Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Bron: Futuremark, submitter: Stuiterbal

Wie wil weten of zijn computer het grafische geweld dat met de spelletjes van vandaag en morgen meekomt aankan kan zijn hart ophalen aan de inmiddels wereldberoemde 3DMark benchmark. 3DMark03, de nieuwste telg in de serie, weet het menig DirectX 9 videokaart behoorlijk moeilijk te maken. De ontwikkelaars bij Futuremark vinden echter nog niet dat ze klaar zijn en brengen nog steeds nieuwe versies van het programma uit. De recentste is 3DMark03 build 340, waar het volgende changelog bijhoort:

  • Fixes & Updates:
    • Patch changes the program's build number to 340
    • Maximum point sprite size is now limited to 256x256 instead of the maximum supported by the hardware
    • Provides more detailed and accurate system information and improved detection of hyperthreaded CPUs
    • Incorporates new version of the Entech library (used to detect the clock frequency of the graphics chip core and memory)
    • Fixed all reported and reproduced minor issues
  • Important Notes:
    • 3DMark03 (build 340) is currently the only supported version of 3DMark03. Users are not able to submit any results to the Online ResultBrowser with any of the older versions of 3DMark03.
    • 3DMark03 (build 340) is available both as a patch (5.4MB) and as a full install (177MB).
    • The registration codes for 3DMark03 (build 313, build 320 and build 340) also work for 3DMark03 (build 340).
    [break]Build 340 staat in twee smaken op de Nederlandse download-mirror van Futuremark: als volledig pakket en als patch.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Ikzelf heb nog niet getest, en heb er ook geen haast bij (voordat dit een lijstje wordt waarin iedereen neerzet dat hij omhoog is gegaan, en wat ze hebben, daar zijn topics @ GOT voor)

Ik vind de test eigenlijk erg slecht:

a) OpenGL, wat nog steeds erg veel gebruikt wordt, in bijvoorbeeld HomeWorld2, en Warcraft 3, UT2003 (laatste 2 als optie, maar het is sneller), wordt niet getest.
b) Nog steeds te onafhankelijk van bepaalde factoren in de PC. Ikzelf zal bijvoorbeeld ook graag een HD test gezien hebben, immers, na een mapchange op een server wil JIJ er als eerste weer in zijn. Of is dit geen "gamers" benchmark.
c) 3DMark 2000 ziet er mooier uit, maar dat is een mening.
Gelukkig kan opengl bijvoorbeeld met UT2003 zelf getest worden best handig niet? En harddisk testen kan ook met andere proggies. Daar is 3dMark eigenlijk niet echt voor bedoelt.
Wat dacht je van Futuremark's PCmark? HDD test, mem test en cpu test in 1 programma.
3DMark is d8 ik bewust een DirectX benchmark. En dat van dat map changen zou ik inderdaad zelf ook wel eens gebenched willen zien. Want dat hangt natuurlijk van meer factoren af dan alleen je HD snelheid. Misschien zou je daarvoor een soort "benchmark-layer" om diverse spellen heen kunnen bouwen. Dat voert dan via een script een map change uit en meet tegelijkertijd hoeveel tijd dat kost. Lijkt me niet dat dat moeilijk is. (voor een programmeur dan :+)
mwa, de meeste verbeteringen zitten in het systeem info verzamel gebeuren :)

kwa 3d tests alleen de point sprite size aangepast
The registration codes for 3DMark03 (build 313, build 320 and build 340) also work for 3DMark03 (build 340).
Ik denk dat ze met die eerste build 340 build 330 bedoelen. :)
Beyond3d onderzoekt de verschillen met de 330 patch

http://www.beyond3d.com/articles/3dmark03/340/
At one we asked Derek how this sat with the optimisations guidelines that were given to press by NVIDIA, specifically the guideline that suggests "An optimization must accelerate more than just a benchmark" To which Derek's reply was "But 3DMark03 is only a benchmark" -- it was suggested that this particular guideline should read "An optimization must accelerate more than just a benchmark unless the application is just a benchmark"!
Patch changes the program's build number to 340
Hehe, als dat de enige reden zou zijn om een update uit te brengen dan blijf je bezig :)
de mijne = gelijk

5750 marks op een 256MBddr2 9800pro / XP2200+@266fsb / 512MB corsair cas 2-2-2 PC3500@333
Wat moet jou XP2200+ op 266fsb? Zet 'm lekker op 333.... daar issie voor gemaakt. En dat geheugen van PC3500 kan ook veel hoger dan 333MHz....
Een 2200+ hoort @ 133mhz FSB te draaien en het geheugen synchroon aan de FSB laten lopen of bijv. 2:1 is sneller als asynchroon :Z
Mijn score is nu 500 punten lager dan daarvoor met mijn Sapphire 9700 :?
Dat komt doordat je je blindstaart op die score. Als het je geen aars interesseert, dan weet je dan je videokaart nog steeds evensnel is :z
Ben benieuwd of het echt "cheats" zijn die eruit gehaald zijn... Mischien een aanpassing die voor Nvidia ongunstig is ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True