Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Futuremark , submitter: Coolrob

Futuremark logo (75 pix)Futuremark heeft een update uitgebracht voor versie 11 van zijn benchmarkprogramma 3DMark. Met dit programma kunnen de prestaties worden gemeten van een Windows Vista- of 7-machine. 3DMark 11 is verkrijgbaar in de smaken Basic, Advanced en Professional. Prijzen en onderlinge verschillen kunnen op deze pagina worden gevonden. De lijst met veranderingen en verbeteringen die met de 1.01-patch worden doorgevoerd staat hieronder.

All Editions
  • Fixed an issue with SystemInfo that prevented the Physics and Combined tests from running.
  • Fixed an issue that could cause a crash if the DirectX 11 API or .NET was not available.
  • Fixed an issue that could cause a crash if the number of system GPUs was unknown.
  • Letterboxing and scaling now works with wide displays.
  • The benchmark UI is now minimized during the benchmark run.
  • Improved result security when submitting to 3dmark.com.
  • Added automatic update notification.
  • Updated SystemInfo component to version 3.54.1.1.
Advanced and Professional Edition only
  • Added option for manual GPU Count selection to the Advanced tab.
  • Added Scaling Mode selection to the Advanced tab, choose from centred or stretched.
  • Results tab now shows the individual scores for each of the six tests.
Professional Edition only
  • Demo audio now works when running from the command line.
  • Image Quality tool now handles unexpected parameters correctly.
  • Image Quality tool now works correctly with the reference rasterizer option.

Futuremark 3DMark 11 screenshot (481 pix)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Hopelijk ben ik nu van die enorme strepen af als ik dit draai. Wat ik ook probeer, bij de 2e en/of 3e test krijg ik een scherm voor grijze/blauwe/rode/groene strepen. Ik zie wel dat de test uitgevoerd wordt, maar uiteindelijk crasht 3DMark met een melding. Dit op een ATi 6870 en Windows 7 x64.
Heb al de fix/patch geprobeerd van hiervoor, maar dit hielp niet.
Als je hier ook last van hebt bij andere games zou ik me toch maar eens zorgen gaan maken, als dit niet het geval is natuurlijk kan het weinig kwaad, hopelijk is het hier mee opgelost dan ;)

Zelf had ik last van die physics test bug ;)
Daar had ik vorig jaar problemen mee net toen de 5870 uit kwam, was de bekende bug van die 5000 serie, moest 2x rma doen.
@Phas0r en polord1:
Dit heb ik alleen met 3DMark11, niet in games. Verder werkt alles gelukkig goed :)
Heb nog steeds de bug met Scan SystemInfo (moet ik nog altijd uitzetten)
Hier ook nog steeds, bij de physics test wordt het beeld zwart en vervolgens gebeurd er niks meer. Dan zet ik scan systeminfo uit en het werkt weer prima.

Kan dit door .net Framework 4.0 komen?
Kun je deze test ook runnen op dx10 systemen of is het echt dx11 only?
DX11 only. Betekend dus dat je videokaart ook DX11 compatible moet zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True