Lego brengt model van Darth Vaders Star Destroyer uit

Lego krijgt maar geen genoeg van Star Wars-ruimteschepen. Eerder bracht het Deense bedrijf bijvoorbeeld al de Death Star en een uit de kluiten gewassen en meer dan 7500 stukjes tellende Millennium Falcon uit, en over een paar weken is het de beurt aan de Imperial Star Destroyer.

Het gaat specifiek om een schaalmodel van de Devastator, het vlaggenschip van Darth Vader uit de openingsscène van de film Star Wars: A New Hope. Dit Ultimate Collector Series 75252 Imperial Star Destroyer-model bestaat uit 4784 stukjes.

Kenmerkende eigenschappen zoals de draaiende kanonnen, de kantelende radarschotel en de grote motoruitlaten aan de achterkant zijn allemaal aanwezig. Bij het schaalmodel zitten minifiguurtjes van onder meer Imperial Officers en twee blaster-pistolen.

Het is de niet eerste keer dat Lego zich waagt aan het maken van een schaalmodel van een Imperial Star Destroyer. Dat deed het bedrijf al eens in 2002, maar het ging toen om een kleiner exemplaar met 'slechts' 3106 stukjes.

Het Lego-ruimteschip is niet zo reusachtig als zijn evenbeeld uit de film, maar is inclusief de voet nog altijd 44cm hoog, 110cm lang en 66cm breed. Voor zover er geen rebellerend ruimteschip met bijna de lichtsnelheid op de Imperial Star Destroyer inbeukt, is hij vanaf 1 oktober beschikbaar voor 700 dollar.

Door Joris Jansen

Redacteur

06-09-2019 • 09:14

132 Linkedin

Reacties (132)

132
126
91
4
1
29
Wijzig sortering
Wat een gigantisch bouwwerk. Onbetaalbaar in tijd en blokjes. :o
Hoewel supergaaf wel begrijpelijk dat Lego een dergelijk super-complex/omvangrijk model niet commercieel kan uitbrengen.
Was in mijn jonge jeugd extreem gelukkig met mijn verjaardagscadeau, de 8880 supercar van ~150 gulden (?). $700 gaat de prijs van kinderspeelgoed wel aardig voorbij :D.

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 6 september 2019 09:17]

8880 was 200 gulden. Toen serieus een hoop geld, ook zaten er "slechts" 1343 steentjes in de doos. Destijds echter de grootste set ooit. Toch 14,8 guldencent per steentje. Inflatie meegerekend is Lego niet zoveel duurder geworden. Sets wel groter. Of dat wenselijk is voor de jongere bouwer is de vraag. De volwassen afol heeft hier jaren duidelijk om verzocht bij Lego op alle beschikbare fora.
Als je brickwatch gebruikt om de prijzen van je favoriete sets in de gaten te houden heb je dikwijls je set voor een prijs van 6 à 7 cent per steentje.
Heb 1,5 jaar geleden mezelf de 42043 (Mercedes Actos) cadeau gedaan tijdens een zeer goeie aanbieding :D. Had overigens geen idee dat deze set toen de tijd zo duur was, zal rond de 9 of 10 zijn geweest toen.

Wel super leerzaam dit soort speelgoed, echt heel veel plezier van gehad!.

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 6 september 2019 14:33]

Deze enorme modellen zijn vooral voor de (bijna) volwassen verzamelaars met geld... Ze zijn veel te groot om mee te spelen. In de loop van de tijd worden ze meestal nog meer waard ook. Van een veel Star Wars modellen heeft Lego daarom meerdere varianten: van echt klein tot heel groot. Denk bijv. aan de Millenium Falcon, daar zijn er volgens mij drie van.

[Reactie gewijzigd door zordaz op 6 september 2019 09:34]

Niet alleen voor volwassen verzamelaars, ook als "team uitje" is het een hele leuke activiteit/investering. Zo staat de Millennium Falcon bij ons op kantoor te pronken, na noeste arbeid van een aantal collega's ;)
Zal het eens opperen bij m'n collega om hem tzt tijdens een opruiming te demoveren tot mijn eigendom. :)
De nieuwe modellen zullen vermoedelijk nooit zo veel waard worden als de oude modellen. Vroeger werden er een vooraf bepaald aantal gemaakt en op=op. Bij de nieuwe modellen: zolang het in de catalogus staat, kan je bestellen en zal er bijgemaakt worden. Dus altijd minuum 6 maand, maar meestal 2 tot 3 jaar leverbaar.
Plus het feit dat de modellen ook verschillen, wat de oude en zeldzamere sets nog steeds uniek maakt.
Voor zover ik kan zien is die 'oude' MF nog niet in waarde gedaald.
De nieuwe modellen zullen vermoedelijk nooit zo veel waard worden als de oude modellen.
Dat ligt er een beetje aan met welke set en uit welk jaartal (en in welke staat). Het grote verschil is hier dat het gaat om een Star Wars Lego set, er is een enorm grote (volwassen) fanbase voor SW (Lego), welke vaak bijzonder veel geld hebben om dergelijke verzamelobjecten aan te schaffen. Dat geld natuurlijk ook voor Lego algemeen, maar de eerder genoemde 8860/8880 set heeft voor velen een minder nostalgische waarde dan een Millenium Falcon of een Star Destroyer, het kietelt immers 2 IPs uit je jeugd.

Mijn Lego is nooit de deur uit gegaan en staat nog steeds hier op zolder (ergens achter een schot, in afgesloten bakken). Dat gaat ook nooit verkocht worden, ongeacht wat het op zou leveren...
Klopt, dit gevaarte is nog net op te tillen, maar daar is alles wel mee gezegd. Het is een display model voor de echte verzamelaar (vandaar ook Ultimate Collector Series). Dat sets veel meer waard worden naarmate ze ouder worden is tegenwoordig een stuk minder van toepassing vanwege grotere oplagen en heruitgave van oude sets (zoals ook deze!)
Ik ben van de generatie dat ik de 8860 de supercar noemde. :)
Je bent dan ook 12 jaar ouder ;)
En hoe oud ben ik als ik dit technisch lego vind?
Ligt eraan, dat wat jij linkt heb ik vroeger ook veel mee gespeeld, omdat mijn vader al zijn lego had bewaard en door had gegeven aan mij en mijn zussen. Maar had ook bovenstaande set o.a.
Precies, hier hetzelfde. En nu voor mijn zoon aan t uitzoeken en kom ik dat oude spul in de bak tegen tussen het jaren 80 spul wat wij kregen als kind.
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik heb al mijn lego (en die van mijn vader) allemaal netjes opgeborgen, mocht het ooit zover komen :)

o.a. 8860, 4565 (en extra rails, wissels, bijgebouwen).

Destijdse vriendin van mijn vader dacht ik mijn lego sets, gameboys e.d. wel aan haar dochterje wou geven voor niets. Ik deed er toch niets meer mee.

Dacht het niiieet :p
Het Jura belde, ze willen jou en je speelgoed terug :P
Ik kreeg deze https://www.bricklink.com...-1#T=S&O={%22iconly%22:0} voor mijn verjaardag O+

Oh, en heel wat jaren later nog deze
https://www.bricklink.com...-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
Ik weet nog dat die meer dan 70 GULDEN kostte!!!

[Reactie gewijzigd door Keerzijde op 6 september 2019 15:17]

Spaceship! Spaceship!
83? Man, dat is zelfs ruim voor mijn tijd :Y)

*Feeling young*
Hahaha deze ken ik ook nog wel, die enorme wielen!

Ik wilde de Galaxy Commander zo graag........

https://www.bricklink.com...item.page?S=6980-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
Op mijn verlanglijstje stond heel lang de SHIELD Helicarrier. Ik heb de indruk dat de Marvel modellen wel een heel stuk kortere looptijd hebben dan de Star Wars-modellen.
Bedoel je nu dat Marvel spul sneller uit roulatie gaat dus je sneller moet kopen omdat ze alweer met nieuwe modellen kopen of dat je bedoelt dat je beter SW spul kan kopen omdat het een betere investering is op langere termijn.
Zag toevallig een filmpje van linus over de carrier. Alleen was het een pc case, van 20k dollar.....

Was wel wreed om eerlijk gezegt
Ik had de https://www.bricklink.com...item.page?S=6970-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Die vond ik ook heel gaf, en ik herken van alles op die pagina's van Space classic, maar kan niet meer met zekerheid zeggen welke ik nou heb gehad (behalve deze) en welke ik me aan heb zitten vergapen dat ik ze zo graag wilde hebben....

Tja er is echt te veel, tijd, drank en drugs :X overheen gegaan en niet specifiek in die volgorde, om met zekerheid vast te kunnen stellen wat de oorzaak is :+

Maar om nou zo'n Star Destroyer in mekaar te mogen zetten, hmmm best cool
Die is ook vet, man dat classic space..... takes me back :)
Ik vond de stuurtechniek van deze auto al geniaal. Binnenwiel stuurt meer in als buitenwiel.

Ik weet nog goed dat ik verwoede pogingen heb ondernomen, om ook een onafhankelijk geveerde en gestuurde vooras te verzinnen, maar dat was met de componenten van toen helaas vrijwel onmogelijk. Mooie tijden _/-\o_
Haha, dat was ook altijd mijn heilige graal van Technisch Lego. En ook ik heb nooit een bevredigende oplossing kunnen vinden.

Off-topic:
En dat die wielen ongelijk sturen, daar heb ik nog eens een vader van een vriend heel kwaad mee gekregen, want hij beweerde dat bij echte auto's de wielen parallel stuurde. Later heb ik ontdekt dat het achterliggende idee het Ackermann principe heet. En dat dat noodzakelijk is, kon je met Technisch Lego ook al vaststellen: de kleinere automodellen (bijv. deze) hadden wel parallelsturing en die gingen merkbaar minder soepel door de bocht.

[Reactie gewijzigd door aap op 6 september 2019 14:03]

_/-\o_ Heb deze set nog steeds!
Ja, maar dat model is ook wel heel oud
Gaaf! Ik ben van de voorloper er van, nr 853

De 100guldens bij elkaar gespaard van dubbeltjes en kwartjes

https://www.bricklink.com...=853-1#T=S&O={"iconly":0}
Dat was ook een pro ding, Ik had zelf die truck met de grijpkraan achterop.

Maar 700,~ is idd beetje veel voor wat kinderspeelgoed. Maar ik denk ook dat dit meer voor de verzamelaar bedoeld is.
UCS is zonder twijfel op volwassenen gericht, heb er zelf een paar :)
Als je inflatie e.d. meerekent dan kom je op veel meer dan 150 gulden als je hem nu zou kopen. Volgens mij kon je toen ook een brood bij de appie voor 1 euro halen. Nu betaal je daar ook 2+ euro voor. In die context zou hij nu 300 euro kosten. Quick and dirty berekening, maar even om in perspectief te plaatsen. Volgens mij was toendertijd 150 gulden ook best veel geld. Net als 250 gulden wat street fighter 2 kostte voor de SNES, damn wat een geld. Nu "gratis" op een snes mini voor een paar tientjes ;)

Maar mee eens, 700 euro is veel geld, vraag me af of de prijs relatief ook klopt, als je gewicht/aantal steentjes vergelijkt met andere setjes. Is vast wel iemand die dat een keer gaat uitrekenen ;) Lego is al duur, klein frozen kasteel voor mijn dochter was al iets van 40 euro, dat weegt amper wat.
Wie koopt nog brood bij de Albert Heijn als het zo duur is? Ik betaal nooit meer dan een euro voor een heel brood.
Brood is nog steeds een euro. Echter zijn er luxe broden bij gekomen. Beetje rare vergelijking die hij aanhaalt.
Prachtig ding! Nooit gehad, herinner het me wel :). Toen vond ik Lego al redelijk prijzig, maar nu is het niet heel leuk meer inderdaad... :o

[Reactie gewijzigd door Sjekster op 6 september 2019 10:00]

Was in mijn jonge jeugd extreem gelukkig met mijn verjaardagscadeau, de 8880 supercar van ~150 gulden (?). $700 gaat de prijs van kinderspeelgoed wel aardig voorbij :D.
Ik denk dat deze set vooral het domein is van star wars fans en handelaren. Ik vrees zelfs eerst de handelaren, en daarna de fans (die dan nog wat dieper in de buidel mogen tasten)
Die heb ik ook nog, staat in de hoek onder mijn computermeubel.

Geen idee meer hoe lang ik die al heb, maar al heel lang.
de Bugatti was rond de 300 euro.. daar heb ik toch een uurtje of 20 plezier aan beleefd (en wat gevloek hier en daar).

De starwars sets staan wel op mijn lijstje... maar ik kan bij mezelf de 700 euro inderdaad ook nog niet helemaal goedpraten. Heb ook de ruimte niet om ze opgebouwd ergens in huis te laten staan.
Overigens zijn deze sets ook geen kinderspeelgoed meer. Die houden het bouwen ervan nooit vol.
Dit is dan ook niet voor kinderen bedoelt... Er zijn een hoop lego-sets die specifiek op volwassenen ge-ent zijn, zoals deze dus.
Ik heb al mijn oude (mooie) sets nog compleet in de schuur liggen. Ook de 8880.

Kijk dus echt uit naar de tijd dat mijn kleintjes oud genoeg zijn om ze weer eens op te bouwen. Al is het nog afwachten of het ze überhaupt iets zal boeien.
Voor lego is het normaal om 0,1€/stuk te vragen. Deze heeft er 4700 dus 470€ zou de normale prijs moeten zijn. Te duur dus. Ik weet ook niet of hij een limited edition zal zijn. In dat geval zal hij in waarde stijgen. Mijn lego R2D2 haalt op eBay een veelvoud van wat ik in de winkel betaalde
Voor lego is het normaal om 0,1€/stuk te vragen.
Sorry, maar dat ligt extreem veel aan de samenstelling van de set. Ik zie prijzen variëren van €0,065 tot €0,165 en dat is een handje vol sets die ik heb bekeken. Das ook niet vreemd, want als je bij de individuele 'brick selector' gaat kijken zie ik dat steentjes variëren van €0,06 (een 1x1 plaatje) tot €1,62 (een 8x16 plaatje). Jammer genoeg is de bouw instructie nog niet beschikbaar, maar als je hier kijkt: https://www.lego.com/nl-n...rial-star-destroyer-75252 zie dat er heel veel onderdelen worden gebruikt die significant groter zijn dan 8x16 plaatjes.

Een lego onderdeeltje heeft een hele complexe kostenpost, die bestaat uit formaat, complexiteit (complexe sliding molds kosten meer om te maken en kosten langer om een onderdeeltje uit te spugen) en hoe vaak deze worden gebruikt. Dat kan je niet afdoen als kosten zijn x per steentje in een set y, je zou het zelfs niet goed op gewicht kunnen beoordelen wat de prijs is.

Wat een Lego set moet kosten is ook geheel afhankelijk van de doelgroep. Een setje van een paar tientjes zal veel meer gericht zijn op (kleine) kinderen, dan een set welke richting de €1000 loopt. Een Lego setje als dit: geek: Lego bouwt werkende Bugatti Chiron op ware grootte met Lego Technic-mot... Werken alleen maar volwassenen aan (met het hart van een kind ;-).

Het is toch niet zo vreemd dat Lego ook kits maakt voor volwassenen met een hoog prijskaartje, zeker niet voor Star Wars. Denk bv. aan Hasbro's recente Jabba’s Barge van €500+, Transformers: War For Cybertron Unicron voor €600+, etc. Maar het is niet alleen nu, maar ook vroeger hadden we dat, het G.I. Joe vliegdekschip of het shuttle launch platform. Voor volwassenen of voor ouders met veel en veel te veel geld voor hun kids.

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 6 september 2019 12:23]

[quote]
Een Lego setje als dit: geek: Lego bouwt werkende Bugatti Chiron op ware grootte met Lego Technic-mot...

Ik ben nu bezig met de Star Destroyer op ware grootte :+
Maar de gemiddelde grootte van alle stukjes voor alle legosets zal ook veel kleiner zijn. Deze set bevat heel erg veel grote onderdelen, dus het is logisch dat die per stuk duurder zijn.
Dit, plus kosten voor de Star Wars licentie.
Voor lego is het normaal om 0,1€/stuk te vragen.
Dit is afhankelijk van je formaat steen. Een 2x2 is dat misschien, maar een grotere of complexer stuk is duurder.

En vergeet de Star Wars licentie niet, waar LEGO waarschijnlijk ook wat voor moet neerleggen. Dit word dan per doos meegenomen. Oh, en R&D....
Prachtige dingen. Maar $700... dan moet het toch wel een heel grote hobby zijn. Dit is niet meer "Even iets leuks".
Ik mag van mijn vrouw maar 100 euro zakgeld per maand :P kan ik nog geen 2 dit soort dingen per jaar kopen :D

Edit: ik zit te bedenken dat lego star wars intussen leuker is dan de nieuwe films....

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 6 september 2019 09:20]

Waarom mag je maar 100 euro zakgeld? Waarom heb je überhaupt zakgeld?
Dit bevestigt het beeld dat ik van met Lego spelende volwassenen heb. :)
Ben je getrouwd? Kinderen?
Kan je aanbevelen om afspraken te maken over uitgavenpatroon. Dat ik maar 100 epm kan uitgeven, betekent dan vrouwtje ook maar 100 euro mag uitgeven. Anders zou de rekening snel leeg zijn ;)
Dat scheelt dan wel weer gelukkig ruimte in de kleding/schoenenkast neem ik aan? :+
Ja maar we hebben een gezamenlijke rekening. Daar storten we beide 'huishoudgeld' op en zo behouden we onze priverekeningen.
Excuses, mijn reactie kwam wat onaardig over.

Het kwam voor uit mijn lichte allergie voor mannen die iets niet mogen van hun vrouw. Of het hebben over zakgeld. Of hun vriendin 'moeder de vrouw' noemen of uitspraken doen als 'moet ik aan de baas vragen'. Ik snap dat je afspraken moet maken over je uitgaven, maar dat kan je ook anders verwoorden.
Off-Topic. Exact zelfde hier hoor. Een vrouw en 2 kinderen.
Al het 'werk' geld gaat op een gemeenschappelijke. Alle uitgaven gaan ook daarvan.
Voor hobby dingetjes hebben we ieder elk 100 euro per maand die naar de privé rekeningen gaat.

Het is maar hoe je het bekijkt, maar ik ben niet ontevreden met deze afspraak :-).
Presenteer het dan als investering, dan mag het vast. Dit soort sets worden steevast vele malen meer waard dan de initiële verkoopprijs.
Daar heb je eigenlijk best een goed punt mee. Maar ja, dan moet je hem eigenlik ook niet zelf bouwen, maar in de verpakking laten ;)
Dan moet je er eigenlijk 2 kopen: eentje om te bouwen en eentje om in de verpakking te laten als investeringsobject :+

Had ik vroeger ook met mijn Transformers moeten doen, maar die zijn helemaal stuk gespeeld.
Of 2 kopen, eentje om zelf te bouwen en de andere als investering ;P
Je kan ook altijd het spelletje Empyrion halen op Steam. Kan je via de Steam Workshop ook spelen met Star Wars schepen, eventueel online met andere liefhebbers. Of zelf een Star Wars schip bouwen met de beschikbare blokjes.

Maar moet bekennen dat LEGO inderdaad een dure hobby is. Het maakt ook niet uit hoe oud je bent, 5 of 50, je blijft ermee spelen zo gauw je het ziet liggen. Mooie is wel dat LEGO zijn waarde behoud en als een bepaalde serie niet meer verkrijgbaar is, soms zelfs in waarde kan stijgen. Dus je kan het ook zien als een investering.
700 dollar is inderdaad wel erg duur. Heb zelf het grote zweinstein kasteel staan (6020 onderdelen). Dat heeft me 400 euro gekost, maar meer wou ik daar ook echt niet aan uitgeven. Ik zit er wel over te denken deze ook te kopen, maar 600+ euro is toch wel erg veel geld hiervoor. Maar ja, het is natuurlijk wel echt super leuk zoiets te bouwen. Het zweinstein kasteel had me ongeveer een week gekost om helemaal in elkaar te zetten (naast werk etc) en ik heb me er toen echt goed mee vermaakt.
Neem aan dat je je kinderen ook leert sparen ;-) 7 maanden stil zitten op geld is ook een dingetje, maar dan heb je er wel een "klein" lego projectje aan over gehouden :+
Super tof, maar wel een gemiste kan dat er maar 2 minifigs bij zitten.
Er zijn er tot nu toe nog maar 2 bekend gemaakt. Er zitten echt wel meer minifigs bij.
Nee, het zijn er slechts twee. Dit is al bevestigd en zie je ook op de box art.
8)7

Wow ja, je hebt gelijk. Lees het net op brickset. Dat is echt belachelijk. Hadden er wel minstens 10 bij mogen zitten.
Juistem, als dit Vaders flagship is waarom zit Darth er dan niet bij als minifig?
Mee eens. Dit zou echt de perfecte set zijn om weer eens veel minifigs te doen, zoals bij de death star.
En dan is het nog wachten op de Executor, Darth Vader's vlaggeschip uit Return of the Jedi, die is een paar slagen groter dan een "gewone" Star Destroyer... :*)
Er is al een SSD geweest enkele jaren geleden (die nog iets groter is dan deze, maar niet inverhouding, de schaal van dat model is groter).Google maar eens op Lego set 10221.
linkje

[Reactie gewijzigd door aap op 6 september 2019 09:32]

Oh nee, herinner je nog de pijn van het neerstorten?
https://www.youtube.com/watch?v=PN_AMSlNocE
Ik had eerder verwacht dat ze met zo'n model zouden komen ipv de zoveelste 'generieke' Star Destroyer, alhoewel het wel cool is . . . :9~ :9~ O+
De Super Star Destroyer "Executor" was niet Darth Vader's vlaggenschip. Het was het vlaggenschip van de Empire. De leiding lag bij admiraal Piett (voorheen admiraal Ozzel); niet bij Darth Vader.
Volgens https://www.starwars.com/databank/executor is de Executor toch echt "The mighty flagship of Darth Vader"...
en wie hem in Europa koopt betaalt 700 euro ipv 700 dollar.

Er is ook gewoon een link naar de Nederlandse webshop waar je in euro's betaalt:
https://www.lego.com/nl-n...perialStarDestroyerReveal

en voor VIP's overigens al vanaf 18 september beschikbaar. Het mooie is, iedereen kan VIP worden.
De NL site doet moeilijk met de VIP registratie. Als je problemen hebt, probeer de US site om VIP te worden.
Mijn vriendin is VIP, omdat ze ooit een cadeautje voor mij gekocht heeft! O-)
Super vet maar die prijs, yikes, dan kan ik beter de millennium falcon kopen, is ook nog goedkoper en heeft meer stukjes. Zeer spijtig dat er zo een grote Disney tax op zit.
Hmm, vraag me af waar je hem goedkoper vindt. Hij is namelijk gewoon 850 euro, ten opzichte van de 700 voor de Destroyer.
Brickwatch.com De nieuwe millennium Falcon is al een keer gezakt tot ca 650 euro tov de adviesprijs van 850.
Net zoals deze op den duur ook in prijs gaat zakken. Wie een beetje bekend is met hoe lego prijzen werken weet dat nieuwe sets altijd bekend gemaakt worden met de officiële adviesprijzen van Lego ( Lego.com )
Je zal hem daarom al gauw een stuk goedkoper aantreffen in andere webshops.
Had een tijd niet meer gezocht op andere sites, dus had ik beter even kunnen doen voor ik antwoordde 😅
Dit is natuurlijk voor de echte AFOLs (Adult Fan Of Lego), en je bent wel even bezig met de bouw.
Alleen vergeleken met andere grote sets valt deze misschien tich wel wat tegen.
De UCS (Ultimate Collectors Edition) van de Millenium Falcon is in formaat wel iets kleiner, maar heeft veel meer stukjes (wel veel meer kleine en deze veel grotere platen), maar heeft ook veel meer detail. En qua prijs is die vergelijkbaar (en vaak al in de aanbieding geweest voor nog wat goedkoper)

Deze Star Destroyer is een iconisch, maar wel redelijk saai schip. De designer video van Lego die nu op youtube staat geeft me ook wel dat gevoel.

Zelf vind ik overigens 700 euro ook veel teveel voor een lego set, een set van €150 vind ik al heel wat.
Ik had inderdaad een iets lagere prijs gezien. Het zweinstein kasteel kun je kopen voor 400-500 euro en die heeft meer dan 1000 onderdelen meer. Daarnaast is ook die qua details mooier dan deze. Ik hoop dan ook dat de prijs later iets omlaag gaat, maar verwacht het helaas niet.
''Voor zover er geen rebellerend ruimteschip met bijna de lichtsnelheid op de Imperial Star Destroyer inbeukt, is hij vanaf 1 oktober beschikbaar voor 700 dollar.''


Oucccch die burn! Haha ja, ook iemand die het belachelijk vind dat het kon in The Last Jedi.

Dat gezegd.. mijn god wat zou ik deze graag willen, altijd vanaf eerste moment helemaal fan van Star Destroyers.
Dat gezegd.. mijn god wat zou ik deze graag willen, altijd vanaf eerste moment helemaal fan van Star Destroyers.
Ik zie ook al veel tweakers rekenen hoeveel biertjes die Lego Star Destroyer kost... ;-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee