×

Pure

Door , 59 reacties

Introductie

Games-gerelateerde media maken er aan het begin van het kalenderjaar een gewoonte van om de belangrijkste titels die er aankomen op een rijtje te zetten. Dit jaar werden de lijsten gedomineerd door titels als Resistance 2, Metal Gear Solid 4, Littlebigplanet en Grand Theft Auto IV. De kans dat je Pure destijds in de lijsten bent tegengekomen is klein. Disney kondigde het spel half februari aan en de game ging vervolgens nogal 'low-profile' door het leven.

Getest op: Playstation 3
Ook verkrijgbaar op: Xbox 360, pc

Pure

Het was dan ook nogal verrassend dat Pure door verschillende websites dé verrassing van de E3-gamesbeurs in Los Angeles werd genoemd en ook tijdens de Games Convention in Leipzig kon de game op veel lof rekenen. En niet zonder reden. Pure blijkt een puike off-road racegame te zijn geworden, die eigenlijk meer doet denken aan een extreme sports-titel dan aan een racespel. Disney toont aan dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn om een goede game neer te zetten. De basis van Pure is namelijk heel simpel. Je kiest een rijder, stelt een quad samen en dan is het racen geblazen. Een achtergrondverhaal is er niet en dat is ook helemaal niet nodig. Je moet jezelf gewoon een weg door een serie races knokken. Daarbij kom je steeds in andere gebieden terecht en verbeter je constant je quad, zodat je er steeds spectaculairdere trucjes mee uit kunt voeren.

*