×

Ridge Racer: Unbounded

Door , 23 reacties

Anders dan gedacht

We zaten er al helemaal klaar voor. 'Schoenmaker, blijf bij je leest', zouden we schrijven. Nog voordat we ook maar een seconde van de uiteindelijke versie hadden gespeeld, zat ons verhaal over Ridge Racer: Unbounded eigenlijk al in ons hoofd. Natuurlijk, je hoort een reviewproces enigszins neutraal in te gaan, met hooguit wat voorkennis op basis van previews. Door die previews dachten we echter al zeker te weten wat voor vlees we in de kuip hadden. Goh, zaten wij er even naast...

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PlayStation 3, pc

De meest in het oog springende conclusie, na Ridge Racer: Unbounded te hebben gezien op een persevenement en het spel al even te hebben gespeeld in een vroeger stadium, was dat het spel vooral weinig meer leek op andere games in de Ridge Racer-franchise. We maakten ons er zorgen over of fans van die serie zich wel met dit spel zouden vermaken, en vonden het product dat nu 'Ridge Racer' wordt genoemd hooguit een slappe mix tussen een dertien-in-een-dozijn racegame en de racegame Burnout. Het enthousiasme van de ontwikkelaars van Bugbear sloeg totaal niet op ons over, en we hadden de titel met potlood alvast op het lijstje 'jammer maar helaas' van 2012 gezet.

Een goed verstaander begrijpt dat dat ten onrechte was. Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat we het spel voor het eerst zagen en een paar maanden na de meest recente speelsessie. Of het nu het spel is dat in die korte tijd nog is verbeterd, of dat het concept ineens wél bij ons aankwam: we hebben onze mening over Ridge Racer: Unbounded moeten herzien. Want hoewel Unbounded nog steeds in geen velden of wegen doet denken aan de Ridge Racer-titels van weleer, heeft Bugbear op zijn geheel eigen manier een zeer vermakelijke racegame neergezet.

*