Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Ghost of Tsushima is een van de meest uitgespeelde openwereldgames'

Openwereldgames uitspelen kost al snel tientallen uren en wie alles compleet wil hebben, kan daar soms honderden uren aan kwijt zijn. Lang niet iedereen komt daaraan toe. Ghost of Tsushima is zo'n game en die blijkt opvallend vaak uitgespeeld te zijn.

Tot nu toe heeft 50,2 procent van de Ghost of Tsushima-spelers het spel uitgespeeld. Dat is te zien op PlayStation-consoles door te kijken naar het percentage van spelers dat een bepaalde Trophy heeft behaald. Zo'n beloning krijgen spelers bijvoorbeeld voor het uitspelen van het spel. Ungeek houdt dergelijke percentages bij en merkt op dat Ghost of Tsushima het opvallend goed doet.

Van alle recente openwereldgames op PlayStation-consoles is alleen Marvel's Spider-Man iets vaker uitgespeeld. Bij die game heeft 50,8 procent van de spelers de bijbehorende Trophy behaald, maar dat spel is aanzienlijk korter. In de top tien staan verder games als Assassin's Creed, Far Cry, Days Gone, Death Stranding en Red Dead Redemption 2; die zitten allemaal ruim onder de 40 procent.

Uitspelen betekent in deze context enkel het voltooien van de verhaallijn in het spel. Het gaat dus niet om het verzamelen van alle voorwerpen of het voltooien van alle side quests. Volgens de website HowLongToBeat duurt het uitspelen van de verhaallijn van Ghost of Tsushima een kleine 25 uur. Dat is relatief kort voor een openwereldgame, maar desondanks is dat voor de helft van de spelers dus alsnog te lang. Meer lineaire games worden iets vaker uitgespeeld. The Last of Us Part II voerde vorig jaar in september de ranglijsten aan met 58 procent en dat steeg later naar 60 procent.

Game Percentage uitgespeeld
(Op PlayStation-consoles)
Benodigde tijd
(verhaallijn, volgens HowLongToBeat)
Marvel’s Spider-Man 50,8% 16,5 uur
Ghost of Tsushima 50,2% 24,5 uur
Assassin’s Creed Origins 38,2% 30 uur
Far Cry 5 36,7% 18 uur
Days Gone 34,7% 38 uur
Horizon Zero Dawn 34,1% 22,5 uur
Assassin’s Creed Odyssey 30% 42,5 uur
The Witcher 3 29,8% 51,5 uur
Death Stranding 28,6% 40,5 uur
Red Dead Redemption II 28,2% 48,5 uur
Watch Dogs 2 24,9% 19 uur
Assassin’s Creed Valhalla 19,8% 54 uur

Terugkijken: videoreview van Ghost of Tsushima

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-03-2021 • 15:47

68 Linkedin

Reacties (68)

Wijzig sortering
Is zo'n lijst ook niet enorm biased naar nieuwe games toe ? Meer recente games hebben gewoon een grotere aanschafprijs en gaan dan ook vaak gekocht worden door wie echt serieus in zo'n game wil duiken. Eens zo'n titel in de (spreekwoordelijke) promo-bak begint terecht te komen, ga je ook veel meer impulsieve aankopen hebben van mensen die het spel gewoon even willen uitproberen of niet direct een grote behoefte hebben het binnen de maand uit te spelen.

Ghost of Tsushima is bvb in de digitale PlayStation store nog niet onder de 50 euro geweest (bron: https://psprices.com/regi...4105481/ghost-of-tsushima ). Games als Horizon of The Witcher daarentegen zijn frequent voor minder dan 15 euro te koop, en gaan dus veel meer spelers hebben die het voor die prijs opgepikt hebben. Zo heb ik bvb zelf nog The Witcher 3 gewoon in mijn backlog zitten.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 15 maart 2021 16:34]

Het gaat toch om het percentage mensen wat hem heeft uitgespeeld en niet de absolute getallen.
Wel ja, tuurlijk. Dus hoe meer spelers er achteraf bij komen die het minder lang volhouden omdat ze het ook maar goedkoop opgepikt hebben, hoe meer het percentage zal beginnen zakken.
Assassin's Creed Oddyssey is eerder uitgekomen en heeft een hogere percentage terwijl die game vaak in sales te vinden was het afgelopen jaar en zelfs kort na release. Maar dat kan misschien te maken hebben dat Valhallah ook best groot is en veel nog niet aan het einde zijn geraakt. Dan zou je eigenlijk van beide games over dezelfde periode moeten nakijken.
Dat kan natuurlijk ook zijn omdat het opeens op een andere store te krijgen is en Epic op de eerste dag Valhalla weggaf (gratis dus).

Persoonlijk heb ik veel zin om Valhalla te spelen maar zolang het niet op Steam is laat ik het toch liggen. Tot nu toe heb ik elke assassins creed volledig uitgespeeld. Ik zou dus een speler zijn die Valhalla wel zou uitspelen en de gratis game zorgt ervoor dat er veel spelers zijn die normaal nooit assassins creed spelen.
Nonsens. Als een game goed is is die goed en blijf je spelen en als een game slecht is stop je vanzelf. Of je er nou 60e of 15e voor hebt neergelegd.

Sterker nog. Ik zou misschien wel eerder stoppen met een slechte game waarvoor ik veel heb betaald dan eentje die goedkoop was zodat ik hem gelijk kan terug brengen om te retourneren of in te wisselen en ik er nog wat degelijks (geld of tegoed) voor terug krijg voordat de prijs daalt.

Plus hoe ouder de game hoe meer tijd/kans mensen hebben gehad om het uit te spelen. Dus dan zou die eerder “biased” zijn naar oude dan nieuwe games..

[Reactie gewijzigd door er0mess op 15 maart 2021 17:06]

Nonsens
Natuurlijk is dat geen nonsens. Iemand die een game graag wil hebben koopt die vaak bij of vlak na release. Deze game zal dan sneller aansluiten bij jouw typische gamewensen, juist omdat je er naar uitkeek. Koop je een game in de budgetbak, dan is dat vaak niet omdat je specifiek op zoek bent naar die game. Misschien voldoet het niet aan je verwachtingen, maar dat is prima want hij is niet zo duur. De kans dat een game niet aan iemand's verwachtingen voldoet, zal logischerwijs toenemen naarmate de prijs zakt. En games die niet aan iemand's verwachting voldoen, lijken mij een lagere kans te hebben om uitgespeeld te worden.

En natuurlijk gaat het niet altijd zo. Een goedkope game kan uiteraard ook je verwachting ontstijgen, of je kunt een langverwachte game alsnog pas bij de uitverkoop binnenhengelen. Maar dat zal gemiddeld gezien minder vaak voorkomen.

En koop je dan die dure game die eigenlijk toch niet bij je aansluit, dan kan er ook nog eens post-purchase rationalization optreden; je hebt eigenlijk teveel geld betaald voor wat het is, en het is al te laat om het terug te brengen, dus ga je het goedpraten. Misschien is de game toch niet zo slecht. Misschien wordt ie vanzelf leuker als ik langer blijf spelen. Dit zal sneller optreden als die €60 - €70 een niet onsignificant deel van je budget is.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 15 maart 2021 17:22]

Lekker subjectief wel. Ik koop spellen in bovenstaande overzicht omdat ze goed zijn. Maar geen enkele game heb ik ooit uitgespeeld van dit lijstje. Dat is hoe ik mijn spellen speel blijkaar. Super intens, vind het spel super leuk en toch op een gegeven moment te eentonig en dan verlies ik mijn aandacht en ga ik verder met een ander spel.
Het kunnen verschillen redenen zijn waarom je een spel niet uitgesproken heb ook al vind je het leuk. Het is te moeilijk op een bepaald moment, er zit een bug in waardoor je het niet kon uitspelen en nadat het weer werkt na een update heb je het spel niet meer opgestart. Er is ondertussen een ander spel(len) uitgekomen die je net meer interesseerde of dat je deze dan gelijk met vrienden speelt waarna je niet meer aan deze dacht.

Er zijn echt wel mensen die impuls aankopen doen. Er zijn zelfs trophies waarvan je verwacht 100% behaalt te zijn die niet 100% behaalt zijn. Dan heb ik het over doe de eerste stap of zelf start een nieuwe spel.
Ik dacht inderdaad ook aan een enorme bias richting nieuwe games, maar dan de andere kant op: het duurt soms maanden om een spel uit te spelen, dus hoe korter het spel in omloop is, hoe meer mensen (relatief) nog aan het spelen zijn.
Die tabel zag er aardig gecorreleerd uit, dus ik heb er even een klein beetje statistiek tegenaan gegooid: blijkt (zoals te verwachten) dat langere games minder vaak uitgespeeld worden.

Voor de liefhebber: R2 = 0.39, p = 0.029. Percentage voltooid is 48.2 - 0.425 * (tijd in uren). Niet een super-sterk verband, maar duidelijk genoeg om significant te zijn.

Het lijkt erop dat Ghost of Tsusima wellicht vaker uitgespeeld wordt dan je zou mogen verwachten op basis van die correlatie (net als Spider-man), maar dat kan puur toeval zijn.
Ik denk dat er toch wel een andere game nog beter scoort, en deze staat gek genoeg ook niet in het rijtje? Waarom eigenlijk niet?

Ik heb het uiteraard over GTA 5.
Hmm, aan andere kant, denk ik dat er heeeel veel GTA spelers zijn die het verhaal wel opgeven na een paar missies, en dan of enkel lekker aanklooien in de sandbox, of naar multiplayer verkassen.

Red Dead Redemption staat er namelijk wel in
Nu ben ik zelf niet iemand die heel veel games uit speelt maar RDR2 is wel eentje die je echt uitgespeeld moet hebben (vind ik). Mooiste verhaal in jaren. Daarbij is GTAV idd saai op een gegeven moment.

[Reactie gewijzigd door Revres op 15 maart 2021 15:59]

Voor mij andersom..

Rdr2 kon mij niet bekoren en ben er na een paar uur, en rage quits, mee gestopt. GTA V daarentegen speel ik toch 2x per jaar wel uit. Niet zozeer vanwege het verhaal, al zit die wel goed in elkaar, maar puur voor de lol in het spelen van.
Nu ben ik zelf niet iemand die heel veel games uit speelt maar RDR2 is wel eentje die je echt uitgespeeld moet hebben (vind ik).
Heb het een tijdje gespeeld. Mij prima vermaakt, maar het verhaal voelde geforceerd ('on rails'). Het spel bestaat uit een open world deel met losse missies, en uit een hoofdverhaal dat net zo goed in een lineair spel had kunnen zitten. Die twee voelen een beetje gescheiden van elkaar. Het verhaal heb ik tot nu toe niet afgemaakt, terwijl ik al op iets van 70-80% voortgang van de hoofdmissies zit. Met de rest van de bende heb ik niet erg veel. Ik breng voor honderden dollars aan geld en spullen binnen en upgrade het kamp zodat iedereen supercomfortabel is, en je ziet de rest soms iets van 80 cent bijdragen. Dat is niet erg, als het eigen werk een beetje meer gewaardeerd zou worden. Nu heb ik eigenlijk niets met hen.

Horizon Zero Dawn heb ik wel uitgespeeld. Verhaal is wat behapbaarder en voelt persoonlijker, en er is meer een gevoel dat wat je zelf doet invloed heeft op de wereld, ook al is dat natuurlijk net zo goed beperkt. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 15 maart 2021 17:58]

Laat mij weten wanneer je de verhaallijn uitgespeeld hebt, juist de laatste hoofdstukken (waarschijnlijk inderdaad iets van de laatste 20%) zijn de allerbeste.
Bij Horizon vond ik anders ook dat het erg on rails was.

Ik heb mijn speelervaring met dat spel een beetje verziekt, door het te veel als een open-world game te benaderen. Ik ben gaan grinden voor items, upgrades en levelups. Om vervolgens "goed voorbereid" aan de main quest te beginnen. Wat een super gaaf verhaal is hoor, maar op uitzondering na dat je eerste missie A en dan B doet, of andersom, was het eigenlijk heel erg linear. Dus ik vloog door de mainquest heen, en daarna voelde de wereld hartstikke leeg aan. Beetje jammer, want het is een super interessante wereld waar eigenlijk niet veel te doen is.

Ik heb daarom het spel nog eens een keer gespeeld, en besloten gewoon de mainquest te volgen, maar eigenlijk gaat dat op bijna zelfde manier, waardoor de replay value vrij laag is.

Beetje gemiste kans, vond dat wel een nadeel aan Horizon. Gaaf concept, gave combat, gaaf verhaal. Maar qua daadwerkelijke content... mweh... Ik heb de DLC dan ook niet gespeeld, was er echt wel even op uitgekeken en geen zin om er opnieuw in te duiken. Wellicht als de sequel er is, dat ik hem weer even oppak met dlc.

Beetje zelfde gevoel bij Zelda BotW. Zwaar repetitieve grind met al die shrines, leuke main quest. Maar buitenom dat, een heel erg lege wereld.

Bij zo'n openworld game, het liefste spendeer ik daar echt een flinke tijd aan, denk aan games als fallout of skyrim. Je kan gaan en staan waar je wilt, of je de mainquest wilt volgen of je eigen ding wil doen, is geheel aan je zelf. Voor diegene die gewoon het verhaal willen volgen, kan dan, en dan er vrij snel mee klaar zijn. Maar voor de fanatiekelingen zoals ik, die echt ieder hoekje van de map gaat zitten ontdekken, collecties compleet krijgen etc, pas dan voelt het echt als een Open World game aan voor mij. Wat dat betreft voelde WindWaker meer OpenWorld aan dan dat BotW dat deed.
Hoe verhoudt zich dat met RDR1? Want daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt vanwege het extreem saaie verhaal. RDR2 vervolgens nooit geprobeerd.
Ik zal je nog beter vertellen, ik heb RDR1 nooit gespeeld. Voor mij zat het verhaal zo goed in elkaar (en een paar minuten lezen over RDR1) dat je een beetje de hele setting in beeld hebt. Zelfs het einde (ik ga geen spoilers hier neer zetten) sluit fantastisch aan op RDR1.
16.6% heeft de final mission van GTA V op de Playstation afgemaakt, verre van dus.

https://psnprofiles.com/trophies/3147-grand-theft-auto-v

Weet ook niet waarom je GTA zou denken, is juist een game die bekend staat dat je er lekker in kan kloten zonder het uit te spelen, of het verhaal kan skippen en direct online gaan.

Edit: of 28.8% Als je naar de achievement "The big one" kijkt, die @jdh009 hieronder aangeeft als het einde van het spel.

[Reactie gewijzigd door Flamesz op 15 maart 2021 16:00]

Wellicht omdat gta V al meerdere keren opnieuw is uitgekomen? Als je hem op de ps3 hebt uitgespeeld en daarna op pc of ps4 weer koopt, kan ik me voorstellen dat je minder snel geneigd bent het spel opnieuw uit te spelen. Plus het feit dat er veel spelers zijn die vooral online spelen (en daarom het spel meerdere keren kopen zonder de single player weer uit te spelen).
Dat is denk ik omdat GTA5 eigenlijk een PS3 game is, denk ik
Ik heb zelf even gegoogled en volgens de site trueachievements.com is het percentage van mensen die de laatste missie trofee heeft 35%.
Dit zijn Xbox cijfers als ik het goed heb.
Ik denk dat er toch wel een andere game nog beter scoort, en deze staat gek genoeg ook niet in het rijtje? Waarom eigenlijk niet?

Ik heb het uiteraard over GTA 5.
Kennelijk fout gedacht dus. Reden: Volgens de criteria van dit lijstje niet vaak genoeg uitgespeeld.
Misschien idd een denkfout.
Al ben ik wel vrij zeker van dat het aantal mensen die GTA 5 hebben uitgespeeld groter is, dan het aantal mensen dat Ghost of Tsushima heeft uitgespeeld.
Vrijwel iedereen heeft namelijk weleens GTA 5 gespeeld.
Daar komt het percentage dus ook om de hoek kijken: als 5 van de 10 mensen GoT hebben uitgespeeld dan levert dat een hoger percentage op als 10 van 100 die GTA hebben uitgespeeld.

Dat zal de denkfout dan geweest zijn.
Eigenlijk best een nietszeggend lijstje dan. :+
En hierdoor klopt de titel van het topic eigenlijk ook niet.

[Reactie gewijzigd door M!chel op 15 maart 2021 16:31]

Het kan zo zijn dat een hele hoop mensen het spel simpelweg niet uitspelen, maar het kan ook aan de meetmethode liggen: "these are all just based on the trophies given for completing the story of each game, so these might not be exact numbers". Ik weet niet hoe het zit met trophies in GTA5.
Daar kun je volgens mij voor de PS4 vrij gemakkelijk achter komen door te kijken hoeveel procent de The big score of To Live or Die in Los Santos heeft unlocked.

https://gta.fandom.com/wi...nts_and_Trophies_in_GTA_V

Edit: blijkbaar zijn er meer die in de tussentijd gereageerd hebben, Flamesz heeft zelfs het antwoord :)

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 15 maart 2021 16:03]

Er zijn meer dan 140 miljoen exemplaren verkocht van GTA5. Veel mensen zullen hem ongetwijfeld dubbel of 3x hebben en misschien zelfs meer. De meeste mensen spelen uiteraard online. Ik denk dat het zo laag zit dat het niet op de lijst verschijnt.
Hangt er een beetje van af welke platformen ze meenemen en hoe ze juist tellen. Stel je had GTA V op de PS4 en je koopt deze opnieuw voor de PS5 maar speelt het spel niet opnieuw uit op de PS5 maar gaat vooral online. Tellen ze je dan als gebruiker 1 keer mee of 2 keer?
Waarom; omdat de game recent bij Epic over de toonbank vloog, want gratis. Dat heeft denk ik een flinke deuk geslagen in het percentage spelers welke het wel of niet uitgespeeld hebben. Geen idee of je het percentage van vóór de epic actie zou kunnen achterhalen. Dat verschil in kunnen zien zou ook een indicatie kunnen geven hoeveel kopieën Epic van Gta V heeft verstrekt.
*typos
Wat ik mis is een inschatting van hoeveel spelers? Zijn het er 1000 of 10miljoen? dat maakt nogal een verschil. Zelf de game niet gespeeld maar 25 uur voor een open world game klinkt niet heel veel, hoewel aan verhaal wel voldoende denk ik zo.

OT; Bijzonder te zien dat rdr2 bijna 50 uur nodig heeft voor het verhaal enkel, ik heb er ruim 60 uur inzitten en het verhaal moet bij mij nog echt beginnen..
Dat maakt toch niks uit..

50% is 50%. Of dat nou van 10 of 10 miljoen is..
ben gewoon benieuwd in tegen stelling tot de andere games.
Vorig jaar zijn er in ongeveer een half jaar meer dan 5 miljoen exemplaren van verkocht. Het is een van Sony's populairst first-partygames van de afgelopen tijd. Alle andere titels uit deze lijst zijn ook games met verkoopcijfers in de miljoenen.
Dat is wel heel simpel gedacht. Qua percentage maakt het niet uit maar qua aantal spelers maakt het wel uit. 1 van de 10 is 10% en 100 van de 1000 ook. Maar het is wel 99 mensen meer dus kan je niet zeggen dat evenveel mensen het uitgespeeld hebben.

Ik heb ook wel eens een platinum trophy op 100% gezien. Dit betekent niet dat iedereen met psn account het spel uitgespeeld heeft. Ik was pas de 10e of 11e ofzo die bij het spel platinum haalde gezien die ongeveer van 90% naar 100% ging. Dus ja wat is meer?
Dit kan twee dingen betekenen:

- De game is te makkelijk
- De game zit heel goed in elkaar dat mensen blijven hangen.

Ik heb hem zelf nog niet uitgespeeld eerlijk gezegd. Ben op een kwart naar een andere game gegaan.
Daar spreek je jezelf al een beetje tegen. Als die te makkelijk was zou je dan na een kwart stoppen of ff doorknallen omdat je toch het einde met 2 vingers in de neus kan halen!?

Het is gewoon een dijk van een game!

[Reactie gewijzigd door er0mess op 15 maart 2021 16:25]

Je stopt zodra je er geen lol meer in hebt. Als het te makkelijk is wordt het gewoon grinden en stop je vanzelf wel.
Als je op een kwart zit, dan is het natuurlijk niet ff doorknallen. Dan moet je nog 75% van de game....
Topper van een game, misschien ligt die jouw niet zo.
Bijna overal hoorde ik dat de game gewoon lekker wegspeelt. Duurt even om erin te komen, maar daarna glij je er gewoon doorheen.
Sekiro zal het niet worden, maar op 'lethal' moeilijkheidsgraad heb je wel wat tegengas. Je wordt langzaam wel steeds meer badass, maar dat is juist het hele punt. En je kunt gewoon storming out the gate van stance naar stance, boog, zwaard, al je skills mixen en er bijna een combo van maken. Ziet er gewoon zo ziek uit.

Op PS5 met LGCX.. Wat een absurd lekkere game zeg. Met alle plezier de platinum gehaald. Ik krijg al een paniekaanval als ik denk aan 100% Assassins Creed.
Vreemd artikel eigenlijk. Ghost of Tsushima staat dus blijkbaar op plaats 2. Spider-Man is blijkbaar minder nieuwswaardig wegens korter, maar de tabel toont 16.5u vs 24.5u, wat nu ook niet omzeggens een gigantisch verschil is.

Ook het gelinkte bron-artikel rept eigenlijk met geen worden over Ghost of Tsushima. Meer zelfs, daar tonen ze een Completion Rate van 38.2% en niet 50.2%. Heeft Ungeek misschien hun artikel achteraf bijgesteld ?? (gefixt door @Xtuv)

[Reactie gewijzigd door Twixie op 15 maart 2021 16:35]

Daar stond een verkeerde link onder, gaat om deze: https://www.ungeek.ph/202...rld-games-on-playstation/

De completion-rate van Spider-Man was al langer zo hoog. Die game is ook echt een stuk kleiner.
Ik had er zo’n 60 uur voor nodig

(100% ingame dus alle quests, wapens en upgrades, alle items, alle locaties etc etc etc en alle achievements)

Meesterlijke game!

[Reactie gewijzigd door er0mess op 15 maart 2021 15:57]

mwa, vind het toch wel weer een beetje uit context gerukt, want ook het aantal spelers ansich moet je hierbij betrekken. Want als het spel bv maar door 10 personen in totaal gespeelt is, en alle 10 hebben het uitgespeeld, dan is dat een score van 100%, maar dat staat niet in vergelijking met als het spel door miljoenen gespeeld is en daar 50% het spel van heeft uitgespeeld.
Als ja. Maar zie jij een game daar tussen staan die maar door 10 mensen zijn gekocht of zijn het allemaal games die miljoenen, of iig honderduizenden, keren zijn verkocht?

Dus je kan er van uit gaan dat de percentages gewoon kloppen en het niks ‘biased’ aan is.
De game had al 5 miljoen exemplaren verkocht een paar maanden na release zonder prijsverlaging. Dat ging sneller dan Horizon Zero Dawn. Die zat overigens na 1 jaar op 7.6 miljoen verkochte exemplaren had. Zou me niet verbazen als Ghost of Tsushima al daar dicht op zit.

Denk dat die aantallen dus relevant zijn om een juist statistisch beeld te schetsen. Dat Spider-Man of RDR2 ondertussen meer dan 20 miljoen exemplaren hebben verkocht doet dan geen afbreuk.
Ik lijd aan Open-World fatigue. Open werelden, veel te doen dus waar voor je geld. Dat hoeft voor mij niet. Steeds waar weer op een paard of ander beest klimmen om de werelden te verkennen en side quests doen. Zie Red Dead Redemption 2, Ghost of Tshushima, Metal Gear Solid 5, Horizon Zero Dawn, etc. Bij een western game als RDR 2 nog wel te begrijpen. Geef mij toch maar lekker The Last of Us 2, heerlijk linear, enorm veel vaart, genoeg te doen en in de laatste act zelfs ietwat langdradig. Ik focus ook alleen nog maar op de main quest. De markt is overspoeld met open wereld games en met de next gen en hun supersnelle SSD's verwacht ik nog meer zulke games. Een developer als Naughty Dog blijft gelukkig nog wel lineare games maken, niet voor niets by far mijn favoriete game developer.
Oef, zoveel mensen die HZD niet afmaken. Was toch een heerlijk sience fiction verhaal als je het mij vraagt.

Ik hoop dat dergelijke statistieken er niet voor zorgen dat we straks met max 5 uur speeltijd storyline spellen komen te zitten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True