Alternate Belgie

8.342 producten en 10.148 uitvoeringen

Review door v.jonas , dinsdag 1 december 2015 09:51

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

980ti gehaald. leuke service en weetjes megedeeld zoals step up program van EVGA. Betaling vlot verlopen en nu genieten van het product.

Klantenservice

Stevige wachtrij in de showroom, maar gelukkig kan je de ogen strelen met de uitgestalde producten.

Gepost door AlternateBE, donderdag 3 december 2015 08:59

Leuk om te horen! Tot de volgende!

Review door Inrage , maandag 30 november 2015 16:22

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

GTX970 gekocht, zelf bepaald wat ik zou kopen. Gewoon even laten checken of het geen conflict met andere hardware zou geven. Verkoper heeft dit even gecheckt en het was in orde. Niet dat ik dat zelf niet wist, maar mocht ik toch problemen ondervinden, je weet maar nooit...

Bijna de beste prijs in BelgiŽ (beste was 19§ goedkoper...), feit dat het op de weg van naar het werk lag gaf de doorslag, geen verzendingskosten moeten betalen dus.

Leuke winkel om even in rond te kijken tijdens het wachten. BBQ spullen in een IT store...

Klantenservice

Mijn vorige gfx kaart laten testen bij de helpdesk/klantenservice. Erg junior persoon hier en leek iedereen te behandelen als abslute computer leek, ook al omschrijf je het probleem in detail met de nodige technische termen en stappen die je zelf al geprobeerd hebt om het op te lossen. Vorige klant leuk er net zo over te denken met het nodige rollen van de ogen...

Al bij al wel vriendelijk behandeld. En kaart bleek wel stuk te zijn (2 maand buiten garantie, zuur...)

Gepost door AlternateBE, maandag 30 november 2015 16:31

Hoi, bedankt voor de goede review. Tot de volgende aankoop!

Gepost door AlternateBE, maandag 30 november 2015 16:31

Hoi, bedankt voor de goede review. Tot de volgende aankoop!

Review door Daeley , woensdag 25 november 2015 17:11

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 1

[Update]

Na het plaatsen van deze review, heeft men contact met mij opgenomen met voorstel tot terugbetaling of inwisseling naar andere Fury X videokaart. Ik heb maar voor terugbetaling gekozen omdat de kaart elders intussen aanzienlijk in prijs is gedaald. Het heeft dan nog een week geduurd alvorens ik eindelijk mijn geld heb teruggekregen. Ik blijf het jammer vinden dat ze volhouden dat ze zelf alles correct hebben gedaan, daarmee ben ik het niet eens. Maar goed, mijn lijdensweg is ten einde, en hopelijk hebben ze eruit geleerd.

[Origineel bericht]

Ik kan deze winkel met de beste wil van de wereld niet aanraden. Ik heb hier een duur product gekocht dat een defect bleek te hebben. Het defect werd ontkend, er werd gesuggereerd dat het aan mij lag. Uiteindelijk nemen ze het toch terug voor garantieafhandeling. Dat is ondertussen bijna 2 maanden geleden en nu antwoorden ze zelfs niet meer als ik vraag of ze een idee hebben wanneer het eindelijk eens in orde gaat komen.

Klantenservice

op 01/10/15 kocht ik bij Alternate een XFX R9 Fury X (749 euro). Helaas bleek deze van de eerste serie, want de pomp maakte een verschrikkelijk piepend geluid (zoals ook door Tweakers opgemerkt in hun review trouwens). Niet zo erg tijdens het gamen - dan werd het redelijk overstemd door de fans - maar bij gewoon desktopwerk ronduit onuitstaanbaar, ik kreeg er na 5 minuten letterlijk hoofdpijn van. Eventjes de kaart geÔnspecteerd, en ja hoor, stickertje op de pomp liet duidelijk zien dat dit een 1st gen was.

Dus ga ik de dag erna (02/10/15) terug naar de winkel met de kaart. Vriendelijke tech-support man ging er even naar kijken en nam de kaart mee naar achter. Na 15-20 minuten (moest dit echt zo lang duren?) komt de man terug en beweert hij dat het toch allemaal zo erg niet is. Hij zegt dat hij de kaart even onder load heeft gezet en dat het dan bijna niet te horen is. Jaaaa... niet echt naar het probleem geluisterd dus. Ik wijs hem daarop, maar hij blijft ontkennen dat er een probleem is. Ik probeer hem erop te wijzen dat dit een gekend probleem is met de eerste generatie Fury X, waarop de man koudweg beweert dat dit al een 2e gen exemplaar is! Beetje liegen is dus blijkbaar ook geen probleem... Ik sta erop dat ze de kaart terugnemen, maar de man beweert dat dit niet kan. Na wat discussiŽren stelt hij voor de kaart in garantie op te sturen naar XFX. Hij verteld me dat deze procedure 2-3 weken kan duren. Teneinde raad ga ik hier dan maar mee akkoord.

Na 3 weken heb ik nog steeds niks gehoord. Ik stuur een mailtje en krijg antwoord dat ze nog niks van XFX hebben gehoord. Ik dring wat aan op een concrete termijn en vermeld mijn negatieve ervaring bij het terugbrengen van de kaart. Ik krijg een voorzichtige verontschuldiging, en de boodschap dat het bij XFX soms wat langer kan duren, tot 4-6 weken.

Na 6 weken, nog steeds niks gehoord. Pikant detail: ondertussen kun je de kaart al terug via de webshop bestellen, na enkele weken 'onbeschikbaar' te zijn geweest.

Na ruim 7 weken (23/11/15) ben ik het beu en stuur ik nog eens een mailtje om te horen of ze nu eindelijk al iets meer weten. Ik krijg geen antwoord. 2 dagen later (25/11/15, vandaag dus) stuur ik nogmaals een mail. Ik vermeld dat ik mijn ervaring op Tweakers zal posten. Wederom geen antwoord. Blijkbaar vind men het normaal dat 2 maanden moet wachten normaal en moet ik niet moeilijk doen? Ofwel is 749 euro een kleine aankoop voor Alternate, niet echt de moeite waard om op te volgen.

Maar dat is dus de situatie. Momenteel ben ik 749 euro kwijt, en heb ik geen videokaart in handen.

Gepost door AlternateBE, donderdag 26 november 2015 09:43

Hoi, bedankt voor uw feedback, wij vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden met onze service.

Ik heb even nagevraagd wat het probleem is en helaas valt 'coil whine' niet onder garantie zoals eerder vermeld aan de servicebalie.
We hebben het onder voorwaarden gestuurd naar de fabrikant om toch na te zien.

Helaas is de herstellingstermijn van 2-3 weken een indicatietermijn, dit is sterk afhankelijk van hoe lang de fabrikant nodig heeft om uw zaak te behandelen, onze excuses alvast voor de niet nageleefde herstellingstermijn.

Mijn collega's nemen contact met jou op voor de verdere afhandeling.

Vriendelijke groetjes.

Review door Phuncz , maandag 16 november 2015 17:16

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

In Juli 2015 een modem-router besteld, dit ging gemakkelijk en vlot qua bestelling en afhandeling. Alles correct en duidelijk !

Verzending

Verzending ging vlot, de eerste werkdag na bestelling (in het weekend) al verzonden en de volgende dag in huis, meer kan ik niet verwachten voor Belgische levertermijnen. Goed verpakt en product in goede staat ontvangen.

Klantenservice

Na problemen met het toestel van het begin heb ik dit met de fabrikant zelf dit proberen op te lossen maar maanden later bleek dat zij het ook niet meer wisten. Contact met Alternate opgenomen, terugstuurformulier ingevuld en opgestuurd.

Twee werkdagen later kreeg ik een telefoontje van een heel vriendelijke medewerker van Alternate om te melden dat het pakje goed was aangekomen en dat ze het binnenkort gingen onderzoeken. Ik legde de speciale situatie uit van het probleem en dit werd genoteerd.

Dezelfde dag werd ik gebeld door dezelfde vriendelijke medewerker om te melden dat ze ook geconstateerd hadden dat het apparaat defect was en dat een nieuw exemplaar dezelfde dag nog verzonden werd.

Zeer leuke afhandeling en een voorbeeld voor elke service dienst !

Gepost door AlternateBE, maandag 16 november 2015 17:22

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop!

Review door Michster , vrijdag 13 november 2015 20:44

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Mooie prijs, snelle levering, zeer redelijke verzendkost. Overzicht en rangschikking van de producten op de website kan beter, maar het aanbod is ruim en prijsgewijs redelijk.

Verzending

trackingcode bijgeleverd, deftige verpakking gebruikt

Gepost door AlternateBE, zaterdag 14 november 2015 09:34

Heel tof om te horen! We appreciŽren uw mening. Groetjes

Review door lenny789 , dinsdag 10 november 2015 08:51

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik heb hier een case gekocht voor mijn game pc , je had heel veel keuze van betalingsmogelijkheden. Ook was het de volgende dag al smorgens geleverd !

Echt heel tevreden.

Verzending

Bestelling was er binnen 24 u !

Klantenservice

Enkele info gevraagd via mail , en ze leggen het goed uit en blijven steeds vriendelijk !

Gepost door AlternateBE, dinsdag 10 november 2015 09:04

Bedankt voor de goede review!

Review door Gemini650 , zaterdag 7 november 2015 11:48

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

De prijzen zijn correct in verhouding met andere winkels, het assortiment eveneens.
Dienst na verkoop werkt ook top.

Review door Maffie500 , zaterdag 31 oktober 2015 21:14

Algemeen

Een nieuw toetsenbord gekocht.
Gisteren besteld en vandaag geleverd.
Niks aan te merken op de levering maar verzendkosten moeten betalen en dan nog eens extra kosten om te laten leveren op een zaterdag vind ik er een beetje over.
Het ging tenslotte over een bedrag van 165§.

Verzending

Levering was zeker op tijd binnen.

Review door azerty1990 , vrijdag 16 oktober 2015 09:11

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Niet de goedkoopste prijzen.
Website is volgeduwd. Veel producten niet in voorraad.
Voorraad indicators werken niet in real-time.
Verzendkosten voor een order van 1030 euro?
Late verzending, lange verwerking.
Vriendelijk in communicatie, slecht in uitvoeren.

Verzending

De winkel her-definieert de term 'valse reclame'.
Voor 22.00 besteld volgende dag in huis is een leugen.

Klantenservice

Vriendelijk in uw gezicht, maar doen niets aan uw problemen.

Review door BuGGeR95 , donderdag 15 oktober 2015 20:04

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Bestellen ging vlot net zoals de levering.
De dag erna had ik het product al thuis afgeleverd gehad.

Review door LosingAllHope , dinsdag 22 september 2015 21:18

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 5

Ik heb al dikwijls besteld bij Alternate maar deze keer een eerste keer contact genomen voor een retour.

Het defecte product (een sdhc kaart, een jaar geleden gekocht) werd ter plaatse kort getest waarna inderdaad de conclusie was dat het defect was. Daarop kreeg ik direct een nieuw kaartje aangeboden en het verschil in prijs kreeg ik terug!

Prima service.

Review door KrazyJay , vrijdag 11 september 2015 13:13

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Ik kwam voor een noodoplossing voor mijn werkgever langs, ik had 2 straalantennes op dezelfde dag nog nodig omdat er een intra-site-glasvezelkabel doorgehaald was door externen en niet direct gelast kon worden. Omdat de juiste straalantennes alleen maar in Nederland en Duitsland op voorraad waren, werd door de verkoper gezocht naar een oplossing om direct te leveren via dropshipping of een koerier. Omdat er geen gepaste oplossing voorhanden was, heeft de verkoper mee gezocht in het assortiment of er alternatieven waren. Dat is uiteindelijk gelukt. Met Alternate.be heb ik in het verleden vaak zat slechte ervaringen gehad, maar deze keer was het echt dik in orde.

Klantenservice

Zie de algemene beoordeling.

Review door Deroderidder , donderdag 3 september 2015 21:04

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

De website op zich kan wel een opknapbeurt gebruiken, maar werkt vlot. Het aanbod is groot en de prijzen zijn meestal mee met de concurrentie.

Verzending

Ik had zelf een nieuw moederbord en processor besteld. de bestelling via de site ging vlot, en het was de volgende dag via Bpost geleverd. de producten waren goed verpakt.

Klantenservice

Het moederbord bleek beschadigd te zijn, en omdat ik in de buurt moest zijn kwam ik langs in de shop. het personeel heeft me vriendelijk geholpen, en na enkele keren opstarten bleek het gewoon terug te werken. bij thuiskomst bleek het echter opnieuw niet te werken. dit werd dan opgestuurd naar Altrenate, en ze gaven toe dat er ergens niet klopte. Omdat het moederbord niet in voorraad was hebben ze het geld teruggestort. Topservice!

Review door Netsensei , zaterdag 15 augustus 2015 14:27

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Ik kocht een Seasonic G-series 550w PSU. Besteld op vrijdag, maandag geleverd.

De website is een beetje druk qua layout en visueel minder aantrekkelijk dan pakweg Coolblue en Bol. Maar het aanbod is wel een pak groter en minstens zo scherp geprijsd. Registratie, bestellen en betaling verliepen allemaal vlotjes.

Verzending en levering verliepen correct en tijdig. Coolblue heeft wel een edge dat je daar een verzekerde levering (tijdstip kiezen - ook tijdens weekend) kan selecteren, dat zag ik toch niet meteen terug komen bij Alternate.

Verpakking van het pakket: grote kartonnen doos met plastic luchtzakjes en daarin de doos met de voeding. Stevig dus tegen erge schokken. Het nadeel van internet leveringen vind ik de grote hoop nutteloze plastic, met een milieuvriendelijke vulling hadden ze nog extra karma punten kunnen scoren.

Niettegenstaande de stevige verpakking bleek er in de PSU een losse schroef te wandelen in de case. Jammer. Zelf open schroeven of terug sturen zag ik niet meteen zitten. Ik oordeelde dat het schroef op zich niet zoveel kwaad kan aangezien het om een desktop gaat die nauwelijks verplaatst zal worden. Dus, gewoon zo gemonteerd. Ik vermoed dat het een productieprobleempje is, geen levering probleem.

All in all: best wel tevreden. Zou er nog bestellen in de toekomst.

Review door SanderH_ , zaterdag 1 augustus 2015 15:47

Algemeen

Bij Alternate een Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 besteld. Duidelijke website, vlotte betaling en afhandeling.

Verzending

Verzending was vrij snel te noemen. Ik mis enkel een "verwachte leverdatum" in de emails.

1 ... 4 5 6

Scorekaart voor Alternate Belgie

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2