Trials: Evolution

Leuke extra's, geniale multiplayer

Dat klinkt allemaal leuk, maar afgezien van de variatie is er natuurlijk nog steeds weinig 'Evolution' onder de zon. Er is echter wel degelijk sprake van vernieuwing in Trials: Evolution. RedLynx heeft drie nieuwe aspecten aan het spel toegevoegd, die waarschijnlijk met wisselend enthousiasme zullen worden ontvangen.

Skill challenges

Zo biedt Trials: Evolution speciale skill-games die de speler vragen de motoren op een iets andere manier te besturen. Het zijn speciale uitdagingen die vaak een loopje nemen met de realiteit. Zo zul je de ene keer een bal moeten balanceren over plateaus, terwijl je een andere keer een ufo bestuurt. De skill-games zijn leuk voor de afwisseling, maar wij raakten er vrij snel op uitgekeken.

Een video waarin de track-editor naar voren komt.

Dat gold in zekere zin ook voor de editor die RedLynx met Trials: Evolution meelevert. Je hebt in het spel de keuze uit een eenvoudige editor en een moeilijkere, maar geavanceerdere variant. Met beide kun je aardige, originele tracks bouwen en vooral het gemak waarmee je deze kunt delen levert een pluspunt op voor Trials: Evolution. Het gebruiksgemak viel ons echter wat tegen. Het nadeel van heel veel losse onderdelen zelf kunnen toevoegen is dat je een flinke tijd bezig bent voordat je een behoorlijke track in elkaar hebt gezet. Er zijn echter gamers die die moeite wél over hebben om een mooi parkoers te maken, dus voor hen - en voor het totaal aantal banen dat je uiteindelijk kunt spelen in Trials: Evolution - is dat goed nieuws.

Multiplayer

De skill-games en de track editor vallen voor ons echter in het niet bij de toegevoegde waarde van de multiplayer-modus. Trials: Evolution laat je via Xbox Live of gewoon samen op de bank met vier man tegelijk over een parkoers scheuren. Daarbij gaat het om wie het eerst finisht, maar ook om wie onderweg de minste fouten maakt. Een potje Trials: Evolution met vier man op de bank gaat gepaard met een hilariteit die zijn weerga niet kent. Vond je Trials HD en Trials: Evolution in je eentje tegen de virtuele competitie al leuk? Het spelen met vier man maakt Trials vier keer zo leuk!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018