×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Alternate BelgiŽ

8.600 producten en 10.511 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate BelgiŽ

Review toevoegen
Onderstaande shopreviews zijn ouder dan 1 jaar en worden niet langer meegenomen in de gemiddelde score.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 4

Voor de bestelling had ik vragen en daar kreeg ik na enkele uren antwoord op. De contactpersoon was vriendelijk en gaf kort maar krachtige antwoorden.
Na de bestelling (donderdag) had ik nog bijkomende vragen die ik niet direct op de website kon terug vinden. Hiervoor ging ik dus in reply op de voorgaande e-mails.
Na een dag had ik nog steeds geen antwoord, wat me natuurlijk verbaasde.
Dan maar opnieuw een e-mail gestuurd zonder in reply te gaan op de voorgaande en dus zo een nieuw "ticket" te creŽren. Hier kreeg ik dan wel antwoord op.
Ondanks dat de contactpersoon redelijk verward was, kreeg ik toch de antwoorden die ik zocht (steeds binnen het uur antwoord). Dit is dus de dag na de bestelling. Bij de GPU stond er dat ik 10 dagen moest wachten. Tegen de avond (vrijdag) kreeg ik al een sms dat alles in orde was en ik kan langs komen.
werkpunt:
- oudere tickets worden minder snel behandeld?
- Bij de bevestiging van order (e-mail) kon ik geen extra informatie vinden die betrekking heeft tot het afhalen in de showroom. > max. 14 dagen kans op afhalen,..
_____________________
Vanwege mijn wantrouwen in leveringen ben ik zelf naar de showroom gereden. Ruime parking, duidelijk om te zien waar het is.
Bij het binnen gaan werd ik vriendelijk aangesproken door een jongeman. Hij heeft verzocht om mijn gegevens op de computer in te vullen en nadien even te wachten. De producten waren na nog gťťn vijf minuten van de rolband gekomen. We hebben dan nog samen eens overlopen of alle producten wel juist waren. Geen enkel probleem ervaren, alles werkt perfect.

Bedankt!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5

Het was zeer makkelijk mijn bestelling te plaatsen. Alternate heeft een heel ruim aanbod. Veel keuze tussen verschillende mogelijkheden voor hetzelfde soort product waardoor er goed te overwegen valt welk je juist wil.

Bedankt voor uw review!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5

Al jaar en dag zakelijk klant bij Alternate. Alleen maar zeer goede ervaring mee. Snelle en verzorgde verzending. Bij problemen/RMA zeer snelle respons en vlotte afhandeling. Zeer positieve en prettige samenwerking.

Bedankt voor de positieve review! Tot de volgende aankoop.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Algemeen

Be Quiet fan en voeding gekocht, overzichtelijke mooie site. Was niet de goedkoopste op het internet, maar omdat ze een fisieke winkel hebben toch een eerlijke prijs.Het verschil met de goedkoopste was dan ook minimaal.

Verzending

Goed verpakt en snelle levering.

Bedankt voor de eerlijke review!

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Algemeen

Mijn betaling met de kredietkaart werd geweigerd, maar er werd geen reden opgegeven.
Na een aantal keer proberen toch maar de telefoon genomen en gebeld met Alternate. Bleek dat de betaling geweigerd werd omdat ik via een Nederlands IP adres bestelde... Op zich wel goed dat ze zo'n beveiliging inbouwen, maar dat zou wel gemeld mogen worden bij de weigering...
Voor de rest liep alles zeer vlot.

Klantenservice

Snel en vriendelijk geholpen ivm betalingsproblemen.

Bedankt voor de feedback en de leuke review.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Algemeen

Snelle en makkelijke zoekfunctionaliteit zorgden voor een vlot bestelproces. De twee onderdelen (een nieuwe harde schijf en een USB-SATA-adapter) waren makkelijk te vinden met voldoende informatie op een logische plaats.

Verzending

De mogelijkheid om het pakje te laten leveren bij een Postpunt helpt heel veel, en ging ook vlot - zoals het zou moeten.

Bedankt voor de positieve review!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5

Vrijdag SSD schijf bestelt van Samsung. Heb aangegeven dat ik deze dinsdag wou toekrijgen. Dinsdag rond de middag werd deze geleverd op mijn werk.

Zo hoort het! Bedankt voor de fijne review.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 4

Besteld om 15h, volgende ochtend om 9h uur geleverd. Had een extra vraag, klantendienst had binnen het uur gereageerd.

Bedankt voor de fijne review!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Algemeen

Ik heb een eigen systeem samengesteld en de assemblage overgelaten aan Alternate. Zeer tevreden over de afwerking! Ik zou Alternate zeker aanraden om uw eigen desktop samen te stellen.

Verzending

De assemblage was ruim binnen de voorgestelde leveringsdatum klaar. Ik ben wel zelf alles gaan ophalen in de winkel.

Klantenservice

Zeer tevreden over de toelichting en een snelle feedback op vragen via mail.

Bedankt voor de leuke review, veel plezier met uw PC!

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Algemeen

i buyed a P1700M power supply after a good 3 weeks it blow up in my computer
my computer is worth over the 5000§ and all good luck nothing else have broken down so i went to ALTERNATE to get a new one because it was still in garantie
so i come in the shop ask if i could get a new or something els that i can game again... becauese i have servers running etc there ansere was SRR we cant give you a new one we dont have it in stock i say okey give me a different one than whit allmost the same power... because i need one over the 1100wat THAY SAY SRR we cant do this protocal say we need to send it back and look whats rong whit it .... dude it blowed up what do you dont get your f lucky my 5000§ pc didnt blow up !!!
so now i need to wait 3 weeks before i can play again or run a server
so i dont recomend buying here unless your no gamer and have time to wait 1 month on your stuff !!!
IF i go to forcom eurosync i will get instand a new item even if its worth more or less i can get a new item right awey and dont need to wait 1 month for them to send it back to see wats rong whit it...
THANKS ALTERNATE FOR YOUR BAD SERVICE I WOULD RECOMEND BUYING HERE IF YOUR A GAMER !!!

Verzending

i didnt get it online i WENT to the shop and 3 weeks for a new power supply is WAAAAAYYY to long for a hard core gamer that have servers running !!!

Klantenservice

i know the guys that work there have allmost nothing to do whit the service of the shop there following protocals from upstairs cant blame ppl that work there for the bad service of there boss!

Thank you for your feedback, we are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

Unfortunately we cannot simply exchange a broken power supply, we need to follow warranty procedures...

Please do not hesitate to contact us if you have any further questions.

Kind regards.

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 0
Klantenservice:
Score: 4
Algemeen

Ik heb de gewoonte om langs te gaan bij Alternate, IPV online bestellingen omdat we allemaal wel eens de "crazy fedex employee" filmpjes op youtube gezien hebben, en ik liever niet wens dat dit met mijn dure onderdelen gebeurt. de verkopers in de winkel zijn geen "getrainde salesmensen" maar in de meeste gevallen net afgestudeerden die zelf een diepe interesse hebben in het product zij verkopen, ťn weten waar ze mee bezig zijn. hun verkoopsysteem in de winkel "werkt naar behoren" alhoewel het een beetje vreemd is voor mensen die niet gewoon zijn aan de werking.

in de winkel wacht men tot een verkoper vrij is (op drukke dagen met een ticketje, dit systeem loopt op minder drukke dagen soms een beetje ruw.) die verkoper kan dan de bestelling in het systeem inputten en eventuele vragen over producten antwoorden. nadat dit gebeurt is meot de klant een 5-tal minuutjes ronzwerven (of in de DXracer stoelen wachten - marketing op zijn best) eens de bestelling binnenrolt van het magazijn dat aan de wnkel verbonden is word de betaling voltooid, beide de klant en alternate krijgen een kopietje van het garantiebewijs, wat enkel als "backup" is omdat de bestelling toch in de computer zit.

in het algemeen een beetje ruw, maar regelmatige klanten raken hieraan gewend.

Klantenservice

ik heb (spijtig genoeg) redelijk wat ervaring met de klantenservice, omdat ik nu eenmaal "geluk" heb met mijn bestellingen. ongeveer een jaar geleden besloot mijn (stokoude) router zijn geest te geven, dus na een bezoekje aan alternate installeerde ik een nieuwe... dead on arrival, dag erop terug naar alternate, zelfde verhaal, de dag daarop terug naar alternate, ditmaal boden ze mij een alternatief: ik kreeg een tegoedbon om een ander product te kiezen in de winkel -- die ik natuurlijk spendeerde aan een ander merk router.
volgende ochtend doet de nieuwe router het nog, maar hij is niet bepaald gelukkig. een snelle meting van het stopcontact toont dat het energienet weer zijn kuren had. na een snel telefoontje met alternate over 1 van hun UPSen stond ik weer in hun winkel en jawel, dead on arrival. de volgende dag terug naar alternate voor een vervanging die het nog steeds zeer goed doet, samen met mijn router.

enkele maanden later stond ik in hun winkel voor een scherm, jawel mensen... dead on arrival. alleen niet het scherm deze keer -- de kabel. na wat over en weer gaan met alternate hebben ze mij kostenloos een kabel opgestuurd (expreszending, hij kwam de volgende dag aan toen ik nog koffie aan het drinken was) die het nu weer beter doet.

ik ben ervan overtuigd dat ik ondertussen niet zo'n geweldige reputatie heb bij alternate, desondanks blijven ze mij een prachtservice bieden.

voor de reviews hieronder die een niet zo prettige ervaring hebben: ik hoor regelmatig dat hun service in nederland niet helemaal optimaal is. ik heb ook gemerkt dat de klantenservice heel afhankelijk is van de gebruikte woorden. desondanks van hun soms redelijk onvriendelijke emailservice heb ik zeer goede ervaring met hun telefoondienst voor zowel advies als dienst na verkoop. (aparte nummers, die gewoon doorverbinden naar dezelfde keuzecentrale?)

ik krijg ook elke keer na een bestelling een mailtje met de vraag een review te plaatsen, dus na wellicht mijn tiende order (voor een redelijke hoevelheid geld), besloot ik om toch even de tijd te nemen om uitgebreid mijn ervaringen als langdurige klant te uiten.

Hoi, bedankt voor de uitgebreide en leuke review. Dit appreciŽren wij enorm!
Tot de volgende aankoop.

Algemeen:
Score: 1
Verzending:
Score: 1
Klantenservice:
Score: 1
Algemeen

Slechtste service ooit. Ik bestelde een Galaxy Note 4, die op voorraad zou zijn. Het geld ging van mijn rekening, na een wit scherm te krijgen op HomeBank. Na 2 dagen nog steeds geen bevestiging van aankoop. Na 3 telefoontjes en 3 mails toch eindelijk te weten gekomen dat de bestelling was doorgekomen en krijg ik op 2 dagen 3 verschillende facturen (1 met Bpost, 2 met DHL op) Nog 2 dagen later krijg ik te horen dat het verzonden is via DHL vanuit Duitsland. (Het was toch op voorraad?) Ok, ik wacht, maar uiteindelijk 3 dagen later kijk ik nog eens op DHL track&trace en blijkt dat DHL het vanuit Duitsland via Brussel naar Dublin had gestuurd. Net geprobeerd via telefoon de bestelling te annuleren om het via een andere site te bestellen, maar dit gaat niet omdat 'het al onderweg is'. (Ik zou wel het pakket uiteindelijk mogen terugsturen...) Er was ook geen compensatie mogelijk. Ik raad je aan via een andere site te bestellen, want zo'n bestelling is voor in de jaren 90.

Verzending

Origineel op voorraad in Belgie, dan verzonden vanuit Duistland. Eenmaal toegekomen in Brussel (via DHL Track&Trace), had DHL het naar Dublin opgestuurd in plaats van naar mij thuis.

Klantenservice

Snel telefonisch contact, maar weinig hulp. De klantendienst kan hier waarschijnlijk niets aan doen, maar de service van Alternate is heel slecht. Geen compensatie mogelijk.

Beste,

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent met onze service. Wij nemen uw feedback heel serieus.

Ik heb gemerkt dat uw bestelling de volgende status had op onze website: '3-5 werkdagen, uitsluitend bestelling'. Dit betekent concreet dat uw bestelling vanuit ons distributiecentrum in Duitsland naar u werd verzonden. Helaas is er inderdaad iets fout gelopen bij de koerierdienst waardoor uw bestelling enige vertraging heeft opgelopen. Onze oprechte excuses hiervoor.

Zoals mijn collega al eerder had meegedeeld aan u is het geen enkel probleem om uw bestelling te annuleren, dit kan enkel nadat u het product heeft teruggestuurd omdat deze momenteel onderweg is naar u.

Onze oprechte excuses voor het ongemak, wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel of webshop te mogen verwelkomen.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Algemeen

De bestelling, betaling, afhandeling en verzending verlopen uiterst goed. Heel snel geleverd (1 dag). Prima.

Verzending

1 Dag!

Klantenservice

OK.

Bedankt voor de goede review!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5

Correcte en snelle betaling, alles wordt snel afgehandeld met de nodige bevestigingsmails. Omschrijving is accuraat en de verzending / levering verloopt snel.

Bedankt voor de positieve feedback!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 5
Algemeen

Ik kreeg bij het samenstellen van een eigen systeem gedegen en professionele hulp van verschillende werknemers. Die hulp bleef bestaande zelfs tot na de aankoop.

Verzending

Correcte wachttijden, die tevens medegedeeld worden door de werknemers zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Correcte levering die professioneel benaderd wordt.

Klantenservice

Een professioneel team die een duidelijke knowhow heeft zodat keuzes gemakkelijker worden. Een vriendelijke benadering heeft zeker bijgedragen tot de uiteindelijke aankoop.

Bedankt voor de toffe review!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Algemeen

Pas een paar white sleeved SATA data kabeltjes gekocht. Had al eerder van Alternate gehoord, maar tot op heden nog nooit mee in aanraking gekomen.

Blijkbaar is er van white sleeved SATA kabeltjes niet zo'n breed aanbod, of ze waren naar mijn genoegen toch net wat te duur bij andere webshops.

Alternate daarentegen bood een reeks budget vriendelijke kabels aan.
In diverse kleuren, en lengte's voor ieders behoefte.

Niet langer getwijfeld, besteld, en 2 dagen later aan huis geleverd.
Kwaliteit was in mijn ogen dik in orde, en kon niet meer verwachten.

Verzending

Snelle levering die verpakt was zoals je het altijd zou willen.

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop.

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 4

Alternate is meestal de shop waar ik mijn pc onderdelen haal. Tot nu toe ben ik voor 100% tevreden over hun. Scherpe prijzen, vooral zeer goed assortiment en hun website is voor de pc fanaat echt dik in orde.

Bedankt! Tot de volgende aankoop!

Algemeen:
Score: 5
Verzending:
Score: 5
Klantenservice:
Score: 0
Algemeen

Ik heb inmiddels meerdere malen besteld bij Alternate. Dat gaat altijd vlot, van het zoeken naar producten tot de bestelling afgerond is (en erna ook, maar dat hoort bij het puntje verzending). Het assortiment is zeer uitgebreid, en de prijzen zijn over het algemeen vrij laag.

Verzending

In alle gevallen verliep de verzending vlekkeloos. De producten worden goed beschermd verpakt, en komen altijd vlot toe. Of het nu thuis is of in een pakketautomaat. De levertermijnen worden ook gerespecteerd.

Bedankt voor de leuke review!

Algemeen:
Score: 4
Verzending:
Score: 3
Klantenservice:
Score: 0
Algemeen

Alle betalingsmanieren staan duidelijk vermeld, handige website. Product was enkel online te bestellen, dit had duidelijker vermeld mogen worden.

Verzending

Rond de feestdagen een gsm gekocht, levering was uiteraard later dan verwacht.
Ongeveer 5 dagen werd geschat, was uiteindelijk het product 10 dagen later bij mij thuis. Geen track and trace.

Bedankt voor de feedback, we appreciŽren dit enorm!

Algemeen:
Score: 2
Verzending:
Score: 4
Klantenservice:
Score: 2
Algemeen

Prijzen hoger dan bij LDLC. Levering is snel. Klantendienst na verkoop en commerciŽle aanpak heel slecht.

Verzending

Levering zeer snel en goed te traceren

Klantenservice

Onlangs mijn eerste slechte ervaring met Alternate meegemaakt.
Voor een kennis een nieuw moederbord gekocht bij alternate.

Wanneer deze is geleverd merk ik na een tijdje dat ik mij vergist heb van socket. (Te laat in de avond besteld zeker). Soit ik ben die dan de volgende dag terug gaan brengen naar de winkel in Antwerpen. Daar merken ze dat er pinnetjes van de sockets ( 2) iets gebogen waren. Ik heb dat niet gecheckt bij het openen, en dit zou een fabricage fout kunnen zijn.(Wanneer het geforceerd zou zijn dan zouden er meer dan 2 pinnen gebogen staan!)Iemand van Alternate zet de pinnetjes recht en test deze in winkel. Ik vraag dan om ze deze kunnen terug nemen maar natuurlijk een negatief antwoord. Uiteindelijk heb ik de raad gekregen om deze 2de hands te verkopen. Alternate medewerkers wouden ook niet terug sturen naar MSI om proberen garantie te spelen.

Nu herinner ik mij dat ik een paar jaar geleden nog een sinology NAS had besteld bij LDLC en daar was ook een probleem bij vastgesteld. Deze werd zonder probleem hersteld en ik kreeg zelf een paar extra componenten voor de harde schijven vast te houden.

Mijn ervaring zegt als je een degelijke Klanten dienst na verkoop wenst , ga dan zeker NIET bij alternate maar ga voor LDLC waar ook de prijzen duidelijk lager liggen.

Beste,

Wij vinden het enorm jammer dat u niet tevreden bent met onze service. Wij nemen uw feedback heel serieus.

Helaas kunnen/mogen wij geen moederborden met gebogen socket pinnen terugsturen voor garantie omdat deze NOOIT onder garantie vallen, dit valt namelijk onder gebruikersschade...

Omdat we gebruikte producten niet kunnen terugnemen hebben wij kosteloos de gebogen pinnen hersteld en hebben we daarna uw moederbord grondig getest. Uit die test is gebleken dat uw moederbord zonder problemen met de juiste CPU gebruikt kan worden.

Wat LDLC betreft: het is niet echt relevant om een Franse webshop zonder fysieke winkel in BelgiŽ te vergelijken met ons.

Wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel te mogen verwelkomen.

1 ... 6 7 8

Scorekaart voor Alternate BelgiŽ

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 4

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie



Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*