SOS Solutions

60 producten en 67 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SOS Solutions

Review toevoegen

Algemeen

Dit deel van het proces ging probleemloos, daar heb ik dus echt geen klachten over.

Verzending

Raspberry Pi besteld inc accesoires en een Aeonlabs Z-wave interface. Op de site stond 2-3 dagen levertijd. Twee dagen later de Rpi ontvangen maar de stick niet.

Klantenservice

Toen ik over de backorder spullen ( Op de site stond/staat nog steeds 2 - 3 dagen levertijd ), was het antwoord in de trant van: Ja, soms duurt het wat langer. Nu we weer een week verder zijn, nog steeds niets gehoord.

Algemeen

Problemen met een retourzending werden na wat heen en weer mailen correct opgelost. Zeer schappelijke bedrijfsvoering. Hartelijk Dank.

OK, mooi op tijd.

Klantenservice

Kwam ietwat stroef op gang, maar binnen redelijke termijn tot een goed einde gebracht.

Algemeen

Vriendelijk personeel, goede customer service. Aardig geprijsd, en ruime keuze voor beginners en gevorderden !

Verzending

Je hebt zelf de optie voor keuze verzending, aangezien ik een kale raspberry pi 3 bestelde was ik voor briefpost gegaan. Netjes de volgende dag in huis, echt top!

Klantenservice

De dag na bestelling was de pi3 in de aanbieding. Contact opgenomen met de klantenservice, en kreeg zo het verschil teruggestort. Erg vriendelijke service!

Algemeen

Ik had een in elkaar gezette T-cobbler besteld. Helaas kreeg ik de versie die nog gesoldeerd moest worden. Na een kort telefoontje kreeg ik kostenloos de in elkaar gezette versie geleverd. Een top service

Verzending

Verstuurd in een enveloppe. Prima verpakt, maar gratis levering in een doos met 3S zou natuurlijk uitstekend zijn.

Klantenservice

Erg vriendelijke dame aan de telefoon die mij na relatief kort wachten snel en professioneel te woord stond.

Klantenservice:

Op zoek naar een RPi 3 en ik kwam al gauw terecht bij SOS Solutions. Leuk setje voor een leuke prijs. Nog contact met ze gehad na ontvangst via mail en whatsapp, perfect geholpen door ze.

Algemeen

Bestelling was snel afgerond en direct betaald via iDeal zodat mijn bestelling meteen betaald was en verzonden kon worden.

Verzending

Product was volgens de website op voorraad en zou dezelfde dag verzonden worden (was ook een garantie op de website). Bestelling op een vrijdag betaald en extra betaald voor PostNL verzending zodat het zaterdag thuis afgeleverd zou worden. Helaas kreeg ik later een e-mail dat het pakketje niet was verzonden wegens extreme drukte, en werd het pakketje alsnog maandag afgeleverd.

Klantenservice

Hier was ik het niet mee eens, ik had immers betaald voor ontvangst op zaterdag. Ik had hierover een bericht gestuurd en had binnen 2 weken het geld van de verzendkosten terug gekregen! Erg netjes geregeld al met al.

Klantenservice:

Prima verzending; ondanks wat andere tweakers hebben ervaart dacht ik mijn eigen ervaring toe te voegen. Mijn, 'briefpost', was dus een klein pakketje, en was mijn pi helemaal in orde.

zie: https://i.gyazo.com/852430bc6730f84b1887a6ed047a655d.jpg + https://i.gyazo.com/2fa2999f8ec8d17bc8f619e049ee5c9e.png + https://i.gyazo.com/d5422991eec4695a1e575d0febc9dbe3.jpg + https://i.gyazo.com/4a3a85103cb5354d59e98fee8b18b05d.jpg

Algemeen

Raspberry pie 3B kit besteld. Deze is netjes bezorgd maar bij het uitpakken zag het slotje er niet echt sterk uit. Ik dacht dat het zo hoorde maar bij het plaatsen van de micro SD card kwam de hele card houder (slotje) los. Het lijkt erop dat deze eerder al los/gebroken was. SOS Solutions geeft aan dat ze hierop geen garantie geven en dat ik zelf het slotje kapot heb gemaakt. Dit op basis van de afbeelding die ik naar hun heb verstuurd. Ik was zelfs bereid om naar de winkel te gaan en te laten zien wat er is gebeurt maar helaas. Ik heb sterk het vermoede dat dit met opzet is gedaan. Erg slechte service dus! Garantie van 2 jaar is uiteindelijk dus uiteindelijk geen garantie. Het apparaat is nu 3 dagen oud en ik kan er niks mee. Tip: let goed op! Ze zijn nu misschien wel de goedkoopste maar je krijgt dan wel een kapotte apparaat thuis per post.

Verzending

Erg slechte service ! Ik heb er geen woorden voor!

Klantenservice

Ze nemen niet eens de moeite om naar de defecte apparaat te kijken. Er wordt gelijk aangegeven dat er geen sprake is van garantie.

Algemeen

Raspberry Pi 3 compleet (pre-installed etc) besteld ihkv makkelijk etc.

Levering was okay. Componenten (denk aan SD kaart, HDMI kabel en voeding) komen erg cheapo over. Mogelijk dat daar extra marge wordt gepakt, maar dat kan ik niet met feiten aantonen.

Menu was buggy, flikkerend, op twee verschillende tv's, verschillende merken en leeftijd. Beeld leverde spikkels op. Bovendien moest nog best wat geconfigureerd worden. Zo plug en play was het niet. Kortom, ik wilde de Pi-3 compleet graag retourneren.

Omdat EN het apparaat niet naar behoren werkte, EN het nogal een gedoe is (ik ga terug naar een mediaspeler) heb ik een mail gestuurd via de website, hun RMA module, met het verzoek tot retour sturen en teruggave aankoopbedrag. Beseffende dat de twee weken periode twee dagen over waren heb ik in mijn bericht verzocht om flexibiliteit en begrip hunnerzijds.

Nadat ik hier geen bevestiging van had ontvangen heb ik gebeld.

Korte impressie:
- service kortaf: DIY
- reboot geadviseerd, dan zou het apparaat geupdate worden
- geen effect
- retour sturen kon, maar dan moest RMA formulier worden ingestuurd
- dit had ik al gedaan, maar geen nummer ontvangen
- nazoeken leverde het ingevulde formulier op, bevestiging zou in mijn spam zitten
- gechecked; not. Gewoon niet verstuurd via website is mijn conclusie
- geld retour kon niet omdat 14 dagen termijn overschreden was (heeft idd twee weken in de gang gelegen ivm drukte werk). Dus formeel gelijk, maar jammer dat ze niet flexibel zijn
- doorverbonden naar collega die bovenstaande allemaal herhaalde en, ik denk vanwege drukte/stress, snauwde dat website aangaf dat er 5 werkdagen nodig waren om retourverzoeken te behandelen.

Drie weken verder niets gehoord. 0 reactie. Noch op bellen, noch op mail, noch of form.

Ik verwacht niet dat mijn mail nog beantwoord wordt. De Pi-3 compleet gaat op tweakers V&A. Of in de vuilnis. Zonde van 130+ euro.

Tot nader order, mits dit alsnog afgehandeld wordt zien ze mij niet terug. Mocht er alsnog een reactie komen dan vul- en pas ik deze review mogelijk aan. Vooralsnog staat bovenstaande.

Klantenservice

Zie hierboven beschreven: geen reactie, snauwerige toon aan telefoon, niet flexibel, slechte ondersteuning, geen kennis van Pi (symptomen zouden bekend moeten zijn bij een Pi specialist zou je denken).

Klantenservice:

Worst shopping experience ever! At first their site sucks so much that I can't believe is still up in 2016. No answers on my emails, zero communication. They declaring on site that they have 3500+ stock and after 72 hours I still don't have my goods however they should be here within 24 hours. I'm very unhappy with this shop and now I don't want anything from them but can't get my money back due lack of communication from their side ! I highly not recommend this self-called shop!

Algemeen

Slechte klantenservice, slechte en lelijke website. en ze hebben geen antwoordnummer voor RMA. en men probeert extra geld uit je zak te tillen

Verzending

Er is geen RMA adres s aanwezig waarop ik kan terug sturen. De verzendkosten voor reparatie zijn dus voor eigen rekening.

Klantenservice

Zeer slechte "klanten"service. Je raspberry pi wordt niet vervangen, nee je kunt enkel via een upgrade je bord vervangen. prima dat ik een upgrade krijg. maar ik ben niet van plan om hiervoor 15 euro neer te tellen. Dit terwijl er geen antwoord nummer is.

Ik had bijna een nieuwe kunnen kopen hiervoor

Algemeen

Betalingproces verloopt soepel, en daarbij zijn er bovengemiddeld veel betaalopties, waaronder iDeal maar ook PayPal (erg handig als je geen scanner bij je hebt)

Verzending

Standaard reeks verzendopties dus dat zit wel snor. Maar dan ...
- de zogenaamde gratis verzending lijkt op briefpost en dat gaat natuurlijk niet werken als je materiaal besteld dat niet door de brievenbus past. Daarbij is het uiteraard onverzekerd. En normaal zou ik me hier niet zo druk over maken, maar ze doen er zelf erg belangrijk over.
- het is jammer dat je geen afhaallocatie voor pakketpost kan kiezen zoals bijv in de supermarkt. Dat betekent weer dat de buren lastig gevallen worden omdat je zelf op het werk zit. Ik vind die optie in ieder geval nergens op de site terug.
- beetje flauw dat je ook bij 100 euro en meer nog steeds 4 of 6 euro verzendkosten betaald
- afhalen dan maar? Ze zijn om 5 uur dicht, evenals op zaterdag. Met een beetje kantooruren is dat dus een lachertje

Algemeen

Betalen met PayPal en Afterpay gingen even mis (geen edentifier bij de hand). Daardoor helaas pas in het weekend met iDeal kunnen betalen.

Verzending

Op zaterdag besteld, op dinsdag in de brievenbus. Netjes op de eerst mogelijke bezorgdag.

Algemeen

Geen enkel probleem ervaren in de bestel procedure. Werkt goed en snel en is duidelijk.

Verzending

Ik had zelf een verkeerd product besteld en kon dat retour sturen. Kreeg een factuur voor het prijsverschil met het correcte product en ook dta krieeg ik snel geleverd Dus prima.

Klantenservice

Na retour ook correct afgehandeld

Algemeen

een Raspbery Pi opgestuurd voor reparatie,was een half jaar oud,mechanisme van sd kaartje werkte niet meer,geen garantie,eigen schuld werd gezegd reparatie op eigen kosten.Ik was het daar niet mee eens en heb gezegd stuur maar terug.Heb de Raspbery Pi nooit meer terug gezien,Onbeschoft gedrag vaan de service afdeling,ik koop hier nooit meer iets.

Verzending

Ik had een nieuwe pi besteld,heb de oude niet meer opgestuurd gekregen

Klantenservice

Onbeschoft behandeld door de klantenservice.wij hadden alles fout gedaanhet sd kaartje is er maar een paar keer in en uit gehaald,dit was een ondeugdelijk produkt

Algemeen

Levering, aanbod en prijspeil is goed te noemen. Altijd snelle en redelijk nette verzending. Zal er vast nog wel eens wat bestellen, ondanks de laatste ervaring met de klantenservice.

Verzending

Zoals ik al zei, levering is prima. Om verzendkosten te drukken zit het vaak wel in een bubbelenvelop, dat moet een keer fout gaan met electronica.

Klantenservice

Klantenservice is wat minder vlot. Heb 4 weken op een nalevering gewacht, toen ik vroeg waar die bleef kwamen ze er achter dat het onderdeel niet meer leverbaar was. Mijn vraag of ze een vergelijkbaar onderdeel hadden werd beantwoord met een melding dat het geld teruggestort werd. Dat terugstorten duurde ook net iets te lang.

Algemeen

Ik heb 2 setjes gekocht, helaas was daarvan 1 voeding niet goed, deze was na 2 dagen alweer binnen.

Verzending

Ontzettend gode levering, voor 17:00 besteld en de volgende dag geleverd.

Zie eerste toelichting.

Algemeen

kheb hier een RFXCOM-E Transceiver 433.92 Mhz besteld, product werkt uitstekend, verzending was goed ,

Verzending

product was goed verpakt in een ruime doos

Klantenservice

snel een reactie via whatsapp, ben ook goed geholpen

TPA Karma 3,18K
Algemeen

snelle levering en klantenservice geeft heel snel antwoord op vragen.

Ik wist helaas niet dat er naast de door hun ge´nstalleerde kodi geen extra software zoals unifi controller ge´nstalleerd kon worden, maar over de service en bereikbaarheid klantenservice : top

Klantenservice

per kerende mail antwoord op mijn vragen.
telefonisch iets langer, maar binnen een redelijke tijd en wel meteen antwoord!

PEPPI Karma 5,66K
Algemeen

De bestelling was makkelijk gemaakt; je kiest een type Rasberry en je kan met drop down menus de behuizing en accessoires selecteren. Handleidingen werden digitaal per mail verstrekt. En op de site werd ook middels een FAQ uitgelegd dat bijvoorbeeld de voeding van 2 Ampere belangrijk is voor de nieuwste Rasberry.

╔Ún bestelling, zes mailberichten (dat zijn er best wat): Welkom bij SOS, bedankt voor de bestelling, factuur, bestelling verzonden met track en trace, Pi gebruikersaanwijzing en een vraag om evaluatie.

Verzending

Ik had Post.nl pakketdienst gekozen en de volgende dag (zaterdag) had ik alles in huis. De bestelling was goed verpakt.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor SOS Solutions

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg