Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties, 25.242 views •

Codemasters heeft bekendgemaakt dat het formule 1-spel voor online-racen F1 Online de fase van open bŤta heeft bereikt. GeÔnteresseerde spelers kunnen het spel proberen door zich via de officiŽle website van het spel aan te melden.

Codemasters heeft de bètatest van F1 Online toegankelijk gemaakt voor alle geïnteresseerde gamers. Via de officiële website van het spel kunnen geïnteresseerde spelers zich aanmelden. Het spel kan in de browser gespeeld worden. Wanneer de uiteindelijke versie van F1 Online wordt vrijgegeven, is nog niet bekend. Wel duidelijk is dat het spel gratis te spelen zal zijn en dat gebruikers hun eigen voortgang kunnen versnellen door kleine in-game-aankopen te doen.

F1 Online combineert een simpel racegedeelte waarin de speler vanuit een top-down-aangezicht een F1-auto bestuurt met een managementgedeelte. Spelers kunnen ervoor kiezen om te gaan racen met een van de echt bestaande F1-wagens of zelf een team beginnen. In het laatste geval kan de speler zelf om te beginnen een auto en helm ontwerpen. Daarna moet een volledig team worden opgebouwd, inclusief hoofdkwartier. Door doelstellingen te halen kunnen spelers in-game-geld verdienen, waarmee upgrades voor de auto ontwikkeld kunnen worden. Op die manier kan een team zich opwerken van de lagere naar de hoogste klassen, waarin de beste racers tegen elkaar spelen.

Reacties (36)

Reactiefilter:-136033+124+26+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik was een van de gelukkigen die de Beta mocht testen een week of 3 geleden. Het idee vind ik erg mooi, maar helaas werd er (zelfs bij de gesloten beta) al gauw duidelijk dat je concurrentie vooral je uit de bochten duwt in plaats van zo snel mogelijk een rondje proberen te rijden.

Daarnaast vond ik de besturing (de auto rijdt achter je muis aan) erg onhandig. Vooral omdat je maar beperkt kan zien wat voor bocht er aan komt, en dat betekent dat je zeker de eerste paar keren dat je op een circuit rijdt, vooral aan het grasmaaien bent..
Bij mij hetzelfde. Ik ergerde me echt aan de rijstijl van anderen. Maar dat is ook met F! 2010 en 2011 online. Serieus races voor snelste ronde is er niet bij. Het management aspect is wel leuk, maar dit gaat niet zonder zelf te rijden. Daarnaast is de game ook eigenlijk veel te zwaar voor een browsergame. Mijn gamepc had er nog geregeld moeite mee. Daarnaast is de hoeveelheid bugs (zelfs voor een Beta) niet veelbelovend.

Leuk concept, maar management en browsergames heeft Codemasters nog niet volledig onder de knie.
@lars_jj
Het is dan ook niet een traditionele browsergame (simpel php/javascript). Het is echt een game die in je browser draait.

Ze gebruiken namelijk de Unity engine. Die wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor auto club revolution: http://autoclubrevolution.com/en/

Die game heeft betere graphics dan recente NFS games.

@f1 online the game
Ook meegedaan aan de closed beta. Ik vind het racen leuker dan verwacht. Je wordt er inderdaad wel eens afgereden maar dit is wel te voorkomen (vroeg remmen, binnen bocht).

Het is wel jammer dat de game erg traag op gang komt. In het begin is er eigenlijk weinig te managen. Het wordt vooral een "grind" om voldoende geld en experience bij elkaar te sprokkelen om zo nieuwe gebouwen en componenten te unlocken. Natuurlijk duurt het bouwen van een gebouw ook weer x uur (en natuurlijk is dit weer af te kopen met geld). Enige "management" wat er is, is het kiezen voor de research line. Eigenlijk heb je hier geen keuze in want de duurdere lines zijn zo duur dat je pas later het geld hebt (10x duurder).

Iets later in de game kun je ook wisselen tussen low en high downforce onderdelen. Als je nog verder komt dan komen er wat sponser elementen bij maar dan heb je al uren moeten racen.

Een echte management game gaat het dus niet worden. Je moet het meer zien als top down racer met progressie.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 30 juni 2012 13:38]

Om maar te zwijgen over de mensen die expres in de chicanes stil blijven staan zodat iedereen, voornamelijk de koplopers, er tegen aanbotst :')
Ik heb wat uren gemaakt in de closed beta, en ik moet wel zeggen dat je kan wennen aan de besturing, en als je een keer een lap gehad hebt wordt je niet meer zo veel van de baan geduwd.
Een echte racegame is het niet, maar potentieel heeft het wel, imho..
Je houdt dat toch met "arcade" online omgevingen, te veel idioten die het voor anderen willen verzieken. Als je echt serieus snelle rondjes wilt rijden kun je beter lid worden van een besloten sim groep. Ik heb in het verleden serieuze toernooien NASCAR gereden online, en dat was net zo strak geregeld als een voetbaltraining (iedere zaterdagochtend practice, iedere zondagochtend race). Mensen die anderen beukten of dwars zaten werden uit de groep geweerd.
sorry hoor, maar ik moest ook ff glimlachen :D

Zelf heb ik wat speelervaring met het volgen van je cursor/vinger op mn iPad.. Ik vind het vaak wel prettig als je eenmaal aan de besturing gewend bent! Het is vooral wat anders dan met je pijltjestoetsen de auto uit de slip halen omdat je een duw krijgt van een ander.

Op deze speelwijze komt het toch meer aan op tactiek ipv wie kan het beste een ander eraf duwen.
Ik het het geprobeerd en ik ben teleurgesteld. Ik kreeg totaal geen racegevoel. Je stuurt door met je muis te wijzen naar waar de de wagen heen moet, gas geven gaat met de linkermuisknop, remmen met de rechter. Dat werkt wel aardig, en je moet echt de ideale lijn volgen en op tijd remmen om snel te zijn, maar de top-down view en die besturing dragen niet bij aan het gevoel van snelheid en spanning wat je hebt bij traditionele racespellen, en een perfect genomen bocht geeft weinig voldoening.
Een beetje death rally maar dan met bugs en zonder geweren?
kun je het spel niet spelen met je toetsenbord?
geen racewagen besturen via cursorpijlen?

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 29 juni 2012 18:10]

nope... Enkel je muis, en wat knoppen op je tobo om DRS en KERS te gebruiken.

Voor iemand die van Race Games houd,, is het een nee..

Arcade genieters zullen er nog wel wat uurtjes mee kunnen doorbrengen.
Deze game is echt pay-2-win, weet dat het vaak ter discussie staat, maar deze game is het werkelijk van toepassing. Middels euro's kun je veel sneller/betere motoren en onderdelen bemachtigen. De niet betalende gamer zal ik pas later vrijspelen of kunnen gebruiken, hierdoor is de betalende gamer altijd in het voordeel :( (closed beta gespeeld)

Dan heb ik het nog niet gehad over het automatisch kunnen besturen van je auto middels 3th party tools. Jammer, maar mede daardoor zijn die webbased games vaak binnen no-time 'verkracht'. Door gebruik van dat soort toepassingen is de kans op overwinning groter (je kunt dan optimale lijn, keer op keer rijden)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 29 juni 2012 14:32]

Pay-to-win houdt in dat een niet-betalende speler onder geen omstandigheid kan winnen van een betalende speler. Het houdt niet in dat een betalende speler sneller of meteen betere dingen kan kopen (guns in Tribes: Ascend en onderdelen hierin) en zo eerder op een zelfde niveau kan komen. Zie het als een equaliser tussen de werkende man van in de 40 en de 14-jarige die meer tijd, maar minder geld heeft.

Of je het eens bent met Pay-to-save-time (TM 2012) is een tweede.
Klopt helemaal. Op basis van je onderdelen krijg je een race target en een grid position toegewezen. Heb je betere onderdelen dan start je eerder. Vervolgens moet je echter wel 1 positie verbeteren om je race target te halen. Je race target halen is het grootste deel van je inkomsten. Geld uitgeven verandert hier niks aan.

Heb persoonlijk weleens een slechtere motor erin gegooid om zo achteraan te starten en dan met gemak een paar man in te halen.

Het geld van "winnen" valt in het niets. Ik geloof dat 4e ongeveer 5000 oplevert terwijl je voor een race target 67000 krijgt.

Kreeg tijdens de beta overigens 3000 codemaster points en heb deze ingewisseld voor 1 miljoen cash. Dit bespaarde ongeveer 15 races van 10 minuten. Geen idee wat die punten in euro's gaan kosten overigens.

ps
Ik doop het bij deze PoG: Pay or Grind :+ .

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 30 juni 2012 19:43]

Volgens mij gaat de progressie voor betalende spelers gewoon sneller, je racet namelijk altijd is een klasse met auto's op min of meer het zelfde niveau.
De niet betalende speler doet er langer over om de benodigde punten te bemachtigen, en sommige stickers en kleuren zijn alleen te koop.

Maar Pay-2-win zou ik het niet noemen.
Damn, niet voor Linux dus ook niet te testen... Jammer dat zoiets dan weer alleen voor Microsoft Windows & Mac OSX werkt. Unity Web Player is een plugin/engine extern, dus niet in de browser. Het browserscherm dient dan ook alleen als gastheer voor deze plugin.

Mijns inziens gaat het dan ook niet echt om een browser-game... Jammer maar helaas. Browser-games schrijf je in Javascript/WebGL, de vermogens hiervan zijn al eerder bewezen met de Quake-port dus dit moet mogelijk zijn.
Idd, dat is erg vervelend, maar een paar dagen terug was hier op tweakers te lezen dat ze de plugin ook beschikbaar gaan maken voor linux. Dus misschien met een beetje geduld dat deze ook over een tijdje gewoon onder linux te spelen is.Linkje naar het desbetreffende artikel

Ik heb ook het "geluk" mogen hebben om de closed beta te spelen. Vond het wel aardig spelen. Maar werd af en toe ook het gebeuk van de tegenstanders zat. Maar hoe hoger het niveau van de auto hoe minder het werd.

Het gas geven en remmen kan ook via het toetsenbord gedaan worden met W+S. Dat maakt het al iets makkelijker met de besturing vind ik tenminste.
Het is ongetwijfeld mogelijk dit als echte browser game te schrijven, maar dan mag je je budget minstens verdubbelen. De kwaliteit van de toolset van Unity bestaat niet voor WebGL.

Plus, WebGL voor Linux werkt ook niet altijd zonder horten of stoten. En met Unity 4 komt er ook een desktop player uit voor Linux, dus zouden ze het spel eventueel zo kunnen verspreiden.
Jammer dat het wel weer een plugin vereist die weer niet werkt onder Linux, waardoor linux gebruikers er compleet buitenvallen.
Jammer dat het wel weer een plugin vereist
fixed :)

Dat willen we toch Łberhaupt niet... Althans, elke extra laag op je OS is eigenlijk een workaround... Dat was FLASH ook...

Ik ben ze liever helemaal kwijt.. Laat het gewoon een Applicatie zijn.
Waarschijnlijk zal ik het dan niet op mijn MAC kunnen spelen, maar liever bootcamp dan een Plugin of een layer of framework..

(en je er zijn zat applicaties op die alsnog in plugins werken.. maar je snapt vast wat ik bedoel.)

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 29 juni 2012 19:59]

Zover ik gezien heb zijn er geen performance onderdelen die alleen via betaling zijn te unlocken. Wel veel dingen als liveries en kleuren.

Je kan natuurlijk wel boosters aanschaven en ontwikkeling sneller laten gaan wat je zeker een voordeel kan gegeven denk dat je wel even aan het racen bent de a-class parts te kunnen betalen.

De controls voor het racen zijn zeker niet ideaal, had gehoopt dat het meer als het vroegere grandpri manager zou zijn. Nu is het een race spel met een paar ontwikkel kenmerken
Ik vind het nou niet echt denderend... wel? Het is niet echt "racen" meer klikken met je muis.
F1 Online combineert een simpel racegedeelte waarin de speler vanuit een top-down-aangezicht een F1-auto bestuurt met een managementgedeelte
SUPER simpel EN Met je muis... en dat is nou niet echt... "super" zeg maar.

F1 2011 speel ik ondertussen helemaal plat, maar dit is IMHO geen "race" game.

Het ziet er wel goed uit, en het loopt vlekkeloos, wat wel belangrijk is natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 29 juni 2012 14:43]

Ik heb het zojuist even opgestart maar dat rijden met de muis... ik weet het niet hoor :/
Dit zijn de momenten waar je terugblikt naar de tijd dat je in totale euforie verkeerde omdat je zojuist je persoonlijk record op Monza met 1 honderdste had verbeterd in Grand Prix 2. Na uren sleutelen aan je auto natuurlijk. DŠt was een racegame.

[Reactie gewijzigd door jvd-nl op 29 juni 2012 14:59]

The Unity Web Player is not currently compatible with the operating system that you appear to be using.
:( :'(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True