Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties
Bron: SA-MP, submitter: Nakebod

De uitbreiding San Andreas Multiplayer, afgekort als SA:MP, voegt de mogelijkheid toe om in de pc-versie van Grand Theft Auto: San Andreas met meerdere personen online te spelen. Het ondersteunt tot 500 gelijktijdige spelers in één spel en voegt enkele vernieuwde speelmodes toe zoals Manhunt LV en Local Yokel SE. Daarnaast is het ook mogelijk om met behulp van scripts eigen speelmodes creëren. Voor meer informatie verwijzen we jullie door naar deze pagina. De ontwikkelaars hebben versie 0.3a uitgebracht voorzien van de volgende aankondiging:

SA-MP 0.3a Released

SA-MP 0.3a is released! As usual, the new update is available on the Download Page.

This is the first major SA-MP update since SA-MP 0.2 and there are more features and fixes than can be listed on this page.

Here is a short summary of some of the new features in SA-MP 0.3a:
  • Up to 500 players per server and up to 2000 vehicles.
  • New mouse driven scoreboard, chat and other UIs.
  • Visible vehicle damage and vehicle repairing.
  • NPC bots that can drive trains, planes and more.
  • Completely server controlled game play.
  • Improved sync including vehicle surfing.
  • Many new scripting features.
  • Many bug and crash fixes - SA-MP 0.3a is the most stable version yet!
We hope you enjoy the new SA-MP version and please check back for any 0.3 bug fix updates.
SA:MP SA:MP SA:MP
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Enorme GTA fan hier, maar heb SA nooit gespeeld omdat het een super CPU eist, ongeacht je videokaart. Ik kan me voorstellen dat multiplayer nog meer power eist. Is het dan nog wel een beetje speelbaar?

EDIT: Ik bedoel natuurlijk GTA 4!

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 21 oktober 2009 14:15]

De systeemeisen van GTA SA, die op de PC uitkwam in 2005, waren minimaal:
1GHz Intel Pentium III or AMD Athlon Processor, 256MB of RAM, 64 MB DirectX9 VGA .
En recommended: Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP processor (or better), 384(+) MB of RAM, 128MB DirectX9 VGA.

Lijkt mij inmiddels geen overbodige luxe meer, dus dat moet geen problemen veroorzaken.
SA-MP zelf zal ook heus wel wat PC resources aanspreken, maar dat zou eigenlijk niets uit mogen maken.
het is een spel met de renderware engine dus het kan sowieso niet veel eisen.
de ps2 kwam uit 1999, gta op de xbox1 was een slechte port.
GTA san andreas zal op elk relatief nieuw systeem toch wel moeten draaien aangezien de game al 5 jaar oud is.
GTA 4 vereist wel een zware cpu ik denk dat jij die bedoelt.
In 2009 zou dit geen probleem meer moeten zijn voor een game uit 2005. Het draait zelfs nog op een 1GHz Pentium3.
je had juist veel CPU power nodig voor SA omdat de wolken gigantische bugs hebben, probeer maar eens door wolken heen te vliegen, je krijgt een gigantische framedrop.
Ik weet niet op welke server jij speelt. Maar normaal gesproken ben je 99% van je tijd in de game op de grond en niet in de wolken.
SA Multiplayer is een geniale mod voor GTA San Andreas, die een paar van mijn vrienden en ik vele maanden met plezier hebben gespeeld. Is al weer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb, ga deze update de komende maand wel ff checken.
SA-MP vraagt bijna geen recources. Deze nieuwe versie zelfs minder dan de oude, ondankt het feit dat je bij de nieuwe 500 spelers kan hebben inplaats van 200.

(En aan de maker van het artikel, de screenshots die hier worden weergeven zijn van SA-MP 0.2 niet van 0.3a)
CPU zal wel mee vallen, maar je moet wel een flinke ISP hebben om het te draaien, sync is ook lastig met GTA met 500 spelers :P
Dat valt an sich best mee, de downloadrate per speler is an sich best weinig. Even uit mijn hoofd was dit rond de 5 KB/s, dus voor de client is het verwaarloosbaar.
Het is uiteraard de server die veel verkeer heeft. Laatst eens globaal uitgerekend hoeveel verkeer onze server kwijt zou zijn met 500 spelers, kwam neer op ~6 TB aan traffic per maand.
Om het simpel te houden: Nee, want je wordt alleen gesynchroniseert met de spelers bij je in de buurt.
Naar mijn weten is SA helemaal niet zwaar als je het vergelijkt met GTA IV, welke cpu heb je dan? Pentium MMX? O-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True