Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 153 reacties, 28.588 views •

BlackBerry-maker RIM zou zijn Messenger-applicatie, ook bekend als 'ping', willen uitbrengen op Android en iOS. Dat claimt de Amerikaanse geruchtensite BGR op basis van bronnen. Om te pingen op Android zouden gebruikers moeten betalen.

BlackBerry TorchRIM is er nog niet uit hoe BlackBerry Messenger op Android moet worden uitgebracht, aldus BGR. Wellicht moeten gebruikers eenmalig betalen voor de app, maar het zou ook kunnen dat er abonnementsgeld geïnd gaat worden voor het gebruik van 'ping' op andere platforms dan BlackBerrry OS. BGR voegt toe dat de hele strategie rondom het gebruik van BBM op andere platforms nog niet is vastgesteld. Na een release op Android zou ook een app voor iOS volgen.

BGR baseert zich op gesprekken met anonieme bronnen rondom RIM. De stap zou betekenen dat voor pingen geen BlackBerry meer vereist is, iets wat de verkopen zou kunnen hinderen. In Nederland is pingen binnen enkele jaren populair geworden en de motor geweest achter de stijgende verkopen van de BlackBerry-toestellen, zoals de Bold 9700 en Curve 8520. Eerder is al gesuggereerd dat RIM Android wil virtualiseren op BlackBerry OS en BlackBerry Tablet OS.

Geruchtensite BGR staat bekend als relatief betrouwbaar en heeft het vaak bij het juiste eind. Soms zit de site er echter naast, zoals toen geclaimd werd dat de nieuwe MacBook Pro's die Apple vorige week aankondigde, over twee harde schijven zouden beschikken. Veel van RIMs plannen lekken uit naar Amerikaanse techblogs. Het is niet uit te sluiten dat het management dit plan met opzet heeft laten uitlekken om de reacties te peilen.

Reacties (153)

Reactiefilter:-11530139+141+22+30
Goed nieuws dit. Tot op heden is er nog geen 'ping' programma dat zo fijn werkt als die van de Blackberry. 'What's app' is fijn, maar niet zo stabiel en snel.

edit: vraag me alleen af hoeveel er betaald moet worden :?

[Reactie gewijzigd door Spacey23 op 3 maart 2011 16:27]

Whatsapp is de laatste tijd naar mijn gevoel juist retestabiel.
Ik heb de laatste tijd juist steeds vaker dat een bericht niet verzonden kan worden!
Of dat je hebt afgesproken met iemand bij haar voor de deur staat en dan bel met de vraag waar ben je.. En dan pas het bericht van haar krijg met de mededeling dat ze later is :+
Dat is dan gewoon niet slim want je kunt gewoon zien of een bericht verzonden en aangekomen is. Je krijgt toch die groene vinkjes voor je berichtje?

In ieder geval gebruik ik het regelmatig.
Hoe kan je een groen vinkje krijgen voor een bericht dat je nog niet ontvangen hebt?
Ik vind Whatsapp echt het slechtst functionerende programma voor telefoons ooit, nog niet de helft van m'n berichten komt op tijd aan en ik heb regelmatig dat whatsapp gewoon dagenlang niets ontvangt omdat 'ie op een update zit te wachten.
Wat is het voordeel van PingChat (of What's app) tov google Talk (op Android) behalve dat bestandsdeling nog niet werkt met gtalk.
Dat iedereen het heeft :p
en waarom is dat dan , ik heb op de PC al skype MSN facbookchat and Gtalk, moet daar nu weer een IM bijkomen.
Zie het meer als een vervanger van sms. Steeds meer mensen hebben een data abo. Dan hoef je dus ook niet meer te betalen voor een sms.
Omdat het werkt met pushmessages wat vriendelijker is voor de accu van je mobiel dan MSN dat continu de verbinding open moet laten staan.

Maar pushmail werkt ook prima op mijn mobiel en ik kan ook plaatjes en alles meesturen.
Bij push staat er juist continu een verbinding open met een server. Het idee van push is dat de server een data transfer start als er nieuwe data is ipv de client vraagt om data.
Je stelling klopt niet...
Zodra je jou mobiel connecteert met 3G of wifi of wat dan ook staat je verbindin altijd CONTINU open....
En heel veel mensen met een blackberry kunnen de instelling niet eens vinden om hun 3G uit te zetten.....
Met andere woorden heeft zelfde effect als ik echt nodig iemand iets wil sturen connecteer ik wel gewoon en stuur ik gewoon een e-mail via me e-mail synchronisatie of ik ga ff 10 minuten op MSN omdat de meeste mensen die ik wil spreken altijd wel op MSN.
BTW heel veel BB users zitten tegelijk ook op MSN dus consumeert het nog meer batterij??
Er is een reden waarom Blackberry een speciaal internet abbonement heeft. Deze server zorgt voor de pushfunctionaliteit. Natuurlijk zijn er ook app's die zonder push functie werken.

Het verbruik van MSN valt wel mee, het is in iedergeval veel betrouwbaarder als WhatsApp.

Overigens valt me wel op dat mensen die WhatsApp gebruik en geen beter alternatief beschikbaar is er tevreden mee zijn. Terwijl de gene met Googletalk / BBM dat fijner vinden
MSN via de eBuddy app werkt ook met push.
gTalk is XMMP en is ook bereikbaar van andere servers.

Want ik en mijn vrienden hebben geen What's app of ping.

[Reactie gewijzigd door MrSnowflake op 3 maart 2011 19:06]

Bij whatsapp synchroniseerd hij je contacten lijst met die uit je telefoon contacten. Bij gtalk Moeten de personen in je lijst maar net een gmail account hebben.
Dat doet whatsapp echt briljant: het werkt gewoon met bestaande telefoonnummers en je kan meteen zien wie van je contacten ook whatsapp gebruikt... Werkt als een trein! En lekker crossplatform natuurlijk :)
Ja, maar het kost geld.
Eh, 80 cent voor de iphone.

Als je 80 cent niet kan missen, dan weet ik het ook niet meer.
Gratis voor Androis telefoons
Gratis het eerste jaar. Daarna $ 1,99 dacht ik. Check je status maar in Whatsapp
Dat was zo, voordat het in de market stond en je het zelf moest downloaden. dan had je een jaar trail, daarna moest je 0,99 dollar per jaar betalen. Haal je m uit de market heb je m helemaal gratis.
Ja en dan kan je met whatsapp natuurlijk ook nog foto's en filmpjes doorsturen. Whatsapp kost dus net zoveel als 2 mms berichten bij een T-Mobile iPhone abonnement...
Ja echt briljant. 1 keer connecting en whatsapp heeft gelijk alle nummers van de mensen in je telefoon. Echt geweldig gewoon!!!

Het is grappig dat mensen kritiek hebben op WP7 om als enige grote speler de toegang te weigeren.

Wilt nou echt niemand nog een beetje privacy? En niet alleen voor jezelf, maar ook voor andere. Mijn telefoonnummer is ook bekend bij whatsapp omdat andere die mijn nummer hebben die app gebruiken.

Het idee van het systeem vind ik zeker niet slecht, maar ik prefereer veel liever een systeem waarbij je zelf kan beslissen welke info je geeft, oftewel gewoon werken met accountnamen enz en niet telefoonnummers. Ik begrijp dat het voordeel is dat je gelijk van iedereen die het heeft de juiste info heb, maar als je zoveel contact met iemand heb dat je die zo vaak een berichtje wilt sturen, dan kan je vast ook wel vragen wat hun accountnaam is. Anders is een belletje of een SMSje ook voldoende.

Ik vind het dan ook jammer dat het whatsapp is die 'doorgebroken' is als cross platform systeem en niet iets wat niet alle telefoonnummers zit te verzamelen en ook niet nog is al je activiteiten doorstuurt.

"We use both your personally identifiable information and certain non-personally-identifiable information (such as anonymous User usage data, cookies, IP addresses, browser type, clickstream data, etc.) to improve the quality and design of the WhatsApp Sites,"


Ik hou het verlopig wel lekker bij SMSjes.
Voordeel van deze manier is dat je dus ook weet van mensen die je niet veel spreekt dat ze WhatsApp hebben. Anders zou je iedereen in je adresboek voor zulke apps een mailtje / sms moeten sturen om te vragen of zij toevallig ook deze app gebruiken. Tuurlijk kun je mensen die je niet veel smst ook gewoon een sms blijven sturen, maar met WhatsApp kun je ook heel makkelijk een foto mee sturen. Sosm is dat juist wel leuk om te doen naar iemand die je weinig spreekt.
Ja, geweldig... er hoeft maar 1 iemand in je vriendenkring te zijn die dat installeert en ze geven meteen jouw telefoon nummer en whatever ze nog meer over jou in hun adresboek hebben staan aan een voor jou onbekende en niet vertrouwde commerciŽle 3de partij. Lekker dan. Kun je nog zo voorzichtig omgaan met je gegevens, andere mensen geven ze wel voor je weg... :r
Voor mij is het al te laat, ik ken iemand die "whatsappt" :( Ik ga echter niet dat whatsapp aan nog meer nummers helpen door het zelf te installeren.
... lekker cross platform. behalve als je WM hebt, dan opeens niet :l
Echt hatelijk is dat, dat het niet beschikbaar is voor WP7. En ze willen het maar niet maken met als reden ''missing api's ''geen toegang tot adresboek''.. wat totaal niet klopt.
Dat heb je aan MS zelf te danken, die het nodig vonden om developers te beperken tot .net/silverlight, wat nergens compatible mee is, zodat iedere app die cross-platform geschreven wordt, weer van de grond af aan opnieuw gebouwd moet worden voor dat kansloze WP7.
Daarom komen een hoop apps die wel onder iOS en Android beschikbaar zijn, niet naar WP7. Wie wil de moeite nemen om een aparte versie van de app te onderhouden voor 1 specifiek platform? WP7 apps draaien namelijk nergens anders op.
Sinds wanneer draaien iOS apps op Android en andersom? Die moeten ook gewoon opnieuw geschreven worden hoor.
Ik dacht dat Google enkele jaren geleden al gtalk had geopend voor alle XMMP netwerken.

[edit]Yep, volgens wikipedia in 2006 al.

[Reactie gewijzigd door MrSnowflake op 3 maart 2011 19:05]

Ik ken niemand die google talk gebruikt en bovendien het heeft geen push notificaties. Ik weet niet of het op meerder OSen draait, maar dat zijn genoeg redenen waarom google talk faalt en Whats app en Pingchat! niet. Tot nu toe was Ping voor black berry al erg populair maar ik denk dat met deze uitbreiding zei straks de standaard kunnen worden en daarmee dus Pingchat whatsapp en google talk helemaal de andere kant op zullen sturen.
ik denk juist dat whatsapp gaat winnen, die is er namelijk al voor alle platforms en iedereen die ik ken met een smartphone heeft ook whatsapp.
Iedereen die ik ken met een smartphone heeft geen Whatsapp...
Dat is gewoon perceptie dat iedereen het gebruikt of heeft.
Ping faalt omdat het alleen op BB werkt. Ik ken maar 1 persoon met een BB. Kan ie lekker met zichzelf pingen.
Whatsapp faalt omdat het je adresboek opstuurt en opslaat. Bedrijven die zo met mijn privacy (en die van mijn contacten) omgaan moet ik niks van hebben.
nog nooit gemerkt dat whatsapp niet stabiel is.
Whatsapp niet fijn en stabiel?? Hahaha wat een onzin, misschien tijd voor een ander toestel ofzo? Whatsapp is het meest gebruikte appje bij mij en al mijn vrienden en is nog nooit niet stabiel geweest! Verder is whatsapp veeeeeeeel gebruiksvriendelijker!
Google talk anyone? gebruik het echt met heel veel android gebruikers.. en ook een paar symbian :P En google talk krijgt dikke updates met Video en Voice en.... nog veel meer :)

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 4 maart 2011 07:32]

Lijkt me beter dat BlackBerry is gaat kijken naar verbetering en aanbod van apps. Ik vind ze tegen vallen en duur :(.. wel goed voor de Android markt
"Eerder is al gesuggereerd dat RIM Android wil virtualiseren op BlackBerry OS en BlackBerry Tablet OS."

nieuws: 'Android-app draait op BlackBerry's'

Lezen is niet zo moeilijk
Beetje mosterd na de maaltijd lijkt mij, met (goeie) alternatieven als Ping en Whatsapp. Zeker de laatste is in mijn kennissenkring al flink ingeburgerd.

edit:
De Ping die ik bedoel heet volgens mij officieel Ping Chat.

[Reactie gewijzigd door Yukkie op 3 maart 2011 16:27]

Te laat komen ze hiermee lijkt me en al helemaal als ze een abonnement eraan willen verbinden. Whatsappmessenger is er al voor blackberry, iOS en Android.
Vergeet de grootste speler in de markt niet! Symbian!
Google was ook niet de eerste zoekmachine.
Microsoft was ook niet het eerste besturingsysteem.
Facebook was ook niet het eerste socialmedia site.

Dat het er is betekend niet dat het niet succesvol kan zijn.
Toch een redelijk domme zet van Blackberry, zo valt een erg bekend en toongaangevend USP van RIM te vervallen.
Veel vooral jongeren nemen een BlackBerry voor het pingen, maar als dat ook op andere platformen kan waarom dan niet een andere telefoon?

Erg tegenstrijdig voor zichzelf dus.
Maar wanneer cross-platform berichten versturen de norm wordt, dan is het binnen 1 platform berichten versturen geen usp meer, maar een beperking.

Een abonnementsvorm voor een crossplatform bb-messenger ligt voor de hand, aangezien je nu als BB gebruiker rechtstreeks bij je provider een opslag betaalt voor het kunnen gebruiken van de Blackberry Internet Services waarop onder andere ook BBM werkt.
Zelf totaal geen ervaring met BlackBerry Messenger, maar is nu juist niet het nadeel dat je alleen naar andere BlackBerry gebruikers kan pingen?

Als ze een abbonement erachter zetten kunnen nog wat verdienen aan de personen die geen BlackBerry willen maar wel gebruik willen maken van BlackBerry Messenger.
Als ze er een abonnement achter zetten (meer als 10 euro per jaar) dan gebruikt niemand het en zal Whatsapp (wat 2 dollar per jaar kost, eerste jaar zelfs gratis) alleen maar meer mensen trekken.
Misschien overweegt RIM een ander verdienmodel? Ze zien nu ook wel in dat hun telefoons achterlopen qua hardware en dat sinds de aankoop van QNX zij dat OS niet zomaar kunnen porten naar de smartphones. Blackberry OS 6 en 6.1 zullen de laatste OSen zijn op de matige hardware specs van de Blackberry's. Ik vind mijn Torch bijv. daar prima op lopen, maar ik kan me voorstellen dat RIM ontzettend bang is dat hun marktaandeel terug gaat lopen als mensen zien wat voor klasbakken Samsung en HTC op het moment levert met Android. Het kan ook zijn dat we dit breder moeten zien, gezien het nieuwe OS QNX waarschijnlijk android apps kan laten draaien. Misschien een vorm van Cross selling - jij koopt bij mij, ik koop bij jou-?

QNX heeft al veel meer systeemresources nodig dan Blackberry OS, dus ook verbeterde specs. RIM maakt de laatste jaren een aantal rebrands - 9700 naar 9780 bijv. met daarbij alleen meer geheugen. Nvidia dacht in de strijd met AMD dat zij ook wel achterover konden leunen met de G80 en G92 architectuur, maar kregen ook hard de deksel op de neus toen AMD opeens met Cypress chips kwam aankakken. RIM heeft datzelfde nu met de razendsnelle ontwikkeling van Android :).

Whatsapp is een prima alternatief, maar op de Blackberry geen 'mooie' app zoals Blackberry Messenger. Pingchat ken ik alleen van de iPhone en vind ik echt een brakke app, berichten worden vaak niet verstuurd e.d. is mijn ervaring :).

[Reactie gewijzigd door __1337__ op 3 maart 2011 16:42]

Jaren geleden wou RIM een BlackBerry suite voor Windows Mobile uitbrengen. Maar volgens XDA is die nooit officiŽel uitgebracht.
Ik denk eerder door concurrentie van o.a. Whatsapp en Pingchat kunnen ze niet langer Blackberry Messenger voor BlackBerry alleen aanbieden. Aangezien steeds meer mensen whatsapp gaan gebruiken zullen mensen eerder geneigd zijn een andere telefoon te kopen omdat ze toch geen Blackberry meer nodig hebben voor IM. Verkopen gaan dus sowieso tegenvallen.

Nu kunnen ze dus nog een graantje meepikken door bijvoorbeeld ook $2 per jaar te vragen voor gebruik van Blackberry Messenger op andere platforms als Android en iOS.
Al die jongeren hebben een 1 of 2 jarig abonnement afgesloten.

Die zitten er nog aan vast een paar hebben gewoon prepaid.
Mijn blackberry slaapt tijdelijk, Ben erg blij met mijn iphone, Lekker genieten van de rust.

En niet telkens dood worden gepinged..
Mijn vriendin heeft inmiddels meerdere bb's gehad en ondanks dat ik meerdere nadelen zie aan een bb, kan ik 'm zeker niet instabiel noemen. Kan me zelfs niet herinneren dat ik 'm ooit heb moeten resetten...
Jij hoeft hem ook niet te resetten toch? je vriendin ;)
Waarom zou ik als android gebruiker gaan betalen voor ping als een BB gebruiker gratis whatsap kan installeren? Instabiliteit bij whatsap heb ik nog niet mee gemaakt.
Whatsapp is 1 jaar op trial... na 1 jaar verloopt je free account en moet je 2 euro betalen per jaar.
Dit is gekoppeld aan je mobiele nummer.

Edit:
Iphone gebruikers moeten zelfs vanaf moment 1 betalen voor Whatsapp. Voor hun kost de app 0,99 €

[Reactie gewijzigd door Swordlord op 3 maart 2011 16:37]

Dat is toch een stuk goedkoper dan BB aan gaat bieden denk ik, het slimme van whatsapp op android dan, is da tje na een jaar zoveel contacten op hebt gebouwd (of niet) en dus dik die 2 euro waard is, van ping heb ik geen idee hoeveel 'vrienden' ik kan bereiken, daar kom ik volgens mij pas achter na het afsluiten van het abbo, en de prijs kan bijna niet lager als whatsapp...
Nope, Als je whatsapp installeert vanuit de market, heb je een als accountstatus betaald. En verloopt je abonnement pas ergens in 2020. Dus het is zelfs gratis voor Android gebruikers.
Dat is dus gewoon niet waar... Ik download Whatsapp altijd uit de Market en mijn "proefversie" verloopt 27-11-2011!
Dat is raar, mijn versie heb ik van de market vandaag ( sinds dag 1, dus ook de test-versies ) en hij update gewoon vanuit de market.
Ik zie dat mijn abbonement verloopt op 04-04-2020. En dat mijn abbonement betaald is?!

Even een screenshotje erbij gedaan ter bevestiging.

http://i55.tinypic.com/wvcrao.png

[Reactie gewijzigd door AntonyterHorst op 4 maart 2011 00:23]

Correctie op je prijs, €0,79 of $0,99 op de iPhone ;)
Omdat er een hoop zijn die wel instabiliteit ervaren bij WhatsApp waaronder ik. Meestal gaat het top maar soms dan komt ie pas een uur later aan (2 vinkjes) terwijl ik daarvoor naar dezelfde persoon al meerdere berichten heen en weer heb gestuurd. Als ik echt zekerheid wil gebruik ik nog SMS. Als het bedrag eenmalig is en niet te hoog zal ik BBM best overwegen nog.
Mee eens. Als ik PingChat! gebruik, waarom zou iemand met een BB dan gewoon mij proberen te dwingen een BlackBerry/BBM te kopen terwijl er een gratis alternatief bestaat (pingchat dus)
Waarom zou ik uberhaupt betalen voor iets dat gratis ook bestaat. gTalk heeft op 3.0 voice en video en anders zijn er nog apps als Tango.

gTalk gebruikt gewoon XMMPXMPP dus het is ook cross platform.

[Reactie gewijzigd door MrSnowflake op 3 maart 2011 19:07]

Moet je voor gebruik van GTalk geen GMail account bezitten?
Je hebt voor GTalk wel een Google account nodig, maar om te chatten met GTalk gebruikers niet. Dit komt door XMMP(eerder genoemd door MrSnowflake). XMMP is een open source chatprotocol waar tal van applicaties voor alle platformen voor zijn.
neuh, je kunt prima een account maken op een willekeurige jabberserver, zoals bijvoorbeeld jabber.org en dan daaraan gtalk contact toevoegen. Of je kunt zelf een jabber server draaien.
Tomassie91 bedoelt dat Google Talk zelf wel een gmail/google account vereist. Maar een google account is niet vereist voor contacten.
WhatsApp kost op termijn (na een jaar ofzo) ook geld voor Android-gebruikers.
Ik heb nooit begrepen waarom onder de nederlandse jeugd de blackberry zo populair is. Voor zakelijke gebruikers snap ik het, maar voor consumenten niet. Alle BB's zijn ondegeschikt aan Iphone en Android in mijn beleving. Alle functies zijn ook beschikbaar op andere toestellen maar dan beter.

Vooral op software gebied lopen ze mijlenver achter.

RIM komt ook met deze stap weer te laat. Whattsapp is al cross-platform en wordt al heel veel gebruikt. Ik sms amper meer door whattsapp.
Gratis pingen is de reden waarom de BB's zo populair zijn op het schoolplein. Een beetje SMS bundel kost al gauw een tientje per maand. En aangezien de doelgroep alleen dat nodig heeft en helemaal niet geinteresseerd is in features en processorsnelheid is het heel logisch dat ze voor een BB kiezen.
Blackberry internet bundel kost 10-15 euro en SMS bundel een 10tje. Normale internet bundel kost minder dan 10 euro. Waarom dan Blackberry? Het is gewoon een rage.
Een internet bundel is onbeperkt pingen en whats appen. Een SMS bundel is meestal 1000 stuks.

Ik vind het ook niet de beste telefoons maar het toetsenbord is nog ongeŽvenaard hoor.

WhatsApp is bij mij ook niet constant genoeg en als ik snel antwoord wil zal ik daarom ook altijd blijven smsen. Voor onzin berichten die geen haast hebben is het echter een prima alternatief. BBM zal ik niet voor gaan betalen aangezien niet veel vrienden zo'n telefoon hebben en degene die het wel hebben ook WhatsApp hebben.
idd, 1000 sms / bundel is volgens mij neit genoeg voor de jeugd van tegenwoordig.

Die smsen om meest onzinnige dingen, en daarom komt whatsapp/ping waarschijnlijk veel goedkoper uit.

En de reden voor BB ipv Iphone of Android omdat BB zo cheap is, *toestel prijs incl abo.
met smsen kan je gewoon niet echt chatten, met ping enzo wel. Je kan dus gewoon meer bespreken in kortere tijd. Bellen blijft natuurlijk het beste, tenzij het een prive gesprek is en je bent in het openbaar
Als ik MSN met iemand die op een blackberry zit... Ben ik met mijn Galaxy S veel sneller qua typen. Meesten denken dat ik achter de PC zit. Capacitief multitouch is razendsnel in landscape mode.

Enige voordeel aan een hardware toetsenbord is blind typen.. meer en ook meer niet.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 4 maart 2011 07:41]

Nee hoor, Nokia heeft een veel prettiger toetsenbord op de E72. Hoor het van meerdere mensen.

Toetsen op de BB voelen indirect en nogal heel goedkoop plastic, je voelt niet eens klik als je ze hebt ingedrukt.

Ik heb zelf Android, maar laatst beide toestellen vast gehad bij vrienden en ja constateerde het ook
Blackberry heeft een fatsoenlijk toetsenbord en geen niet responsieve touch-only of gammele uitschuifconstructies. En met Whatsapp, dat ook niet gratis is na het 1e jaar, kun je beter continue een lader meenemen.

Wat is er mis met gewoon email? Zeker als je handige groepslijsten kunt maken zoals de Nokia E series dat hebben: bericht naar de hele groep, je kunt kiezen of het een sms, mms of email moet zijn.
Met het push-notifications systeem op de iPhone kost het vrijwel geen extra energie. Op Nokia schijnt dat anders te zijn, mensen in mijn omgeving klagen er daar ook over. Ik weet niet hoe dit voor Android en BB is.
Nokia heeft ook ergens een push systeem.. je moet er alleen voor zoeken. Het is een dienst.
Ja, Nokia mail. En je moet als E-series bezitter nog goed weten wat je doet om er onderuit te komen, ik ben niig niet van plan mijn mail inloggegevens (en die van mijn eigen server al helemaal niet) aan Nokia (of werk ander bedrijf dan ook) te geven.
Blackberry was de eerste met push-mail, ook pop3 accounts gaan over push al hoewel de snelheid verschilt per mail provider. Gmail is sneller op mn bb als in de webinterface
Ik dacht juist dat ze voor liepen. Geen enorme appstore nodig omdat de standaard applicaties als voldoen. De Bluetooth stack loopt bij RIM (en de meeste oude telefoon fabrikanten) een paar generaties voor op die van Android en iOS. Die 2 zijn vooral sterk in de UI, de onderkant is vaak nog onvolledig.
BB is vooral populair door series als bijvoorbeeld The Hills...
Als er betaald moet worden is het hele principe van Ping verloren, het is vooral onder jongeren populair en die hebben er geen geld voor over...

offtopic:
Zou voor een ontwikkelaar overigens niet al te moeilijk moeten zijn... Een online soort MSN o.i.d. om dat dan gratis te ontwikkelen... Lijkt mij dan... :D
Geen geld voor over? Jongeren sluiten bij mijn weten bij hun Blackberry altijd een Bis abonnement af. Dit is vaak vele malen duurder dan een regulier internet abonnement bij <telcoprovider>. Voor zover ik weet is alleen Blackberry prepaid gratis bij Vodafone tot 30-06-2011. Ik ben wel heel benieuwd wat voor betaalmodel ze gaan verzinnen :).
12,50 per 30 dagen.
whatsapp op zowel mijn bb als op android toont veel kuren. Als iemand mij een bericht stuurt gebeurt het de laatste tijd dat ik hem pas een dag later krijgt als iemand anders nog een bericht naar me stuurt. Lijkt of berichten soms ergens blijven hangen en dan met een nieuw bericht weer door gepusht worden ofzo..

dat heb ik met bb messenger nooit gehad.
Whatsapp hier op een Desire HD en heb er nooit problemen mee. Ik heb nooit enige vertraging ervaren.
Hier op de iPhone ook nog NOOIT problemen mee gehad! Beste wat er is

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True