Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties, 24.535 views •
Submitter: ObAt

Google heeft extra beveiliging toegevoegd aan het inlogproces voor zijn diensten. De optionele beveiliging vraagt naast het wachtwoord ook om een code die gegenereerd wordt op de mobiele telefoon van de gebruiker.

De tweestapsbeveiliging wordt in de komende dagen uitgerold en kan aangezet worden op de instellingenpagina van het Google-account. Gebruikers die ervoor kiezen om de extra beveiligingsoptie aan te zetten, krijgen een sms-bericht of telefoontje met daarin de benodigde code. Er wordt ook een speciale app uitgebracht die zelf codes kan genereren. Googles eigen Android wordt ondersteund, maar ook iPhone- en BlackBerry-gebruikers krijgen toegang tot de software.

Bij het aanzetten van de tweestapsbeveiliging kan er ook voor gekozen worden om een 'reservetelefoon' op te geven, voor het geval de gebruiker zijn eigen toestel kwijtraakt. Daarbij kan een aantal 'reservecodes' aangemaakt worden, die een gebruiker kan invoeren als de telefoon zoek is geraakt. Daarnaast kan een gebruiker instellen dat er tot 30 dagen na het inloggen niet om de code wordt gevraagd, zodat hij de extra handelingen die de tweestapsbeveiliging met zich meebrengt niet constant hoeft uit te voeren.

Voor applicaties die toegang hebben tot een bepaald Google-account, maar niet de mogelijkheid hebben om een code te genereren en in te voeren, heeft Google het mogelijk gemaakt om een speciaal wachtwoord te verzinnen dat alleen door applicaties wordt gebruikt om in te loggen.

De tweestapsverificatie bij het inloggen op een Google-account bestond al langer. De internetgigant introduceerde de beveiligingsoptie eerder al voor zijn Apps-dienst. Binnenkort krijgt dus elke Google-gebruiker de beschikking over de extra beveiligingsmaatregel.

Google twee-stapsbeveiliging Google twee-stapsbeveiliging

Reacties (88)

Heel mooi systeem dit natuurlijk, al lijkt het me puur voor mail niet praktisch. Maar voor bijvoorbeeld je foto's op picasa en andere dingen is dit natuurlijk een mooie extra beveiliging.
Juist voor mail zal ik dit gaan gebruiken. Foto's waar van ik niet wil dat andere er aan zitten zet ik niet online.

Omdat ik zo als zo vele andere mensen niet heel erg vaak mijn wachtwoord verander omdat het gewoon te lastig is om zonder ze constant te wijzigen de tientallen wachtwoorden te onthouden. Een ieder die op IT gebied actief is weet hoe snel er nieuwe wachtwoorden bijkomen met andere regels wat betreft complexiteit.
Dus als ik op deze manier een veiligere manier mijn email kan beschermen zonder steeds een nieuw wachtwoord te moeten onthouden dan is dat alleen maar heel erg handig.
En natuurlijk voor bedrijven (waar dit waarschijnlijk voornamelijk op gericht is), beveiliging van belangrijke documenten op docs, statistieken en advertentieinkomsten op analytics, en natuurlijk je online financien met Google Checkout.
Ik kwam deze optie al twee weken geleden tegen in mijn control panels voor Google Apps for Business, maar wat schetste mijn verbazing, je kan gebruikers niet forceren om dit te gebruiken.
Dat je het al eerder kon tegen komen, staat letterlijk in het artikel... En dat je niemand kan forceren lijkt me logisch, voor mij brengt dit meer last mee als voordelen. Tussen mijn mails staat ook geen belangrijke informatie voor derden.
gelukkig maar ... ik heb er dan ook geen zin in... mijn paswoorden zijn lang genoeg en complex genoeg...

ik zie het ook al een tijdje opduiken, maar zou het liefst zo houden; dat het mag maar zeker niet moet... ik snap wel dat mensen met 'lovemyschatje555' of 'naam van mijn dochter + geboortejaar' als paswoord wl dit systeem kunnen gebruiken want dat zijn gemakkelijk te achterhalen paswoorden...

die van mij kan je niet uit mijn sociale media halen; ze hebben niks met mij te maken... noch met de site waar ik op registreer, noch met iets of iemand dat met mij te linken valt ...
Als zakelijke afnemer zou je toch graag de mogelijk hebben om de gebruikers extra security features op te kunnen leggen, net zoals bepaalde eisen voor wachtwoorden.
Ik vind het juist voor de mail een goede optie. Mail is vaak relatief het slechts beveiligd, staat bloot aan brute force attacks en is veelal een centraal punt welk aan een legio andere diensten is gekoppeld.

Heb je iemand zijn mail in handen? De stap om even te doorzoeken bij welke diensten iemand staat ingeschreven, password recoveries te doen en zo toegang te verschaffen is snel gemaakt.
En zo weet de grote google dus ook al je mobiele telefoonnummer...

edit@hieronder: Ik ben compleet Google-vrij. Geen android telefoon, geen google account. Zelfs voor search gebruik ik inmiddels geen Google meer maar duck duck go: http://duckduckgo.com/ (Google heeft inmiddels de hostname duck.com geregistreerd)

edit@mylife: maar Google heeft geen account/dossier van mij. Ze kunnen de info dus lastig integreren. Ik doe wat in me mogelijkheden ligt, ipv bij de pakken neer te gaan zitten.

edit@yopy: Dat weet ik dat Google dat doet, dat ze mn computer kunnen fingerprinten en informatie verzamelen via hun kleverig web van javascriptjes over het www-internet. Maar daar heb ik nooit toestemming voor gegeven, want ik heb geen account bij ze en dus geen overeenkomst met ze getekend. Feitelijk is Google dus in overtreding dan, maar de wetgeving loopt weer achter op Internet-snelheid.

[Reactie gewijzigd door boksbeugel op 11 februari 2011 09:29]

Dat wist 'de grote google' al op het moment dat je een Android telefoon kocht, of op het moment dat je je nummer via de mail naar iemand mailde, dus om nou moelijk te gaan doen over je telefoonnummer, is een beetje te laat denk ik.
Dat wist 'de grote google' al op het moment dat je een Android telefoon kocht
Dat is dus niet waar. Dus informatie wordt niet naar Google gestuurd door Android. De enige informatie die Google krijgt is je Google Account naam. Als je niks via Google Market downloadt krijgen ze ook geen phone ID.
Je hoeft het niet te gebruiken...
Dat is absoluut niet waar. Als je kijkt naar het aantal pagina's waar tegenwoordig iets van facebook of google op staat. Je hoeft inderdaad geen gebruik te maken van hun diensten maar als het gaat om in aanraking komen met hen dan heb je geen andere keus.
Deze beveiliging is optioneel. Dus je hoeft het gewoon niet te gebruiken als je je mobiele nummer niet aan hen wilt geven :)
Als een vriend, collega of vage kennis een smartphone heeft met een malafide app erop is de kans groot dat jou gegevens ergens te koop staan.

Hier kun je niet veel aan doen, maar Google-vrij door het leven gaan garandeert ook niets.
Je kon het al een tijdje opgeven voor wachtwoord vergeten, het lijkt er zelfs op dat deze beveiliging nog geen eens je mobiele nummer nodig heeft - alleen een app.

Maar zet jij je aluminium hoedje maar op hoor :)
Ik doe wat in me mogelijkheden ligt, ipv bij de pakken neer te gaan zitten.
Dus jij hebt geen smartphone met WP7? iOS? Anders ben je ben je toch erg hypocriet bezig :)

edit: geen antwoord is dus duidelijk dat je dat wel hebt, hypocriet...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 februari 2011 09:35]

alsof het zo raar is.

Er zijn nog andere systemen hoor.
edit@mylife: maar Google heeft geen account/dossier van mij.
Welles, :+. Misschien een anoniem dossier, maar ze weten wel iets van je. Elke keer dat je een pagina bezoekt dat gebruik maakt van Google Analytics of Google (en Doubleclick) advertenties gaat er een request richting n van Google's diensten - welk IP zit je, welke browser, welk OS heb je, etc. Al die informatie kan gebruikt worden om een tot 99%* unieke key te genereren, en aldus jouw PC en jou als gebruiker uniek over meerdere sites te identificeren.

*: uit m'n duim gezogen. Er was een tijd terug een artikel over iemand die daar onderzoek naar gedaan had, evenals een website die kon zien hoe uniek jouw 'profiel' was, maar die kan ik niet meer vinden.
Dat is met een firefox plugin te blokkeren, ik ben even de naam kwijt
No script

Als je dit aan zou zetten en je hebt een telefoon waar dit niet ondersteund word of je wilt geen app downloaden dan krijg je dus (weer) een extra wachtwoord. Ik vraag me dan af wat er gebeurd als je inlogt met dat wachtwoord, of gelimiteerde rechten heb oid.
oeroeg volgens mij bedoel je ghostery dat is 1 van de zoveel firefox plugins die het blokkerd.

en je had er dacht ik nog 4 alle andere zijn meestal malicious.....
maar daar weet ik de naam ff niet van

[Reactie gewijzigd door kniftagstuh op 11 februari 2011 14:16]

-offtopic aanvulling @YopY-
Wat jij bedoelt is PanOptiClick van EFF https://panopticlick.eff.org/index.php?action=log
Was inderdaad een tijd geleden een item over op Tweakers EFF: browserbouwers moeten privacy gebruiker beter beschermen

[Reactie gewijzigd door Vaan Banaan op 11 februari 2011 12:22]

"Welles, . Misschien een anoniem dossier, maar ze weten wel iets van je. Elke keer dat je een pagina bezoekt dat gebruik maakt van Google Analytics of Google (en Doubleclick) advertenties gaat er een request richting n van Google's diensten"

heb je welliswaar gelijk in alleen waarom denk je dat er advertentie blockers zijn om dit soort ongewenste crap tegen te houden?

als ik mijn ghostery aan heb staan zie ik vaak genoeg staat dat de onderliggende botjes/advertenties/internetspiders(hoe je het wil noemen) geblokkeerd worden zoals onder anderen google analytics.

ik wil niet zeggen dat ze geen gegevens van me hebben...
ook ik gebruik android dus ze zullen vast wel genoeg info over me hebben...
vind ik dit erg... wellicht een beetje maar waarom ik me daar niet druk om maak is:
1. de regering is hier al langer mee bezig.
2. de overheid weet al meer van mij dan google doet alleen de overheid krijgt info doorgespeeld van google(das het enige waar ik problemen mee heb)

maar over het algemeen vind ik het irritanter dat de overheid/regering je meer bespioneerd dan dat je zelf weet dan dat van google van google weet ik wel wat ze doen dus laat ze lekker het is niet dat ik kinderporno op zoek of weet ik veel wat
Wat Mylife eigenlijk bedoelt te zeggen is dat als iemand een Google account heeft met jou gegevens erin. Dan heeft Google ze dus ook.
Petje af voor jou!

Ik heb het al een aantal maal geprobeerd, maar tevergeefs.
Bing komt gewoon met slechtere resultaten.
Het veranderen van emailadres is niet eenvoudig.
En uit sociaal oogpunt is het (denk ik) ook belangrijk om aan sociale netwerken mee te doen.
Je kunt i.p.v. Bing ook https://startingpage.com/ gebruiken, is van Ixquick maar wordt aangevuld met *resultaten* van Google. Echter wel opgevraagd door Ixquick zelf, waardoor Google niet weet dat jij het hebt aangevraagd. En Ixquick is n van de beste zoekmachines qua privacy.

Qua e-mail heb ik al heel lang geleden een eigen domein aangeschaft, waardoor je dat volledig in eigen hand hebt en nooit hoeft te wisselen van e-mailadres. Hoeft je in totaal niet meer dan 25 euro op een jaar te kosten.
moet je natuurlijk alleen niet je eigen domein weer gaan koppelen aan Google Apps.

Ben wel benieuwd of Google zich ook nog gaat richten op sms advertenties, zowel met los verzamelde nummers zoals hier als via android.
Je kunt wel heel stellig "de grote google" zeggen. Snap alleen niet waarom dat met zoveel minachting gemeld moet worden. Google heeft een aantal misstappen gemaakt waar wij allen mee bekend zijn. Maar Google beschikt nu eenmaal over goed werkende en innovatieve producten. Indien je het niet eens bent met de bedrijfsstrategie van google stel ik voor dat je OF zelf probeert in het bestuur te komen OF de google producten gewoon niet meer gebruikt. Er is niemand die jou verplicht om dat telefoonnummer in te voeren! Een bedrijf als google kan het zich uberhaupt al niet permiteren om die mobiele nummers door te verkopen aan reclame bedrijven, als dat bekend wordt zal de reputatie van Google dusdanig zakken dat bedrijven als Microsoft hun kans schoon zien om hun markt te vergroten...

Ontopic: Anyway, ik ben van mening dat Google hier wel degelijk een interessante feature heeft voorzien. Doch ga ik hem waarschijnlijk niet zelf in gebruik nemen, aangezien er voor mij geen gevoelige/persoonlijke data op mn youtube/google accounts staan. Maar wie weet, de toekomst kan altijd tot nieuwe dingen leiden.
Waarschijnlijk weet Google een hoop over je je, je geeft namelijk aan gestopt te zijn met Gmail, dus ze hebben een keer informatie over je verzameld, ik betwijfel of ze die weggooien nadat je je account heb verwijderd. Verder staat je smoeltje op het internet (wijst naar tweakers profile pagina). Verder doe ik een goede gok dat je een iPhone of een iPad user bent aan de hand van je opmerkingen die je hier op tweakers heb gemaakt. En laten we eerlijk zijn, Apple is echt niet beter dan Google qua privacy misbruik (facilitering), ik zou zelfs willen zeggen dat ik als zakelijke gebruiker minder te verzen heb van Google dan van Apple. Ik kan bij Google kiezen voor zakelijke contracten waar niet met je privacy wordt gegoogeld, voor search tracking kan je zelfs kiezen om dit uit te zetten (zelf ook even naar moeten zoeken).

Mijn mobiele telefoonnummer en mijn vaste telefoonnummer is zo te zien bekent bij heel Nederland, ik moet me verdorie inschrijven bij een bel-me-niet-register om niet plat gebeld te worden door vervelende verkoop lui. Maar mijn telefoonnummer staat dus wel degelijk in het register en daar kan in principe iedereen bij. Zelfde geld voor mijn adres, voor letters en achternaam, zelfs de koppeling met mijn telefoonnummer staat al decennia lang in een telefoonboek.
Och, je internetprovider weet ook een en ander van je.
Gelukkig mogen die het hier in NL langer bewaren dan Google.

Haha.

Trouwens, lees eens wat leuke boeken over Google, dan ben je misschien iets minder panisch. Je hebt nogal een eenzijdig beeld.
Google mag van mij alles weten, ik heb niets te verbergen.
Al die info vergaren heeft als doel om gerichter advertenties te laten zien, waardoor meer kliks gegenereerd worden, tenminste, daar kunnen we denk ik wel vanuit gaan.

Nou, dan zie jij eens wat andere ads, who cares. Tegenwoordig hebben de internetveelgebruikers toch wel een ad-blocker in hun hoofd. Die ads zie je vanzelf niet meer, of je weet er in ieder geval eenvoudig over heen te lezen. En door gerichtere advertenties zou er zomaar nog wel eens wat nuttigs tussen kunnen zitten!

Je kan dus zo enorm je best doen om Google geen van je gegevens te laten weten, wat ben je er nu mee opgeschoten? Merk je daar iets van?
En je loopt, naar mijn mening, een hoop prachtige onderdelen van Google mis. Wat word ik elke dag weer blij van de innovativiteit en nuttigheid van Gmail, Android, Analytics, Adwords, Docs.. noem maar op!

[Reactie gewijzigd door Mindreaper op 11 februari 2011 17:49]

Precies! Zo denk ik er ook over. Wat heb je te verbergen? Heeft Google je ooit al eens opgebeld om te vragen of je een van hun diensten wilt gebruiken (telefoonverkopers)? Of sturen ze SPAM naar je omdat ze je e-mailadres hebben?

Ik snap het hele probleem niet. Als je geen rare dingen op je geweten hebt, waarom zou je dit soort dingen dan verbergen?

Die hele hype van 'Google kan je e-mails lezen' slaat ook nergens op. Natuurlijk kunnen ze je e-mail lezen, het staat tenslotte op hun servers. Echter, wanneer jij een e-mailadres bij Ziggo hebt, kan Ziggo toch ook die e-mails lezen?

Het enige wat Google doet met de content in jouw e-mails (wat alleen door de software zelf wordt vergeleken) is gerichte advertenties plaatsen rondom Google's producten.

[Reactie gewijzigd door Jeffrey v. Hees op 11 februari 2011 18:23]

En zo weet de grote google dus ook al je mobiele telefoonnummer...
Precies ook mijn eerste gedachte. Ze presenteren het als een extra 'service', maar ondertussen weten ze hierdoor weer een stuk meer van je als ze online profielen gaan koppelen aan telefoon nummers. De laatste stap is dan het koppelen van dit alles aan de naw gegevens.
Als ze alle informatie hebben, wat dan?
Als je een nieuw account aanmaakt (hier in Belgi toch) vraagt google toch elke keer weer een gsmnummer om je nieuw account te verifiren per sms. Dus je nummer hebben ze al lang O-)
Die extra beveiliging werkt ook met google apps? zo ja, geweldig.
Voor applicaties die toegang hebben tot een bepaald Google-account, maar niet de mogelijkheid hebben om een code te genereren en in te voeren, heeft Google het mogelijk gemaakt om een speciaal wachtwoord te verzinnen dat alleen door applicaties wordt gebruikt om in te loggen.
Waarschijnlijk niet dus ;)
Waar haal je dat vandaan?
Er staat toch duidelijk onderaan in de tekst:

"De tweestapsverificatie bij het inloggen op een Google-account bestond al langer. De internetgigant introduceerde de beveiligingsoptie eerder al voor zijn Apps-dienst."


Dus het bestond al voor Apps...
Daarnaast kan een gebruiker instellen dat er tot 30 dagen na het inloggen niet om de code wordt gevraagd, zodat hij de extra handelingen die de tweestapsbeveiliging met zich meebrengt niet constant hoeft uit te voeren.
Wat is dan ook alweer het nut van de extra beveiliging, als hij maar ns per 30 dagen actief is? Waarom niet n keer per dag, n keer per week.
En als je via POP of IMAP naar je Gmail gaat is dat ook zonder bevestigingssmsje. Sommige mensen komen helemaal niet in de webinterfaces.

[Reactie gewijzigd door BR op 11 februari 2011 08:58]

Het lijkt me dat dit per machine is, en niet globaal. Anders is het vrij nutteloos, ja.
Het enige nut wat ik kan bedenken is dat ze je account niet kunnen overnemen. Ik neem namelijk aan dat als je je paswoord wilt veranderen je ook de extra code moet opgeven. Mijn Hotmail is wel eens gehackt geweest, en toen stond er ene ander pasword op. Maar veel schiet je er niet mee op, ze kunnen wel al je mail wissen, mail sturen, etc.
Daarom staat er ook TOT 30 dagen... Sommigen vinden dat misschien genoeg, maar dan maak jij er toch lekker 2 dagen van? Voor apps zijn er andere mogelijkheden, zoals in t artikel staat. Heb je dat eigenlijk wel gelezen?
Zoals in de tweede afbeelding in het artikel te zien is gaat het hier inderdaad per computer. Hoe ze dit met POP willen oplossen weet is ook mij niet helemaal duidelijk. Misschien dat ze hiervoor juist dat wachtwoord voor alternatieve applicaties gebruiken waarover in het artikel gesproken wordt.

Opzich is dat niet eens zo'n heel groot probleem. Hoewel iemand dus inderdaad nog steeds met jou wachtwoord jou mailtjes kan lezen kan hij je persoonlijke gegevens en dus ook je wachtwoord niet veranderen. Je account kan dus niet zomaar meer gehijacked worden.

Zoiets lijkt mij opzich ook nog wel mooi voor de webinterface zelf. Gewoon inloggen met je wachtwoord, maar je wachtwoord enkel wijzigen via een sms.

[Reactie gewijzigd door NE5Freak op 11 februari 2011 09:08]

POP hoeft niet aan te staan en zelfs als het wel aan staat hoeft het niet al je mail ooit te bevatten. Dat scheelt dus al een flink stuk met hoeveel kwaad iemand kan tov rechtstreeks op de webinterface inloggen.
Prachtig dat er nog meer keus is. Zou dit voor veel personen als nuttig worden ervaren? Ik persoonlijk zal het (voorlopig) niet gebruiken. Extra codes per telefoon zijn prima voor mijn bank gegevens, maar e-mail.. voorlopig niet.
Lijkt op het systeem van DigiD, ik vind het zelf altijd een beetje omslachtig om altijd je mobiel erbij te moeten pakken.

