Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 183 reacties

Liefhebber van strategische games? Geïnteresseerd in vernieuwing? Altijd al eens een game willen testen? Dit is je kans: Ubisoft geeft, alleen via Tweakers.net, duizend keys weg voor de bètatest van The Settlers.

Uitgever Ubisoft wil graag het multiplayer-gedeelte testen van The Settlers 7 en geeft daarom keys weg voor de gesloten bètatest van het spel - en die keys zijn alleen via Tweakers.net te krijgen! Wil je dus deelnemen aan de test en zo de kans krijgen om deze strategische game uit te proberen ruim voor hij in de winkel ligt, grijp dan nu je kans en vraag een key aan. Eerder deze week gaven we al 500 keys weg, maar omdat de belangstelling groot is, heeft Ubisoft er nog 1000 beschikbaar gesteld, waar je er nu één van kunt aanvragen.

Wie aan de test deelneemt, moet zich aan een non-disclosure agreement houden, dat hier in pdf-formaat is na te lezen. Wie een key aanvraagt, verplicht zich om zich aan de voorwaarden in de nda te houden. Ben je het eens met de voorwaarden en wil je aan de test deelnemen;

klik dan hier om een key te aan te vragen.

Update 13:30: ..en dat was het weer! In ongeveer 75 minuten vloog deze batch van 1000 keys weg. We wensen de winnaars veel speelplezier, en de mensen die nu achter het net vissen de volgende keer meer geluk.

The Settlers 7 wordt gemaakt door Ubisofts eigen studio BlueByte, een ontwikkelaar uit Düsseldorf. De studio krijgt daarbij hulp van niemand minder dan Bruce Shelley, de veteraan die aan de wieg heeft gestaan van Age of Empires en alle opvolgers daarvan. BlueByte is met The Settlers 7 een iets andere weg ingeslagen. Het spel is nu niet langer alleen langs militaire weg te winnen. Binnenkort lees je bij ons een preview van het spel.

Voor wie aan de test deel wil nemen, is het handig te weten dat de ontwikkelaar enkele eisen aan de hardware heeft gesteld. De pc moet minimaal voorzien zijn van 'een singlecore-cpu' - een type of minimale kloksnelheid geeft Bluebyte niet op - en een videokaart met ten minste 256MB eigen ram, die overweg kan met Shader Model 3 en DirectX 9.0c. In de praktijk moet er volgens BlueByte minstens een GeForce uit 8000-serie of een Radeon uit de HD 3000-serie in de pc zitten. Verder dient de pc ten minste 2GB ram aan boord te hebben.

Aanbevolen wordt een systeem met 'een dualcore-cpu' - alweer is Bluebyte niet specifieker - en een grafische kaart die overweg kan met Shader Model 4 en DirectX 10 en die beschikt over 512MB eigen geheugen. BlueByte beveelt verder een werkgeheugen van 4GB aan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (183)

1 2 3 ... 13
Niet om het een of andere, maar de Settlers was vroeger juist minder militair, dus het is geen nieuwe weg ingeslagen, het is weer terug gekeerd naar de bron.

De settlers was altijd een leuk spel voor wie gewoon een vredig empire wou opbouwen. Lekker knus, geen tijdsdruk en geen domme AI die je voortdurend aanvalt. Net zoals Transport Tycoon beter was zonder AI, is dit ook een spel om te spelen zonder tegenstander.

Een uniek spel dat helaas "modern" moest worden. Latere versies verloren steeds meer detail bij het transport/logistiek spel.. misschien gaat dit echt weer helemaal terug naar versie 1. Zou mooi zijn want dat spel werd warm ontvangen voor een niche spel.

[Reactie gewijzigd door sfc1971 op 29 januari 2010 12:49]

Mee eens, ik heb het net ook een beetje uit zitten proberen, en het voelt inderdaad lekker om je stad zo groot en efficient mogelijk te maken.
Aangezien zeker in dit spel logistiek meespeelt, en het idee is dat je stad gewoon zo groot wordt als maar kan, doet dit spel me ook denken aan dat goede oude Knights & Merchants, daarin was oorlogsstrategie wel belangrijk, maar het mooiste was om je stad zo groot mogelijk te maken.
Maar eerst ga ik van dit spel even de toturial campaigns uitspelen, daarna ga ik online!
Niet helemaal mee eens... je had geen controle over je leger, met settlers 5 hebben ze geprobeerd het age of empires achtig te doen en dat was inderdaad niet veel soeps. Echter met settlers 6 was er weer een prima settlers game waarbij je toch nog een beetje controler over je mannetjes kan uitoefenen. Settlers 7 zet dit voort.
voor iedereen die geen key heeft zijn er op Fileplanet.com nog genoeg key's. Als die op zijn, google gewoon de beta key en je vind iets.

ik heb hem namelijk ook gemist op T.net maar heb hem net binnen. vanavond ff checken.
Hoe doe je dit dan (zonder proxy)? fileplanet zegt UK/US only
klik dan hier om een key te aan te vragen. Update 13:30: ..en dat was het weer! In ongeveer 75 minuten vloog deze batch van 1000 keys weg. We wensen de winnaars veel speelplezier, en de mensen die nu achter het net vissen de volgende keer meer geluk.
:? Aargh alle beta keys in een keer weg....weer te laat.... :( .. even zoeken dan maar!
O-) Verhip Deutsche Unterricht op school was zo gek nog niet. Maar wel opschieten hoor.
Zal ook zo op zijn denk ik.

1: Registreren op www.4players.de
Oh... en die registratie mail zit waarschijnlijk in je spam box.
En wil je underground blijven dan naar mailinator :+

2: Inloggen en Betakey ophalen: Betakey

3: En je even een breuk zoeken voor de downloadlink: Beta Client Download Link
2 Bestanden (per 31/1): 1.5Gb voor de client en dan nog 1 kleine patch.

Ow en geef die direct link niet weg, maar laat mensen lekker tweakers lezen.

[Reactie gewijzigd door kwakzalver op 1 februari 2010 10:16]

thanx!

was veel te laat en kan m op deze manier toch leuk mee doen.
Ik heb problemen met het openen van de RAR files met de bijgeleverde key (de 1e). Iemand anders dit probleem?
Heb je de code overgetypt of ctrl+c en dan ctrl+v?
Als je dat laatste hebt gedaan wil het nog wel eens mis gaan, probeer dan de code gewoon over te typen ;)
thanks ook geprobeerd werkte ook niet, toen nog maar een keer gedownload en ik bleek 64 KB te missen in het eerste bestand... Helaas geeft winrar aan dat het wachtwoord waarschijnlijk foutief was...

Hij staat nu te unrarren... Bedankt iig :)
Goeie tip, ik zal ook al te knippen en te plakken, maar bleef die melding geven.

Nu met overtypen werkte het wel goed. :)
Topshit, ik ben altijd een fan van de serie geweest. Al zitten er een paar hele zwakke exemplaren tussen (settlers 2 blijft het gaafst :)). Ik ben benieuwd naar 7!
Ben bang dat dit deel 7 toch niet de oude magie terug brengt.

De series was in het begin van de zelfde charme als Transport Tycoon. Geen competitie spel, maar een "puzzel" waarin je de logistiek kon uitvogelen en de uitdaging was zo optimaal mogelijk te werken.

Daartoe had je twee onderdelen van het spel, de productie en het transport.

Je kon gebouwen plaatsen die vervolgens iets produceerde en dit bij de ingang plaatste. Dit werd dan door een mannetje dat op de weg stond tussen twee punten, verplaatst in de richting waar het nodig was. Of direct naar de gebruiker, of naar een opslag. Met latere versies kon je de route opwaarderen zodat transport sneller ging.

Maar de essentie bleef om een efficient netwerk op te zetten.

In het nieuwe spel werkt het allemaal anders. Wegen net is nu gewoon een weg, het transport vindt plaats via een mannetje van het pakhuis, 1 per pakhuis in het begin. En de producenten brengen en halen hun spullen zelf.

Dit maakt het spel veel te simpel. De "nieuwe" productie gebouwen bestaan uit een centraal gebouw dat niets doet, en tot drie bijgebouwen die het werk doen. Maar met het nieuwe transport systeem is het gewoon zaak om altijd te zorgen dat je drie gebouwen kunt plaatsen (Farm met 2 grain barn, 1 molen) en zo dicht mogelijk er bij 1 pakhuis om geen tijd te verliezen met je producent die loopt. Plaats een extra pakhuis op langere routes en dat is alles.

Ook zitten er balans foutjes in. Zo kun je de productie opschroeven door je mensen eten te geven. Dus een bakker die normaal 1 brood maakt met 1 meel, kan met 1 brood + 1 meel, 2 broden maken. Snap jij hem? Jaja, brood produktie is de bottle neck.

Resources zijn allemaal hernieuwbaar (nou ja vis en jacht niet) maar stenen niet, en die zijn essentieel, en je kunt je wegen alleen sneller maken met zeer veel stenen.

