Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Software-update: OpenRCT2 0.0.6

Door , 22 reacties, submitter: TimeVortex, bron: OpenRCT2

OpenRCT2 logo (75 pix) Aan het versienummer zou je het niet zeggen, maar de vijfde stabiele uitgave van OpenRCT2 is uitgekomen. OpenRCT2 is de opensource-versie van RollerCoaster Tycoon 2. Het project probeert zo veel mogelijk op het origineel te lijken, maar is in een moderne taal geschreven wat uitbreidingen en verbeteringen mogelijk maakt. Het is hiermee vergelijkbaar met bijvoorbeeld OpenTTD. Om het te kunnen spelen is het overigens wel noodzakelijk om het originele spel te hebben, want het heeft onder meer de afbeeldingen nodig. De changelog voor deze uitgave laat de volgende veranderingen en verbeteringen zien:

New:
  • [#3355] Allow loading of parks from URLs.
  • [#4673] Add paint Z clipping.
  • [#4901] Allow entertainers' costume changes even in absence of required scenery.
  • [#4916] FreeBSD support.
  • [#4963] Add boosters (from RCT1 and RCTC).
  • [#5113] Entertainers are now hired with a random costume.
Improved:
  • [#4847] Guest / staff pathfinding.
  • [#4938] Checksum calculations speeded up.
  • [#5007] Vehicles and functioning rides are now imported when loading SC4 / SV4 parks.
  • Guests and staff are now imported when loading SC4 / SV4 parks.
Fixed:
  • [#4571] Only start autosave timer after update or game command.
  • [#4584] Junior Coaster diagonal flat-to-steep slopes not drawn.
  • [#4929] Changing TTF language crashes game.
  • [#4944] Game crashes upon selecting objects in scenario editor.
  • [#4951] Scenarios are not recorded as completed from a saved game.
  • [#4968] Completing a scenario does not save the name that is entered.
  • [#4996] Objects unloaded after loading landscape.
  • [#5003] Able to remove entrance/exit of unedittable rides (such as in Volcania).
  • [#5096] Failure to open parks with out of bounds sprite coordinates.
  • [#5114] Some entertainer costumes never select-able.
Versienummer 0.0.6
Releasestatus Final
Besturingssystemen Windows 7, Linux, macOS, Windows Vista, Windows 8, Windows 10
Website OpenRCT2
Download https://github.com/OpenRCT2/OpenRCT2/releases/tag/v0.0.6
Bestandsgroottes 4,91MB - 13,40MB
Licentietype GPL

Reacties (22)

Wijzig sortering
Ik zie dat ik heb vergeten de changelog bij te werken met iets waar ik (met hulp van projectleider IntelOrca) de afgelopen weken aan heb gewerkt: je kunt nu parken uit RCT1 importeren met zo'n beetje alles intact: attracties, bezoekers, achtbaantreinen, eenden, kots...
Staat er al op de planning dat je pre-builds bouwen in multiplayer?
Baanontwerpen kun je momenteel niet plaatsen in multiplayer omdat niet iedereen dezelfde baanontwerpen heeft en het dus een veelvoorkomende bron van desyncs was. Dat willen we wel een keer fixen, maar op dit moment hebben andere zaken meer prioriteit.
Fijn om te lezen dat belangrijke dingen als kots en eenden (ook reeds vliegende ballonnetjes?) worden geladen.
Ja, ook reeds vliegende ballonnetjes.
Ik heb dit spel laatst ontdekt. Het is geniaal, want het heeft multiplayer. Al heel veel lol mee beleefd :+

Ik probeer alleen nog een server te maken op een Raspberry Pi, maar dat wil nog niet...
Wat loopt er juist mis? Normalgezien zou dat moeten werken 🎉
Tijdens de build kreeg ik eerst een error dat libzip niet > 1.0 is.

Een updated libzip-dev is op de Raspberry Pi van versie 0.11.2-1.2. Komt gewoon uit de repository, maar denk dat het voor een rpi een andere versienummering is. Had de code aangepast om versie > 0.1 toe te staan maar dan faalt ie ergens op een zip bestand. Was te verwachten natuurlijk. Gaat om het eerste model rpi.
/OpenRCT2/src/openrct2/core/Zip.cpp:24:5: error: ‘zip_t’ does not name a type
En dan nog meer errors

[Reactie gewijzigd door Tk55 op 30 januari 2017 10:25]

Oh daar kan ik ook niet meteen mee helpen, bij mij ging het blijkbaar vlotter. Maar je kan eens proberen op de chat om hulp te vragen.