Misschien dat het voor android telefoons geintegreerd kan worden dat je telefoon zelf de inkomende verificatiecode invoert. Hetzelfde gebruiksgemak maar wel veiliger, helaas zou dat alleen voor je telefoon dan kunnen.
Postbank/ING had het systeem eerder dan Digi-D...

Was per toeval net in me dashboard en kwam het toevallig tegen, en lees ik het nu hier, ik snapte al niet waarom het nog niet werkte :P
Ik ben een groot voorstander van OTP (Only Time Passwords),
Ik had graag gezien dat je alleen je gebruikersnaam en OTP moet invoeren ipv ook nog eens je standaard wachtwoord. Want dat laatste wil je namelijk beschermen op het moment dat je in een internet caf zit. Op zit soort momenten wil je niet je standaard wachtwoorden invullen.

Ik gebruik op mijn linux server Mobile One Time Passwords.
Dan kan ik toch bij mijn gegevens zonder dat ik mijn hoofdwachtwoord moet vrijgeven.
Dit geeft een goede bescherming tegen keyloggers.
En Symbian? Is Google die nu vergeten, of Tweakers?
Symbian wat is dat? :+
"Gebruikers die ervoor kiezen om de extra beveiligingsoptie aan te zetten, krijgen een sms-bericht of telefoontje met daarin de benodigde code. Er wordt ook een speciale app uitgebracht die zelf codes kan genereren. Googles eigen Android wordt ondersteund, maar ook iPhone- en BlackBerry-gebruikers krijgen toegang tot de software."
Wanneer je Symbian gebruikt kan je dus wel gewoon smsjes ontvangen, alleen de app krijg je dus niet.
Symbian zit de laatste tijd steeds meer in een neerwaartse spiraal sinds ze geen fatsoenlijk OS kunnen bouwen met een normale GUI.
En Meamo?
Mijn N900 kan hier dus nix mee...
Binnenkort krijgt dus elke Google-gebruiker de beschikking over de extra beveiligingsmaatregel.
Dus niet elke gebruiker kan het gebruiken.

[Reactie gewijzigd door ADQ op 11 februari 2011 09:33]

Lekker scheef... Elke Google-gebruiker kan het WEL gebruiken! Echter niet op alle platformen, daar kies jij voor om een niet-ondersteund platform te gebruiken, niet Google ;)

Stel nou dat ik een auto weggeef (helemaal gratis) 'aan iedereen die er 1 wil hebben'... Moet ik dan ook vervoer voor je regelen om hem te komen halen, omdat als je geen vervoer heb ik dus niet een auto kan geven 'aan iedereen die er 1 wil hebben'?

Dus mijn stelling dan klopt niet als ik geen vervoer voor je regel omdat JIJ geen vervoer kan regelen, krommer moet het toch niet worden?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 februari 2011 09:44]

Nee, jij brengt een auto uit die op alle wegen kan rijden, behalve die met rood zand. En daar woon ik net aan...
Google verplicht me (bijna dan) om een extra telefoon te gebruiken zodat ik meer veiligheid kan krijgen, en zegt vervolgens dat iedereen het kan. Vooral als je hun eigen systeem gebruikt. Waarom programmeren ze het niet gewoon in Java? Dan is het wel mogelijk voor iedereen...
Nee hoor, jij kan op jouw telefoon toch gewoon sms'jes ontvangen? Dus kan je gewoon gebruik maken van deze dienst! Alleen als je gebruik wilt maken van de App, dan zul je (net als ik) een andere telefoon moeten kopen.


Iemand intresse in een zgan symbian telefoon :+
Daar is de tweakers-auto vergelijking weer hahaha
Mensen vergeten dat ze in plaats van een speciale applicatie ook gewoon gebruik kunnen maken van de in het artikel genoemde sms.

Zelfs je oude 3310 werkt hier dus gewoon mee. Zelfs je huistelefoon als je even geen probleem hebt met de speechsynthesis.
Is dit alleen als je op je Google account wilt gaan inloggen mobiel of ook op de PC?
Dit ga ik zeker gebruiken. Zeker sinds ik mijn Gmail gebruik voor al m'n accounts. Servers, Steam, WoW etc.

Top feature!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True