×

Laat je stem gelden!

Dit jaar organiseren we voor de elfde keer de Tweakers Awards! Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Je maakt bovendien kans op een Philips Hue Starter Pack, JBL Charge 3, Call of Duty: WWII of twee vrijkaarten voor de uitreiking op donderdag 1 februari!

SOS Solutions

39 producten en 45 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SOS Solutions

Review toevoegen

Algemeen

Met Black friday een raspberry pi starter kit besteld, betaling ging prettig, snel geleverd. Je verzuipt wel een beetje in de site, het was dat ik op die ene aanbieding afkwam en gelijk doorklikte, want god wat een hoop varianten en accesoires verkopen deze mensen.

Verzending

Verzending in een envelop waardoor de doos van de pi licht beschadigd was bij aankomt, ingedeukt karton. De pi zelf was gelukkig oke.

Klantenservice

Het SD kaartje was defect. Ik heb een mailtje gestuurd met wat te doen, werd me verteld om een rma nummer aan te maken en onder vermelding daarvan terug te sturen. Bij de RMA kon je aangeven wat je graag wilde dat er gebeurde. Ik had het SD kaartje, om te testen, zelf vervangen met eentje uit een oude camera dus ik had geen nieuwe nodig. Kwam er wel achter dat een extra HDMI kabel geen overbodige luxe is (om de pi met een scherm te verbinden). Heb dus gevraagd om een kabeltje ipv geld terug. Kreeg een paar dagen na verzending een mailtje met dat de rma in behandeling was en weer een paar dagen later een HDMI kabel. Mooi opgelost!

Algemeen

Producten zijn nooit op voorraad, SD-card's zijn echt foking slecht, klantenservice reageert nauwelijks tenzij je ze 1000x spamt

Verzending

Levering extreem laat, zonder enige communicatie vanuit hen zelf, je moet er zelf achteraan

Klantenservice reageert nauwelijks, pas na 1000x spammen of 100x mailen
enige wat ze goed kunnen is meteen je geld stelen

Algemeen

Met enige regelmaat hier eerder wat besteld. Bestellingen gedaan zonder account maar dat werkte altijd prima.

Klantenservice

En hier gaat het helemaal mis.

Ik heb een slimme meter kabel besteld hier. Op 2-11 gaat deze stuk en dus doe ik een melding over dit defecte artikel aangezien het nog in de garantie moet zitten. Je krijgt overigens wel keurig een mail dat je mail ontvangen is en dat er binnenkort iemand contact met je opneemt.
Omdat ik die dag geen reactie krijg en of ik niet kan wachten bestel ik alvast een nieuwe.

- Op 6-11 word gevraagd naar een bestelnummer, als Brit deze heeft kan ze kijken wat ze kan doen. Ik meld dat ik die niet heb omdat ik geen account heb.
- Op 14-11 stuur ik maar eens een reminder aangezien ik niks meer hoor.
- 15-11 krijg ik dan weer de vraag naar een bestelnummer. Aangezien ik dit niet heb stuur ik een screenshot mee van de Paypal betaling en meld ik tevens dat ik geen factuur heb en ook niet ontvang.
- Op 16-11 ontvang ik de factuur......... Niet dat ik hierop zit te wachten maar het kan handig zijn.

Hierna hoor je niks meer. Over het in de eerste instantie besproken defect wordt niet meer gerept. Je zoekt het maar uit met de k kabeltje.

Algemeen

Overzichtelijke website. Bij het bestellen van de Raspberry kan er gemakkelijk de behuizing, adapter e.d. mee besteld worden. Bij het afrekenen keuze uit diverse verzend- en betaalmethodes. Plus punt, geen extra kosten voor het betalen met een creditcard.

Verzending

Onderaan de site dat er bij bestellen de volgende dag geleverd gaat worden. De bestelling is om 19:45 uur geplaatst maar kreeg pas de volgende dag de mail dat het verzonden was. De dag daarop was het brievenbuspakketje binnen. De envelop bevat een dunne laag schuim met daarin de bestelde Raspberry, behuizing en adapter.

Algemeen

Het was makkelijk een bestelling te plaatsen. Producten waren makkelijk te vinden. De prijzen werden goed en gemakkelijk getoond en de betaling ging makkelijk.

Verzending

Product was uitstekend verpakt en geinig dat dit in een "design" verpakking kwam.

Algemeen

SOS Solutions biedt aan voor 12:00 besteld, dezelfde avond geleverd.

Product staat op voorraad, voor de zekerheid maar gebeld, na lang wachten nog geen reactie, dus een bericht via Facebook. Ook daar geen reactie.
Even voor 12 toch maar besteld, voor de zekerheid middels afterpay.
Een bevestiging dat de order binnen was, maar daarna stopte de communicatie.

Verzending

Tegen 15:30 toch maar eens contact gezocht weer, en na een poosje telefonisch contact:
"Nee het product is niet op voorraad"

Ik heb de order direct geannuleerd, want dan lukt leveren de volgende dag ook niet meer.
Het bericht op Facebook was ondertussen nog steeds niet gelezen.

Algemeen

Op 25-09 mijn inmiddels mijn 3e bestelling geplaatst. 4 dagen later nog niks ontvangen. Vorige bestellingen waren allemaal de volgende dag afgeleverd met PostNL.

Verzending

Op hun website staat dat ze versturen met PostNL en GLS. Beide diensten leveren de volgende (werk)dag, vertragingen buitengelaten.

Deze keer was het verzonden met Van Straaten Post. Voor mij een onbekende partij.

Zonder mijn akkoord verzonden met een andere dienst die voor hun goedkoper is, maar de klant langer moet wachten.

Klantenservice

Doel van mevrouw aan de lijn is de klant zo snel mogelijk op te laten hangen. Gemeld dat ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen en reactie was dat ze het via Van Straaten Post hebben verzonden, geen track en trace. Waarom? Omdat het door de brievenbus past. Als het door de brievenbus past, wordt het standaard met Van Straaten Post verzonden.
Mijn vorige bestellingen waren allemaal door PostNL bezorgd en betreft zelfde artikelen dus past ook door de brievenbus.

Wanneer wordt het dan afgeleverd? Dat weten zij niet, Van Straaten Post weet dat ook niet. Dus wachten is enige wat ik kan doen...

Als klant mag ik verwachten dat als er op de website vermeldt staat dat het verzonden wordt met PostNL/GLS, dat het ook echt gebeurd en niet met een ander bedrijf. Doe je dat wel, moet je de klant eerst om akkoord vragen.

Ondertussen is het pakket nog steeds niet afgeleverd.

Edit: Net het pakketje binnen gekregen. Alles uit de dozen gehaald en zo in de envelop gedaan. Daar heb ik niet om gevraagd. Als ik iets in/bij een winkel koop dan wil ik ook de dozen en handleidingen erbij.
Ze hebben niet eens de moeite gedaan om de dozen mee te sturen, deze kunnen makkelijk platgevouwen worden en meegestuurd worden zodat het wel in de brievenbus past.

Voor mij nooit meer SOS Solutions en deze order wordt teruggestuurd.

Algemeen

Geen levering - geen actieve communicatie - er zijn leverproblemen die niet gedeeld worden met de klant. Mails dat product verzonden is worden verstuurd ondanks dat men weet dat dit niet klopt. Mag nu 7 dagen wachten voordat ze opnieuw gaan verzenden (ondanks dat men dus al weet dat het überhaupt niet verzonden is. Kun je het nog volgen?

Verzending

Product besteld - bevestiging van verzenden dezelfde dag ontvangen. 4 dagen later nog niets ontvangen (er zijn problemen met de verzending krijg ik als reactie)

Klantenservice

Mail gestuurd met een vraag over mijn levering - geen reactie na 24 uur. Reminder verstuurd en binnen 30 minuten nu wel een reactie.

Algemeen

Ik heb een Raspbeery Pi3 met behuizing en SD kaartje besteld. Besteproces was zeer eenvoudig te voltooien. De site is overzichtelijk en biedt de mogelijkheid het basisproduct (Raspberry) uit te breiden met extra opties.

Verzending

Bestelling werd snel afgeleverd en was netjes verpakt. Desondanks was er er toch een stukje afgebroken van de plastic behuizing.

Klantenservice

Tijdens het bestelproces is iets fout gegaan met onduidelijke oorzaak. De verkeerde SD kaart is geleverd (stond ook op de factuur). De plastic behuizing was ook defect (transportschade?). SD kaart mocht retour en voor beide een correcte versie ontvangen. Prima service!

Algemeen

De website is duidelijk en bestellen is makkelijk, bv als je voor een RPI rondkijkt, krijg je een lijstje te zien met allerlei opties waardoor het samenstellen van een setje een eitje is. Betalen kan (o.a.) met iDeal wat voor mij toch altijd een pré is.

Verzending

Voor mijn bestelling volstond een stevige enveloppe die door de brievenbus past, scheelt weer aanbellen bij de buren. Gisteren besteld, vandaag binnen. Super.

Klantenservice

Vanwege wat onduidelijkheid met de kortingscode had ik de klantenservice nodig. Er werd snel op mijn mailtjes gereageerd, en toen de oorzaak eenmaal gevonden was, werd er ook meteen opgelost. Ondanks deze tegenslag: eind goed, al goed.

Algemeen

Ik heb een rfxcom besteld. De rfxcom was exact het bestelde type en werd voor een goed prijs geleverd binnen een par dagen.

Verzending

Wel grappig, een order van ruim 100 euro zonder track and trace. Maar blijkbaar gaat dit meestal goed.

Algemeen

Vlot verlopen, besteld, betaald en 1 dag later in huis ontvangen. De vernieuwde website is overzichtelijk opgebouwd

Snel geleverd zonder vertraging

Algemeen

This is one of the few shops that offers a Starter Kit Raspberry Pi 3B with the Pi and for a reasonable price: 58,95

Algemeen

Betaling via mister cash heeft enkele dagen blijven hangen. Geld ging wel van mijn rekening maar de bestelling bleef op verwerking betaling staan.

Verzending

Gekozen voor verzending via PostNL en hiervoor extra betaald om op zaterdag te leveren (vrijdag voor 17:00 besteld). Pakket kwam pas dinsdag toe.

Klantenservice

Bericht verstuurd naar klantenservice via whatsapp op zaterdag 12u, ze reageerden maandag om 14u. Echter geen voorstel tot compensatie voor het probleem met de betaling. Van sorry loopt mijn broekzak over, een kortingsbon had hier wel welkom geweest, al was het maar een tijdelijke.

Algemeen

Zeer overzichtelijke website met een veelzijdig assortiment. Het proces van bestellen tot betalen verloopt zeer soepel en gebruiksvriendelijk. Veel betaalmethodes waaronder Afterpay en Ideal. Bestelling zoals altijd de volgende dag in huis.

Verzending

Goed verpakt en de volgende dag al in huis.

Algemeen

Duidelijke website, de artikelen zijn makkelijk te vinden via het menu en betaling via Paypal is natuurlijk supersimpel.

Verzending

Het pakketje kwam snel aan en was goed verpakt.

Algemeen

Het is een makkelijke overzichtelijke webshop met goede uitleg over producten. Ik heb meteen de raspberry pi besteld.

Verzending

Er staan veel manieren van leveren op de webshop. Zelf ben ik nog in afwachting van het product

Klantenservice

Je kunt makkelijk zien waar je met je klacht moet zijn.

Algemeen

Scherp geprijsd en snelle levering. Heb al meerdere besteld en eigenlijk altijd goed! Fijne winkel, snel antwoord!

raspberry ideaal apparaat

Algemeen

Een aantal jaar geleden heb ik bij Sossolutions wat spullen besteld voor mij Raspberry Pi. Bestelproces was makkelijk en eenvoudig. Ook de aftersales is erg goed. Een keer was de XMBC-installatie op SD-card beschadigd. Na overleg met de klantenservice kon ik de SD-card opsturen en werd de installatie door hen kosteloos hersteld! Topservice!

Snelle levering!

Klantenservice

Goeie service, zowel tijdens het bestelling alswel de klantenservice na de levering.

Algemeen

Prima webwinkel. Ik heb nu een aantal keren besteld, fijne website en een snelle afhandeling.

Verzending

Prima, verzonden artikelen kwamen prima verpakt aan.

Klantenservice

Ik heb een keer via email een productvraag gesteld. Deze werd snel en deskundig beantwoord.

1 2 3 ... 7

Scorekaart voor SOS Solutions

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg