Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 211, views: 65.582 •

HTC heeft in Japan samen met de telecomprovider KDDI een nieuwe 5"-Android-smartphone aangekondigd; de HTC J Butterfly. Het toestel maakt gebruik van een Super LCD 3-scherm met een resolutie van maar liefst 1920x1080 pixels.

De HTC J Butterfly wordt aangedreven door Qualcomms APQ8064-soc die vier Krait-processorkernen op 1,5GHz en de nieuwe Adreno 320-gpu bevat. Die chip gaat gepaard met een MDM9615-modem waardoor het toestel naast 3g ook overweg kan met bepaalde 4g-netwerken. Er is verder 2GB werkgeheugen aanwezig en 16GB opslagcapaciteit dat middels een micro-sdhc-kaartje nog uitgebreid kan worden.

De behuizing meet 143x71x9,1mm en daarmee is de smartphone slechts een millimeter breder dan HTC's One X en Samsungs Galaxy S III, terwijl die toestellen schermen hebben van respectievelijk 4,7" en 4,8". Het Super LCD 3-scherm is de opvolger van het Super LCD 2-scherm dat in de One X-telefoon werd gebruikt. Dankzij de hoge resolutie op een relatief klein scherm is het aantal pixels per inch maar liefst 440, veel hoger dan bij andere smartphones. Daardoor zou het beeld er een stuk scherper uit moeten zien.

Het toestel heeft een 8-megapixelscamera aan de achterzijde en een versie met 2 megapixels aan de voorkant. De accu heeft een capaciteit van 2020mAh. De Android-versie is 4.1 Jelly Bean, aangevuld met HTC's eigen Sense-skin.

De HTC J Butterfly is tot nu toe enkel aangekondigd voor de Japanse markt, waar hij begin december in de verkoop gaat. Volgens The Verge heeft HTC al laten weten dat in andere landen ook toestellen met het nieuwe scherm uitgebracht zullen worden. Wanneer dat zal zijn is echter nog niet bekend.

HTC J Butterfly

Reacties (211)

Reactiefilter:-12110201+1113+24+30
1 2 3 ... 9
Erg mooie specificaties. ik ben echter wel benieuwd hoeveel dit toestel weegt.

Het valt mij op dat het gewicht toch informatie is die normaal gesproken ook tussen de bovenstaande informatie thuis hoort.

[Reactie gewijzigd door Qon op 17 oktober 2012 08:29]

Ik vind het wel vreemd dat ze in dit toestel, wat een klein beetje groter is dan de One X, opeens wel een microsd-slot en grotere accu kunnen bouwen terwijl dat bij de S,X en X+ blijkbaar niet kon? Ik had ook wel graag een 720p scherm gezien op mijn One S :9

Het toestel ziet er overigens wel mooi uit en de specs zijn indrukwekkend, ik hoop dat een soortgelijk toestel binnenkort hier te koop is, zou een mooi alternatief voor de SIII zijn. Jammer dat ik te kleine handen heb voor >4.5 inch schermen ;)
Tjah, je wil een HTC One S en dan heb je dus geen topmodel. Je kunt nu eenmaal niet alles krijgen voor een lagere prijs...
De one x is anders ook een drama. En dat zou wel een top model moeten zijn...
De One X+ heeft een 2100mAh batterij, 80mAh groter dan deze J Butterfly :)
Geen batterij, maar een accu! Een batterij is NIET oplaadbaar!
In de basis is een batterij (afgeleid van het engelse battery: a group of two or more cells connected together to furnish electric current) meerdere cellen die electriciteit kunnen leveren. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Batterij_%28elektrisch%29. Hieronder valt ook een batterij van cellen die herlaadbaar zijn.
Not bad for a 140g package
bron;http://www.engadget.com/2012/10/17/htc-j-butterfly-htl21-440ppi/
Volgens engadget wordt hij 140 gram. Ongeveer 10 gram zwaarder dan de one X.

"Not bad for a 140g package, and it's waterproof as well, rated at IPX5."

http://www.engadget.com/2...j-butterfly-htl21-440ppi/
daar sta je dan met je htc one x+ ...

volgens wat ik op engadget zie komt die in zwart, wit en zoals hier afgebeeld in het rood

de htc one x+ enkel in zwart, de htc one x in zwart en wit

ik zou me serieus genaaid voelen moest deze in september in de winkels liggen en ik deze week een htc one x+ gehaald had, is er dan niemand die bij htc ergens een roadmap naar de gebruikers bekend maakt dat ze toch teminste het nieuwe paradepaardje zien aankomen en eventueel nog eventjes kunnen wachten en wie weet iets langer sparen voor iets leuks onder de kerstboom

MDM9615 + APQ8064 (1.5GHz) Quad-Core
16GB of storage
2GB RAM
8MP rear shooter
2.1MP front camera
2020 mAh battery
Android 4.1 Jelly Bean

wat ik echt niet snap dat ze in de lijn van htc one + intern geheugen naar 64 gig pushen tov 32 voor de one x en deze dan op 16 gig zetten, 32 is toch echt wel een minimum voor intern geheugen, wie snapt het nog dat ze nu inneens wel een micro-sdhc-kaartje slotje erbij gooien

benieuwd naar de prijs en de eerste reviews :9~

[Reactie gewijzigd door Rigs op 17 oktober 2012 08:25]

Daar heb je natuurlijk gelijk helemaal niets meer aan nee.
HTC heeft toch 'elke week' een nieuw toestel? En het feit dat ze *jou* daar niets over melden is zodat de 'oude' toestellen ook verkocht worden.

Waarom zou iemand genoegen nemen met een simpeler toestel als ze een maand later een betere kunnen krijgen, of 2 maanden daarna een nog betere, of enz enz enz.
bij mijn weten tussen de htc one x en de htc one x+ toch wel zekers een paar maanden of willen ze gewoon weer bijbenen bij samsung lijkt me eerder logisch
Dat valt wel mee, globaal kan je zegen dat HTC twee keer per jaar een nieuw toestel aankondigt..... Wat dat betreft lopen ze aardig in de pas met Samsung.... De One X was er bijvoorbeeld iets eerder dan de S3.....

Vergeet ook niet dat de normale smartphone merken het vooral van innovatie moeten hebben.... Dit scherm 1080p is met 440ppi echt een vooruitgang van al het andere wat op de markt te krijgen is. De HTC One X had al het beste scherm op de markt, nu komt HTC vermoedelijk met een scherm wat nog beter is. Dus naast regelmatige nieuwe toestellen zie je wel degelijk innovatie.
Waar is het op gebaseerd dat de HTC One X het beste scherm had? Hier was ik het namelijk absoluut niet mee eens en vind het scherm niet bijzonder mooi. Schermen die mij aanspreken zijn die van de Nokia Lumia's en van Sony de Xperia P en Xperia S. Maar voor alle drie de schermen gelden andere doelgroepen. Ik zelf kijk graag film op een telefoon en daardoor valt AMOLED meteen af en blijven er maar de helft van de telefoons over. De Xperia S heeft naar mijn mening veel mooiere kleuren om een film op te kijken dan een HTC One X naast dat het scherm ook nog iets scherper is.

Dit scherm is natuurlijk nog een stuk scherper en kan niet wachten om hem eens vast te houden. Het toestel wat hierboven staat ziet er goed uit en hopelijk doet het toestel dat later ook echt. Misschien moet ik dan toch maar weer een keer naar HTC overstappen, maar dan hoop ik wel dat ze de software weer beter op orde hebben. Wat ze toen hebben gedaan bij de HTC ChaCha heeft me nogal boos gemaakt. Ze geven een software update waardoor het Wifi niet meer werkt en vervolgens zeggen ze dat de fout bij de gebruiker ligt. Uiteindelijk zelf maar op moeten lossen met een custom ROM.
Verschillende testen waaronder die van de redactie van Tweakers.net geven aan dat de HTC One op moment van testen het beste scherm had. Wanneer je er van uitgaat dat de 5" Android telefoon een nieuwe generatie scherm heeft van het type wat ook in de HTC One ligt is het heel gemakkelijk om de aanname te maken dat dit scherm ook weer als erg goed gekwalificeerd kan worden.

Dat bepaalde schermen jou aanspreken is natuurlijk totaal iets anders dan verschillende websites die producten grondig testen en gemotiveerd hun conclusie geven t.o.v. het scherm.

Foto van het witte model : http://pocketnow.com/wp-c...terfly-HTL21-3V-white.png

[Reactie gewijzigd door Bullet NL op 17 oktober 2012 09:28]

De witte ziet er zeker mooi uit. Persoonlijk liever een witte dan een rode.

Echter zijn tests op schermen natuurlijk grotendeels subjectief. Sommige vinden AMOLED veel beter dan LCD omdat daar de zwartwaardes veel lager liggen. Sommige vinden helderheid belangrijker en andere vinden juist weer de kleurtemperatuur het belangrijkste of juist de pixel dichtheid. Daarom is het concluderen van het beste scherm moeilijk te zeggen. Daardoor zijn er ook heel veel testen die zeggen dat andere toestellen een geweldig en beter scherm hebben, en helaas zie ik daar ook Samsung tussen staan met de Pentile schermen.

http://www.iphoneclub.nl/...t-beste-smartphonescherm/ (ja, wij van wc eend)

Daarnaast zou je ook kunnen zeggen dat al deze schermen troep zijn als je een 3D wilt hebben, waar ik zelf de scherpte erg laag van vind, dus nooit zal willen.

Al bij al is het scherm subjectief en heb ik zelf de One X vast gehouden en was ik niet overweldigd door het scherm. Wat wel een positief punt is, maar dat heeft me niet overgehaald, is de kromming van het scherm.
Heeft de One X een krom scherm? Ik heb zelf de One S, maar kan me niet herinneren dat de X draadwerkelijk een krom scherm heeft, is dit niet meer een optische illusie door de manier waarop het scherm in de behuizing geplaasts is?
De Galaxy Nexus heeft in ieder geval wel echt een krom scherm, maar ik vraag me nog steeds af wat hier de voordelen van zijn? Buiten dat het scherm minder snel zou krassen? Heb er zelf nog geen ervaring mee.

Ik ben trouwens ook een amoled aanhanger, ik vind dat soort felle kleuren juist erg mooi op een telefoon, voor realistische kleuren koop ik wel een goeie monitor of tv. En inderdaad, die zwartwaarde is heel fijn. Toen ik gewend was aan mijn eerste amoled telefoon, viel me pas op hoe dof en grijs het zwart mijn oude lcd-tv is.
Scherm van de one X is vlak. De randen links en rechts zijn wel iets krom, maar dat zie je nauwelijks. Alleen als je er een screenprotector opplakt, is het lastig.
Mwa, HTC heeft erg veel last gehad van teruglopende verkoopcijfers, en dat is naar eigen zeggen te wijten aan het uitbrengen van te weinig nieuwe smartphones.

Enkele jaren terug waren ze zeer actief met het uitbrengen van verschillende modellen, waardoor je het overzicht bijna kwijtraakte. Met name ten tijde van de HTC Legend / Wildfire etc., de laatste jaren is dat echter hard afgenomen en kwamen er vooral nieuwe topmodellen uit.

Wellicht dat ze deze koers weer een beetje bij willen sturen ;)
Dat was juist het probleem volgens HTC, er waren teveel toestellen. De ontwikkelaars bij HTC klaagde, de ontwerpers en toen ging ook het bestuur om.

Ik denk dat HTC beter iets kan doen zoals Samsung Galaxy reeks. Veel toestellen die goed zijn voor die prijs uitbrengen.
Je voelt je genaaid omdat er over 11 maanden een telefoon uit komt? zo kan je wel bezig blijven ;-)

Natuurlijk snap ik dat je december bedoelde ipv september en het is ook erg zuur voor mensen die nu net een andere telefoon hebben. Zelf ben ik nog steeds in afwachting op een fatsoenlijk QWERTY android, ik heb nu de Samsung Relay op het oog maar die is in Europa nog niet uit..

[Reactie gewijzigd door consolefreak op 17 oktober 2012 08:36]

Je voelt je niet genaaid omdat ze 3 maanden later een nieuw toestel uitbrengen maar omdat jouw toestel dan opeens te oud is voor hun updates. En daar lopen oude en trouwe HTC/Qteck kopers nu voor weg. Samsung heeft zelfs voor de SII updates.

Het kopen van een duur toestel is ook meteen een investering zodat je in de nabije toekomst nog kan genieten van nieuwe features en verbeteringen zonder dat je dan weer een ander toestel hoeft te halen.
Daarom voor mij geen toestel met schil meer. Ik heb zelf een Sensation maar hoor helemaal niets meer over een upgrade naar 4.1 en zo oud is de Sensation niet. Zonder schil had 4.1 er al opgestaan.
Hoezo? De SGSIII staat toch ook naast de Note II?
Denk dat hier het prijskaartje ook wat hoger van zal liggen, de HOX+ staat nu op 588 in de pricewatch.
Deze is alleen bij die Japanse provider te koop. Ik zit ook me ook heel vaak te ergeren aan prachtige hardware die alleen in Japan uitkomt, maar dat is niet vergelijkbaar met de One X+
Je kan ze gewoon kopen hoor 8)7 ze werken tegenwoordig ook gewoon in Europa zonder rare simhacks, je hebt wel een zak met geld nodig.

http://www.kyoex.com/
en dan heb je ook nog Ebay.
Weet ik, heb zelf al gekeken of ik deze kan kopen, maar de prijzen zijn echt schrikbarend. Ze rekenen minstens ¤150 provisie ;(
Komt doordat in Japan telefoons duur (en dus winstgevend) zijn, alle fabrikanten brengen daardoor het liefste eerst daar hun high-end telefoons uit. De S4 Pro chip is nog maar nauwelijks leverbaar door Qualcomm, dus verkopen de fabrikanten de weinige exemplaren die ze ermee kunnen maken het liefst in de duurste mogelijke markt. Zodra de productie lekker loopt komt de rest van de wereld wel aan de beurt.
Ik zou als ik jou was gewoon wachten tot 2018 want dan komen er waarschijnlijk echt mooie toestellen! Zo kun je natuurlijk altijd bezig blijven, en in een snel veranderende markt als de smartphone markt zul je altijd achterlopen wat je ook koopt. Dat betekend niet dat je genaaid word als je nu een toestel koopt, de One X+ is nog steeds geen slecht toestel en heeft nog steeds 1 van de beste schermen in de markt. Als je het zo bekijkt wordt je altijd genaaid want in het komende half jaar wordt de huidige hardware van je telefoon sowieso weer ingehaald.

Bovendien als je echt zo bang bent om achter te lopen, zorg je toch dat je elk jaar weer een nieuw toestel kan uitzoeken, dat doe ik ook. Heb nu een One X en kan in april alweer kijken wat ik dan wil, heerlijk is dat.
Hoe zo is 32Gb toch echt een minimum? Ik heb liever een toestel met iets minder intern opslag geheugen (is ook weer wat beter voor energieverbruik, al dat ongebruikte geheugen vreet wel stroom) dat ik kan uitbreiden met een kaartje. Kaartjes kan ik makkelijk uitwisselen en vervangen en ik heb zelf ook niet veel intern geheugen nodig. Ik plemp mijn telefoon niet vol met media.