Join the chat in OpenRCT2/OpenRCT2/non-dev
https://gitter.im/OpenRCT...m_campaign=ios-share-link
Erg bedankt! Dankzij deze chat is het gelukt. Na het handmatig compileren van een nieuwere versie van libzip lukte het installeren wel. De libzip versie uit de Raspbian repository is gewoon outdated.

Ook zijn er 2 bug reports toegevoegd op Github naar aanleiding van 2 andere problemen die ik had.
https://github.com/OpenRCT2/OpenRCT2/issues/5140
https://github.com/OpenRCT2/OpenRCT2/issues/5141

Als laatste heb ik instructies aan de wiki toegevoeged voor het creŰren van een systemd service, misschien heb jij daar ook wat aan:
https://github.com/OpenRC...ice-on-linux-with-systemd


open source software O+
Super om te horen dat het gelukt is! Veel plezier ermee! :D
Ik snap 1 ding met het builden niet, Ik ben nog beginner met linux dus sorry voor de domme vraag. Ik wil een headless server maken op mijn synology nas icm met docker. Ik kan alleen zelf niet wijzer worden uit de handleiding.

als ik het docker container run met het commando die op de build page staat. dan krijg ik deze melding; chdir to cwd (\"/work/openrct2/build\") set in config.json failed: no such file or directory".

Kan iemand mij hiermee helpen?
Om te kunnen builden moet je een build folder hebben. De melding geeft aan dat deze niet bestaat. Kijk eens of /work/openrct2/build bestaat. Anders moet je deze aanmaken.
Ik heb moeite met updaten, probeer nou al een weet ik niet hoelang te updaten naar de laatste versie maar tot op heden geen geluk...
zit al vanaf ik OpenRCT ken op versie 0.0.5-develop-0~3878-201612052302-gcbd64af~ubuntu16.04.1
gebruik gewoon de aangegeven PPA maar heb volgens de updatebeheer de laatste versie? dat terwijl ik op de develop versie zit :?
De PPA werkt al heel lang niet goed, omdat tijdens het bouwproces internet nodig is en dat ondersteunt Launchpad niet. We zijn ermee bezig, maar ik zou het gewoon de´nstalleren en een zipje van openrct2.org aftrekken.
thanks! gaat ik van de week er mee bezig.
Je kan ook de launcher downloaden, die automatiseerd al dat manueel werk _/-\o_

https://github.com/LRFLEW...ncher/releases/tag/v0.0.6

[Reactie gewijzigd door runelaenen op 30 januari 2017 11:45]

Geweldig spel, en dat het nu ook multiplayer kan!
Echter heb ik een last van veel desycns, anderen daar ook last van ?
Jep! In instellingen kan je de automatisch disconnects volgensmij uitzetten.

[Reactie gewijzigd door RobinF op 30 januari 2017 12:43]

Ja klopt die had ik al gevonden,
Het blijft dan soort van gesynced, enkel gaan de gasten ander gedrag vertonen.
En de hier en daar mist een sync tijdens het bouwen van een achtbaan. Waardoord de achtbaan in de ene client crashed omdat er een stuk mist :9

Een resync button zou echt geweldig zijn, Gezien de laadtijd van het spel toch zo snel is. :)
Moet nu helemaal terug naar hoofd menu, server opnieuw toevoegen en dan weer connecten
Het project probeert zo veel mogelijk op het origineel te lijken, maar is in een moderne taal geschreven wat uitbreidingen en verbeteringen mogelijk maakt.
Een moderne taal? Volgens de stats van Github bestaat 90% van de broncode uit C code en 8% uit C++ code.
Dat is opzich wel een logische keuze voor een videogame, maar modern is anders. :P

Verder een leuk project!
Vergelijk het met de broncode van RCT1 of RCT2. Gecodeerd door 1 persoon, 99% in Assembly, 1% in C om het uitvoerbaar te maken op Windows + DirectX.

In die vergelijking is het wel redelijk modern.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*