Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties
Bron: Microsoft, submitter: databoy

Microsoft for Mac logo (75 pix)Microsoft heeft een update voor Office 2011 voor Mac beschikbaar gesteld. Office 2011 voor Mac bevat behalve Word, PowerPoint en Excel voor het eerst ook e-mailclient Outlook.

De update van het kantoorpakket voor OS X, die het versienummer naar 14.4.6 optilt, is verkrijgbaar in elf verschillende talen en is ongeveer 114MB groot. De update wordt ook via  Microsoft AutoUpdate aangeboden. In dat geval kan de download kleiner zijn. De belangrijkste aanpassingen die sinds versie 14.4.4 zijn doorgevoerd staan hieronder.

Changes in Office for Mac 2011 - 14.4.6
  • Functionality in Microsoft Office 2011 for Mac
    This update fixes an issue that causes a subscription to Microsoft Office 2011 for Mac to change from full retail license mode to trial mode.
  • Functionality in Microsoft Outlook for Mac 2011
    This update fixes an issue that delays Outlook from reconnecting to the network after you resume a MacBook from sleep mode.
Changes in Office for Mac 2011 - 14.4.5
  • Improves functionality in Microsoft Outlook for Mac
    This update fixes an issue that causes the main window not to be displayed after restarting Outlook for Mac in OS X Yosemite.
  • Improves message synchronization functionality in Microsoft Outlook for Mac 2011
    This update fixes an issue that causes certain fields that contain local junk mail information for each message downloaded in Outlook to be synchronized back to the Microsoft Exchange server. This results in unnecessary synchronizing and updating of server messages. This issue and the corresponding fix only apply to Microsoft Exchange 2007 and Exchange 2010 accounts.

De volgende downloads zijn beschikbaar:
*Microsoft Office 2011 voor Mac 14.4.6 - Nederlands
*Microsoft Office 2011 voor Mac 14.4.6 - Engels

Microsoft Office 2011 for Mac

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Persoonlijk zou ik willen dat ze de Mac-versie identiek maken in functionaliteit en uiterlijk aan de Windows-versie, dat is uiteindelijk toch wat we willen? Browsers als firefox zien er cross platform ook identiek uit en daar klaagt uiteindelijk niemand over.
Windows is ook een MS product. Daar geven ze natuurlijk de voorkeur aan.

Mijn inziens is Apple nog steeds afhankelijk van Microsoft zolang ze geen iWorks maken die serieus de strijd aankan met Office, ook voor enterprises. Dit betekent dus ook een Windows versie net zoals ze met iTunes doen. Keynote is er eigenlijk al, Pages moet echt nog flinke stappen zetten en Number mag niet eens in de schaduw staan van Excel (de lieveling van de zakelijke sector, en eerlijk gezegd terecht). Als MS zegt: we stoppen met Office for Mac kan ik je garanderen dat het marktaandeel van OSX instort.

Ik snap dan ook niet waarom Apple niet 1% van hun giga cash reserve gebruikt om dit bewerkstelligen. Ze laten nu de deur open staan voor MS om het Mac platform te killen als MS daar plots trek in krijgt. Want vergis je niet: zonder MS Office valt de Mac af voor iedereen in de zakelijke dienstverlening. Kortom: de grootste sector in de Westerse wereld. Samen met de grafische sector zijn het ook nou net de mensen die een Mac überhaupt kunnen en willen betalen.

Ze gaan echt niet naar inferieure kantoorsoftware op duurdere computers omdat ze zo fan van Apple zijn, daar hoef je in het bedrijfsleven niet mee aan te komen. Als dat gebeurt moeten mensen ook thuis met 2 verschillende applicaties werken en kunnen studenten niet meer samenwerken aangezien systemen van de onderwijsinstellingen gewoon MS Office zijn. Dat gaan mensen niet doen en dus gaan ook die mensen thuis terug naar Windows. Resultaat: einde Mac als serieus platform voor de massa.

[Reactie gewijzigd door Pyrone89 op 15 november 2014 14:28]

Helemaal mee eens. iWork '09 was al niet op hetzelfde niveau als Office, maar die stamde tenminste nog uit de tijd dat Apple zich wat meer op professionele gebruikers richtte. De afgelopen jaren heeft Apple de gebruikers van het eerste uur (grafische professionals) en potentiële groeimarkten (grote enterprises) min of meer in de steek gelaten door zich te richten op thuisgebruikers.

Dat heeft voor iWork geresulteerd in simplificatie. Geavanceerde functionaliteit is verwijderd en extra focus is verplaatst naar toegankelijkheid van basisfuncties, gelijktrekken met de versies voor iOS en typische thuisgebruikersfunctionaliteit als integratie met iPhoto.

Zolang Office for Mac nog niet op gelijke hoogte staat met Office op Windows, zal ik voor mijn zakelijk gebruik op Windows blijven. Dat doe ik nu dus ook: ik heb voor mijn eenmanszaak een laptop van Lenovo en voor privégebruik een Mac.
Nooit aan gedacht om Windows op je Mac te installeren? 2 vliegen in één klap.

Het klopt dat Apple de enterprise wereld, vooral onder Steve Jobs, niet optimaal bediend heeft. Dit alles heeft te maken dat Apple niet streeft naar marktaandeel maar naar een optimale marge. En in de enterprise wereld zijn de marges nu eenmaal dunner dan in de consumentenwereld. Door het succes van de iPad en de iPhone bij ondernemingen zie je dat Apple nu bescheiden zijn strategie aan het wijzigen is. Maar ik verwacht niet dat Apple nu ineens met een iWorks enterprise editie gaat komen en men vol gaat inzetten op het bedienen van ondernemingen domweg omdat er voor Apple weinig te verdienen is.
Nooit aan gedacht om Windows op je Mac te installeren? 2 vliegen in één klap.
Natuurlijk wel, en dat heb ik ook :) Drie verschillende versies van Windows in VMware Fusion en daarnaast een Boot Camp-partitie voor wat games. Al die installaties bevatten Office, maar ze zijn om verschillende redenen niet geschikt om er een hele dag op te werken. Ik draai mijn werkpaardje liever niet alleen virtueel, vandaar.

Soms vraag ik me wel eens af hoe dat gaat in bedrijven waar alleen Macs worden gebruikt. Zijn ze daar gewoon niet of minder productief ofzo? O-)
Microsoft zal zich wel twee keer bedenken om MS Office voor de Mac niet uit te brengen. Daarmee zouden ze het gebruik van Google Docs in de kaart spelen. Daarnaast, je hebt gelijk, iWorks zal voor lang niet iedereen een alternatief zijn. Echter, het is wel 'almost there'. Microsoft weet niet of Apple al een doorontwikkeling achter de hand heeft, gemaakt 'voor het geval dat'. Dan is er ook nog Openoffice of NeoOffice, wat ook al heel bruikbaar is.
Sorry, maar OpenOffice, iWorks en Google Docs komen niet eens in de buurt van Excel, het is echt niet 'heel bruikbaar' en 'almost there'.
Ik kan me bij jouw opmerking wel wat voorstellen, maar 98 procent van de excel gebruikers doet echt geen spannende dingen.
Ik gebruikte office for mac enkel en alleen omdat mijn school dat verplichtte... sinds ik met school gestopt ben gebruik ik enkel pages.
Ik gebruik Office voor Mac omdat ik met Pages niet kan wat ik met Word wél kan: bronnen bijhouden en daar een bronvermelding van laten maken.

Aangezien dit wordt verwacht op een HBO-opleiding is dat simpelweg een must. En om nou allerlei gekke programma's te gaan gebruiken waar anderen weer niks mee kunnen is het verstandiger om Word te gebruiken.

Pages is leuk wanneer een document er lekker grafisch uit mag komen te zien, dat hebben ze bij Apple wél goed begrepen.
Dit kan wel, dat doe je met de plug-in endnote.
Deze gebruikt gewoon de apa norm
Dus heb ik al weer extra software nodig buiten mijn tekstverwerker. Geen optie, mijn studie moet makkelijker worden, niet moeilijker.
Wat is het verschil met office dan.
Daar selecteer je een extra vester met bronvermelding.
Een endnote plug-in is gewoon een uitbreiding voor page en maakt dit ook gewoon binnen pages mogelijk op de zelfde manier als in office
Ik wist via Keynote zelfs mooiere presentaties te maken dan met Powerpoint.

Weetje:
Het was eigenlijk de bedoeling dat Keynote alleen voor Steve Jobs beschikbaar zou zijn, maar gelukkig werd er een andere keuze gemaakt.
Je kan met Pages niet eens een mailing versturen sinds Apple mailmerge uit v5 heeft gesloopt.
Als zou Apple een significant deel van zijn budget gebruiken om een office pakket te maken dat en op Apple en op Windows draait, dan zijn ze voorlopig geen serieuze tegenhanger van Microsoft. Microsoft Office (met name Word en Excel) zijn de facto standaarden. Een open source product als Libre Office of Open Office leven min of meer bij de gratie dat ze een MS Word en Excel formaten (deels) aankunnen. Je hebt er niets aan dat een nieuwe fabrikant komt met zijn eigen office pakket als dat ook weer met andere formaten komt.

Ik zie veel liever standaardisering op bestandsindeling/format type (zoals JPEG) en dat daar een pakket omheen komt. De meest productieve versie of mees praktische versie of wat dan ook zal het dan winnen. Concurrentie op de bestandsformaten is m.i. reden dat je nooit een grote speler zult worden. Dat is MS al (al was vroeger WordPerfect dat, maar die verloor de strijd, omdat er te weinig vernieuwing was + diverse keren overgenomen). Dus een 2e voorwaarde is toch een stukje innovatie (al moet ik zeggen dat die in Office ook niet echt geweldig is. Een UI redesign ziet er wel heel nieuw uit, maar is lang niet altijd een verbetering).
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Je ziet nu al steeds meer software in de cloud. Platform onafhankelijk en qua onderhoud ook veel interessanter. Microsoft doet daar ook aan mee. Een deel van de functionaliteit van Word en Excel kun je al gratis gebruiken via outlook.com. De keuze voor een Apple product hangt echt niet alleen af van de vraag of er een office pakket voor te krijgen is. Ik vind het erg dat Microsoft met zijn gesloten standaarden die standaard heeft weten neer te zetten binnen het bedrijfsleven.
Je kan als Apple-zijnde niet met een eigen app voor alles komen. Ieder platform is afhankelijk van software van derden. Moeten Apple en Microsoft ook met elk een eigen variant van Adobe Creative Suite komen? Lijkt me niet. Daar zijn weer andere bedrijven voor.

Microsoft is op zijn beurt weer grotendeels afhankelijk van Apple en Google om Office onder tablets aan de man te brengen. Ze proberen hun eigen Windows platform weliswaar uit te breiden, maar echt lukken wil dat (nog) niet. Vergeet niet dat het in Microsoft's eigen voordeel is een goed Office product voor OS X, iOS en Android te onderhouden. Zowel qua opbrengst als methode om Office relevant te houden. Vooral bij thuisgebruikers en kleine bedrijfjes komt het pakket steeds verder onder druk te staan. Niet iedereen heeft de gigantische feature list nodig.
Niet voor alles, wel voor een van de meest cruciale zaken: Office.

De reden dat ik zelf naar Apple ben is notabene enkele andere basic apps: gewoon native goede apps voor Agenda, Contacten en Mail op alle devices. Klinkt heel simpel, maar blijkbaar snappen andere fabrikanten nog steeds niet hoe belangrijk zulke zaken zijn.
Voor veel thuisgebruikers en kleine bedrijven zal iWork meer dan zat zijn. Willen ze iets geavanceerders kunnen ze terecht bij een derde zoals Microsoft.

[Reactie gewijzigd door n-evo op 19 november 2014 16:23]

Ik ben de eigenaar van een klein bedrijf, en ik kan je vertellen: zonder Excel kom je er niet. Alle bedrijven waar je mee samenwerkt gebruiken Office dus je zult wel moeten. Idem voor studenten (Word).

Eigenlijk kan op dit moment alleen de huis-tuin-keuken gebruiker het gebruik van Office ontwijken.
Ik kan jou het volgende vertellen: heb m'n hele studententijd prima doorgebracht zonder Word en puur gebruik gemaakt van Pages en Keynote. Voor het uitwisselen van documenten met complexe layouts ontkom je toch niet aan exporteren naar PDF. Alleen op die manier weet je 100% zeker dat je layout intact blijft ongeacht van de device waarop het geopend wordt. Zelfs Word-gebruikers onderling lopen tegen problemen aan zoals verschillende versies, compatibility verschillen tussen PC / Mac edities, bepaalde lettertypen niet geïnstalleerd hebben, etc. Hoe vaak het wel niet voorkwam dat medestudenten vlak voor het uitprinten via schoolcomputers nog eindeloos hun Word documenten zaten te tweaken omdat de halve indeling opeens op half 7 lag na het overzetten vanaf hun eigen PC/Mac.

Met Pages maak ik in ieder geval altijd de meest prachtige documenten en met Keynote de beste presentaties waar menig PowerPoint gebruikers jaloers op zijn. En oh ja, het vorige bedrijf waar ik gewerkt heb deed alles met Pages, Numbers en Keynote. Kennelijk kan het dus gewoon. Uiteraard zullen er altijd bepaalde functies zijn, met name bij Excel, die simpelweg niet voor handen zijn in andere pakketten. Het is alleen niet zo dat alles en iedereen die nodig hebben.
Ligt misschien ook aan de studie: economische studies hebben Excel gewoon nodig (o.a. vanwege draaitabel).
Niet iedere studie is natuurlijk economie of iets in die aard... ;-)

[Reactie gewijzigd door n-evo op 26 november 2014 20:45]

Onbegrijpelijk dat MS niet stopt met Office voor Mac en onbegrijpelijk dat Apple niet zelf een goede Office variant ontwikkeld. Wellicht hebben ze een dealtje gesloten?
MS verdient bakken met geld (honderden miljoenen op jaarbasis) aan MS Office for Mac, ze zouden wel gek zijn om er mee te stoppen.

Bovendien, in het nieuwe Microsoft onder de nieuwe CEO zie ik ze eerder meer investeren in het OS X platform dan minder.
Beetje kennis van de historie tussen Apple en MS zou hier wel helpen:
http://www.wired.com/2009/08/dayintech_0806/

Apple en MS waren concurrenten, maar tegelijkertijd respecteerden Bill Gates en Steve Jobs elkaar, en waren zelfs vrienden.
Office for Mac heeft dus een bijzondere betekenis.
Nu zowel Gates als Jobs niet meer aan het roer staan, zal het misschien in de toekomst anders gaan.
Het is een must om te gebruiken om compatibility te hebben met andere office gebruikers, maar het design mag nu echt wel eens op de schop. ik weet dat ze aan een nieuwe verzie werken, maar ruim 5 jaar later is echt te lang.
Daarvoor heb je niet specifiek MS Office nodig (hoewel ik van mening ben dat office for the Mac beter is dan de windows versie).

Het is geen slecht pakket maar met pages kan ik ook al jaren mee uit de voeten problemen met uitwisselingen naar andere systemen.
Als zware MS Office gebruiker kan ik je vertellen dat de Mac versie echt geen goed product is. Ik heb veel vaker vastlopers en problemen met clipboard en grote/complexe bestanden. Ook ontbreken van access en problemen met vbscript hebben ertoe geleid dat ik office via parallels draai, dat werkt perfect en je hebt gewoon altijd de laatste versie.
Nou door mijn werk ervaring kan moet ik je tegenspreken. We werken in een 99% Windows omgeving, met eigenlijk minder dan 1% Mac gebruikers. Het zijn dan nog gebruikers met een gigantische mailbox. Ik kan je verzekeren dat deze gebruikers op een Windows platform met Outlook geen problemen hebben, terwijl OS X en Outlook 2011 gigantisch veel problemen.

Een 200MB postvak zal ongetwijfeld lekker werken, maar deze mensen hebben gigabytes in hun postzak zitten.

Verder werkt Outlook 2011 ook nog eens via een ander protocol (EWS vs EAS), lijkt me dat EAS stabieler is dan EWS. Het losse bestandsysteem (OSX versie) tov OST/PST (Win versie) speelt volgens mij ook een heftige rol in algemene performantie. We ervaren hier de Windows versie als veel performanter.

