-nijmegen.nl/producten1/luidsprekers/beolab-5/

18,730 voor twee van die front-units, voor de rear speakers ben je ook weer zo 8.000 kwijt en een mooie center-speaker kost je ook weer een paar duizend 8)7 .

http://www.bos-nijmegen.nl/producten1/video/beovision-12/
BeoVision 12-65 Plasma HD-TV 18.035
inclusief BeoSystem 3 3D en twee 3D brillen
DVB HD module CI+ 565
Muurbeugel BeoSystem 3 3D 190

Een FullHD plasma TV. Geef mij maar een prachtige UHD OLED TV van 65" voor nog minder geld ook :)

[Reactie gewijzigd door Dannydekr op 7 januari 2015 15:23]

En ze komen nergens voor, in welke test dan ook, als kwalitatief goede spullen....

Vandaar dat echte audio zaken zoals Stassen geen b&o en ook geen Bose verkopen...
Ouders hebben dit ook en was idd vrij duur, speakers was het neusje van de zalm van B&O serie, geloof dat deze speakers niet meer verkocht worden maar nog wel 2e hands nog erg gewild zijn vanwege design plus dat het de beste ooit zijn geweest en dat was dus niet best laat staan de rest. Design heeft wel wat maar meer ook niet.

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 7 januari 2015 17:43]

Klopt, je kan het zo duur maken als je zelf wilt en kan betalen. In je voorbeeld pak je dan ook wel het neusje van de zalm. Het kan een stuk goedkoper door bijvoorbeeld de speakers te vervangen met BeoLabs 8000.
De nieuwe 4K TV is wel een stuk goedkoper en de ~8000,- met gemotoriseerde voet is prima. Volgend jaar de vervanging voor mijn Beovision 9.
Kijk maar eens op Stassen Hifi dan. Je voelt spontaan een steek van pijn in je portemonnee wanneer je daar binnenloopt. Wel een hele mooie zaak met erg leuke speakertjes.
Ik geef je daarin geen gelijk. Ooit in mijn stage een Beovision LX5500 met ingebouwde sat-tuner en schotel positioner samen met een Beocord VX5000 gekocht. OK, Hoewel de LX5500 zonder sateliet "maar" 3500 gulden kostte (Philips Matchline zat op 2800) heeft het setje samen toen 10.000 gulden gekost maar het heeft wel ruim 20 jaar probleemloos gedraaid met zelfs op het laatste moment nog steeds een kwalitatief goed beeld. Dat is dus 200 euro per jaar afschrijving. Nu heb ik alweer met volle tevredenheid een Beovision 3-32 staan, OK, dan wel weer geen LCD met HDTV en zo maar voor die 299 euro in de uitverkoop met volledige garantie kon ik hem niet laten staan en het heeft een geluid waar geen enkele LCD aan kan tippen.
Zelf heb ik in mijn stagetijd B&O gerepareerd en hoewel toen veel printen gewoon van andere merken zoals Philips en Panasonic vandaan kwamen was er duidelijk een beter componentkeuze en ook een vollere printbezetting dan bij de producten van de originele merken, duidelijk wordt er meer aandacht besteed aan de kwaliteit hetgeen duidelijk terug te zien is in de beeldkwaliteit na vele jaren intensief gebruik.
Betreft de audio ben ik het eens dat het beter mag maar alleen betere speakers van een ander merk doet heel veel aan B&O audio apparatuur.
200 euro per jaar afschrijving? 10k/20jaar=500 gulden = 226

En jij vindt een afschrijving van bijna 230 euro per jaar over een termijn van 20 jaar op een TV en audioset normaal?

[Reactie gewijzigd door Amped op 7 januari 2015 16:13]

TV/Video/Sateliet combo, geen audio en over ruim 20 jaar... Als we alleen over de TV praten is dat een 70 euro. Probeer maar een LCD TV te vinden die dat haalt. Als ik om mij heen kijk zijn er veel problemen met voedingen en backlights.
Zelf heb ik vele, vele manen geleden Bang en Olufson gerepareerd maar kon niet constateren dat de TV's van B&O beter waren dan de Philips TV's waarin hetzelfde chassis werd gemonteerd. De meeste B&O TV's kwamen terug met dezelfde problemen als hun Philips broertjes. Het grote voordeel was dan wel dat de onderdelen uitwisselbaar waren, dat scheelde weer in de logistiek.
In de versterkers zaten dezelfde STK versterker modules als toegepast in Technics versterkers, Technics koste veel minder en was kwalitatief echt niet verkeerd.

