Ridge Racer Unbounded

De Unbounded

Hoe succesvol een serie ook is, op een gegeven moment is er wat innovatie nodig om de boel levendig te houden. Elk jaar vrijwel dezelfde game releasen gaat een uitgever vroeg of laat opbreken, vandaar dat we regelmatig succesvolle en minder succesvolle probeelsels zien binnen gerenommeerde game-franchises. Ridge Racer Unbounded mag je zien als zo'n probeersel. Hoewel we de game voor het eerst zagen, is duidelijk dat het spel in vrijwel niets meer lijkt op de ouderwetse Ridge Racer-games. We zijn benieuwd of dat goed uitpakt voor Namco Bandai...

De game draait rond de Unbounded, een soort bende die de straten van Shadow Bay onveilig maakt, met het doel te laten zien dat ze de sterkste gang zijn en te tonen wie in die gang de allerbeste is. Onder leiding van een geheimzinnige dame, genaamd Kara Shindo, racen de Unbounded rond in Shadow Bay, daarbij het aanbrengen van enige schade aan mede-racers en de omgeving niet schuwend. "Racen in Ridge Racer Unbounded draait om acties en consequenties", legt de ontwikkelaar uit, terwijl we zien hoe de wagens dwars door pijlers onder een brug knallen. De actie is prima, de consequentie is vooral dat er heel veel kapot gaat.

*Lijn doorgetrokken

De filosofie van ontwikkelstudio Bug Bear uit Helsinki, dat eerder verantwoordelijk was voor Rally Trophy en Flatout, is duidelijk terug te zien in Unbounded. Het spel lijkt in diverse opzichten best op Flatout. Zo kun je in beide games op verschillende plekken in een race naar eigen inzicht een route kiezen. Daarnaast konden er in Flatout ook veel dingen langs de weg kapot, tot halve gebouwen aan toe. Het staat vast dat Bug Bear deze lijn van Flatout heeft doorgetrokken in Ridge Racer Unbounded.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite