Developer maakt Sand Kingdom-map van Super Mario Odyssey in Super Mario 64

Mod-maker Kaze Emanuar heeft het zandkoninkrijk van Super Mario Odyssey nagemaakt in Super Mario 64. Hij heeft niet alleen het speelveld nagebootst, maar bijvoorbeeld ook de mogelijkheid toegevoegd om met Cappy te gooien.

Kaze Emanuar, onder meer bekend van Super Mario 64 Online en zijn eerdere recreatie van het 'Cascade Kingdom'-level in Super Mario 64, heeft nu ook het zandlevel nagebouwd. Naast het recreëren van de gebouwen heeft hij Mario ook voorzien van de mogelijkheid om Cappy te gooien en via hoogspanningskabels te reizen. Verder is de sfinx aanwezig die de speler van raadsels voorziet.

Het nabootsen van deze levels uit Super Mario Odyssey is onderdeel van het project Mario Odyssey 64, waarbij meerdere levels uit Odyssey speelbaar moeten worden in Super Mario 64. Het is de bedoeling dat spelers uiteindelijk 240 tot 300 manen kunnen verzamelen in de verschillende speelvelden. Het is onbekend wanneer Mario Odyssey 64 precies gereed zal zijn.

Ontwikkelaar Kaze Emanuar staat bekend om zijn aanpassingen van Super Mario 64. Zo heeft hij Super Mario Bros al eens nagemaakt en ontwikkelde hij Super Mario 64 Online, Super Mario 64 Maker en een uitbreiding van de originele game: Super Mario 64: Last Impact. Begin vorig jaar kwam hij met First Person Mario 64, waarbij spelers door de ogen van Mario kijken.

Door Valentijn Demandt

Stagiair nieuwsredactie

28-05-2019 • 12:06

21 Linkedin

Reacties (21)

21
21
20
0
0
1
Wijzig sortering
En dan heeft hij het klaar en dan dwingt Nintendo om de boel offline te laten halen.
Doet ie het allemaal voor niks. Ja voor zichzelf, om te laten zien dat het kan.
Of omdat ie er plezier in heeft, niet alles hoeft altijd een doel te hebben.
En wie weet wordt hij herkend door een indie bedrijf of een groter bedrijf om voor hun te gaan werken aan games :)
Het andere spul wat ie gedaan heeft staat ook nog steeds online.
En hij zet zich hiermee in de kijker bij ontwikkelaars. Als ie een functie ambieert, zal ie er op deze manier sneller een krijgen dan als ie dit niet zou doen.
Kaze maakt al jaren dit soort mods voor mario-games. Zijn allemaal te vinden. Dus zo'n vaart zal het niet lopen.

Dit soort mods zijn vaak toch redelijk buggy... Het is niet een direct concurrentie dingetje voor Nintendo. Zoals online-speelbare mariogames. Hier moet je toch een hele hoop extra handelingen voor doen.
De modding scene blijft zo gruwelijk goed! Zelf meer fan van SMW romhacks maar dit is indrukwekkend!
Het is echt jammer dat de nieuwere shooters zo weinig ge-modde of zelfbouw maps ondersteunen. , DesertCombat 0.7 mod op Battlefield 1942 of 'Medal of Honor: Allied Assault' in een eigengebouwde map je eigen kantoorgebouw stukspelen met je collega's is gewoon tof. Echt jammer dat dat niet meer kan bij bijvoorbeeld een Battlefield V

Zijn de moderne games te ingewikkeld om te modden, is het allemaal dichtgetimmerd of mag het niet meer? En waarom mag het niet, bang voor hacks op het origineel, DLC willen cashen of gewoon mag niet daarom niet?
Beetje van beide.

Het modden van games is lang niet zo makkelijk meer als dat het was. Niet dat het complex is, maar vooral tijdrovend.

Uitgevers/ontwikkelaars willen toch een beetje een uniforme ervaring meeleveren en dat ook enigszins kunnen garanderen.

Ook is het lastig om mods en hacks/tweaks uit elkaar te houden. Want hoe je het went of keert. Met je eigen binds en geoptimaliseerde config files had je een enorm voordeel in de UT/ET/Q3 dagen. Het was toen al lastig om die config files te begrijpen, dat is nu voor de gemiddelde gamer niet meer aan te beginnen.
Ik heb in de tijd van deltaforce ook veel gespeeld in zelf gemaakte mappen.. Ik kan alleen niet zeggen dat het echt geweldig was. Het probleem met mods tegenwoordig is vaak dat je vanalles moet downloaden of installeren waardoor je een versplintering krijgt van je online community. Hoe vaak ik niet spellen heb gespeeld een server probeer te joinen en dat je weer een mod pack mist kun je die weer ergens op een vage site gaan zoeken. Dus dan was het meestal ok... volgende server! Mods kunnen leuk zijn maar het moet ook fatsoenlijk geïmplementeerd zijn in de game. Anders kan het verschrikkelijk irritant zijn online.
Dat valt een beetje onder die uniforme ervaring. Maar je hebt zeker gelijk. Zelfs pro community games met deftige mod support is af en toe een draak om mee te werken. Skyrim of een indie als Rimworld of Kerbal Space Program. Meer tijd kwijt met mods werkend te krijgen dan dat je aan het spelen bent.
Lijkt mij meer een implementatie probleem. Community splits zou je eigenlijk alleen maar kunnen hebben door betaalde DLC's, de een heeft em wel gekocht, de ander niet.

Alle content die gratis te krijgen is, zou gewoon moeten syncen als je de server probeert te joinen. Kan me herinneren dat het in UT vroeger ook zo ging, join een server, even een mod package downloaden (wat 9 van de 10 keer van die announcer voices waren), en spelen maar.
Valt in ieder geval wel technisch op te lossen natuurlijk. Daarnaast ook fatsoenlijke filters voor je een game joined (dus geen crappy matchmaking onzin), lijkt mij dit allemaal geen probleem. Zolang er support vanuit de game zelf is in ieder geval, zodat je nooit naar een of ander wazige site hoeft.

Ik kan mij niet herinneren dat dit ooit een probleem was, in ieder geval, niet een die ik zelf ervaren heb (van UT-99 tot op heden ongeveer).

Hoe dan ook, zijn het enkel excuses, hier vallen prima oplossingen voor te verzinnen.
Modding geeft games een langere levensduur, ze hebben liever dat je de volgende game koopt als je klaar bent met deze, en niet dat je er nog honderden uren aan weet vast te plakken door modding, daar verdienen ze niks aan (is ook niet voor niets dat ze aan het experimenteren zijn met paid mods en allerlei mtx shit). Dat is de reden waarom je het steeds minder ziet.
Modding enzo verlengt de levensduur van games, daar hebben de publishers (zeker de grote) helemaal geen interesse in. Die zien liever dat je de volgende game koopt.
Mario 64 romhacks zijn ook erg goed
Games als Treasure World
Twisted Adventures
Mario 74 (Extreme Edition)
King Boo's Revenge
Stars Of The Beast
Zou dit werken op een N64? Het lijk dat je hier een N64 Expansion Pak van 8 MB nodig hebt. :D
Net als bij Majora's Mask

[Reactie gewijzigd door MedionAkoya op 28 mei 2019 12:45]

In de meeste gevallen werken roms gewoon op een console. Is alleen zaak zo'n ding op een cardridge te krijgen natuurlijk, maar zijn er genoeg in de omloop.
Everdrive 64. Rom op SD kaart en SD kaart in een speciaal daarvoor ontworpen cartridge steken. Werkt voor de meeste romhacks wel
Super Mario 64 blijft toch een van de, zo niet allerbeste games tot nu toe gemaakt. De eerste keer de game opstarten op de N64 zal mij voor altijd bijstaan.
Haha ja mij ook wel, met dat handje duwen en trekken aan het gezicht van Mario was wel bijzonder :P
Het ziet er wel geinig uit ... hopelijk komen ze met een Super Mario Odessy 2 ;)
Anoniem: 733707
28 mei 2019 23:57
't Is erg leuk om te zien wat modders nog kunnen met Super Mario 64 tegenwoordig. Daar doe ik m'n petje wel voor af ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee