Door Robin Vreuls

Doktersteam

Halo 3 in de voorbeschouwing

Inleiding

Halo 3 - aankondigingDe eerste beelden van Halo 3 werden vorig jaar aan het grote publiek getoond als aankondigingsfilm op de E3-beurs. Bungie is sindsdien niet op zijn lauweren blijven rusten. Sinds de eerste trailer zijn er nog een aantal previewfilms verschenen die de verwachtingen van vele gamers waarmaakten en zelfs overtroffen: de 'Starry Night'-teaser gaf niet alleen een glimp van het verhaal van Halo 3, maar liet ook een nieuw wapen zien in de strijd van Halo, een granaat die ook wel bekend staat als het Bubble Shield.

Halo 3 - Bubble Shield
Bubble Shield in actie

De teasers, trailers en afbeeldingen waren echter niet alles, want Bungie had namelijk een grote troef in handen waar nog hard aan gewerkt werd. In april van dit jaar maakte de ontwikkelaar namelijk bekend dat gamers die een speciale versie van het spel Crackdown gekocht hadden, een bètaversie van Halo 3 konden uitproberen via Xbox Live Gold. In de bèta werd het matchmaking-systeem getest waarmee tot twee spelers per console op een van de drie multiplayermappen konden spelen.

Een maand nadat de bètatest werd afgerond, berichtte Microsoft dat er alleen al in de Verenigde Staten meer dan een miljoen pre-orders van Halo 3 zijn binnengehaald. Aan het einde van diezelfde maand heeft ontwikkelaar Bungie aangegeven dat Halo 3 'gold' was gegaan en dat het spel dus in zoverre af was dat het op grote schaal op dvd's geperst kon worden. Tegelijkertijd maakte Microsoft bekend dat er drie verschillende versies van Halo 3 gemaakt zullen worden. De reguliere versie bestaat uit het welbekende groene doosje met daarin de handleiding en het spel. In de gelimiteerde editie wordt het spel geleverd in een metalen doosje met een bonus-dvd en een boek met artwork. Pas wel op voor eventuele krassen op de dvd's . Die-hard Halo-fans zullen waarschijnlijk niet genoeg krijgen van de Legendary-uitvoering, die dezelfde inhoud kent als de gelimiteerde oplage, maar dan met nog een extra bonus-dvd en storyboard art. Dit alles zit verpakt in een heuse Spartan-helm.

Halo 3 Legendary Edition
Halo 3 Legendary Edition van tweaker WhiteViper

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto