Door , , 64 reacties

Het is de avond van de Red Wedding. Terwijl de 'Young Wolf' Robb Stark en zijn familie te gast zijn bij Lord Walder Frey, wachten zijn volgelingen buiten op wat er komen gaat in de oorlog die de Starks voeren tegen de Lannisters. Onder de Stark-volgelingen bevindt zich ook House Forrester, al jaren een trouwe bondgenoot van de Stark, en dus ook van 'King in the North' Robb Stark. Die avond gaat het echter helemaal mis.

Getest op: PlayStation 4
Ook verkrijgbaar voor: pc, Mac, iOS, Xbox One, PS3, Xbox 360, Android

Spoiler alert: de Game of Thrones-game is een spel dat zwaar leunt op zijn verhaal. Wil je niets over de game weten voor je er aan begint, dan is het wellicht verstandig om dit artikel over te slaan. We geven uiteraard geen grote plot-twists weg, maar ontkomen er niet aan personages die in het verhaal aan bod komen te noemen.

Alle aanwezigen op de trouwerij, onder wie Robb, moeder Catelyn Stark en vrouw Talisa Stark, worden vermoord. De mannen die buiten het fort van Walder Frey aanwezig zijn worden afgeslacht. Een feestavond verandert zo in een van de heftigste, meest memorabele gebeurtenissen uit 'A Song of Ice and Fire'. En House Forrester zit er midden in.

Afgelopen week verscheen het eerste deel van de Telltale-game Game of Thrones. De eerste episode heet Iron from Ice, en hij introduceert het verhaal van het spel, dat uiteraard in canon is met de gebeurtenissen in de televisieserie van HBO. Telltale's spel begint richting het einde van het derde seizoen en zal, als de zesde episode eenmaal verschenen is, gebeurtenissen bevatten tot kort voor de start van het vijfde seizoen. Dat vijfde seizoen gaat trouwens in april van start op HBO. Telltale spreekt op zijn eigen site de verwachting uit dat de episodes voor de game steeds vier tot zes weken van elkaar zullen verschijnen, waardoor de kans bestaat dat het verhaal van de game zijn climax bereikt rond de start van de vijfde televisieserie.

In de spelserie belooft Telltale spelers mee te nemen naar bekende en onbekende plaatsen uit de wereld van Game of Thrones, of beter gezegd: de wereld van A Song of Ice and Fire. Al in de eerste episode komt Kings Landing voorbij en wordt er gesproken over The Wall. Er zijn echter ook nieuwe locaties, waarvan Ironrath de belangrijkste is. Dit is de thuisbasis van House Forrester, en het centrum van waaruit zij hun land besturen en bepalen wat er met het waardevolle Ironwood gebeurt. Dat Ironwood is de sterkste houtsoort in de Zeven Koninkrijken, en dus waardevol materiaal. Dat laatste aspect speelt ook een rol in het verhaal.

Net als in de televisieserie wordt het verhaal in de game van meerdere kanten belicht. House Forrester staat centraal, zeker in de eerste episode van het spel. De speler start in de rol van Gared Tuttle, de schildknaap van Lord Forrester. Later komen ook diens kinderen Ethan en Mira Forrester in beeld als speelbare personages. Vooralsnog is niet duidelijk of het tot die cast beperkt blijft - of dat er nog andere personages speelbaar worden in de latere episodes.