SOS Solutions

66 producten en 80 uitvoeringen

Gebruikers over webshop SOS Solutions

Review toevoegen

Algemeen

Ik ben over een aantal zaken niet tevreden ten aanzien van de door Sos solutions geleverde diensten.
Ik heb bij hen gekocht:
- raspberry pi3B+
- UPS PIco HV3.0B
- 8000Mah batterij
- chyntech behuizing.

De behuizing heb ik op hun advies gekozen voor deze configuratie. Bij installeren bleek het geheel niet te passen. De combinatie met de batterij was te hoog. Zelfs voor een setup met 3 spacers.
Ik heb 2 spacers bijbesteld, maar met vier spacers passen de schroeven niet meer. Ik heb nu dus een open/losse behuizing. Het advies om dan maar naar een bouwmarkt te gaan, vind ik absurd.

In deze behuizing past deze setup überhaupt niet. Met geen mogelijkheid erin te krijgen. Ik heb het kunststof van de behuizing bij moeten slijpen om alles er in te passen. Nu zit de rpi met ups er nog los in. Waardeloos.

De 8000Mah batterij stond vermeld als een LiPo en LifePo4. Beide kan niet. Bij navraag zou dit een LifePo4 zijn geweest. Echter het voltage klopt daar niet bij. (4,2volt). Ik heb de behuizing open gemaakt en nog eens goed gekeken. Het is toch een LiPo batterij. Verkeerd advies. Ik heb niet de indruk dat ze enig idee hebben wat ze verkopen!

Ik kocht deze configuratie in 1 hand om deskundig advies te krijgen. Bijvoorbeeld over het solderen van de golden reset pin. Nu blijkt, na uitgebreid onderzoek van mijn kant, dat de door hen verkochte UPS PIco HV3.0B niet de plus variant betreft. De UPS PIco HV3.0B+ dus. Die laatste heeft namelijk een uitsparing voor de golden reset pen op de juiste plek (p4) voor de door mij bij hen gekochte raspberry pi3B+. De reset pin kan ik nu dus niet solderen! Dat is balen, want daarmee mis ik functionaliteit van de UPS pico. Dat hadden ze me wel mogen vertellen. Dan zou ik deze setup niet bij hen gekocht hebben.

Al met al ben ik zeer ontevreden over de diensten van SOS Solutions.

Verzending

De voorraad informatie op de website bleek niet te kloppen zodat de raspberry pi3B+ een dag later verzonden werd. Maar daar is nog overheen te komen.

Klantenservice

Het contact met de klantenservice verliep vriendelijk en in eerste instantie leek men ook deskundig. Maar later bleek dat ze toch niet het juist eadvies hadden gegeven.

Algemeen

5 september bestelling geplaatst voor een Raspberry pi 3 B+ met domoticz. Omdat ik hem graag snel binnen wou hebben daar besteld. Op de site stond voor 17:00u besteld volgende dag in huis. 6 september kreeg ik een mail dat de bestelling volledig was verzonden. Dinsdag 11 september nog steeds niks binnen. Gemaild wanneer ik het pakketje kon ontvangen. Ik kreeg een mail terug dat er wat fout was gegaan en dat de bestelling nog niet was "geimporteerd" in hun inpaksysteem. Bestelling is 12 september (nogmaals) verstuurd en had hem de 13e binnen. Dus helaas is het niet altijd voor 17:00u besteld volgende dag in huis.

Verzending

Product was goed verpakt. Verzendbedrijf is niks mis mee.

Klantenservice

Wel een snelle reactie op mijn mail. Alleen een wat kort bericht met weinig uitleg hoe het fout kon gaan.

Algemeen

Veel producten en mooie website. Scherp geprijsd. Als je bij hun besteld en je ziet In voorraad kijk dan ook goed of je een aantal ziet. Is er geen aantal aanwezig en je ziet … dagen word verzonden dan hebben hun deze niet op voorraad. Maar er word wel in voorraad aangetoond. Beetje verwarrend en misleidend. Dus een tip van mij Kijk erg goed voordat je iets betseld. Vooral als je dit snel nodig hebt,

Verzending

Voorraad op website niet te vertrouwen. “In voorraad” bestekend bij hun nog even bestellen bij leverancier. Daarom word er ook aangegeven 6 dagen levertijd. Dus erg verwarrend. Wand als je besteld en er is voorraad verwacht je in Nederland dat je deze binnen 1 a 2 dagen in de bus krijgt. Zo te zien hanteren hun een ander methode voor voorraad. En wat ik lees hier kwa reviews hebben meerde het zelfde probleem als ik

Klantenservice

Heb navraag gedaan over mijn bestelling. En moet zeggen goede response tijd. En gaan ook meteen op onderzoek uit.

Algemeen

Ik ben bij de winkel langs geweest om een Raspberry PI 3B+ te kopen. Nette winkel, vriendelijk personeel met voldoende kennis van zaken.

Algemeen

Hier een Raspberry Pi 3 B+ met lader en case besteld. De 3 waren snel binnen, maar na het in elkaar schroeven van de raspberry en case bleek de raspberry kapot te zijn, hij deed niks alleen een rood lampje. Na contact te hebben gehad met SOSsolutions kon ik hem retour zenden en zou ik na controle een nieuwe krijgen. Na 3 dagen had ik al een nieuwe binnen.
Na deze te hebben getest zonder case werkte deze wel. Echter, na het in de case zetten bleek deze de boosdoener te zijn. Omdat het een aluminium case is, leek hij sluiting o.i.d. te maken met de Raspberry en deze functioneerde daarna niet meer. Na weer contact te hebben gehad via whatsapp kon ik hem weer retour sturen en kreeg ik weer redelijk snel een nieuwe.

Verzending

Producten kwamen netjes verpakt binnen. De eerste in officieel Raspberry doosje, de overige twee in blanco kartonnen doosjes.

Klantenservice

Snel te woord gestaan via whatsapp en goed geholpen met de retouren.

Algemeen

Vorige week heb ik 3 artikelen besteld waarbij duidelijk staat: OP VOORRAAD. Duurt nu bijna een week voordat ze het verzonden hebben. Zelfde onderdelen besteld uit AMERIKA van Adafruit zelf, en deze zijn al na 4 dagen via DHL door mij in Amsterdam ontvangen. Bij navragen wordt ik kortaf tewoord gestaan," ja, u kunt zien dat er binnen 6 dagen staat"....1x en NOOIT weer.

Verzending

Nog steeds niet ontvangen/verzonden terwijl het op voorraad zou zijn.

Klantenservice

Met een ongeinteresseerde stem werd mij kortaf mede gedeeld dat ook al is het op voorraad zij er 6 werkdagen over mogen doen om het te verzenden. Na de groet werd door haar de verbinding verbroken.

Update: Op dit moment van schrijven 10.30h is de telefoon van hen zelfs compleet onbereikbaar op een normale werkdag.

Update 2: Blijkbaar kan de website niet aangepast. Op voorraad is dus NIET op voorraad.

Algemeen

Op zich ging het altijd wel leuk bij SOS, maar ze zijn mijn vertrouwen kwijt door een opstapeling van fouten. Dit is een fout in facturatie dat ik zelf helemaal heb moeten narekenen en het ontvangen van spam zonder dat ik me aangemeld heb.
Daarnaast is de kwaliteit van hun white label producten erg slecht. SD-kaartjes die snel kapot gaan als voedingen die doorbranden. Hier zou ik absoluut voor kwaliteit kiezen, dus buiten SOS om.

Verzending is verder prima

Klantenservice

Helaas worden nacalculaties slecht berekend. Als ik niks had gezegd had ik bijna vijf euro teveel betaald. Goed controleren dus!

Tevens hebben ze hun administratie (-systemen) niet op orde waardoor ik, ondanks ik heb aangegeven van niet, toch spam ontvang van ze. Tot meerdere malen.

Beste Evanescent,

Vervelend om te horen! Zou u uw email adres kunnen laten weten, dan kan ik voor u kijken of u nog in de nieuwsbrieven lijst staat. Zo ja dan zal ik uw emailadres verwijderen uit ons systeem.

Ik kan zo niet zien wat uw bestelnummer is,
U heeft bij ons altijd 2 jaar garantie en mocht er een voeding/SD of een ander product defect raken vervangen wij dat uiteraard voor een nieuwe product.
Als dit nog niet is gebeurd, kunt u contact opnemen met onze klantenservice shop@sossolutions.nl en dan gaan wij dit meteen voor u regelen!
Excuses voor het ongemak!

Algemeen

Duidelijke website en snel een email ontvangen met de factuur en een link om mijn pakket te volgen. Volgende dag had ik de Raspberry Pi 3B+ thuis.

Verzending

Woensdag besteld en de volgende dag via Postnl netjes ontvangen.

Algemeen

Maandag avond laat een behuizing & voeding besteld voor een Raspberry Pi 3 plus een Flirc ir usb reciever. Bestellen verliep vlekkeloos en was zo gepiept. Dinsdag werd dit netjes verzonden en woensdags dus al binnen Helemaal prima en zoals verwacht.

Verzending

Bestelling werd geleverd en een stevig doosje en daar zaten voldoende aan bescherm materiaal in om de onderdelen goed te beschermen onderweg, ook helemaal goed.

Klantenservice

Toch viel mij de behuizing direct uit elkaar bij het uitpakken. Hier bleek één van de 3 plasticpinnen uit de klik constructie al krom te zijn. Misschien was dit een exemplaar die eerder was ingeruild door iemand die te veel is wezen breken, of productie foutje. Geen idee, maar ik kan er weinig mee.

Direct contact opgenomen met hun klanten service via Whatsapp. Binnen 7 minuten had ik al een response, en wordt er direct (kostenloos) een nieuw exemplaar opgestuurd. De "oude" mag ik weggooien dus geen extra verzendkosten voor mij. Prima nette oplossing, erg blij mee. Ik zou hier een volgende keer zo weer bestellen!

Slechte klantenservices!!

Zondag een 3A Micro-USB via stopcontact besteld en het product is op voorraad staat er. Dus prima tot nu toe alles goed. Besteld en product komt dinsdag binnen. Maandag laat in de avond krijg een bericht binnen dat mijn bestelling niet op voorraad is en voor levertijden ik moet kijken op de website. Op de website staat vandaag besteld dinsdag binnen. Dus het product is op voorraad lijkt me dan. Toch maar klantenservices gemaild hoe het zit. Kreeg reactie terug dat ik voor levertijden op de website moest kijken. Terug gestuurd dat ik hem dan al binnen zal moeten hebben. Toen kreeg ik terug dat het minimaal nog 1,5 week gaat duren voordat mijn product binnen komt, omdat die niet op voorraad is. Bij deze meteen terug gestuurd dat ik per direct mijn order cancel en mijn geld terug eis.

Hier begon de ellende dus... Boze reactie terug gehad dat ze de voorraad niet kunnen aanpassen op de website en dat het niet mogelijk is dat je het kan bestellen momenteel. Als je hem nu wilt bestellen dan krijg je een melding. (Even de mail netjes vertaald naar normale zinnen)

Echter kreeg ik geen melding en als ik het nu weer bestel krijg ik ook geen melding....

Nadat mijn mailtje verstuurd is is ineens hun website aangepast en staat er een bericht boven de bestel knop dat het leveren langer duurt. (bestellen zonder melding krijgen is nog steeds mogelijk)

Na nog wat boze mailtjes heen en weer kan ik niks anders dan mijn order cancelen en een slechte review geven.

Bestel nooit bij dit bedrijf, want zodra er iets aan de hand is, sta je er helemaal alleen voor en kun je fluiten naar je geld of product.

Eind conclusie, mijn order is gecanceld en krijg me geld terug. Bedrijf reageert op geen enkel mailtje meer...

Verzending

Product besteld terwijl die op voorraad was, maar dan krijg je 1 dag laat in de avond te horen dat die niet op voorraad is??? Zie stukje van algemene beoordeling.

Slechte klantenservices!!

Beste Erwin,

Wat een ontzettend vervelende situatie, en uiteraard niet goed te praten,
Wij hebben uw case intern besproken.

De manier van aanpakken is niet juist geweest, onze excuses hiervoor!

We hebben in de desbetreffende periode problemen gehad met onze backorder functie, dit is inmiddels opgelost.

Ik zag dat u gebruik heeft gemaakt van uw cadeaubon.
Nogmaals onze welgemeende excuses.

Algemeen

Een raspberry 3B+ setje besteld tijdens Pasen. Meegedaan aan de eieren-zoekactie op SOS Solutions website en 15% korting meegenomen.
Kan werkelijk geen punt benoemen welke verbetering nodig heeft.

Verzending

Verpakt in stevige doos, opgevuld met papier zodat niet alles door de lucht vliegt tijdens transport.

Algemeen

Ik probeer al bijna een maand contact te krijgen omdat mijn account niet meer werkt. Op email en Facebook reageert SOS blijkbaar niet, en telefoneren doe ik principieel niet.

Klantenservice

Dat is erg vervelend Robert, Kunt u mij uw email adres en naam laten weten dan gaan wij meteen kijken wat er mis is met uw account!

Deze reactie, na drie maanden (!) is uiteraard veel te laat en het probleem deed zich na enkele weken niet meer voor. Dat neemt niet weg dat ik de producten bij een concurrent besteld heb die wél een werkende klantenservice had. Recentelijk heb ik ook mijn account bij jullie laten verwijderen. U hoeft geen moeite meer te doen.

Algemeen

Super fijne ervaring met SOS Solutions, al meerdere malen bestellingen geplaatst en altijd goed en vriendelijk geholpen bij vragen.

Goed!!

Algemeen

De nieuwe RPI3B+ starterkit besteld samen met Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB.
Producten zijn eenvoudig te vinden op de website en je komt vanuit de pricewatch ook bij het juiste product uit. Je krijgt een mailtje met de bevestiging van de bestelling en ook als het product verzonden is.

Verzending

Netjes verpakt en dag na de bestelling ook daadwerkelijk geleverd.

Algemeen

Erg slecht dan betaal je voor een mercedes-benz arocs en dan krijg je nep lego dus koop hier niks het staat op de site maar erg verborgen. Groeten de Boze Gebruiker die nu nog lamger mag wachten op lege

Wat vervelend dat u dit zo ervaren heeft.
Op de website zijn wij toch erg transparant hierin.

Wij geven hier duidelijk aan dat het niet om origineel lego gaat, maar wel 100% compatibel.
Lego heeft geen patent meer op de blokjes vandaar dat wij dit zo mogen aanbieden en voor een leuke prijs.

Algemeen

alles was perfect. ze hebben alles en geven wat je ziet. hebben een mooie site en is erg betrouwbaar.

Verzending

mooi, maar meegeleverde sdkaartje zat gewoon los in de doos. hij had erg makkelijk tussen de gleuven eruit kunnen vallen. was een beetje slordig.

Algemeen

Gisteren 2 SD kaartjes besteld van 8GB. Helaas ontbrak hierbij de verpakking en zat er geen adapter bij. Telefonisch is dit gelukkig wel opgelost en krijg ik deze alsnog toegestuurd. Maar het blijft natuurlijk wel erg vreemd.

Verzending

Verpakking ontbreekt van besteld product en is niet compleet .

Klantenservice

Probleem is wel opgelost.

Algemeen

Met Black friday een raspberry pi starter kit besteld, betaling ging prettig, snel geleverd. Je verzuipt wel een beetje in de site, het was dat ik op die ene aanbieding afkwam en gelijk doorklikte, want god wat een hoop varianten en accesoires verkopen deze mensen.

Verzending

Verzending in een envelop waardoor de doos van de pi licht beschadigd was bij aankomt, ingedeukt karton. De pi zelf was gelukkig oke.

Klantenservice

Het SD kaartje was defect. Ik heb een mailtje gestuurd met wat te doen, werd me verteld om een rma nummer aan te maken en onder vermelding daarvan terug te sturen. Bij de RMA kon je aangeven wat je graag wilde dat er gebeurde. Ik had het SD kaartje, om te testen, zelf vervangen met eentje uit een oude camera dus ik had geen nieuwe nodig. Kwam er wel achter dat een extra HDMI kabel geen overbodige luxe is (om de pi met een scherm te verbinden). Heb dus gevraagd om een kabeltje ipv geld terug. Kreeg een paar dagen na verzending een mailtje met dat de rma in behandeling was en weer een paar dagen later een HDMI kabel. Mooi opgelost!

Algemeen

Producten zijn nooit op voorraad, SD-card's zijn echt foking slecht, klantenservice reageert nauwelijks tenzij je ze 1000x spamt

Verzending

Levering extreem laat, zonder enige communicatie vanuit hen zelf, je moet er zelf achteraan

Klantenservice reageert nauwelijks, pas na 1000x spammen of 100x mailen
enige wat ze goed kunnen is meteen je geld stelen

Algemeen

Met enige regelmaat hier eerder wat besteld. Bestellingen gedaan zonder account maar dat werkte altijd prima.

Klantenservice

En hier gaat het helemaal mis.

Ik heb een slimme meter kabel besteld hier. Op 2-11 gaat deze stuk en dus doe ik een melding over dit defecte artikel aangezien het nog in de garantie moet zitten. Je krijgt overigens wel keurig een mail dat je mail ontvangen is en dat er binnenkort iemand contact met je opneemt.
Omdat ik die dag geen reactie krijg en of ik niet kan wachten bestel ik alvast een nieuwe.

- Op 6-11 word gevraagd naar een bestelnummer, als Brit deze heeft kan ze kijken wat ze kan doen. Ik meld dat ik die niet heb omdat ik geen account heb.
- Op 14-11 stuur ik maar eens een reminder aangezien ik niks meer hoor.
- 15-11 krijg ik dan weer de vraag naar een bestelnummer. Aangezien ik dit niet heb stuur ik een screenshot mee van de Paypal betaling en meld ik tevens dat ik geen factuur heb en ook niet ontvang.
- Op 16-11 ontvang ik de factuur......... Niet dat ik hierop zit te wachten maar het kan handig zijn.

Hierna hoor je niks meer. Over het in de eerste instantie besproken defect wordt niet meer gerept. Je zoekt het maar uit met de k kabeltje.

1 2 3 ... 8

Scorekaart voor SOS Solutions

Algemeen Score: 3
Verzending Score: 3.5
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 5 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg