×

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

Kingdom Hearts III Preview

Vrolijk en kleurrijk Disneyfeestje

Elsa en Jack Sparrow

Het heeft 'even' geduurd, maar begin 2019 zal het eindelijk tijd zijn voor de terugkeer van Sora, Riku, Kairi en de vele Disney-figuren waarvan Donald Duck, Goofy en King Mickey de belangrijkste personages zijn. Kingdom Hearts III heeft even op zich laten wachten. Wat heet, de game is feitelijk de opvolger van Kingdom Hearts II, de actie-rpg met hack-'n-slash-elementen die in 2005 verscheen voor de PlayStation 2. Op de vorige generatie consoles verschenen alleen spin-offs en remakes, maar een 'echte' opvolger leek maar niet te komen.

De reden daarvoor was vooral dat het ontwikkelteam het te druk had met de Final Fantasy-franchise om een nieuwe Kingdom Hearts te maken. Gelukkig veranderde dat in de loop der jaren, maar nadat bekend werd dat er een nieuwe game zou komen, bleek het wachten nog lang te duren. De komst van een nieuwe Kingdom Hearts-game werd namelijk al in 2013 geteased, tijdens de E3-persconferentie van Sony. Square Enix besloot de game destijds tegelijk met Final Fantasy XV aan te kondigen, om zo de ongeduldige fans tevreden te stellen. Er was echter wel een probleem, namelijk dat de twee games dezelfde regisseur hebben, Tetsuya Nomura. Hij moest eerst Final Fantasy XV afronden voordat hij goed en wel aan Kingdom Hearts III kon begonnen. Het is een understatement om te zeggen dat die laatste game een beetje te vroeg werd aangekondigd.

Wellicht dat Square Enix het liever anders had aangepakt, maar achteraf is het mooi wonen. Belangrijker dan de voorgeschiedenis is dat de game nu toch echt in aantocht is, en op de E3 liet Kingdom Hearts III flink van zich horen. De game werd tijdens de persconferenties van Microsoft en Sony getoond, en in beide gevallen leverde het nieuws op. Zo was bij Microsoft het debuut van de Frozen-personages te zien. Arendelle is een van de nieuwe werelden waar Sora en kornuiten in Kingdom Hearts III naartoe zullen gaan. Bij Sony was het de beurt aan Jack Sparrow en de rest van Pirates of the Caribbean-cast, inclusief de Black Pearl. Op de beursvloer van de E3 was de game ook nog eens speelbaar, dus wie zin had in een stevige portie Disney kwam in Los Angeles goed aan zijn trekken.

Einde van de Xehanort-saga

In Kingdom Hearts III gaat de strijd tussen 'goed' en 'kwaad' verder op het punt waar Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance ophield. Sora en zijn vrienden zijn op zoek naar 'Key to Return Hearts' en zeven 'guardians of light', terwijl Mickey en Riku personen of figuren zoeken die een Keyblade kunnen gebruiken. Dit alles is nodig om de plannen van Master Xehanort te dwarsbomen. Xehanort is sinds jaar en dag de grote vijand van Sora en de zijnen. Hij is de leider van Organization XIII, een organisatie die de magische krachten van Kingdom Hearts in zijn voordeel wil gebruiken. Kingdom Hearts III belooft het einde van de 'Xehanort-saga' te worden, al heeft Square Enix wel bevestigd dat het in elk geval niet de laatste Kingdom Hearts-game zal zijn.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3