Dus als een telefoon door wat minder geheugen goedkoper en zuiniger wordt, hoor je mij niet klagen. Zoveel gebruikers, zo veel wensen. Je kunt daardoor niet zo maar zeggen dat 32Gb echt het minimum is. Het is hooguit een minimum voor jou.

[Reactie gewijzigd door Killer op 17 oktober 2012 09:17]

Ik heb liever een toestel met iets minder intern opslag geheugen (is ook weer wat beter voor energieverbruik, al dat ongebruikte geheugen vreet wel stroom)
Wacht even. Ik zit op tweakers.net, toch?

Toch? :`(
haha ik dacht het zelfde ;)
tja dat krijg je als een toestel van HTC of Samsung haalt, die maken elk jaar een shitload aan toestellen, waarbij de "flagship" na een maand of 2-3 alweer overtroffen word door de volgende
Misschien is de reden dat ze deze op 16GB zetten misschien wel omdat er een micro-sd slot aanwezig is ;) Bij de andere 2 is er 32 of 64GB beschikbaar, maar die is niet uitbreidbaar (ja, ok.... de cloud jah..) Deze is voorzien van 16GB intern.. en kan daarnaast nog voorzien worden van een bijprikkaartje :) Is niet zo moeilijk te snappen.

Specs zien er iig niet slecht uit. 4G ondersteuning, Full HD resolutie, Krait Quad-Core, 2GB RAM en een sterke Adreno 320 gpu. Ben benieuwd wat het apparaatje nog meer in huis heeft.
Bullshit, een telefoon koop je doorgaans omdat het je aanspreekt, niet omdat je het topmodel moet en zal hebben.

Ik heb een One X en ik ben er super tevreden mee, voldoet volledig aan mijn eisen, en pas als het niet meer voldoet dan overweeg ik een ander toestel. Maar dat zal nog wel even duren (2 jaar minstens)
Heel veel mensen kopen een toestel omdat het hen aanspreekt dat het het topmodel is. Niet vanwege de rest. :)
Ik vrees dan ook dat de HTC ONE X mijn laatste htc toestel zal zijn.
Onlogische ontwikkeling in mijn ogen, kort na de release van de one x de one x+ uitbrengen is voor mij al reden om mij genaaid te voelen. Als de one x het topmodel had moeten zijn, hoe kan je die dan (zelf!) zo snel na release passeren!?
De One X+ is gewoon netjes een half jaar na de One X op de markt gebracht, dat is helemaal geen vreemde cyclus. Daarnaast zijn de verschillen tussen de twee ook weer niet zo enorm.
daar sta je dan met je htc one x+
De One X+ is puur uitgebracht om deze 'holiday season' een competitieve telefoon te hebben tov de SGS3, de iPhone 5, Lumpia 920, etc. Deze nieuwe telefoon gaat (net als alle andere S4 Pro-based telefoons) op zijn vroegst pas na de kerst in de VS/EU te koop zijn, als deze chip in voldoende aantallen beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 17 oktober 2012 11:25]

net of jou one x meteen op rot ding is ofzo. oke dit ding is spectaculairder, maarja je zou hetzelfde zeggen als je deze had gekocht en er komt een ander toestel uit dat nog beter is.
ik bedoel dit niet om te fokken ofzo, maar meer dat je echt wel gewoon een goed toestel hebt. de one x heeft een gebogen scherm, en dat is toch altijd net iets fijner vind ik zelf. (niet dat dat je enige pluspunt moet zijn hoor) :P
Ik heb een One X, en hij heeft toch echt géén gebogen scherm. De randjes lopen alleen naar beneden rond toe. Verder lijk het misschien door de behuizing zo, maar dit is enkel optisch.

Ben zelf nog heel tevreden met One X, die heeft nog lang geen last van traagheid, of niet compatibele apps.

Dit is een mooie telefoon om nu naar te kijken, maar ik ben pas over 1,5 jaar weer echt geïnteresseerd (met de gedachte om iets te kopen) in een nieuwe telefoon.
Benieuwd ook naar de prijs ja. Vergeet maar dat die redelijk is of zo.
Ben in afwachting van de X+, maar dit toestel zou ook een goede vervanger zijn van mijn One X. Ziet er in ieder geval erg mooi en groot uit. Vraag me wel af hoe lang het toestel meegaat op het toch wel wat magere batterij. Verder zijn de specs niet zo heel indrukwekkend, maar ik weet zeker dat hij snel genoeg is voor waar ik hem voor gebruik. Goed bezig daar bij HTC :)
Hoe kan je nou roepen dat de specs niet zo heel indrukwekkend zijn zonder dat verder te onderbouwen?

-een S4 quadcore
-nieuwe adreno 320
-2 gb intern geheugen
-full HD display
-best knap formaat

Ik noem dat best indrukwekkende specs om eerlijk te zijn. Zie ook de link hieronder:

http://www.smartkeitai.co...tablet-benchmarked-video/

Bijna dubbel zo snel als de one X en ruim sneller als de S3.

[Reactie gewijzigd door Rene op 17 oktober 2012 08:20]

:9~ :9~

Dat zijn echt nette specs! Toestel is misschien net iets te groot voor mijn gevoel al is die maar een 1cm hoger en een halve cm breder dan m'n Xperia S :X
HTC kennende komt hij wel op de europese markt in deze vorm danwel in een gelijkwaardige vorm.
Het zal waarschijnlijk tot er Android telefoons met quad core A15 cores komen, ruim de snelste telefoon op de markt zijn

Dus hoe Tarabass bij niet indrukwekkende specs komt is me een raadsel... in Telefoon land zijn er geen betere specs!
De dual-core Cortex A15 SoC's (Exynos 5, OMAP5) zijn er nog niet eens, laat staan de quads (Tegra 4? Exynos 5 Quad?), dat gaat nog tot volgende zomer duren zo niet langer. Qualcomm loopt op het moment een half jaar voor op de rest (qua cpu, niet gpu), een ontzettend knappe prestatie in deze competitieve markt.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 17 oktober 2012 12:13]

Een toestel kopen omdat het moet?
Je kan beter tot jan/feb wachten dan worden meestal de echte nieuwe gepresenteerd.
... om ze een half jaar later pas uit te brengen en nog eens 2 maanden verder pas in nederland te koop zijn.
"Snel genoeg is voor waar ik hem voor gebruik". Weet je zeker dat je nu al wilt upgraden vanaf een One X dan? (het is nogsteeds 1 van de snelste telefoons op de markt, en hij is nog maar een half jaar uit, en zo enorm groot is het verschil nou ook weer niet).

On-Topic:
Ziet er veelbelovend uit, het design bevalt me niet, maar dat is een kwestie van smaak. De resolutie maakt het denk ik voor HTC wel moeilijk om Sense fatsoenlijk snel te laten werken (wat je mag verwachten van toestellen in deze prijsklasse), mijn One X had daar namelijk nogal wat problemen mee in het begin.
Ben in afwachting van de X+, maar dit toestel zou ook een goede vervanger zijn van mijn One X.
Wauw, je hebt een telefoon van nog geen jaar oud en je bent alweer een opvolger aan het zoeken? Lang leve de consumptie maatschappij 8)7
Ik snap niet waarom jouw post informatief zou kunnen zijn, maar dat ter zijde. Mijn HTC One X is gevallen en niet meer te maken. Ik heb nu tijdelijk een oud toestelletje, maar dacht er goed aan te doen even te wachten op de X+. Ik kan van het verzekeringsgeld een one x kopen, maar met de X+ zou dit een stomme zet zijn.
Je zoekt nu al een vervanger voor je One X????
Om eerljk te zijn vind ik het toestel oerlelijk, niet wat ik van HTC gewend ben. Maar die binnenkant, om je vingers bij af te likken
Lelijk ok maar zegt u dit bij elke Samsung ook of is het het rood?

Ik vind al die dingen er tegenwoordig hetzelfde uitzien.

Daarbij nog eens een Android eenheidsfactor.

Dus wat zien we hier: een hoge resolutie scherm.

Hoop op redding van dalende verkoop HTC.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S II en misschien is het het rood ja, maar dat stukje voor het geluid aan de voorkant vind ik er grof uitzien. Alsof het er het laatste moment is uitgehakt of iets.
Daarbij nog eens een Android eenheidsfactor.
[offtopic]Was het maar zo'n feest. Android zoals Google het maakt is een prima, snel stabiel, compleet en vooral consistent besturingssysteem, maar iedere leverancier levert helaas zijn eigen troep mee (Sense, Touchwiz). Net zoals iedere zichzelf respecterende pc-gebruiker een nieuwe PC meteen opnieuw installeert zou je bij een nieuwe telefoon onverwijld een stock-rom moeten installeren, helaas is dat echter een stuk lastiger.
troep? zeker niet met sense 4 gewerkt. Stuk beter dan stock android. (maar idd ietsje trager) Jammer dat stock android bepaalde Sense functies moet missen. Sommige functies zitten er al vanaf sense 1 in. (en dan bedoel ik niet de klapklok :) )

[Reactie gewijzigd door Pinin op 17 oktober 2012 09:12]

Wat een onzin, gewoon een andere launcher er op en klaar. Tuurlijk zit Touchwiz dieper dan alleen de launcher, maar voor de S3 vind ik het eerlijk gezegd niet onprettig. Gebruik Nova launcher op een 'stock' rom en dat bevalt prima.
@ 84hannes: akkoord.
Een Android gebruikende vriend van mij beweert dat om bovenstaande reden de Google Nexus developer editie, ondanks de iets mindere hardware, de enige keus is voor hem.

Misschien dat echte Android adepten hier dat weten te bevestigen?

Als nu de telefoons nog eens open ROMs krijgen die booten van andere OS-en verwelkomen ipv proberen te bemoeilijken en waarbij de gebruikers voor de respectievelijk OS-en de hardware drivers kunnen downloaden van de respectievelijke fabrikanten ervan dan arriveren we eindelijk bij een waardige mobiele PC-vervanger.
Nou dat begrijp ik nu niet!! Zulke specs en keurig design en dan doen ze er niks mee, kijk naar oa Samsung die gooien miljoenen tegen reclame en marketing aan, dat legt ze dan ook geen windeieren. Iemand een verklaring hiervoor?
Enkel Samsung (en Apple) heeft op dit moment de nodige budgetten om reuze wereldwijde campagnes te lanceren.
De doelgroep vind dit toestel wel hoor, middels de diverse techsites.