De tip die we onze gebruikers meegeven is het gebruik van de built-in mail client van OS X. Deze werkt veel betrouwbaarder dan Outlook 2011. Als MS "fan" vind ik het zelfs een beetje beschamend om het zo te moeten zeggen.
Uiteraard zijn dit mijn ervaringen binnen onze omgeving, maar ik kan het product echt niet aanraden. Heb de mogelijkheid nog niet gehad om te testen met de vernieuwde client via Office 365.
Als je Office 365 gebruikt (met Office licenties) kan je al de nieuwe Outlook client downloaden en installeren, ziet er een beetje uit als Outlook 2013.
Ja. Outlook en OneNote maken tegenwoordig gebruik van een echt lint zoals dat op Windows in elkaar steekt, met grafisch grote overeenkomsten (maar de stijl op zijn Mac's).
KingSoft Office bevalt hier anders prima op de Linux desktop;
Er mag ook wat gedaan worden aan de retina afwerking. Sommige delen zien er nog erg vaag uit...
Komt in de volgende grote update aan Office.
Klopt, de verschillen in de Windows versies en voor de Mac zijn te groot. En zeker de lay-out mag wel eens aangepast worden. Maar gelukkig:

nieuws: Microsoft brengt eind 2014 nieuwe versie van Office for Mac uit
http://www.macworld.co.uk...ours-new-outlook-3456798/
Helaas is dit eind 2015 geworden (zie nieuwste officiële release statement door Microsoft)
Apple is recent begonnen met AppleCare For Enterprises en is ook een samenwerkingsverband aangegaan met IBM waar de focus helemaal op de zakelijke markt ligt. Er is dus wel een en ander aan het veranderen, Apple ziet de successen van iOS in de Enterprise natuurlijk ook wel. Macs en OSX moeten nog een inhaalslag maken maar steeds meer grote ondernemingen bieden nu Macs aan hun personeel aan, ik noem een Google (grotendeels Mac fleet) SAP en VMWare. Het feit dat er volgend jaar een nieuwe Office for Mac komt (als MS slim is digitally signed door Apple en beschikbaar in de MAS, distribueren naar gebruikers via Apple's VPP) geeft in elk geval aan dat MS er op dit moment wel brood in ziet.
De Office-versie voor Mac heeft echt rare beperkingen / tekortkomingen ten opzichte van de Windows-versie. Exporteren van Word naar PDF levert bijvoorbeeld onklikbare-hyperlinks op. Zelf gebruik ik het niet, maar een collega van mij zit er wel mee opgescheept.

Gelukkig heb ik LibreOffice voor daar waar ik compatibel dien te zijn met Word en LaTeX voor daar waar ik echt productief wil zijn en professionele resultaten wil opleveren O+

[Reactie gewijzigd door MadEgg op 16 november 2014 10:01]

Sinds deze laatste update is Office vrijwel onbruikbaar geworden op mijn MacBook Pro (early 2011). Bij het openen van bestanden reageert het systeem niet meer. Het venstertje om naar een document te bladeren, blijft dan hangen. Je kunt niet scrollen (of met een enorme vertraging). Zwaar irritant.
Ik heb nergens last van op een MacBook Pro Mid 2009 voorzien van 8 GB werkgeheugen en OS X Yosemite. Weet je zeker dat je de laatste update hebt opgehaald?
:)
Ik heb de laatste update. Vervelend. Moet dan toch iets met mijn systeem zijn.
Scan je zaak je eens door met een deugdelijke virusscanner. Symantec Endpoint voldoet wel maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die ter beschikking heeft.
Is het een van jullie gelukt om een outlook.com agenda te laten synchroniseren met Outlook for Mac 2011? Ik heb al veel geprobeerd maar het is nog steeds niet gelukt.
Kan niet, in hun oneindige wijsdom hebben de MS opperhoofden besloten dat ze alleen Exchange ondersteunen en dus zelfs hun eigen Outlook.com buitensluiten.
Als je i.p.v. Exchange de Outlook client bedoelt dan heb je gelijk. Als je bedoeld dat je alleen via Exchange kan synchroniseren dan heb je geen gelijk. Iedereen die de Outlook client gebruikt kan synchroniseren met Outlook.com en Windows Phone e.d. Om Outlook.com met andere agenda's/kalenders te syncen is een lastiger verhaal.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True