Alternate Belgie

8.484 producten en 10.283 uitvoeringen

Review door cyrus109 , dinsdag 2 februari 2016 13:02

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Prijzen hoger dan bij LDLC. Levering is snel. Klantendienst na verkoop en commerciŽle aanpak heel slecht.

Verzending

Levering zeer snel en goed te traceren

Klantenservice

Onlangs mijn eerste slechte ervaring met Alternate meegemaakt.
Voor een kennis een nieuw moederbord gekocht bij alternate.

Wanneer deze is geleverd merk ik na een tijdje dat ik mij vergist heb van socket. (Te laat in de avond besteld zeker). Soit ik ben die dan de volgende dag terug gaan brengen naar de winkel in Antwerpen. Daar merken ze dat er pinnetjes van de sockets ( 2) iets gebogen waren. Ik heb dat niet gecheckt bij het openen, en dit zou een fabricage fout kunnen zijn.(Wanneer het geforceerd zou zijn dan zouden er meer dan 2 pinnen gebogen staan!)Iemand van Alternate zet de pinnetjes recht en test deze in winkel. Ik vraag dan om ze deze kunnen terug nemen maar natuurlijk een negatief antwoord. Uiteindelijk heb ik de raad gekregen om deze 2de hands te verkopen. Alternate medewerkers wouden ook niet terug sturen naar MSI om proberen garantie te spelen.

Nu herinner ik mij dat ik een paar jaar geleden nog een sinology NAS had besteld bij LDLC en daar was ook een probleem bij vastgesteld. Deze werd zonder probleem hersteld en ik kreeg zelf een paar extra componenten voor de harde schijven vast te houden.

Mijn ervaring zegt als je een degelijke Klanten dienst na verkoop wenst , ga dan zeker NIET bij alternate maar ga voor LDLC waar ook de prijzen duidelijk lager liggen.

Gepost door AlternateBE, dinsdag 2 februari 2016 13:55

Beste,

Wij vinden het enorm jammer dat u niet tevreden bent met onze service. Wij nemen uw feedback heel serieus.

Helaas kunnen/mogen wij geen moederborden met gebogen socket pinnen terugsturen voor garantie omdat deze NOOIT onder garantie vallen, dit valt namelijk onder gebruikersschade...

Omdat we gebruikte producten niet kunnen terugnemen hebben wij kosteloos de gebogen pinnen hersteld en hebben we daarna uw moederbord grondig getest. Uit die test is gebleken dat uw moederbord zonder problemen met de juiste CPU gebruikt kan worden.

Wat LDLC betreft: het is niet echt relevant om een Franse webshop zonder fysieke winkel in BelgiŽ te vergelijken met ons.

Wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel te mogen verwelkomen.

Review door MHV642 , maandag 1 februari 2016 21:25

Algemeen

Ik had dringend een SSD nodig, en het zou de volgende dag geleverd worden
Dit was de goedkoopste shop (In BelgiŽ)

Verzending

Ik heb het laten toekomen in een pakjesautomaat van Bpost, en kreeg bericht rond 11h30 dat het geleverd was

Gepost door AlternateBE, dinsdag 2 februari 2016 13:34

Bedankt voor de 5 sterren!

Review door Eliovp , vrijdag 29 januari 2016 12:22

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Vroeger een zeer goede zaak/webshop. Tegenwoordig toch wel een pak duurder geworden. Bekijk pricewatch maar eens, staan geregeld bij de duurste. Ok als je wat meer moet betalen bij een online bestelling. Maar als je de moeite doet om er zelfs om te gaan. Zeer teleurgesteld.

Klantenservice

Jammer dat op moment dat ik er was om een aankoop te doen, niemand beschikbaar was "Sales" of iemand verantwoordelijk. Hierdoor heb ik een zeer grote aankoop ergens anders gedaan.

Gepost door AlternateBE, vrijdag 29 januari 2016 14:59

Beste,

We vinden het heel jammer dat u niet tevreden bent met onze prijzen, we proberen altijd de scherpst mogelijke prijs aan te bieden voor onze klanten en hierover krijgen we geregeld goede positieve reacties.

Het is algemeen geweten dat onze buurlanden goedkoper zijn dan BelgiŽ (qua technologie), dit wordt veroorzaakt door allerlei factoren waartegen wij helaas niet veel kunnen doen. Vergelijken met buitenland is dus niet echt relevant, qua prijzing blijven wij in BelgiŽ voor een fysieke winkel EN webshop enorm scherp.

Wij hopen u toch in de toekomst terug in onze winkel te mogen verwelkomen.

Gepost door Eliovp, vrijdag 29 januari 2016 15:31

Beste, daar slaat u de nagel op de kop. Jullie "Proberen" dit.

Ik ben toen een Sapphire R9 Nano komen kopen, dit voor "750EUR!" terwijl deze in andere shops in BelgiŽ op die moment goedkoper was, en aangezien ik op een steenslag van jullie woon was het voor mij te gek om helemaal tot bij jullie concullega's te rijden omdat ik deze direct nodig had. Eveneens dit met het gedacht "Misschien willen ze wel iets aan de prijs doen aangezien het bij de collega's in BelgiÍ allemaal goedkoper is".
Helaas.

Dit was op een zaterdag, 2-3 dagen later keek ik terug en was opeens de prijs met een 100Eur gezakt. (Gelijk met jullie concullega's.)

jah, dan voelt een mens zicih toch een beetje "genaaid".

Verder, heb ik enkel maar positieve aanvaringen met jullie. Laat dat ook duidelijk zijn.

Review door Calculator1992 , maandag 25 januari 2016 22:41

Algemeen

Ik bestelde de onderdelen voor mijn nieuwe pc bij Alternate. De website is heel overzichtelijk en makkelijk doorzoekbaar, met duidelijke informatie en geschatte levertijden. Bestellen en betalen ging vlot online.

Verzending

Ik plaatste mijn bestelling in het weekend. De website gaf aan dat alle onderdelen direct leverbaar zouden zijn, en inderdaad: maandagavond was mijn levering al in 2 pakketten onderweg naar bpost. Deze had nog 2 dagen nodig om beide pakketten aan huis te leveren, maar alles is goed verpakt en in goede staat aangekomen. Bij de bestelde onderdelen zaten ook nog 2 promo's met gratis game keys, waarvoor ik maandagavond al de nodige codes in mijn mailbox ontving.

Review door Grobur , maandag 25 januari 2016 19:08

Algemeen

Ik kocht een case bij Alternate. Deze werd zeer snel geleverd, alles veilig verpakt en ongeschonden aangekomen.

Verzending

Ik kreeg de case niet de dag erna toegestuurd, ze meldden me dat ze wat hoorden rammelen in de doos en ze een nieuwe hadden aangevraagd bij de leverancier. Daarna zeer snel geleverd.

Klantenservice

De medewerkers zijn zeer vriendelijk en beantwoorden je mails vrij snel. Ik heb een defecte casefan kosteloos mogen verzenden en ik kreeg er een betere voor in de plaats, omdat de casefan niet apart verkocht werd. Zeer netjes!

Gepost door AlternateBE, dinsdag 26 januari 2016 09:01

Bedankt voor de goede review!

Review door RoGa , zaterdag 16 januari 2016 14:59

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Je kan online bestellen met levering of afhaling in de shop maar je kan de artikelen die direct leverbaar zijn ook gewoon ter plaatse kopen zonder eerst te bestellen. In de winkel bestel je aan de balie en wacht je aan een andere balie tot je bestelling klaar is. Op een drukke zaterdagochtend was de gemiddelde wachttijd maximum 4 minuten.

Klantenservice

De mensen in de winkel zijn vriendelijk en hulpvaardig, ze helpen je afhankelijk van je eigen kennis en ervaring.

Gepost door AlternateBE, zaterdag 16 januari 2016 15:04

Bedankt voor de leuke review!

Review door Resden , vrijdag 15 januari 2016 22:31

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

zeer tevreden over de aankoop bij Alternate, artikel was wel niet op stock maar ze hebben het toch zo spoedig mogelijk geleverd.
hiervoor ook al eens iets besteld en dag erna werd het al geleverd. Wat wil je nog meer

Gepost door AlternateBE, zaterdag 16 januari 2016 09:33

Alles voor onze klanten! Bedankt voor de leuke review.

Review door BerGhtn , donderdag 14 januari 2016 22:12

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Toch al enige jaren tevreden klant. Jaren geleden mijn eerste PC opgehaald in de winkel, tegenwoordig koop ik nog af en toe online. Nog nooit problemen gehad. Snelle levering en goeie prijs! Veel beter wordt het niet

Gepost door AlternateBE, vrijdag 15 januari 2016 09:03

Horen we heel graag! Bedankt

Review door jimmypop1 , woensdag 13 januari 2016 11:00

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Scherpe prijs, snel bezorgd en goede klantenservice
Ben al altijd tevreden geweest met mijn bestellingen

Review door AquaFX , dinsdag 12 januari 2016 18:01

Algemeen

Uitstekende site om PC-componenten op te bestellen. De lay-out van de site is zeer uitnodigend en duidelijk. Je hebt zelfs een PC-Builder optie op de site, dit is zeer handig voor als je nog niet veel weet van PCs, zodat je niets vergeet te bestellen.

Verzending

Snelle verzending, pakket was hier in 2 dagen en was verzekerd in een stevige doos.

Gepost door AlternateBE, woensdag 13 januari 2016 09:03

Hoi, bedankt voor de leuke review!

Review door Nobody 2016 , zondag 10 januari 2016 16:52

Algemeen: Score: 1 Verzending: Score: 2 Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb enkele maanden, nu een klein jaar een LG scherm gekocht in Alternate. Nu heb ik die moeten terug binnen doen en ik vroeg om per mail op de hoogte gehouden te worden want mijn antwoordapparaat is kapot.
Na meer dan twee maand ( na meerdere mails waar ik geen antwoord op kreeg) bel ik terug naar alternate met de vraag mijn scherm blijft. Het bleek al weken daar te liggen. Ze hadden naar mij thuis gebeld en dit terwijl ik vroeg om te mailen.
Nu doe ik mijn doos open en de voeding is niet terug gekomen en de vijzen die ik een zakje terug mee geleverd had waren ook niet terug gekomen.
Nu afwachten voor antwoord. Ik ben een zeer trouwen klant die er al duizenden euro's heeft achter gelaten. Maar dit loopt de spuigaten uit.

Ook word er niets meer omgeruild als het in garantie is, alles word opgestuurd en je mag maanden wachten tot je het terug krijgt.

Verzending

Ik ben gewoon het scherm in de winkel gaan kopen, geen probleem.
Maar toch was ik plots klant uit, met andere woorden ik stond niet meer in hun klanten bestand.

Klantenservice

Ik ben echt niet meer te spreken over de klanten service na verkoop.
Ik heb tientallen mensen naar daar gestuurt omdat ze een schitterende klanten dienst hadden, maar nu zeg ik blij er weg, want je het niets dan problemen.

Je moet tot 50 minuten wachten alvoor je aan de buurt bent en je krijgt maar een half toestel terug. Mijn voeding van mij LG monitor is er niet meer bij, de vijzen zijn weg, Ik kan mijne monitor niet meer gebruiken omdat het heel specifieke vijzen zijn om deze terug te monteren.
Het si een ramp! Een aanrader? Vroeger zeer zeker! Nu NEEEN.

Gepost door AlternateBE, woensdag 13 januari 2016 12:30

Bedankt voor uw feedback, wij vinden het jammer om te horen dat u niet tevreden met onze service.

Zou u ons alstublieft kunnen contacteren op: klantenservice@alternate.be, zo kunnen we alsnog u verder helpen.

Wat de wachtrij betreft in onze showroom, dit is omdat wij de tijd nemen om onze klanten verder te helpen. We willen vermijden dat klanten afgewimpeld worden en hun vragen onbeantwoord blijven.

Als u ons even een mail stuurt nemen mijn collega's contact op met u voor de verdere afhandeling.

Vriendelijke groetjes.

Review door Nurundil , dinsdag 5 januari 2016 17:37

Algemeen

Zeer overzichtelijke website, al vaak producten gekocht, zowel online als in de shop.
In de shop staat zeer bekwaam personeel je te woord met tips en extra informatie. Wat me voornamelijk een goed gevoel geeft bij Alternate is dat men geen te duren producten probeert aan te smeren zoals bij sommige andere winkels.

Verzending

Producten waren steeds goed verpakt, voldoende valbescherming, stevige dozen.

Review door koenvdg , dinsdag 5 januari 2016 16:45

Algemeen

goede ondersteuning voor het samenstellen van een pc. Duidelijke indicaties wanneer er een conflict ontstaat. Top

Verzending

stevig verpakt ! op tijd geleverd en duidelijke communicatie (bijv. hoeveel dozen je krijgt).

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:48

Alles voor onze klanten, bedankt!

Review door Leylander , dinsdag 5 januari 2016 14:25

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Een zeer duidelijk systeem om te bestellen. Afhalen in de winkel is perfect mogelijk en zeer goed georganiseerd. De producten komen soms een beetje duurder uit dan ergens anders, maar je hebt altijd een duidelijk zicht op je bestelling en een goede ondersteuning.

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:47

Bedankt voor de leuke review!

Review door gregx , dinsdag 5 januari 2016 00:24

Algemeen

Recent 3 bestellingen geplaatst in anderhalve week tijd en alles telkens dag erna rond de middag al ontvangen. Zeer tevreden over de shop.

Verzending

Goed verpakt en amper 14 uur later na bestelling geleverd.
Top top

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 januari 2016 14:46

Bedankt voor uw review!

Review door Erso , maandag 28 december 2015 02:00

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Bestellingen plaatsen verlopen heel vlot. Ik heb al meerdere malen gekocht bij Alternate.be! Filtering is niet echt prettig, soms ook wel eens beetje onduidelijk.

Verzending

De levering is tot nu toe altijd goed geweest.

UPDATE: de missende spatiebalk is de dag na aanvraag opgestuurd en ik heb die mogen ontvangen! Super!!

UPDATE:
De missende spatiebalk is na aanvraag de volgende dag geleverd! Perfect.

Gepost door AlternateBE, maandag 28 december 2015 09:01

Bedankt voor uw feedback!

Review door Michster , vrijdag 25 december 2015 21:42

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Zeer warm aanbevolen. Snelle/aanpasbare levering, overzichtelijke webshop met een ruim assortiment, voldoende betaalmogelijkheden. Tevens is het altijd mooi om te zien dat een webshop moeite doet om gevoelige apparatuur veilig in te pakken en verzenden.

Gepost door AlternateBE, zaterdag 26 december 2015 13:47

Bedankt!! AppreciŽren we heel erg!

Review door Dietaahhhpro , woensdag 16 december 2015 12:08

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Een bestelling plaatsen verliep erg vlot. Het winkelmandje werkt prima voor de aanschaf van alle producten. De producten zijn goed gelijst, alhoewel niet altijd duidelijk. Bijvoorbeeld de filter op prijs zou nog efficiŽnter kunnen. De afhandeling zelf gebeurde erg snel, binnen de drie dagen had ik het pakketje aan mijn voordeur.

Verzending

Levering gebeurt zeer keurig, tijdig, en je wordt op voorhand gemeld wanneer de producten worden geleverd aan huis. De levertijden worden zeer stipt nageleefd, geen aanmerkingen daarover. Helaas werd mij wel het verkeerde product geleverd (Ducky Legend grijze versie met blauwe leds, terwijl ik de zwarte versie met witte leds heb besteld).

Klantenservice

Wanneer je met een probleem zit wordt je degelijk begeleid via mail door de klantenservice van Alternate. Binnen de 24h krijg je antwoord op de gestuurde mail. Alternate is heel soepel geweest in de rma, en ik heb zelfs een tegenprestatie aangeboden gekregen wegens het misverstand, echt zeer tevreden over deze service. Ik wou tijdens de rma nog een product aan mijn bestelling toevoegen, wat geen probleem was, maar blijkbaar ontstond hier een misverstand over (betreffende levertijden). Geen issue voor mij, maar toch het vermelden waard.
Ook zijn de leden altijd zeer beleefd en vriendelijk naar de koper toe, vooral een goede ervaring met deze webshop dus!

Review door Phill_T , maandag 14 december 2015 20:25

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 5

Uitstekende service. Zeer goed geholpen aan de telefoon en goederen, uitbreiding ramgeheugen, direct e dag erna al in gebruik.

Gepost door AlternateBE, donderdag 17 december 2015 09:04

We appreciŽren uw toffe review!

Review door ThomasPips , zondag 6 december 2015 10:39

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Snelle afhandeling, weinig op aan te merken. Website (selectiemethode) kan iets overzichtelijker vanwege de toch wel grote hoeveelheid aan onderdelen.
Indien iets extern besteld moet worden misschien vermelden "in voorraad bij leverancier"? Voorkomt discussie....

Klantenservice

Afhaalbalie, ok, maar je staat beetje verloren te wachten terwijl er vanalles gebeurd in de catacomben :-)

Gepost door AlternateBE, maandag 7 december 2015 08:59

Hoi, bedankt voor de feedback!

Scorekaart voor Alternate Belgie

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8