Dronekenner

Klantenservice: Score: 1
Motivatie

Uit eigen beweging

Algemeen

ACTIE camera klem breekt bij tweede gebruik op de MTB. Deze klem stond als zeer robuust op hun website. Dronekenner geeft aan dat de klem niet voor actiesporten bedoelt is en weigert de schade te vergoeden. Daarnaast kreeg ik nog een aantal beschuldigingen van poging tot oplichting naar mijn hoofd gegooid. Gespreksopnamen zijn beschikbaar voor de liefhebber.

Reactie op de reactie:

Gaan we weer met de beschuldigingen.

'zeer zware mountainbikerit': Het was de mountainbikeroute van Holten. Die is op geen enkele manier zwaar te noemen (https://www.mtbroutes.nl/overijssel/holten). De houder STOND op jullie website (screenshot beschikbaar) als 'zeer robuust en betrouwbaar'. Jullie hebben dit NA mijn melding aangepast. Ook werd de klem als klem voor actiecamera's verkocht. Dan ga je toch niet meer bellen ook voor advies?!? Ga jij de bakker bellen om te vragen of er hagelslag op door hem verkocht brood mag? Wat een onzin.

En nogmaals: Een robuust en betrouwbare klem voor actiecamera's. Hoezo is die niet bedoeld voor mountainbiken? Wat doe je dan met een actiecamera?

De klem is afgebroken tijdens een lang weekend weg, de losse onderdelen heb ik niet allemaal terug kunnen vinden. Klopt. Maar de video's en foto's spreken absoluut voor zich.

'Nooit direct beschuldigd'. Ik heb de gespreksopname nog. Zal ik die hier neerzetten, of haal je deze beschuldiging van liegen weg? Dan kunnen we ook meteen even luisteren naar het stukje over geen bescherming. Ik heb notabene in dezelfde bestelling een beschermhuis besteld (van hetzelfde merk, dus dat dure ding durf ik nu niet meer te gebruiken). Bescherming is helemaal niet nodig als jullie robuuste klem niet bij rit 2 al zou breken.

Bij de val is de 360 unit van mijn splinternieuwe insta360 zwaar beschadigd geraakt (diepe krassen op de lens, onbruikbaar in zonlicht nu). De lens is niet te vervangen, een losse module kost 220,--.

Ik ben steeds vriendelijk en beleefd gebleven, maar zoals je merkt ben ik de eindeloze stroom beschuldigingen en smoesjes meer dan zat. Jullie reactie zegt alles over jullie.

Verzending

Te laat ontvangen. Meer woorden zijn er niet nodig lijkt me.

Klantenservice

Geen service, wel beschuldigingen. Hier koop ik nooit meer iets.

In deze review ontbreekt helaas essentiële informatie die zwaar heeft meegewogen in ons besluit om niet de "gevolgschade" van ruim €200 te vergoeden. Daarom lichten wij graag bij deze onze kant van het verhaal nader toe.

De klant heeft een product van ons oneigenlijk gebruikt voor een zéér zware mountainbike rit waarbij met grote snelheid over bulten in het bos werd gefietst (hetgeen duidelijk uit de video van de crash bleek) terwijl het product daar niet voor bedoeld is en ook niet als zodanig werd geadverteerd of omschreven. Het betreft hier een voordelige "universele" fietshouder (waarop ook actioncams kunnen worden gemonteerd) van slechts €16,50 waarop apparatuur met een totale waarde van ca €70 werd gemonteerd zonder hierover vooraf advies bij ons in te winnen.

De klant heeft ons niet vooraf gebeld of gemaild voor advies (hoewel we uitstekend bereikbaar zijn via telefoon en e-mail) en daarmee zelfstandig een ongeïnformeerd besluit heeft genomen op basis van eigen aannames door het product toe te passen in combinatie met een Insta360 camera met dure Insta360 One R Dual Lens 360 Mod (welke beschadigd is geraakt), die bovendien volledig onbeschermd waren omdat "die niet verkrijgbaar zijn".

De klant stuurde ons bovendien de klem terug voor onderzoek waarbij juist de kritieke onderdelen die gefaald zouden hebben volledig ontbraken omdat deze zoekgeraakt / vergeten zouden zijn. Uit de eigen foto's en video's van de klant bleek echter dat deze onderdelen nog aanwezig waren na de crash. Toen we de klant belden om te vragen waarom deze kritieke onderdelen ontbraken reageerde de klant dat "die zijn kwijtgeraakt tijdens de crash" en "ik was kwaad en heb het in de auto gegooid". We hebben de klant nooit direct beschuldigd van bedrog of oplichting, maar wel gezegd dat wij daarvoor waken en het eerst graag wilden onderzoeken.

Wie kijkt naar onze andere reviews kan zelf wel de conclusie trekken wat hier gebeurt. Wij waken zo goed mogelijk voor dit soort situaties en we staan altijd klaar voor vragen en persoonlijk advies. Wij hadden in deze situatie beslist het gebruik als zodanig afgeraden en de klant de gevolgschade kunnen besparen. Indien wij het gebruik voor deze zeer zware toepassing wél hadden aangeraden hadden we ook beslist onze verantwoordelijkheid genomen en de schade vergoed.

