Alternate BelgiŽ

8.696 producten en 10.581 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate BelgiŽ

Review toevoegen

i buyed a P1700M power supply after a good 3 weeks it blow up in my computer
my computer is worth over the 5000§ and all good luck nothing else have broken down so i went to ALTERNATE to get a new one because it was still in garantie
so i come in the shop ask if i could get a new or something els that i can game again... becauese i have servers running etc there ansere was SRR we cant give you a new one we dont have it in stock i say okey give me a different one than whit allmost the same power... because i need one over the 1100wat THAY SAY SRR we cant do this protocal say we need to send it back and look whats rong whit it .... dude it blowed up what do you dont get your f lucky my 5000§ pc didnt blow up !!!
so now i need to wait 3 weeks before i can play again or run a server
so i dont recomend buying here unless your no gamer and have time to wait 1 month on your stuff !!!
IF i go to forcom eurosync i will get instand a new item even if its worth more or less i can get a new item right awey and dont need to wait 1 month for them to send it back to see wats rong whit it...
THANKS ALTERNATE FOR YOUR BAD SERVICE I WOULD RECOMEND BUYING HERE IF YOUR A GAMER !!!

Verzending

i didnt get it online i WENT to the shop and 3 weeks for a new power supply is WAAAAAYYY to long for a hard core gamer that have servers running !!!

Klantenservice

i know the guys that work there have allmost nothing to do whit the service of the shop there following protocals from upstairs cant blame ppl that work there for the bad service of there boss!

Thank you for your feedback, we are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

Unfortunately we cannot simply exchange a broken power supply, we need to follow warranty procedures...

Please do not hesitate to contact us if you have any further questions.

Kind regards.

Algemeen

Ik heb de gewoonte om langs te gaan bij Alternate, IPV online bestellingen omdat we allemaal wel eens de "crazy fedex employee" filmpjes op youtube gezien hebben, en ik liever niet wens dat dit met mijn dure onderdelen gebeurt. de verkopers in de winkel zijn geen "getrainde salesmensen" maar in de meeste gevallen net afgestudeerden die zelf een diepe interesse hebben in het product zij verkopen, ťn weten waar ze mee bezig zijn. hun verkoopsysteem in de winkel "werkt naar behoren" alhoewel het een beetje vreemd is voor mensen die niet gewoon zijn aan de werking.

in de winkel wacht men tot een verkoper vrij is (op drukke dagen met een ticketje, dit systeem loopt op minder drukke dagen soms een beetje ruw.) die verkoper kan dan de bestelling in het systeem inputten en eventuele vragen over producten antwoorden. nadat dit gebeurt is meot de klant een 5-tal minuutjes ronzwerven (of in de DXracer stoelen wachten - marketing op zijn best) eens de bestelling binnenrolt van het magazijn dat aan de wnkel verbonden is word de betaling voltooid, beide de klant en alternate krijgen een kopietje van het garantiebewijs, wat enkel als "backup" is omdat de bestelling toch in de computer zit.

in het algemeen een beetje ruw, maar regelmatige klanten raken hieraan gewend.

Klantenservice

ik heb (spijtig genoeg) redelijk wat ervaring met de klantenservice, omdat ik nu eenmaal "geluk" heb met mijn bestellingen. ongeveer een jaar geleden besloot mijn (stokoude) router zijn geest te geven, dus na een bezoekje aan alternate installeerde ik een nieuwe... dead on arrival, dag erop terug naar alternate, zelfde verhaal, de dag daarop terug naar alternate, ditmaal boden ze mij een alternatief: ik kreeg een tegoedbon om een ander product te kiezen in de winkel -- die ik natuurlijk spendeerde aan een ander merk router.
volgende ochtend doet de nieuwe router het nog, maar hij is niet bepaald gelukkig. een snelle meting van het stopcontact toont dat het energienet weer zijn kuren had. na een snel telefoontje met alternate over 1 van hun UPSen stond ik weer in hun winkel en jawel, dead on arrival. de volgende dag terug naar alternate voor een vervanging die het nog steeds zeer goed doet, samen met mijn router.

enkele maanden later stond ik in hun winkel voor een scherm, jawel mensen... dead on arrival. alleen niet het scherm deze keer -- de kabel. na wat over en weer gaan met alternate hebben ze mij kostenloos een kabel opgestuurd (expreszending, hij kwam de volgende dag aan toen ik nog koffie aan het drinken was) die het nu weer beter doet.

ik ben ervan overtuigd dat ik ondertussen niet zo'n geweldige reputatie heb bij alternate, desondanks blijven ze mij een prachtservice bieden.

voor de reviews hieronder die een niet zo prettige ervaring hebben: ik hoor regelmatig dat hun service in nederland niet helemaal optimaal is. ik heb ook gemerkt dat de klantenservice heel afhankelijk is van de gebruikte woorden. desondanks van hun soms redelijk onvriendelijke emailservice heb ik zeer goede ervaring met hun telefoondienst voor zowel advies als dienst na verkoop. (aparte nummers, die gewoon doorverbinden naar dezelfde keuzecentrale?)

ik krijg ook elke keer na een bestelling een mailtje met de vraag een review te plaatsen, dus na wellicht mijn tiende order (voor een redelijke hoevelheid geld), besloot ik om toch even de tijd te nemen om uitgebreid mijn ervaringen als langdurige klant te uiten.

Hoi, bedankt voor de uitgebreide en leuke review. Dit appreciŽren wij enorm!
Tot de volgende aankoop.

Algemeen

Slechtste service ooit. Ik bestelde een Galaxy Note 4, die op voorraad zou zijn. Het geld ging van mijn rekening, na een wit scherm te krijgen op HomeBank. Na 2 dagen nog steeds geen bevestiging van aankoop. Na 3 telefoontjes en 3 mails toch eindelijk te weten gekomen dat de bestelling was doorgekomen en krijg ik op 2 dagen 3 verschillende facturen (1 met Bpost, 2 met DHL op) Nog 2 dagen later krijg ik te horen dat het verzonden is via DHL vanuit Duitsland. (Het was toch op voorraad?) Ok, ik wacht, maar uiteindelijk 3 dagen later kijk ik nog eens op DHL track&trace en blijkt dat DHL het vanuit Duitsland via Brussel naar Dublin had gestuurd. Net geprobeerd via telefoon de bestelling te annuleren om het via een andere site te bestellen, maar dit gaat niet omdat 'het al onderweg is'. (Ik zou wel het pakket uiteindelijk mogen terugsturen...) Er was ook geen compensatie mogelijk. Ik raad je aan via een andere site te bestellen, want zo'n bestelling is voor in de jaren 90.

Verzending

Origineel op voorraad in Belgie, dan verzonden vanuit Duistland. Eenmaal toegekomen in Brussel (via DHL Track&Trace), had DHL het naar Dublin opgestuurd in plaats van naar mij thuis.

Klantenservice

Snel telefonisch contact, maar weinig hulp. De klantendienst kan hier waarschijnlijk niets aan doen, maar de service van Alternate is heel slecht. Geen compensatie mogelijk.

Beste,

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent met onze service. Wij nemen uw feedback heel serieus.

Ik heb gemerkt dat uw bestelling de volgende status had op onze website: '3-5 werkdagen, uitsluitend bestelling'. Dit betekent concreet dat uw bestelling vanuit ons distributiecentrum in Duitsland naar u werd verzonden. Helaas is er inderdaad iets fout gelopen bij de koerierdienst waardoor uw bestelling enige vertraging heeft opgelopen. Onze oprechte excuses hiervoor.

Zoals mijn collega al eerder had meegedeeld aan u is het geen enkel probleem om uw bestelling te annuleren, dit kan enkel nadat u het product heeft teruggestuurd omdat deze momenteel onderweg is naar u.

Onze oprechte excuses voor het ongemak, wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel of webshop te mogen verwelkomen.

Algemeen

De bestelling, betaling, afhandeling en verzending verlopen uiterst goed. Heel snel geleverd (1 dag). Prima.

1 Dag!

OK.

Bedankt voor de goede review!

Klantenservice:

Correcte en snelle betaling, alles wordt snel afgehandeld met de nodige bevestigingsmails. Omschrijving is accuraat en de verzending / levering verloopt snel.

Bedankt voor de positieve feedback!

Algemeen

Ik kreeg bij het samenstellen van een eigen systeem gedegen en professionele hulp van verschillende werknemers. Die hulp bleef bestaande zelfs tot na de aankoop.

Verzending

Correcte wachttijden, die tevens medegedeeld worden door de werknemers zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Correcte levering die professioneel benaderd wordt.

Klantenservice

Een professioneel team die een duidelijke knowhow heeft zodat keuzes gemakkelijker worden. Een vriendelijke benadering heeft zeker bijgedragen tot de uiteindelijke aankoop.

Bedankt voor de toffe review!

Algemeen

Pas een paar white sleeved SATA data kabeltjes gekocht. Had al eerder van Alternate gehoord, maar tot op heden nog nooit mee in aanraking gekomen.

Blijkbaar is er van white sleeved SATA kabeltjes niet zo'n breed aanbod, of ze waren naar mijn genoegen toch net wat te duur bij andere webshops.

Alternate daarentegen bood een reeks budget vriendelijke kabels aan.
In diverse kleuren, en lengte's voor ieders behoefte.

Niet langer getwijfeld, besteld, en 2 dagen later aan huis geleverd.
Kwaliteit was in mijn ogen dik in orde, en kon niet meer verwachten.

Verzending

Snelle levering die verpakt was zoals je het altijd zou willen.

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop.

Klantenservice:

Alternate is meestal de shop waar ik mijn pc onderdelen haal. Tot nu toe ben ik voor 100% tevreden over hun. Scherpe prijzen, vooral zeer goed assortiment en hun website is voor de pc fanaat echt dik in orde.

Bedankt! Tot de volgende aankoop!

Algemeen

Ik heb inmiddels meerdere malen besteld bij Alternate. Dat gaat altijd vlot, van het zoeken naar producten tot de bestelling afgerond is (en erna ook, maar dat hoort bij het puntje verzending). Het assortiment is zeer uitgebreid, en de prijzen zijn over het algemeen vrij laag.

Verzending

In alle gevallen verliep de verzending vlekkeloos. De producten worden goed beschermd verpakt, en komen altijd vlot toe. Of het nu thuis is of in een pakketautomaat. De levertermijnen worden ook gerespecteerd.

Bedankt voor de leuke review!

Algemeen

Alle betalingsmanieren staan duidelijk vermeld, handige website. Product was enkel online te bestellen, dit had duidelijker vermeld mogen worden.

Verzending

Rond de feestdagen een gsm gekocht, levering was uiteraard later dan verwacht.
Ongeveer 5 dagen werd geschat, was uiteindelijk het product 10 dagen later bij mij thuis. Geen track and trace.

Bedankt voor de feedback, we appreciŽren dit enorm!

Algemeen

Prijzen hoger dan bij LDLC. Levering is snel. Klantendienst na verkoop en commerciŽle aanpak heel slecht.

Verzending

Levering zeer snel en goed te traceren

Klantenservice

Onlangs mijn eerste slechte ervaring met Alternate meegemaakt.
Voor een kennis een nieuw moederbord gekocht bij alternate.

Wanneer deze is geleverd merk ik na een tijdje dat ik mij vergist heb van socket. (Te laat in de avond besteld zeker). Soit ik ben die dan de volgende dag terug gaan brengen naar de winkel in Antwerpen. Daar merken ze dat er pinnetjes van de sockets ( 2) iets gebogen waren. Ik heb dat niet gecheckt bij het openen, en dit zou een fabricage fout kunnen zijn.(Wanneer het geforceerd zou zijn dan zouden er meer dan 2 pinnen gebogen staan!)Iemand van Alternate zet de pinnetjes recht en test deze in winkel. Ik vraag dan om ze deze kunnen terug nemen maar natuurlijk een negatief antwoord. Uiteindelijk heb ik de raad gekregen om deze 2de hands te verkopen. Alternate medewerkers wouden ook niet terug sturen naar MSI om proberen garantie te spelen.

Nu herinner ik mij dat ik een paar jaar geleden nog een sinology NAS had besteld bij LDLC en daar was ook een probleem bij vastgesteld. Deze werd zonder probleem hersteld en ik kreeg zelf een paar extra componenten voor de harde schijven vast te houden.

Mijn ervaring zegt als je een degelijke Klanten dienst na verkoop wenst , ga dan zeker NIET bij alternate maar ga voor LDLC waar ook de prijzen duidelijk lager liggen.

Beste,

Wij vinden het enorm jammer dat u niet tevreden bent met onze service. Wij nemen uw feedback heel serieus.

Helaas kunnen/mogen wij geen moederborden met gebogen socket pinnen terugsturen voor garantie omdat deze NOOIT onder garantie vallen, dit valt namelijk onder gebruikersschade...

Omdat we gebruikte producten niet kunnen terugnemen hebben wij kosteloos de gebogen pinnen hersteld en hebben we daarna uw moederbord grondig getest. Uit die test is gebleken dat uw moederbord zonder problemen met de juiste CPU gebruikt kan worden.

Wat LDLC betreft: het is niet echt relevant om een Franse webshop zonder fysieke winkel in BelgiŽ te vergelijken met ons.

Wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel te mogen verwelkomen.

Algemeen

Ik had dringend een SSD nodig, en het zou de volgende dag geleverd worden
Dit was de goedkoopste shop (In BelgiŽ)

Verzending

Ik heb het laten toekomen in een pakjesautomaat van Bpost, en kreeg bericht rond 11h30 dat het geleverd was

Bedankt voor de 5 sterren!

Algemeen

Vroeger een zeer goede zaak/webshop. Tegenwoordig toch wel een pak duurder geworden. Bekijk pricewatch maar eens, staan geregeld bij de duurste. Ok als je wat meer moet betalen bij een online bestelling. Maar als je de moeite doet om er zelfs om te gaan. Zeer teleurgesteld.

Klantenservice

Jammer dat op moment dat ik er was om een aankoop te doen, niemand beschikbaar was "Sales" of iemand verantwoordelijk. Hierdoor heb ik een zeer grote aankoop ergens anders gedaan.

Beste,

We vinden het heel jammer dat u niet tevreden bent met onze prijzen, we proberen altijd de scherpst mogelijke prijs aan te bieden voor onze klanten en hierover krijgen we geregeld goede positieve reacties.

Het is algemeen geweten dat onze buurlanden goedkoper zijn dan BelgiŽ (qua technologie), dit wordt veroorzaakt door allerlei factoren waartegen wij helaas niet veel kunnen doen. Vergelijken met buitenland is dus niet echt relevant, qua prijzing blijven wij in BelgiŽ voor een fysieke winkel EN webshop enorm scherp.

Wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel te mogen verwelkomen.

Beste, daar slaat u de nagel op de kop. Jullie "Proberen" dit.

Ik ben toen een Sapphire R9 Nano komen kopen, dit voor "750EUR!" terwijl deze in andere shops in BelgiŽ op die moment goedkoper was, en aangezien ik op een steenslag van jullie woon was het voor mij te gek om helemaal tot bij jullie concullega's te rijden omdat ik deze direct nodig had. Eveneens dit met het gedacht "Misschien willen ze wel iets aan de prijs doen aangezien het bij de collega's in BelgiÍ allemaal goedkoper is".
Helaas.

Dit was op een zaterdag, 2-3 dagen later keek ik terug en was opeens de prijs met een 100Eur gezakt. (Gelijk met jullie concullega's.)

jah, dan voelt een mens zicih toch een beetje "genaaid".

Verder, heb ik enkel maar positieve aanvaringen met jullie. Laat dat ook duidelijk zijn.

Algemeen

Ik bestelde de onderdelen voor mijn nieuwe pc bij Alternate. De website is heel overzichtelijk en makkelijk doorzoekbaar, met duidelijke informatie en geschatte levertijden. Bestellen en betalen ging vlot online.

Verzending

Ik plaatste mijn bestelling in het weekend. De website gaf aan dat alle onderdelen direct leverbaar zouden zijn, en inderdaad: maandagavond was mijn levering al in 2 pakketten onderweg naar bpost. Deze had nog 2 dagen nodig om beide pakketten aan huis te leveren, maar alles is goed verpakt en in goede staat aangekomen. Bij de bestelde onderdelen zaten ook nog 2 promo's met gratis game keys, waarvoor ik maandagavond al de nodige codes in mijn mailbox ontving.

Algemeen

Ik kocht een case bij Alternate. Deze werd zeer snel geleverd, alles veilig verpakt en ongeschonden aangekomen.

Verzending

Ik kreeg de case niet de dag erna toegestuurd, ze meldden me dat ze wat hoorden rammelen in de doos en ze een nieuwe hadden aangevraagd bij de leverancier. Daarna zeer snel geleverd.

Klantenservice

De medewerkers zijn zeer vriendelijk en beantwoorden je mails vrij snel. Ik heb een defecte casefan kosteloos mogen verzenden en ik kreeg er een betere voor in de plaats, omdat de casefan niet apart verkocht werd. Zeer netjes!

Bedankt voor de goede review!

Algemeen

Je kan online bestellen met levering of afhaling in de shop maar je kan de artikelen die direct leverbaar zijn ook gewoon ter plaatse kopen zonder eerst te bestellen. In de winkel bestel je aan de balie en wacht je aan een andere balie tot je bestelling klaar is. Op een drukke zaterdagochtend was de gemiddelde wachttijd maximum 4 minuten.

Klantenservice

De mensen in de winkel zijn vriendelijk en hulpvaardig, ze helpen je afhankelijk van je eigen kennis en ervaring.

Bedankt voor de leuke review!

Klantenservice:

zeer tevreden over de aankoop bij Alternate, artikel was wel niet op stock maar ze hebben het toch zo spoedig mogelijk geleverd.
hiervoor ook al eens iets besteld en dag erna werd het al geleverd. Wat wil je nog meer

Alles voor onze klanten! Bedankt voor de leuke review.

Klantenservice:

Toch al enige jaren tevreden klant. Jaren geleden mijn eerste PC opgehaald in de winkel, tegenwoordig koop ik nog af en toe online. Nog nooit problemen gehad. Snelle levering en goeie prijs! Veel beter wordt het niet

Horen we heel graag! Bedankt

Klantenservice:

Scherpe prijs, snel bezorgd en goede klantenservice
Ben al altijd tevreden geweest met mijn bestellingen

Algemeen

Uitstekende site om PC-componenten op te bestellen. De lay-out van de site is zeer uitnodigend en duidelijk. Je hebt zelfs een PC-Builder optie op de site, dit is zeer handig voor als je nog niet veel weet van PCs, zodat je niets vergeet te bestellen.

Verzending

Snelle verzending, pakket was hier in 2 dagen en was verzekerd in een stevige doos.

Hoi, bedankt voor de leuke review!

1 ... 6 7 8

Scorekaart voor Alternate BelgiŽ

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie