Alternate België

8.597 producten en 10.523 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate België

Review toevoegen

Algemeen

Goede serivce maar moest toch zelf bellen wanneer er een probleem was bij de pc samenstelling.

Klantenservice

Bedankt voor jouw feedback!

Klantenservice:

Zoals altijd zijn de vele items voldoende op stock. Voor de uitzondering die eens ontbreekt, is er altijd wel een ander alternatief voor handen. Prijzen zijn meestal zoals bij de goedkopere leveranciers.

Bedankt!

Algemeen

Gaat vlot en veilig met betaalkaart via je eigen bank. Alleen spijtig dat hette betalen bedrag onmiddellijk wordt geïnd, niet als de levering vertrekt.

Verzending

Was via DHL, waarvoor ik moest bijbetalen. De meeste concurrenten geven die gratis boven een bepaald bedrag. Kwam er dan nog bij dat van de 5 bestelde producten, er 1 geopend was en 1 beschadigd. Om eerlijk te zijn doet Alternate toch nog moeite om je het product gratis terug te laten sturen. Kwaliteit van levering via DHL is niet aan te raden.

Klantenservice

Ze blijven moeite doen om bij defecte/beschadigde producten deze in te wisselen en zijn steeds bereid contact met je op te nemen met een geruststellend antwoord en actie als resultaat.

Hoi, bedankt voor de feedback!

Algemeen

Vlotte webshop die bij de minste problemen een uitstekende service kan bieden. Zelfs het aanpassen van bestelling verloopt zonder problemen. Verzending is altijd zeer stipt geweest en ik heb bij 10+ bestellingen nog nooit een kapot onderdeel gekregen. Enorme aanrader!

Verzending

Voor 22u besteld is de dag erop geleverd, zoals vermeld op de site. Niks aan toe te voegen want dit was oorspronkelijk de reden waarom ik begon te bestellen op Alternate.be.

Klantenservice

Twee maal een aanpassing moeten doen aan de bestelling, zonder problemen en altijd vriendelijk en persoonlijk gecontacteerd geweest.

Bedankt! Veel plezier met jouw GTX 1080!

Algemeen

Alternate is een prima shop, hebben zeer veel op voorraad en zijn altijd enorm snel qua bestelling & verhandeling, een aanrader als het hier op aankomt.

Echter, dit is nu al de 2de keer dat me dit overkomt.
Na een product te kopen, kijk ik enkele dagen later terug op tweakers en zie ik dat de prijs van het product bij alternate het allerduurste is. Zelfs 42EUR! meer dan de goedkoopste basisprijs....
Dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen voor zo een bedrijf.

Product en wat ik bedoel: https://tweakers.net/pric...e-radeon-rx-480-8gd5.html

Aangezien er hier geen rubriek is qua prijs ben ik genoodzaakt hier wat minder "sterren" te geven.

Verzending

Zoals aangegeven, zeer snel en correct.

Bedankt voor de feedback, deze appreciëren wij enorm!

Dit lijkt toch verdacht veel op een standaard reactie die je op elke review geeft..

Ach jah..

Absoluut niet, we menen het echt!

Alé dan..

Misschien kun je dan eens iets aan de prijs doen..

Verlies zullen jullie er niet op maken eh ;-)

Dat is helaas niet mogelijk, onze prijzen staan vast.

Algemeen

Online besteld, en binnen enkele minuten had ik al mijn bevestigingsmail.
enkele uren nadien al de bevestiging dat ik mijn levering kon ophalen. (ik had zelf gekozen voor afhaling in de winkel)
de winkel zelf is mooi, en de rit wel waard ook.
Netjes verpakt en snelle dienstverlening.
Prima dus

Klantenservice

Had voor mijn bestelling eerst gebeld voor meer info.
ik werd meteen en correct geholpen.

Wel jammer dat je niet kan "reserveren".
ik had eerst bestelling gekozen met afhalen, en ging betalen in de winkel, maar dit kan niet. Online moet je dus eerst betalen, en pas daarna kan je gaan afhalen.

Bedankt voor uw uitgebreide feedback

Algemeen

Terplaatse geweest met defecte PC.Onmiddellijk nieuw moederbord gekregen.
Alles direct nagekeken en aangepast.
Aanvankelijk dacht men aan een defect ram geheugen.
Ben zeer tevreden over de service van Alternate. Alles was nog onder garantie.

Klantenservice

Top service! Mocht zelfs aan de andere kant van de balie komen om het nazicht mee op te volgen. Niet te geloven dat men onmiddellijk en terplaatse een moederbord uit de pc haalt, dit test en uiteindelijk een nieuw ter beschikking stelt.
Deze zaak verdient een gouden award. Ben een uiterst tevreden klant.

Dat horen we graag! Bedankt voor uw review.

Algemeen

Reeds meermaals iets besteld bij alternate. Goede prijs en goede kwaliteit (originele producten). Alternate is één van mijn vaste winkels om informatica materiaal te bestellen.

Verzending

Steeds snelle verzending, alles netjes verpakt.

Klantenservice

Zeer vlotte communicatie gehad zowel met alternate.nl als alternate.be. Vragen over aan te kopen producten (compatibiliteit ed) worden (per mail) zeer snel beantwoord. Ook telefonisch word ik steeds geholpen. Ook al een product moeten weersturen (paste niet in mijn case). Toen werd ik gebeld en kreeg ik voorstel voor ander product (dat wel paste) ofwel een bon. Zeer goede klantenservice! En ze hebben ook een winkel waar je kan afhalen als je het snel wil hebben.

Bedankt voor de leuke recensie!

Algemeen

De bestelling ging gemakkelijk, het product was op voorraad en de prijs was 10% lager dan alle concurrentie, dit heeft me gemotiveerd de knoop door te hakken ipv. nog even na te denken. De algemene ervaring was goed en ik ben een terugkerende klant (ook later).

Verzending

Donderdagavond besteld, zaterdag voormiddag geleverd, zoals verwacht met zaterdaglevering maar leuk dat het klopt (bPost he). Het product had zelf al een stevige verpakking, deze was onbeschadigd en het product was goed en wel aangekomen.

Bedankt voor uw review!

Algemeen

Wou oorspronkelijk een Intel M.2 540 1,2 TB kopen maar deze hadden ze niet in voorradig in de winkel (niet gecontroleerd voor ik ging dus eigen fout), gevraagd voor een Samsung 950 Pro 512 GB en werd gevraagd of mijn hardware NVME ondersteunde... Toch wel top dat ze voor je meedenken :-) uiteindelijk zeer tevreden van deze aankoop en de klantenservice

Klantenservice

Zie korte toelichting! :-)

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop

Klantenservice:

Zeer vriendelijke en helpvaardige "verkoper". Dringen zich niet en geven alternatieve. Kom je niet veel meer tegen.

Bedankt voor de lovende woorden!

Klantenservice:

Via "Tweakers" deze website gevonden. Zeer vlot alles doorgelopen. De meerdere betalingsmogelijkheden zorgen voor een vlotte afhandeling.

Super! Dat horen we graag. Tot de volgende aankoop!

Algemeen

Als bijna 10 jaar klant bij deze gevestigde waarde op het gebied van Personal computer en IT -toepassingen.. ze hebben me héél goed veder geholpen met keuzes te maken voor het bouwen van mijn eerste volledige pc, die ik daarna met veel zorg in mekaar gezet heb. Ik ben bij Alternate terecht gekomen door de zoektocht naar kwaliteit, betrouwbaarheid en markt conforme productprijzen!

Verzending

Nog maar één keer een product laten verzenden via deze webshop, ging probleemloos, en factuur mooi netjes op mail gekregen!

Klantenservice

Al een paar keer een RMA voor een product, (moederbord) moeten doen, ging probleemloos, en de vervanging is netjes aangemeld.. en ze zijn ook eerlijk als het product door eigen beschadiging, niet meer door de fabrikant teruggenomen gaat worden.

Bedankt voor de feedback!

Algemeen

Ik zat met een paar vragen, en deze werden door zeer vriendelijk & degelijk onderlegd personeel beantwoord. Zelfs een test van een SSD op mijn laptop werd uitgevoerd (kwestie van herkenbaarheid) zonder aankoopverplichting.
SSD die OK was mocht ik zelfs tot na 1 week omruilen.

Klantenservice

Ook na de verkoop kon ik in alle vriendelijkheid terecht voor degelijke technische ondersteuning, ik had wel even problemen met toegang tot de computer.
Dit werd zonder problemen degelijk opgelost !
Ook aan de telefoon werd ik vriendelijk & professioneel onthaald en geholpen, voor zover als mogelijk.

Over de verzending kan ik geen mening geven, gezien ik niet zover van Alternate woon en ter plaatse mijn aankoop heb gedaan.

Bedankt voor uw uitgebreide review, deze appreciëren wij enorm!

Algemeen

Prijzen worden netjes aangegeven bij vraag, je kan alles ook netjes terug vinden op de site zelf als je op voorhand wilt opzoeken etc.

Klantenservice

Mijn number one go to voor al myn multimedia needs , telkens zeer goede service en zeer goede klantenservice, tres content!

Dat horen we heel graag! Bedankt voor de leuke review!

Klantenservice:

Meerdere keren reeds besteld. Steeds snelle en correcte service. Ook voor bedrijf besteld, met correcte facturatie. Prijs tegenover concurrenten zit ook goed. Topper.

Bedankt voor de leuke review!

Algemeen

Ik was op zoek naar een nieuwe router, en na een zoekactie op google & tweakers kwam ik bij alternate terecht. De router die ik wou, kon ik ook in andere winkels krijgen, maar het voordeel was dat het al iets later op de avond was, en ik toch nog de dag later mijn router in ontvangst zou kunnen nemen.

Verzending

De router werd met de post opgestuurd, en effectief, een dagje later om 9u 's ochtends stond de postbode aan de deur met mijn pakketje.
Pakketje was goed ingepakt, en beantwoorde volledig aan mijn verwachtingen, ik werd ook via email op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling (ook al lag in ik mijn bed op dat moment ), dus alleen maar positieve commentaar van mijn kant.

Dat horen we graag! Bedankt.

Klantenservice:

Voor de bestelling had ik vragen en daar kreeg ik na enkele uren antwoord op. De contactpersoon was vriendelijk en gaf kort maar krachtige antwoorden.
Na de bestelling (donderdag) had ik nog bijkomende vragen die ik niet direct op de website kon terug vinden. Hiervoor ging ik dus in reply op de voorgaande e-mails.
Na een dag had ik nog steeds geen antwoord, wat me natuurlijk verbaasde.
Dan maar opnieuw een e-mail gestuurd zonder in reply te gaan op de voorgaande en dus zo een nieuw "ticket" te creëren. Hier kreeg ik dan wel antwoord op.
Ondanks dat de contactpersoon redelijk verward was, kreeg ik toch de antwoorden die ik zocht (steeds binnen het uur antwoord). Dit is dus de dag na de bestelling. Bij de GPU stond er dat ik 10 dagen moest wachten. Tegen de avond (vrijdag) kreeg ik al een sms dat alles in orde was en ik kan langs komen.
werkpunt:
- oudere tickets worden minder snel behandeld?
- Bij de bevestiging van order (e-mail) kon ik geen extra informatie vinden die betrekking heeft tot het afhalen in de showroom. > max. 14 dagen kans op afhalen,..
_____________________
Vanwege mijn wantrouwen in leveringen ben ik zelf naar de showroom gereden. Ruime parking, duidelijk om te zien waar het is.
Bij het binnen gaan werd ik vriendelijk aangesproken door een jongeman. Hij heeft verzocht om mijn gegevens op de computer in te vullen en nadien even te wachten. De producten waren na nog géén vijf minuten van de rolband gekomen. We hebben dan nog samen eens overlopen of alle producten wel juist waren. Geen enkel probleem ervaren, alles werkt perfect.

Bedankt!

Klantenservice:

Het was zeer makkelijk mijn bestelling te plaatsen. Alternate heeft een heel ruim aanbod. Veel keuze tussen verschillende mogelijkheden voor hetzelfde soort product waardoor er goed te overwegen valt welk je juist wil.

Bedankt voor uw review!

Klantenservice:

Al jaar en dag zakelijk klant bij Alternate. Alleen maar zeer goede ervaring mee. Snelle en verzorgde verzending. Bij problemen/RMA zeer snelle respons en vlotte afhandeling. Zeer positieve en prettige samenwerking.

Bedankt voor de positieve review! Tot de volgende aankoop.

1 ... 6 ... 9

Scorekaart voor Alternate België

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie