Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 64, views: 31.874 •

Electronic Arts heeft de eerste informatie over de nieuwe features van FIFA 13 bekendgemaakt. Ook publiceerde het bedrijf enkele screenshots van het voetbalspel, dat naar verluidt op 29 september dit jaar in de winkels verschijnt.

Gamesblog Gamingbolt noemt in een blogpost enkele van de nieuwe features die in FIFA 13 zullen zitten. De website verwijst daarnaast naar een pagina van GameStop waarop de releasedatum 29 september 2012 te zien is. Ook op het internationale forum NeoGAF valt de lijst met features te lezen. De oorspronkelijke herkomst van de lijst met features is niet bekend, maar NeoGAF vermeldt dat ze afkomstig zijn van een onlangs gehouden Showcase in Londen. Tweakers.net beschikt over voldoende aanwijzingen dat de lijst met features volledig accuraat is.

Een van de meest ingrijpende wijzigingen in de gameplay van FIFA 13 is wat EA 'First Touch Control' noemt. Kracht, snelheid, de hoogte van de bal en de techniek van een speler hebben invloed op hoe goed een speler op een bepaald moment de bal onder controle kan brengen. Daarnaast heeft EA het dribbelen en de Player Impact Engine onder handen genomen. Dat laatste moet ertoe leiden dat in FIFA 13 minder onrealistische animaties te zien zijn dan in FIFA 12.

Spelers kunnen bij een aanval in FIFA 13 ook gebruikmaken van twee nieuwe features. Dankzij Tactical Free-Kicks kunnen bij vrije trappen tot drie spelers zich rond de bal verzamelen en de vrije trap dan op diverse manieren nemen. De verdedigende partij kan ervoor kiezen om een van de spelers vanuit de muur naar voren te laten sprinten. De andere aanvallende feature heeft te maken met de kunstmatige intelligentie. De ai-spelers zullen slimmere loopacties maken, waarbij ze meer oog hebben voor de buitenspelval.

FIFA 13FIFA 13FIFA 13

Reacties (64)

Het publiek op de tribunes ziet er nog steeds lelijk uit zo te zien. Ze zullen ook het commentaar niet verbeterd hebben waardoor het realisme ongeveer gelijk blijft.

EDIT: Er is dus wel een marginale verbetering in de graphics van de spelers: http://www.computerandvid...s-to-look-more-realistic/

[Reactie gewijzigd door N1ckk op 8 mei 2012 09:58]

Dat het publiek er hier lelijk uit ziet komt natuurlijk ook door de focus.. op de eerste screenshot is de achterste Barcelona speler (Pique?) ook moeilijk zichtbaar. Maar ik vind het er juist wat beter uit zien, voor zover ik dat nu kan beoordelen ondanks de focus. Het lijkt al of het wat voller zit en het is wat kleurrijker.

Ook erg vet is het kleine detail bij de eerste screenshot en dan de ogen van de glijdende speler (Özil) die naar Messi kijken.
Vind je? Op andere screenshots kan je het iets beter zien en weer iedereen staat op het zelfde moment op zo te zien en gaan ook weer zitten. Totaal belachelijk voor een 'voetbalsimulator'.
Ja, ze kunnen beter 90.000 man individueel gaan laten bewegen dan de AI verbeteren.

Ik speel al heel lang footies en vind het publiek erg oninteressant. Als de gameplay maar goed is, het publiek heeft daar geen invloed op.

Commentaar is wel elk jaar completer. Als je natuurlijk 1000+ uur speelt (vrees dat ik daarbij in de buurt kom) heb je logischerwijs elke opmerking wel eens gehoord.
Zo irriteer ik me ook tijdens het kijken van een echte voetbalwedstrijd. Je kan zo de opmerkingen turven...
Precies, het is een voetbalsimulator. Geen publiekssimulator |:(. Waarom zou je allemaal development-tijd, geld, CPU- en GPU-resources gaan spenderen om het publiek er mooi uit te laten zien? Daar kijk je nooit naar. Echt totaal onbelangrijk voor een voetbalgame. Zolang er maar iets is dat op publiek lijkt, en natuurlijk vooral het geluid in het stadion goed is, dan is het prima.
Het maakt mij ook niet zoveel uit maar kijk eens naar het publiek in de nba 2k serie. http://www.youtube.com/watch?v=ATK410Gw-30 Veel kleinere schaal maar als nog.
Maar het publiek heeft daar ook een hele andere rol in principe in de game. Bij zo'n basketbalwedstrijd zie je altijd publiek, bij Fifa tijdens het spel zelf vrijwel nooit (tenzij herhaling, vrije trap oid.

En ik zie trouwens in dat filmpje het gros van het publiek geen spier verrekken bij een doelpunt, ze gaan lekker op hetzelfde tempo door met wat ze al aan het doen waren.
Tja, die Amerikanen zijn nu eenmaal wat bewegelijker en luidruchtiger bij sportevenementen dan ons stugge, nuchtere europeanen die in het stadion inderdaad niet veel meer doen dan zitten en af toe op de handjes klappen. Bij een doelpunt even opspringen en juichen en dan weer snel zitten. (harde kernen uitgezonderd uiteraard!)
Ik ben het met Davor eens. voor de gameplay zelf heeft het weinig toevoeging. Maar voor de overall beleving van een game is het wel echt vet als alles klopt.

Je kunt zeggen dat het publiek niet belangrijk is, maar als je met fifa een doelpunt scoort wordt de beleving van het werkelijk maken nog veel groter als het publiek je echt toe lijkt te juichen.

Zo heb ik me ook altijd mateloos geergerd aan Gran turismo 5 met super mooie wagens en banen. als je echter naar de toeschouwers gaat kijken en dan vooral in foto modus dan hebben ze niet eens een gezicht. Soms is detail wat er eigenlijk normaal niet toe doet toch best belangrijk voor de juiste beleving!
Ik vind dat je het publiek te makkelijk afdoet. De beleving in het stadion, de sfeer, de supporters, dat hoort er ook bij. Nu hoeft het niet zo te zijn voor mij dat je de uitsupporters fakkels ziet ontsteken na de winnende goal in de 80e minuut, maar als er al eens iets meer individualisme in zit, in plaats van een hele tribune die synchroon tegelijk gaat staan en zitten, lijkt me dat al een stuk leuker. Hoeft helemaal niet veel meer of minder CPU/GPU te kosten.
maar als er al eens iets meer individualisme in zit, in plaats van een hele tribune die synchroon tegelijk gaat staan en zitten, lijkt me dat al een stuk leuker. Hoeft helemaal niet veel meer of minder CPU/GPU te kosten.
Maar dan begrijp je dus gewoon niet hoe het werkt :). Individualisme kost gewoon hoe dan ook meer CPU en GPU. Het feit dat je mensen hetzelfde ziet doen maakt juist dat het zonder veel impact gerenderd kan worden, omdat al die personen dezelfde transformaties gebruiken. Je hoeft minder publiek te simuleren, en de mannetjes die hetzelfde doen kunnen met 1 tekencommando allemaal tegelijk gerenderd worden. Dit scheelt heel veel performance - als iedereen in het publiek zelf beweegt heb je weliswaar onder de streep net zoveel te renderen, maar het is simpelweg veel duurder omdat al die personen apart door de CPU en GPU behandeld moeten worden.
De beleving in het stadion, de sfeer, de supporters, dat hoort er ook bij.
De sfeer die je krijgt als je aan het spelen bent wordt voornamelijk gebracht door het geluid van het publiek. En ja, dat geluid voegt heel wat toe ja, vooral extra gejuich bij grote kansen of een gezamelijke "oeoeoeoh" bij een mis. Maar het publiek zelf zie je zo goed als nooit. Alleen in herhalingen en dergelijke, die ik toch altijd skip want dat houdt alleen maar op.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 mei 2012 10:50]

Ik doe het geluid van het publiek en commentator altijd uit. Ik speel om het spel en niet alle onzin eromheen.

Ook vet irritant is dat er een tornado van geluiden langskomen bij het starten van het spel, lekker handig als je gaat spelen wanneer er mensen in de kamer naast je slapen.

Ik hoop dat er meer aandacht is besteed aan de soepelheid, op de x360 liep het net wat minder dan op de ps3. Misschien moeten ze het hele publiek er maar uit slopen, dat zou wat meer fps op moeten leveren.
Ook vet irritant is dat er een tornado van geluiden langskomen bij het starten van het spel, lekker handig als je gaat spelen wanneer er mensen in de kamer naast je slapen.
Beetje vreemde stelling vind ik. Zeg je dat ook over bijvoorbeeld TMF als je de tv inschakelt als je die zender als laatste gebruikt hebt? Je kunt toch een koptelefoon opzetten of anders het geluid zachter zetten?
Je noemt ook wel weer meteen alle minst belangrijke dingen. Het is wel duidelijk waar men tegenwoordig belang aan hecht :/.

Wat ik graag zou willen zien is een betere interface voor team management. PES doet dat sinds 2011 al heel goed, gewoon een overzicht van het veld waarin je met een cursor makkelijk spelers kan verplaatsen en wisselen. In FIFA moet je het maar doen met een enorm gelaagd menustructuur en een simpele (en bovendien erg kleine) lijst met spelers die je dan kunt wisselen. Wil je een speler iets verplaatsen, dan moet je weer in een heel ander menu zijn. Ronduit irritant gewoon.
Daarnaast heeft EA het dribbelen en de Player Impact Engine onder handen genomen.
Laten we het hopen. De situaties die ontstaan gaan soms echt nergens over. Twee spelers die vast in elkaar op het veld liggen en niet meer op kunnen staan, 3 of 4 spelers die allemaal over elkaar heen struikelen omdat er toevallig 1 op de grond lag en niemand er gewoon even omheen loopt, de keeper die ineens de bal uit zijn handen laat vallen omdat een verdediger tegen 'm opknalt bij een uittrap...

En laten ze ook eens aandacht besteden aan die andere minpuntjes, zoals verdedigers die een hoge bal niet fatsoenlijk kunnen aannemen en 'm blijkbaar altijd toevallig voor de voeten van een aanvaller leggen, of verdedigers die ineens van de bal of aanvaller aflopen ipv de gaten goed af te dekken.

En met het selecteren van de juiste speler heb ik op een of andere manier ook altijd ruzie. Als ik de eerste keer op LB/L1 druk dan wil ik de speler die het meest in de looplijn van de tegenstander ligt, niet iemand daar ver vandaan. Helemaal mooi zou zijn als ze kijken in welke richting je stick indrukt, en dan het mannetje selecteren dat vanaf de bal gezien in tegengestelde richting staat (zodat hij meteen de goede kant oploopt omdat je je stick richting de bal richt)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 mei 2012 10:15]

En met het selecteren van de juiste speler heb ik op een of andere manier ook altijd ruzie. Als ik de eerste keer op LB/L1 druk dan wil ik de speler die het meest in de looplijn van de tegenstander ligt, niet iemand daar ver vandaan. Helemaal mooi zou zijn als ze kijken in welke richting je stick indrukt, en dan het mannetje selecteren dat vanaf de bal gezien in tegengestelde richting staat (zodat hij meteen de goede kant oploopt omdat je je stick richting de bal richt)
Mee eens, maar dit is op te lossen door van spelers te wisselen met het rechter stickje.
Nee, dat is daar helemaal niet mee op te lossen, want dan selecteert ie de speler relatief aan de huidige geselecteerde speler. Op die manier raak je soms nogal eens de weg kwijt, want je focust natuurlijk wel op de bal / de speler die je wilt selecteren, niet op de speler die je geselecteerd wordt.
Het publiek op de tribunes ziet er nog steeds lelijk uit zo te zien. Ze zullen ook het commentaar niet verbeterd hebben waardoor het realisme ongeveer gelijk blijft.
Ik weet niet waarom jij een voetbalspel speelt, maar om te zeggen dat omdat het publiek er nog steeds lelijk uit lijkt te zien en jij er van uit gaat dat het commentaar niet is verbeterd (is niks over bekend) tot de conclusie te komen dat het realisme op gelijk niveau blijft vind ik raar.

Het realisme zit hem mi vooral in de animaties en ai van je medespelers alsmede die van je tegenstanders. In de meeste situaties zie je het publiek geeneens, tenzij je een keer een dode spelsituatie hebt of bij herhalingen. Ik weet trouwens niet over welk commentaar je het hebt, het Engelse is best redelijk te noemen, het Nederlandse commentaar mogen ze wat mij betreft uit de game gooien, of echt flink verbeteren, dat is op het moment niet om aan te horen (lachwekkend) vind ik zelf.
het Nederlandse commentaar mogen ze wat mij betreft uit de game gooien, of echt flink verbeteren
Weet je wat het is, volgens mij zien Yuri Mulder en Evert ten Napel het gewoon als een schnabbel en meer ook niet. Ze leggen totaal geen gevoel in hun commentaar, alsof ze gewoon dom tekstjes aan het oplezen zijn. Het kan ze geen drol schelen hoe het uiteindelijk klinkt.

Dit nog even naast alle bugs van Fifa zelf, met verkeerd afgespeelde zinnetjes (zoals zeggen dat het gelijkspel is terwijl je voor staat, of "slecht genomen hoekschop" als je met een aanvaller net naast schiet 8)7)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 mei 2012 10:24]

Ziet er (as usual) weer zeer gelikt uit. Ik ken weinig games van EA die zo'n enorme trouwe gamers-ratio hebben. Veel vrienden van mij kopen toch ieder jaar weer de laatste FIFA. Zeer netjes dus.

Toch vraag ik me af hoe een FIFA game zou zijn als ze eens een twee-jaarse release-cycle houden in plaats van één. Het blijven telkens toch minor upgrades. Zie deze liever via een DLC pakket binnenkomen en dan om de twee jaar weer een nieuwe basisgame.
precies om wat je net zegt
veel mensen kopen elk jaar voor 50? euro het hele spel.
dat levert meer geld op dan een paar euro aan DLC denk ik.

tenzij ze het zo doen dat je voor 20 euro de DLC direct bij de uitgever weghaalt. dan is er nog kans dat het meer oplevert.
Hoop dat ze nog eens kritisch kijken naar de nieuwe manier van verdedigen welke in FIFA 12 geintroduceerd werd.

Dat werkt naar mijn mening nog steeds best slecht, zit er veel te vaak naast en spitsen kunnen soms met het grootste gemak door mijn strafschopgebied wandelen.
Dat ligt denk ik meer aan jezelf dan aan de besturing. Je moet je heel anders instellen in een duel.

Heb online vrijwel nooit last van grote defensieve blunders en speel vrijwel altijd rond divisie 2.
Dit is juist het grote pluspunt van Fifa 12. Eindelijk is erkend dat voetbal niet alleen draait om aanvallen, maar ook in grote mate draait om goed positie spel and verdedigen.

Daarnaast heb je nog nooit zo veel manieren gehad om te verdedigen; Je hebt een knop voor jockey, contain, sliding, tackle and 2nd defender.

Ik geef toe dat het vrij moeilijk is om goed te verdedigen, echter meestal kun je de fout snel naar jezelf toe wijzen (ik raak nog wel eens te gefrustreerd met de sprint knop waardoor iedereen uit balans loopt)

Zin in 13!
Mjah ... ik ben het daar slechts gedeeltelijk mee eens.
Ik ben iemand die amper online speelt en eerder altijd voor de carrière (zowel be a pro als management) gaat.

Het idee is perfect ... verdedigen is nu eenmaal één van de belangrijkste aspecten van voetbal (perfect voorbeeld is de halve CL-finale van Chelsea - Barcelona).
Echter ... je teamgenoten zijn soms zoooo ongelooflijk dom dat je er niet op kan rekenen en fouten al snel 'geprogrammeerd' lijken.

Verder mogen ze dringend eens de bug oplossen die ervoor zorgt dat een speler even 'hapert' als je de besturing ervan overneemt.
Ook verdedigen op flankvoorzetten is gewoon te moeilijk ... je probeert de man van de voorzet in te sluiten maar als die voorzet er dan uiteindelijk toch komt kan je bijna onmogelijk nog voor je man kruipen/blijven in de zestien.

Verder mogen ze de steekpassen aanpassen ... op manuele besturing zetten gaat amper omdat je dan de knop soms wat te lang moet indrukken zodat de tegenstander meer tijd heeft om tussen te komen of je eigen speler nog een extra tikje tegen de bal nodig heeft.
Je stuurt een spits diep, maakt een actie en zet de bal voor ... de fractie van de seconde van het langer moeten inhouden van de knop zorgt regelmatig voor een buitenspelsituatie.
Zet je de besturing van steekpassen op (semi-)automatisch ... komt hij net altijd te kort of te lang.

Ach ja ... het blijft een fun spel maar ik kan me soms enorm opboeien op de AI van m'n teamgenoten :-)
wat gaat hier veel ontwikkeling in zitten al zo lang ik weet van Fifa gaat dit maar door en door... voetbal doet rare dingen met mensen die ik zelf niet bevat. :)

meer ontopic:
ziet er aardig goed uit die gezichten en spelers grafisch wordt er toch weer altijd wat aan gesleuteld waar ik verbaasd over blijf.
Laat ze inderdaad ook eens wat aan het publiek doen.
Dat is op dit moment het meest onrealistische punt van het hele spel (op grafisch gebied).

Daarnaast mag er ook wel wat gedaan worden aan de terug speel ballen op de keeper.
Nu gebeurt het regelmatig dat een balletje terug op de keeper (via een eigen speler) gewoon in de hand gepakt wordt. Daarna mag er gewoon doorgespeeld worden.. Beetje vreemd!!
Nu gebeurt het regelmatig dat een balletje terug op de keeper (via een eigen speler) gewoon in de hand gepakt wordt. Daarna mag er gewoon doorgespeeld worden..
Dat heb ik dus echt nog nooit gezien, dat de keeper een terugspeelbal in zijn handen pakt.
Regelmatig, maar niet met intentionele terugspeelballen (dus richten op de keeper en dan A / kruisje) (tenzij ze van richting worden veranderd door een tussenliggende speler). Maar wel in de gevallen waarin de AI die nog net aan de bal kan komen en zo de bal richting de keeper trapt. In het echt natuurlijk gewoon een terugspeelbal.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 mei 2012 11:01]

Laat ze inderdaad ook eens wat aan het publiek doen.
Dat is op dit moment het meest onrealistische punt van het hele spel (op grafisch gebied).
Daar ben ik het wel mee eens. Het publiek blijft vooralsnog achter bij de rest van de grafische ontwikkelingen (zoals spelers) en dat doet afbreuk aan het realistische geheel van FIFA. De vernieuwingen die nu bekend zijn gemaakt, zijn vooral gericht op de gameplay, hopelijk voert EA ook nog wat andere wijzigingen door, zoals:

- echte namen van de scheidsrechters
- meer stadions
- geen console menu meer op de pc
- realistische(re) transfers enz.
Een hoop PC-gamers (waaronder ikzelf) spelen FIFA vanaf de bank met een gamepad. Mocht EA de menu's gaan aanpassen op gebruik van een muis, dan hoop ik dat het 'console-style menu' gewoon als optie beschikbaar blijft.
De andere aanvallende feature heeft te maken met de kunstmatige intelligentie. De ai-spelers zullen slimmere loopacties maken, waarbij ze meer oog hebben voor de buitenspelval.
Dan hoop ik ook dat ze direct naar de verdedigers kijken, want de backs heffen juist ook vaak de buitenspel val op, omdat ze niet op 1 lijn staan met de 'laatste' man. En die fout zit er al een aantal jaar in.
Dit gebeurt ook heel vaak in het echt. Omdat je als back niet 2 dingen tegelijk kan doen. Zoals op je eigen man letten en tevens op je laatste man letten die "stapt" op buitenspel.

Ik hoop wel dat ze de scheidsrechter ff aanpakken want in sommige Fifa 12 potjes doen ze echt rare dingen.
Echt 1 lijn is natuurlijk een utopie, maar ik heb het hier ook niet over een meter, maar meer dat die back echt 3 a 4 meter achter de laatste man staat. Hoe irritant dat is merk je vooral met clubs (als je geen 11 man hebt), dan kan je als laatste man niet zelf je lijn bepalen, maar moet je gelijk gaan staan met je laatste back.

[Reactie gewijzigd door SR8 op 8 mei 2012 10:51]

+1 !
Gewoon de algemene intelligentie van je eigen verdedigers mag een pak de hoogte in!
Leuk dat dat ze alles weer een beetje gaan proberen verbeteren want ondanks het ieder jaar zonder twijfel mijn favoriete spellen zijn is de gameplay van de huidige versie toch weer veel te vaak frustrerend. Verdedigers laten soms zomaar een pas passeren of zelf door hun benen terwijl ze er perfect aan kunnen. Ook was te verwachten dat ze de impact engine nog wat zouden verbeteren want nu gebeurt het toch regelmatig dat plots een speler aan een enorme snelheid 5 meter verder vliegt na een botsing.

Toch blijft het grappig dat ze voor al die 'nieuwe' features telkens nieuwe namen blijven verzinnen die steeds enorm op elkaar lijken. 'First Touch Control' is nu blijkbaar nieuw maar het lijkt toch alsof je het al in een vorige versie eens gehoord hebt, terwijl het uiteraard niet zo is (denk ik). Het publiek blijft inderdaad minder maar misschien moeten we hiervoor wachten tot de volgende generatie consoles.

en @KirovAir, ik denk dat de echt Fifa-fans (zoals ik) daar niet mee zouden kunnen lachen mocht EA nog maar eens het jaar een versie uitbrengen. Na een jaar wil je toch een gameplay die op zijn minst een beetje vernieuwd is.
Je hebt absoluut gelijk.
Geef maar eens 'fifa 2005 first touch' in op Google ;-).
Daar hebben ze de focus ook al eens gelegd op de aanname.
Blijkbaar hebben ze dat systeem nu toch wat aangepast.

De rest van de wijzigingen lijken me miniem.
Elk jaar zeggen ze de AI te hebben aangepast maar dat blijkt altijd beperkt te zijn.
Het valt me op dat ze om de twee jaar een 'revolutie' doorvoeren en daarna de dingen wat finetunen. Vorig jaar was dat het geval met de verdediging die volledig omgegooid was.

Mijn inziens is de AI het belangrijkste ... zowel aanval als verdediging, zowel de tegenstand als je eigen teamgenoten!
Die mogen ze sterk onder handen nemen zodat ze de moeilijkheidsgraad wat kunnen verleggen naar slimme acties in plaats van het opvoeren van de karakteristieken van de tegenstand.
Ik ben niet zo'n gamer, dus ik reageer alleen even op de screenshots...
Het valt me een klein beetje tegen hoe realistisch het er uit ziet, de spelers zien er goed uit, maar als ze spelen nog steeds altijd op 'kunstgras', zweven soms een centimeter boven de grond en komen altijd zo uit de L'Oreal for Men commercial stappen.

Kunnen ze niet wat dynamiek erin brengen? Losse graspollen, bevlekte kleding en zwetende voorhoofden?
Als je toch voor realisme gaat, focus dan ook een beetje daarop.

Verder blijf ik erbij dat als ik een game speel dat realisme helemaal niet zo belangrijk is als de gameplay, maar als je het dan doet, doe het wel goed ;)
Maar hoeveel van die bezwete voorhoofden zie je nog bij het gemiddelde shot? Vrij weinig - je speelt meestal zoals je een voetbalwedstrijd op televisie ziet: met een camera hoog in de tribune (min of meer, op TV hangt de camera natuurlijk vast, in een footy hovert ie boven het veld en beweegt ie mee met de bal). Leuk hoor, voor in al die herhalingen enzo, maar daar geef ik niet zoveel om als ik aan het spelen ben.
Het ziet er inderdaad klinisch uit. Hup in de volgende versie dan maar? Er komt nog vast Fifa14, 15, 16, etc, etc,

Maar het ziet al verdomd goed uit, vroeger had je dit ;)

http://media.nintendo.com...u5F3QpMP19VN5Xgj7fC8A.jpg
Wat me ook wel een leuke toevoeging lijkt (maar waarschijnlijk niet of nooit zal komen) is om als scheidsrechter te spelen in een online pot en daar punten voor krijgen.
Tip voor degene die niet goed kunnen verdedigen tegen de AI of geen zin hebben om actief te moeten verdedigen: Druk op select (PS3) of back (360) als je de bal niet hebt en houd L1/LB ingedrukt. De AI verdedigt nu voor je. Het is wel aan te raden om de Be-A-Keeper cam aan te passen naar de cam die je normaal ook gebruikt, anders kun je bij balbezit je oriëntatie kwijtraken. Bij balbezit weer op de knop rammen om de controle weer over te pakken.

Online werkt dit gelukkig niet meer, maar als je een keer geen zin hebt om tegen de AI te verdedigen (wat af en toe nogal frustratie kan opwekken tegen B-teams die ineens peper in hun reet lijken te hebben en ineens als Barcelona spelen) werkt dit prima. Ik hoop dat dit ook blijft werken in FIFA 13, aangezien verdedigen, zelfs in FIFA 12, saai blijft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013