Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties
Bron: TeamSpeak, submitter: PtPazuzu556

Voicechatten wordt, dankzij de steeds sneller wordende internetverbindingen en de steeds minder bandbreedte eisende programma's, met de dag populairder. Vooral voor gamers kan voice-communicatie op het slagveld een groot voordeel zijn. Met dat in gedachten is TeamSpeak ontstaan. Het programma heeft voor elke verbindingssnelheid wel een manier van praten over het internet gevonden, de kleinste hiervan heeft nog geen kb/s nodig.

Het team is nog steeds hard bezig aan hun software, wat heeft geresulteerd in versie 2.0.32.60 van de TeamSpeak Client. Er zijn weer flink wat bugs platgeslagen en en paar features verbeterd. Ook is het programma nog iets sneller geworden:

  • Redesigned the 0-100 hz filter to produce better sound.
  • Fixed "always on top" issues in windows.
  • Removed "always on top" on linux since it wont work anyway.
  • Included the fixed TSRemote.dll/libTSRemote.so.0.4 so the sdk works again.
  • Fixed the windows installer so the windows celp codec is installed again.
  • Did some speed improvements.
  • Fixed a problem with the direct sound driver (it refused to open on some cards)
[break]De nieuwe client is beschikbaar in smaken voor Windows en Linux.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

Ik weet dat TS wel 10x beter is dan HL voice commands, met HL kan je niet eens aan het geluid horen van wie het kwam (icoontje rechtsonder in de hoek is wel handiger :P). En met de windowsCELP5.2 codec heb je maar 600B/s datatraffic met een veel betere kwaliteit dan HL standaard voice command.
Ik heb het een aantal keer gebruikt, en ik kan je vertellen dat het absoluut essentieel is wanneer je een war speelt met een team wat op redelijk niveau zit!
Bovendien is het gewoon errug leuk om mee te spelen ;)
Kan ik dit ook gebruiken om te chatten met één persoon of is het juist gemaakt om binnen een team te chatten?
Teamspeak dus ik denk dat het voor meerdere bedoeld is
je kan het er voor gebruiken, makkelijk zelfs.. de opzet was idd voor teams.. maar dan nog.. team van 2 man kan ook :P
Je kan elke speler een toets geven en direct naar hem praten of een eigen kanaal maken en daar met zun 2'n in zitten..

Wij gebruiken TS voornamelijk om gezellig te lullen als we met elkaar aan het gamen zijn. Niks is zo leuk als je een clan maatje neerschiet dat je dan echt een reactie hoort van diegene die ligt :)
tegenwoordig gebruikt de meerderheid Ventrilo, werkt gewoon stukken makkelijker en beter.
Nadeel van ventrilo is dat het betaald is geworden; tenminste als je gewoon ff je eigen servertje wil draaien
Flauwekul.
Tenminste wel in de vorm waarin jij het zet. Beargumenteer het maar. Nu is het niet erg steekhoudend.
Mjah ik heb zowel teamspeak, battlecom, rogerwilco gebruikt. En als je unreal tournament speelt komt het vaak voor met Teamspeak dat UT gaat kraken als de neten. Enkel Battlecom is perfect. Verder vind ik de geluidskwaliteit van Teamspeak nèt iets lager dan die van battlecom. Verder is het een heel goed programma. Vooral bandbreedte gebruik ligt lager dan bij battlecom, maar als je 1on1 wil praten is battlecom imho beter.
Draai hier al maanden een TS-server (sinds ik zelf een private UT2003 server draai). Beide services draaien perfect 24/7 naast elkaar met daarbij nog een drukke ezel.
Op de clients werken UT2003 en TS ook perfect samen zonder enige kraak of andere narigheid! En dat dus op flink wat verschillende systemen. UT classic en TS gaat ook prima samen. Net als alle recente games die ik geprobeerd heb.
Ik gebruik zelf wel altijd DirectSound in TS net als de meeste spelers die meedoen (is ook de default dacht ik).
Sinds de speex-codecs erin zitten is het helemaal perfect :*) 16.3 kbit geeft mooi helder geluid en is nog goed te doen met 3 remote clients TS/UT2003 over een miezerige 128kbit Wanadoo Cable upload.
Dat voor Ventrilo betaald moest worden is al weer achterhaald, zie deze melding op hun forum.

1) With version 2.1 the clients are free and do not require a registration key to be fully functional.

2) The unregistered client having limited server uptime admin rights no longer exists. (see #1).

Notice that the version at the top of this document still says 2.0.0. This is why the statement is still there. I just forgot to remove it... My bad....

However, server licensing still applies if you fall into the appropriate category of user (i.e. you charge for rent for access to one either directly, inditectly or rolled into someother paying service). See the LICENSE file that comes with the server for official details.
Dat voor Ventrilo betaald moest worden is al weer achterhaald, zie deze melding op hun forum.

1) With version 2.1 the clients are free and do not require a registration key to be fully functional.
Dat geld in ieder geval voor de clients zo te zien. Maar hoe zit het met de server kant van dit verhaal? Is die nog wel steeds betaald?
Ik denk dat de meneer van de eerste post TS nog maar eens een keertje moet proberen. Ik gebruik al een geruime tijd voicecommunicatie programma's, alles geprobeerd van RW tot BC, maar niets kan tippen aan TS. En dan te bedenken dat het nog 'slechts' een RC is.

Nog even dit: het mag dan wel Teamspeak heten, je kan ook gewoon prive met je moeder chatten.
Ik had deze dus al na 5 minuten na de release gepost maar stom genoeg niet de categorie gekozen (kwam dus terecht op de sectie hardware).

Wat kleine bugfixes in deze versie. Er zijn wat optimalizaties voor PIII cpu's maar het zal in de praktijk niet zoveel schelen (in ieder geval niet in de prerelease versie die ik gebeta'd heb).

Er zit in ieder geval nu weer een codec checker in de installer. Doordat wat verschillende projecten was deze checker niet meegecompileerd in de versie hiervoor. Onze excuses maar gefixed nu.

Het filter voor mic brommen is wat verbeterd wat zal resulteren in wat meer warm geluid dan het cleane geluid (meer metaal achtig) dan de vorige versie. Niet echt merkbaar maar we doen wat we kunnen :)

Er zijn veel toepassingen voor TeamSpeak, maar ook 1 op 1 babbelen gaat prima. Het is aan jezelf om te bepalen met hoeveel mensen je wil babbelen.

Vergeleken met de ingame voice van HL is TeamSpeak volgens mij wel een stukje beter. Een heel stukje. Als in kilometers ;)

Voor wat inside info:
We gaan ons nu concentreren op de final die vooral GUI changes zal brengen (wat onlogische dingen eruit) en een complete reference manual voor de server en client plus een newbie setup guide zodat mensen het in 1 keer goed op kun zetten. Zijn wij ook van die onbenullige comments af waar mensen ons vertellen dat de geluidskwaliteit zo beroerd is.
Komen nog wat verassingen in die ik nog niet kan vertellen maar zeker de moeite waard zijn :)
Het linkje werkt niet. Heeft iemand een werkende mirror kunnen vinden?
ik gebruik zelf de oudere versie van server en client op de Spearhead server en tijdens training en clan wars werkt et perfecto. En inderdaad tijdens trainingen met het team is het niets leuker dan je slachtoffer te horen schreeuwen ;)
@Bor de Wollef als je de onderste alinea leest zie je dat server license alleen nodig is als je een betaaldienst leverd, dus bv een clan server verhuurd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True