Het spel is best aardig, maar de orginele magie van de orginele settlers is weg. Wat blijft is een spel dat gewoon te simpel is als je door hebt dat de truuk is veel pakhuizen te bouwen.
De settlers is wel een van de vetste series! Ik vond juist het derde deel geweldig. Toen ik klein was was 't het eerste spel dat ik kreeg; 110 gulden :P . Daarna natuurlijk het vierde deel gekregen nadat ik het derde deel helemaal grijs had gespeeld. The Settlers: Heritage of Kings kon mij weinig intresseren. Het tweede deel vond ik overigens niks, je moest overal wegen aanleggen, ik vatte die helaas niet helemaal. Heel jammer dat alle keys weg zijn :'( had heel graag meegedaan!
Ehm, zijn er ook PCs die niet minimaal een singlecore CPU hebben? Een CPU zonder cores misschien? :|

Ik betwijfel ook ten zeerste dat een dualcore-cpu prestatiewinst levert bij dit spel, zover ik weet bestaan de meeste spellen, zoniet alle, uit slechts één thread.
Zover ik weet maken een heleboel spellen gebruik van veel meer dan 1 thread. Anders zouden sommigen dingen erg traag lopen. Daarnaast bestaan er geen CPU's zonder cores. een cpu heeft minimaal 1 core (rekenkern)!.

En ik heb een Beta Key, kijk al tijden uit naar deze game. Heb er zin in, vanavond is ff een potje spelen XD!
Threads en cores hebben niets met elkaar te maken. :)

Een singlecore CPU kan meer dan een thread tegelijk aan, echter, de CPU kan maar een thread tegelijk daadwerkelijk uitvoeren. De rekenkracht van de CPU wordt verdeeld over alle actieve threads. De threads die niet door de CPU uitgevoerd worden staan gewoon te wachten tot ze weer aandacht krijgen.

Een multicore CPU heeft meerdere CPUs en kan dus daadwerkelijk net zoveel threads tegelijk aan de praat houden als er cores aanwezig zijn.

(Enigsins gesimplificeerd, zaken als memory overhead en threadmanagement buiten beschouwing gelaten)

[Reactie gewijzigd door Rarz op 29 januari 2010 13:05]

Dat snap ik en ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Ik geef alleen een reactie op Skizzik0 dat een game wel degelijk meer gebruik maakt van threads dan slechts 1. Maar als een game heel veel dingen tegelijk wil doen en je hebt slechts 1 core, dan kan de game traag gaan lopen omdat die de threads 1 voor 1 zal doen en niet zoals op een dual of quad core meerdere threads tegelijk ;). Precies zoals jij het omschrijft ;)
Niks is wel zwaar hoor. Als je maar één threat hebt kan je het moeilijk verdelen over meerdere cores.

Verder ben ik het met je eens :).
Threads en cores hebben niets met elkaar te maken. :)
Ik zie nergens waaruit blijkt dat NL-RaVeR zegt dat threads en cores iets met elkaar te maken hebben, maar vervolgens ga jij de relatie tussen de twee uitleggen?

On-topic over pc specs:
Zelfs al maakt een game gebruik van één thread, op een pc draaien er altijd wel andere processen die dan op andere cores kunnen draaien. Oftewel, je hebt vrijwel altijd baat bij het hebben van een multicore cpu.

Edit: ik moet de volgende keer niet de pagina zo lang open laten staan en dan reageren zonder te refreshen. :X

[Reactie gewijzigd door BonzO op 29 januari 2010 18:21]

Eeuhm dus als ik je uitleg nu goed lees, dan hebben threads dus wel een relatie met cores?

Nu moet je het mij niet proberen uit te leggen, want ik begrijp het wel maar je stelling gaat niet op...
Threads en cores hebben niets met elkaar te maken.
Een singlecore CPU kan (...) maar een thread tegelijk daadwerkelijk uitvoeren.
Een multicore CPU kan dus daadwerkelijk net zoveel threads tegelijk aan de praat houden als er cores aanwezig zijn.
Damn, kom ik met mijn zero-core cpu aan 8)7

Wel tof initiatief, doet ook wel een beetje als marketing aan. Ben heel benieuwd wat ervan komt, ik mis dit soort games een beetje!

Overigens valt er toch behoorlijk wat winst te halen met threading en doen steeds meer games dit. Het probleem is dat het absoluut niet triviaal is om op een correcte manier die winst te behalen en dat dit vanuit de kern van de architectuur van de software moet zijn ingebakken. Games hebben een lange ontwikkeltijd en maken vaak gebruik van engines met een nog langere ontwikkeltijd, het duurt dus even voordat multicore support doordringt.

EDIT: er wordt met minimum vereiste dus bedoeld: al heb je niet eens dualcore, je kan onze game gewoon spelen :)

[Reactie gewijzigd door Antipater op 29 januari 2010 12:26]

er wordt met minimum vereiste dus bedoeld: al heb je niet eens dualcore, je kan onze game gewoon spelen
Ah mooi, kan ik ook weer eens mijn pentium II aan het werk zetten :P

Geef in ieder geval een minimale kloksnelheid op, dat zegt ook niet alles maar wel ìets, in tegenstelling tot "minimaal singlecore" 8)7
Welkom in 2010, niet lullig bedoeld maar waarschijnlijk heb je de afgelopen 2 jaar geen nieuwe game gespeeld. Zo goed als ieder spel gebruikt twee cores, en velen ondersteunen al multicore gedeeltelijk, of halen hier grote winst uit. Zelfs "console ports" die bekend staan als ongeoptimaliseerd maken hier gebruik van.


Edit: NVM, gelijk opgeven dan maar.

[Reactie gewijzigd door Cid Highwind op 29 januari 2010 12:19]

Dat ging snel. hij's nu al verlopen!
Ik weet niet heel veel van programmeren, maar het lijkt me dat ze het spel natuurlijk zo kunnen programmeren dat het wel voordeel haalt van meerdere cores.
Ik heb een key aangevraagd maar wel met "push message". Iemand die mij kan uitleggen hoe ik deze dan ga ontvangen? Een popup op de website binnenkort of... ?
Vraag gewoon nog eentje aan via dm.

Beetje jammer dat je gewoon oneindig keys kan blijven aanvragen :S
Beetje jammer dat je gewoon oneindig keys kan blijven aanvragen :S
dat kan niet, je kan wel dezelfde key meerdere keren aanvragen, maar de key die je krijgt is elke keer dezelfde ;)
Aks je niet weet hoe push message werkt waarom kies je dan niet gewoon voor de email ?
Ik heb hem al binnen !! :)

Na me werk ff spelen, eerlijk gezegd echt geen idee wat voor een spel dit is...
shame, settlers is toch al tijden een bekend begrip in de game scene.
iemand met jouw bouwjaar zou toch beter moetne weten :+
Helaas klopt mijn bouwjaar niet :) Die moet ik nog goed instellen.

Ik ben niet zo thuis in de strategie games, ben meer van de shooters.
Maar wellicht brengt deze game daar verandering in! :*)

EDIT: Bouwjaar ingesteld op 25-06-1991 :P

[Reactie gewijzigd door Wagali op 29 januari 2010 13:40]

Settlers is een geweldige strategie game. Ik heb ze vanaf settlers 2 bijna allemaal gespeeld. Jammer dat ik net nog op school zat, heb nu dus geen code kunnen ontvangen... Dat waren nog eens tijden samen met mijn oom als kleine jongen de settlers spelen. Jonge, jonge wat heb ik me toch vermaakt. Ook flink frustrerend was het dat ik niet wist hoe ik goud moest smelten hahahahahha.

Baal er dan ook verschrikkelijk van dat ik geen key heb... Beter verbieden ze school :P
Is er ook een een plaats waar we kunnen discuseren over de gamen?
een ubi-soft forum ofzo?
Uit de Non Disclosure Agreement:

3. YOU ACKNOWLEDGE THAT THE GAME HAS NOT YET BEEN
COMMERCIALLY RELEASED AND IS THUS HIGHLY CONFIDENTIAL. YOU
AGREE THAT YOU SHALL NOT DISCLOSE ANY INFORMATION REGARDING
THE GAME (AND/OR ANY OTHER CONFIDENTIAL INFORMATION) TO ANY
THIRD PARTY.

Een forum wordt een dan beetje lastig.
misschien gewoon GoT topic maken? Strategy Games ;)
Thanks voor de key, heb alleen een probleem met downloaden.
Ik gebruik normaal Internet Download Manager om dingen te downloaden, maar deze heeft er nu dus geen zin, hij vraagt ook niet om het wachtwoord in te voeren.
Als ik de links probeer te downloaden via de downloader van FireFox of Chrome doet hij het ook niet! help :D ?
De servers hebben wat probleempjes, kunnen waarschijnlijk maar X aantal mensen tegelijk downloaden. Daarom vroeg ik al of het mogelijk was om de parts eventjes ergens te mirroren, iemand?
Zou wel handig zijn ja.
Iemand even op MegaUpload uploaden please? O-) !
Wel slecht dat ze 1000 keys weggeven en dat dan de servers overbelast zijn!
Zeker niet aan gedacht dat tegenwoordig bijna iedereen in Nederland een snelle verbinding heefT? xD

EDIT: Ik ben ze al aan het downloaden! Lekker op 2,5mb/s O-)
EDIT2: Blijft alweer vasthangen na 80 mb :(!
EDIT3: Deel 1 is binnen, de rest kan ik (nog) geen verbinding mee krijgen :S !

[Reactie gewijzigd door TimmiiG op 29 januari 2010 13:38]

1 2 3 ... 13

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True