Dus ja, het ontwerp is geweldig van B&O, dat staat buiten kijf maar kwalitatief beter kan ik niet onderschrijven. Onze antieke Philips TV heeft nog lang dienst gedaan bij familie, daar was geen B&O variant voor nodig...
Dan wonen er wel heel veel miljonairs in Nederland want iedere provinciestad heeft wel een B&O dealer.
Heb het idee dat je bij B&O ook behoorlijk voor de naam en het design betaald.

Leuk uitziend systeempje maar ik wed dat ik dezelfde muziekkwaliteit + een fatsoenlijke tablet kan krijgen voor minder dan de helft van het geld.
Heb het idee dat je bij B&O ook behoorlijk voor de naam en het design betaald.
De naam hebben ze de afgelopen jaren opgebouwd. En design is natuurlijk ook geld waard.
Dit is echt een speeltje voor audio-fielen.
Voor 2195 koop ik een heel audio systeem man...
Audiofielen kopen geen B&O; die kopen voor het geluid, niet voor het design. ;)
Ben ik met je eens maar toch niet helemaal, heb je wel eens Devialet gezien. Dit merk is nog maar een paar jaar op de mark. Ziet er slank uit, stijlvol en verslaat meeste audiomerken qua receivers. Prijstechnisch is dit kleine kastje zeer goed geprijsd, voor de 120Watt variant 5000 euro, en 200Watt variant 7000 euro. Je loopt niet meer te klungelen met extra dure kabels of andere losse componenten. Je laad in deze digitale streamer / receiver de software via SD kaart in voor de bijpassende speakers en voila je voortreffelijk geluid. (Dit heet SAM)
Dan heeft denk ik B&O het nakijken (en andere merken ook, op vele audio forums lees je dat gebruikers hun huidige apparatuur in willen ruilen voor een Devialet).

Je bediend de Devialet met een Tablet, dus in dat opzicht is er niet veel verschil tussen de B&O. Ander voordeel die een digitale versterker heeft is dat deze niet zoveel stroom verbruikt. Neem je een abonnement op bijvoorbeeld Qobuz dan kun je muziek in 24-bit kwaliteit beluisteren. Qobuz is niet zo groot als Spotify ( < lage kwaliteit) maar het assortiment wordt hard aan gewerkt om dit uit te breiden.

Toevallig ben ik aan het sparen voor een Devialet 200 maar een dual mono variant is mij iets te prijzig. prijzen tot over de 22000 euro voor het topmodel 800.

Eind dit jaar hoop ik mijn set bij elkaar te kunnen hebben gespaard. Speakers ben ik nog niet helemaal over uit, er zijn 4 gegadigden.
Meeste mensen verklaren me voor gek. Maar ik heb geen autorijbewijs, geen kinderen, hou niet van op vakantie gaan, heb geen partner en leef minimalistisch, heb bijna geen abonnementen en ben veel thuis en wil ergens van kunnen genieten ;)

[Reactie gewijzigd door aliberto op 7 januari 2015 16:09]

Iets goedkoper, zelfde merk: Devialet Phantom. Ben echt benieuwd wat die kleine dingen klankmatig kunnen, 3 kilowatt versterker per luidspreker!!!

Ik begrijp je keuze wel, ondanks de prijs, Devialet is een absolute topversterker met ingebouwde streamer. Combineert Klasse A met Klasse D. Softwarematig zit het ook goed in elkaar. Je PC/MAC ziet je Devialet als externe geluidskaart. Draadloos of bedraad.

Vergeet niet dat B&O met haar ICEPower versterkers klasse D opnieuw de weg heeft gewezen, klinkt heel goed. (ik heb een ICEpowerversterker in mijn audiostreamer zitten en icm Dynaudio Excite speaker en Audioquestkabel, klinkt verdomd goed)

Aangezien je aan deze BeoSound Moment ook externe passieve luidsprekers kunt "hangen" vermoed ik dat er ook een ICEpowerversterker gebruikt word.
de receiver van je speakers stel je niet af dmv standaard instellingen op een sd-kaartje maar dat is is afhankelijk van de omgeving.

Denk aan echo, tapijt, vorm van de ruimte of zelfs schilderijen.

Dus dan is het voila goed geluid op de "algemene" weg. Dat is dus zonde van je geld!
Je zult toch echt zelf aan de gang moeten gaan om je speakers juist te configureren. Daarnaast juiste kabels blijven altijd een pre! echter... goldplated onzin daar moet je gewoon weg niet intrappen. "vroeger" hadden we geen betere metalen die geleiden en dat is anno 2014 dus niet meer van toepassing en dus puur marketing. (net zoals er goldplated HDMI kabels zijn.. 8)7 om digitaal signaal te voorkomen van ruis ?!)

tevens 24 bit geluid is een mythe maar daar zijn al tal van linkjes op Tweakers van voorbij gekomen. Het is zelfs zo dat als je het verschil "denkt" te horen met de normale 16 bit je het placebo effect zult ervaren maar niet het verschil in geluid.

linkje

[Reactie gewijzigd door downcom op 7 januari 2015 17:00]

daarom hebben ze in die test ruimte ook allemaal akoestische platen tegen de muren gehangen... Zonder deze platen zou het alsnog "ruk" klinken.

Dus nee enkel deze installatie dus niet afdoende.

Zou zeggen zet dit setje maar eens onder een brug of in een kerk neer. Succes!
Natuurlijk is er ook nog de akoestiek. Maar de eigen karakteristiek van de speaker wordt blijkbaar wel degelijk verbeterd. Het is daarmee geen ruimte correctie systeem, maar een speaker correctie systeem. Schijnt goed te werken en de systemen van Diavelet zijn alom geprezen.
Doet me denken aan Leica klanten. Maar dan anders. :)
Het is niet alleen voor de naam en het design. Al moet ik wel zeggen dat het design (kwestie van smaak) helemaal mijn ding is. Er is nog geen Samsung/LG/etc equivalent met de uitstraling van een B&O. Maar los daarvan, vind ik het gemak dat je alles met 1 AB kan besturen echt een uitkomst. Bij veel mensen thuis liggen er 4 van die AB'en op salontafel, waarvan de een nog lelijker dan de ander.
ik kan er ook echt niet tegen als mensen 4 afstandsbedieningen hebben liggen. mijn vader regelt de setup in de woonkamer, wij hebben een logitech harmony afstandsbediening, die kan je zo programmeren dat met n druk op de knop, de versterker aangaat en op goede input ingesteld word, de TV aangaat en het ziggo apparaat aangaat!
Ik snap het wel. Als je een multi miljonair/miljardair bent wil je natuurlijk wel iets uniekers dan dat spul wat het normale volk koopt. Ook al is er apparatuur te krijgen die misschien beter preseteren, dit spul heeft een zeer hoge wauw factor (sorry, weet het niet anders te beschrijven) en is kwalitatief volgens mij heel erg in orde.

Luxe betekent niet altijd beter, maar biedt een zeker gemak. Zelfde zie je bij auto's, een opgevoerde Ford Focus rijdt misschien beter dan een Rolls Royce maar is toch echt een hele andere ervaring.
Voor de echte rijken is B&O te min.
B&O klinkt echt geweldig...Wat vind jij een beter merk dan?
Alleen al op gebied van speakers: Kef Reference series en Bowers & Wilkins Diamond series outperformen iedere Bang & Olufsen speaker.
Ik ga me niet uitspreken over wat beter/slechter is maar KEF, Tannoy, B&W en Monitor Audio staan ook hoog aangeschreven bij mij.
Ja zoek zelf maar eens op google naar de betere duurdere audo merken, die zijn er genoeg en stukken duurder dan b&o

B&o is design leuk geluid maar geen geluid voor de audiofiel.
B&o is voor mensen die op design kicken en geld hebben.
beetje afgeleid uit de andere reacties, ben zelf niet heel erg een audiofiel
Beter qua wat? Qua marketing en verkoop van onzin praatjes over geluidskwaliteit zit alleen Bose op hetzelfde nivo...oh ja en Loewe ( wat gewoon grundig is met een andere naam...).

Te belachelijk voor woorden wat b&o durft te vragen.

Heb je ooit wel eens een test gelezen over de televisies van b&o waarin ze superieur zijn aan andere merken?
Maar zelfs de duurste Apple product betaal je 'maar' 3000 euro voor, ipv 50K voor een TV. En Apple spul heb je tenminste nog iets aan, :p
bij allebei betaal je erg veel voor de merk naam, de producten werken goed en je krijgt goed service, maar de producten zijn niet de beste.
Wat is het beste? In mijn wereld is dat de beste prijs/kwaliteitsverhouding. En dan scoort Apple behoorlijk hoog. De audiofielen zijn het er met elkaar nog niet over eens wat het beste is qua audio. Misschien omdat geluidsbeleving behoorlijk subjectief is. Ik houd het bij een 179 euro Sony setje, de rest is overkill.
ik vind juist dat Apple juist niet hoog scoort, kijk is naar de prijzen van hun Macbooks en iPhones, Absurt!
Juist de Macbooks vallen wel mee. Vergelijkbare ultrabook modellen van een A merk in een luxe variant kosten evenveel. De iPhones zijn maar een klein beetje duurder dan de Galaxy S modellen van Samsung maar een fractie luxer qua materiaal. Dus ook die zijn gewoon markt conform. Ze zitten gewoon in een hoog segment. Ook ik ga geen iPhone 6 kopen zolang deze ver boven de 500 euro grens zitten, simpelweg omdat ik niet zoveel geld aan iets relatief onbelangrijks als een telefoon wil uitgeven. Maar dat is een persoonlijke keuze die ieder voor zich maakt.
Haha, ik zie genoeg niet rijke mensen met Apple spul hoor. Of mag ik mijzelf nu rijk noemen? :9 was het maar zo
helemaal waar, dit is voor rijke mensen die voor het goede gaan en niet voor het aller beste en alleen voor de naam en design gaan.
doet me denken aan Apple klanten :)
genoeg Apple gebruikers, die net zoals ik, niet rijk zijn. Okay, ik ben niet arm. Maar ik ga vooral voor kwaliteit. Dat kwaliteit meestal meer geld kost dan prut, dat accepteer ik.

Wat mijn criteria zijn voor kwaliteit, daar kun je uiteraard over twisten. (Ik ga ze ook niet noemen, het is persoonlijk).
Een beetje gamer geeft in z'n leven veel meer uit aan PC componenten dan een B&O klant aan een audioinstallatie.

En Apple is, gezien de verkoopcijfers, gewoon een mainstreambedrijf. Niets iets voor rijke mensen want dan zouden ze veel minder verkopen.
Noem me gek, maar ik vind het goedkoop. Smaak is persoonlijk, maar ik vind het er waanzinnig mooi uitzien. Gebruikte materialen zijn top bij B&O en bedieningsgemak ook. Natuurlijk koop je voor dat geld ook andere systemen, maar die zijn vaak wel veel lelijker... Koppel hier een paar mooie speakers aan (Monitor Audio RS6 of RS8, ben je voor <1500 euro klaar hoewel ik dan voor 2e hands B&O speakers zou gaan) en je hebt voor 4K een super uitziend en klinkende set
Ach, ik luisterde bij een kennis naar twee B&O speakers van pakweg 9000 per stuk. Klinkt dat goddelijk? Ja. Zou ik het kopen? Nooit van mijn leven. Kortom, wanneer je erg lui bent ( of geen tijd hebt) en veel geld hebt is dit leuk, maar puur op prijs/ kwaliteit is dit rotzooi.
Het is volgens mij helemaal geen speaker, het is enkel de regelunit/muziekserver etc, kortom, dit is de stereo welke je koppelt aan je speakers.

Het is geen 'speaker', aan het einde van het filmpje meldt de vrouw immers dat het de perfecte match is voor onder andere je 'speakers'.

B&O is een beetje als Bose, enkel in een hogere prijs categorie, het is niet slecht, maar men koopt het niet enkel en alleen op basis van kwalitatief geluid. Het is een lifestyle merk...

[Reactie gewijzigd door Zondaar313 op 7 januari 2015 15:16]

De keuze voor hout voor een product dat je primair vanuit je handen gebruikt is opvallend; dit is nogal gevoelig voor de zuren en vetten die van nature op je huid voorkomen.
M.a.w.: het apparaat zal er niet heel lang zo mooi uit blijven zien. Of zou dat onder de noemer 'Controller met karakter' gaan vallen?

Verder gaat een eigen controller dedicated voor de bediening natuurlijk boven alle Android/iOS/WP devices met een app; ik merk dagelijks dat ik een ernstige voorkeur voor de dedicated Sonos controllers heb t.o.v. de apps, waarbij je deze eerst moet starten, en soms zelfs je telefoon eerst moet unlocken. Wat dat betreft ben ik dus helemaal vr.
Doet me beetje denken aan https://www.kickstarter.c...-by-androidtm/description maar dan natuurlijk van een hogere kwaliteit en niet afneembaar. Snap alleen niet waarom mensen hier ZO veel geld aan zouden uitgeven. Als je zo'n avy koopt en dan een apart B&O soundsystem ben je beter uit namelijk :s
Een speaker plus tablet voor meer dan 2000 euro vind ik totaal belachelijk, maar dat is ook precies de bedoeling van B&O. Ik val niet in hun doelgroep: het is een merk voor mensen met te veel geld, die gevoelig zijn voor het idee van exclusiviteit, ook al is dat puur kunstmatig gefabriceerd door een marketing afdeling.

Kennissen hebben een systeem van B&O. Het klinkt niet slecht, maar hetzelfde geluid of beter is met veel minder geld te bereiken.

Design is subjectief, maar ik vind het persoonlijk lelijk. De usability is gewoon slecht. Vorm boven functie to the max, waarvan ik de vorm dus niet eens mooi vind.

Maar deze mensen lijken vooral te genieten van het idee dat ze iets exclusiefs in huis hebben. Zelfs terwijl ze regelmatig moeite hebben met de niet intuitieve interface. Ik laat ze in hun waarde, maar ze vallen puur voor de marketing van B&O.
Wat geef jij uit aan PC's?