Alternate Belgie

8.338 producten en 10.151 uitvoeringen

Review door Baro1 , vrijdag 5 augustus 2016 18:56

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

2 gaming stoelen besteld bij Alternate België. Alles in prima staat geleverd. Eerst nog extra info opgevraagd en snel antwoord gekregen.

Verzending

Woensdagavond laat besteld en vrijdagmorgen (zoals beloofd) geleverd! Super!

Gepost door AlternateBE, maandag 8 augustus 2016 08:29

Dat horen we graag! Veel plezier met uw nieuwe gaming stoelen.

Review door will82 , vrijdag 5 augustus 2016 15:49

Algemeen

Kan eerlijk gezegd niet bedenken wanneer ik laatst nog eens zo goed en vriendelijk beholpen ben geweest in een winkel dan bij Alternate.
Online bestelling gemaakt voor het samenstellen van een pc. Alles verliep zeer correct en ook in de winkel top hulp gekregen bij het kiezen van een aantal extra onderdelen. Alternate is wat mij betreft de winkel waar ik in de toekomst van nu af aan altijd zal gaan voor al m'n pc behoeften.

Verzending

Heb de bestelling zelf afgehaalt. Tijdens het bestellen werd er online gesproken van een levertijd binnen de 10dagen. De bestelling was er al na 4 werkdagen, hetgeen een zeer aangename verrassing was.

Klantenservice

Had een probleem met de cpu koeler. Ben naar de winkel kunnen komen waar ze het probleem onmiddelijk hebben opgelost.

Gepost door AlternateBE, vrijdag 5 augustus 2016 15:50

Dat horen we graag, bedankt!

Review door Toon-VA , vrijdag 29 juli 2016 09:52

Algemeen

Bestelling zonder enig probleem kunnen plaatsen, vlotte afhandeling van de betaling en ruime keuze van betaalmogelijkheden.

Verzending

Product werd netjes op tijd afgeleverd door de Post. Niets op aan te merken.

Doe zo voort!

Gepost door AlternateBE, maandag 1 augustus 2016 08:54

Dat horen we graag, bedankt!

Review door ithomas5 , vrijdag 22 juli 2016 20:06

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Moederbord hier een tijdje geleden besteld. Goede levering en geen enkel probleem. Prijs valt ook goed mee.

2 dagen na bestelling toegekomen

Review door Callyfo , vrijdag 22 juli 2016 17:40

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Goede serivce maar moest toch zelf bellen wanneer er een probleem was bij de pc samenstelling.

Gepost door AlternateBE, donderdag 20 oktober 2016 13:11

Bedankt voor jouw feedback!

Review door Vonketrekker , dinsdag 12 juli 2016 10:34

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

Zoals altijd zijn de vele items voldoende op stock. Voor de uitzondering die eens ontbreekt, is er altijd wel een ander alternatief voor handen. Prijzen zijn meestal zoals bij de goedkopere leveranciers.

Review door Tevredenklantje , donderdag 7 juli 2016 15:13

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 2 Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Gaat vlot en veilig met betaalkaart via je eigen bank. Alleen spijtig dat hette betalen bedrag onmiddellijk wordt geïnd, niet als de levering vertrekt.

Verzending

Was via DHL, waarvoor ik moest bijbetalen. De meeste concurrenten geven die gratis boven een bepaald bedrag. Kwam er dan nog bij dat van de 5 bestelde producten, er 1 geopend was en 1 beschadigd. Om eerlijk te zijn doet Alternate toch nog moeite om je het product gratis terug te laten sturen. Kwaliteit van levering via DHL is niet aan te raden.

Klantenservice

Ze blijven moeite doen om bij defecte/beschadigde producten deze in te wisselen en zijn steeds bereid contact met je op te nemen met een geruststellend antwoord en actie als resultaat.

Gepost door AlternateBE, donderdag 7 juli 2016 15:21

Hoi, bedankt voor de feedback!

Review door todzug , dinsdag 5 juli 2016 17:52

Algemeen

Vlotte webshop die bij de minste problemen een uitstekende service kan bieden. Zelfs het aanpassen van bestelling verloopt zonder problemen. Verzending is altijd zeer stipt geweest en ik heb bij 10+ bestellingen nog nooit een kapot onderdeel gekregen. Enorme aanrader!

Verzending

Voor 22u besteld is de dag erop geleverd, zoals vermeld op de site. Niks aan toe te voegen want dit was oorspronkelijk de reden waarom ik begon te bestellen op Alternate.be.

Klantenservice

Twee maal een aanpassing moeten doen aan de bestelling, zonder problemen en altijd vriendelijk en persoonlijk gecontacteerd geweest.

Gepost door AlternateBE, dinsdag 5 juli 2016 17:54

Bedankt! Veel plezier met jouw GTX 1080!

Review door Eliovp , maandag 4 juli 2016 14:45

Algemeen: Score: 2 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Alternate is een prima shop, hebben zeer veel op voorraad en zijn altijd enorm snel qua bestelling & verhandeling, een aanrader als het hier op aankomt.

Echter, dit is nu al de 2de keer dat me dit overkomt.
Na een product te kopen, kijk ik enkele dagen later terug op tweakers en zie ik dat de prijs van het product bij alternate het allerduurste is. Zelfs 42EUR! meer dan de goedkoopste basisprijs....
Dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen voor zo een bedrijf.

Product en wat ik bedoel: https://tweakers.net/pric...e-radeon-rx-480-8gd5.html

Aangezien er hier geen rubriek is qua prijs ben ik genoodzaakt hier wat minder "sterren" te geven.

Verzending

Zoals aangegeven, zeer snel en correct.

Gepost door AlternateBE, maandag 4 juli 2016 14:57

Bedankt voor de feedback, deze appreciëren wij enorm!

Gepost door Eliovp, maandag 4 juli 2016 19:03

Dit lijkt toch verdacht veel op een standaard reactie die je op elke review geeft..

Ach jah..

Gepost door AlternateBE, dinsdag 5 juli 2016 15:23

Absoluut niet, we menen het echt!

Gepost door Eliovp, dinsdag 5 juli 2016 15:57

Alé dan..

Misschien kun je dan eens iets aan de prijs doen..

Verlies zullen jullie er niet op maken eh ;-)

Gepost door AlternateBE, dinsdag 5 juli 2016 16:36

Dat is helaas niet mogelijk, onze prijzen staan vast.

Review door sloeri , zaterdag 2 juli 2016 20:51

Algemeen

Online besteld, en binnen enkele minuten had ik al mijn bevestigingsmail.
enkele uren nadien al de bevestiging dat ik mijn levering kon ophalen. (ik had zelf gekozen voor afhaling in de winkel)
de winkel zelf is mooi, en de rit wel waard ook.
Netjes verpakt en snelle dienstverlening.
Prima dus

Klantenservice

Had voor mijn bestelling eerst gebeld voor meer info.
ik werd meteen en correct geholpen.

Wel jammer dat je niet kan "reserveren".
ik had eerst bestelling gekozen met afhalen, en ging betalen in de winkel, maar dit kan niet. Online moet je dus eerst betalen, en pas daarna kan je gaan afhalen.

Gepost door AlternateBE, maandag 4 juli 2016 14:54

Bedankt voor uw uitgebreide feedback

Review door miel222 , vrijdag 1 juli 2016 12:15

Algemeen

Terplaatse geweest met defecte PC.Onmiddellijk nieuw moederbord gekregen.
Alles direct nagekeken en aangepast.
Aanvankelijk dacht men aan een defect ram geheugen.
Ben zeer tevreden over de service van Alternate. Alles was nog onder garantie.

Klantenservice

Top service! Mocht zelfs aan de andere kant van de balie komen om het nazicht mee op te volgen. Niet te geloven dat men onmiddellijk en terplaatse een moederbord uit de pc haalt, dit test en uiteindelijk een nieuw ter beschikking stelt.
Deze zaak verdient een gouden award. Ben een uiterst tevreden klant.

Gepost door AlternateBE, vrijdag 1 juli 2016 13:07

Dat horen we graag! Bedankt voor uw review.

Review door Dimitrip , zaterdag 18 juni 2016 07:40

Algemeen

Reeds meermaals iets besteld bij alternate. Goede prijs en goede kwaliteit (originele producten). Alternate is één van mijn vaste winkels om informatica materiaal te bestellen.

Verzending

Steeds snelle verzending, alles netjes verpakt.

Klantenservice

Zeer vlotte communicatie gehad zowel met alternate.nl als alternate.be. Vragen over aan te kopen producten (compatibiliteit ed) worden (per mail) zeer snel beantwoord. Ook telefonisch word ik steeds geholpen. Ook al een product moeten weersturen (paste niet in mijn case). Toen werd ik gebeld en kreeg ik voorstel voor ander product (dat wel paste) ofwel een bon. Zeer goede klantenservice! En ze hebben ook een winkel waar je kan afhalen als je het snel wil hebben.

Gepost door AlternateBE, maandag 20 juni 2016 09:06

Bedankt voor de leuke recensie!

Review door Phuncz , donderdag 16 juni 2016 17:14

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 0

Algemeen

De bestelling ging gemakkelijk, het product was op voorraad en de prijs was 10% lager dan alle concurrentie, dit heeft me gemotiveerd de knoop door te hakken ipv. nog even na te denken. De algemene ervaring was goed en ik ben een terugkerende klant (ook later).

Verzending

Donderdagavond besteld, zaterdag voormiddag geleverd, zoals verwacht met zaterdaglevering maar leuk dat het klopt (bPost he). Het product had zelf al een stevige verpakking, deze was onbeschadigd en het product was goed en wel aangekomen.

Gepost door AlternateBE, donderdag 16 juni 2016 17:19

Bedankt voor uw review!

Review door bntjah , dinsdag 7 juni 2016 08:01

Algemeen

Wou oorspronkelijk een Intel M.2 540 1,2 TB kopen maar deze hadden ze niet in voorradig in de winkel (niet gecontroleerd voor ik ging dus eigen fout), gevraagd voor een Samsung 950 Pro 512 GB en werd gevraagd of mijn hardware NVME ondersteunde... Toch wel top dat ze voor je meedenken :-) uiteindelijk zeer tevreden van deze aankoop en de klantenservice

Klantenservice

Zie korte toelichting! :-)

Gepost door AlternateBE, dinsdag 7 juni 2016 09:03

Bedankt voor de leuke review! Tot de volgende aankoop

Review door droopy290568 , maandag 6 juni 2016 22:10

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 0 Klantenservice: Score: 0

Zeer vriendelijke en helpvaardige "verkoper". Dringen zich niet en geven alternatieve. Kom je niet veel meer tegen.

Gepost door AlternateBE, dinsdag 7 juni 2016 09:02

Bedankt voor de lovende woorden!

Review door XavierMotard , maandag 30 mei 2016 21:46

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 5 Klantenservice: Score: 4

Via "Tweakers" deze website gevonden. Zeer vlot alles doorgelopen. De meerdere betalingsmogelijkheden zorgen voor een vlotte afhandeling.

Gepost door AlternateBE, dinsdag 31 mei 2016 08:58

Super! Dat horen we graag. Tot de volgende aankoop!

Review door Antropoloog , zondag 29 mei 2016 20:13

Algemeen: Score: 4 Verzending: Score: 3 Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Als bijna 10 jaar klant bij deze gevestigde waarde op het gebied van Personal computer en IT -toepassingen.. ze hebben me héél goed veder geholpen met keuzes te maken voor het bouwen van mijn eerste volledige pc, die ik daarna met veel zorg in mekaar gezet heb. Ik ben bij Alternate terecht gekomen door de zoektocht naar kwaliteit, betrouwbaarheid en markt conforme productprijzen!

Verzending

Nog maar één keer een product laten verzenden via deze webshop, ging probleemloos, en factuur mooi netjes op mail gekregen!

Klantenservice

Al een paar keer een RMA voor een product, (moederbord) moeten doen, ging probleemloos, en de vervanging is netjes aangemeld.. en ze zijn ook eerlijk als het product door eigen beschadiging, niet meer door de fabrikant teruggenomen gaat worden.

Gepost door AlternateBE, maandag 30 mei 2016 09:18

Bedankt voor de feedback!

Review door MRMJC , vrijdag 27 mei 2016 23:36

Algemeen

Ik zat met een paar vragen, en deze werden door zeer vriendelijk & degelijk onderlegd personeel beantwoord. Zelfs een test van een SSD op mijn laptop werd uitgevoerd (kwestie van herkenbaarheid) zonder aankoopverplichting.
SSD die OK was mocht ik zelfs tot na 1 week omruilen.

Klantenservice

Ook na de verkoop kon ik in alle vriendelijkheid terecht voor degelijke technische ondersteuning, ik had wel even problemen met toegang tot de computer.
Dit werd zonder problemen degelijk opgelost !
Ook aan de telefoon werd ik vriendelijk & professioneel onthaald en geholpen, voor zover als mogelijk.

Over de verzending kan ik geen mening geven, gezien ik niet zover van Alternate woon en ter plaatse mijn aankoop heb gedaan.

Gepost door AlternateBE, maandag 30 mei 2016 09:17

Bedankt voor uw uitgebreide review, deze appreciëren wij enorm!

Review door RobL_BE , vrijdag 27 mei 2016 17:44

Algemeen

Prijzen worden netjes aangegeven bij vraag, je kan alles ook netjes terug vinden op de site zelf als je op voorhand wilt opzoeken etc.

Klantenservice

Mijn number one go to voor al myn multimedia needs , telkens zeer goede service en zeer goede klantenservice, tres content!

Gepost door AlternateBE, vrijdag 27 mei 2016 17:49

Dat horen we heel graag! Bedankt voor de leuke review!

Review door juniorken , woensdag 25 mei 2016 20:46

Algemeen: Score: 5 Verzending: Score: 4 Klantenservice: Score: 5

Meerdere keren reeds besteld. Steeds snelle en correcte service. Ook voor bedrijf besteld, met correcte facturatie. Prijs tegenover concurrenten zit ook goed. Topper.

Gepost door AlternateBE, donderdag 26 mei 2016 09:01

Bedankt voor de leuke review!

Scorekaart voor Alternate Belgie

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

ICTWaarborg

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2