Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 81 reacties

Michel Ancel is een druk baasje. Je kent de Fransman wellicht van de diverse Rayman-games waar hij voor Ubisoft aan heeft gewerkt, of van Beyond Good & Evil, dat hij voor dezelfde uitgever maakte. Voor Ubisoft werkt hij nu aan een opvolger van die laatste game. Tenminste, voor zover we weten. De status van Beyond Good & Evil 2 is wat vaag. De game werd in 2008 aangekondigd en was toen al een jaar in ontwikkeling. Er is echter al geruime tijd niets meer van vernomen. Wel duidelijk is dat Ancel inmiddels voor zichzelf is begonnen. Hij heeft in 2014 Wild Sheep Studio opgericht en werkt met een klein team aan de eerste game van zijn nieuwe bedrijf, genaamd Wild. Voor Wild is Ancel niet in zee gegaan met Ubisoft, maar met Sony. Dat betekent dat de game enkel zal verschijnen voor de PlayStation 4.

Preview Wild

Wild is een ambitieus project, wat alleen al tot uiting komt in de technische kant ervan. Ancel bouwt met zijn kleine clubje collega's een geheel nieuwe engine voor de game, die van Wild een grote, open en geheel aaneengesloten spelwereld maakt. Het moet zo'n game worden waarin je alles wat je kunt zien ook kunt betreden. Uiteraard is het een wilde wereld en vooral ook een oude en primitieve wereld, want voor Wild ga je ver terug in de tijd. Al is de wereld niet geheel realistisch, want magie speelt een voorname rol in de game. Wild is een wereld vol primitieve stammen en vooral vol wilde beesten. Het is de wereld van de jager-verzamelaars die in tenten leefden en met speren en bogen op wild jaagden. Het is een wereld waarin je met primitieve middelen moet zien te overleven.

Geloof houdt je op de been

Geloof speelt daarbij een grote rol. Geloof in goden die zijn gekoppeld aan de beesten die in de omgeving rondlopen. Elk dier heeft zijn eigen god, daar komt het op neer. Om die goden te eren zijn er sjamanen, die in direct contact lijken te staan met de vele goden die worden vereerd. In Wild zul je ontdekken dat je zelf ook magische gaven hebt, en dus contact kunt maken met de beesten om je heen. Je zult daarbij met klein spul beginnen en met grote beesten eindigen.

Wild tijdens de GamesCom 2015.


Door Paul Hulsebosch

- Redacteur games

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Volg Paul op TwitterVolg Paul op Google+


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True