SOS Solutions

Gebruikers over webshop SOS Solutions

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

Algemeen

Na bestellen van de Odroid N2+ contact gezocht met de klantenservice om te ruilen voor een starterkit. Ging perfect!

Verzending

Verzending is gewoon goed. Was op tijd binnen en goed verpakt.

Klantenservice

Had een Odroid N2+ besteld zonder geheugenkaart, voeding, etc. Toon ik de Odroid ontving bedacht ik dat ik die toch wel nodig had. Gebeld en gevraagd of ik alsnog de starterkit kon bestellen, maar dan zonder de Odroid. Want dat zou voordeliger zijn dan de spulletjes los erbij te bestellen.

Was geen enkel probleem. Goed geregeld dus van de klantenservice!

Algemeen

Hier al meerdere kerel spullen voor mijn raspberry pi's besteld. Ze hebben veel keuze en de site is overzichtelijk.

Verzending

Pakket was op tijd verzonden en de spullen zijn altijd goed verpakt.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Producten lijken in de winkel voorraad, maar bij afrekening blijkt dit niet het geval. Hou de voorraad bij de betaling in de gaten (dit zie je onder het scherm van de betaling!), deze is namelijk anders.

De indicatie wanneer dan wel lijkt ook niet te kloppen. De indicatie die je krijgt (volgende week weer leverbaar) wordt automatisch met een week (per week) verschoven. Navraag en contact leert dat product al sinds februari niet op voorraad is, maar nog wel actief wordt verkocht via de webshop.

Eerlijkheid vooraf in het verkoopproces wordt op prijs gesteld, voordat er een betaling plaats vind.

Klantenservice

Er is prima contact te leggen met de klantenservice, maar er worden geen alternatieven geboden of meegedacht.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Ik heb 2 complete raspberry pi 4GB's besteld via SOS solutions. Helaas was 1 van de 2 behuizingen niet op voorraad, waardoor de bestelling stagneerde. Echter met een whatsappje werd de bestelling gesplitst en het deel op voorraad de volgende dag verzonden.

De dag erop het pakketje ontvangen, echter helaas 1 van de 2 adapters DOA. Ook dit met een whatsappje kunnen regelen! Top service!

Verzending

Levering zelf is uitstekend - volgende dag product binnen, echter een verbeterpunt is dat zij zelf na enkele dagen zouden moeten overgaan tot het splitsen van de order als duidelijk is dat de levertijd van 1 van de bestelde onderdelen > 1 week is. Verder geen slechte ervaring!

2x contact gehad:
Bestelling laten splitsen, waarbij deel met levertijd later wordt verzonden
1 adapter was DOA: vervangend exemplaar wordt opgestuurd

Beide keren werd een snelle 'no nonsense' antwoord gegeven en werd ik goed geholpen. Zo kan het dus ook!

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3

Algemeen

pre order, wel veel langer moeten wachten als dat wat was voorgesteld bij de bestelling door dat "De wereldwijde toelevering gaat op dit moment erg moeizaam vanwege het grote succes van dit nieuwe model

Verzending

spullen netjes verpakt ontvangen.

Klantenservice

Defecte SD kaart, via de gevraagde methode opgestuurd, maar er kwam geen reactie.
Klantenservice gecontact, meer geen voortgang kunnen boelken, wacht nogsteed op vervangend product

Algemeen

Raspbery Pi kit besteld met PoE hat. Beantwoordde vragen gaven aan dat er geen temperatuur problemen zouden zijn met de behuizing die niet gemaakt is voor een fan.
Nu blijkt de fan extra hard te werken omdat de lucht niet goed afgevoerd kan worden. Daarop een review geschreven met deze informatie en na enkele weken staat deze nog steeds niet op de site. Lijkt mij nogal op censuur, omdat de review hen niet uitkomt.

Verzending

Snel en naar verwachting geleverd.

Algemeen

Website is duidelijk, snelle verzending en prima verpakt. Geen ervaring met de klantenservice. Goede ervaringen met deze winkel.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Prima winkel, goede prijzen. Iets minder duidelijk over levertijden. Genoeg op voorraad, inclusief de verschillende varianten raspberry.

Verzending

Besteld tijdens kerst '20. Trage levering, weinig communicatie. Wel geleverd inclusief track & trace.

Klantenservice

Via WhatsApp bereikbaar. Raspberry stuk, liep vast bij belasting. Lastige RMA want zonder belasting geen probleem. Maar zonder problemen nieuwe retour en verzendkosten terugbetaald gekregen.

Algemeen

Nieuwe product besteld en een gebruikt product ontvangen, daarbij komt nog de zeer slechte communicatie.

Verzending

verzending is wat traag, had niks met postNL te maken die hebben netjes de eerstvolgende werkdag na ontvangst geleverd.

Klantenservice

Slechte communicatie en zeer onbeschoft. Heel snel wanneer ze denken gelijk te hebben, echter als je ze terecht wijst op hun fouten hoor je niks meer van ze

Algemeen

Normaliter bestel je een product, is het de volgende dag in huis en of je houdt het of het bevalt niet en het gaat terug. Zelden heb ik iets wat stuk gaat, in dit geval wel en een dikke pluim voor de aanpak en oplossing van SOS Solutions!

Verzending

Volgende dag in huis, goed verpakt.

Klantenservice

Een dure DAC voor een Raspberry Pi gekocht. Prachtig product totdat het stopte met werken na 1 jaar en enkele weken. Ik heb eerst gezocht naar een oplossing op internet, probleem komt blijkbaar vaker voor, maar de fabrikant, die initieel vlot reageerde gaf uiteindelijk niet thuis (12 mnd garantie).
Daarna contact opgenomen met de leverancier, SOS Solutions (waar ik qua garantie eigenlijk had moeten beginnen), deze kreeg van de fabrikant het advies het product op te sturen naar India om te kijken wat er stuk was en wat dat ging kosten.
Het product wordt niet meer gemaakt, is ook niet meer leverbaar en SOS Solutions heeft het complete aanschafbedrag vergoed. Keurig opgelost!

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Hoewel de zoekfunctie op de website verbeterd kan worden, kun je hier wel heel goed terecht voor (in mijn geval) alles gerelateerd aan Raspberry Pi. Diverse kant en klare pakketten voor de mensen die niet zo van tweaken houden, of gewoon losse onderdelen.
Duidelijke en informatieve productpagina’s. Eenvoudig te bestellen en zeer snel geleverd.

Verzending

Goed verpakt product en mijn raspberry pi was reeds gemonteerd in de behuizing en de heatsinks waren geplaatst. Niet eenvoudig ‘dozen schuiven’, maar echt waarde toevoegen.

Klantenservice

Via chat een vraag gesteld over de beschikbaarheid van een product dat ik niet kon vinden. Medewerker snapte over welk product ik het had en kon direct adequaat antwoord geven.

Algemeen

Ik heb een Pi400 besteld bij SOS solutions toen ik hem in een nieuwsbericht zag. Hij was nog niet leverbaar en het was nog niet duidelijk wanneer hij zou komen. Communicatie hierover was goed.

Verzending

Goed ingepakt en meteen de dag erna geleverd via GLS

Klantenservice

Veel communicatie gehad over de levering van mijn product en een paar aanpassingen laten doen in de bestelling. Via telefoon en whatsapp. Reactie was snel, behulpzaam en correct.

Algemeen

Ik dacht een originele Raspberry adapter te kopen, maar kreeg een imitatie.
Had al een keer eerder besteld, wat ook niet goed ging, maar wilde het nog een kans geven omdat de prijs aantrekkelijk was. Helaas.....dat wordt een 'nooit meer'.

Verzending

Het product was zeer snel verzonden. Volgende dag in huis, dat wel

Verzending: Score: 2

Algemeen

Uitgebreid assortiment, je kan hier meestal wel vinden wat je voor je raspberry project zoekt.

Verzending

Levertijden zoals gemeld als je je bestelling bij elkaar klikt zijn erg "optimistisch". Tijdens bestellen zie je steeds de bezorgdatum, na bestellen blijkt dat opeens volgende week te zijn want 'niet op voorraad'. Dat is een beetje jammer anno 2020.

Algemeen

Als ze leveren is er niet veel mis maar ze laten je rustig wachten op de spullen.

Verzending

Geen levering. Aanbieding Digione Signature voor 214 euro met koningsdag werd niet geleverd. Later onder mom van Corona. Elders dan maar besteld. Daarna wel weer beschikbaar maar toen al geld terug gevraagd na 2 maanden wachten.

Klantenservice

Correct zolang ze geen spijt krijgen van eigen aanbieding zoals blijkt.

Algemeen

Een Raspberry Pi 3B besteld en een paar dagen later nog een voeding.
Commnunicatie was duidelijk, website werkte prima.
Produkt was zoals verwacht en werkt perfect!

Verzending

De spullen werden snel en goed verpakt geleverd.

Algemeen

Raspberry pi 4 besteld. Ze kunnen wel mooi op de website zetten volgende dag in huis maar het heeft bij mij van zaterdag tot vrijdag geduurd tot het verstuurd was. Product stond gewoon op voorraad.

Het aller ergste is nog wel dat ze een fragiel product van 60 euro gewoon in een bubbeltjes envelop stoppen, niet eens een brievenbus pakketje, nee gewone post. Het doosje was helemaal kapot en de io pinnen hadden gaten achtergelaten. Dit is niveau AliExpress jongens.

Verzending

Zoals hierboven gezegd, erg langzame verzending en slecht verpakt. Ga naar een ander.

Algemeen

Al een aantal keer besteld en uitermate tevreden over de correcte prijs, snelle verzending en dit maal ook over de klantensupport.

Klantenservice

Twee items uit mijn bestelling stonden in back-order en na een klein mailtje gestuurd te hebben, konden alle overige items uit mijn bestelling al verstuurd worden zonder meerkost.
Uiteindelijk heb ik zelf de twee resterende items uit mijn order geannuleerd en kreeg ik het bedrag netjes terug betaald. Hierbij was PayPal echter wat traag in het verwerken en ook hier heeft de klantendienst me goed in bijgestaan.
Tot slot had ik in mijn order nog een item met een productiefout en ook hier heeft de klantendienst zonder aarzelen snel een vervangend product opgestuurd.

Algemeen

Vorig jaar heb ik een slimme meter set gekocht; Een voorgeinstalleerde raspberry pi met domoticz software, om een slimme meter te loggen.
Dat werkte prima, tot recent domoticz een update uitbracht.
Via google kwam ik er achter dat de laatste versie van domoticz niet werkt op debian 9.
Omdat ik het als kant en klare set gekocht heb, even contact gezocht met de winkel. Ze hebben me een nieuwe SD kaart opgestuurd met Debian 10, waarna alles weer prima werkt.

Verzending

SD kaart verzending in een stevige envelop, prima.

Klantenservice

Zie algemene beoordeling; prima support een jaar na verkoop, terwijl het niet de schuld van de winkel is dat de laatste update van domoticz niet werkt op debian 9.

Algemeen

Als je een beetje weet wat je zoekt kun je het over het algemeen wel vinden.

Verzending

Tja, nu 4 keer wat besteld en 3 keer een erg trage levering. Ondanks dat ik er altijd op let dat producten op voorraad zijn. Nu afgelopen weekend wat besteld en nog geen verzendbevestiging; het is inmiddels donderdag! Dan moet je niet op je website pronken met "vandaag besteld morgen geleverd". Navraag levert op dat het druk is - inmiddels heeft er enkele dagen een "het is druk, het kan langer duren" melding op de website gestaan (die stond er dit weekend absoluut niet), en inmiddels is die ook weer weggehaald. Dat terwijl ze blijkbaar nog steeds flink achterlopen.

Elke keer als ze een trage levering hebben, hebben ze wel 1 of ander excuus. Als je het "vandaag bestellen morgen leveren" niet waar kunt maken, roep het dan ook niet en/of breng je klanten op de hoogte (onderneem zelf actie, en laat niet de klant op je website kijken).

Daarom waarschijnlijk de laatste keer geweest dat ik besteld heb bij deze shop - de prijzen zijn normaal gesproken ook niet bijzonder, dus er zijn meer mogelijkheden.

1 2 3 ... 9

Scorekaart voor SOS Solutions

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg