Alternate Belgie

8.663 producten en 10.637 uitvoeringen

Review door Nobody 2016 , zondag 10 januari 2016 16:52

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 2 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb enkele maanden, nu een klein jaar een LG scherm gekocht in Alternate. Nu heb ik die moeten terug binnen doen en ik vroeg om per mail op de hoogte gehouden te worden want mijn antwoordapparaat is kapot.
Na meer dan twee maand ( na meerdere mails waar ik geen antwoord op kreeg) bel ik terug naar alternate met de vraag mijn scherm blijft. Het bleek al weken daar te liggen. Ze hadden naar mij thuis gebeld en dit terwijl ik vroeg om te mailen.
Nu doe ik mijn doos open en de voeding is niet terug gekomen en de vijzen die ik een zakje terug mee geleverd had waren ook niet terug gekomen.
Nu afwachten voor antwoord. Ik ben een zeer trouwen klant die er al duizenden euro's heeft achter gelaten. Maar dit loopt de spuigaten uit.

Ook word er niets meer omgeruild als het in garantie is, alles word opgestuurd en je mag maanden wachten tot je het terug krijgt.

Verzending

Ik ben gewoon het scherm in de winkel gaan kopen, geen probleem.
Maar toch was ik plots klant uit, met andere woorden ik stond niet meer in hun klanten bestand.

Klantenservice

Ik ben echt niet meer te spreken over de klanten service na verkoop.
Ik heb tientallen mensen naar daar gestuurt omdat ze een schitterende klanten dienst hadden, maar nu zeg ik blij er weg, want je het niets dan problemen.

Je moet tot 50 minuten wachten alvoor je aan de buurt bent en je krijgt maar een half toestel terug. Mijn voeding van mij LG monitor is er niet meer bij, de vijzen zijn weg, Ik kan mijne monitor niet meer gebruiken omdat het heel specifieke vijzen zijn om deze terug te monteren.
Het si een ramp! Een aanrader? Vroeger zeer zeker! Nu NEEEN.

Gepost door AlternateBE, woensdag 13 januari 2016 12:30

Bedankt voor uw feedback, wij vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden met onze service.

Zou u ons alstublieft kunnen contacteren op: klantenservice@alternate.be, zo kunnen we alsnog u verder helpen.

Wat de wachtrij betreft in onze showroom, dit is omdat wij de tijd nemen om onze klanten verder te helpen. We willen vermijden dat klanten afgewimpeld worden en hun vragen onbeantwoord blijven.

Als u ons even een mail stuurt nemen mijn collega's contact op met u voor de verdere afhandeling.

Vriendelijke groetjes.

Review door Nurundil , dinsdag 5 januari 2016 17:37

Algemeen

Zeer overzichtelijke website, al vaak producten gekocht, zowel online als in de shop.
In de shop staat zeer bekwaam personeel je te woord met tips en extra informatie. Wat me voornamelijk een goed gevoel geeft bij Alternate is dat men geen te duren producten probeert aan te smeren zoals bij sommige andere winkels.

Verzending

Producten waren steeds goed verpakt, voldoende valbescherming, stevige dozen.

Review door koenvdg , dinsdag 5 januari 2016 16:45

Algemeen

goede ondersteuning voor het samenstellen van een pc. Duidelijke indicaties wanneer er een conflict ontstaat. Top

Verzending

stevig verpakt ! op tijd geleverd en duidelijke communicatie (bijv. hoeveel dozen je krijgt).

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:48

Alles voor onze klanten, bedankt!

Review door Leylander , dinsdag 5 januari 2016 14:25

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Een zeer duidelijk systeem om te bestellen. Afhalen in de winkel is perfect mogelijk en zeer goed georganiseerd. De producten komen soms een beetje duurder uit dan ergens anders, maar je hebt altijd een duidelijk zicht op je bestelling en een goede ondersteuning.

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:47

Bedankt voor de leuke review!

Review door gregx , dinsdag 5 januari 2016 00:24

Algemeen

Recent 3 bestellingen geplaatst in anderhalve week tijd en alles telkens dag erna rond de middag al ontvangen. Zeer tevreden over de shop.

Verzending

Goed verpakt en amper 14 uur later na bestelling geleverd.
Top top

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:46

Bedankt voor uw review!

Review door Erso , maandag 28 december 2015 02:00

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Bestellingen plaatsen verlopen heel vlot. Ik heb al meerdere malen gekocht bij Alternate.be! Filtering is niet echt prettig, soms ook wel eens beetje onduidelijk.

Verzending

De levering is tot nu toe altijd goed geweest.

UPDATE: de missende spatiebalk is de dag na aanvraag opgestuurd en ik heb die mogen ontvangen! Super!!

UPDATE:
De missende spatiebalk is na aanvraag de volgende dag geleverd! Perfect.

Gepost door AlternateBE, maandag 28 december 2015 09:01

Bedankt voor uw feedback!

Review door Michster , vrijdag 25 december 2015 21:42

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Zeer warm aanbevolen. Snelle/aanpasbare levering, overzichtelijke webshop met een ruim assortiment, voldoende betaalmogelijkheden. Tevens is het altijd mooi om te zien dat een webshop moeite doet om gevoelige apparatuur veilig in te pakken en verzenden.

Gepost door AlternateBE, zaterdag 26 december 2015 13:47

Bedankt!! AppreciŽren we heel erg!

Review door Dietaahhhpro , woensdag 16 december 2015 12:08

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Een bestelling plaatsen verliep erg vlot. Het winkelmandje werkt prima voor de aanschaf van alle producten. De producten zijn goed gelijst, alhoewel niet altijd duidelijk. Bijvoorbeeld de filter op prijs zou nog efficiŽnter kunnen. De afhandeling zelf gebeurde erg snel, binnen de drie dagen had ik het pakketje aan mijn voordeur.

Verzending

Levering gebeurt zeer keurig, tijdig, en je wordt op voorhand gemeld wanneer de producten worden geleverd aan huis. De levertijden worden zeer stipt nageleefd, geen aanmerkingen daarover. Helaas werd mij wel het verkeerde product geleverd (Ducky Legend grijze versie met blauwe leds, terwijl ik de zwarte versie met witte leds heb besteld).

Klantenservice

Wanneer je met een probleem zit wordt je degelijk begeleid via mail door de klantenservice van Alternate. Binnen de 24h krijg je antwoord op de gestuurde mail. Alternate is heel soepel geweest in de rma, en ik heb zelfs een tegenprestatie aangeboden gekregen wegens het misverstand, echt zeer tevreden over deze service. Ik wou tijdens de rma nog een product aan mijn bestelling toevoegen, wat geen probleem was, maar blijkbaar ontstond hier een misverstand over (betreffende levertijden). Geen issue voor mij, maar toch het vermelden waard.
Ook zijn de leden altijd zeer beleefd en vriendelijk naar de koper toe, vooral een goede ervaring met deze webshop dus!

Review door Phill_T , maandag 14 december 2015 20:25

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Uitstekende service. Zeer goed geholpen aan de telefoon en goederen, uitbreiding ramgeheugen, direct e dag erna al in gebruik.

Gepost door AlternateBE, donderdag 17 december 2015 09:04

We appreciŽren uw toffe review!

Review door ThomasPips , zondag 6 december 2015 10:39

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Snelle afhandeling, weinig op aan te merken. Website (selectiemethode) kan iets overzichtelijker vanwege de toch wel grote hoeveelheid aan onderdelen.
Indien iets extern besteld moet worden misschien vermelden "in voorraad bij leverancier"? Voorkomt discussie....

Klantenservice

Afhaalbalie, ok, maar je staat beetje verloren te wachten terwijl er vanalles gebeurd in de catacomben :-)

Gepost door AlternateBE, maandag 7 december 2015 08:59

Hoi, bedankt voor de feedback!

Review door v.jonas , dinsdag 1 december 2015 09:51

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

980ti gehaald. leuke service en weetjes megedeeld zoals step up program van EVGA. Betaling vlot verlopen en nu genieten van het product.

Klantenservice

Stevige wachtrij in de showroom, maar gelukkig kan je de ogen strelen met de uitgestalde producten.

Gepost door AlternateBE, donderdag 3 december 2015 08:59

Leuk om te horen! Tot de volgende!

Review door Inrage , maandag 30 november 2015 16:22

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

GTX970 gekocht, zelf bepaald wat ik zou kopen. Gewoon even laten checken of het geen conflict met andere hardware zou geven. Verkoper heeft dit even gecheckt en het was in orde. Niet dat ik dat zelf niet wist, maar mocht ik toch problemen ondervinden, je weet maar nooit...

Bijna de beste prijs in BelgiŽ (beste was 19§ goedkoper...), feit dat het op de weg van naar het werk lag gaf de doorslag, geen verzendingskosten moeten betalen dus.

Leuke winkel om even in rond te kijken tijdens het wachten. BBQ spullen in een IT store...

Klantenservice

Mijn vorige gfx kaart laten testen bij de helpdesk/klantenservice. Erg junior persoon hier en leek iedereen te behandelen als abslute computer leek, ook al omschrijf je het probleem in detail met de nodige technische termen en stappen die je zelf al geprobeerd hebt om het op te lossen. Vorige klant leuk er net zo over te denken met het nodige rollen van de ogen...

Al bij al wel vriendelijk behandeld. En kaart bleek wel stuk te zijn (2 maand buiten garantie, zuur...)

Gepost door AlternateBE, maandag 30 november 2015 16:31

Hoi, bedankt voor de goede review. Tot de volgende aankoop!

Gepost door AlternateBE, maandag 30 november 2015 16:31

Hoi, bedankt voor de goede review. Tot de volgende aankoop!

Review door Daeley , woensdag 25 november 2015 17:11

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 1

[Update]

Na het plaatsen van deze review, heeft men contact met mij opgenomen met voorstel tot terugbetaling of inwisseling naar andere Fury X videokaart. Ik heb maar voor terugbetaling gekozen omdat de kaart elders intussen aanzienlijk in prijs is gedaald. Het heeft dan nog een week geduurd alvorens ik eindelijk mijn geld heb teruggekregen. Ik blijf het jammer vinden dat ze volhouden dat ze zelf alles correct hebben gedaan, daarmee ben ik het niet eens. Maar goed, mijn lijdensweg is ten einde, en hopelijk hebben ze eruit geleerd.

[Origineel bericht]

Ik kan deze winkel met de beste wil van de wereld niet aanraden. Ik heb hier een duur product gekocht dat een defect bleek te hebben. Het defect werd ontkend, er werd gesuggereerd dat het aan mij lag. Uiteindelijk nemen ze het toch terug voor garantieafhandeling. Dat is ondertussen bijna 2 maanden geleden en nu antwoorden ze zelfs niet meer als ik vraag of ze een idee hebben wanneer het eindelijk eens in orde gaat komen.

Klantenservice

op 01/10/15 kocht ik bij Alternate een XFX R9 Fury X (749 euro). Helaas bleek deze van de eerste serie, want de pomp maakte een verschrikkelijk piepend geluid (zoals ook door Tweakers opgemerkt in hun review trouwens). Niet zo erg tijdens het gamen - dan werd het redelijk overstemd door de fans - maar bij gewoon desktopwerk ronduit onuitstaanbaar, ik kreeg er na 5 minuten letterlijk hoofdpijn van. Eventjes de kaart geÔnspecteerd, en ja hoor, stickertje op de pomp liet duidelijk zien dat dit een 1st gen was.

Dus ga ik de dag erna (02/10/15) terug naar de winkel met de kaart. Vriendelijke tech-support man ging er even naar kijken en nam de kaart mee naar achter. Na 15-20 minuten (moest dit echt zo lang duren?) komt de man terug en beweert hij dat het toch allemaal zo erg niet is. Hij zegt dat hij de kaart even onder load heeft gezet en dat het dan bijna niet te horen is. Jaaaa... niet echt naar het probleem geluisterd dus. Ik wijs hem daarop, maar hij blijft ontkennen dat er een probleem is. Ik probeer hem erop te wijzen dat dit een gekend probleem is met de eerste generatie Fury X, waarop de man koudweg beweert dat dit al een 2e gen exemplaar is! Beetje liegen is dus blijkbaar ook geen probleem... Ik sta erop dat ze de kaart terugnemen, maar de man beweert dat dit niet kan. Na wat discussiŽren stelt hij voor de kaart in garantie op te sturen naar XFX. Hij verteld me dat deze procedure 2-3 weken kan duren. Teneinde raad ga ik hier dan maar mee akkoord.

Na 3 weken heb ik nog steeds niks gehoord. Ik stuur een mailtje en krijg antwoord dat ze nog niks van XFX hebben gehoord. Ik dring wat aan op een concrete termijn en vermeld mijn negatieve ervaring bij het terugbrengen van de kaart. Ik krijg een voorzichtige verontschuldiging, en de boodschap dat het bij XFX soms wat langer kan duren, tot 4-6 weken.

Na 6 weken, nog steeds niks gehoord. Pikant detail: ondertussen kun je de kaart al terug via de webshop bestellen, na enkele weken 'onbeschikbaar' te zijn geweest.

Na ruim 7 weken (23/11/15) ben ik het beu en stuur ik nog eens een mailtje om te horen of ze nu eindelijk al iets meer weten. Ik krijg geen antwoord. 2 dagen later (25/11/15, vandaag dus) stuur ik nogmaals een mail. Ik vermeld dat ik mijn ervaring op Tweakers zal posten. Wederom geen antwoord. Blijkbaar vind men het normaal dat 2 maanden moet wachten normaal en moet ik niet moeilijk doen? Ofwel is 749 euro een kleine aankoop voor Alternate, niet echt de moeite waard om op te volgen.

Maar dat is dus de situatie. Momenteel ben ik 749 euro kwijt, en heb ik geen videokaart in handen.

Gepost door AlternateBE, donderdag 26 november 2015 09:43

Hoi, bedankt voor uw feedback, wij vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden met onze service.

Ik heb even nagevraagd wat het probleem is en helaas valt 'coil whine' niet onder garantie zoals eerder vermeld aan de servicebalie.
We hebben het onder voorwaarden gestuurd naar de fabrikant om toch na te zien.

Helaas is de herstellingstermijn van 2-3 weken een indicatietermijn, dit is sterk afhankelijk van hoe lang de fabrikant nodig heeft om uw zaak te behandelen, onze excuses alvast voor de niet nageleefde herstellingstermijn.

Mijn collega's nemen contact met jou op voor de verdere afhandeling.

Vriendelijke groetjes.

Review door Phuncz , maandag 16 november 2015 17:16

Algemeen

In Juli 2015 een modem-router besteld, dit ging gemakkelijk en vlot qua bestelling en afhandeling. Alles correct en duidelijk !

Verzending

Verzending ging vlot, de eerste werkdag na bestelling (in het weekend) al verzonden en de volgende dag in huis, meer kan ik niet verwachten voor Belgische levertermijnen. Goed verpakt en product in goede staat ontvangen.

Klantenservice

Na problemen met het toestel van het begin heb ik dit met de fabrikant zelf dit proberen op te lossen maar maanden later bleek dat zij het ook niet meer wisten. Contact met Alternate opgenomen, terugstuurformulier ingevuld en opgestuurd.

Twee werkdagen later kreeg ik een telefoontje van een heel vriendelijke medewerker van Alternate om te melden dat het pakje goed was aangekomen en dat ze het binnenkort gingen onderzoeken. Ik legde de speciale situatie uit van het probleem en dit werd genoteerd.

Dezelfde dag werd ik gebeld door dezelfde vriendelijke medewerker om te melden dat ze ook geconstateerd hadden dat het apparaat defect was en dat een nieuw exemplaar dezelfde dag nog verzonden werd.

Zeer leuke afhandeling en een voorbeeld voor elke service dienst !

Gepost door AlternateBE, maandag 16 november 2015 17:22

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop!

Review door Michster , vrijdag 13 november 2015 20:44

Algemeen

Mooie prijs, snelle levering, zeer redelijke verzendkost. Overzicht en rangschikking van de producten op de website kan beter, maar het aanbod is ruim en prijsgewijs redelijk.

Verzending

trackingcode bijgeleverd, deftige verpakking gebruikt

Gepost door AlternateBE, zaterdag 14 november 2015 09:34

Heel tof om te horen! We appreciŽren uw mening. Groetjes

Review door lenny789 , dinsdag 10 november 2015 08:51

Algemeen

Ik heb hier een case gekocht voor mijn game pc , je had heel veel keuze van betalingsmogelijkheden. Ook was het de volgende dag al smorgens geleverd !

Echt heel tevreden.

Verzending

Bestelling was er binnen 24 u !

Klantenservice

Enkele info gevraagd via mail , en ze leggen het goed uit en blijven steeds vriendelijk !

Gepost door AlternateBE, dinsdag 10 november 2015 09:04

Bedankt voor de goede review!

Review door Gemini650 , zaterdag 7 november 2015 11:48

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

De prijzen zijn correct in verhouding met andere winkels, het assortiment eveneens.
Dienst na verkoop werkt ook top.

Review door Maffie500 , zaterdag 31 oktober 2015 21:14

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Een nieuw toetsenbord gekocht.
Gisteren besteld en vandaag geleverd.
Niks aan te merken op de levering maar verzendkosten moeten betalen en dan nog eens extra kosten om te laten leveren op een zaterdag vind ik er een beetje over.
Het ging tenslotte over een bedrag van 165§.

Verzending

Levering was zeker op tijd binnen.

Review door azerty1990 , vrijdag 16 oktober 2015 09:11

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 1 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Niet de goedkoopste prijzen.
Website is volgeduwd. Veel producten niet in voorraad.
Voorraad indicators werken niet in real-time.
Verzendkosten voor een order van 1030 euro?
Late verzending, lange verwerking.
Vriendelijk in communicatie, slecht in uitvoeren.

Verzending

De winkel her-definieert de term 'valse reclame'.
Voor 22.00 besteld volgende dag in huis is een leugen.

Klantenservice

Vriendelijk in uw gezicht, maar doen niets aan uw problemen.

Review door BuGGeR95 , donderdag 15 oktober 2015 20:04

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Bestellen ging vlot net zoals de levering.
De dag erna had ik het product al thuis afgeleverd gehad.

Scorekaart voor Alternate Belgie

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2