Door , , reacties: 77, views: 281.701 •

In 2008 werd Samsung nog vrij algemeen als een tweederangs tv-producent gezien. Toen lanceerde het Zuid-Koreaanse bedrijf echter zijn A-serie, waarmee het de concurrentie zocht met concurrenten als Sony, Panasonic en Philips, en daarna ging het vlug.

Al in 2009 bracht Samsung als een van de eerste tv-fabrikanten een uitgebreide serie dunne lcd-tv's met led-backlights op de markt. Andere fabrikanten kwamen daar pas later in het jaar en op beperktere schaal mee. Weer een jaar later was Samsung een van de eerste bedrijven met 3d-televisies. De high-end modellen uit de C-serie hadden eigenlijk alleen concurrentie van Panasonics Viera VT20-plasma-tv's. Vorig jaar baarde Samsung vooral opzien met de dunne bezels van de D7000- en D8000-modellen en opnieuw wist het bedrijf zijn positie te verstevigen.

Voor 2012 mikt Samsung op verbeteringen in de beeldverwerking en de bediening. 'Dualcore' is nu ook mode in tv-land, en verder wil de fabrikant spraak- en gebarenherkenning inzetten om de tv's te laten bedienen. De vraag is dan of dat een gimmick is, of dat de vernieuwde Smart Hub-omgeving daarmee echt beter te bedienen is. Samsung stuurde ons de 55"-versie van de ES8000, zodat we de nieuwe interface, maar ook het ontwerp en de beeldkwaliteit van de tv uitgebreid onder de loep konden nemen.

Samsung ES8000 Inleiding

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Politiek en recht Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True