Ik heb trouwens regelmatig HTC reclames en HTC posters zien langskomen.
Dus het klopt niet helemaal wat je zegt.
Het toestel is ontwikkeld voor AU (KDDI). Dat is een grote Japanse provider. Het komt erg vaak voor dat providers in Japan exclusieve toestellen verkopen om zo klanten aan zich te binden maar aan de andere kant is dit dus ook de rede dat wij ze hier nooit zullen zien verschijnen.
Prachtig ding. Hiermee kan HTC de concurrentie met de SGS3 en Note II tegelijk aan. Hopen dat de prijs dat ook kan.
jammer dat hun elke maand een nieuwe uitbrengen. neem een voorbeeld aan samsung, de top line telefoons krijgen 1x per jaar een vervanger
Nee hoor, dit is HTC's antwoord op de Note 2 van samsung. En op de One X+ na, was de One X hun laatste telefoon.(samsung brengt begin volgend jaar wel een S3 plus uit, plus het enorme aantal lower end toestellen wat ze uitbrengen, wat htc niet doet.). Dus ik heb geen idee waar je die "feiten" vandaan haalt, maar ze kloppen niet.
Waar haal je dan het "feit" vandaan dat er begin volgend jaar een "S3 plus" uit wordt gebracht? Je hebt het wel over feiten, maar waar heb je hier de bron dan van?
Samsung doet het de laatste paar jaren al zo, sinds de s1.
Begin 2013 heeft Samsung zijn nieuwe Exynos 5 chip productierijp, die gaan ze natuurlijk zo snel mogelijk in een "vlaggeschip" telefoon duwen. Logischerwijs wordt dat dan een "S3 plus", of hoe ze 'm ook gaan noemen. Daar hoef je geen kristallen bol voor te hebben.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 17 oktober 2012 11:28]

Off topic:
De Desire X is er ook nog, een telefoon die op deIFA op het laatste moment nog werd aangekondigt.

On-topic:
Ziet er goed uit, wel de beste specsop de markt. Ik wacht met smart op de nieuwste reviews over dit toestel.
En op laptops blijven ze doodleuk 1366x768 gebruiken zelfs voor de duurdere modellen |:(
Oh mijn God je hebt gelijk, had ik nog niet eens bij stilgestaan... Dit toestel heeft dezelfde resolutie als mijn 42" TV :/

Straks heb je telefoons en tablets met ultrahoge resoluties en zitten computers en TV's nog steeds op die lage pruts resoluties te kutten.
Tja aan de andere kant is een resolutie van 1920 x 1080 op een telefoon compleet zinloos. Eigenlijk zorgt het alleen maar voor een hoger energieverbruik. Ik durf te wedden dat de meeste mensen het verschil tussen Full HD of een iets lagere resolutie zoals 1280 x800 op een telefoon helemaal niet kunnen zien.

Het is dan ook met name marketing praat en weinig echt innovatie op het moment in telefoonland. Leuk hoor zo'n Quadcore, maar op het moment heb je er nog bar weinig aan. Op het moment zijn ze gewoon met getallenoorlog bezig maar voegt het weinig waarde toe aan de vooruitgang van de telefoon. Tuurlijk stilstand is achteruitgang en ik zeg ook niet dat het slecht is dat resolutie/aantal cores/mhz omhoog gaan maar op het moment voegt het allemaal weinig toe behalve dan hoger stroomgebruik.

Laat ze maar eens een smartphone maken die langer als een halve dag/dag meekan op een batterij (minimaal 2 dagen op intensief gebruik), dan zal ik pas echt onder de indruk zijn.

Ik denk dan ook dat ik mijn huidige Galaxy S2 nog heel lang zal gaan gebruiken.
De hogere resoluties op telefoons is in sommige gevallen juist eerder merkbaar dan op je laptop.
Waar je op je laptop genoeg scherm hebt om een pagina goed weer te geven zonder in te zoemen, ligt dit op je smartphone anders.
Door hogere resoluties worden teksten scherper en past er meer info op het scherm zonder te klein en slecht leesbaar te worden.

Zo zie je ook steeds minder mobiele websites, waar je bij de eerdere smartphones nog vaak genoodzaakt was om een mobiele website te bezoeken omdat je anders alleen maar aan het inzoomen en schuiven was om dingen te zien.

Verder ben ik het qua batterij gebruik met je eens, dit mag stukken beter. persoonlijk zeg ik houd de schermen op hetzelfde niveau en ga eens goed onderzoek doen naar betere batterij technieken. de processors zijn snel genoeg voor de applicaties van nu.
natuurlijk gaat men nu weer zwaardere applicaties bouwen omdat de telefoons het toch aankunnen, waardoor de telefoons weer sneller moeten om de applicaties te kunnen draaien etc, etc.