SOS Solutions

97 producten en 121 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SOS Solutions

Review toevoegen

Algemeen

Website is duidelijk, snelle verzending en prima verpakt. Geen ervaring met de klantenservice. Goede ervaringen met deze winkel.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Prima winkel, goede prijzen. Iets minder duidelijk over levertijden. Genoeg op voorraad, inclusief de verschillende varianten raspberry.

Verzending

Besteld tijdens kerst '20. Trage levering, weinig communicatie. Wel geleverd inclusief track & trace.

Klantenservice

Via WhatsApp bereikbaar. Raspberry stuk, liep vast bij belasting. Lastige RMA want zonder belasting geen probleem. Maar zonder problemen nieuwe retour en verzendkosten terugbetaald gekregen.

Algemeen

Nieuwe product besteld en een gebruikt product ontvangen, daarbij komt nog de zeer slechte communicatie.

Verzending

verzending is wat traag, had niks met postNL te maken die hebben netjes de eerstvolgende werkdag na ontvangst geleverd.

Klantenservice

Slechte communicatie en zeer onbeschoft. Heel snel wanneer ze denken gelijk te hebben, echter als je ze terecht wijst op hun fouten hoor je niks meer van ze

Algemeen

Normaliter bestel je een product, is het de volgende dag in huis en of je houdt het of het bevalt niet en het gaat terug. Zelden heb ik iets wat stuk gaat, in dit geval wel en een dikke pluim voor de aanpak en oplossing van SOS Solutions!

Verzending

Volgende dag in huis, goed verpakt.

Klantenservice

Een dure DAC voor een Raspberry Pi gekocht. Prachtig product totdat het stopte met werken na 1 jaar en enkele weken. Ik heb eerst gezocht naar een oplossing op internet, probleem komt blijkbaar vaker voor, maar de fabrikant, die initieel vlot reageerde gaf uiteindelijk niet thuis (12 mnd garantie).
Daarna contact opgenomen met de leverancier, SOS Solutions (waar ik qua garantie eigenlijk had moeten beginnen), deze kreeg van de fabrikant het advies het product op te sturen naar India om te kijken wat er stuk was en wat dat ging kosten.
Het product wordt niet meer gemaakt, is ook niet meer leverbaar en SOS Solutions heeft het complete aanschafbedrag vergoed. Keurig opgelost!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Hoewel de zoekfunctie op de website verbeterd kan worden, kun je hier wel heel goed terecht voor (in mijn geval) alles gerelateerd aan Raspberry Pi. Diverse kant en klare pakketten voor de mensen die niet zo van tweaken houden, of gewoon losse onderdelen.
Duidelijke en informatieve productpagina’s. Eenvoudig te bestellen en zeer snel geleverd.

Verzending

Goed verpakt product en mijn raspberry pi was reeds gemonteerd in de behuizing en de heatsinks waren geplaatst. Niet eenvoudig ‘dozen schuiven’, maar echt waarde toevoegen.

Klantenservice

Via chat een vraag gesteld over de beschikbaarheid van een product dat ik niet kon vinden. Medewerker snapte over welk product ik het had en kon direct adequaat antwoord geven.

Algemeen

Ik heb een Pi400 besteld bij SOS solutions toen ik hem in een nieuwsbericht zag. Hij was nog niet leverbaar en het was nog niet duidelijk wanneer hij zou komen. Communicatie hierover was goed.

Verzending

Goed ingepakt en meteen de dag erna geleverd via GLS

Klantenservice

Veel communicatie gehad over de levering van mijn product en een paar aanpassingen laten doen in de bestelling. Via telefoon en whatsapp. Reactie was snel, behulpzaam en correct.

Algemeen

Ik dacht een originele Raspberry adapter te kopen, maar kreeg een imitatie.
Had al een keer eerder besteld, wat ook niet goed ging, maar wilde het nog een kans geven omdat de prijs aantrekkelijk was. Helaas.....dat wordt een 'nooit meer'.

Verzending

Het product was zeer snel verzonden. Volgende dag in huis, dat wel

Verzending: Score: 2

Algemeen

Uitgebreid assortiment, je kan hier meestal wel vinden wat je voor je raspberry project zoekt.

Verzending

Levertijden zoals gemeld als je je bestelling bij elkaar klikt zijn erg "optimistisch". Tijdens bestellen zie je steeds de bezorgdatum, na bestellen blijkt dat opeens volgende week te zijn want 'niet op voorraad'. Dat is een beetje jammer anno 2020.

Algemeen

Als ze leveren is er niet veel mis maar ze laten je rustig wachten op de spullen.

Verzending

Geen levering. Aanbieding Digione Signature voor 214 euro met koningsdag werd niet geleverd. Later onder mom van Corona. Elders dan maar besteld. Daarna wel weer beschikbaar maar toen al geld terug gevraagd na 2 maanden wachten.

Klantenservice

Correct zolang ze geen spijt krijgen van eigen aanbieding zoals blijkt.

Algemeen

Een Raspberry Pi 3B besteld en een paar dagen later nog een voeding.
Commnunicatie was duidelijk, website werkte prima.
Produkt was zoals verwacht en werkt perfect!

Verzending

De spullen werden snel en goed verpakt geleverd.

Algemeen

Raspberry pi 4 besteld. Ze kunnen wel mooi op de website zetten volgende dag in huis maar het heeft bij mij van zaterdag tot vrijdag geduurd tot het verstuurd was. Product stond gewoon op voorraad.

Het aller ergste is nog wel dat ze een fragiel product van 60 euro gewoon in een bubbeltjes envelop stoppen, niet eens een brievenbus pakketje, nee gewone post. Het doosje was helemaal kapot en de io pinnen hadden gaten achtergelaten. Dit is niveau AliExpress jongens.

Verzending

Zoals hierboven gezegd, erg langzame verzending en slecht verpakt. Ga naar een ander.

Algemeen

Al een aantal keer besteld en uitermate tevreden over de correcte prijs, snelle verzending en dit maal ook over de klantensupport.

Klantenservice

Twee items uit mijn bestelling stonden in back-order en na een klein mailtje gestuurd te hebben, konden alle overige items uit mijn bestelling al verstuurd worden zonder meerkost.
Uiteindelijk heb ik zelf de twee resterende items uit mijn order geannuleerd en kreeg ik het bedrag netjes terug betaald. Hierbij was PayPal echter wat traag in het verwerken en ook hier heeft de klantendienst me goed in bijgestaan.
Tot slot had ik in mijn order nog een item met een productiefout en ook hier heeft de klantendienst zonder aarzelen snel een vervangend product opgestuurd.

Algemeen

Vorig jaar heb ik een slimme meter set gekocht; Een voorgeinstalleerde raspberry pi met domoticz software, om een slimme meter te loggen.
Dat werkte prima, tot recent domoticz een update uitbracht.
Via google kwam ik er achter dat de laatste versie van domoticz niet werkt op debian 9.
Omdat ik het als kant en klare set gekocht heb, even contact gezocht met de winkel. Ze hebben me een nieuwe SD kaart opgestuurd met Debian 10, waarna alles weer prima werkt.

Verzending

SD kaart verzending in een stevige envelop, prima.

Klantenservice

Zie algemene beoordeling; prima support een jaar na verkoop, terwijl het niet de schuld van de winkel is dat de laatste update van domoticz niet werkt op debian 9.

Algemeen

Als je een beetje weet wat je zoekt kun je het over het algemeen wel vinden.

Verzending

Tja, nu 4 keer wat besteld en 3 keer een erg trage levering. Ondanks dat ik er altijd op let dat producten op voorraad zijn. Nu afgelopen weekend wat besteld en nog geen verzendbevestiging; het is inmiddels donderdag! Dan moet je niet op je website pronken met "vandaag besteld morgen geleverd". Navraag levert op dat het druk is - inmiddels heeft er enkele dagen een "het is druk, het kan langer duren" melding op de website gestaan (die stond er dit weekend absoluut niet), en inmiddels is die ook weer weggehaald. Dat terwijl ze blijkbaar nog steeds flink achterlopen.

Elke keer als ze een trage levering hebben, hebben ze wel 1 of ander excuus. Als je het "vandaag bestellen morgen leveren" niet waar kunt maken, roep het dan ook niet en/of breng je klanten op de hoogte (onderneem zelf actie, en laat niet de klant op je website kijken).

Daarom waarschijnlijk de laatste keer geweest dat ik besteld heb bij deze shop - de prijzen zijn normaal gesproken ook niet bijzonder, dus er zijn meer mogelijkheden.

Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Prima website, bestelling was zo geplaatst.
Had zelf gekozen voor verzending via PostNL brievenbus vanwege kleine bestelling en de lage verzendkosten.
Helaas heeft het een week geduurd voordat geleverd werd, pas na contact met de klantenservice.

Verzending

Verzending was prima verpakt in stevige envelop. Winkel zegt dat PostNL er lang over heeft gedaan. Helaas was het niet de eerste keer bij deze winkel dat het lang duurde tussen verzending en ontvangst.

Klantenservice

Klantenservice is prima. Ze reageren best vlug op emails. Heb ooit uit een vorige order een defecte Pi terug gestuurd. Deze was wel snel gerepareerd/vervangen terug.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Ik kan prima mijn weg vinden op de we site. Website voelt voor mij wat druk aan.

Verzending

Bestelling liep via GLS. Ondanks op voorraad heb ik een week op de bestelling moet wachten. Dit terwijl het gewoon brievenpost is. Nu had dit wel te maken met de feestdagen (en dit stond ook in de mail dat het iets vertraagd kon zijn), maar via track and tracé zag ik dat hij 4 dagen bij mijn gls depot in de buurt heeft gelegen. Zaterdag levert GLS niet bij ons, wat ik jammer vind.

Klantenservice

Zelf heb ik meerder pi’s besteld bij de webshop. Ik merk echter dat de webshop steeds verder achteruit gaat en dat is niet prettig. Het zal vermoedelijk ook de laatste bestelling zijn geweest die ik hier besteld heb. In de loop der jaren merk ik dat ze meer gooien op kostenbesparing. Zo zijn de adapters goedkoper geworden, zo zijn de SD kaarten goedkoper en merklozer geworden en tegenwoordig is de case ook zeer goedkoop geworden. In alle gevallen ten nadele van de klant, maar goed voor de portemonnee van de webshop.

Ik heb een pi setjes besteld en de levering is gewoon knullig. De standaard case is letterlijk een bouwpakket die je in elkaar moet zetten van goedkoop plastic. Op het plastic zakje waar de bouwpakket in zit staat dat je er voorzichtig mee om moet gaan, want anders breekt de case. Ze zijn zelf trots op de case, maar ik zie het als een besparing die niet positief is voor de klant. Het is lomp en ziet er niet uit. Maar goed, er kan voor een meerprijs een andere case gekocht worden. Maar dan valt de pi bij deze shop al gauw duurder uit.

Daarnaast wordt er vaak geklaagd over de SD kaart en ook bij mij zit er een merkloze SD kaart bij in een niet gesealde plastic zakje. Nu vertrouw ik de shop in dusdanig mate wel dat er geen rare dingen op staan (virussen, etc) maar ponders manier een kaartje ontvangen vanaf Chinese webshop is vragen om problemen. Nieuwe SD kaarten moeten gewoon als nieuw verpakt zijn (in een dichte verpakking) en dit is nu rond uit slecht. Ook zie je op mijn SD kaart duidelijk sporen dat de sticker eraf gehaald is. Ik vermoed dat ze hierdoor een goedkope SD kaart (of namaak) willen verbergen. Zeer teleurstellend en dit verwacht ik niet van de shop waar ik veel pi’s met tevredenheid heb besteld.

Wanneer ik een klacht heb stuur ik altijd een mail met mijn kant van het verhaal aan de webshop. Die heb ik ook deze keer gedaan, maar het ergste is dat ze hier totaal niet op gereageerd hebben. Dit vind ik ronduit dom, want mijn volgende stap is een review op tweakers.

Mijn advies in vervolg; Een pi is prima bij deze webshop te koop, maar zoek de rest ergens anders. Die is vaak nog goedkoper en beter.

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Case en heatsinks voor Pi4 besteld en bleken niet te passen. Ervoor gekozen om de heatsinks retour te sturen. Hiervoor contact opgenomen met support; dit kon gewoon via een enveloppe.

2 weken laten nog steeds niet onvangen door SOSSolutions. POSTNL geeft aan de enveloppe kwijt te zijn en niets voor mij te kunnen betekeken.

Verwacht geen coulance of hulp bij SOSsolutions!!!!!

Ik heb nu geen product of m'n geld.

Klantenservice

Blijft naar POSTNL verwijzen. en geeft aan niets voor mij te kunnen betekenen.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

de blackfriday code werkt niet voor afgeprijsde artikelen. de raspberry pi 4 4gb is €1 afgeprijst, dus werkt de code niet in de winkelwagen. hiermee snap ik het lage aantal sterren voor deze webwinkel

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 4

Algemeen

Een Raspberry kit gekocht voor een data acquisitie project. Voordeel was dat meeste op voorraad was en ik het bij de shop onderweg naar huis kon oppikken.

Enige nadeel was wel dat ik dacht dat ik mijn setje wel compleet had inclusief scherm casing, maar ten onrechte nam ik aan dat die casing ook de Raspberry zou beschermen. Dat had iets duidelijker mogen zijn, misschien wat naief van mij.

Verzending

Het is niet echt verzenden, maar ophalen in de shop gaat prima. Openingstijden hadden tot net iets later mogen zijn, maar overwegend prima.

Klantenservice

Deel 2 van de bestelling 's avonds 23:00 besteld en volgende ochtend 9:15 opgehaald. Was nog niet helemaal door de controle heen maar dat werd ter plekke opgelost.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Kritische reviews op producten in de webshop zijn niet toegestaan en worden daarom niet geplaatst. Alleen positieve zijn gewenst.
Klantenservice reageert niet op mails en neemt telefoon niet op.
Voorraad stand klopt vaak niet. Op voorraad betekent vaak dat de leverancier deze zou moeten hebben.
Enige reden dat ik nog twee sterren geef is dat ze gratis verzenden.

Klantenservice

Klantenservice is niet bereikbaar.
Heb 3 mails gestuurd verspreid over een aantal dagen. Zonder enige reactie.
Bij bellen wordt telefoon niet opgenomen.

1 2 3 ... 9

Scorekaart voor SOS Solutions

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg