Alternate België

8.708 producten en 10.644 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate België

Review toevoegen

Algemeen

Terplaatse geweest met defecte PC.Onmiddellijk nieuw moederbord gekregen.
Alles direct nagekeken en aangepast.
Aanvankelijk dacht men aan een defect ram geheugen.
Ben zeer tevreden over de service van Alternate. Alles was nog onder garantie.

Klantenservice

Top service! Mocht zelfs aan de andere kant van de balie komen om het nazicht mee op te volgen. Niet te geloven dat men onmiddellijk en terplaatse een moederbord uit de pc haalt, dit test en uiteindelijk een nieuw ter beschikking stelt.
Deze zaak verdient een gouden award. Ben een uiterst tevreden klant.

Dat horen we graag! Bedankt voor uw review.

Algemeen

Reeds meermaals iets besteld bij alternate. Goede prijs en goede kwaliteit (originele producten). Alternate is één van mijn vaste winkels om informatica materiaal te bestellen.

Verzending

Steeds snelle verzending, alles netjes verpakt.

Klantenservice

Zeer vlotte communicatie gehad zowel met alternate.nl als alternate.be. Vragen over aan te kopen producten (compatibiliteit ed) worden (per mail) zeer snel beantwoord. Ook telefonisch word ik steeds geholpen. Ook al een product moeten weersturen (paste niet in mijn case). Toen werd ik gebeld en kreeg ik voorstel voor ander product (dat wel paste) ofwel een bon. Zeer goede klantenservice! En ze hebben ook een winkel waar je kan afhalen als je het snel wil hebben.

Bedankt voor de leuke recensie!

Algemeen

De bestelling ging gemakkelijk, het product was op voorraad en de prijs was 10% lager dan alle concurrentie, dit heeft me gemotiveerd de knoop door te hakken ipv. nog even na te denken. De algemene ervaring was goed en ik ben een terugkerende klant (ook later).

Verzending

Donderdagavond besteld, zaterdag voormiddag geleverd, zoals verwacht met zaterdaglevering maar leuk dat het klopt (bPost he). Het product had zelf al een stevige verpakking, deze was onbeschadigd en het product was goed en wel aangekomen.

Bedankt voor uw review!

Algemeen

Wou oorspronkelijk een Intel M.2 540 1,2 TB kopen maar deze hadden ze niet in voorradig in de winkel (niet gecontroleerd voor ik ging dus eigen fout), gevraagd voor een Samsung 950 Pro 512 GB en werd gevraagd of mijn hardware NVME ondersteunde... Toch wel top dat ze voor je meedenken :-) uiteindelijk zeer tevreden van deze aankoop en de klantenservice

Klantenservice

Zie korte toelichting! :-)

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop

Klantenservice:

Zeer vriendelijke en helpvaardige "verkoper". Dringen zich niet en geven alternatieve. Kom je niet veel meer tegen.

Bedankt voor de lovende woorden!

Klantenservice:

Via "Tweakers" deze website gevonden. Zeer vlot alles doorgelopen. De meerdere betalingsmogelijkheden zorgen voor een vlotte afhandeling.

Super! Dat horen we graag. Tot de volgende aankoop!

Algemeen

Als bijna 10 jaar klant bij deze gevestigde waarde op het gebied van Personal computer en IT -toepassingen.. ze hebben me héél goed veder geholpen met keuzes te maken voor het bouwen van mijn eerste volledige pc, die ik daarna met veel zorg in mekaar gezet heb. Ik ben bij Alternate terecht gekomen door de zoektocht naar kwaliteit, betrouwbaarheid en markt conforme productprijzen!

Verzending

Nog maar één keer een product laten verzenden via deze webshop, ging probleemloos, en factuur mooi netjes op mail gekregen!

Klantenservice

Al een paar keer een RMA voor een product, (moederbord) moeten doen, ging probleemloos, en de vervanging is netjes aangemeld.. en ze zijn ook eerlijk als het product door eigen beschadiging, niet meer door de fabrikant teruggenomen gaat worden.

Bedankt voor de feedback!

Algemeen

Ik zat met een paar vragen, en deze werden door zeer vriendelijk & degelijk onderlegd personeel beantwoord. Zelfs een test van een SSD op mijn laptop werd uitgevoerd (kwestie van herkenbaarheid) zonder aankoopverplichting.
SSD die OK was mocht ik zelfs tot na 1 week omruilen.

Klantenservice

Ook na de verkoop kon ik in alle vriendelijkheid terecht voor degelijke technische ondersteuning, ik had wel even problemen met toegang tot de computer.
Dit werd zonder problemen degelijk opgelost !
Ook aan de telefoon werd ik vriendelijk & professioneel onthaald en geholpen, voor zover als mogelijk.

Over de verzending kan ik geen mening geven, gezien ik niet zover van Alternate woon en ter plaatse mijn aankoop heb gedaan.

Bedankt voor uw uitgebreide review, deze appreciëren wij enorm!

Algemeen

Prijzen worden netjes aangegeven bij vraag, je kan alles ook netjes terug vinden op de site zelf als je op voorhand wilt opzoeken etc.

Klantenservice

Mijn number one go to voor al myn multimedia needs , telkens zeer goede service en zeer goede klantenservice, tres content!

Dat horen we heel graag! Bedankt voor de leuke review!

Klantenservice:

Meerdere keren reeds besteld. Steeds snelle en correcte service. Ook voor bedrijf besteld, met correcte facturatie. Prijs tegenover concurrenten zit ook goed. Topper.

Bedankt voor de leuke review!

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe router, en na een zoekactie op google & tweakers kwam ik bij alternate terecht. De router die ik wou, kon ik ook in andere winkels krijgen, maar het voordeel was dat het al iets later op de avond was, en ik toch nog de dag later mijn router in ontvangst zou kunnen nemen.

Verzending

De router werd met de post opgestuurd, en effectief, een dagje later om 9u 's ochtends stond de postbode aan de deur met mijn pakketje.
Pakketje was goed ingepakt, en beantwoorde volledig aan mijn verwachtingen, ik werd ook via email op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling (ook al lag in ik mijn bed op dat moment ), dus alleen maar positieve commentaar van mijn kant.

Dat horen we graag! Bedankt.

Klantenservice:

Voor de bestelling had ik vragen en daar kreeg ik na enkele uren antwoord op. De contactpersoon was vriendelijk en gaf kort maar krachtige antwoorden.
Na de bestelling (donderdag) had ik nog bijkomende vragen die ik niet direct op de website kon terug vinden. Hiervoor ging ik dus in reply op de voorgaande e-mails.
Na een dag had ik nog steeds geen antwoord, wat me natuurlijk verbaasde.
Dan maar opnieuw een e-mail gestuurd zonder in reply te gaan op de voorgaande en dus zo een nieuw "ticket" te creëren. Hier kreeg ik dan wel antwoord op.
Ondanks dat de contactpersoon redelijk verward was, kreeg ik toch de antwoorden die ik zocht (steeds binnen het uur antwoord). Dit is dus de dag na de bestelling. Bij de GPU stond er dat ik 10 dagen moest wachten. Tegen de avond (vrijdag) kreeg ik al een sms dat alles in orde was en ik kan langs komen.
werkpunt:
- oudere tickets worden minder snel behandeld?
- Bij de bevestiging van order (e-mail) kon ik geen extra informatie vinden die betrekking heeft tot het afhalen in de showroom. > max. 14 dagen kans op afhalen,..
_____________________
Vanwege mijn wantrouwen in leveringen ben ik zelf naar de showroom gereden. Ruime parking, duidelijk om te zien waar het is.
Bij het binnen gaan werd ik vriendelijk aangesproken door een jongeman. Hij heeft verzocht om mijn gegevens op de computer in te vullen en nadien even te wachten. De producten waren na nog géén vijf minuten van de rolband gekomen. We hebben dan nog samen eens overlopen of alle producten wel juist waren. Geen enkel probleem ervaren, alles werkt perfect.

Bedankt!

Klantenservice:

Het was zeer makkelijk mijn bestelling te plaatsen. Alternate heeft een heel ruim aanbod. Veel keuze tussen verschillende mogelijkheden voor hetzelfde soort product waardoor er goed te overwegen valt welk je juist wil.

Bedankt voor uw review!

Klantenservice:

Al jaar en dag zakelijk klant bij Alternate. Alleen maar zeer goede ervaring mee. Snelle en verzorgde verzending. Bij problemen/RMA zeer snelle respons en vlotte afhandeling. Zeer positieve en prettige samenwerking.

Bedankt voor de positieve review! Tot de volgende aankoop.

Algemeen

Be Quiet fan en voeding gekocht, overzichtelijke mooie site. Was niet de goedkoopste op het internet, maar omdat ze een fisieke winkel hebben toch een eerlijke prijs.Het verschil met de goedkoopste was dan ook minimaal.

Verzending

Goed verpakt en snelle levering.

Bedankt voor de eerlijke review!

Algemeen

Mijn betaling met de kredietkaart werd geweigerd, maar er werd geen reden opgegeven.
Na een aantal keer proberen toch maar de telefoon genomen en gebeld met Alternate. Bleek dat de betaling geweigerd werd omdat ik via een Nederlands IP adres bestelde... Op zich wel goed dat ze zo'n beveiliging inbouwen, maar dat zou wel gemeld mogen worden bij de weigering...
Voor de rest liep alles zeer vlot.

Klantenservice

Snel en vriendelijk geholpen ivm betalingsproblemen.

Bedankt voor de feedback en de leuke review.

Algemeen

Snelle en makkelijke zoekfunctionaliteit zorgden voor een vlot bestelproces. De twee onderdelen (een nieuwe harde schijf en een USB-SATA-adapter) waren makkelijk te vinden met voldoende informatie op een logische plaats.

Verzending

De mogelijkheid om het pakje te laten leveren bij een Postpunt helpt heel veel, en ging ook vlot - zoals het zou moeten.

Bedankt voor de positieve review!

Klantenservice:

Vrijdag SSD schijf bestelt van Samsung. Heb aangegeven dat ik deze dinsdag wou toekrijgen. Dinsdag rond de middag werd deze geleverd op mijn werk.

Zo hoort het! Bedankt voor de fijne review.

Klantenservice:

Besteld om 15h, volgende ochtend om 9h uur geleverd. Had een extra vraag, klantendienst had binnen het uur gereageerd.

Bedankt voor de fijne review!

Algemeen

Ik heb een eigen systeem samengesteld en de assemblage overgelaten aan Alternate. Zeer tevreden over de afwerking! Ik zou Alternate zeker aanraden om uw eigen desktop samen te stellen.

Verzending

De assemblage was ruim binnen de voorgestelde leveringsdatum klaar. Ik ben wel zelf alles gaan ophalen in de winkel.

Klantenservice

Zeer tevreden over de toelichting en een snelle feedback op vragen via mail.

Bedankt voor de leuke review, veel plezier met uw PC!

1 ... 6 ... 9

Scorekaart voor Alternate België

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie