Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties

Lucasfilm heeft een trailer online gezet voor Rogue One: A Star Wars Story. De prequel speelt zich af voor Star Wars: A New Hope en toont de eerste beelden van Darth Vader. De nieuwe film komt nog dit jaar uit: op 14 december in Nederland en België.

De Rogue One-film wordt geproduceerd door Lucasfilm samen met Disney Pictures met de hoofdrol voor Felicity Jones als Jyn Erso. Het verhaal draait om een groep rebellen die de plannen voor de Death Star van de Galactic Empire willen stelen.

Deze trailer had nog een bijzonder voorproefje: een teaser van de trailer.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

Darth Vader zonder masker? Wordt de lore van episode 1 tm 3 genegeerd? Want Vader werd toch juist Vader doordat Anakin werd verslagen en door de Sith werd omgebouwd tot het cybernetische/bionische wezen? Of is hij dan nog Anakin?

Edit: Inmiddels is het artikel aangepast en de bewuste zin verwijderd... gekkigheid dan dat het er stond.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 12 augustus 2016 10:42]

Darth Vader is toch nergens zonder masker te zien.
In de film, niet persé in de trailer...
Dan nog: bronverwijzing graag.

Misschien dat mijn google fu faalt maar ik kan dat alleen op Tweakers lezen en nergens anders.
"[...] toont Darth Vader in zijn jaren zonder masker."
Waar baseert Tweakers die uitspraak op?

Daarnaast ben ik bang dat Darth Vader als marketing instrument gebruikt wordt en uiteindelijk net zo veel in de film is als [spoiler]the Joker in Suicide Squad[/spoiler].
Je spoiler is mislukt. ;)
Ik heb de film nog niet gezien, maar ik vond de 'stijl' van de joker in de trailer helemaal niet zo leuk, en voor mij is dit echt niet het karakter waar ik naar uit keek. Ik zat meer vooruit te kijken naar Harley Quinn, welke in stijl meer lijkt op de Joker uit de nieuwe Batman-serie, wat ik écht een goed karakter vond.
Dat staat wel in het artikel, maar ik zie het niet in het filmpje.
Misschien dat er in de film een flashback plaats gaat vinden ofzo, waar dan Darth Vader in voor komt?
Lees het artikel eerst eens voordat je reageert...
De prequel speelt zich af voor Star Wars: A New Hope en toont Darth Vader in zijn jaren zonder masker.
Artikel kan veel zeggen, ik zie het niet. En hoe komt Tweakers aan die wijsheid?

Een simpele bron verwijzing en ik ben al tevreden. :)
Volgens mij een foutje in het artikel als je de trailer zelf bekijkt.
wel in de oudere series oftwel deel 4,5 en 6.
Volgens mij is dit een prequel (als je het zo kan noemen) op Star Wars IV. Dit verhaal speelt zich dus ergens af tussen de films III en IV.

Zie hier de tijdlijn van de films: http://www.gatefans.net/g...rwars_timeline-png.32778/

[Reactie gewijzigd door Brandts op 12 augustus 2016 10:36]

Nee dat doet het niet want aan het einde van Episode 3 is hij al volledig als Darth Vader te zien met masker... het masker wat hij nodigt heeft om te kunnen leven. Ook gaat de transitie van Anakin tot Vader heel erg snel en is er weinig verhaal tussen hem als 'mens' en hem als cybernetisch/bionisch wezen.
De zin "[...] toont Darth Vader in zijn jaren zonder masker." is gewijzigd in het artikel. Problem solved :)
nee dat is geen prequel.
Het is een spinof van de originele series.
ik kan het weten ik ben star wars freak.
Het is wel een prequel. Ze stelen de plannen van de Death Star die ze uiteindelijk aan Leia overhandigen.

"A prequel is a literary, dramatic, or filmic work whose story precedes that of a previous work, by focusing on events that occur before the original narrative. A prequel is a work that forms part of a back-story to the preceding work."
Die tijdlijn klopt helemaal niet.
De Attack of de clones serie (animatie) speelt zich af NA film twee, niet tijdens de film. Het speelt wel voor Film 3.
Verder is de deze film Roque one, speelt zich af tussen Rebels en film vier.. en niet tegelijkertijd.
Anakin werd al Darth Vader op het moment dat hij de leerling van Palpatine werd door Count Dooku om zeep te helpen. De 'herkenbare' Vader was zichtbaar nadat hij verslagen werd ja. Hoe ze dit nu dan weer passend gaan krijgen, geen idee..

https://www.youtube.com/watch?v=qvWv3uosN9E

[Reactie gewijzigd door jappas op 12 augustus 2016 10:31]

De Kelvin timeline heeft ook EFFECT in de Star Wars Universum gehad. KirrrrrrrK!!! :)
O, in deze and vorige trailer/teaser heeft Vader gewoon een masker op.
Volgens mij is het een fout in het artikel. Kijk maar eens naar de laatste beelden van de trailer...

/Edit: Inmiddels aangepast :)

[Reactie gewijzigd door NikkiNailz op 12 augustus 2016 12:32]

Tweakers heeft de tekst van het artikel aangepast. Er staat nu gewoon dat Darth Vader getoond wordt.

Met helm enzo. ;)

:)

[Reactie gewijzigd door horizon1978 op 12 augustus 2016 10:44]

Ho! Interpretatiefoutje.. hersteld... Sorrysorry... mea culpa, etc.Je ziet alleen een stukje van de achterkant van zijn masker... Zoals een beter ingevoerde collega net zei:
De trailer toont de eerste nieuwe beelden van Darth Vader sinds de release van Revenge of the Sith in 2005.
Waarom zit ik eerst een CapGemini reclame te kijken? Dat jullie reclame inkomsten krijgen voor jullie eigen content vind ik prima, maar dat je dit doet op andermans content vind ik eigenlijk op zijn zachtst gezet niet netjes en misschien nog wel verfoeilijker dan dat iemand een film via torrents download en kijkt.

Ik stop hem dan ook direct en kijk wel via YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=frdj1zb9sMY
Omdat LucasFilm dit verspreid als marketing materiaal (het is immers een trailer) en Tweakers ook moet betalen voor hosting en bandbreedte.

Dat ze hem zelf hosten vind ik ook niet zo gek. Je moet als nieuwsoutlet niet afhankelijk zijn van de uptime van een andere dienst. Het is dan wel Youtube maar dan nog.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 12 augustus 2016 14:17]

Omdat Disney/Lucasfilm heel graag wilt dat deze trailer overal online geplempt wordt en door iedereen wordt bekeken. Prima. Dit is gewoon marketing materiaal. En dus niet zomaar 'iemands content'. Lijkt me prima dat Tweakers er iets voor terug wilt als ze gratis reclame tonen voor Disney/Lucasfilm/Star Wars

Uiteindelijk verdienen hun er 100miljoenmiljard keer zoveel aan dan Tweakers met de CapGemini reclame.

Terzijde: valt me steeds meer op dat er steeds meer advertentieautisten op tweakers verschijnen. Het is nooit goed lijkt t wel.

[Reactie gewijzigd door Hedva op 12 augustus 2016 11:40]

Hoe kan het nog dat ik in 2016 al 20x naar het Capgemini filmpje heb moeten kijken op Tweakers. Ik ben notabene ingelogd en nog steeds moet ik 20x hetzelfde filmpje zien...

Waardeloos!
Vaak denken mensen, ten onrechte, dat een bedrijf wilt dat je hun advertentie maar 1, 2x ziet. En dat 10, 20x dezelfde reclame niet de bedoeling zou zijn. Dat is een verkeerde gedachte.

Afhankelijk van de marketingstrategie kan het juist de bedoeling zijn dat iemand zo vaak mogelijk hun (k*t) reclame zien. Herhaling, herhaling, etc. Herhaling doet onthouden. Of je t nou een leuke reclame vindt of niet.

Ikzelf vind het ook niet leuk om 50x dezelfde reclame te zien van de Belastingdienst of CapGemini. Na 2x weet ik t opzich wel. Maar marketingtechnisch had ik hetzelfde gedaan. Ik herinner me nu zelfs nog klote reclames uit de jaren 90 van verschillende afwasmiddelen :p
Ten eerste, je betaald niet aan tweakers voor een advertentieloos tweakers. Als abbonee betaal je alleen voor dat de banners verdwijnen, niet advertenties voor filmpjes. Er staat heel duidelijk: 'banner vrij'. Zover ik weet staat er niks over filmpjes. Ben zelf geen abbonee dus weet er verder niks vanaf.

Volgens mij betaal je per maand aan je provider voor onbeperkt gebruik. Die paar reclames gaat t echt niet om kwa bandbreedte tenover de streams die je kijkt.

Voor de rest: Lees je eigen reactie terug. Dat verwoord denk ik best goed 'advertentieautisten'. No offence, maar dat was wel precies wat ik bedoelde. Ieder z'n mening tho.
nee en nee.
ik heb een ongelooflijke hekel aan alles wat met reclame te maken heeft en blijf dat uitdragen.dat maakt me geen autist.
daarnaast, ook al zou ik op een locatie wonen waar ik ongelimiteerd internet kan ontvangen, dan nog hoef ik het niet economisch verantwoord te vinden om die bagger mee te laten liften. fyi, ik betaal vaak wel per mb.

als laatste, de reden om een abbo bij tweakers te nemen is niet uit feelgood overweging, het is om de adds te nivelleren en om een signaal af te geven dat geen das (tegen betaling) een alternatief zou moeten zijn. Als er door bewakers een taalkundig spelletje grspeeld gaat worden (youtube/video das zijn geen banner bijvoorbeeld) dan betaal ik volgend jaar dus niet meer, ook dat is een signaal.

en ik blijf bij mijn stelling dat het gebruik van het woord reclameautist verwerpelijk is en eigenlijk alleen gebruikt kan worden door iemand die zelf in het reclamevak is maar blijkbaar nog niet zo heel erg ervaren in het aan de man brengen van het aan de man brengen ;)
Youtube zelf plakt er wel reclame voor en verdient er wel aan. Dit soort trailers zijn bedoeld om verspreid te worden, net als bijvoorbeeld gametrailers, productvideo's van bedrijven en andere marketingvideobeelden. We zetten hier niet bewust reclame voor een trailer, maar ons videoplatform maakt nu eenmaal geen onderscheid tussen videocontent. Bij gametrailers is dit al jaren zo.
dat is gewoon niet waar.
dat is gewoon niet waar.
Interessant punt... zou je dat alsjeblieft kunnen onderbouwen; als je alleen maar wat roept hebben we er helaas vrij weinig aan.
Gasten van de bovengenoemde reacties, gaat dit artikel over star wars? Of gaat het over huilen over advertenties waar we toch al mee dood gegooid worden en al jaren zo is en we er om kunnen blijven huilen, maar toch niet veranderd zolang we de "we willen alles gratis" cultuur behouden. Volgens mij ging het over star wars en niet over een zielige 10 seconden (wat YouTube ook gewoon toevoegt aan andermans content).

Mooi dat er weer veel aan star wars gewerkt wordt, hoewel ik het jammer vind dat er nooit een trilogie gemaakt is van de periode tussen deel III en IV, maar met deze film komen we in ieder geval wat meer te weten over die periode. (Het verhaal wordt wel verteld in boeken en animatie series, maar een film is toch mooier)
Mee eens, rare twist dit.
Vraagje waar zie je Dath Vader zonder masker ?
Zie mijn reactie hierboven... dat staat letterlijk in het artikel.
Wat is een lore?
Het achtergrond verhaal... een 'geek' term daarvoor.
Puike trailer, ik ben benieuwd!
Maarreh... sinds wanneer beschouwt Tweakers filmtrailers als nieuws? Of beter gezegd: waarom staan trailers van andere films niet tussen de nieuwsberichten...?
Omdat dit Star Wars is.
Star Wars is erg populair onder Tweakers.
Hadden ze eigenlijk ook een artikel over de trailer van Star Trek Beyond?
Niet allen populair onder tweakers, mijn zoon van 8 is er ook gek op.

vond de oudere 1 tot 6 afleveringen wel leuk, de laatste een slap aftreksel en wat er nu weer komt is het uitmelken van star wars. Het moet Disney geld opleveren dus maken we er maar een verhaaltje van en hup weer te dure merchandise aan de fans en vooral kinderen verkopen.

De film zal wel weer vol heel veel computer special effects zitten zoals dat tegenwoordig standaard is. Ik ben er niet dol op en een goed verhaal doet het naar mijn mening steeds nog beter. Helaas goede verhalen in films worden steeds minder, effecten verkopen schijnbaar beter.
Dat snap ik; Star Wars heeft wat dat betreft ook bij mij een plekje in het hart. Het ging mij met name om mijn vervolgvraag: waarom zie ik nooit trailers van andere films op Tweakers?
Star Wars is echt niet de enige franchise die (massale) belangstelling van Tweakers heeft.
Star Wars / Star Trek -> Nerd -> Tweakers :?
Precies.. Daarom staat er .geek bij ;)
Omdat het Star Wars is natuurlijk!
Wacht ff... we hadden drie Star Wars films, toen kwamen daar *later* drie prequels voor, toen een sequel, en dan nu wéér een prequel voor ooit-deel-één, nu-deel-vier. Dus een insertquel ? Waardoor ooit deel 1 nu deel 5 wordt...

8)7
Disney heeft duidelijk de Legend of Zelda tijdlijn genomen voor inspiratie :P
Nee, dit wordt Star Wars IIIa natuurlijk :+

En die andere prequels, zoals Han Solo, staan natuurlijk naast de Star Wars films.
pre-, side- and afterquels... natuurlijk. Is er ook een verzamelnaam voor zoiets? Quels of zo? :o
En de hypetrain gaat weer rijden :Y)
Ik spring erop :9
Ik ook! Mooie trailer en ik hoop dat er nog veel kwalitatieve spin-offs mogen komen. En graag ook meer Star Wars games.
De games komen er wel aan, vooral die van visceral games is veel belovend.
Darth Vader komt er in voor?

Ja ook logies trouwens, het speelt af toen hij (Anakin Skywalker) Darth Vader was geworden, woord erg leuk weer, en het fantastische is, James Earl Jones spreekt weer de stem in :)

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 12 augustus 2016 17:35]

Ik wacht wel op de Tweaker Express :9
Me too! :~

Maar wel vaag; dit is dus een soort alternate version (of ending) ipv Part I-III :?
(Want daarin zag je DV als padiwan opgroeien en gementored door Obi-Wan tot zijn sinistere masker na zijn verbranding op die erts-planeet...) In Rogue One zien wij dus een DV in volwassen gedaante, zonder masker die hij dan om een andere reden krijgt ofzo...confusing. :S
(Wij zullen zien...lekker speculeren dus.)

In de 'echte' SW zien wij Rey als tough-jedi-chick, nu weer een lead-character in de gedaante van een chick, in de UK een female PM en dadelijk Hillary in de US als 1st female president...het wordt wel een door vrouwen gedomineerd wereldje dit... :') tijd om zelf de plek achter het aanrecht eens op te zoeken

[Reactie gewijzigd door johncheese002 op 12 augustus 2016 10:50]

Gokje: op 1:23 hoor je in de film een Wilhelm Scream :)
Ik heb de vorige film gezien en vond het maar niks, het was ook echt een remake meer van de oude film.

Weer een Death Star en die ook nog eens op de zelfde manier wordt vernietig, 1 vliegtuigje uiteindelijk in die smalle gang mislukt nog een keer, schiet 1 keer ja 1 schot weg wezen boem hele ding kapot( En in deze film dus weer een Death Star, dus eens wat originelers).

Dan die nieuwe Slechterik met halve masker zag er niet uit, daarbij eindgevecht was precies zoals in 1 van die oude films weer op die planeet.
Hij blijft achter terwijl de planeet uit elkaar valt wat bekend zeg, zal mij niks verbazen als je in de volgende film ziet dat hij ook weer net op nippertje gered is(En daarna dus in dat pak gaat).

Ik vond het wel leuk dat er wat oude bekende even inzaten, maar gaf het mij echt weer het star wars gevoel nee.
Ik vind Star trek films dan ook wel iets minder maar nog wel vermakelijk, maar goed ieder ze eigen mening er over.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 12 augustus 2016 10:51]

Ik heb de vorige film gezien en vond het maar niks, het was ook echt een remake meer van de oude film.
Helemaal met je eens! Ik dacht al dat ik de enige was. Ik begrijp de hype, maar niet de vele overdreven, positieve reacties.

[Reactie gewijzigd door unique-R op 12 augustus 2016 11:05]

Ik had er tijdje geleden met een collega ook al over, en zij ook precies het zelfde.
Die oude personages waren volgens mij ook even voor de hype, want volgens mij zitten ze al niet meer in deze film.

Ik ga volgende film zeker wel kijken maar niet in de Bios, gewoon een keertje thuis denk ik.
Deze film speelt zich dan ook af voor episode IV
Zou niet heel erg logisch zijn dat de acteurs een 40+ jaar jongere versie van zichzelf gaan spelen (als hun characters uberhaupt al in deze film voorkomen)
Wat een gedoe zeg maak gewoon een nieuwe tijdlijn, en ga niet aan deze 6 films meer zitten.
Dit gaat juist helemaal verwarrend maken allemaal, een film voor film IV en de volgende wordt weer een sequel van 3 dan ofzo ?

Ik denk als ze gewoon met een nieuwe tijdlijn waren begonnen met the force awakens het veel leuker was voor iedereen, nu wordt er te veel gerommeld met de oude timeline van de vorige films wat te veel verwarring brengt.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 12 augustus 2016 12:39]

Volgens mij willen ze gewoon de verhalen van Rogue Squadron vertellen en beginnen ze dat op te bouwen vanaf een bekende verhaallijn en een stukje nostalgie, net zoals ze dat met The Force Awakens gedaan hebben. Elk jaar komt er een nieuwe film uit. De bedoeling is dat beide op termijn hun eigen ding gaan doen. The Force Awakens heeft veel bekende elementen maar ook veel mysterie en onbekende plotholes waar verder op gebouwd gaat worden in ep 8 en 9. Rogue Squadron zou moeten gaan over missies en in deze film hoe ze aan de plannen van de Death Star geraakt zijn. Star Wars heeft best wel goede boeken, een goed alternate universe, goede animated series en een rijke achtergrond. Valt best wel wat mee te doen maar ze wouden het simpel houden en niet dezelfde fouten maken als in de prequels waar alles te verschillend aanvoelde.
snap de verwarring niet helemaal.. het is gewoon een nieuwe starwars film die zich voor de "originele trilologie" afspeelt met het stelen van de death star bouwplannen als enige connectie met de orginele trilologie..

ik vind het prima te volgen allemaal en vind het mooi dat ze de volledige fanbase proberen te "pleasen"
Ja, idd. Kan mij ook wel vinden in je verhaal.

De laatste film was opzich wel leuk, maar niet meer dan dat. Naar mijn idee veel te veel verhaal in 1 film. Had liever gezien dat ze het verhaal wat langer hadden gemaakt, men ging nu wel heel snel door het verhaal heen, nieuwe karakters zonder ze echt op te bouwen.

Maar ik heb wel iets meer hoop voor deze nieuwe film. Lijkt erop dat ze echt een focus hebben op 1 kleine stukje star wars geschiedenis. Dus wie weet.
Ik ga toch weer kijken, want het blijft wel "Star Wars"

-- May the Force be with you --
Ik ga hem ook wel kijken want ziet er wel allemaal mooi uit, maar denk niet dat het een avondje in de bios wordt.
De laatste film is een opmaak naar de nieuwe serie.
Een soort van "weten jullie nog hoe het verhaal afliep van de goede trilogie?"

Velen hebben nog die uberslechte episodes 1-2-3 nog vers in het geheugen.
Dus ze moesten wel even terug naar de Han Solo-Leia-Luke characters.
may the force be with you always.
Er staan nog een paar star wars films op de proppen ik dacht dat er in 2018 nog eentje zij komen,misschien weer een nieuwe drieluik waarvan ik al 7 delen van gezien heb.
Deze film is niet weer "een" Death Star, maar het is dé Death Star ;).

Verder helemaal eens over The Force Awakens; ik vond die op vele punten ook wat tegenvallen. The First Order vernietigd de New Republic; maar dat heeft totaal geen impact omdat we letterijk nog niets van de New Republic gezien hadden. Juist de oude Star Wars films vond ik daar goed in; niet puur actie maar je kreeg ook delen van het politieke systeem en de politieke onrust mee zonder dat het saai werd.

Daarnaast vind ik de richting die ze op gaan met de Force nog niet helemaal passen bij de oude Star Wars films; de Force lijkt ineens een eigen wil te hebben en stuurt Rey bewust de goede kant uit. Zie bijv. de mind trick die op magische wijze lijkt te lukken; iets waar Kenobi jarenlang op heeft moeten oefenen.

De verklaring dat Rey wellicht al getraind is in de Force geloof ik niet; want er zit een scene in waar je ziet dat ze al op erg jonge leeftijd is achtergelaten op Jakku.

Overigens is Kylo Ren niet achtergebleven op Starkiller Base; na de vernietiging van de basis zie je hem nog voor Snoke verschijnen waarbij Snoke zegt dat het tijd is om zijn training te voltooien.
O ja inderdaad die mind trick vond ik erg slecht, gewoon ineens hop hij kon het zo maar.
Maar dat Kylo Ren stukje heb ik dan gemist ,kwam dat tussendoor de aftiteling ofzo ?.

Ik heb de film er nog even bij gepakt maar je ziet hem echt niet meer, je ziet iemand anders voor Snoke staan.
Snoke zegt dat ze Kylo moeten halen dat het tijd is om zijn training te voltooien, of te wel hij wordt net op het nippertje van die exploderende planeet gered net zoals in de oude film gebeurt :)

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 12 augustus 2016 12:36]

Nee, Snoke verteld Hux (terwijl Starkiller-base instort) dat hij Ren moet vinden en hem naar Snoke moet brengen.
Ah jullie hebben inderdaad gelijk :). Ik dacht dat Ren daar zelf ook al bij stond en opdracht kreeg om te vertrekken van de planeet.

Nouja in dat geval; ik hoop dat Ren verder ongeschonden uit de strijd is gekomen. Zou het wel jammer vinden als hij echt Darth Vader 2.0 wordt.
Exact mijn mening. Spijtig genoeg niet echt populair :*) Hopelijk wordt deze beter.

btw je weet dat je "star Trek" schreef right ?

[Reactie gewijzigd door svennd op 12 augustus 2016 12:53]

Weer een Death Star en die ook nog eens op de zelfde manier wordt vernietig, 1 vliegtuigje uiteindelijk in die smalle gang mislukt nog een keer, schiet 1 keer ja 1 schot weg wezen boem hele ding kapot( En in deze film dus weer een Death Star, dus eens wat originelers)
The Force Awakens was wel leuk entertainment (popcorn erbij, drankje en dan brein uitzetten en kijken), maar ik stoorde mij er ook aan dat het weeral een Death Star was die weeral dezelfde design flow had.

Deed mij denken aan die Star Wars aflevering van Family Guy:
https://www.youtube.com/watch?v=nsJpTTIEySo

[Reactie gewijzigd door Kefke op 12 augustus 2016 13:07]

Haha leuk filmpje kende die nog niet :P, maar je heb inderdaad gelijk.
Ik ga m wel kijken waarschijnlijk maar alweer die Death Star... Verzin eens wat nieuws.
Niet zomaar een Death Star dit keer maar de enige echte!

Er moet natuurlijk wel iets op het spel staan in de film en als je eenmaal een planeet-vernietigend wapen hebt laten zien kun je dat natuurlijk moeilijk toppen.
Van mij mochten ze deze sidestory wat verder weg leggen van de 'originele' timeline.
Ik vond de/een Death Star al overbodig in The Force Awakens, en een jaar later komen ze er nog een keer mee.
Wat mij betreft ook, The Force Awakens was wel oke maar zeker de Death Star voelde geforceerd. Iets vernieuwends zoals de Podracers uit ep.1 leek mij echt tof.

Disney wilt natuurlijk goed profiteren van het sentiment en niks zou dit zo sterk doen als een 4de film in de originele trilogie proppen.
Inderdaad ik zat ook echt he weer een Death Star, en weer op zelfde manier kapot gemaakt ook.
En nog niet te spreken over de vele andere kopie en plak momenten uit de oude films, en nu weer een Death Star.

Ze hadden gewoon wel een stuk verder mogen gaan met de timeline idd, en van verhaal van de 6 vorige films gewoon moeten afblijven.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 12 augustus 2016 11:42]

Nee, het is nog steeds dezelfde DeathStar, die uit Episode IV...
De Death Star die je ziet is degene die in A New Hope uiteindelijk wordt vernietigd. Het is geen nieuwe Death Star.
Waarom? Het speelt zich af tussen de twee originele series dus dan is het geen ramp dat de Death Star weer eens aan bod komt.
I'm on board... Kijk er enrom naar uit :)
Ik ben geen van van Star Wars, maar vind de films wel vermakelijk. Zeker vanuit filmtechnisch oogpunt.
Hoe past dit in de tijdlijn trouwens? Of is dit een volledige andere lijn. Ik ben de draad kwijt.
Deze film, Rogue One, speelt zich zeg maar een week af voordat A New Hope (deel IV uit 1977) begint.

In Rogue One worden de plannen van de death star gestolen die Prinsen Leia in het begin van A New Hope in R2D2 stopt.
Lage verwachtingen. Het is de regisseur van Godzilla...

Daarnaast wekken de trailers eerder het gevoel van een scifi oorlogsfilm op dan van een Star Wars film. Het is weliswaar een spin-off maar toch.

Ben ook wel benieuwd hoe grote publiek reageert op deze film. En of ze een prequel kunnen waarderen die zich een week voor een film uit 1977 afspeelt. Haha.
De Star Wars filmreeks kun je ook wel zien als oorlogsfilms. Het zit 'm al in de naam natuurlijk :P

En ik vond de laatste Godzilla film zeker wel de moeite waard. Nu houd ik mijn verwachtingen ook laag om teleurstellingen te voorkomen. Maar de trailer ziet er wel prima uit moet ik zeggen!
Ik vond de vorige SW niet goed, deze kan dus enkel maar bergop gaan.
Je zou eens de originele delen op een objectieve manier moeten kijken.

Die worden echt op nostalgie en roze bril beoordeeld. Ook door mij. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True