Omdat de klant ervoor gekozen heeft om onvoldoende beschermingsmiddelen te gebruiken voor zijn apparatuur en onze spullen voor oneigenlijk gebruik heeft ingezet onder daarover advies in te winnen, zien wij ons niet verantwoordelijk voor de door de klant geclaimde vervolgschade aan de apparatuur.

Over de levering: de bestelling is geplaatst op 16-02-2021, 15:46 uur en werd de volgende dag geleverd (17-02-2021, 12:01 uur) via PostNL.

We hebben dus niet "te laat" geleverd en kunnen dit eventueel objectief aantonen met de track & trace informatie van de vervoerder (PostNL).

Als reactie op de in de aangepaste review "Reactie op de reactie:"

De "Reactie op de reactie" en het dreigement zeggen eigenlijk voldoende over hoe we tot dit punt zijn gekomen. We halen niets weg uit onze reacties, zeker niet op basis van een dergelijk dreigement. We laten het oordeel over aan de lezers.

We hebben al verklaard waarom we geen verantwoordelijkheid nemen en blijven bij dat standpunt. Dit valt totaal te vergelijken met een pak hagelslag en brood van de bakker, tenzij het brood 220 euro kost en dan moet je je toch ook afvragen of je daar wel hagelslag op wilt doen). Eigenlijk spreekt die uitspraak al voor zich hoe we in deze situatie zijn beland.

Over de Insta360 "actioncam": deze camera's zijn beslist niet zo onverwoestbaar als bv de GoPro actioncams. Die camera's hadden hier waarschijnlijk geen enkele schade van ondervonden en zijn praktisch onverwoestbaar. Een Insta360 is dat naar onze bescheiden mening niet echt, maar wordt wel zo geadverteerd (want dat verkoopt wellicht goed). Bovendien is de schade ook niet aan de camera zelf, maar aan een extra module met bolle lenzen die blijkbaar erg kwetsbaar zijn en door een val op onverharde (bos)grond al flink bekrast kunnen raken. Dit had met iedere normale val van je fiets ook kunnen gebeuren en dat risico heb je blijkbaar meermaals genomen. Je kunt deze "actioncam" weliswaar gebruiken om "action" op te nemen, maar dat is wat anders dan dat het overal tegen bestand is. De houder is geschikt om een actioncam op te monteren vanwege de speciale bevestigingen, en zo adverteren we het product ook.

We hebben inderdaad de productomschrijving enigzins aangepast nav dit voorval. Dat is niet meer dan normaal, zodat we herhaling kunnen voorkomen. De omschrijving "De bevestiging is uitermate stevig en betrouwbaar. Deze universele fietsklem voor actioncams is gemaakt van hoogwaardige materialen" staat nog gewoon online: https://www.dronekenner.n...clamp-adjustable-clip-nl/.

We hebben naderhand een expliciete waarschuwing tegen gebruik bij mountainbiking op onverhard terrein toegevoegd (zoals we ook direct bij je hebben aangegeven), maar we hebben ook nooit expliciet geadverteerd dat de houder daarvoor geschikt zou zijn en een belletje naar onze uitstekend bereikbare klantenservice had deze teleurstelling kunnen voorkomen.

De onderwaterbehuizing die je bij ons hebt gekocht is natuurlijk niet bedoeld voor fysieke bescherming tegen stoten of vallen. De naam zegt het al. Maar dat product had in dit geval wellicht de schade kunnen beperken of zelfs voorkomen.Het is opmerkelijk dat je deze behuizing niet hebt gebruikt terwijl je die wel ter beschikking had, en ons ook niet om raad hebt gevraagd.

Als de 50CAL onderwaterbehuizing nog ongebruikt, schoon en onbeschadigd is dan mag je die uit coulance aan ons retourneren en krijg je die volledig gecrediteerd, ook al is de zichttermijn bijna 4 maanden verstreken. We zullen je hierover separaat een e-mail sturen.

We blijven bij ons standpunt dat het een volledig eigen interpretatie van onze productpagina was en op eigen risico in combinatie met zulke dure apparaat en zware toepassing hebt gebruikt. Dit was wel even een belletje naar ons waard geweest (en is niet te vergelijken met een pak hagelslag en brood). We hebben het oprecht geprobeerd te beoordelen. Echter, het ontbreken van alle kritieke onderdelen die blijkbaar gefaald zouden hebben, waardoor verder onderzoek onmogelijk was, gaf uiteindelijk de doorslag. In de video was te zien dat de onderdelen nog gewoon aanwezig waren.

Als je de geluidsopname wilt publiceren dan is dat (wederom) op eigen risico. We raden je aan om de mogelijk juridische gevolgen daarvan eerst goed te onderzoeken. Het plaatsen van (onbewerkte) screenshots staat je uiteraard vrij.

Nogmaals, we beschuldigen je niet van leugens, maar wij vinden wel dat een belangrijk deel van het achtergrondverhaal ontbrak in je review en daarom hebben wij die toegevoegd. We laten het vol vertrouwen aan de lezers over om het volledige verhaal zelf te beoordelen. Wie onze andere reviews leest (op Tweakers, Facebook en Kiyoh) komt ongetwijfeld tot de conclusie dat je vrijwel alleen staat in je opvattingen over ons.

NB Je kunt een reactie plaatsen in plaats van je review aanpassen, zodat het voor de lezers een logische volgorde heeft en je originele review bewaard blijft.

Scorekaart voor Dronekenner

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg