Dronekenner

44 producten en 51 uitvoeringen

In deze review ontbreekt helaas essentiële informatie die zwaar heeft meegewogen in ons besluit om niet de "gevolgschade" van ruim €200 te vergoeden. Daarom lichten wij graag bij deze onze kant van het verhaal nader toe.

De klant heeft een product van ons oneigenlijk gebruikt voor een zéér zware mountainbike rit waarbij met grote snelheid over bulten in het bos werd gefietst (hetgeen duidelijk uit de video van de crash bleek) terwijl het product daar niet voor bedoeld is en ook niet als zodanig werd geadverteerd of omschreven. Het betreft hier een voordelige "universele" fietshouder (waarop ook actioncams kunnen worden gemonteerd) van slechts €16,50 waarop apparatuur met een totale waarde van ca €70 werd gemonteerd zonder hierover vooraf advies bij ons in te winnen.

De klant heeft ons niet vooraf gebeld of gemaild voor advies (hoewel we uitstekend bereikbaar zijn via telefoon en e-mail) en daarmee zelfstandig een ongeïnformeerd besluit heeft genomen op basis van eigen aannames door het product toe te passen in combinatie met een Insta360 camera met dure Insta360 One R Dual Lens 360 Mod (welke beschadigd is geraakt), die bovendien volledig onbeschermd waren omdat "die niet verkrijgbaar zijn".

De klant stuurde ons bovendien de klem terug voor onderzoek waarbij juist de kritieke onderdelen die gefaald zouden hebben volledig ontbraken omdat deze zoekgeraakt / vergeten zouden zijn. Uit de eigen foto's en video's van de klant bleek echter dat deze onderdelen nog aanwezig waren na de crash. Toen we de klant belden om te vragen waarom deze kritieke onderdelen ontbraken reageerde de klant dat "die zijn kwijtgeraakt tijdens de crash" en "ik was kwaad en heb het in de auto gegooid". We hebben de klant nooit direct beschuldigd van bedrog of oplichting, maar wel gezegd dat wij daarvoor waken en het eerst graag wilden onderzoeken.

Wie kijkt naar onze andere reviews kan zelf wel de conclusie trekken wat hier gebeurt. Wij waken zo goed mogelijk voor dit soort situaties en we staan altijd klaar voor vragen en persoonlijk advies. Wij hadden in deze situatie beslist het gebruik als zodanig afgeraden en de klant de gevolgschade kunnen besparen. Indien wij het gebruik voor deze zeer zware toepassing wél hadden aangeraden hadden we ook beslist onze verantwoordelijkheid genomen en de schade vergoed.

Omdat de klant ervoor gekozen heeft om onvoldoende beschermingsmiddelen te gebruiken voor zijn apparatuur en onze spullen voor oneigenlijk gebruik heeft ingezet onder daarover advies in te winnen, zien wij ons niet verantwoordelijk voor de door de klant geclaimde vervolgschade aan de apparatuur.

Scorekaart voor Dronekenner

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 4 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg