Door , , reacties: 242, views: 216.106 •

Radiotorens activeren

Belangrijker dan de vraag hoe sterk het verhaal is, is de vraag hoezeer Far Cry 3 op dat verhaal leunt. Het antwoord: nauwelijks. We hebben het wel eens over een 'gamersgame', waarmee we een game bedoelen die spelers veel vrijheid geeft in de gameplay. Een dergelijke game staat spelers toe te experimenteren met de spelwereld, om te kijken wat er allemaal mogelijk is; vaak leiden dan vele wegen naar Rome. Je raadt het al: Far Cry 3 past in die categorie.

Doen waar je zin in hebt

Vanaf het eerste moment dat je als Brody wordt losgelaten op het eiland, heb je alle vrijheid om te doen en laten waar je zin in hebt. Far Cry 3 laat je meestal ook vrij in hóe je iets aanpakt. Wel leert het spel de speler wat basistechnieken aan en krijg je, als je nieuwe eigenschappen voor Brody vrijspeelt, soms een korte tutorial te zien. Hoe en wanneer je al die technieken toepast, is echter aan jou.

Far Cry 3

Far Cry 3 laat zich ruwweg in twee delen hakken. Je hebt het verhaal dat je kunt volgen en je hebt al het andere dat je kunt doen als je Far Cry 3 meer als een free-roaming game benadert. Voor ons is dat tweede absoluut het sterkste onderdeel. De game biedt ongelooflijk veel onderdelen die je kunt aanmerken als 'optioneel' en die samen uitgebreider zijn dan alle verhaalmissies bij elkaar.

Leentjebuur?

Centraal in dat deel van het spel staat het ontdekken van het eiland en dat begint met het activeren van radiotorens. Brody moet deze torens beklimmen en ze activeren, waarna een stuk 'fog' van de map verdwijnt, een systeem dat veel lijkt op dat van de viewpoints in Assassin's Creed, dat niet toevallig door dezelfde Ubisoft-studio ontwikkeld wordt. Het activeren van radiotorens opent ook nieuwe quests, onthult locaties van interessante plaatsen en geeft Brody bepaalde voordelen in de winkels. Hoe meer torens je activeert, hoe groter de voordelen worden, totdat je vrijwel alle wapens gratis kunt krijgen en alleen nog hoeft te betalen voor munitie.

Bij de quests die je vrijspeelt, vind je ook 'Hunter Quests'. Hierin moet je op zoek naar een speciaal dier en dat op een bepaalde manier doden. Zo kan het voorkomen dat je vier luipaarden moet doden met een boog, wat veel uitdagender is dan een eenhoornige geit neerschieten met een geweer. Al dat gejaag heeft een functie. Brody kan zijn uitrusting namelijk verbeteren door grotere zakken te maken. Een grotere portemonnee betekent dat je meer geld kunt meedragen, een groter holster staat meer wapens tegelijk toe, enzovoort. Wij waren hierdoor zelfs geneigd al het jagen vooraf te doen, zodat we het verhaal met een optimale uitrusting in konden.

Populaire gebruikersreviews

Meer gebruikersreviews over deFar Cry 3

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets