Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 18 reacties
Bron: Multi Theft Auto

Iedereen heeft op zijn minst wel eens gehoord van de spellen in de Grand Theft Auto-serie. Het spel Multi Theft Auto is een opensource add-on voor Rockstars Grand Theft Auto: San Andreas, waarmee het mogelijk wordt om online tegen elkaar te spelen. De server voor het bij elkaar brengen van de verschillende spelers draait op zowel Windows als Linux. Voor een overzicht van screenshots en diverse video's verwijzen we jullie door naar de media gallery van MTA. De ontwikkelaars hebben aan het begin van deze maand Multi Theft Auto: San Andreas 1.0.1 uitgebracht voorzien van de volgende beknopte aankondiging:

New release v1.0.1

We are proud to present Multi Theft Auto: San Andreas 1.0.1 - the latest version of our Multi Theft Auto: San Andreas software and the successor to the recently released Multi Theft Auto: San Andreas 1.0.

Multi Theft Auto: San Andreas v1.0.1 is focused on fixing some high priority client and server crashes, resolving compatibility issues and improving cross-platform compatibility (including support for running on Mac OS X) for the dedicated server, while fixing some various major bugs within the client and resources package.

This release is backwards compatible with our previous release (v1.0). This means that you can use the new v1.0.1 client to connect to v1.0 servers, however we still encourage server owners to upgrade to the latest version due to the number of issues that were fixed in this release.

On a sidenote: this is also the first release that we're doing from our open-source repository at GitHub, so if you'd like to contribute, be sure to fork our repository!

A basic list of changes can be found in the Changelog on our repository.

Update: Precompiled server packages for several platforms will be available as soon as possible.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (18)

ik vind zelf persoonlijk SA-MP beter dan MTA en SAMP is een stuk verder dan MTA.
Op welk gebied is SA-MP verder dan MTA? Misschien met meer server, en spelers. Maar als ik MTA zie, kan je veel meer dingen doen. Een goed voorbeeld is dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=FkLzCt7Z4Ag
Ze laten een script zien dat ze hebben geschreven met alleen de MTA Lua scripting functions. Nou dan vind ik dit toch wel wat mooier te zien. Dan een 20.000 regel roleplay script. Die eigenlijk niet veel nieuws toevoegt.
Dat vond ik ook een hele tijd, maar MTA is nu toch zeker SA-MP voorbij.

Minder lag, minder crashes, makkelijker scripten, meer script mogelijkheden, veel meer objects kun je plaatsen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Trouwens, aan SA-MP word lang niet meer zo hard gewerkt als MTA.
MTA loopt op technisch gebied voorop tov. SA-MP. Op gebied van scripting zijn er bijv. veel meer functies te vinden en vergeet ook de map editor niet die zelfs door SA-MP scripters gebruikt word om nieuwe maps te maken.

Ook valt MTA onder de GPL terwijl SA-MP met een totalitair regime zit. Om even een klein voorbeeldje te noemen. Zet eens een server op met in servernaam 'Val' of 'halla' en je zal die server nooit kunnen joinen. Weet je ook ineens wat met 1 van de populairste RPG servers is gebeurd.

SA-MP heeft de grotere spelersbasis, maar technisch is MTA beter.
Jij bent niet echt onbevooroordeeld. Je bent zelf 1 van de MTA developers. Of was in ieder geval.
Nu wil ik geen spelbreker zijn, maar dit is wel een feit. Zelf werk ik mee aan de Valhalla MTA server. SA:MP heeft de licentie voor Valhalla ingetrokken omdat de MTA versie "exclusive SA:MP features" gebruikt zoals playerid's, en het vinewood logo een keer laat zien in de tutorial. Kyeman (SA:MP) probeert het op deze kinderachtige manier te blokkeren.
Ben trouwens nooit een Dev geweest, heb geen kaas gegeten van C++ :p . Het is wel een feit dat ik in het team zit sinds dag 3 of zo maar wat ik geschreven heb zal door objectieve mensen bevestigd kunnen worden.
filmpje is wel verourderd. Iemand zou eens een nieuw moeten maken :P
ehh als je op de link klikt krijg je heel wat anders te zien !
hmm, blijkbaar hotlink protectie van die bepaalde mirror. Gewoon naar mtasa.com gaan en daar op de downloadknop rammen zou ik zeggen.
Als je de link naar de adresbalk van je browser kopieert werkt het wel
Een beetje laat... Intussen staat MTA San Andreas 1.0.2 al op 88%... Maar ik ben blij dat het MTA Dev team, er voor heeft gezorgd dat deze compatibel is met MTA 1.0. Sommige servers zijn zo goed ingesteld. Dat het wel weer even duurt voordat ze de server hebben upgedate. Maar dankzij dat dit compatibel is kunnen ze dit doen, zonder dat de server uit de lucht moet gaan.
MTA is wel goed. wel jammer dat ze niet zo snel waren met San Andreas..
MTA Vice city was zwaar goed!
Veel leuke momenten met SAMP gehad, erg actief en uiteindelijk een moderator op de originele "The Godfather" server, Daarna veel op Italy Maffia gespeeld. Dat was ongeveer 2-3 jaar geleden (goede, ouwe tijd).

MTA heeft me nooit echt gelegen. SAMP was een goede basis voor Roleplay servers, terwijl dit element bij MTA nooit echt tot leven kon komen door de (sowieso voor toen) geldende limiet van 32 spelers.

Jammer dat dit RP element nooit echt tot leven is gekomen in GTA 4.
Is dit on-topic, moderators?
BTW, licentietype moet GPL zijn, niet freeware.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True